Pereiti prie turinio

Nereikalingi rinkodaristai. Arba, kodėl tau neatsiperka rinkodaros planas.


Rekomenduojami pranešimai

Vis daugiau ir daugiau internete, spaudoje, radijuje, televizijoje verslininkai ar verslo atstovai pamato žinučių, „Tavo verslas neveikia? Laikas pokyčiams! Samdyk mūsų kompanija ….. Bla bla bla”. Tokios frazės, PR straipsniai ir papildomas spaudimas iš rinkos priverčia dažną verslininką nusamdyti rinkodaros įmonę – tikintis naujovių, o dar blogiau – nusamdyti rinkodaros vadybininką (sukuriant naują darbo vietą).

 

Turbūt šį straipsnį skaito keletas rinkodaros ekspertų, vadybininkų ir jau bumba po nosimi “Nenusišnekėk. Rinkodara reikalinga, be jos nei viena įmonė neišgyventų”.

Ira š turiu jus nuvilti. Be rinkodaros gali išgyventi labai daug įmonių, be jos verslas gyveno daug metų, bet čia ir noriu pasitaisyti… Rinkodara nėra būtinybė, bet privilegija. Asmeninė įmonės privilegija, susikurti veiksmų planą ir jį įgyvendinti. O tai vis dar vieša paslaptis, kadangi toks planas ar strategija nėra panacėja ir nusamdžius PR ar rinkodaros įmonę niekas staiga nepasikeis: pardavimai neužaugs, pelnas nepadidės, o ir įmonės akcijos nepradės kilti.

 

Tai , kam reikalingi tie marketingistai, kodėl jie vis dar siunčia man į pašto dėžutę savo brukalus ir išvis, kodėl aš pasirinkau šią specialybę jeigu verslui manęs nereikia?!

 

Grįžkime prie pagrindų ir supraskime kad gi ta rinkodara, kodėl vakarykštės idėjos neveikia šiandiena ir ko verslas reikalauja iš reklamos specialistų, idėjų generatorių ar net pardavėjų.

Visų pirma rinkodaros mokslas nebuvo atrastas ar pradėtas kažkuriuo metu – jis prasidėjo kai žmonės ėmė keistis gėrybėmis, suteikdami abipusės naudos. Nors literatūroje mes galime rasti šios krypties pradininkus, tačiau rinkodarą, kaip esybę - reikėtų suprasti daug paprasčiau - tai yra visiškas balansas tarp: pasitikėjimo savo produktu, tvarios ir naudingos gamybos technologijos, atstovaujantys žmonės (nuo valytojos iki generalinio direktoriaus) bei nuolatinė atskaitomybė prieš vartotoją ar klientą. Pastarasis elementas „atskaitomybė“ dažnai yra pamirštamas, ypač Rytų Europoje, kadangi mūsų rinka diktuoja pačių verslininkų rėkiantys teiginiai: „nuolaidos“, „žemos kainos“, „pirk pas mus ir sutaupyk“ , o prie ko tai visa veda? Tai verčia įmones pasirinkti: pigiai ir blogai, greitai ir nekokybiškai.... Taigi verslas yra savo sukurtos taisyklių įkaitas ir tai ne paslaptis, jog dažnas vartotojas ieško nuolaidos, o ne vertės ir visa tai nesusija su perkamaja galia, socialine grupe ar kita.

 

Taigi, kaip jus kvailina rinkodaros specialistai bei kodėl jūsų įmonėje nereikalinga rinkodaros vadybininko pozicija.

Atsižvelgiant į išvardintas paviršutines problemas, kurias sukelia verslų griūtis arba įtakoja kitus neigiamus aspektus, dažnas rinkodaros verslo atstovas/vadybininkas jums žadės: „Nuo šiol klientai jis tikrai pastebės“, „Jūs tapsite labai gerai matomu“, „Mes savo darbo kokybę garantuojama 100proc”, “Mes atliksime visas analizes, o jūs mėgausitės savo vaisiais” ir pan.

 

Visa tai yra didelis melas, kadangi verslo tvarumas, bei sėkmės priklauso ne nuo nusamdytos reklamos įmonės, ne nuo vadybininkos, kuris turi 10 metų patirtį, bet nuo verslo savininkų-įmonių vadovų. Tai jie, iš tiesų, kuria sėkmingus verslus, rizikuodami sugeba pagrėbti didesnę rinkos dalį... O tuomet, kam reikalingi rinkodaristai?

Atsakymas labai paprastas ir gana aiškus: geras marketingistas bet kokiam verslininkui bus tarsi šnipas, kuris puikiai žinos konkurentų veiksmus, turės daug idėjų kaip užgožti juos, klausysis jūsų bei sutiks su siūlymais, tačiau pokalbiui vadovaus ir pristatys kitas idėjas, iškart nekeis verslo strategijos, o palauks tinkamo momento, pažins jūsų klientą bei nukreips veiklą į tikslinę grupę, o galiausiai bus kaip dešinioji ranka, kuri bus tinkamu metu su savo patarimu.

 

Visa tai atrodo puiku ir labai lengva, tačiau visa tai yra priešingai. Pasaulinės įmonės investuoja didelius pinigus ir taiko ilgalaikes strategijas, kol pasiekia šito tvaraus ryšio tarp: produkto/paslaugos, įmonės valdybos, rinkodaros proceso bei kliento.

Tenka pripažinti, kad daugiau nei pusę, asmeniškai mano sutiktų rinkodaros specialistų yra neverti nieko. Daugelis jų žiūri į didelių kompanijų sėkmes – nesukurdami nieko individualaus, kopijuoja konkurentus – pagerinant įmonės reklamos matomumą (skambių frazių, ryškių spalvų naudojimas), nesugeba atsisakyti projekto, jeigu jis turi didelę vertę, bei meluoja apie nerealius pasiekimus...

 

Šiuo straipsniu nesiekiu pažeminti vieno ar kito žmogaus kompetencija, siekti panaikinti rinkodaristų poreikį, tačiau norėjau parodyti tą gyvenimą iš šalies. Gal pagaliau verslininkai/verslo atstovai supras, jog samdant bet kokią rinkodaros įmonę nereikia žiūrėti į jų pažadus, nereikia atsižvelgti į prekinius ženklus, kuriuos jie atstovavo, o ieškoti tarsi verslo partnerio, kuriuo pasitikėsi, kuriam sugebėsi pasipasakoti bei prisipažinti savo silpnąsias vietas. Tik tarpusavio ryšys, tvarumas bei nuolatinė komunikacija gali padėti sukurti tinkamą strategiją, pasiekti tikslų... Ir rinkodaros pasaulyje nėra: greitai – pigiai, kokybiškai – pigiai... Čia egzistuoja viena taisyklė: tinkamai, deramai, tačiau brangiai: tai kainuos daug laiko, pinigų ir klaidų.

 

Reziumuojant vis dėl to tenka pripažinti, jog rinkodaristai yra reikalingi, tačiau jie skirti ne visoms įmonės ir ne visiems projektas, tad, verslininke, atrask naują verslo partnerį-patarėja, kuris dirbs išvien bei sieks tavo tikslų, remdamasis savo idėjomis.

Verslininke, samdyk žmones, kurie gali suprasti tave bei pateikti tavo akimis naudingų idėjų. Verslininke, pasiruošk išlaidauti.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Vis daugiau ir daugiau internete, spaudoje, radijuje, televizijoje verslininkai ar verslo atstovai pamato žinučių, „Tavo verslas neveikia? Laikas pokyčiams! Samdyk mūsų kompanija ….. Bla bla bla". Tokios frazės, PR straipsniai ir papildomas spaudimas iš rinkos priverčia dažną verslininką nusamdyti rinkodaros įmonę – tikintis naujovių, o dar blogiau – nusamdyti rinkodaros vadybininką (sukuriant naują darbo vietą).

 

 

Tai kuo tu rinkodaros srityje uzsiimi taip ir nesupratau..

 

Mano nuomone, kuri susiformavo is naujausiu verslo tendenciju ir profesionalu izvalgu verslo pradzioje galioja 50proc. taisykle, kad tiek produkto vystymui, tiek rinkodarai reikia skirti tiek pat demesio, vienas be kito verslas nebus optimaliai sekmingas. Net kol ruosi minimal viable product jau reikia galvoti apie rinkodara, kad apgalvotum funkcijas, kuriu prireiks ( pvz. refferals system).

 

Aisku visada galima samdyti freelanceri, kam ta imone, bet kaip gryn techninis zmogus, kuris zino tik TV, FB ir Google reklamas gali pasirinkti tinkamus marketingo kanalus, kuriu yra daugiau nei 20. Taip susitaupo daug laiko, nes nereikia skaityti desimciu knygu ir leisti daug pinigu, nes ekspermentavimui reikia skirti ryskiai mazesni biudzeta.

 

Tavo pagridai siais laikais jau nelabai kam idomus, turbut studijavai kokiame zemo lygio Rumunijos universitete ir bandai i siuolaikini versla ziureti is 1980m. vadoveliu ar Mad Men serialo perspektyvos. Mano nuomone siuolaikiniams verslams svarbiausia yra pasirinkti tinkamus kanalus, optimizuoti konversijas, vykdyti A/B testus visur ir visada ir naudotis naujausiomis technologijomis ir visas tas brandingas ant ko buvo pastatytas senasis reklamos pasaulis jau "isejo is galiojimo". Dabar vartotojai daug labiau apsisviete ir banerio ar skrajutes spalvos jiems nedaro tokios dideles itakos.

 

Aprasytas rinkodarininko vaidmuo tinka tik kai kuriems verslas, dabar rinkodaristui daug svarbiau zinoti bent jau veikimo principa arba dar geriau paciam moketi naudotis ivairiais marketingo kanalais nuo naujienlaiskiu iki SEO, taip pat labai svarbu moketi analizuoti duomenis ir pateikti izvalgas, o to rinkodaristo- psichologo paslaugos kazin kam reikalingos.

 

Isvis nesuratau taves.. Kaip gali imonei nereiketi rinkodaros specialisto.. Pritariu siam teiginiui dviem atvejais: a) imone per maza ir viska daro vadovas (bet tada reikia skirti 10h per diena visiems darbams ir tobulejimui marketingo srityje b) imone samdo freelancerius (tai daznu atveju yra brangiau nei savas universalus darbuotojas, bet jis nebus visu sriciu spec.). O Tavo nuomone kaip imonei issiversti be specilisto - savo ar freelancerio?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Perskaičiau straipsnį, nes pastaruoju metu metu visas jėgas į rinkodarą (tiesa, tų jėgų nelabai daug :))

Nors rašymo stilius truputį suveltas, mintį supratau: rinkodara - tai procesas. Jos negali nusipirkti po pigiaja tarpuvartėje.

 

Iš kart kyla du klausimai:

1. Kada verta šį darbą patikėti žmogui ar įmonei "iš šalies"

2. Kaip atskirti specialistą kuo mulkintojo?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

....Tavo komentaras....

 

JamesB,

 

visų pirma patarčiau tekstą skaityti, o ne pavadinimą. Tekste minima, jog šiai dienai daugelis verslininkų yra savo pačiose spąstuose, todėl dažnai pasirenka rinkodaros specialistus, kurie ir toliau gramzdina įmonę į tą pačią duobę: Nuolaidos, brangios reklamos ir pan. Daugelis esamų rinkodaros specialistų net nesigilina į įmonės prasmę, o aklai seka konkurentus ir verslo atstovai būna patenkinti.

 

Tokia yra liūdna tendencija, kurią manau mato ne vienas, tačiau tik retas turi "kiaušinius" ir sugeba perkalbėti verslininkus keisti kryptį, kuri kažką naujo ir inovatyvaus. Nesitiki, kad verslininkai pavargo nuo suteikiamų nuolaidų, kad pas daugelį trūksta fantazijos, kad jie nebegali nieko kito daryt?

Neseniai atliktas vienos įmonės pirkėjų tyrimas parodė, jog 51proc. pirkėjų parduotuvėse ieško nuolaidų, kadangi tai yra labai paranku, padeda sutaupyti. Daugiau nei 26proc. respondentų atsakė, kad nuolaidos jiems nėra taip svarbu, tačiau neskuba pirkti naujausių prekių, laukia sezono išpardavimo.

 

Patariu gerai paanalizuoti puikiai Lietuvoje matomą DIY karą ir įvertinti pirkėjų elgesį.

 

Ką aš norėjau pasakyti, o tai reikia skaityti tarp eilučių: senųjų rinkodaros specialistų nebereikia, jie niekam nereikalingi. Verslui reikalingi procesus suvokiantys, mokantys skaičiuoti, sugebantys kalbėti verslo kalba žmonės, kurių galvose knibžda daug minčių ir jie sugeba jas įgyvendinti. SEO, PR straipsniai, reklama Google ir pan. yra atgyvena, visa tai reikalinga norint arba trumpame laikotarpyje iškilti, tačiau tolimoje perspektyvoje nieko gero nepasiekti.

 

Tikslinis ir fokusuotas planas gali padėti bet kokiam verslui suklestėti.

 

Perskaičiau straipsnį, nes pastaruoju metu metu visas jėgas į rinkodarą (tiesa, tų jėgų nelabai daug :))

Nors rašymo stilius truputį suveltas, mintį supratau: rinkodara - tai procesas. Jos negali nusipirkti po pigiaja tarpuvartėje.

 

Iš kart kyla du klausimai:

1. Kada verta šį darbą patikėti žmogui ar įmonei "iš šalies"

2. Kaip atskirti specialistą kuo mulkintojo?

 

1. Visų pirma reikia įvertinti ar tikrai įmonei reikalingas kasdien rinkodaros specialistas, kuris bus pilnai apkrautas darbu. Dažnai įmonėse matai tokio tipo rinkodaros specialistus: WEB priežiūros vadybininkas, maketuotojas, trumpų tektų rašytojas. Žinoma didelės korporacijos turi visus rinkodaros padalinius, tačiau visas tas poreikis gimė natūraliai, kada žmogų galima 100proc. apkrauti darbo ir nėra iš šalies samdoma jokia įmonė atlikti bent menkiausius su reklama ar rinkodaros procesus susijusius darbus.

Manyčiau, kad šiai dienai, daugeliui vidutinių ir mažų įmonių labiau trumpam laikotarpiui samdyti įmonę arba Freelancerį, kuriam bus mokamą už atliktą darbą, o ne valandas.

 

2. Čia kaip ir įdarbinat žmogų, visuomet verta pasitikrinti jo praeitį, paieškoti apie jį patį informacijos, galiausiai gauti rekomendacijų. Tačiau, nors ir radus tą "Tobulą variantą" nereikia naiviai tikėtis, kad jis atliks puikiai darbą ir jūsų įmonėje. Kiekviena įmonė, verslo šaka turi savų niuansų, kuriuos arba pavyksta perkąsti arba ne.

Redagavo BrainStorm
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tai konkretaus atsakymo nėra. Iš abstrakčių pasisakymų, košės neišvirsi, deja.

Garantuoju, kad yra marketingo kampanijos įvertinimo būdai, paprasčiausias būtų įplaukų didėjimas.

Be to, reikia aiškiai apibrėžti, kokie rinkodaros metodai bus naudojami ir kodėl.

Nes galima laukuose išstatyti stendą, o galima dirbti su Facebook ar SEO.

Redagavo iShark
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

JamesB,

 

visų pirma patarčiau tekstą skaityti, o ne pavadinimą. Tekste minima, jog šiai dienai daugelis verslininkų yra savo pačiose spąstuose, todėl dažnai pasirenka rinkodaros specialistus, kurie ir toliau gramzdina įmonę į tą pačią duobę: Nuolaidos, brangios reklamos ir pan. Daugelis esamų rinkodaros specialistų net nesigilina į įmonės prasmę, o aklai seka konkurentus ir verslo atstovai būna patenkinti.

 

Tokia yra liūdna tendencija, kurią manau mato ne vienas, tačiau tik retas turi "kiaušinius" ir sugeba perkalbėti verslininkus keisti kryptį, kuri kažką naujo ir inovatyvaus. Nesitiki, kad verslininkai pavargo nuo suteikiamų nuolaidų, kad pas daugelį trūksta fantazijos, kad jie nebegali nieko kito daryt?

Neseniai atliktas vienos įmonės pirkėjų tyrimas parodė, jog 51proc. pirkėjų parduotuvėse ieško nuolaidų, kadangi tai yra labai paranku, padeda sutaupyti. Daugiau nei 26proc. respondentų atsakė, kad nuolaidos jiems nėra taip svarbu, tačiau neskuba pirkti naujausių prekių, laukia sezono išpardavimo.

 

Patariu gerai paanalizuoti puikiai Lietuvoje matomą DIY karą ir įvertinti pirkėjų elgesį.

 

Ką aš norėjau pasakyti, o tai reikia skaityti tarp eilučių: senųjų rinkodaros specialistų nebereikia, jie niekam nereikalingi. Verslui reikalingi procesus suvokiantys, mokantys skaičiuoti, sugebantys kalbėti verslo kalba žmonės, kurių galvose knibžda daug minčių ir jie sugeba jas įgyvendinti. SEO, PR straipsniai, reklama Google ir pan. yra atgyvena, visa tai reikalinga norint arba trumpame laikotarpyje iškilti, tačiau tolimoje perspektyvoje nieko gero nepasiekti.

 

Tikslinis ir fokusuotas planas gali padėti bet kokiam verslui suklestėti.

 

 

 

1. Visų pirma reikia įvertinti ar tikrai įmonei reikalingas kasdien rinkodaros specialistas, kuris bus pilnai apkrautas darbu. Dažnai įmonėse matai tokio tipo rinkodaros specialistus: WEB priežiūros vadybininkas, maketuotojas, trumpų tektų rašytojas. Žinoma didelės korporacijos turi visus rinkodaros padalinius, tačiau visas tas poreikis gimė natūraliai, kada žmogų galima 100proc. apkrauti darbo ir nėra iš šalies samdoma jokia įmonė atlikti bent menkiausius su reklama ar rinkodaros procesus susijusius darbus.

Manyčiau, kad šiai dienai, daugeliui vidutinių ir mažų įmonių labiau trumpam laikotarpiui samdyti įmonę arba Freelancerį, kuriam bus mokamą už atliktą darbą, o ne valandas.

 

2. Čia kaip ir įdarbinat žmogų, visuomet verta pasitikrinti jo praeitį, paieškoti apie jį patį informacijos, galiausiai gauti rekomendacijų. Tačiau, nors ir radus tą "Tobulą variantą" nereikia naiviai tikėtis, kad jis atliks puikiai darbą ir jūsų įmonėje. Kiekviena įmonė, verslo šaka turi savų niuansų, kuriuos arba pavyksta perkąsti arba ne.

 

Nesvarbu ar reklama pigi ar brangi, svarbu ROI, juk daug kam JAV puikiai atsiperka 30sec. SuperBowl (negarantuoju, kad tikslus pavadinimas) TV reklama.

 

Man tai cia puiki konsultaciju sritis - verslo modelio konsultacija, siuliau ja vienam forumo nariui, kuris kuria pervezimu skelbimu portala, bet negavau atsakymo. Bent man tai yra idomus uzsiemimas - keisti verslo modeli, o jei dar gali daryti testus, gauti papildomus duomenis, tai isvis puiku.

 

Kazkur girdejau, kad zmones i preybos centrus eina ne apsipirkt, o sutaupyt pinigu, t.y. medzioja akcijas.. Deja toki verslo modeli pasirinke ir skatina patys PC.

 

O tam ka tu norejai pasakyti as nepritariu, istisi verslai yra paremti ant to ka tu vadini nereikalingais specialistais. Idomu kokiais budais tu skatini siekti tarkim pardavimu didinimo, kokios cia tos genealios idejos :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nesvarbu ar reklama pigi ar brangi, svarbu ROI, juk daug kam JAV puikiai atsiperka 30sec. SuperBowl (negarantuoju, kad tikslus pavadinimas) TV reklama.

 

Man tai cia puiki konsultaciju sritis - verslo modelio konsultacija, siuliau ja vienam forumo nariui, kuris kuria pervezimu skelbimu portala, bet negavau atsakymo. Bent man tai yra idomus uzsiemimas - keisti verslo modeli, o jei dar gali daryti testus, gauti papildomus duomenis, tai isvis puiku.

 

Kazkur girdejau, kad zmones i preybos centrus eina ne apsipirkt, o sutaupyt pinigu, t.y. medzioja akcijas.. Deja toki verslo modeli pasirinke ir skatina patys PC.

 

O tam ka tu norejai pasakyti as nepritariu, istisi verslai yra paremti ant to ka tu vadini nereikalingais specialistais. Idomu kokiais budais tu skatini siekti tarkim pardavimu didinimo, kokios cia tos genealios idejos :)

 

SuperBowl pavyzdys yra geras, bet netinkamas. Deja, bet nei viena įmonė, kuri ten reklamuojasi, neskiria visų savo pajamų šiai reklamai. Tai yra tik mažesnė dalis viso metinio biudžeto. Ir tik šios reklamos aprodymas tikrai negarantuos investicijų atsipirkimo. Jau senai šios reklamos vadinamos "Must to be". Reiškia, jog didelės kompanijos dirbančios ypač didelės konkurencijos aplinkoje privalo ten būti - tai tarsi senai susiformavusi norma, bet mes ne apie tai.

 

Sekantis dalykas RO - tai yra tik vienas iš indikatorių kaip galima išmatuoti investicijas reklamai. Tarkime StartUp'ai labai dažnai kaip pagrindinį indikatorių mini Investition volume per lead (skaičiuojamas reklamos-informacijos sklaidos kaštų, investuotojo atnešto kapitalo ir bendrų užklausų santykis). Kitos didžiosios kompanijos, siekdamos ilgalaikių planų, kuria rinkodaros planus regionui, siekiant kuo didesnio Cost per Lead indekso. Tokiu būdu bandoma, pasitenkiant tiek Online, tiek tiesioginės komunikacijos priemones pritraukti kuo daugiau užklausų iš regiono ir kurti tikslinės auditorijos duomenų bazę.

Šioje vietoje, nevykdoma jokia prekyba, todėl sunku apskaičiuoti ROI, kadangi pagrindinis tikslas yra užklausos.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Na, bet tokius investiciju atsipirkimo apskaiciavimus gali padaryti konsultantas, jei seki projekto eigoje reikalingus rodiklius arba pora knygu perskaites gali pats pasidaryti. Rinkodaristui neuztenka vien skaiciavimus atlikti ir psichologu dirbti kaip tu minejai.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...