Pereiti prie turinio

dekocera

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    67
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    1
  • Atsiliepimai

    100%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    dekocera sureagavo į Loganas VU vs MRU vs VDU: ekonomika   
    Sumušė jį ten nevieną kartą tikriausiai.
  2. Patinka
    dekocera sureagavo į dzodzo VU vs MRU vs VDU: ekonomika   
    Ko niekada nepasakis MRU studentas?
    Kad stojant rase MRU pirmu numeriu.
  3. Patinka
    dekocera sureagavo į dayer Mano blog'as apie IT studijas UK   
    Galbūt ką nors sudomins mano ką tik pradėtas blog'as apie studijas Essex universitete UK. Nesu labai geras rašytojas, tik paprasčiausias programuotojas, bet tikiuosi, kad blog'as suteiks naudingos informacijos abiturientams (galbūt ir studentams) kurie galvoja apie mokslus UK. Oficialiai universiteto mokslo metai prasideda tik rytoj, bet šį tą jau aprašiau. Konstruktyvi kritika visada laukiama. Išskyrus kritiką dėl tinklapio dizaino - jį planuoju pakeisti, bet kol kas bus gerai Wordpress default.
     
    http://www.palivonas.lt/
  4. Patinka
    dekocera sureagavo į Kamile Kaip rašyti samprotaujamąjį rašinį?   
    TRUMPA ĮŽANGA
     
    Už akių užkliuvo dar viena tema ir keli pranešimai apie tai, kad lietuvių kalbos egzaminas su tuo prakeiktu rašiniu - misija neįmanoma. Nors ir yra parašyti keli straipsniai apie tai, kaip (gerai) išlaikyti lietuvių egzaminą, rašant samprotaująmą rašinį, visgi jaučiu, kad turiu ką papasakoti ir pati - galbūt ir todėl, nes žinau - uždarbis.lt kažkiek prisidėjo prie to, kad vis dėl to išlaikiau tą egzaminą, neperskaičius nė vienos rimtos privalomos knygos (tik apysakas/apsakymus,eilėraščius). Taigi, jei esi būsimas/esamas abiturientas ir nori (gerai) išlaikyti egzaminą bei ruošiesi rašyti sampr. rašinį, perskaityk ar bent akim permesk straipsnį - tikiuosi, bent kažkuo padėsiu. Gero skaitymo!
     
    ĮVADAS
     
    Visų pirma, manau, reikėtų paminėti - straipsnyje labiau akcentuosiu tai, kokios struktūros reikėtų laikytis rašant rašinį, kaip išvengti stiliaus klaidų bei kaip "sudominti" vertintoją, kad jis nepastebėtų, kad nebuvai pats uoliausias mokinys ir neperskaitei tų 500 puslapių apie kunigo emocinius išgyvenimus ar n+1 knygos apie tai, kaip sunkiai laukuose dirba žmonės, o kaimo gyvenimas - tai ne tik šokiai ir linksmybės. Vėlgi, jei ieškai patarimų kaip konspektuoti knygas ar nori rasti naudingos medžiagos egzaminui, siūlau aplankyti šią temą ir perskaityti visus pranešimus, nes buvę abiturientai nemokamai (čia parduoda) dalinasi savo sukaupta medžiaga. Taip pat perskaityk visą šiątemą, yra keli mano komentarai apie rašinius/pastraipas (oh well, aš ne mokytoja, tik komentavau, kaip, mano manymu, reikėtų rašyti).Tikiuosi, kas nors pravers.
     
    (Taip pat noriu pasakyti, kad čia tik MANO patirtis su lietuvių VBE ir MANO nuomonė, kaip efektyviai reikėtų pasiruošti rašiniui (struktūros atžvilgiu). Jei Tave mokytoja moko, kad reikia rašyti kitaip - tai geriau taip ir daryk ir tikėkis, kad rašinio vertintoja, tikrinanti Tavo darbą, yra tokios pat nuomonės, kaip ir Tave mokanti mokytoja.)
     
    BENDRAI
     
    Jau turbūt žinai, kad lietuvių kalbos rašinyje reikės parašyti bent 500 žodžių, o remtis bent vienu iš trijų skliausteliuose nurodytu autoriumi. Jei nesiremsi nė vienu iš pateiktų autoriumi, tačiau temą atsakysi idealiai, nepadarysi nė vienos gramatikos klaidos, o stilius tiesiog blizgės - vistiek egzamino neišlaikysi. Taip pat ir su žodžiu skaičiumi - jei neparašysi bent pusės (o tiek tikrai parašysi, jei laikysiesi mano (ir daugumos mokytojų, bet jos, deja, dažniausiai 'normaliai' nepaaiškina) rekomenduojamos struktūros) tiek - egzamino neišlaikysi. Truputį kvaila, bet ką darysi - turbūt čia tokia mini apsauga, kad neateitum su jau parašytu rašiniu bendra tema ir nepritaikytum jo siauresnei temai.
     
    NUO KO PRADĖTI?
     
    Vieno konkretaus atsakymo į šį klausimą nėra, nes visiems rašinys rašosi skirtingai. Dalinuosi tik tuo, kaip rašau aš pati.
     
    Visų pirmą, perskaitau temą ir pasibraukiu 'raktinius' (svarbiausius) žodžius, iškeliu probleminį klausimą. Tada - sugalvoju teiginius. Jei rašysi trijų dėstymo pastraipų rašinį, siūlau sugalvoti 4 teiginius ir silpniausią - išbraukti. Sugalvojus teiginius mąstau, kuo galėčiau remtis: autorius, kūrinys, koks kūrinio parašymo kontekstas? Kai visą tai turiu, pradedu rašyti įžangą.
     
    Kiti žmonės daro atvirkščiai - pirmą sugalvojo autorius, kūrinius ir tada pagal tai galvoja teiginius - nežinau, čia priklauso kaip kam patinka ir nuo to,kiek kūrinių esi perskaitęs. Esmė ta, kad siūlau nepradėti rašyti įžangos be aiškių teiginių, tada, manau, nebus minties šuolių ir bus aiškesnis/įtaigesnis perėjimas nuo įžangos prie dėstymo.
     
    KAIP REIKIA SUPRASTI, KURIS ŽODIS TEMOJE - RAKTINIS?
     
    Kaip ir minėjau aukščiau, tik perskaitęs tema nepradėk rašyti įžangos - visų pirma "susibraukyk"/"susinumeruok" žodžius pagal svarbą - taip turėsi aiškią viziją, į kurią pusę Tavo rašinys turi "eiti", ką svarbiausia paminėti antrame įžangos sakinyje.
     
    Pasisekė tiems, kurie turi gabumą iškart pamatyti ko reikalauja tema. Deja, ne visi tai geba, todėl siūlau vadovautis keliomis paprastomis taisyklėmis:
     
    1) Jei tema formuluota klausimu, tai gali iškart nubraukti pirmą sakinio/temos žodį ("Ar", "Kodėl", "Kas", "Ką" ir t.t" ), nes jis TIKRAI nebus raktinis žodis
     
    2) Dažniausiai (arba greičiausiai visada) svarbiausias raktinis žodis - daiktavardis. Daiktavardis - tai "daiktas", žodis atsako į klausimą "kas tai?". Pavyzdžiui: tėvynė, siela, meilė, maištininkai, pareiga, ištikimybė ir įvairūs šių žodžių linksniai. Bėda yra ta, kad dažniausiai temoje yra daugiau nei vienas daiktavardis (pavyzdžiui, praietų metų tema: "Ar atlaidumas – silpno žmogaus bruožas?" turi net 3 daiktavardžius: "atlaidumas", "žmogaus" ir "bruožas". Mano supratimu, lengviausias būdas atskirti svarbiausią raktinį žodį, tai įsivaizduoti, kaip skambėtų tema, jei to žodžio išvis nėbūtų - tiesiog skaitant temą jį praleisti ir pagalvoti ar būtų apie ką rašyti, jei toks žodis temoje negzistuotų arba jį pakeitus kitu, tema įgautų visai kitą prasmę. Pavyzdžiui "ar kažkas - silpno žmogaus bruožas" (=Ar neatsakomybė - silpno žmogaus bruožas?). Visiškai pakeičia prasmę, tiesa? Jei išimtumėte "bruožas" ar "žmogaus", vistiek rašinyje reikėtų kalbėti apie atlaidumą, bet jei išimi iš temos "atlaidumas" - jau tema visiškai pasikeičia, TODĖL ŠIS ŽODIS IR YRA RAKTINIS .Kai susirasi pagrindinį raktinį žodį, jį galėsi (ir turėsi) panaudoti ĮŽANGOJE - apie tai, truputį vėliau.
     
    3) Kai susirandi svarbiausią daiktavardį, ieškok apibūdinimo, nukreipiančio apie ką reikia kalbėti rašinyje. Dažniausia tas žodis parodo rašinio kryptį, susiauriną temą: "SKIRTINGOS epochos", "SILPNAS žmogus", "vaizdavimo KAITA", "Humaniškumas - ESMINIS žmogaus gyvenimo principas" ir t.t. Kartais tokio žodžio nėra - tai reiškia, kad gali pats nulemti savo rašinio kryptį arba pati tema jau būna susiaurinta. Pavyzdžiui: "Kodėl pasauliui reikia maištininkų?" - juk nekalbėsi, kad pasauliui nereikia maištininkų, nes jie silpni, arogantiški, nes pati tema tau jau nurodo apie ką reikės kalbėti. Šį raktinį žodį dažniausiai reikia panaudoti paskutiniame įžangos sakinyje - probleminiame klausime, bet apie tai taip pat vėliau straipsnyje.
     
    4) Nepamirškite pažiūrėti ar temoje nėra "aplinkybių", nurodančių apie ką reikia kalbėti. Pavyzdžiui, žodžių: "šių dienų" ("ar šių dienų žmogus gali būti laimingas?"), "visą laiką" ("kodėl asmuo turi tobulėti visą laiką") ir t.t, nes šie žodžiai, kaip ir minėjo Tomas, tampa labai svarbūs.
     
     
    STRUKTŪRA
     
    Rekomenduoju rašyti įprastinį penkių (keturių) pastraipų rašinį - taip ir pačiam bus lengviau ir vertintojui priimtiniau, kadangi viskas paprasta ir struktūriška.
     
    Taigi, Tavo rašinys turėtų susidėti iš trijų dalių ir penkių (keturių) pastraipų:
     
    1. ĮŽANGA
    2. DĖSTYMAS - I teiginys,
    DĖSTYMAS - II teiginys
    DĖSTYMAS - III teiginys (nebūtina, jei manai, kad pakankamai išplėtojai temą ir peržengei 500 žodžių ribą)
    3. IŠVADOS/APIBENDRINIMAS
     
    Sakoma, kad geriausia dėstymo pastraipas numeruoti tokia tvarka: stipri, silpniausia bei stipriausia (dramblio šeimos principas, ar kaip jis ten vadinasi...), tačiau vėlgi - jei Tau tavo teiginys/pastraipa atrodo stipriausias, nereiškia, kad ir vertintojui jis toks pats bus, juk kiekvieno nuomonė skirtinga, todėl nesiūlau į tai kreipti dėmėsio, nors pati II dėstymo pastraipą dažniausiai rašydavau tokią, kurioje nesiremiu literatūra, o teiginį argumentuoju istorija (dažniausiai), spektakliu ar matytu filmu (retai taip dariau (arba greičiausiai niekad), bet sako, kad irgi geras argumentas). Jei nori remtis tokiu pastraipų išdėstymo principu, SIŪLAU:
     
    I dėstymo pastraipa - remiamasi literatūra (autoriumi ar jo biografija, bet NEBŪTINAI 'privalomu' t.y. gali remtis ir užsienio rašytoju, 'neprograminiu' lietuvių rašytoju, "programiniu" lietuvių rašytoju, bet ne iš "skliaustelių" ir tt.
    II dėstymo pastraipa - argumentuoji istorija, kultūra (menu), matytu filmu ar savo patirtimi (mažiausiai svarus argumentas)
    III dėstymo pastraipa - "stipriausia", todėl joje reikėtų remtis privalomu autoriumi iš skliaustelių.
     
    O dabar konkrečiau apie kiekvieną dalį: įžangą, dėstymą ir apibendrinimą....
    KAIP RAŠYTI ĮŽANGĄ?
     
    Turbūt visiems teko girdėti apie tai, kad darbdavys, pamatęs Tavo CV, jam skiria 30 sekundžių ir iškart nusprendžia: patikai jam ar ne - panašiai yra ir su rašiniu. Pirma rašinio dalis svarbiausia ir tik ji lemia ar darbą skaitys su susidomėjimu, ar todėl, kad reikia. Sakysite, kad mokytojai privalo vertinti objektyviai (ką jie, turbūt, ir daro), bet nepamirškite vieno svarbiausio fakto - žmogiškumo. Juk turbūt sutiksite, kad palankiau atsiliepiate apie knygą/filmą, kuris 'užkabino' nuo pirmų eilučių/minučių. Taip yra ir su rašiniu - privalu įžangoje padaryti gerą įspūdi.
     
    Kaip taip padaryti?
    1. Aiški, logiška struktūra
    2. ĮDOMUS pirmasis sakinys (citata, palyginimas, parodymas, kad žinai daugiau nei Tavęs reikalauja 12 klasės kursas)
    3. Kryptingas probleminis klausimas paskutiniame sakinyje.
     
    Kaip atrodo įžangos struktūra?
    Įsivaizduok, kad įžanga - tai lyg piltuvėlis - pradedi rašyti ne konkrečiai,kalbi apie temą, bet kartu ir apie orą, o įžangos pabaigoje keli probleminį klausimą, kuris glaudžiai susijęs su duotąja tema - žodžiu, iš pradžių viskas plačiai, o link 'galo' siaurėja (žr. paveikslėlį)
    http://i58.tinypic.com/v7gpc1.png
     
    Pirmasis sakinys - įvadinis, 'paplaukęs', nieko konkrečiai apie duotą temą nepasako, bet kartu įdomus ir negirdėtas. Ką turiu omeny teigdama 'negirdėtas' - jei žinai citatą, istorinį faktą, patarlę, kuri yra bent iš dalies susijusi su tema (pavyzdžiui, darbas, vertybės ir t.t) - panaudok ją kaip gražų įvadą į rašinį.
    Pažįstų daug abiturientų, kurie griebasi šiaudo - temoje suranda raktinį žodį ir pirmąjį sakinį rašo maždaug taip:
    "Dabartinis lietuvių kalbos žodynas, "RAKTINIS ŽODIS" apibūdina kaip ......." - galbūt irgi neblogai taip pradėti darbą, ypač turint omenyje, kad galėsite naudotis žodynais, tik atsargiai, kad nenutiktų kaip čia:). Vėlgi, reikia atminti, kad daug žmonių taip daro, todėl nemaža tikimybė (oh, well, gal ir maža), kad vertintoja perskaitys dvi vienodas rašinio pradžias - gerai, jei Tavo perskaitys pirmą, o jei tavo rašinys bus "antras"? Žinoma, jei NIEKO nesugalvoji, tai pasinaudok tuo žodynu ir parašyk - blogiau nebus, tik svarbu, atrink tinkamą raktinį žodį.
     
    Antras/trečias įžangos sakinys - privedi prie temos, gali paminėti raktinius žodžius, konkretini (atsimink piltuvėlio struktūrą).
     
    Paskutinis įžangos sakinys - PROBLEMINIS KLAUSIMAS! Probleminis klausimas - tai tavo rašinio kryptis, jis parodo, kokie teiginiai bus rašinyje. Probleminio klausimo perrašyti NEGALIMA nuo pavadinimo!!! Tarkime, jei rašinio tema "Ar tėvynė - tai didžiausia vertybė", reikėtų performuluoti ir susiaurinti iki "KODĖL tėvynė yra (nėra) didžiausia vertybė?". Jei rašinio temoje jau yra 'susiaurinta',pavyzdžiui, kaip buvo pernai VBE: "Kodėl pasauliui reikia maištininkų?", reikia tema perfomuluoti savais žodžiais. Tarkime, kelti klausimą taip (ar kitaip, svarbu - nenukrypti nuo temos): "Kodėl gyvenimas be maištininkų - tai tik egzistavimas?/ Kuo svarbūs maištininkai šiam pasauliui? ir tt"
     
    Taip pat reikėtų nepamiršti, kad probleminis klausimas - tai "klausimas" kiekvienai dėstymo struktūrai, nes būtent pirmasis visų trijų dėstymo pastraipų teiginys - tai 'atsakymas' į probleminį klausimą. Viskas atrodo maždaug taip:
     
    http://i61.tinypic.com/2zxo6ir.png
     
    Kad geriau suprastumei įžangos struktūrą, pateikiu kelis savo rašytų įžangų pavyzdžius (žinoma, pavyzdžiai nėra idealūs, bet turbūt aiškiau paaiškins, ką turiu omeny šnekėdama apie įžangos struktūrą). Skirtingomis spalvomis "nuspalvinau" pagal tai, koks sakinys yra koks (žr. aukščiau, kur kalbėjau apie įžangos struktūrą sakiniais:
     
    - „O gal tėvynę reikia visą laiką lipdyti ir kurti, kurti ir lipdyti?“
    Seniausioje žmonijos knygoje – Biblijoje – teigiama: „Dievas pasaulį sukūrė per šešias dienas, o septintą – ilsėjosi“. Deja, mūsų tėvynė nebuvo sukurta kažkam spragtelėjus pirštais – ištisus šimtmečius protėviai kovojo dėl laisvės, o kiekvienas išlietas kario kraujo lašas priartindavo prie svajonės išsipildymo – nepriklausomos Lietuvos. Atrodytų, kad daugiau mums, šių dienų lietuviams, nieko negali trūkti – turime tą išsvajotąją laisvę. Tačiau ar to užtenka? Manau, ne. Taigi, kodėl nuolat svarbu „kurti ir lipdyti“ tėvynę?
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    - Ką žmogus atranda prarasdamas?
    Sakoma, kad gyvenimas – tai lyg ilga kelionė, kuri yra kupina atradimų ir praradimų, kurių dėka žmogus tobulėja dvasiškai. Vienas turtingiausių pasaulio žmonių, Donaldas Trampas, yra pasakęs: „Kartais pralaimėdamas mūšį, žmogus atranda naujų būdų kaip laimėti karą“ – perfrazuodama šią mintį galiu teigti – tik atsisakydami kai kurių dalykų ir taip palikdami savo komforto zoną, galime gyvenime atrasti kažko naujo ir neįprasto. Taigi, ką asmuo gali atrasti ir pažinti tik tada, kai netenka kitų, kartais brangių ir svarbių, dalykų?
     
    KAIP RAŠYTI DĖSTYMĄ?
     
    Mano supratimu, viena iš sėkmingai išlaikyto egzaminų paslapčių - tai puiki dėstymo struktūra, kuri leidžia skaitytojui nuosekliai perskaityti rašinį. Turbūt nekartą jau teko girdėti apie tokią dėstymo struktūrą, kuri susideda iš septynių/aštuonių sakinių ir atrodo maždaug taip:
     
    Teiginys->Samprotavimas pagal teiginį, siejant su šiomis dienomis - > Sakinys - tiltas/perėjimas -> Argumentas -> Kontekstas -> (samprotavimas - nebūtina) -> Dalinė išvada
     
    Parašius tokios struktūros pastraipą, nebereikės jaudintis, kaip pasiekti tą 500 žodžių ribą (nes pastraipa susidės mažiausiai iš 120-150 žodžių, tai trys dėstymo pastraipos - jau 400+ žodžių! Taip pat tokia pastraipa yra nuosekli, todėl bus mažiau minties šuolių - stiliaus klaidų.
     
    KAIP ATRODO KIEKVIENAS PASTRAIPOS SAKINYS?
    TEIGINYS - tai pagrindinė visos pastraipos mintis, svarbiausias akcentas. Jis turi atsakyti į probleminį klausimą (kaip rodžiau iliustracijoje aukščiau). Teiginyje nereikėtų vartoti žodžių/žodžių junginių, tokių kaip "mano nuomone/manau/mano supratimu" ir kitokių, nes jie susilpnina teiginį, parodo neaiškią poziciją. Teiginį geriausia formuluoti kaip vientisinį sakinį (be jokių jungtukų ("nes", "kad", "jog", "o" ir t.t)), nes tai taip pat nepasako aiškiai ir konrekčiai, apie ką bus kalbama pastraipoje. Visą "prijungimą"/"sujungimą" (tai, kas būtų po "nes", "o", "kad", "jog") geriau formuluoti kaip samprotavimą - bus aišku, stilistiškai tvarkinga ir gražiai skaitysis.
     
    SAMPROTAVIMAS - neveltui rašinys ir vadinasi samprotavimo, jame reikia atskleisti savo nuomonę, polemizuoti, analizuoti temą. Kaip ir minėjau, parašius teiginį, visas mintis apie tai, ką tuo teiginiu norėjai pasakyti, reikėtų perkelti į "samprotavimo" sakinį (ar sakinius). Šiuose sakiniuose galima (bent kartą rašinyje REIKIA) pavartoti "manau", "mano manymu" ir t.t, kad parodytumei, kad samprotauji. Žinoma, visuose trijuose dėstymo pastraipose, galbūt, to daryti ir nereikėtų, kad nebūtų "sviestas sviestuotas". Sakoma, kad idealu būtų jei savo samprotavimą susietumėte ir su šių dienų aktualijomis, bet jei to padaryti nepavyksta - nieko baisaus, tiesiog gausi mažiau taškų. Dabar pagalvojau, kad jei jau siesi su šiomis dienomis, galbūt pirmą sakinį (ar sakiniod dalį, jei rašysi ne vientisinį) reikėtų samprotauti, o kitą sakinį/dalį sieti su šių dienų aktualijomis. PAVYZDŽIUI:
     
    Tema: Ar darbas yra svarbus žmogui?
     
    Darbas yra viena iš didžiausių vertybių, padedančių žmogui tobulėti (teiginys). Lietuvių liaudės patarlė byloja: "Darbas žmuogų puošia" - dirbdamas žmogu stiprina ir tvirtina savo vertybių sistemą, nes susiduria su įvairiais išūkiais, priverčiančiais jį tobulėti ne tik fiziškai, bet ir dvasiškai. (samprotavimas) Deja, bet šių dienų žmogus, darbą suvokia tik kaip pinigų šaltinį ir visiškai pamiršta kitokią jo naudą. (privedimas prie šių dienų)
     
    SAKINYS TILTAS - tai sakinys, jungiantis Tavo samprotavimą ir teiginį su argumentu - pasiremimu kūriniu (ar kultūra, Tavo asmenine patirtimi). Jis reikalingas tam, kad nebūtų minties šuolių, viskas skaitytųsi sklandžiai, nebūtų stiliaus klaidos. Pateikiu kelius pavyzdžiuis/šabloną, kaip gali formuluoti savo "sakinį-tiltą":
     
    -Apie tokią pat promblemą kalbėjo ir ** amžiaus rašytojas XX (savo) kūrinyje (romane, dramoje, eilėraštyje) "YYY".
     
    -Ši problema - tai ne tik šių dienų visuomenės yda, bet ir ** amžiaus žmonių aktualija - ją aptarė ir to meto rašytojas XXX kūrinye "YYY".
     
    -TEMOS RAKTINIS ŽODIS buvo plačiai aptarta ir kažkelinto amžiaus rašytojo XXX kūrinyje YYY. (pavyzdžiui: "Socialinės nelygybės tema buvo plačiai aptarta ir XVIII a. rašytojo, Apšvietos epochos atstovo, pirmojo lietuviško grožinio kūrinio autoriaus, Kristijono Donelaičio, peomoje "Metai".)
     
    Jei dvi/vieną pastraipą rašysite tokią, kurioje nesiremsite autoriumi, sakinys - tiltas yra vistiek BŪTINAS! Tik siek jį su savo asmenine patirtimi, filmu ar spektakliu.
     
    Taip pat, manau, svarbu, kad sakinys - tiltas atskleistų, kad žinai truputį daugiau nei autoriaus amžių, vardą pavardę ir jo kūrinį: galbūt paminėk epochą, literatūrinę srovę/kryptį ("neoromantikas", "realistas" ir t.t.)
     
    ARGUMENTAS - tai tavo teiginio pagrindimas, įrodymas, kad Tavo teiginys yra svarus. Čia aš nelabai kuo galiu ir padėti: turi pats būti perskaitęs ir žinoti kūrinius, spektaklius, kino filmus. Svarbiausia - neatpasakoti turinio, o remtis būtent ta vieta, kuri įrodytų Tavo teiginį. Aš pati, kaip ir minėjau, nebuvo pati uoliausia programinių autorių skaitytoja, bet siūlau BŪTINAI perskaityti pagrindines Savickio, Apučio, Biliūno noveles, galbūt dar ką nors trumpo, nes jomis galima remtis beveik betkokia tema (galbūt ne apie tėvynę). Taip pat buvau išmokusi kelias eilėraščių eilutes, nes citavimas - geriausias argumentas ir turinio visiškai neatpasakoji. Jei mokysies citatas, siūlau imti Maironio/Bradžionio eilėraščių apie tėvynę, Marcinkevičiaus "Mažvydo" paskutinės scenos, kur skanduoja "Lie-Tu-Va" pilietiškumo temai, Salomėjos Nėries iš rinkinio "Prie didelio kelio" apie dvasinius išgyvenimus. Vėlgi, svarbu paminėti, kad argumentavime svarbiausias ne pats pasirėmimas, o tavo komentaras, įrodantis, kad būtent tame kūrinyje/filme/socialinėje situacijoje nutiko būtent taip, kaip tu teigi savo teiginyje.
     
    KONTEKSTAS - didžiausias dvyliktokų priešas, nes nevisi supranta, kas čia per daiktas. Nereikėtų dėl jo išvis nerimauti, nors jis ir dažnai akcentuojamas, už jį skiria tik trys taškus. Bent vieną tašką, jei paminėi amžių/epochą, kūrinio parašymo aplinkybes - tikrai gausi. Mano supratimu, daugiau taškų gausi tada, kai pritemsi kūrinio parašymo kontekstą prie savo temos, argumentavimo ir samprotavimo. Tarkime, jei rašinys apie žmogaus/tautos nelaisvę, konteksto sakinyje (ar sakiniuose) paminėsi, kad kūrinys buvo būtent sukurtas lietuviško žodžio draudimo metu, Lietuvai būnant carinės Rusijos sudėtyje ir t.t.
     
    SAMPROTAVIMAS 2 - aš niekada jo nerašau, nes man visad užtenka žodžių tiek, kiek yra pastraipoje, bet čia turbūt toks kaip mini apibendrinimas, vienas sakinys apie argumentą+temą, greičiausiai.
     
    DALINĖ IŠVADA - tai pastraipos mini apibendrinimas, vienas vientisinis sakinys, parodantis, ką norėjai pasakyti visa pastraipa. Dabar jau nepamenu, bet, man rodos, aš tiesiog perfrazuodavau savo teiginį ir jį susiauridnavau. Patariu kiekvieną dalinę išvadą pradėti jungiamaisiais žodeliais "taigi" ar "vadinasi", nes jie parodo, kad apibendrini darbą. Jei rašai trijų dėstymo pastraipų rašinį, siūlau, kad labai nesikartotų visur "taigi", rašyti pirmoje pastraipoje "taigi", antroje "vadinasi" ir trečioje - vėl "taigi". Nepamiršk, kad čia įterpinys, todėl skiriamas kableliu.
     
    Pridedu kelis savo rašytas pastraipas, kad parodyčiau, kaip visa ši struktūra atrodo "praktikoje". Nežinau kaip jums, bet bent jau man, tikrai, dėl šios struktūros, nesijaučia didelių minties šuolių. Ir vėl nuspalvinau sakinius taip, kokie, pagal paskirtį, jie yra (raudona - teiginys, žalia - samprotavimas, mėlyna - sakinys tiltas, violetinė - argumentas, bordo - kontekstas, rožinė - dalinė išvada):
     
    - „O gal tėvynę reikia visą laiką lipdyti ir kurti, kurti ir lipdyti?“
     
    Visų pirma, žmogus, prisidėjęs prie tėvynės kūrimo, labiau ją vertina bei gerbia. Patys brangiausi dalykai asmeniui yra tie, į kurių kūrybos procesą buvo įdėta daugiausia pastangų, darbo bei meilės. Ne veltui yra sakoma – sunaikindamas tai, ką sutvėrei – sunaikinsi dalelę savęs. Prie tėvynės kūrimo bei puoselėjimo prisidėjo ir žinomas lietuvių poetas, dramaturgas Justinas Marcinkevičius.Poeto eilėraščių lyrinis „aš“ - jausminga asmenybė, išgyvenanti sunkius pokario laikus, tačiau gerbianti ir sauganti brangiausią turtą – tėvynę, kurią pats kūrė. Just. Marcinkevičiaus eilėraštyje „Aš savo širdį pasivaikščioti išleisiu“ lyrinis subjektas prašo: „Aš prašau: tik nesumindžiokit širdies“. Širdis – tai gyvybės pagrindas, todėl ją galima prilyginti gimtajai šaliai – netekę jos, sunkiai įsivaizduojame savo gyvenimą, todėl širdį, kaip ir tėvynę, reikia puoselėti. Savo požiūrį apie niekada nenutrūkstanti šalies kūrimą Just. Marcinkevičius išsakė ne tik savo kūryba, bet ir konkrečiais darbais: būdamas Lietuvos Nepriklausomybės Sąjūdžio nariu, jis ragino Lietuvos žmones ištrūkti iš SSRS gniaužtų ir „kurti bei lipdyti“ Lietuvą tokią, kurioje visiems būtų gerą gyventi. Taigi, žmonės nėra nemirtingi – atsiranda vis naujos kartos, kurios „lipdo“ tėvynę – taip yra išsaugoma pagarbos ir meilės jausmas gimtajam kraštui.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    - Ką žmogus atranda prarasdamas?
    Visų pirma, žmogus, prarasdamas savo artimus, atranda kitus žmones, kurie tampa ne ką mažiau svarbia jų gyvenimo dalimi. Mano nuomone, kiekvienas sutiktas žmogus mūsų gyvenime palieką gan svarbų pėdsaką ne tik mūsų atmintyje, bet ir formuoja vertybių sistemą, moralines nuostatas bei supratimą apie gyvenimo dorybes bei blogybes. Nenuostabu, kad praradus artimą atrodo – praradai ir dalelę savęs, todėl naujų žmonių ar jau pažįstamų asmenų naujų būdo bruožų pažinimas – tai lyg naujas vėjo gūsis žmogaus gyvenime, padedantis pamiršti prarastų žmonių sukeltas nuoskaudas. Apie tai, ką žmogus atranda prarasdamas, rašė ir XIX a., realizmo atstovas, rašytojas Jonas Biliūnas savo novelėje „Ubagas“. Novelės veikėjas Petras Sabaliūnas, praradęs savo šeimą dėl savanaudiško sūnaus elgesio, sunkiame gyvenimo kelyje atranda tokius žmones kaip kūrinio pasakotojas, kurie net patys savo daug neturėdami, gali pasiūlyti bent „duonos riekę“. J. Biliūno biografija – tai dar vienas pavyzdys, kad žmogus gali atrasti daug net ir tada, kai praranda: negavęs leidimo grįžti mokytis į Tartu universitetą, rašytojas persikėlė į Leipcigą, o vėliau – į Ciurichą, kur ir parašė vieną iš reikšmingiausių savo kūrinių – alegorinę pasaką „Laimės žiburys“. Vadinasi, žmogus, prarasdamas artimo palaikymą ir meilę, atranda kitus, kurie mielai ištiesia pagalbos ranka tada, kai jos labiausiai reikia.
     
    GALIAUSIAI - KAIP REIKIA PARAŠYTI APIBENDRINIMĄ?
     
    Visų pirma, svarbu pasakyti, kad jei įžanga turi būti piltuvėlio formos/struktūros, tai išvada - atvirkščiai, yra "apversto" piltuvėlio formos. Tai reiškia, kad pirmas išvados sakinys siauras, glaudžiai susijęs su tema, o vėlesni sakiniai yra abstraktesniai, labiau apie orą nei apie konkrečią temą.
     
    Reikėtų paminėti, kad yra dvi nuomonės, kaip reikėtų parašyti apibendrinimą/pabaigą/išvadą. Aš pamėginsiu trumpai jas apžvelgti, o Tu, žinoma, gali pasiimti tai, kas Tau labiausiai patinka.
     
    I VARIANTAS
     
    Apibendrinimas, kuriame paminimos ir perfrazuojamos VISOS dalinės išvados. Esmė ta, kad sakoma, kad rašinyje parašytos dalinės išvados PRIVALO būti parašytos ir išvadoje - žinoma, jų perrašyti NEGALIMA, reikia perfrazuoti, parašyti kitais žodžiais.
     
    Pavyzdžiui, dalinės išvados buvo tokios:
     
    - Taigi, pilietiškas skatinimas, kurio užuomazgų yra XVI a. lietuvių literatūroje, neišsižadėti savosios kalbos, aktualus ir šių dienų žmogui.
     
    - Vadinasi, pilietiškumas XVIII a. literatūroje skatina ne tik to meto, bet ir šių laikų žmones neišsižadėti pagrindinių vertybių.
     
    - Taigi, meilės tėvynei skatinimas, žmogaus, kaip pilietiškos asmenybės, ugdymas – tai pilietiškumo, sutinkamo XIX – XX a., skiriamieji bruožai
     
    O apibendrinimas atrodo taip (raudonai pabraukiau dalines išvadas):
     
    Apibendrindama darbą norėčiau remtis Lietuvos Atgimimo Sąjūdžio aktyvisto, poeto, visuomeninis veikėjo, Marcelijaus Martinaičio žodžiais „Pilietybė, pilietiškumas nėra uniforma, tik kareivius galima perrengti per vieną parą“ – pilietiškumo jausmo per dieną žmogui neįdiegsi, tam reikalingas kruopštus ir ilgas procesas. Galbūt dėl šios priežasties šiandienos žmogus, išgyvenantis pilietiškumo savyje nebuvimo krizę, turėtų atsigręžti į įvairių laikmečių lietuvių literatūrą, nes būtent joje gausu įvairių pilietiškumo raiškos pavyzdžių. XVI lietuvių autorių kūriniuose pilietiškumas ragina neišsižadėti gimtosios kalbos, Apšvietos epochoje pilietiškumas pasireiškia kalbant apie vertybes ir socialinę nelygybę, o XIX amžiaus pabaigos bei XX amžiaus pradžios literatūroje raginimas mylėti gimtąją šalį atskleidžia pilietiškas idėjas. Juk ne veltui yra sakoma, kad būtent literatūra – tai viena iš svarbiausių mokytojų, nes ji atskleidžia žmonijos paslaptis, buvusias praeityje. Pilietiškumo pagrindų mokydamiesi iš įvairių laikotarpių Lietuvos rašytojų literatūros, mes, šių dienų žmonės, galime būti tikri, kad pilietiškumo pamoką išmoksime teisingai.
     
     
    II VARIANTAS:
     
    Kiti mokytojai teigia, kad to, ką jau minėjai rašinyje, dar kartą kartoti NEREIKIA! Todėl išvada turi būti tiesiog viso rašinio apibendrinimas, pagrindinės minties suformulavimas, gražus užbaigimas, panaudojant citatą ar patarlę.
     
    Aš niekada nerašydavau dalinių išvadų, bet jei reikėtų laikyti VBE iš naujo - galbūt ir rašyčiau, nes man, pavyzdžiui, tai atrodo struktūriškai gal netgi tvarkingiau.
     
    Be to, svarbu paminėti, kad kai kurie mokytojai teigia, kad išvadoje reikia būtinai cituoti TĄ PATĮ AUTORIŲ, kuriuo rėmeisi ir įžangoje - vien tam, kad sukurtumei rašinio rėmus. Mano supratimu, tai didžiausia nesąmonė, nes riboja kūrybiškumą, todėl aš NIEKADA to nesilaikiau.
     
    Taip pat dalinuosi keliomis mintimis, kaip gali pradėti išvados pradžias:
     
    -Apibendrindamas/a norėčiau teigti - ....
    -Apibendrindama rašinį derėtų pasakyti, jog...
    -Apibendridamas rašinį norėčiau perfrazuoti/remtis tokio ir tokio žmogaus žodžiais/lietuvių liaudies patarle
     
    DAR KELI PATARIMAI:
     
    - Pirmajame sakinyje, kuriame mini autoriaus vardą ir pavardę, jis turi būti pristatytas pilnai, be sutrumpinimų. Pavyzdžiui, jei kalbi apie Martyną Mažvydą, pirmajame sakinyje jį ir turi pristatyti pilnu vardu bei pavarde, vėlesniuose - gali trumpunti t.y. rašyti M. Mažvydas. Taip pat noriu priminti, kad Justinas Marcinkevičius yra Just. Marcinkevičius sutrumpintai, o ne J. Marcinkevičius (bus didelė klaida, nes J. Marcinkevičius yra visai kitas autorius).
     
    - Sakiniuose nevartok 'mes' - atsiranda negražus stilius. Asmenį parodo veiksmažodis, todėl įvardis "mes" yra visiškai nereikalingas ir tik gadina stilių.
     
    - Norint, kad pastraipos gražiai jungtųsi tarpusavyje, pastraipų pradžioje rašyk jungiamuosius žodžius/žodžių junginius: "Visų pirma", "Be to", "Taip pat svarbu paminėti, jog", "Vis dėlto" (jei rašai poleminį rašinį (prieštarauji pats sau).
     
    - Išsistudijuok ko tavęs reikalauja egzaminas ir kokiais kriterijais rementis būsi vertinamas
     
    - Turi dar mėnesį laiko - KLAUSK mokytojos, ko nesupranti, aiškinkis ir domėkis. Kvailų klausimų nebūna, o jei mokytoja ragana ir suraukia veidą, vos tik išgirdus klausimą - mažiau kreipk dėmesį, jos toks darbas, ji turi aiškinti, kad nors ir 10001 kartą. Jei negauni iš mokytojos atsakymo ar vistiek nesupranti - konsultuokis su kita mokytoja ar parašyk draugui, ar man čia, temoje bei asmenine žinute. Padėsiu kuo galėsiu
     
    - Jeigu jau žiūrėjai vertinimo kriterijus, tai turbūt pastebėjai, kad būsi vertinamas ne tik už tikslų pasirėmimą kūriniu, bet ir teksto raišką - t.y. stilių, leksiką, sintaksę. Jei nori gauti maximumą (9, berods, taškus) - rašyk įvairias sintaksines struktūras, pamiršk "o", "bet", "kad", "jog" - keisk visą tai į bejungtukius sakinius: brūkšnius, dvitaškius. Parodysi, kad žinai daugiau.
     
    - Stenkis, kad visos trys dėstymo pastraipos būtų vienodo dydžio ('ilgio'?), o įžanga praporcinga apibendrinimui/pabaigai (negali būti įžanga 150 žodžių, o pabaiga - vienas sakinys), nes tai irgi bus vertinama.
     
    - Jei labai jau sunku prisiminti filmą ar dar ką nors 'lengvesnio' būtent duotąja tema, kuo galėtumei pasiremti
    sugalvok filmą/knygą (žinoma, UŽSIENIO RAŠYTOJO ir BŪTINAI ne klasiko) pats ir pritemk prie temos:). Mokytojai ne robotai - visų pasaulio knygų ir filmų nėra perskaitę, todėl būkite orginalūs - aš savo dešimtos klasės rašiniuose prigalvojau mokslinių tyrimų, kad man sklandžiai būtų argumentuojamas rašinys:). Žinoma, čia truputį amoralu ir kiekvieno teisė rinktis, bet kaip ten sako: "Kas nerizikuoja - negeria šampano?". Pažįstu vaikiną, kuris gavo 79 iš LVBE (žinoma, ne iš atnaujinto egzamino) sugalvojęs sau tinkančius kūrinius ir autorius... Tik nepamirškite, kad BŪTINA pasiremti bent vienu kūriniu iš 'skliaustelių' - kitaip tiesiog neišlaikysite egzamino.
     
    - NEPAMIRŠKITE paraštėje pažymėti 500 žodžių ribos, nes gramatika (o gal net ir stilius, loginės klaidos - tiksliai jau nebepamenu) bus vertinamos tik iki 500 žodžių. Beje, jei kas jau žiūrėjote vertinimo normas, turbūt matėt, kad už 30 neparašytų žodžių minusuoja 1 tašką, tai skaičiuodami žodžius atkreipkite į tai dėmesį. Sakoma, kad vertintojai skaičiuoja žodžius maždaug taip: suskaičiuoja kiek yra žodžių pirmoje (ar antroje, nes pirma - 'toliau nuo krašto') eilutėje ir padaugina iš esamų eilučių skaičiaus ir taip maždaug žino, kiek yra žodžių.
     
    - Prisijunkite į šią dievišką FB grupę, kas dar nesate prisijungę - dvyliktokai dalinasi metodine medžiaga NEMOKAMAI - ar gali būti geriau:). Beje, mačiau, kad kalba ne tik apie LVBE, bet ir apie kitus egzaminus. Nepamiršk, kad visada reikia ne tik imti, bet ir duoti - todėl dalinkis ir pats!
     
    Jei dar atsiminsiu, kokių nors paprastų patarimų, padėsančių bent jau iš dalies geriau parašyti tą rašinį, tai papildysiu čia.
     
    IR PABAIGAI...
     
    Dar kartą norėčiau paminėti, kad aprašiau savo patirtį, todėl viso straipsnio nereikėtų priimti už gryną pinigą - jei matai, kad kažkur nusikalbbu, sakau ne taip, kaip turėtų būti - pakomentuok, aš pataisysiu straipsnį ir taip kartu padėsime pasiruošti šių ir kitų metų abiturientams. Taip pat siūlau šioje (ar kitoje, jūsų sukurtoje) temoje dalintis sava patirtimi (savais rašiniais, pastraipomis, įžvalgomis apie egzaminą ir t.t.), nes tik diskusijoje gimsta tiesa. Nereikia jaudintis, kad kiekvienas dvyliktokas yra tavo didžiausias konkurentas: egzaminas kriterinis, o šansai, kad stosite į tą pačią specialybę, yra menki.
     
    Taip pat noriu palinkėti didžiausios sėkmės laikant VBE ir patariu labai "nesinervinti", jei negausite rezultatų tokių, apie kokius svajojate ar galvosite, kad egzaminą parašėte ne taip gerai, kaip tikėjotės - kalbu iš savo patirties. Viskas, galiausiai, nutinka netgi geriau nei buvo tikimasi.
     
    Taigi, sėkmės ir lauksiu temos, kurioje dalinatės puikiais LVBE rezultatais!
  5. Patinka
    dekocera sureagavo į malaga Video blogas apie tai, kaip mes darome savo verslą   
    Sveiki,
    Su kolega nusprendėme papasakoti apie mūsų verslą. Nuo ko pradėjome, kaip darome verslą, kokius sprendimus priimame.
    Blogo adresas - www.verslaskitaip.lt
     
    Jeigu norite pradėti verslą ar norite paklausti mūsų, kaip mes sprendėme kokias nors problemas versle, rašykite savo klausimus mums į el. paštą [email protected] ;)
  6. Patinka
    dekocera sureagavo į maniokas Counter Strike Global Offensive tik 2 eurai.   
    Užgaudžiau nuolaidą, gal kas nežino dabar Counter-Strike GO tik 2 eurai. Paskubėkit, nes akcija ilgai netruks.
    http://store.steampowered.com/app/730/
  7. Patinka
    dekocera sureagavo į Frankenstein Pristatome projektą zapacany.lt   
    Man asmeniskai tokio tipo projektai nepatinka, ir manau jie tiesiog bukina jaunus zmones. Pagalvojus kiek laiko zmones isvaisto ziuredami tokio tipo video, kurie nieko neduoda.
     
    P.S. nepriimkit asmeniskai.
  8. Patinka
    dekocera sureagavo į UnoDėdė Pristatome projektą zapacany.lt   
    no offense bet nuskambėjo šiek tiek labiau nei apgailėtinai.
  9. Patinka
    dekocera sureagavo į Leggit TravelTo.lt - keliaujam!   
    Savo paties tobulėjimui ir kitų informavimui sukūriau svetainę apie keliones - TravelTo.lt. Žinau, jog jų ir taip jau netrūksta, bet konkurencija dar niekam nepakenkė.
     
    Ką galima rasti šioje svetainėje? Kadangi dažnai "drožiu" AZUON'ą, tai stengsiuosi kelti pigesnius lėktuvo bilietų pasiūlymus. Taip pat kartas nuo karto keliu straipsnius, naujienas, patarimus susijusius su skrydžiais, kelionėmis. Kol kas turinys labiau orientuotas į ne itin patyrusius keliautojus, tačiau, manau, su laiku atsiras naudingos informacijos ir veteranams.
     
    Taip pat puslapyje galite užpildyti "Bilietų paieškos formą", kurios pagalba per 24h Jums atsiųsiu esamu laiku pigiausius aviabilietų pasiūlymus. Jei esu prisijungęs, lango apačioje pamatysite galimybę susisiekti gyvai. Svetainė sukurta ne komerciniu pagrindu, tad keliautojai, nenaudojantis AZUON'o, visiškai nemokamai gali pasinaudoti šia galimybe.
     
    Taip pat kviečiu visus dalintis savo kelionių įspūdžiais, patarimais, patyrimais. Juos galėtumėte patalpinti šioje svetainėje. Asmeniškai norėčiau, jog straipsnis atspindėtų tikrąją Jūsų kelionę: jei ji nepasisekė, tai taip ir parašykite bei nurodykite ką darytumėte kitaip. Iš klaidų mokomasi. Jei vis gi atsirastų tokių, kurie norėtų patalpinti savo kelionės aprašymą šioje svetainėje, susisiekite su manimi - viską aptarsime. :) Kadangi iš puslapio negaunu jokių pajamų, tad ir už straipsnius sumokėti negaliu, tačiau jie jokiu būdu netaps mano nuosavybe: būsite įvardintas (-a) kaip straipsnio autorius(-ė) ir, jei turite asmeninį blog'ą, galėsite patalpinti nuorodą į jį.
     
    Tad tiek. :) Kviečiu apsilankyti ir išbandyti patiems :)
     
    https://www.facebook.com/traveltolt
  10. Patinka
    dekocera sureagavo į SKIgnas Nemokami .eu domenai   
    http://www.ovh.lt/domenai/doteu.xml
     
    Pats prigriebiau vieną, atrodo viskas tvarkoj :).
     
    Baigėsi akcija.
  11. Patinka
    dekocera sureagavo į Esnyper Išsirink kokį nori serverį iš Lietuvos tiekėjų.   
    Tau ne mažint kainas reikia, o išmokt bendraut su klientais ir pasitempti ties paslaugų kokybe... Nors ką čia pasakosi didžiausiam investuotojui, kuris pats su klientais reikalus derina per Skype :)
  12. Patinka
    dekocera sureagavo į Arnas Kodėl reikia nusistatyti taisykles ir jas laikytis?   
    nu jeigu jau taip, tai parduodu opel astra.
     
    Jeigu kalbant visiškai abstrakčiai, tai galiu pasakyti tik tiek, kad laimėtojai yra tie, kurie laikosi gyvenimo taisyklių. Ar naudos davė šitas sakinys?
  13. Patinka
    dekocera sureagavo į Vyrasx5 Kodėl reikia nusistatyti taisykles ir jas laikytis?   
    naudinga tema, pasigyrei kad zinai taisykles kuriu nesiruosi sakyti ir parodei kiek uzdirbai (y)
  14. Patinka
    dekocera sureagavo į fad Facebook legaliai parduoda fiktyvius fanus   
    Tikriausiai visiems teko girdėti apie fiktyvių Facebook fanų pirkimą iš privačių asmenų. Facebook jau ganėtinai senai sukūrė legalią alternatyvą „Get More Likes“ ir siūlo tiesiogiai iš šio socialinio tinklo legaliai pirkti (beveik) tikslinės auditorijos „Like“ paspaudimus. Kai kuriuose fanų puslapiuose demonstratyviai administratoriams pateikiama galimybe už ~50 dolerių padidinti esamų fanų kiekį papildomais 500 – 1500 lietuvių. Atrodo ganėtinai patrauklus ir svarbiausia, legalus Facebook siūlomas būdas išplėsti ne visiškai tikslinę fanų puslapio auditoriją. Tuo labiau, visa Lietuvos žiniasklaidos sukurta informacijos banga netiesiogiai skatina pirkti reklamą tik tiesiogiai iš Facebook. Visuomenėje formuojama nuomonė, kad pirkti „Like“ iš nepilnamečių yra nusikaltimas, o tiesioginis „Like“ pirkimas iš Facebook yra kelis šimtus kartų naudingiau.
     
    Kai kuriais atvejais, kai nelegaliais būdais įsigyti fanai iš tikro yra fiktyvūs (pačių paslaugų tiekėjų sukurtos netikros Facebook anketos), „Like“ pirkimas iš Facebook yra vertingesnis. Tačiau visai nesenai Youtube kanale „Veritasium“ pasirodė faktais paremtas vaizdo įrašas, kuriame atskleidžiama informacija, kaip iš tikro veikia Facebook siūloma „Get More Likes“ paslauga. Facebook legaliai pardavinėja fiktyvius fanus, kurių didžioji dalis iš Egipto, Indonezijos ir kitų trečiųjų pasaulio šalių. Net pasirinktus tikslinę auditoriją iš savo šalies reikėtų įdėmiau peržiūrėti prisijungusius fanus. Daugelis iš jų mėgsta po kelis tūkstančius visiškai skirtingų fanų puslapių. Kai kurie iš „mėgstamų“ fanų puslapių visiškai prieštarauja vienas kitam savo skleidžiamomis idėjomis: priešininkų krepšinio komandos, skirtingi automobilių gamintojai ir pan. Juk natūraliai tas pats žmogus negali būti ir Lietuvos ryto ir Žalgirio gerbėjas?
     

     
    Taip pat minėtame vaizdo įraše pateikiami faktai, bei diagramos, kaip pasikeitė „Engaged“ rodiklis nusipirkus Facebook siūlomų „Like“. Didžioji dalis legaliai nupirktų fanų visiškai neaktyvūs ir jų „Engaged“ rodiklis ~2 proc, kai organiškai suburtos auditorijos „Engaged“ rodiklis siekė iki 60 proc.
     
    Todėl peržiūrėjus video kyla klausimas:
    Kokia prasmė pirkti brangiau tuos pačius fiktyvius fanus tiesiogiai iš Facebook?
  15. Patinka
    dekocera sureagavo į kaladze Kijevas pigiau grybo   
    Taigi, pries 3menesius suzinojus apie galimybe kaip pigiau isigyti skrydzio bilietus nusprendziau isigyti bilietus i Kijeva. Kadangi Kijeve dar neturejau progos apsilankyti, pagalvojau kodel gi ne? nesvrbu, kad vasario menesi temperatura Kijeve daznai buna zemiau nulio. Isigyjau skrydzio bilietus Vilnius- Kijevas- Vilnius vasario 5-7dienomis.
    http://images116.fotki.com/v695/photos/8/534268/11757717/ukraine-vi.jpg
    http://images41.fotki.com/v9/photos/8/534268/11757717/ukraine2-vi.jpg
    Skrydzio bilietai i abi puses 23LTL!
     
    Nors iki keliones buvo visi 3menesiai, nieko iki paskutines minutes neplavanau. Neturejau jokiu planu ka pamatyti, nerezervavau nakvynes ir t.t. Zinoma, tam itakos turejo ir revoliucija Kijeve, kadangi nebuvau tikras ar saugu ten vykti.
     
    Likus savaite iki isvykimo pasitaike proga nemokamai uzsisakyti nakvyne Kijeve, tad pasinaudojes Airbnb klaida rezervavau 2miegamuju apartamentus Kijevo centre visiskai nemokamai. (apartamentai skirti 6zmonem, tad man atvykus vienam, vadybinkas siektiek nustebo :))
    http://images53.fotki.com/v1519/photos/8/534268/11757717/kievv-vi.jpg
    Nakvyne 0.00LTL
     
    Taigi skrydzio isvakarese greitai perziurejau ka verta pamatyti Kijeve, bet kazkodel nusprendziu, kad skrydzio bilietus atsispausdinsiu is ryto pries skrydi (skrydzio laikas 07:50).
     
    Ryte prabudus pamatau, kad neturiu issisaugojes skrydzio bilietu savo kompiuteryje, o iki skrydzio buvo like maziau nei 3val, tad nebegalima atsispausdinti skrydzio bilietu (tokios wizzair taisykles) Kadangi uz bilietus mokejau vos 23LT, o bauda neturint atspausdinto bilieto 70LT, jau buvo kilusi mintis, kad skristi neverta. Bet likus maziau nei dviem valandom iki skrydzio nusprendziau, jog esu pats kvailas, kad to nepasirupinau is anksto ir teks sumoketi bauda. Taigi keli daigtai i kuprine ir judu link autobuso stoteles. Oro uoste atsiduriu lygiai valanda pries skrydi, einu link Check In stendo ir duodu savo pasa.. Jau norejau traukti banko kortele, o mergina atspausdina bilieta bei palinki gero skrydzio!!! Kadangi skrydis vykdomas Wizzair Ukraine, bilieto nera privaloma atsispausdinti!! Laimingas praeinu patikra bei judu link savo vartu.
     
    Lektuvu skraidau tikriausiai dazniau nei vairuoju automobili, tad i lektuva lipu kaip visad vienas paskutiniuju ir ieskau vietos salia emergency exit, su viltimi jog stiuardese pasiulys vieta prie avarinio isejimo, jei jos nebutu rezervuotos :)) O kadangi taip ir buvo, uz savo 11.50LTL gaunu vieta salia avarinio isejimo. (beje, si taktika pasiteisina mazaug kas trecia skrydi, jei skrendu vienas)
    http://images14.fotki.com/v218/photos/8/534268/11757717/2014020508_30_40-vi.jpg
     
    9.00 ryto nusileidziu Kijevo Zhuliany oro uoste, pasiemu is bankomato 150grivniu (45LT) ir pedinu link stoteles. Stoteleje sutinku porele is lietuvos, kurie taip pat atvyko i Kijeva porai dienu, tad visi kartu kalbedami apie Kijeva pajudame link miesto centro su "marsrutka" kurios bilietas kainuoja 0.75 lietuvisku centu!
     
    Taigi pirmaja diena iskart pajudu link Maidano, kadangi revoliucija Kijeve mane labiausiai ir domino. Priejas arciau pamatau barikadas, tad minute jau buvau pagalvojau, kad neturesiu progos pasivaikscioti pagrindine gatve..
    http://images116.fotki.com/v618/photos/8/534268/11757717/2014020514_21_29-vi.jpg
     
    Priejus arciau pamatau, jog yra padarytas praejimas ir as su sypsene veide jau einu Kijevo centrine gatve! Tai ka matote per zinias yra perdeta daug kartu!
    http://images108.fotki.com/v1623/photos/8/534268/11757717/2014020514_27_28-vi.jpg
    http://images107.fotki.com/v71/photos/8/534268/11757717/2014020514_42_59-vi.jpg
    http://images14.fotki.com/v1625/photos/8/534268/11757717/2014020615_20_22-vi.jpg
    http://images108.fotki.com/v1623/photos/8/534268/11757717/2014020514_57_38-vi.jpg
     
    Taigi kelias valandas pasivaikstau po Kijevo centra, o pradejus temti gryztu namo. Pries tai apsilankau Gulliver prekybos centre eanciame supermarkete, nusiperku maisto vakarui, bei rytojau pusryciams. Kadangi kelione "low budget" visa maista pirkau tik prekybos centre.
     
    Kita diena buvau susitares su mergina is Kijevo, kuri zadejo aprodyti man Kijeva (aciu couchsurfing).
    Pries pietus buvau sistares su vadybinku jog issikraustysiu is buto, tad atejus valytojai padaviau raktus, bei trumpai pakalbejus apie lietuva bei ukraina isejau susitikti su Oksana (mergina is couchsurfing). Praleidome kartu daugiau nei 6val. vaiksciodami po Kijeva bei kalbedami apie Ukraina, keliones, kulturu skritumus ir dar daug ka, tad net nepajutome kaip lauke pradejo temti. Beje, pries tai buvome kartu uzejome i administracijos pastata, kuris yra "uzgrobtas"! Kadangi vakare ji turejo eiti i kalbos kursus, draugiskai atsisveikinome o as vel pasukau link Gulliver prekybos centro :) Labai gausi vakariene supermarketo viduje uz 7Lt (panasiai kaip pas mus maximose ar kituose didesniuose prekybos centruose) Tuo paciu apsiperku vakarui, bei rytojaus rytui pries skrydi i lietuva, bei patraukiu link vietos is kuriuos vaziuoja marsrutkos link oro uosto. Kadangi laiko buvo daugiau nei reikia pedinau pesciomis, o oro uoste atsiduriau apie 9val, vakaro. Iki skrydzio buvo likusios 9valandos, bet jos labai neprailgo. Oro uoste veikia nemokamas belaidis internetas! Vidurnakti randu randu ramia vieta nusnausti, tad ismiegojes 4.5val. ant suoliuko as jau einu link patikros ir laukiu savo skrydzio namo..
     
    Keliones islaidos:
     
    Skrydzio bilietai: 23Lt
    Nakvyne: 0.00LT
    Kelioneje isleista 55LT +7LT uz pasinaudojima bankomatu
     
    Viso 85LT!
     
    Ar verta vykti i Kijeva? Tikrai taip! Ar saugu vykti i Kijeva siuo metu? Manau tikrai taip, bent as asmeniskai ne karto nesijauciau nesaugiai!
  16. Patinka
    dekocera gavo reakciją nuo Andriuslink Del mokyklos   
    Man, asmeniškai, svarbiausia žmonės su kuriais turėsi praleisti dar tris metus. Kiekviena mokykla turi savo auklėtinių bendrą įvaizdį, rinktis žmones su kuriais praleisi tiek daug laiko reikia atsakingai.
    Reitingai 2013.pdf
  17. Patinka
    dekocera gavo reakciją nuo Andriuslink Del mokyklos   
    Man, asmeniškai, svarbiausia žmonės su kuriais turėsi praleisti dar tris metus. Kiekviena mokykla turi savo auklėtinių bendrą įvaizdį, rinktis žmones su kuriais praleisi tiek daug laiko reikia atsakingai.
    Reitingai 2013.pdf
  18. Patinka
    dekocera sureagavo į ixmenas14 Del mokyklos   
    Sveiki noriu paklausti kur man eiti po 8 klasiu? Esu is seskines mano vidurkis 8.3(pirmas pusmetis) galvoju apie zemyna bet nezinau... Gal yra pasiulymu? Labai dekingas. P.s neradau kaip nusistatyti lietuviu kalba
  19. Patinka
    dekocera sureagavo į Nerijus VU Programu sistemos   
    Gandai, tiesos, melai, dėstytojai, fakultetas, studijų sunkumas, perspektyvos. Viską. Close enough temą kuriu, bet paprasščiau bus manau už matyti žmonėms iš VU :)
  20. Patinka
    dekocera sureagavo į Padauza "Stronghold Crusader" Lietuviška bendruomenė!   
    http://stronghold.wu.lt/themes/STRONGHOLD/images/logo.png

    Žaidimo aprašymas: Šis žaidimas buvo išleistas 2001 m. "Firefly studio's" žaidimo kūrėjų, tačiau šis žaidimas dar nėra pamirštas ir jį žaidžia nemažai lietuvių. Žaidimo principas laimėti karo mūšį prieš kitą varžovą. Šiame žaidime jūs turėsite galimybę statyti įvairias tvirtoves, valdysite ekonomiką, kursite savo armiją ir žinoma galėsite su ta armija nugalėti priešininką. Žaidime pamatysite daug įvairių pastatų, kiekvienas jų pastatas tai nėra šiaip sau - tai visada bus susiję kažkas su jūsų ekonomika ir panašiai. Taip pat šį žaidimą galite žaisti internete su savo draugais, pažystamais ar kitos šalies žmonėmis. Galite žaisti ir komandomis. Daugiausiai šį žaidimą gali žaisti aštuoni varžovai.
     
    Apie mūsų projektą: Projektas pasižymi tuo, kad šio žaidimo megėjai galės lengviau susisiekti su žaidėjais kurie yra lietuviai. Taip pat kiekvienas žaidėjas galės sukurti savo klaną ir kaip į jį įstoti galės parašyti forume į tam tikrą skiltį. Čia vyks įvairūs turnyrai, bus smulkūs prizai - tačiau žaidimas taps įdomesnis. Čia mes naudosime 1.3 žaidimo versija, ji geresnė tuo, kad žaidimą galima žaisti su didesne rezoliucija - HD, šią versiją lengvai rasite mūsų tinklapyje. Jeigu turite pažinčių su šio žaidimo mėgėjais, tuomet praneškite jiems apie mus, kad žaidimas gali būti žymiai įdomesnis, su didesne tos pačios šalies kompanija.
     
    Tinklapio adresas: http://www.stronghold.wu.lt
  21. Patinka
    dekocera sureagavo į ceburekas www.6stygos.lt   
    Sveiki,
     
    Norėčiau pareklamuoti el. parduotuvę www.6stygos.lt
     
    6stygos.lt - elektroninė gitarų išparduotuvė. Akustinės, klasikinės, elektrinės gitaros, priedai žemiausiomis kainomis.
     
    Gitara gali būti originali dovana pakeisianti požiūrį į muziką ir laisvalaikį.
     
     
    Taip pat, jei turite kokių nors minčių ar pastabų - būtų malonu išgirsti.
  22. Patinka
    dekocera gavo reakciją nuo Chevy Prašau išbandyti muzikos grotuvą (WEB)   
    Sveiki,
     
    Prašau išbandyti naujus muzikos grotuvus bei pasakyti savo nuomonę (krovimo laikas, patogumas ir t.t.)
     
    http://musicdivision.lt/hits/
    http://musicdivision.lt/audio/pop/
    http://musicdivision.lt/americanvintage/
     
    Visi naudoja skirtingas kokybes. Kokie įspūdžiai naudojant?
     
    Ačiū,
    http://musicdivision.lt/#!naujienos/
     
    Prisijunkite prie bendruomenės! | Music Division facebook
  23. Patinka
    dekocera sureagavo į Tomas153 Prašau išbandyti muzikos grotuvą (WEB)   
    Kiek klausiau 99% dainu tikrai geros, visos girdetos bet be pavadinimu ir ne shazam ar ismaniuju laikais :D, todel cia daugybe pamestu dainu galima daugeliui atrasti kam tokio zanro muzika (senesne) patinka :)
  24. Patinka
    dekocera gavo reakciją nuo Chevy Prašau išbandyti muzikos grotuvą (WEB)   
    Sveiki,
     
    Prašau išbandyti naujus muzikos grotuvus bei pasakyti savo nuomonę (krovimo laikas, patogumas ir t.t.)
     
    http://musicdivision.lt/hits/
    http://musicdivision.lt/audio/pop/
    http://musicdivision.lt/americanvintage/
     
    Visi naudoja skirtingas kokybes. Kokie įspūdžiai naudojant?
     
    Ačiū,
    http://musicdivision.lt/#!naujienos/
     
    Prisijunkite prie bendruomenės! | Music Division facebook
  25. Patinka
    dekocera gavo reakciją nuo Chevy Prašau išbandyti muzikos grotuvą (WEB)   
    Sveiki,
     
    Prašau išbandyti naujus muzikos grotuvus bei pasakyti savo nuomonę (krovimo laikas, patogumas ir t.t.)
     
    http://musicdivision.lt/hits/
    http://musicdivision.lt/audio/pop/
    http://musicdivision.lt/americanvintage/
     
    Visi naudoja skirtingas kokybes. Kokie įspūdžiai naudojant?
     
    Ačiū,
    http://musicdivision.lt/#!naujienos/
     
    Prisijunkite prie bendruomenės! | Music Division facebook
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...