Pereiti prie turinio

Justinas

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    709
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    23
  • Atsiliepimai

    100%

Justinas Pranešimai

  1. Dažnai pasitaikantis klausimas, tad geriau būtų pradėt nuo panašaus klausimo iš kitos srities - kas geriau: traktorius ar automobilis? Priklauso ar lauką art nori ar sunkų krovinį tempt ar didelį atstumą nuvažiuot greit.

    Čia tas pats - viskas priklauso nuo to, ką nori pasiekt. Nei viena nei kita platforma pardavimų automatiškai neatneša, jos tik atveda trafiką ir skiriasi kaip tą daro - google ads naudotojai naudoja raktažodžius priklausomai nuo tikslo (kartais informacijos, kartais specifinių prekių, kartais palyginimų, kartais orų), o Facebook naudoja kai nuobodžiauja, bet turi apie save atskleidę daug informacijos platformoj (pomėgiai, lankomos grupės, lankomos svetainės, t.t)

    Panašu, kad ne trafiko, bet strategijos problemą turi. Parduotuvė su 20 tūkst moteriškų rūbų ir 800 "paprastų prekių" skamba kaip universalinė 1990-aisiais. Kokią vertę kuri vartotojui? Kokius vartotojus nori pritraukt? Kas tavo konkurentai?

    Jei neturi visiškai idėjų, siūlau geriau kopijuot parduotuvę, kuri jau daro gerą apyvartą ir bandyt ieškot kaip sukurt papildomą vertę tavo auditorijai. 

    Pvz. https://www.utenostrikotazas.lt/ - gal gali koncentruotis į apatinius/naktinius? Išanalizuok, ką parduoda, kaip pristato, kaip įpakuota, kaip reklamuojasi, kokios tendencijos auga (pvz vaikiski, jaunimo, luxury, suaugusiu, as cheap as it gets), gal gali pasiūlyt geriau - geresnį įpakavimą, greitesnį pristatymą, nemokamą grąžinimą...nebūtinai tik pigesnes kainas.

    Gal gali orientuotis į vakarines sukneles įvairiom progom? Gal apsimoka orientuotis į sportinius rūbus? Gal į rūbų derinius kasdienėm progom?

    Kai turėsi strategiją, bus labai aišku kas geriau - google ads ar facebook. Ar bent jau lengviau patart bus...

  2. Man kyla paprastas klausimas ar galėtum padėti vartotojui su 500eur/mėn biudžetu reklamai? Taip pat ar tavo turimą patirtį su Barclays ir kitais dideliais projektas galima pritaikyti 4 žmonių el. prekybos versle? :)

     

    Manau, kad galėčiau - esu dirbęs su panašiais biudžetais savo karjieros pradžioj ir būtent taip išmokau saugot kliento pinigus. Bet esu užsivertęs darbais, tai vakarai ir savaitgaliai yra labai brangus laikas man :)

     

     

    Taktika ir strategija mažam verslui dažnai bus visai kitokia nei ką naudotų Barclays ar kiti dideli verslai. Mažų verslų didžiausia problema yra cash flow, t.y reikia pardavimų šiandien ir todėl dažniausiai jie auga per pardavimų vadybininkus (arba dažnai savininkų asmeninius kontaktus), partnerystes ir/arba lokalią, nišinę reklamą - skrajutes, stendus, lokalią paid search. Dažnai susiduria su vienu iš dviejų marketingo iššūkių - jei paslauga nišinė, tai paaiškint ką mes darom ir rast tinkamą auditoriją (pvz kokie nors metalo gamybos įmonė) arba kaip augint verslą jau pasiekus aplink esančią auditoriją (pvz dantistas ar padangų montavimas).

     

    Dideli verslai, ypač brand-led, kaip Barclays arba McDonalds neturi cashflow problemos ir paaiškint kas yra banko sąskaita ar mėsainis jiem nereikia. Bet iš jų pasimokyt galima nemažai. Barclays strategija yra sukurt skirtingus finansinius produktus ir kuo labiau pririšt kiekvieną vartotoją - jei turi banko kortelę su jais, jie nori kad turėtum ir kreditinę. Jei turi kreditinę ir banko kortelę, būt gerai, kad ir telefono draudimą pasiimtum. Jei jau turi tuos tris produktus ir ieškai namo paskolos, Barclays nori, kad juos pasirinktum ir šitam. Tą galima pritaikyt ir 4 žmonių el.prekybos versle - strategiškai rinktis ir plėst siūlomus produktus kurie padėtų didint Customer Lifetime Value, nes jei turi sistemą kuri pakelst Lifetime Value, tada galėsi išleist daugiau nei tavo konkurentai pritraukiant naujus klientus, nes jie per laiką vistiek bus pelningi.

  3. Nice! Mano klausimas - kaip gauti social proof facebooko reklamai? Laikai, komentarai ir pnš. Esu girdėjęs siūlymų iš pradžių leisti tą reklamą pigiose šalyse (Iranas, Filipinai ir pnš) ir pigiai prisirinkti laikų. Bet juk lietuviai matys, kad čia užsieniečiai postą prilaikinę? Taip pat, testuojant skirtingas auditorijas juk tas social proof dings? Taip, galima persikelti su post id ta pati posta kitai reklamai, bet tada negalėsi tos auditorijos testuoti instagram ir storiuose?

     

    Galima leisit reklamą su engagement objective pradžioj ir vėliau pakeist į conversion objective, kai turi pakankamai social proof. Siūlau daugiau laiko praleist prie savo produkto/paslaugos pasiūlymo - jei nesulaukia atsako iš tikslinės auditorijos, gal nėra pakankamai patraukli?

     

    Social proof neturėtų dingt dėl skirtingos auditorijos, nebent tarp skirtingų placements, bet FB rekomendacija yra nelimituot auditorijos ar placements savo kampanijose ir leist algoritmui rast kas geriausiai veikia - kol kas viena iš sėkmingesnių taktikų.

  4. Sveikas, Justinai,

     

    Ar teko tau dirbti su solo specialisto marketingu?

     

    Ne, neteko, visad dirbau tik su verslais.

     

     

    Ne visai taip tiesiogiai lygintinas skambutis.

    Skambuciai, kurie ateina po svetaines perziuros yra daug vertingesni nei skambuciai, kuriuos padaryspries uzeidami i svetaine.

    Paprastas pvz - neuzejes i svetaine gali skambint paklausti ar turite kazkoki dalyka, kurio jus neturite. O tas, kuris butu iejes i svetaine, butu iskarty pamates ir neskambines.

    Tikslingesni ir didesniu pricentu konvertuojantys skambuciai yra po svetraines aplankymo nei be svetaines aplankymo.

     

    Pavyzdys įdomus, bet norėčiau daugiau pasidomėt apie "Tikslingesni ir didesniu pricentu konvertuojantys skambuciai yra po svetraines aplankymo nei be svetaines aplankymo" - iš kur šita info? Esu dirbęs su keletu verslų kuriem skambučiai svarbūs ir rezultatai labai mišrūs. Taksi įmonė ir valymo įmonės gavo kur kas daugiau skambučių naudodami call ads, nei vesdami į tinklapį ir tada duodami numerį skambint, o skambučių kokybė nesiskyrė. Tchibo kavos pardavėjai gavo kokybiškesnius skambučius po svetainės apsilankymo, bet visais atvejais skambučiai kainavo brangiau nei paspaudimai į svetainę.

  5. Nuo ko priklauso call ads paspaudimo kaina? Mano atveju tai buvo neadekvačiai brangu. 3.25€ už skambutį kai tuo tarpu komerciniai raktažodžiai apie 10ct

     

    Call ads kaip ir text ads veikia aukciono principu, bet Google nustato aukštesnę kainą ir reklama neturi papildomų ad extensions kurie leidžia padidint quality score kuris leidžia tekstinėm reklamom būt pigesnėm.

     

    Anot Google, call ads visada bus brangesnės dėl to, kad moki už potencialiai daug vertingesnį veiksmą (skambutį vietoj svetainės vizito). Universalios taisyklės nėra ir jei siunčiant lankytojus į svetainę konversijų kainas yra mažesnė tada call ads neapsimoka. Bet jei siunčiant lankytojus į svetainę jie skambina tik 1 iš 40 lankytojų, tada kaina per skambutį iš svetainės būtų 4€ (0.1€ x 40), tai call ads tokiu atveju atrodytų patraukliau.

  6. Sveiki, pasileidome Google Ads reklamą, bet kaip ir reikėjo tikėtis naujokams, naudos maža. Gal galėtumėte pakonsultuoti kaip geriau vykdyti šią kampaniją?

     

    Ačiū

     

    Sveiki,

     

    Su bet kokia mokama reklama pinigus vėjais paleist yra gan lengva, tad planavimui patarčiau nepagailėt laiko.

     

    Toliau, kalbant apie Google Ads pagrindiniai elementai yra:

    • Pasirinkti raktažodžiai ir jų ketinimai (intent)- yra 3 pagrindinės kategorijos - informaciniai (pvz "paskolos"), komerciniai (pvz "€1000 greitasis kreditas) ir navigaciniai (pvz seb prisijungimas). Informaciniai turės daug paieškų ir srauto, bet dažniausiai mažai pirkimų nes tuos raktažodžius naudojantys vartotojai nėra apsisprendę ko jie ieško ir ką nori pirkt. Komerciniai turės didžiausią tikimybę konvertuotis, bet mažiausią paieškų kiekį. Geriausia yra susidaryt sąrašą komercinių raktažodžių ir juos testuot.
    • Tada svarbu raktažodžų tipas - jie eina nuo exact match, phase match, broad match ir broad match modified. Siūlau pradžioj likt prie exact match, nes su broad match labai lengva pritraukt daug trafiko kuris verslui duos 0 naudos.
    • Tada svarbu naudot tinkamą reklamos tipą - galima tekstinę reklamą naudot, bet Google turi ir skambučių reklamas (call ads) kurios priklausomai nuo verslo galbūt jums tiktų labiau (pvz taksi įmonės)
    • Galiausiai svarbu naudot tinkamus landing page - dauguma verslų siunčia trafiką į pagrindinį puslapį ir stebisi kodėl jis nesikonvertuoja. Dauguma vartotojų neturi daug laiko ir energijos bandyt iššifruot kur jie atsirado ir ką jūsų verslas jiems gali duot ir ką jie dėl to turėtų daryt toliau.

     

    Dar labai svarbu turėt konversijų sekimą teisingai nustatytą, nes kitaip bus sunku suprast koks trafikas ateina, ką jis daro ir kaip tai optimizuot.

     

    Jei konkrečiau papasakosit apie verslą, produktą, raktažodius, puslapį, struktūrą, biudžetą ir tikslus, tada galėsiu tiksliau patarti.

  7. Temos autorius kažkur prapuolęs :D Ačiū Justinui už atsakymus ;)

     

    Dar porą klausimų jei galėsi atsakyk :)

     

    1. Kaip savo reklamoje pasidaryti va tokias, kaip pavyzdyje, papildomas nuorodas? Čia Extension'ai skaitosi? Pas mane jie kitokie kažkodėl (didesni užrašai ir ne taip tvarkingai atrodo).

     

    https://ibb.co/Pcbndpz

     

     

    2. Dėl kokių priežąsčių staiga gali užkilti PPC kaina tų pačių keywords'ų? Dėl konkurencijos, o dar dėl ko nors gali? 2 mėnesius turėjau geras kainas ir staiga 2x pabrango AVG PPC.

     

    Labas,

     

    Negaunu jokių žinučių dėl šios temos atnaujinimo, tai šiek tiek pasivėlinau.

     

    1. Jo, čia sitelinks yra - juos reikia susikurt paskyroj ir nurodyt prie kurių campaigns nori prijungt

    2. Gali būt keletas priežaščių:

    • jei naudojamas automatizuotas mokesčių už paspaudimą metodas, tai gali būt kad algoritmas pradėjo jį kelt (arba jeigu naudoji eCPC kuris teoriskai rankiniu būdu valdomas, bet yra šiek tiek automatizacijos ir gali minimalų mokestį už paspaudimą kelt Google nusprendus)
    • kritęs quality score dėl svetainės atnaujinimo/pakeitimo
    • atsiradę nauji konkurentai arba konkurentai pradėjo kelt kainas
    • pradėjo keistis vartotojų įpročiai - pvz labiau pradėjo naudot desktop su brangesniais CPC
    • čia visgi aukcionas ir Google nustato kainas, tad gali būt kad nusprendė jas pakelt dėl sezoningumo ar dar galas žino kokios priežasties, kartais neišgėręs jų nesuprasi

     

    Galiu ir pakonsultuot jei reikia - rašyk.

     

    Justinas

  8. O galiu tiesiog paklausti?

     

    1. Per Google search ads negalima pasirinkti, kad tam pačiam vartotojui reklamą rodytų tik nustatytą kartų skaičių per dieną/savaitę, kaip kad galima per video ads (youtubej)?

     

    2. Per google search ads, ar galima nustatyti, kad reklama nebūtų rodoma mobiliems įrenginiams?

     

    3. Jeigu reikalinga tik tekstinė reklama Googlej, kuom iš principo skiriasi Smart ir search reklamos tipai?

     

    Man gal praverstų pagalba sureguliuojant conversions, nes tikrai netiksliai trackina. Kokiu būdu ši konsultacija vyksta? Užtektų pasileisti per Team viewer?

     

     

    Dėkoju jeigu atsakysi :)

     

    Ne temos autorius, bet atsakyt galiu.

     

    1. Deja, bet negalima. Bet gali per GA susikurt custom audience (svetaines lankytojai arba svetaine aplanke X kartu per paskutines 7 ar 30 dienu) ir isidet ja i Google Ads ir tada arba biddint maziau tai auditorijai arba jiem visai reklamu neberodyt. Labiau priklauso ka bandai optimizuot ir kokius raktazodzius naudoji. Siaip nebuna labai daznai kad tas pats vartotojas daug kartu ta pati raktazodi nuolat naudoja komerciniais tikslais.

     

    2. Galima. Ta gali padaryt campaign arba ad group lygyje - nueik i settings, paspausk ant Devices ir ten gali reguluot bid adjustment. Tiesiog mobiliem -100% uzdek.

  9. Labai įdomu :)

     

    Aš skaičiuoju biudžetą taip:

     

    Padarau AdWords Keywords Planner įrankyje researchą dėl keywordų. Imu CPC kainą, kuri yra didensė arba vidutinę. Mažiausia clicko kaina per daug optimistiška.

    Taigi tarkim CPC 0.2 EUR.

     

    Tada, jei tai nežinoma sritis, bandau sugalvoti koks gali būti conversion rate. Lietuvos e-commerce vidurkis yra apie 3%. Startavus tiek pasiekti sakykim be šansų, taigi metu, kad bus 0.5%.

     

    Tada pasiskaičiuojam, kiek reikia clickų, kad būtų konversija: 1/0.005=200. Reiškia 1 iš 200 lankytojų galimai pirks.

     

    Tada žiūrim kokia konversijos kaina: 200 * 0.2EUR = 40EUR. Vadinasi jei taip grubiai sakant, vieną prekę parduoti kainuoja 40EUR.

     

    Dar reikia turėti galvoje ar vartotojas sugebės naudotis svetaine, ar neužklius kokia nesąmonė, ar ras informaciją. Taip pat turi būtų cross-sell prekės šalia. Tam, kad jei ta, į kurią atėjo per reklamą netinka, būtų alternatyvos.

     

    Na ir galiausiai taip: savikaina + 40EUR + pakavimas + pristatymas + pelno marža. Gaunasi dvi dinaminės dedamosios: ilgainiui pardavimo kaina turėtų kristi, kas didins pelno maržą.

     

    Ar teisingai mąstau?

     

    Teisingai. Dar vienas dalykas, kurį turi įvertint - kliento LTV (lifetime value). T.y pirmą kartą klientą pritraukt kainuos 40 eurų, jei pirmą kartą klientas išleis 20 eurų, tai kampanija nelabai pelninga. Bet jei tas klientas sugrįš dar 5 kartus ir kaskart išleis po 20 eurų, tuomet jau geriau. Pakartotinų pirkimų skatinimui email ir remarketingo kampanijos dažnai neblogai veikia

  10. Sveiki,

    Kaip manot ar verta pirkti FB kursus, tokius kaip Išmokti kurti ir prižiūrėti profesionalias reklamines kampanijas patiems

    Ar viską galima susigooglint patiems ar ten pasakys kažką spec ?

    Kokia jūsų patirtis/nuomonė?

     

    Labai priklauso nuo kursų turinio, formato, kainos ir tavo tikslų.

     

    Turinys:

    Pagrindus gali pats nesunkiai išmokt ir iš YouTube ir iš visokių PDF gidų. Kad ir šito pavyzdžiui: https://blog.hootsuite.com/wp-content/uploads/2018/05/Facebook-ads-strategy-guide.pdf

     

    Verta jei tuose kursuose dalinasi realia patirtim ir duoda konkrečius pavyzdžius, bet nepasitikėk tik jų pačių reklama - tokius dalykus gali sužinot tik per rekomendacijas.

     

    Formatas:

    Kuo labiau automatizuotas (video, email) procesas tuo mažiau tie kursai bus verti tau. Daugiausia naudos gausi, jei galėsi mokytojo klaust klausimų ir gilintis į vietas, kurios tau įdomios.

     

    Kaina:

    Jei kursai unikalūs, paruošti savo srities specialisto ir juose dalinsis patirtim paremta informacija, tuomet verta mokėt nemažai. Bet tik tuomet jei turi konkretų tikslą ir tie kursai tau padės jį pasiekt.

     

    Jei šiaip kokie video, kur kūrėjas prižada išspręst visas tavo gyvenimo problemas jei tik nusipirksi tuos kursus, tai greičiausiai labiau verta pasitaupyt tuos pinigus ir geriau juos išleist reklamuojant kažką ant Facebook - tada tikrai išmoksi kažką.

  11. Apyvarta 20.000Išlaidos 3000Tai, jeigu kliento pelno marža yra <10*-15% galima teigti, kad neapsimoka reklamuotis?(*grįžtantys klientai, tarkim)Čia tokia kaina jau su įskaičiuotu adwords kreditu, ar tik už tai, kad yra viskas konfigūruojama pagal poreikius?

     

    Jo, jei marza 10-15%, tai aisku, kad neapsimoka. Cia toks kreivas pavyzdys mano biski, bet visada viskas atsiremia i skaicius. Kaina visada tik uz prieziura, kartais iskaiciuojam konfiguracija i kaina, kartais apmokestinam atskirai. Dazniausiai atskirai.

     

    Ne visiem musu paslaugos yra tinkamas variantas. Mes (as) aktyviai atsisakom klientu kuriem negalvojam, kad yra sansu, kad galeism generuot pelna. Pries pora dienu gavom emaila is vieno bico su £2,000 biudzetu i kuri turetu viskas but iskaiciuota. Tai paziurejom, kad su musu kainom jiem turet £1,500 isleist trafikui, mum liktu pinigu tik 5h, per kurias nieko gero nepadarysim. Arba galim siulyt 10h per kurias galesim susispaude kazkaip pratestuot, bet su £1,000 testavimui praktiskai 0 sansu, kad jie gaus kazka atgal. Tai pasiulem ieskot kazko kito arba galvot kaip protingiau jie galetu ta savo biudzeta panaudot, nei samdyt agentura.

     

     

    Kokiais būdais išaiskinate, kad būtent jūsų suteiktos paslaugos sugeneravo tokias apyvartas?Pvz. jeigu verslas senas, prekiauja produkcija kuri generuoja didelės maržas.

     

    Nesiplesiu i trackinimo problemas, attribution models ir assisted conversions, bet su tvarkinga adwords -> google analytics integracija gali matyt kokie mokami raktazodziai (last click) kiek pajamu/uzklausu/skambuciu atnese. Nors su skambuciais siek tiek suktas reikalas; jei naudoji ne tik click to call reklamas, tai gali reiket ir 3rd party skambuciu trackinimo. Mes dazniausiai infinity call tracking naudojam.

  12. Kaip vertini įmonės kurioje dirbi teikiamas paslaugas?

     

    Negaliu 100% kalbet uz visus departamentus, bet as i savo darba ziuriu pagal verte kuria sukuriu. Jei klientas man moka tarkim £3,000/men uz jo adwords/bing/facebook/linkedin prieziura, o as jam sukuriu £20,000 papildomos apyvartos per menesi, tai priklausomai nuo marzos, sakyciau, kad jie pakankamai pigiai sukasi.

     

    Jei imciau tarkim £500/men ir sukurciau £500 papildomos apyvartos, tai sakyciau, kad mano paslaugos labai brangios ir rekomenduociau imtis kazko kito.

     

    Labai daug faktoriu daro itaka paslaugu kainai, bet viskas galu gale susiveda i 2 variantus:

    • arba uzdirbam verslui gerokai daugiau pinigu nei musu paslaugos kainuoja ir bendradarbiaujam tol, kol abiem pusem tai apsimoka,
    • arba ne ir atsisveikinam :)

  13. Dėkoju už palinkėjimus, tikiuosi išsipildys siekiai.

     

    Gera labai istorija, malonu kazkaip skaityt buvo. Idomu, kad agile plinta - mes sita irgi taikom darbe, tik paid medijoj nelabai tas tinka, bet kazkaip prie visos agenturos prisitaikom.

     

    Labiausiai smagu skaityt, kad turi proto ir islavinai gerai apmokamus gebejimus, del ko gali pasiust savo manageri, kuris elgiasi su tavim kaip su antrarusiu; viena is tu situaciju, kurioj daug tautieciu istrige ir kencia, nes bijo.

     

    Kokie dabartiniai siekiai?

  14. Perskaiciau Justino posta ir nusprendziau, taip pat islysti i dienos sviesa bei paneigti faktus jog UK visi lietuviai gyvena penkiese vienam kambari ir dirba nekvalifikuotus darbus.

     

    Ar grysiu gyventi I Lietuva? Tikriausiai kad taip. Tie kas gyvena uzsienyje tikriausiai visi zino kad tevyne, namai lieka namais.

     

     

    Siuo metu gyvenu siaurinej JK dalyje, Bradford mieste, tame paciame bute ir sumoj su mokesciais moku 500-600 svaru per menesi.

     

    Labai smagi istorija, malonu skaityt, kad judi į priekį :)

     

    Kaip tau Bradfordas? Neseniai darėm roadtrip'ą į Leeds/York/Nottingham ir tą visą dalį, tai Leedsas šiek tiek paliko įspūdį kaip apsipirkinėjimo miestas - geras žiauriai Trinity prekybos centras, bet daugiau ne kaži ką veikt yra ar kur vaikščiot. Upė teoriškai yra, praktiškai tik per tiltus važiuodamas ją matysi. Sutikom porą draugų ten gyvenančių ir klausėm ar verta ir Bradfordą aplankyt tuo pačiu, tai stipriai rekomendavo praleist Bradfordą ir važiuot į Yorką (kuris labai patiko). O kaip tau ten?

     

    Manau, kad daug įtakos ir miestas kuriam gyveni, nes aš nebežinau kur man namai.

  15. Cmon vien del vardo/pavardes kurie ne angliski jau nuraso :D Buvau dares experimenta kai applyinau su savo vardu ir pavarde i 100+ vietu ir sulaukiau gal 10 atsakymu ir po menesio padariau tapati bet pakeites i angliskus (nes dabar populiaru vadintis anglisku vardu/pavarde o tikrieji figuruoja tik tavo payslipe.) Tai po pakeitimo atsakymu procentas pakilo 3x 4x :D

     

    Jei nueini i interview ir sedi dar su keliais anglais tai 99% gali pamirsti galimybe :D

     

    Buvau net patekes i viena ale java developer bootcamp ir meciau ji po savaites nes ten buvo vos ne aktorinis(mokina kaip bullshitinti o ne kaip mastyti), o paruosti zmones gali isidarbinti nebent supportais geriausiu atveju o ne developeriais :D Ir tas pats supporto darbas bus skaityti manuala o ne mastyti :D

     

    Nesakau kad 100% viskas taip sudinai vyksta, bet buciau buves dekingas jeigu pries vykstant ten kasnors butu nupasakojes ko tiketis :D Gal magistra pasidarius ten butu lengviau, nes LT diplomas niekam nerupi :D

     

    Nieko nesakau, yra kur grynai is nacionalistiniu paziuriu atmeta (neteko susidurt, bet ir negaliu zinot kiek mano CV tik del vardo atmete), bet sakyciau kad i uzsieniecius cia ziuri kur kas palankiau nei Lietuviai ziuri i uzsieniecius, tai palyginus as stebiuosi ant kiek Anglai yra dar tolerantiski.

  16. Man asmeniskai UK buvo ######. Atvykau su diplomu ir trukau 3.5men kol susiradau darba ir tai jis buvo lenku imoneje, ne anglu. O pacio darbo nekenciau nes su naglais lenku moliugais kasdiena gincytis uz*isdavo, bent jau dabar turiu realios patirties ir antra darba gauti buvo juoku darbas (Cekijoje). Bet kaip sakiau UK emigrantams nelengva, nebent esi jau su 5-6m patirtimi. Anglai slykstus zmones. Pasitaikydavo atveju net kai nueinu i interviu ir skelbimas nesutampa su siulomu darbu nes susimaiso anglai, o tu ateini pasiruoses visai kita tema ir aisku daug pointu nepasikeli. Isvada - IT support darbo lengvai nesusirasi nes nemanau jog is vadoveliu ismokes anglu gerai snekesi, o prie IT development darbo be patirties imigranta sunkiai prileidzia.

     

    "O pacio darbo nekenciau nes su naglais lenku moliugais kasdiena gincytis uz*isdavo" sitas baisiai prajuokino :D

     

    Negaliu pasakyt, kad emigrantus kazkaip diskriminuoja darbam - labai priklauso nuo kalbos ir sugebejimo save pristatyt. UK turi savita darbo kultura ir pajust ir prisitaikyt prie jos uztrunka, bet tikrai nepasakyciau, kad jei emigrantas, tai iskart nuraso. Labiau nuraso del kalbos/poziurio, bet del tokiu dalyku ir pacius anglus nuraso.

  17. Labai patiko skaityti autoriaus patyrimus ir istorijas. Pats dabar mečiau interneto inžinerijos studijas KSU, Vilniuje ir esu kryžkelėję: ar bandyti įsitvirtinti Lietuvoje ar kelti sparnus pas draugą į Daniją.

     

    Draugas gauna 25k kronų į mėnesį t.y 3359.25€ BRUTO

    Atskaičius mokesčius apie 15k kronų t.y 2015.55€

     

    Tai va,tokios situacijos Danijoje. :)

     

    Malonu :) Bet laimes jausmas nera tiesiogiai suristas su pinigais - galvok ko pats nori is gyvenimo. Isvaziuodamas is Lietuvos ir gyvendamas kitoj saly turesi paaukot tam tikrus dalykus tam, kad daugiau uzdirbtum. Nepamirsk pasvert savo seimos, draugu, kulturinio pripratimo reiksmes irgi.

     

    Galiausiai - paskaiciuok ir gyvenimo islaidas. Alga pati savaime nieko nereiskia - skandinavu salyse gyvenimo islaidos kur kas didesnes, todel gal ir neliks tiek daug kiek galvoji. Kokybe ten aisku gera, todel turbut uzteks viskam, kam norisi, bet tik pagalvok ko butent norisi :)

  18. Smagu girdėti tokią palyginus sklandžią istoriją su laiminga pabaiga :)

    Gal netyčia domėjaisi būsto įsigijimu? Įdomu kiek realu turėti nuosavą butą/namą dirbant eilinį darbą? Paskolas žmonės ima ar įmanoma ir be jų apsieiti? :)

     

    Busto isigijimu domejausi nemazai paskutiniu metu. Eilini darba dirbant turet buta ar nama yra tikrai realu, tik viskas priklauso nuo pinigu leidimo prioritetu ir vietos. Kaip asdf sake, Londone kainos ispustos ziauriai, bet siaip visoj pietryciu anglijoj situacija gan sunkoka, nors velgi - visokiu tu variantu yra. As kol kas busto turejima nukeliu 5-mecio planui.

     

    Bet siai tarkim ziuri i £175,000 vertes busta kur nors biski #####, ne labai toli nuo stoties (ziuriu i sita pavyzdi). Pradinis inasas geriausia butu 10% (£17,500), bet buna ir su 5% parduoda (£8,750). Tarkim dirbi paprasta darba ir gauni £25,000 per metus, kas po mokesciu reiskia £1,690 per menesi kazkur, jei neturi studento paskolu ir neatsidedi nieko pensijai. Busto paskolos reiketu pasiimt £166,250 ir jei palukanos 3.92% mazdaug, o paskola imi 35 metam (man atrodo max kiek galim imt), tai per menesi pagal googles mortgage calculator kas menesi reikes moket £728 mazdaug.

     

    1 klausimas - kiek realu sutaupyt ta pradini 5% inasa? Islaidos ir pajamos cia labai daug ka keicia. Tarkim gali per menesi atsidet £200 ir patenkint visus savo norus. Tai uztruks mazdaug 3.5 metu sutaupyt.

    2 klausimas - kiek realu moket paskola? Pakankamai realu. £728 tikrai nera nepakeliamas mokestis, bet reikia atsizvelgt i daug kitu faktoriu - palukanu normos kitimas, kas gali ryskiai pakelt menesines imokas, dar ant virsaus atsiranda visokie draudimai (property, income), papildomi mokesciai - kartais buna leasehold (t.y zemes mokestis), communal mokestis (jei kokia nors imone tvarko laiptine ir priziuri aplinka), paciu namu tvarkymas bei gedimu taisymas ir t.t Kartais gali but labai laimingas ir niekas neluzta 10 metu, o kartais gali nusprogt boileris, dujine ir saldytuvas bei islist koks nors netiketas vandens leidimas vamzdyne koiu 3 menesiu tarpe. Niekad nezinai.

     

    Taigi, turet savo busta tikrai imanoma, tik viskas priklauso nuo 2 faktoriu:

    • Asmeniniu poreikiu: kokios tavo asmenines islaidos (t.y gali taupyt nevaziuodamas atostogu niekur, pirkdamas pigiausia maista, vairuodamas pigesne masina arba nevairuodamas visai ir t.t) bei kokiam bute/name ir kokioj vietoj nori gyvent. Pigi chamurke kokiam nors rajone, kur peiliai vaiksto ir striukes lauzo zinoma bus ryskiai labiau iperkama, nei tvarkingas butas miesto ar miestelio centre su geru susisiekimu. Taip pat, geresnes kokybes namai daznai reikalauja maziau prieziuros ir turi maziau sansu, kad netiketai koks vamzdynas ar stogas prakiurs, tad gali atrodyt, kad maziau pinigu isleidi pigesniam namui, bet realiai gaunasi brangiau.
    • Pajamu. Jei dabar uzdirbi £25k, galbut apsimoka pasistengt pakilt karjeroj ar ja visai pakeist ir realiai ivertint galimybes uzdirbt £50k, kas visiskai pakeicia

     

    Turet savo busta tikrai realu cia, bet paskola visada bus reikalinga, nebent kazkaip stebuklingai sutaupysi/uzdirbsi/pavogsi/laimesi tiek, kiek reikia tavo normimam bustui grynais nusipirkt.

  19. Zinoma :) Tiesiog tavo visas pagiruniskas tekstas geriau atrodytu be tokiu fraziu kaip ”Bendradarbiai bei klientai beveik išimtinai britai”, ”Paryžiuj tapo sužadėtine, o šiemet Balio saloj – žmona”. Mano kaimynai Bangkoke viesbutyje dabar irgi isskirtinai britai, susikti nevalos ;)

    O liudniausia, kad visas pulkas ziopliu pliusus deda ir seilejasi, lyg sena bobute muilo opera paziurejusi. Savigarbos turekit.

     

    Nezinau, kas tave taip nuskriaude gyvenime, kad tiek pykcio laikai. Bet sutinku, kad galiu dar gerokai patobulint savo rasymo igudzius, nes visai ne toki tona savo tekstu norejau perduot. Pats supranti, kad is pliusu ar gyrimosi forume pries visiskai nepazistamus zmones man absoliutus 0 naudos, tai nelabai suprantu, kuo tu cia mane bandai apkaltint.

  20. Viskas atrodo saunu, Brighton gera vieta del papludimio :)

     

    Koks salary?

     

     

    Pilnai sutinku jog Lietuvoje ta pati galima pasiekti. Lietuvoje del rinkos bei verslo mokestines sistemos ta pasiekti tik "truputi" sunkiau. As garantuoju jo alga tarp 24 - 30 k kaip minimum metams. Tai apie 27 - 33 k eurais uz paprasta darba. Speju jo amzius nera didelis kas reiskia tikriausiai cia jo karjeros pradzia.

     

    PVZ:

     

    UK: ismoketi 24k svaru atlyginima verslui per metus kainuoja 26k (su darbuotojo bei darbdavio mokesciais). Gauni apie 1650 svaru i rankas per menesi.

     

    LT: ismoketi 24k euru atlyginima verslui per metus kainuoja apie 31,5k Euru. Gauni 1520 euru i rankas.

     

    Isvada: tokiam paciam atlyginimui "ant popieriaus" tu ta pati darba dirbadamas turesi kaip minimum uz 5.5k per metus "daugiau dirbti" ir gaudamas mazesni atlyginima i rankas dar net neiskaiciavus valiutos konversiju (reikia turet omenyje kad su tokia marza darbuotojas butu atleidziamas, nes neapsimoka toki laikyti). Turint omenyje maza imoniu produktyvuma bei tavo privalejima uzdirbti kitu algoms (tiesiogiai nenesancioms pelno, pvz HR, it support, finance ir t.t.) galima drasiai teigti, jog paarti turesi dar daugiau. Cia jau nekalbu apie dividentu neapmokestinima, nuolaidas darbuotojo mokesciam ir t.t kas sudaro ziauria itaka imones biudzeto svartymams ir tuo paciu darbuotoju atlyginimams (kas daugumoje imoniu yra pats brangiausiai kainuojantis resursas). Taigi daugiau ari mazesneje rinkoje su ryskiai mazesnemis perspektyvomis. Tarptautiniam fone Lietuva investuotojams yra zinoma pagal tu teiginius:

    1. Kur tai yra? Aaaa Lenkija

    2. Mes galime moketi sudinus atlyginus, vietoj UK minimo 1.2k per menesi i rankas cia debiliukai dirba uz 600 euru per men.

     

    Cia jau net nezvelgiant i ilgesne perspektyva tiek karjeroje tiek pensijose, tiek sumoketu mokesciu grazos kokybe (gydymas, valstybiniu istaigu optimizacija ir t.t).

     

    Taigi taip, galima ir LT pasiekti, taciau daug sunkiau ir daugiau ariant ir nepasisemiant patirties kokia gali gauti UK. Mano nuomone vietoje to, kad svaistyti laika daugiau ariant, jog pasiekti ta pati ka UK, geriau yra ramiai sau dirbti, o likusi laika (kadangi maziau reikia arti) skirti mokslams (nekalbu apie uni ir pan), saviugdai bei karjeros siekimui bei vaiku auklejimui ar pasaulio pamatymui keliaujant. Nes taip ir liksim tauta kuri mano jog kotedzas uz 70k ir lizingine masina uz 15k yra vartojimo kulturos virsune ir cia skaitosi gyvenimo pasiekimas.... :)

     

    Temos autorius saunuolis, linkiu daug sekmes. Gaila, kad mazai tokie zmones reiskiasi :)

     

    Alga siuo metu £35k + pelno dalinimosi ismokos kas tris menesius, jei padaro imone pakankamai. Jokiu stebuklu dar nepasiekiau karjeroj ir tikrai Lietuvoj galima pasiekt tiek pat ir kur kas daugiau. Anglijoj tai irgi nera kazkoks stebukas - zinau dar bent viena lietuve, kuri irgi Brightone, panasaus tipo agenturoj dirba toki pati darba.

     

    Norejau savo istorija pasidalint su tais, kas iesko istoriju apie gyvenima UK, bet galvoja, kad tik fabrikai ir sandeliai lietuviam prieinami.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...