Pereiti prie turinio

Flash pamoka [Nr.3]


Rekomenduojami pranešimai

ActionScrip yra "skriptinimo" (programavimo) kalba. Ji naudojama kuriant įvairius Flashiukus (tinklalapius, programas ir t.t.). Sugeneruotam kodui įvykdyti funkcijas naudojama "Adobe Flash Player" platforma. Kaip jau minėjau savo įžanginėje temoje apie Flash, yra tris šios kalbos versijos - ActionScript, ActionScript 2 ir ActionScript 3 :D . Naujausia AS3 versija yra visiškai "permontuota" su OOP (object orentied programming) pagrindu, dar pats, tiesą pasakius, per daug ten nesigilinau. Pirmoji versija šiuo metu galime sakyti nebenaudojama. Savo pamokose aš jus supažindinsiu su AS2, tai ką išmanau geriausiai, tačiau rimtiems programuotojams siūlyčiau pradėti krimsti AS3...

 

Žadėjau pilną banerio sukūrimo pamoką, bet dauguma norėjo kažko rimčiau, todėl apie banerių kūrimą šiek tiek vėliau. Atsidarykime "Flash file" su ActionScript 2 ir pradėkime nagrinėti. "F9" - yra raktas į kodo rašymo terpę (Windows/Actions). Prieš pradėdami rašyti kodą įsitikinkite, kad nesame pažymėją jokių simbolių, ir rašome būtent pirmame kadre. Kodą galime rašyti įvairiuose kadruose, ar objektuose, priklausomai nuo situacijos ir norimo efekto. Aš nesistengsiu aiškinti visko su visa terminologija ar tokiu principu kaip tai daro knygose, aš aiškinsiu paprastai ir suprantamai. So lets begin:

 

trace ("Sveikas pasauli!");

 

Pradėsime su jau nustatytu programavimo kalbų standartu, "Sveikas pasauli!". "trace" - funkcija mums išves nurodytus duomenis į "Output" lentelę, jos pagalba mes lengvai matysime mūsų vykdomų veiksmų eigą. "Ctrl+Enter" sugeneruokime kodą ir štai mes matome išvesta tekstą. Manau aiškinti principo nereikia, nes

akivaizdu.

 

"//" <-- komentaras

 

var a:Number = 5; // nurodome kintamojo a tipą (Number - skaitinis, String - žodinis, Boolean - loginis, kiti vėliau)
var b:Number = 12;
var c:Number;
c = a + b;
trace (c); // išvedame c kintamajį į "Output"

 

Galime vėl generuoti ir stebėti rezultatus. Na truputi suvokimą įgavome, galime prijungti objektą. Padarysime paprastą mygtuką. Sukurkime naują objektą, pažymėkime jį ir dešiniu pelės mygtuku nurodykime "Convert to Symbol":

 

http://img363.imageshack.us/img363/6002/11ew3.jpg

 

http://img214.imageshack.us/img214/5761/22jg4.jpg

 

Ką tik sukūrėme taip vadinamą simbolį/klipą. Pažymėkime jį ir apačioje "Properties" suteikime jam vardą "mygtukas" (<Instance name>):

 

http://img214.imageshack.us/img214/2904/33wl9.jpg

 

Dabar turime simbolį su jam priskirtu vardu, gryžkime į pirmojo kadro kodo terpę ir parašykime štai ką:

 

mygtukas.onRelease = function() {   // nurodome kai nuo simbolio "mygtukas", atleisime pelės kursorių, jis vykdytų pateiktą kodą. 
trace ("Tu mane paspaudei!");
}

 

Išbandykite sugeneruodami tai ką sukūrėme. Darydami Flashini meniu, ar kurdami banerius, mes minėtos funkcijos viduje naudotume:

 

mygtukas.onRelease = function() {
getURL("http://www.uzdarbis.lt","_blank"); // tai funkcija kuri atidaro naršyklės langą, su pateiktu adresu.
}

 

Pamokos tęsinys šeštadienį.

 

Pratęsimas:

 

Parodysiu kaip galime judinti simbolius ActionScript pagalba, perašykime kodą:

 

mygtukas.onRelease = function() {
this._x += 10; // "this" nurodome, kad judiname vykdomos funkcijos simbolį
this._y -= 10; // _x, _y - koordinatės; -= , += - atima, prideda prie esamos vertes
}

 

Jei norėtume manipuliuoti simboliais pastoviai, o ne tada kai paspaudžiame mygtuktą, galime nurodyti, kad kodas vyktų visada kai pereinama simbolio kadrais, šiuo atveju simbolyje yra vienas kadras, tai kodą, kurį matote žemiau programa vykdys tokiu greičiu koks nurodytas "kadrai per sekunde/fps" greitis.

 

mygtukas.onEnterFrame = function() { 
this._x += 1;
this._alpha -= 1; // _alpha - matomumo lygis (is 100)
}

 

Taipogi simboliams yra taikomos ir kitos funkcijos:

 

simbolis.onRollOver - vykdoma funkcija kai pelės kursorius užvedamas ant simbolio

simbolis.onRollOut - vykdoma funkcija kai pelės kursorius nuvedamas nuo simbolio

 

Tai tiek šioje pamokoje, nepykite neturiu laiko parašyti daugiau. Kai jo bus prisėsiu ir įdėsiu dar rimtesnę pamoką :D

Redagavo RummeR
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 5 savaičių...
  • po 2 mėnesių...

as taip pat dirbu su flash ir kartu mokinuosi,kiek matau tu cia lb paprasta dalyka mums norejai parodyti paaiskindamas su as2 lb sudetingai.

 

neuzteko tiesiog pati mygtuka paversti i Movie clip ir tada paspaudus ant jo irasyti AS2

 

 

on(release){
getURL("HTTP://puslapis" _blank);
}

Redagavo tadasjazokas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Galima zinoma. Tiesiog mano parodytu principu neisimeto kodas po ivairius movie klipukus ar buttonus... Visas kodas graziai ir paprastai sudedamas i viena frame ir lengvai galima editinti. Plius on(release)... cia man rodos kad isvis is AS1 ateje yra, vertetu tokiu dalyku atsisakyti.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...