Pereiti prie turinio

Strateginio žaidimo kūrimas ir komercializavimas


Rekomenduojami pranešimai

Sveiki,  

 

teko šiandien daugokai galvoti apie strateginius naršyklinius žaidimus Lietuvoje ir jų svarbumą internetiniame pasaulyje. Kaip ir prie kiekvienos idėjos iškilo daugybė klausimų, su kuriais nesu susidūręs ir nežinau realios situacijos. Iškart pasakau, kad po šios temos ir jūsų atsakymų neisiu kurti strateginio naršyklinio žaidimo, tačiau idėja kilus ir gal vėliau, kai Lietuvos rinka bus pribrendus, mano idėja pasirodys turinti potencialo ir galės išvysti dienos šviesą.  

 

Kokio tipo tai žaidimas?  

 

Tai nebūtų tas vienas iš daugelio naršyklinių žaidimų, kur reikia šaudyti, kautis, statyt, griauti... Teisingiau įvardinus, galima būtų pavadinti: Naršyklinis - mokomasis (lavinamasis) strateginis žaidimas. Kaip pavyzdį galėčiau pateikti vienos "spin-off" įmonės atskilusios nuo KTU, sukurtas portalas mokinukai.lt. Tai nėra grynai strateginio žaidimo pavyzdys, kadangi jis pateiktas vaiko mąstymo lygmenyje, kuo paprasčiau. Mano idėjos strateginis žaidimas labiau orientuotas į kelias amžiaus grupes: vaikai, mokiniai, studentai ir galbūt vyresni. Lygybės klausimą šiuo atveju padėtų išspręsti žaidimo tipo pasirinkimas ar sunkumo lygis. Mane ši idėja užkabino tuo, kad žaidimas padėtų skatinti vaikus, studentus ugdyti savo verslumo lygį. Kiek žinau, netolimoje ateityje mokykloje yra planuojama vietoj ekonomikos pamokų mokytis mokinius verslumo pagrindų, nes šiuo metu didelės naudos ekonomikos mokslas neatneša, kadangi mokiniai nesuprantama kokia galia yra sugebėjimas daryti verslumą ir išnaudoti ekonomiką.

 

O kur unikalumas?

Unikalumas reikalauja papildomų darbo išteklių ir pastangų. Labai daug nesidomėjau naršykliniais žaidimais ir jų ypatybėmis (iki šiol esu išbandęs tik travian ir riterių karus), tačiau unikalumas būtų toks: žaidimo eigos priklausomybė nuo realaus laiko (padėties). Suprantamiau, tai būtų resursų ir panašių dalykų žaidime kaita nuo situacijos Lietuvoje (kad neišpasakoti per daug sąmoningai neminėsiu srities, apie kurią eina kalba). Norint sėkmingai žaisti nebūtina nusiųsti sms ar panašiai, pirmenybė sėkmingumui būtų tavo žinioms ir tavo gebėjimas daryti verslumą. Su pavydu žiūrau, kaip užsienyje jaunimas studijų laikais įgyvendina savo idėjas įsteigdam "spin-off", "start-up" ar panašaus tipo įmones. Lietuviams dar tolokai iki šio lygio, dar tik kuriasi verslo slėniai/inkubatoriai, kurių pagalba būtų galima greičiau įgyvendinti tam tikrą įdėją. O kad būtų poreikis tokiems dalykams, reikia pirma ugdyti jaunimo verslumą. Ne pas visus jis būna įgimtas, kai daug kas mėgsta sakyti. Kaip jau supratot žaidimo esmė būtų ugdyti žmogaus verslumą, pasitelkiant strateginio žaidimo modelius ir ypatybes, kad žmogus "užsikabliuotų" ir neužmirštų žaidimo po pirmo pabandymo.  

 

Kaip su finansais?  

Žaidimas gali būti įgyvendinamas tiek iš privačių lėšų, tiek manau iš įvairių paramos fondų (šiuo atveju pirmenybė žaidimo tikslui būtų skatinti domėtis tam tikrą sritimi, sekti realią padėtį ir kaupti žinias, informaciją, kad gauti finansavimą). Kadangi tai ne tik strateginis, bet ir mokomasis žaidimas būtų, tai galbūt išeitų bendradarbiauti su verslo slėniu ar verslo inkubatoriumi norint įsivažiuoti su kitų pagalba/parama.   Išlaikymas/Atsiperkamumas?  Turbūt vienas svarbiausių klausimų, juk ne viešosios įstaigos vardu viskas būtų kuriama. Kiekvieną paslaugą galima tiesiogiai/netiesiogiai komercializuoti. Neskaitant standartinių sms apmokėjimų, matau vietas, kur galima išgauti pajamas. Bet apie tai kada kitą kartą.

 

Mane labiau domintų jūsų žinios ar nuogirdos apie šiuos dalykus:

 

* Žaidimo sukūrimo išlaidos. Kainos neprašau pasakyti, nes tai labai abstraktu, tačiau gal turite pažįstamų, kurie bandė kurti, kuria, ar nuogirdų apie kaštus tokiems dalykams. Kiek realiai laiko užtrunka žaidimo kūrimas. Būtų šaunu, jei kas esat susidūrę ir pasidalintumėt informacija.  

 

* Pats jau senokai nebežaidžiu, tad toks klausimėlis: žaidžiate internetinius/strateginius žaidimus internete tam, kad praleistumėte laisvalaikį ar tam, kad kažko pasiektumėte, sužinotumėte (kokių dalykų pasigendate strateginiuose žaidimuose?  

 

*Galimybė užsidirbti iš pačio žaidimo vertinama ypač palankiai, bet tik tada, kai "įsivažiuota". Kokios priemonės ir būdai naudojamos žaidime paskatintų Jus, kaip žaidėjus, sugrįžtį ir žaisti, dar kartą ir dar kartą. Tarkim resursų pervedimas draugui, pardavimas. Galimybė  labiau versliam žmogui užsidirbti iš naujokų ar nesugebančių strategiškai mąstyti.  

 

* Kokie dalykai padėtų jaunam žmogui ne tik pasimti tai, kas ant lėkstutės, bet ir pačiame atkakliai ieškoti bei domėtis? Kokie metodai šiuo atveju padėtų? Čia nesusijąs klausimas, bet manau anksčiau ar vėliau būsime suinteresuoti, kad gyventume šalyje, kurioje žmonės kuria, kabinasi į gyvenimą, o ne tik gauna pašalpą ir sėdi ant kitų sprando...  

 

* Gal kas lošiate užsienio strateginius žaidimus. Kas jus labiausiai "užveda" juose? Ko pasigendate lietuviškuose naršykliniuose strateginiuose žaidimuose?  * Visi susiję komentarai, pastebėjimai, kritika, kodėl neverta brandinti šios idėjos, taip pat laukiami.  

 

* Dėkui už diskusiją iš anksto, jei tokia bus.

 

 

   --------------------

Tiems, kas tingi skaityt, trumpai: Poreikis dabar/ateityje naršyklinio strateginio žaidimo su priklausomybe nuo realios Lietuvos padėties. To pasekoje didesnis domėjimąsis ir žinių kaupimas.  

 

Dar trumpiau: verslumo didinimas jauniems žmonėms. Ar reikia?  

 

 

Daugelį dalykų apgalvojus, idėja tampa +- nereali, reikia labai daug darbo ir puikios sistemos, kad tai įgyvendinti ir svarbiausia, kad būtų patrauklu žaidėjams. Na bet padiskutuot  galima:)

Redagavo Audrius
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Verslumo didinimas jauniems žmonėms, ar reikia? Vienareikšmiškai TAIP. Daugelis jaunų, energingų žmonių turi nuostabių įdėjų, nemažesnė jauna auditorija turi techninių žinių kurias pasitelkus įgyvendinamos sumanytos įdėjos. Ko reikia iki to galutinio sėkmingo produkto? Manyčiau reiktų:

 

1. Optimizmo

1.1. Sėkmės

1.2. Drąsos

1.3. Sveiko fanatizmo

2. Charizmatiško įdėjos vadovo (minties generavimas, projekto vystymo, tobulinimo minčių generavimas, bendravimas su investitoriais, komandos valdymas)

3. Guvių ir imlių savo srities specialistų (programuotojai, dizaineriai ir t.t.)

4. Marketingo specialistų (produkto pateikimas rinkai, investitorių paieška ir t.t.)

5. Žinojimo kuomet trauktis

 

Žaidimų rinka toli gražu nėra išsemtas įdėjų aruodas. Meskit man įdėją ir aš rasių kaip ją įgyvendinti :) kas su manim? Nuo to viskas ir prasideda...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

...imam ir metam tau idejas...

 

tai meskit man tas idejas. Prisidedu is finansines puses. Visa kita - palieku profesionalams ;)

 

 

Idėjos ir mintys skiriasi. Pats galima sakyti dalį idėjos parašiau, ir jei tai daryčiau, tai ne vien dėl finansų, o iš idėjos, nes jauniems žmonėms verslumo tikrai trūksta, ir jį reikia ugdyti

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...