Pereiti prie turinio

KristinaRUT

Nariai
  • Pranešimai

    568
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    6
  • Atsiliepimai

    100%

KristinaRUT Pranešimai

  1. Kai PVM mokėtojas

    Du kartai:

    1. Perki iš žmogaus automobilį. Žmogus į kainą jau įskaičiavęs PVM (nes kai pirko naują, jau mokėjo PVM). PVM - jau įtrauktas į kainą.

    2. Parduodi auto. Sumoki PVM dar kartą.

     

     

    Nesigaudote automobilių apmokestinime PVM.

    Kažkas iš kolegų įdėjo nuorodą apie automobilių PVM nuo maržos.

     

    Taigi pagal jūsų aprašytą situaciją gaunasi taip:

    PVM mokėtojas perka automobilį iš fizinio asmens už tokią kainą kokią sutaria. Fizinis asmuo yra ne PVM mokėtojas, reiškia sandoryje atskirai jokio PVM nėra išskirta.

    Toliau PVM mokėtojas parduoda šį automobilį apmokestindamas jį PVM. Kadangi naudotiems automobiliams yra taikoma maržos schema, tai pagal šį konkretų atvejį išeina taip: PVM mokėtojas pirko automobilį kur nebuvo išskirto PVM, reiškia jo PVM pardavimo marža yra 0 PVM. Reiškia parduodamas tokį automobilį jis taiko nulinę PVM maržą. Reiškia nemoka jokio PVM.

     

    PVM taikymas yra labai platus.

  2. Paklausime nurodote, kad dirbote legaliai, reiškia mokesčiai toje valstybėje sumokėti. Darau tokią prielaidą.

    Tokiu atveju šios pajamos Lietuvoje yra neapmokestinamosios pajamos ir deklaruojamos priede GPM308N.

     

    P.S. mokesčiai sumokėti ne Lietuvoje, pas mus užskaitomi jei jie:

    1. sumokėti ES valstybėje narėje;

    2. sumokėti valstybėje ne ES narėje, bet su kuria yra pasirašyta dvigubo neapmokestinimo sutartis.

     

    Taip pat VMI kartais prašo (ne visada, tik tuo atveju jei negauna informacijos iš kitos valstybės) patvirtinimo, kad tikrai mokesčiai ten sumokėti.

    Tokias pažymas paprastai išrašo patys darbdaviai.

  3. 1. Reiktų suvokti, kas yra registracijos adresas ir kas yra veiklos (buveinės) vieta.

    2. Registracijos adresas, tai adresas, kuriuo įmonė įregistruota. Buveinės (veiklos) adresas, tai yra adresas, kur realiai vyksta įmonės veikla, o pagal Civilinio kodekso 2.49 str. buveine yra laikoma ta vieta, kurioje yra nuolatinis jo valdymo organas.

    3. Todėl registracijos adresas r buveinės adresas gali nesutapti. Taigi jeigu juridinio asmens buveinė, nurodyta juridinių asmenų registre, steigimo dokumentuose ar sandoryje, ir jo nuolatinio valdymo organo buvimo vieta nesutampa, tai tretieji asmenys nuolatinio valdymo organo buvimo vietą turi teisę laikyti juridinio asmens buveine. (CK 2.49 str. 2 d.).

     

    Kaip sprendžiama problema dėl korespondencijos ir kitų dalykų, kai registracijos vieta ir buveinės vieta nesutampa:

    1. VMI pateikus formą FR0791 nurodomas faktinis veiklos (buveinės) adresas.

    2. Visuose įmonės dokumentuose (sąskaitose, sutartyse, komerciniuose pasiūlymuose ir pan.) visada aiškiai nurodoma: koks registracijos adresas, koks veiklos adresas (kiti praktikuoja atžymėti koks adresas laikomas susirašinėjimo adresu).

    3. Visoje viešoje informacijoje (pvz. rekvizitai.lt, 118.lt ir pan.) ir internetiniuose puslapiuose, informacijoje el.laiškuose visada aiškiai įvardinkite faktinę veiklos vietą.

     

    Pagrindiniai dalykai tokie. Nematau jokios problemos, jei įmonės registracijos adresas Balbieriškis, o veiklos (buveinės) vieta Vilnius.

    Tik užsitikrinkite, kad asmenys, kurie nemato (nenori matyti, tingi ieškoti) faktinio adreso, jei sius korespondenciją, kad Balbieriškyje kas nors tuos laiškus paimtų ir jus informuotų, kad tokie jie yra.

  4. Ačiū, taip ir maniau. Tik dabar kažkaip prisiminiau, kad pasirašiau būtent, jog tas pusė etato yra mano ne pagrindinė darbovietė, tai galvoju gal kasnors kitaip tuo atveju :)

     

    Nieko kitaip.

    Pagrindinė arba nepagrindinė darbovietė nurodoma dėl NPD (neapmokestinamojo pajamų dydžio) taikymo (bet tai reguliuojama darbuotojo prašymu dėl NPD taikymo) ir svarbiausia dėl darbo laiko apskaitos.

    Dėl PSD tai ar pagrindinė ar nepagrindinė darbovietė, jokių išimčių nėra.

  5. Kad nekurti naujos temos, jeigu autorius nesupyks ir aš paklausiu dėl IDV. Gal kas esate prisiregistravę automobilį prie IDV veiklos? Taipogi kalbant apie IT sritį:

    • Ar galima nurašinėti kurą (traktuojant, kad važinėji pas užsakovus)?
    • Kokius kiekius galima nurašinėti, ar reikia pagrįsti kiekvieną kuro pylimą, ar užteks tik čekių metų gale?
    • Ar ketinant parduoti prie IDV priregistruotą automobilį, neatsiras papildomų mokesčių, nes automobilis priregistruotas individualiai veiklai?

    Ketinau visą tai išsiaiškinti VMI nuvažiavęs, bet gal kas nors esate jau su tuo susidurę ir galėsit atsakyti.

     

    Automobilis yra jūsų.

    Jūs tik užregistruojate pranešimą, kad jį naudosite IDV. Pateikdami formą FR0457 (per EDS arba fiziškai VMI).

    Šioje formoje pateiksite procentą kiek automobilį naudosite IDV ir nuo kada.

     

    Pvz. nusimatote, kad automobilį naudosite 80 proc. IDV, o 20 proc. asmeniniams tikslams.

    Perkate kuro už 50 €, reiškia 40 € galite priskirti IDV išlaidoms.

    Reiškia jei jūs pasirenkate būdą rinkti išlaidų dokumentus, jūs turite turėti kuro kvitą (su savo kaip pirkėjo bent vienu rekvizitu) ir teta iš VMI per patikrinimą (jei toks bus) gali paprašyti kuro nurašymo akto, kuris turi skambėti panašiai taip: aš Kristina per spalio mėn. pas klientus vykdama pravažiavau 1500 km. , mano auto markė ABC, vals. Nr. ABC123, kuro norma X Ltr. sunaudojau XX Ltr. iš viso už 40 eurų sumą.

     

    Kai norėsite parduoti automobilį jį parduodate be problemų, tik jei jo nebūsite išlaikę tam tikro laiko, gali atsirasti mokesčiai (jei pardavėte brangiau nei pirkote, kas mažai tikėtina su automobiliais) ne kaip IDV vykdytojui, o kaip fiziniam asmeniui (tai būtų tas pats, jei IDV ir nevykdytumėte. O pardavę automobilį, vėl pateiki FR0457, kad nuo tokios datos automobilio IDV nebenaudojate.

     

    Bandau prikelti temą.

     

    1. Kaip ir kur reiktų klausti, ar tam tikras pirkinys tinka mano veiklai? Minėjot, kad geriausia raštu, tai yra spec. el.paštas tam reikalui? Svarbiausia sąskaitas faktūras laikyti ir tiek?

     

    Pagrindinė taisyklė: visos išlaidos turi būti tokios, kurios yra susijusios su jūsų veiklos sritimi ir padeda uždirbti IDV pajamas.

    Na dabar manau nei vienas negalime apsieiti be kompiuterio, telefono, spausdintuvo ir pan. Tai tokie pirkiniai visiškai logiški, nes reikalingi uždirbant pajamas. Bet jei jūsų veikla yra pvz. IT paslaugos, tai cemento ir plytų įsigijimas bus gal nelabai logiškas. Teks labai pasukti galvą, kaip pagrįsti kaip toks pirkinys jums reikalingas pajamoms uždirbti.

  6. Po daugybės skambučių panašu, jog tikrai nieko pešti nepavyks ir teks valstybei susimokėti kone tiesiogine prasme už orą. Gaila tokio valstybinių institucijų nelankstumo..

    Bet kaip sako, žioplus ir bažnyčioje muša.

    Teks nuryti kartėlį nemažą..

     

    Reikėjo forminti ne pirkimo - pardavimo sutartį, o dovanojimo sutartį. Dovanos gautos iš šeimos narių yra neapmokestinamos.

    Dabar kad ir kiek pyktum ant valdžios institucijų, deja yra pirkimo - pardavimo sutartis, o ne dovanojimo.

    Bent taip supratau iš išdėstytos situacijos.

     

    Prie to pacio, ar tikrai restoracijos kastai nesiskaiciuoja, kai masina parduodama neislaikius 3 metus.

     

    Ty. Nusiperku automobili uz 10k eur, pasikeiciu salona, muzikos aparatura, t.t. Patiriu 5k papildomu islaidu. Po 2 metu parduodu automobili uz 12k eur.

     

    Negi mokesciai 2k * 0,15?

     

    Skaičiuojasi, jei turto pertvarkymo išlaidas galite pagrįsti juridinę galią turinčiais dokumentais (sąskaitomis).

    Pildant GPM308 deklaracijos GPM308T dalį laukelyje T3 nurodote visas patirtas išlaidas (pirkimo kainą, papildomos įrangos kainą) pagrįstas dokumentais.

     

    GPM308 deklaracijos pildymo taisyklių 50.4 p.:

    50.4. T3 laukelyje turi būti įrašoma kiekvieno daikto įsigijimo kaina ir kitų su jo pardavimu ar kitokiu perleidimu nuosavybėn GPMĮ 19 straipsnyje nurodytų faktiškai patirtų išlaidų suma, pagrįsta juridinę galią turinčiais dokumentais. Jeigu pajamos gautos už parduotą ar kitaip perleistą nuosavybėn tokį turtą (ar jo dalį), kuris yra ar kuris kuriuo nors metu buvo priskirtas individualios veiklos turtui, jo įsigijimo kaina turi būti mažinama iš individualios veiklos pajamų atskaityta šio turto įsigijimo kainos dalimi. Kai turto įsigijimo kaina ir išlaidų suma yra lygi nuliui, T3 laukelyje turi būti įrašomas nulis.

     

    10 tūkst. € - pirkimo sutartyje nurodyta kaina;

    5 tūkst. € - automobilio pagerinimo išlaidos pagrįstos sąskaitomis.

    10+5 tai jūsų išlaidos, pardavėte už 12 tūkst. €, tai jūsų pajamos.

    12 - 15 , reiškia jūs pardavėte pigiau, nei patyrėte išlaidų.

  7. Vesti kiekvienos dienos kursa? O jei pas mane prekyba vykdoma 24 val. per para iskaitant ir savaitgalius, per metus pardavimu ivyksta keli tukstanciai, man tikrinti kiekvienos transakcijos valiutos kursa? (Mokesciai mane patikino, kad galima ir visa metu pardavimo suma konvertuoti paskutines metu dienos kursu, bet kas jei metu pradzioje kursas 0,85 o metu gale 1?)

     

    1. Tam yra apskaitos programos, kur perskaičiavimas vykdomas automatiškai. Juk jei tiek pardavimų, apskaitą ne su exeliu vedate.

    2. Tikrai VMI taip pasakė? :) Konsultacinių telefonu 1882 ar raštu? Ar specialistė savo kabinetuke? Pabandykite to užklausti oficialiai, o ne nuėjęs pas VMI specialistę, ir pamatysite kokį atsakymą turėsite.

     

    Esme, susimoketi valstybei mokescius nuo savo faktinio pelno ir sugebeti irodyti kiekviena savo patirta islaida, bet jei VMI bus suinteresuoti prisikabinti, kad tik del kazko nubausti (kas Lietuvoje yra norma), tokiu atveju tyleti negalima.

     

    Nežinau nei vieno atvejo, kad jei viskas tvarkingai, VMI yra nubaudusi.

     

    tai jeigu israsiau sask. su GB valiuta, tai man iv zurnale prie gautu pajamu reikia nurodyti, kaina eurais (jau konvertuota i eurus), kaina gb ir tos dienos kursa?

     

    Juk apskaita yra vedama eurais?

    Reiškia pajamų sumą turite įvertinti eurais.

  8.  

    Dar plius kist pradet tokius dalykus kaip "Lietuvybės net neliečiam... " is kart primena zmones baigusius mokyklas/universitetus gerai, kalusius viska kas imanoma, ir dabar dirbancius vadininkais uz 400e i menesi nepatenkintus gyvenimu :) nejaugi taip sunkiai mastosi, kad perskaitai ir nesupranti kas parasyta jei vietoj š parasyta s?

     

    Mažytis pastebėjimas :). Jūs visiškai nesekat statistikos. Gerai baigę mokyklas/universitetus, kurie viską "kalė" kas tik įmanoma, tegauna tik MMA ir jiems kokie 400 € užmokesčio tiesiog nepasiekiama svajonė. Kaip ir beje būti patenkintiems gyvenimu, nes kai gauni MMA... :D... O apie mąstymą tai visai sunku suvokti, kai esi mokyklos/universiteto gerasis absolventas.

  9. 1. Imone kuri laiduoja turi 2 metus arba daugiau sekmingai dirbti. Kokiai rimtai imonei suma iki 150e yra tokia skausminga?

    2. Jei neturi kur panaudot - parduok ir uzdirbk dar pora k euru, apie visa sita buvau rases, as nezinau lietuvybe didzioji ar su teksto suvokimu draugaujat ar tik su gramatika.

    3. automobilis per metus ar du nepraras tiek vertes, apie sita beje irgi rasiau, matau nelabai skaitom tik rasom tuos pacius argumentus savo..

     

    Su tais tavo girtumais, tai jei jau imant tokias tikimybes tai sakykim sudauzo ta auto darbuotojas (nors darbuotojai nevairuos net to auto) pasirodo turi nekilnojamo turto (nama, buta ar dar ka) keli jam ieskini, prisiteisi pinigus uz auto + moraline zala uz imones vardo gadinima, savo jauduli ir emocijas ir panasias nesamones + nebuvo automobilio = imone patyre tam tikrus nuostolius.. Irgi realus variantas jo?

     

    Kitas dalykas apskritai verta lizinguoti auto su dabartinem banku palukanom, lizingo nurasymas i islaidas ir t.t...

    Nezinau kuom tu ten mastai jei dar nieks nedaejo, bet su tavim kaip su siena kalbet :)

     

    Ties ta vieta ir baigiam diskusiją.

    Matau patirties jau ne 1 ir ne 10 metai yra.

    Sėkmės. Reikia tik pasidžiaugti, kad verslas vystomas taip sėkmingai, praradimai visada ir visur nuliniai.

  10. Nesutinku, kodel as turiu skaiciuoti pagal oficialu kursa, jei PayPal`as taiko savo kursa? Nes didesnis PayPal`o kursas man yra papildomos islaidos.

     

    Skaičiuoji kaip parašyta Buhalterinės apskaitos įstatyme:

    5 straipsnis. Piniginis matas

    1. Apskaita tvarkoma ir apskaitos dokumentai surašomi naudojant eurą, o prireikus – ir eurą, ir užsienio valiutą.

    2. Ūkiniai įvykiai ir ūkinės operacijos, kurių buvimas ir atlikimas ar rezultatų įforminimas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susijęs su užsienio valiuta, apskaitoje perskaičiuojami į eurus pagal Europos centrinio banko paskelbtą orientacinį euro ir užsienio valiutos santykį, o tais atvejais, kai orientacinio euro ir užsienio valiutos santykio Europos centrinis bankas neskelbia, – pagal Lietuvos banko skelbiamą orientacinį euro ir užsienio valiutos santykį, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip. Europos centrinio banko ir Lietuvos banko paskelbti orientaciniai euro ir užsienio valiutų santykiai apskaitoje taikomi nuo kitos darbo dienos Lietuvos Respublikoje po jų paskelbimo.

     

    https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.43178AA9832E/hMlYFfoVxx

     

    Taigi jei apskaitą vedi Lietuvoje, mokesčius moki Lietuvoje, tai laikaisi ir Lietuvos teisės aktų. Jei ne - tada vienas kelias - inicijuoti pakeisti teisės aktus. Arba antras - veiklą vykdyti ir mokesčius mokėti ne Lietuvoje.

  11. Kas per zmones.. :)) Tai masina gali pavogt, o draudimas teisme irodys, kad pati imone suvaidinimo pavogima, tai dar ir baudziamoji gres ir imokas teks moket toliau. masina gali padegt, o draudimas irodys, kad tu taip pasielgei nes ismoka kasko norejai gaut, imokas teks moket toliau. gali nso nusileist i zeme ir isvaziuot su imones masina, matyt toks atvejas draudime nenumatytas, imokas teks moket toliau.

     

    Man situ situaciju nereikia as 10karta rasiau, kad klausiau kitokios info.

     

    Prašei realių grėsmių.

    Aš pateikiau realią situaciją.

    Jei tu įsitikinęs, kad automobilis bus saugus kaip pinigai Šveicarijos banke, tai lizingo įmokas perimanti įmonė (kuri nestokoja apyvartinių lėšų ir jai tai perimtas automobilis teiks pajamas) patiria tik formalų sutarties perrašymo mokestį.

    Čia situacija kaip iš vadovėlių.

    ;)

    Nes tokias grėsmes kaip:

    1. Lėšų išėmimas iš apyvartos laiduojančioje įmonėje;

    2. Įgyjamojo automobilio laiduojančioje įmonėje panaudojamumo reikalingumas (realumas);

    3. Automobilio sugadinimas, nuvertėjimas, sąlygų neatitikimas ir pan.

    Tu atmeti, tai reiškia laiduojančiai įmonei vienintelės išlaidos - sutarties perrašymo mokestis.

    Viskas. Patenkintas?

  12. Kad kiek zinau dar tik zada leidima duoti, kad pilnai matytu. Tiesiog kai deklaravau uz buvusia darboviete, kartu ir iv. Bet pvz kitais metais, deklaruojant pajamas kurias gaunu i iv sask, o deklaruociau asmenine, ar jos nesikabines prie mano asmeniniu pinigu. Ar butina deklaruot is tos banko sask i kuria pinigai eina gauti uz iv?

     

    1. Svarbu deklaruoti visas pajamas iš IV ir viskas. O banko sąskaitos čia ne prie ko. Šiuo atveju.

    2. Dėl banko sąskaitų ir VMI: anksčiau jei keldavo įtarimą fizinio asmens pajamos ir išlaidos, VMI užprašydavo informacijos iš Lietuvos bankų arba iš ES veikiančių bankų. Nuo 2016-01-01 Lietuvos bankai yra įpareigoti teikti automatiškai duomenis VMI, jei fizinio asmens sąskaitos apyvarta bus 15000 € ir daugiau ir jei likutis sąskaitoje metų gale yra 5000 €. Bet dėl to baimintis nereikėtų. Jei esate viską deklaravęs, ir jūsų išlaidos panašiai atitinka pajamas, tai tokia gauta informacija VMI nesudomins.

  13. http://www.15min.lt/naujiena/kultura/asmenybe/algimantas-cekuolis-turek-jautria-siela-jeigu-neturi-nusilupk-oda-285-487254

     

    Tu cia visa straipsni gal atcituosi autoriteto savo?

    Jautri siela, sprendzia pagal save....

    Kai pati turesi ka pasakyt protingo parasyk, o ne pievas rasinek, jei dirbi kazkur ten servise ar picerijoj kur po savaitgalio pusgirciai darbuotojai ateina ir masinas dauzo imones tai cia tavo darbine patirtis. Siuo atveju imones auto deja nevairuos visi darbuotojai is eiles, del to as tau iskart pasakiau, kad neidomi ta tavo nuomone nes ne i ta puse net sneki ir domimasi isvis kitais dalykais.

    :X

    Lietuvybės net neliečiam...

  14. Tai tu paprasciausiai gal sedek namie visa para, nes jei iseisi i gatve va toks girtas gali pravazinet ir numust gerbiamaja mergaite. :))

     

    Cia is tokios gyvenimiskos patirties as daug ko prigalvot galiu, as sneku apie kitus dalykus visai, isiskaityk.

     

    Čia ne prigalvota, o iš darbinės praktikos. ;)

    Jei ką.

    O sutarties keitimo (administravimo mokesčiai) visada egzistuoja.

    Ir labai atsiprašau, kad įžeidžiau jūsų jautrią sielą.

  15. Nekuriant naujos temos klausiu čia, kur reiktu kreiptis konsultacijos dėl patalpų nuomos sutarties sudarymo, pas bet kurį notarą? Kaip manot ar visas remonto išlaidas turėtu padengti nuomininkas ar galima tartis su nuomotojų dėl dalinio finansavimo, kadangi galutiniame variante patalpos vistiek lieka jam :) Kaip ten yra su priešgaisrinės, san-epideminėmis ir kitomis institucijomis, nuomotojas ar nuomininkas turi pasirūpinti, kad patalpos atitiktu reikalavimus?

     

    Notarai teisinių konsultacijų neteikia. Tam yra advokatai ir juristai ir pan. kontorėlės.

    Dėl remonto darbų kompensavimo mechanizmo galima viską aptarti nuomos sutartyje. Pvz.

    1. nuomotojas kompensuoja išlaidas pagal faktinius dokumentus;

    2. nuomotojas kurį laiką atleidžia nuomininką nuo nuomos mokesčio.

    3. Dėl visų reikalavimų: susitariate sutartyje, kas tuo rūpinsis ir kas už tai mokės.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...