Pereiti prie turinio

Kodėl Virtualioje erdvėje srityje marketingas yra privalomas?


Rekomenduojami pranešimai

Kodėl Virtualioje erdvėje srityje marketingas yra privalomas?

 

 

Įdomus klausimas, kodėl virtualioje erdvėje marketingas yra daug svarbesnis nei įprastoje, mus supančioje erdvėje?

 

 

 

Mūsų gyvenimas, keičiasi sparčiai, jo tempas didėja ir mes nuolatos ne tik skubame į susitikimus, darbą, paskaitas ar kita, tačiau pradedame nepastebėti ir daug dalykų.

Vienas ir mažiau pastebimų dalykų yra lauko reklamos, reklamos televizoriuje, reklama radijuje. Taip, jeigu Jūs investuosite masę pinigų į tokio tipo reklamas. Užkišite televizijas, radijas bei spaudą ir reklaminius stendus savo produkcijos šūkiais ar vizualizacija – Jūs gausite didesnį mažesnį žmonių susidomėjimo srautą. Tačiau, ar negalima tai padaryti pigiau, pasiekiant tikslinio segmento ir pritraukiant didesnio kiekio pirkėjų?

 

 

 

Ne tik galima, tačiau ir BŪTINA!

 

 

 

Jeigu abejojate mano žodžiais atsakykite į tokius klausimus sau:

1. Ar dažnai žvalgotės į reklamas kai keliaujate iš darbo/į darbą?

2. Ar nepakeičiate TV kanalo, kai prasideda eilinė reklama?

3. Ar renkatės radijo stotį, kuri prigrūsta reklamų?

4. Norėdami sužinoti informacijos apie ieškomą produktą (pvz: kompiuterį, telefoną, televizorių ir pan.) pirmiausiai skambinate į parduotuvę ar ieškote naudingos informacijos internete?

 

 

 

Jeigu mums įprastinės reklamos neveikia, kokios TADA VEIKIA?

 

 

 

Turbūt daugelis perskaitę pirmąsias eilutes pagalvojo – BEPROTIS, ką jis supranta, kokiame pasaulyje gyvena?

O gyvenu tokioje pačioje erdvėje kaip ir Jūs, tačiau galbūt kai kurie iš Jūsų nepastebėjo koks mūsų gyvenimas, kuo mes kvėpuojame ir kaip mūsų gyvenimas pasikeitė per pastarąjį dešimtmetį.

 

 

 

Prieš 10 metų nei vienas iš mūsų nepagalvojo, jog net svarbiausių dokumentų pasirašymui turėsime virtualius parašus, kad norint užmokėti už būstą nebeturėsime laukti eilėse, o pinigai automatiškai bus nuskaičiuoti nuo mūsų algos, kad norėdami pamatysi kaip gyvena mūsų draugai, kurių nematėme daug metų neturėsime skambinti ir ilgai kalbėtis – dabar užtenka kartais užsukti į jų Facebook puslapį ir pamatyti „kuo tavo draugai kvėpuoja“. Mūsų gyvenimas tapo virtualus. Mes norom nenorom išsikėlėm į virtualią erdvę, kurioje dirbame, leidžiame laisvalaikį, bendraujame, dalinamės nuomonėmis ir ieškome galbūt ir meilės.

 

 

 

Daugelis iš mūsų turi Facebook, Twitter paskyras, jas naudojamės reguliariai, daugelis prie rytinės kavos skaitome savo mėgstamus naujienų portalus, vakare peržvelgiame dienos aktualijas ar kitą informaciją.

 

 

 

Dėl šių priežasčių, kurios mums tapo tarsi savaiminiu procesu – įprastinis marketingas praranda savo galią jeigu kompanija nepradeda aktyvaus marketingo ir virtualioje erdvėje.

 

 

 

Virtualioje erdvėje galima marketingą vykdyti pagrindiniai principais:

1. Vartotoją užkišant nereikalinga informacija, tačiau tikintis, kad nuolatiniai pranešimai sugebės įtikinti vartotojus, kad Jūsų produktas tikrai geras

arba

2. Galima pasirinkti kitu keliu, kuris reikalauja daugiau pastangų, tačiau nesukelia vartotojų suirzimo. Tai yra vartotojų sudominimas įdomia akcija/informacija apie Jūsų produktą/-us. Kiekvienas iš mūsų rinkdamiesi ne greito vartojimo produkciją tikrai surandame keletą variantų. Štai šioje vietoje marketingo specialistai turi atlikti neįtikėtiną darbą. Tai yra parengti įdomios ir naudingos informacijos vartotojui. Jūsų informacija turi duoti apčiuopiamą naudą.

 

 

 

 

 

Kodėl tai yra sunkus darbas?

 

 

Virtualus pasaulis pakeitė net mūsų pirkimo įpročius. Nors Lietuvoje dar yra baimė pirkti prekes internetu, tačiau palaipsniui tai tampa masinis reiškinys. Kas galėjo prieš 20 metų pagalvoti, kad sėdėdamas savo namuose prie ekrano, spaudinėdamas keistą daiktą (vadinamą pelę) galėsi išsirinkti ir nusipirkti patinkantį paveikslą, rūbą, batus, akinių rėmelius, kremą, užsisakyti dešros ir t.t.

O juolab kai tai galima padaryti ir važiuojant automobiliu savo išmaniojo telefono pagalba.

 

 

 

Nors virtuali erdvė yra didelė, tačiau ji taip pat yra laisva. Ji suteikia, Jums – verslininkams, didesnę judėjimo laisvę, tačiau ir vartotojams ši laisvė – pirkimo ir pasirinkimo, tampa didesnė.

Šioje vietoje susiduriame su problema: Tai kaip man reikia pritraukti savo vartotoją?

Vartotojas tai yra tarsi avinėlis, kuris ieško skanesnės žolės, o skanesnė žolė tai ne tik pigesnė prekė, o informacijos įdomumas ir jos svarbumas priimant lemtingą pirkimo sprendimą.

Informacijos įdomumas tai yra ne tik tekstinė informacija, tačiau ir vizualizacijos, kurios vartotojo pasąmonėje padaro didelę įtaką ir smegenyse „išdeginą“ regimą vaizdą.

Informacijos svarba – tai tokia tekstinė ar vaizdinė medžiaga kuri padeda vartotojui nuspręsti ko jis nori. Kiekvienas iš mūsų neturi jokio noro skaityti kuo vienas daiktas geresnis už kitą, mums reikia trumpos, aiškios, įdomios informacijos apie kiekvieną produktą, kad vartotojas turėtų galimybę atlikti staigų sprendimą ir momentinį pirkimą.

 

Juk dabar žmonės pirkdami internetu sumažina savo stresą, pakelia nuotaiką. Pirkimas internetu taip pat daugeliui primena Kalėdas, kai gaunamas įpakuotas siuntinys ir atvėrus jį pamatai daiktą, kurį pirkai. Nesvarbu, jog tu žinojai, kad tavo pirkinys atkeliauja ir būtent ką tiksliai pirkai, tačiau pats faktas: siuntos atsiėmimas, jos atidarymas – yra psichologinis efektas, kuris daugeliui suteikia didelės laimės. Tai dar viena priežastis, kodėl žmonės perka internetu ir kodėl virtualioje erdvėje Jūs turite būti aktyvus.

 

 

 

Mes norom nenorom persikėlėme į kitą erdvę, kurioje praleidžiame didžiąją dalį savo dienos.

Todėl lygiai taip pat Jūs, verslūs žmonės, turite aktyviai veikti virtualioje erdvėje ir joje siūlyti savo produkciją.

 

 

 

Pabaigai norėčiau pabrėžti, kad šie pasisakymai apie virtualios erdvės išnaudojimą netinka absoliučiai visiems sektoriams ir verslams, tačiau neaišku ar ilgam.

 

 

 

BrainStorm

Redagavo BrainStorm
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Bandiz, sunku patarti kai nežinai kokioje srityje žmogus vykdo savo veiklą:

Pardavinėja kramtomą gumą, lemputes, automobiliu ar dar ką kitą.

 

Ši tema užvesta tam, kad žmonės pradėtų galvoti apie neišnaudotą plotą (Lietuvos atžvilgiu).

 

Tikiuosi atsiras tokių, kurie turės klausimų kaip jo verslą integruoti į virtualią erdvę. Tada būtų galima daugiau patarimu pateikti.

 

Pavyzdžiui:

Parduodant automobilį, reikalingos kitokios priemonės/būdai nei parduodant hostingo paslaugas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Mano nuomone, tokių straipsnių esmė, ne duoti patarimus, bet skatinti ieškoti informacijos, tikslesnių patarimų ir, kas svarbiausia, išmokyti teisingai mąstyti. Man asmeniškai skaitėsi labai lengvai, lygiai taip pat kaip kalba Nausėda: nieko naujo nepasako, bet taiiiip užliūliuoja savo balsu, kad neina netikėt :D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, pats dirbu marketingo srityje ir smarkiai nesutikčiau su Jūsų teiginiu, kad "Vienas ir mažiau pastebimų dalykų yra lauko reklamos, reklamos televizoriuje, reklama radijuje." Tai vis dar yra vieni efektyviausių marketingo būdų ( Bėje ir vieni brangiausių, tai pat tinka ne visiems prduktams), tiesa norint efektyvumo reklama turėtu tiksliai taikyti į jūsų pasirinktą segmentą žmonių. Tiesa ir reklamos laikas turi didėlės įtakos, daug nesiplėčiant, elementariausias pavyzdys vidurdieni per meksikietiškus serialus reklamuoti "Persil" skalbimo miltelius ir t.t

 

Kaip argumentą siūlau pažiūrėti šį eksperimentą, kuris puikiai parodo reklaminių stendų efektyvumą. Manau tikrai nustebsite.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZyQjr1YL0zg

 

 

Ir apskritai nesiūlyčiau žiūrėti į marketinga iš tokios pozicijos maždaug "Aš nežiūrių reklamos, manęs neveikia reklama radijuje ir t.t, tai reiškia ir kitų ji neveikia." kaip marketingistui tai yra begalo didelė klaida, nes kiekviena asmenybė turi skirtingus poreikius ir "habits".

Redagavo cOlio
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

cOlio, aš paminėjau jog mano parašyti teiginiai netinka absoliučiai visiems verslams.

 

Norėčiau pabrėžti, kad įprastinės reklamos, kurios buvo labai efektyvios prieš 5-6metus jau prarado savo tikrąjį buvusį efektyvumą. Dabar žmonės iš tiesų leidžia daug laiko internete, o jame reklamuotis yra daug pigiau nei TV ekranuose, radijuje ir pan.

 

Šiuo straipsniu aš siekiu prabudinti Lietuvių verslininkus, kurie naudojasi tipiniais reklamos būdais neįtraukdami interneto ir jo visiškai neišnaudodami: o tokių įmonių iš savo praktikos žinau ne vieną ir ne dešimt.

 

 

Aš nesiekiu įrodyti absoliučiai jokios savo tiesos, tiesiog noriu atverti akis, kur lietuviai dar neišnaudojo savo galimybių ir galbūt kas nors taps savo srities pionieriumi, interneto erdvėje tarp Lietuvos vartotojų, taip kaip daro šiuo metu viena kompanija.

 

 

cOlio, būčiau kvailas jeigu nesutikčiau, jog TV reklama, radija ar spauda/vizualizacija nėra svarbi. Tai yra lengviausias būdas, tik ne pigiausias, pasiekti greitesnį pozicionavimo efektą.

 

Beje, tu imi labai didelius brandus kaip "Persil". Ši korporacija turi milžiniškas galimybės investuoti į marketingą. Tačiau, ką daryti Lietuvos verslininkui, kuris gamina ekologiškus sūrius? Kaip jam pasiekti vartotoją? Reklama televizijoje, radijoje sužlugdys jo verslą.

Tačiau, jei šis gamintojas sukurtų, kad ir savo blog'ą, kuriame talpintu informaciją apie savo fermą, apie ekologiškų produktų naudą, sūrių įvairovę, naujausią produkciją, akcijas, galbūt sukurtų šmaikščią istoriją apie vienos ir karvių/ožkos gyvenimą ir kasdien žiūrint šio gyvūno akimis aprašytų dienos įvykius. Manau investuodamas savo laiką ir super mažus kaštus jis sudomintų daugiau potencialių pirkėjų.

 

Persil, Ariel, Cola Cola, Always - tai yra masinio vartojimo prekės, kurios prarastų savo pozicijas, jeigu neužkištų mūsų akis ir galvas įvairia informacija.

 

Vėl gi viskas priklauso nuo šalies, kurioje vykdoma veikla. Yra daug pavyzdžių kaip tas pats brand'as renkasi skirtingos marketingo ir reklamos priemones skirtingose šalyse, dėl kaštų skirtumų, žmonių pasiekiamumo galimybių ir pan.

 

 

Ne visos reklamos, kurios rodomos pas mus yra efektyvios, todėl galbūt galima rasti geresnį sprendimą, kuris mažiau kainuotų bet pasiektų net didesnę masę?

 

Vienareikšmiško atsakymo manau niekas neturi.

 

 

Nėra blogos reklamos ar blogo reklamos kanalo - yra blogas ir neskoningas pateikimas.

 

 

Jeigu kas nors supratote, kad šiuo straipsniu norima pasakyti, kad reklamuokitės tik virtualioje erdvėje, tai klystate. Virtuali erdvė tai vieta, kurioje galbūt Jūs galite pasiekti daugiau ir jei ji bus išnaudojama tinkamais, Jūsų produkcija ir kompanija pasieks didesnio pasisekimo.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Na turbūt nesupratai kodėl paminėjau meksikietiškus serialus ir Persil. Bet Persil čia buvo ekspromtu kaip pavyzdys žmonių segmentui(Kaip eitų suprasti Moterys ir merginos). Neakcentavau to kaip mažo ar didėlio brand tiesiog kaip minėjau norėjau pabrėžti laiko ir segmento svarbą.

 

Dėl interneto nenoriu ginčytis ir sutinku, tačiau to negalime taikyti aklai, atskirai rinkai skirtingi ir marketingo "įrankiai". Apskirtai PESTLE yra būtina analizuojant rinka ir jos aspektus. Ir vėl perdaug nenorėdamas plėstis paminėsiu tarkim "Eskimi" afrikos rinkoje (palieku pamąstymui kodėl paminėjau būtent Eskimi ir Afrika). Daugiau: http://mokslas.delfi.lt/technology/lietuviu-sukurtas-socialinis-tinklas-nigerijoje-populiarumu-vejasi-facebook.d?id=58932485

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

cOlio, esi teisus. Aš paminėjau, kad atskiri verslo segmentai, atskiros rinkos kitaip reaguoja į tam tikrus marketingo priemonių naudojimo būdus.

 

Eskimi yra puiki sėkmės istorija, apie ją girdėjau jau labai senai.

 

Pasikartosiu dar kartą, kad šia tema norėjau pabudinti užmigusius verslininkus, kurie neišnaudoja virtualios erdvės kaip galimybės didinti žinomumą ir pan.

 

Aišku būtų taip pat įdomu išgirsti keletą sėkmė istorijų.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...