Pereiti prie turinio

KristinaRUT

Nariai
  • Pranešimai

    568
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    6
  • Atsiliepimai

    100%

KristinaRUT Pranešimai

  1. Tai jau nutiko kad pasirodo turiu registruotis PVM mokėtuju. Ir už 2015 kažką susimokėti.

    Kas turi patirties šiuo klausimu? Iš esmės importuodamas prekes PVM ir akcizą mokėdavau.

    VMI paaiškino taip. (skaiciai iš lempos)

    Jei per paskutinius 12 mėnesių pardaviau už 100K tai PVM turiu mokėti (100K-45k)*0,21=11.5K

    Čia rimtai taip PVM skaičiuojasi? nuo pajamą? Nes jei prekės sakykim kainavo 85K tai čia kažkokia nesamonė truputi.

     

    Kai registruositės PVM mokėtoju, pasinaudokite paslaugomis tų, kas tai gerai išmano, nes PVM atskaita (teise atimti prekių pirkimo PVM) tam tikrais atvejais galima pasinaudoti ir pirkus prekes iki įsiregistravimo į PVM mokėtojus.

    Ir dar N dalykų priklauso, kur pardavėte ir t.t.

     

    Forume niekas jums tokių plonybių neišaiškins, čia jau reikia matyti kiekvieną dokumentą ir pritaikyti optimaliausią sprendimą.

     

    VMI visada nori pasiimti maksimumą ir labai vangiai pateikia "lengvinančią" informaciją. Ją deja reikia susirasti patiems arba prašyti tų kas tai išmano.

  2. Planuoju iš studentų pirkti parašytus straipsnius. Jie man sąskaitų neišrašinės, darbo sutarties taip pat nepasirašinėsim. Kaip būtų galima apiforminti šias išlaidas? Iškarto ačiū už atsakymus.

     

    jei tai bus vienkartinio pobūdžio paslauga, yra forminama vienkartinių paslaugų sutartis.

    Jei tai bus dažniau nei vienas kartas, deja, nieko neįregistravę neišsisuksite.

     

    Na ir kitas dalykas - galima bandyti (bet nerekomenduoju) nieko neforminti, visai. Bet čia jau laimės dalykas...

  3. Sveiki, matau visi pagrinde kalba apie IV, bet gal pakonsultuotumėte dėl autorinės sutarties. Taigi noriu atlikti vienkartinius programavimo darbus įmonei (ne IT). Noriu viską įforminti sudaręs autorinę sutartį. Esu dirbantis asmuo kitoje įmonėje (IT).

    1. Kokius mokesčius turėčiau mokėti ir kada?
    2. Ar turiu išrašyti kažka užsakovo įmonei?
    3. Taip pat būtų pravartu sužinoti kokie mokesčiai taikomi užsakovo įmonei.

    Ačiū iš anksto už informaciją.

     

    Pridedu skaičiuoklę, ten viskas pakankamai aiškiai surašyta mokesčių pasiskirstymas.

    Jūs pats nieko nemokėsite, užsakovas išskaičiuos/priskaičiuos mokesčius ir juos sumokės, jūs gausite sulygtą sumą ne mokesčių ("į rankas"), taip pat užsakovas sudeklaruos visus mokesčius.

     

    Išrašyti nieko užsakovo įmonei neturite. Bus sudaroma autorinių paslaugų sutartis ir paskui darbų priėmimo aktas. Šiuos dokumentus pasirašysite užsakovas ir atlikėjas.

     

    http://easystart.lt/lt/skaiciuokles/skaiciuokles/autoriniu-sutarciu-skaiciuokle.html

  4. Sveiki,

     

    jeigu aš esu mažosios bendrijos direktorius, man mažiau nei 29 metai, tai MB neturi mokėti VSD. Tokia lengvata kol kas yra ( http://mbapskaita.lt/naudinga-informacija/mazuju-bendriju-sodros-mokesciai-kiek-moketi-ir-kada-galima-nemoketi/ )

     

    Ir tada išsimoku aš sau algą ( tarkim VISUS pinigus, kokie yra įmonėje, pvz 1000€ ). Aš privalau nuo savo gautų 1000€ sumokėti 150€ GPM ( 15% ), o VSD dar reikia mokėti, kaip vykdant individualią veiklą, ar ne?

     

    Ačiū

     

    EDIT:

     

    http://mbapskaita.lt/naudinga-informacija/kodel-verta-steigti-mazaja-bendrija/

    čia 4 punktas teigia:

    <..> Mažosios bendrijos direktoriaus, dirbančio pagal civilinę paslaugų sutartį, gaunamoms pajamoms taikomas tik 15 proc. 
    gyventojų pajamų mokestis. Direktoriaus atlyginimas nėra apmokestinamas Sodros mokesčiais! Mažoji bendrija moka Sodrai PSD ir VSD 
    mokesčius už narius, tačiau šiems mokesčiams taikoma daug išlygų. 
    Plačiau Sodros mokesčius ir galimybes jų išvengti aprašiau čia.

     

    Tai kas tas "civilinė paslaugų sutartis" ir kaip ją pasirašyti, įkuriant MB?

     

    Iš paklausimo suprantu, kad esate MB vadovas ir dar atskirai vykdote individualią veiklą? Jei aš teisi, tokiu atveju mokesčiai yra atskiri, nuo MB vadovo algos mokami mokesčiai ir nuo IV mokami visi mokesčiai kurie priklauso mokėti pagal IV, nesvarbu, kad kitur esate MB vadovas.

  5. Sveiki, kas žino Latvišką Registrų centro atitikmenį?

    Ieškomi Profit or Loss statement, Cash Flow duomenys.

     

    Jei tai Lursoft.lv neturi paskutinių 5 metų mane dominančios įmonės duomenų.

    Galbūt turite minčių kas ir kaip?

     

    Lursoft.lv nėra valstybinis registras.

    Juridinių asmenų registras veikia prie Latvijos teisingumo ministerijos

    https://www.tm.gov.lv/lv/cits/lv-ministrija-iestades-ur-html

     

    Jis turi atskirus padalinius kiek teko susidurti. Oficialus tinklalapis yra čia:

    http://www.ur.gov.lv/

  6. 3. Tai realiai užtenka tik vardo ir pavardės..? :?

     

    Taip. Nes perkant prekes asmeninėms reikmėms aš neprivalau atskleisi savo asmens duomenų. Juk kai perkate sakykim kompiuterio klaviatūrą, už kurią atsiskaitote grynais, tai iš viso iš jūsų nieko nereikalauja. Kada atsiskaitoma kortele arba pavedimu, jau niekur nedingsi, tavo tapatybė yra užfiksuojama, bet tikrai tam nereikalingas asmens kodas, o jei prekės nėra siunčiamos nėra reikalingas ir adresas.

  7. Sveiki, dar keli klausimai:

     

    1. Pas mane galima atsiskaityti bankiniu pavedimu (duodami rekvizitai ir reikia padaryti pavedimą) arba per el. bankininkystę (pajungta PaySera). Automatiškai generuojamos sąskaitos faktūros. Kokią banko sąskaitą turėčiau pateikti klientui atsiskaitant bankiniu pavedimu ir kokią banko sąskaitą turiu nurodyti sąskaitose faktūrose abiem atvejais? Savo asmeninė, ar PaySeros sąskaitą? Ta prasme, gaunasi, kad turiu dvi sąskaitas - asmeninę ir PaySeros, kurią turiu naudoti? :)

    2. Pirkau kelias rankines Turkijoje, nėra nei pavedimų, nei čekių. Ar galiu jas pardavinėti savo e-shop'e?

    3. Ar būtinas pirkėjo asmens kodas sąskaitoje, ar užtenka tik Vardo ir pavardės bei adreso, pašto kodo ir email?

     

    1. Kokią tik norite sąskaitą, savo nuožiūra.

    2. galite, tik visos pajamos už parduotas prekes bus jūsų "pelnas", nes neturite išlaidas (savikainą) patvirtinančių dokumentų.

    3. Jei perku prekes ne savo ekonominei veiklai, o asmeniniams tikslams, savo asmens duomenų galiu ir neatskleisti. Taigi kodas neprivalomas.

  8. Gerai, dar kartą :D

     

    Perku už 100eu.

    Susimoku 21% ir man prekė jau kainuoja 121eu.

    Užisdedu antkainį, tarkim, 40eu ir parduodu už 161eu.

     

    Pardavęs prekę už 161eu valstybei sumoku 6.9, nes (161/121x21=27.9, skirtumą (21) atimu ir lieka sumokėt dar 6.9?).

    Finale lieku su 33.1 pelno, nes 161-21-6.9?

     

    Tikiuosi, šį kartą viską "pagavau". :|

     

    Jei prekės parduodi už 161 €, reiškia mokėtinas PVM yra 27,94.

    Taigi mokėti valstybei reikia 27,94-21 = 6.94.

     

    Ir pelnas yra

    133.06-100 = 33.06

    Nes pajamos ir sąnaudos pelnui apskaičiuoti PVM mokėtojams imamos be PVM.

  9. Kitaip sakant tu moki PVM skirtumą: Parduodamas prekę sumoki 21proc PVM. O visi kiti PVM, kaip pirkimo prekes pvm, prekes pristaymo pirkejui pvm, pakavimo medziagos pvm tu susigrazini per mokescius.

     

    Taip, jei esi Lietuvoj registruotas PVM mokėtojas. Jei ne, tai parduodamas PVM neskaičiuoji, o perkant sumokėtas PVM jau prekių ar paslaugų savikainos sudėtis.

  10. Sveiki,

     

    Vykdant IV kokios yra mėnesinės VSD ir PSD įmokos?

    Planuoju vykdyti Individualią veiklą, bet dar nesu apsisprendęs, žinau jog patogiau būtų pasiklausti VMI, bet noriu +- apsišviesti ir pasiskaičiuoti pats sau. Kiek suprantu kas mėnesį turėsiu pats sau susimokėti šias dvi įmokas (ar tik vieną?) ir pasibaigus metams sumokėti pelno dalį.

    Kas galėtų greitai ir paprastai atsakyti į mano klausimą?

     

    Atsakymas į klausimą:

    http://www.tax.lt/skaiciuokles/individualios_veiklos_mokesciu_skaiciuokle

  11. Perki prekę už 100 € iš trečiosios šalies (kitaip iš ne ES) jinai apmokestinama 21 proc. PVM, reikia jos kaina gaunasi 121 €. PVM mokestis sumokamas atsiimant prekę.

     

    Tokiu atveju, jei esi ne PVM mokėtojas, prekės savikaina yra 121 €.

    Parduodi pvz. už 200 €. Kadangi esi ne PVM mokėtojas, parduodant nieko dar priskaičiuoti ir mokėti (PVM) nebereikia.

     

    Jei esi PVM mokėtojas Lietuvoje, tada situacija kiek kita.

    Vėl perki už 100 €, sumoki 21 proc. PVM, tačiau tą PVM pateiki savo PVM mokesčio deklaracijoje (FR0600) ir susigrąžini iš valstybės.

    Prekės savikaina yra 100 €, ją parduodi už 200 €. Jei parduodi Lietuvoje ir esi PVM mokėtojas toje pardavimo kainoje turi būti apskaičiuotas PVM (200/121*21), kuris jei galutinė pardavimo kaina - 200 € yra 34,71 €.

    Ši mokėtiną PVM vėl deklaruoji savo PVM deklaracijoje (FR0600) ir sumoki valstybei.

     

    Tai toks supaprastintas variantas paaiškinimo.

     

    Paprastai PVM nėra "stumdomas" pirmyn - atgal, PVM mokėtojams yra padaromos užskaitos. pagal šį pavyzdį būtų taip 34,71-21 = 13.71. Reiškia tiek sumokama po užskaitos.

  12. O kaip būtų tokiu atveju, jei atsidarai individualią įmonę, bet pelnas vykdant prekybą labai mažas? Ar nėra kažkokių fiksuotų mokesčių, kad jeigu pelnas mažas, mokesčiai viršytų patį pelną?

     

    Nuo pelno yra mokamas pelno mokestis. Lietuvoje jo tarifas yra arba 5 proc. arba 15 proc., priklausomai nuo tam tikrų sąlygų.

    Pelno mokestis yra mokamas nuo apskaičiuoto mokestinio pelno, t.y. pajamos minus sąnaudos (su tam tikromis išlygomis dėl pajamų ir sąnaudų pripažinimo pagal Pelno mokesčio įstatymo reikalavimus).

  13. Patikrinti visus, kurie gauna 15000 eurų per metus ar kai likutis 5000 eurų yra utopija? Na čia drąsus pasakymas :)

     

     

    Patikėkit, nepatikrins. Bus uždėtos neatitikimų ribos, ir jei į jas nepateksi...

    Turi ir dabar VMI tas sistemas juridiniams asmenims stebėti, bet patikėkit sutikrina labai ne visus. Galiu storiausią traktatą surašyti apie to sutikrinimo kuriozus. Bet tai visai kita tema.

  14. Manau patikrinti visus yra utopija, manau tikrins atrankiniu būdu.

    VMI neseka apyvartų tikrai, tai būtų nesąmonė.

    Kaip sakiau jei tikrinant atrankiniu būdu, pasirodo jų požiūriu keistos operacijos, tada patikrina viską.

     

    Kaip sakiau, šioj vietoj veikia "laimės kūdikio" faktorius.

     

    VMI turi daug galimybių patikrinti. Jei jau "užkliuni", tikrina viską, kas vedė pinigus, iš kur tas asmuo juos gavo, kas parašyta mokėjimo paskirtyje, ką už tuos pinigus pirkai, kiek ir kokiomis nuolaidų kortelėmis naudojaisi ir t.t.

    Nesibodi užklausti tau pinigus vedusių asmenų.

    Aišku patikros procedūrose priklauso kokias apyvartas įtaria buvus nelegalias, kokios sumos "vaikščiojo", kiek dažnai, kokio brangumo pirkinius pirkai, kokios tavo išlaidos aplamai.

  15. Kol kas tavo draugas "laimės kūdikis".

    Kiek ta "laimė" tęsis nieks negali pasakyti.

     

    Beje nuo 2016-01-01 visos kredito institucijos VMI teiks duomenis apie bankų sąskaitas, jei bankų sąskaitų apyvartos per metus viršys 15000 € arba banko sąskaitos likutis metų gale bus 5000 € ir daugiau.

     

    Taigi atsiranda didesnė tikimybė būti pastebėtiems.

     

    Bet kiekvienas atsako už save ir sprendžia pats, legalizuotis jam ar ne.

  16. Sveiki,

     

    Galbūt ir buvo tai aptarta, tačiau nerandu.

     

    Noriu paklausti, ar skiriasi kažkuo UAB stegimas esant Vokietijos piliečiui nuo Lietuvos piliečio?

    Ir kokių dokumentų reiktu tam pačiam Vokietijos piliečiui norint nupirkti naują, veiklos nevygdžiusią UAB, perkeliant kitoje Es šalyje buvusios įmonės pavadinimą?

     

    ES valstybių piliečiai UAB'us perka tokia pat tvarka kaip ir LR piliečiai. Reikės aišku turėti asmens tapatybės dokumentą.

    Perkeliant pavadinimą, reikės turėti tos įmonės, kurios pavadinimą naudosit ir Lietuvoje sutikimą, žinoma su vertimu į lietuvių kalbą.

     

    Pagal dabar galiojantį Civilinį kodeksą, jei perkamas didesnis nei 25 proc. akcijų paketas arba kai sandorio vertė didesnė už 14500 €, sandoris forminamas tik pas notarą.

     

    Tada pirkimo pardavimo sutartį užregistruosite Juridinių asmenų registre.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...