Pereiti prie turinio

Individuali veikla. Kaip įregistruoti individualią veiklą?


Rekomenduojami pranešimai

Sveiki,

 

Vykdant IV kokios yra mėnesinės VSD ir PSD įmokos?

Planuoju vykdyti Individualią veiklą, bet dar nesu apsisprendęs, žinau jog patogiau būtų pasiklausti VMI, bet noriu +- apsišviesti ir pasiskaičiuoti pats sau. Kiek suprantu kas mėnesį turėsiu pats sau susimokėti šias dvi įmokas (ar tik vieną?) ir pasibaigus metams sumokėti pelno dalį.

Kas galėtų greitai ir paprastai atsakyti į mano klausimą?

 

Atsakymas į klausimą:

http://www.tax.lt/skaiciuokles/individualios_veiklos_mokesciu_skaiciuokle

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 3 savaičių...

Sveiki, matau visi pagrinde kalba apie IV, bet gal pakonsultuotumėte dėl autorinės sutarties. Taigi noriu atlikti vienkartinius programavimo darbus įmonei (ne IT). Noriu viską įforminti sudaręs autorinę sutartį. Esu dirbantis asmuo kitoje įmonėje (IT).

  1. Kokius mokesčius turėčiau mokėti ir kada?
  2. Ar turiu išrašyti kažka užsakovo įmonei?
  3. Taip pat būtų pravartu sužinoti kokie mokesčiai taikomi užsakovo įmonei.

Ačiū iš anksto už informaciją.

Redagavo everDN
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, matau visi pagrinde kalba apie IV, bet gal pakonsultuotumėte dėl autorinės sutarties. Taigi noriu atlikti vienkartinius programavimo darbus įmonei (ne IT). Noriu viską įforminti sudaręs autorinę sutartį. Esu dirbantis asmuo kitoje įmonėje (IT).

  1. Kokius mokesčius turėčiau mokėti ir kada?
  2. Ar turiu išrašyti kažka užsakovo įmonei?
  3. Taip pat būtų pravartu sužinoti kokie mokesčiai taikomi užsakovo įmonei.

Ačiū iš anksto už informaciją.

 

Pridedu skaičiuoklę, ten viskas pakankamai aiškiai surašyta mokesčių pasiskirstymas.

Jūs pats nieko nemokėsite, užsakovas išskaičiuos/priskaičiuos mokesčius ir juos sumokės, jūs gausite sulygtą sumą ne mokesčių ("į rankas"), taip pat užsakovas sudeklaruos visus mokesčius.

 

Išrašyti nieko užsakovo įmonei neturite. Bus sudaroma autorinių paslaugų sutartis ir paskui darbų priėmimo aktas. Šiuos dokumentus pasirašysite užsakovas ir atlikėjas.

 

http://easystart.lt/lt/skaiciuokles/skaiciuokles/autoriniu-sutarciu-skaiciuokle.html

Redagavo KristinaRUT
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Vykdau individualią veiklą (prekyba internetu), turiu el.parduotuvę, tačiau prekes parduodu ir per skelbimus. Jeigu žmogus perka per el.parduotuvę - viskas OK, suformuojama sąskaita ir belieka ją atspausdinti, tačiau dažnai nutinka taip, kad bevažiuojant mieste paskambina klientas ir prekę parduodu be galimybės atspausdinti sąskaitą.

Klausimas toks: ar visuomet privaloma pirkėjui pateikti sąskaitą ir prašyti iš jo parašo? Jei taip, tai kaip spręsti tą problemą, kai nėra galimybės suformuoti sąskaitą ir tiesiai iš pirkėjo paimti parašo?

 

Esu ne PVM mokėtojas

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 2 savaičių...

Sveiki, kokį banką patogiausia pasiimti registruojant IV? Taip pat klausimas, kuriant Paysera sąskaitą ir dirbant ant IV reikia rinktis kaip Verslo sąskaitą ar kaip asmeninę sąskaitą?

Taip pat yra klausimas, ką daryt jei pvž užsisakinėju iš Kinijos ir man prekės ateina be muito (čia kai keliauja mažos pakuotės dažnai taip būna). Arba dar klausimas, jeigu turiu sandelį UK, ir poto viską susisiuntęs į jį ir tik tada išsigabenu sau, atskira faktūra čia jau gautusi, ir kaip tai reiktų nurašyt išlaidoms tų prekių?

Redagavo mixaz
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 2 savaičių...

Sveiki,

 

turiu kelis klausimus :)

 

1. Užsakinėju prekes iš užsienio ir moku jų PVM'ą (VAT). Iškilo klausimas - ar apsimoka tapti PVM mokėtu, kad gaučiau tas prekes be VAT'o? Kaip suprantu, jei būsiu PVM mokėtojas, VAT'o mokėti nereikės, bet turėsiu prie savo prekių pridėti PVM ir paskui mokėti tą PVM valstybei, taip? Kadangi nenoriu, jog mano prekės pabrangtų klientams, jų kainas sumažinsiu, kad kartu su PVM'u gautusi ta pati (dabar esanti suma). Paskui PVM'ą sumokėsiu valstybei. Tai, kaip suprantu, nėra prasmės tapti PVM mokėtoju? Moki arba VAT'ą pirkdamas prekes, arba PVM'ą deklaruodamas mokesčius :) Taip?

2. Prekes užsakinėju per PayPal. Iš banko kortelės metu į PP balansą ir tada moku už prekes. Sutaupyčiau, jei pirkčiau valiutą iš uždarbis.lt narių (pvz., kursu 0.85, pirkdamas 200eur., sutaupyčiau 30eur.). Tik klausimas - ar tai legalu ir ar viskas čia gerai su mokesčiais? Mano išlaidos parodamos PayPal išrašais - tai viskas kaip ir taip pat (tiek mesdamasis iš kortelės į PP, tiek pirkdamas valiutą rodysiu tokius pat išrašus), tik ar nesugalvos manęs kas nors paklausti, iš kur gavau tuos pinigus PayPal'e? Galima rizikuoti, ar nelabai..?

 

Ačiū :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki,

 

turiu kelis klausimus :)

 

1. Užsakinėju prekes iš užsienio ir moku jų PVM'ą (VAT). Iškilo klausimas - ar apsimoka tapti PVM mokėtu, kad gaučiau tas prekes be VAT'o? Kaip suprantu, jei būsiu PVM mokėtojas, VAT'o mokėti nereikės, bet turėsiu prie savo prekių pridėti PVM ir paskui mokėti tą PVM valstybei, taip? Kadangi nenoriu, jog mano prekės pabrangtų klientams, jų kainas sumažinsiu, kad kartu su PVM'u gautusi ta pati (dabar esanti suma). Paskui PVM'ą sumokėsiu valstybei. Tai, kaip suprantu, nėra prasmės tapti PVM mokėtoju? Moki arba VAT'ą pirkdamas prekes, arba PVM'ą deklaruodamas mokesčius :) Taip?

2. Prekes užsakinėju per PayPal. Iš banko kortelės metu į PP balansą ir tada moku už prekes. Sutaupyčiau, jei pirkčiau valiutą iš uždarbis.lt narių (pvz., kursu 0.85, pirkdamas 200eur., sutaupyčiau 30eur.). Tik klausimas - ar tai legalu ir ar viskas čia gerai su mokesčiais? Mano išlaidos parodamos PayPal išrašais - tai viskas kaip ir taip pat (tiek mesdamasis iš kortelės į PP, tiek pirkdamas valiutą rodysiu tokius pat išrašus), tik ar nesugalvos manęs kas nors paklausti, iš kur gavau tuos pinigus PayPal'e? Galima rizikuoti, ar nelabai..?

 

Ačiū :)

 

 

Labas.

 

1. Iš esmės teisingai mąstai. Šiuo atveju reikia pasiskaičiuoti, ar ką nors išloši tapdamas pvm mokėtoju ir pirkdamas iš užsienio prekes be pvm'o. Tik dar reikia nepamiršti, kad jeigu importuoji prekių iš kitų ES šalių už daugiau nei 14k € per metus, tai PVM mokėtoju registruotis tampa privalu.

2. Geriau lik prie to būdo, kaip ir dabar darai. Niekad negali žinoti, kam užklius po to tie pinigai, pirkti iš kitų. Gali būti jie kokie nors nešvarūs, tada pats paypal'as suseks. Aišku, yra tokių, kurie pastoviai perka tuos pinigus iš kitų, bet vardan ramybės siūlau nepradėti tų valiutos pirkinėjimų. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki,

 

turiu klausimą. Jei prie parduodamos prekės pridedu dovanėlę, ar galimą ją man nurašyti į išaidas?

Kiek pastebėjau kiti tiesiog ta dovanėlę parduoda už 1 centą ir taip nurašo dovanas į išlaidas.

 

Gal bus aišku:

Reprezentacinėmis sąnaudomis laikomos gyventojo išlaidos, kurias jis skiria naujiems verslo ryšiams su kitais vienetais arba fiziniais asmenimis, išskyrus vieneto darbuotojus, akcininkus, savininkus bei kontroliuojamuosius ar kontroliuojančius vienetus ar kontroliuojančius nuolatinius gyventojus, užmegzti arba esamiems pagerinti.

 

IV leidžiamiems atskaitymams galima priskirti ne daugiau kaip 50 proc. patirtų reprezentacinių išlaidų sumos, neviršijančios 2 proc. gyventojo metinių IV pajamų .

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ačiū.

Kaip tik skaičiau kažką panašaus. Berods ten nurodyta, kad reprezentacinėms išlaidoms dovanos turi būti su įmonės logotipu, ar ne taip?

Tai jei pajamos per mėnesį tik 2000-3000 eu tuomet galiu skirti tik 40-60 eu, o kitas dovanėles negaliu nurašyti?

 

O faktūroje kai parduodu prekę su dovanėle turiu tą dovanėlę nurodyti ar ne?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki,

 

kaip turėtų vykti prekės grąžinimas vykdant IV? :) Klientė nusipirko batus ir jie netinka, nori grąžinti

 

Pirkėja rašo prašymą grąžinimui. Jūs rašot kreditinę sąskaitą ir grąžinate pinigus sutartu būdu grynais ar pavedimu. IV žurnale registruojat kreditinę sąskaitą ir pajamų skiltyje įrašot grąžintą pinigų suma su minuso ženklu.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki,

 

Yra keli klausimėliai, vmi konsultantės vienaip aiškina, o internete randu kitaip.

 

1. Taigi, vykdant IV tuo pačiu kodu, tik parduodant skirtingų rūšių prekes ar net turint skirtingus eshopus, galima pildyti du pajamų išlaidų žurnalus ar ne? Viena veikla susijusi su dėvėtais daiktais ir būtų paprasčiau automatiškai 30% į išlaidas nurašinėt, o kita prekyba naujų daiktų, kur būtų pilnai visos išlaidos skaičiuojamos.

 

2. VMI konsultantė aiškina, kad neturint kasos aparato prekes galima parduoti tik gaunant pinigus į sąskaitą, grynais priimti negalima. Bet pats esu pirkęs grynais iš dirbančių pagal IV, tiesiog išrašydavo sąskaitą ir tiek. Tai ar čia jie ne pagal taisykles dirba ar čia man ne taip aiškina?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

1. Jei kodas vienas, tai toms pajamoms reikia pasirinkti vieną išlaidų atskaitymo būdą. Arba 30 proc. nuo pajamų arba išlaidas pagal dokumentus. Šiuo atveju, jei kodas tas pats, pajamos ir išlaidos skaičiuojasi bendrai. Žurnalas irgi vienas.

 

Jei būtų 2 skirtingi kodai, tada galėtum vienam rinktis 30 proc. išlaidas, kitam su dokumentais. Tada ir žurnalai 2.

 

2. Jei neturite kasos aparato, tada parduodant prekes grynais pinigais, reikia išrašyti arba pinigų priėmimo kvitą arba kasos pajamų orderį.

 

Kaip paklausėt, taip ir atsakė. Klausdami sakėt, kad neturit kasos aparto, tai ir pasakė, kad negalit parduoti. Kadangi neklausėt, o kaip galima įforminti kitaip pinigų gavimą, taip ir atsakė. VMI alternatyvų nesiūlo, o tik atsako į klausimą, be jokių interpretacijų ar alternatyvų.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

1. Jei kodas vienas, tai toms pajamoms reikia pasirinkti vieną išlaidų atskaitymo būdą. Arba 30 proc. nuo pajamų arba išlaidas pagal dokumentus. Šiuo atveju, jei kodas tas pats, pajamos ir išlaidos skaičiuojasi bendrai. Žurnalas irgi vienas.

 

Jei būtų 2 skirtingi kodai, tada galėtum vienam rinktis 30 proc. išlaidas, kitam su dokumentais. Tada ir žurnalai 2.

 

2. Jei neturite kasos aparato, tada parduodant prekes grynais pinigais, reikia išrašyti arba pinigų priėmimo kvitą arba kasos pajamų orderį.

 

Kaip paklausėt, taip ir atsakė. Klausdami sakėt, kad neturit kasos aparto, tai ir pasakė, kad negalit parduoti. Kadangi neklausėt, o kaip galima įforminti kitaip pinigų gavimą, taip ir atsakė. VMI alternatyvų nesiūlo, o tik atsako į klausimą, be jokių interpretacijų ar alternatyvų.

Dėkui už atsakymus. Na taip atsako ten kuo trumpiau, toks vaizdas, kad nori kuo greičiau baigt pokalbį.

 

Dar keli klausimėliai.

1. Skaičiau, kad išrašant sąskaitą ir iškarto atsiskaitant grynais pinigų priėmimo kvitas nereikalingas. Kvitą reikia rašyti jei sąskaita išrašyta vieną dieną, o atsiskaitymas kita. Ar tai tiesa? Nes realiai čia dvigubas rašymas to paties.

 

2. Jei pirmus metus į išlaidas prekių neįtraukinėjau, pasinaudojau 30% atskaitymais. O antrus metus noriu pradėti skaičiuoti visas išlaidas ir turiu neparduotų prekių nuo praeitų metų. Kaip jas įtraukti į išlaidas, pirkimo dokumentai bus praeitų metų. Čia kaip suprantu kažkokia kaip inventorizacija reikia daryt, kad viską persikelti į kitus metus?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dėkui už atsakymus. Na taip atsako ten kuo trumpiau, toks vaizdas, kad nori kuo greičiau baigt pokalbį.

 

Dar keli klausimėliai.

1. Skaičiau, kad išrašant sąskaitą ir iškarto atsiskaitant grynais pinigų priėmimo kvitas nereikalingas. Kvitą reikia rašyti jei sąskaita išrašyta vieną dieną, o atsiskaitymas kita. Ar tai tiesa? Nes realiai čia dvigubas rašymas to paties.

 

2. Jei pirmus metus į išlaidas prekių neįtraukinėjau, pasinaudojau 30% atskaitymais. O antrus metus noriu pradėti skaičiuoti visas išlaidas ir turiu neparduotų prekių nuo praeitų metų. Kaip jas įtraukti į išlaidas, pirkimo dokumentai bus praeitų metų. Čia kaip suprantu kažkokia kaip inventorizacija reikia daryt, kad viską persikelti į kitus metus?

 

1. Netiesa. Sąskaita patvirtina prekių (paslaugų) pardavimo faktą. Tačiau jinai nepatvirtina pinigų gavimo už prekes (paslaugas) gavimo fakto.

Įdomu kur taip skaitėte :). Nemaišykite prekių (paslaugų) pardavimo kvito (forma FR0508) ir sąskaitos - faktūros paskirties.

 

2. Taip, turite inventorizuoti prekių likučius. Traukiate pagal atliktos inventorizacijos metu nustatytus kiekius, kainas, sumas.

Jei norite išlaidas traukti į išlaidas tokiu būdu ( pagal inventorizacijos rezultatus), deja teks naudotis šiuo teisės aktu:

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.79BB44C1A0E0/sfdbGpXvEK

 

Nors plačiąja prasme, jei nereikia perkelti senųjų metų likučių, asmenims vykdantiems IDV, jos neprivalomos.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

1. Netiesa. Sąskaita patvirtina prekių (paslaugų) pardavimo faktą. Tačiau jinai nepatvirtina pinigų gavimo už prekes (paslaugas) gavimo fakto.

Įdomu kur taip skaitėte :). Nemaišykite prekių (paslaugų) pardavimo kvito (forma FR0508) ir sąskaitos - faktūros paskirties.

 

2. Taip, turite inventorizuoti prekių likučius. Traukiate pagal atliktos inventorizacijos metu nustatytus kiekius, kainas, sumas.

Jei norite išlaidas traukti į išlaidas tokiu būdu ( pagal inventorizacijos rezultatus), deja teks naudotis šiuo teisės aktu:

https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.79BB44C1A0E0/sfdbGpXvEK

 

Nors plačiąja prasme, jei nereikia perkelti senųjų metų likučių, asmenims vykdantiems IDV, jos neprivalomos.

Ne tik skaičiau, bet ir realiai taip esu pirkęs iš kitos asmens, išrašė tik sąskaitą, kvito negavau, sakė nebūtinas. Matyt irgi iki galo nežino visų taisyklių.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pirkėja rašo prašymą grąžinimui. Jūs rašot kreditinę sąskaitą ir grąžinate pinigus sutartu būdu grynais ar pavedimu. IV žurnale registruojat kreditinę sąskaitą ir pajamų skiltyje įrašot grąžintą pinigų suma su minuso ženklu.

O kaip toks atvejis - klientas užsakė prekę, sumokėjo pinigus, sąskaita jau yra. Dabar turėjau jam perduoti tą prekę, bet pastebėjau, kad pas tiekėjus jos nebėra. Reikia klientui grąžinti pinigus. Realiai viskas taip pat (išrašyti sąskaitą su - ir pervesti), tik nebereikia grąžinimo prašymo, taip?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tarkime fizinis asmuo vykdo individualią veiklą + turi atsidaręs MB. Pinigus išsimoka iš MB kaip direktorius, sumokėdamas GPM (VSD nemoka). Dabar klausimas būtų toks: ar tie pinigai, kurie išsimokėti iš MB dar būtų kaip nors apmokestinami, nes tuo pačiu metu vykdoma individuali veikla?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...