Pereiti prie turinio

Verslo organizavimas: kaip išversti idėją į verslo kalbą?


Rekomenduojami pranešimai

Verslo sistema

 

Kiekviena verslininko užduotis susideda iš atskirų veiklų. Jas sistemingai aprašius, galima atpažinti verslo sistemą. Verslo sistemos modelis atspindi įmonės veiksmus, būtinus paruošti galutiniam produktui ir pateikti jį klientui. Kad būtų aiškiau, jie sujungiami į funkcinius blokus. Tai padeda geriau suprasti komercinę įmonės veiklą, ją sistemingai apgalvoti ir aiškiai pavaizduoti. Pati bendriausia verslo sistema, tinkama beveik visoms įmonėms, susideda iš tyrimų ir plėtros, gamybos, marketingo, pardavimo ir aptarnavimo.

 

Šį modelį galite pasitelkti kaip išeities tašką savo verslo sistemai kurti. Norint jį įgyvendinti, reikia pritaikyti prie atitinkamos situacijos ir sukonkretinti. Pavyzdžiui, gamybos įmonei būtų tikslinga gamybos etapą suskirstyti į keletą atskirų pakopų: žaliavų pirkimo ir paruošimo, sudedamųjų dalių gamybos ir montavimo. Pardavimo etapą galbūt taip pat vertėtų suskirstyti į smulkesnes atkarpas: logistikos, didmeninės ir mažmeninės prekybos.

 

Tai, kas konkrečiu atveju prasminga, priklauso nuo pramonės šakos, kurioje veikiate ir, žinoma, nuo jūsų įmonės. Bendrai galiojančių verslo sistemos taisyklių ar standartų nėra: jūsų verslo sistema turi būti logiška ir iki galo apgalvota, bet nepernelyg kompleksinė!

 

Susitelkite į pagrindines savo verslo sistemos dalis. Dviejų ar trijų asmenų komanda pati viena negalės efektyviai atlikti visų užduočių. Tiksliai apgalvokite, kaip veiksmingiausiai panaudoti savo laiką ir sukurti daugiausia naudos vartotojams. Dėmesio verta užuomina:

jeigu suvokėte, iš kokių žingsnių susideda jūsų verslo sistema, pasirinkite iš jų tuos, kuriuos patys galėtumėte atlikti geriau nei kas nors kitas. Judėjimas specializacijos link - bendrai pastebima ekonomikos tendencija.

 

Verslo organizavimas

 

Galvodami apie verslo sistemą, turite apsvarstyti dar ir keletą organizacinių klausimų. Svarbiausia - aiškiai apibrėžti kompetenciją ir atsakomybę bei sukurti paprastą kelių pakopų organizaciją. Būtų tikslinga atskirai paruošti organizacijos struktūrą ir veiklos organizavimo planą. Atsižvelgdami į organizacijos struktūrą, apsvarstykite, kokie asmenys (kas) kokią veiklą (ką) atlieka ir kokių jiems reikės priemonių tam darbui atlikti. Iš veiklos organizavimo plano aiškėja užsakymų seka laiko atžvilgiu (kada) ir prekės ar paslaugos atlikimo vieta (kur).

 

Visa kita priklausys nuo verslo veiklos poreikio. Venkite dalyti atsakomybę socialistinio” valdymo pavyzdžiu. Jūsų organizacija turi būti lanksti ir galinti nuolat prisitaikyti prie naujų aplinkybių - tikėtina, kad pirmaisiais metais privalėsite savo įmonę reorganizuoti.

 

Nustatę, kas už ką kiekvienoje srityje atsako, įtraukite dar tokias bendras funkcijas kaip valdymas, personalas, finansai ir administracija. Tuomet jūsų organizacija bus visiškai veikianti. Kai organizacija paprasta, bet kuris komandos narys gali perimti aiškiai sutartas užduotis ir iki galo savarankiškai jas atlikti. Tačiau kiekvienas bent trumpam turėtų gebėti ir kitą komandos narį pavaduoti.

 

Kalbant apie organizacinę struktūrą, būtina apibrėžti ir įmonės nuosavybės santykius. Remdamiesi numatytąja verslininkų komanda, turite nustatyti, kokia yra kiekvieno jos nario turto dalis versle ir kaip atrodys verslo nuosavybės pasidalijimas atsiradus naujų darbuotojų. Tokį dalyvavimą versle galima išreikšti, pavyzdžiui, apyvartos pelno procentinės dalies, pardavimo pelno procentinės dalies ir pan. atlygiu. Papildomas atlyginimas darbuotojams suteiks daugiau pasitenkinimo ir motyvacijos, o jums tai garantuos prityrusius darbuotojus.

 

Įmonės veiklos vieta

 

Pirmiausia turite savęs paklausti, ar tai, kur bus pasirinkta įmonės buveinės vieta, gali turėti įtakos jos sėkmei. Priklausomai nuo to, koks bus atsakymas, investuokite savo laiką ir išlaidas ieškodami tinkamos vietos.

 

Įmonėms, praktikuojančioms tiesioginį pardavimą, svarbu būti arti savo klientų. Tinkamai pasirinkta įmonės buveinės vieta susijusi su pardavimo sistema ir specifiniais verslo veiksniais. Tokių veiksnių pavyzdžiai:

 

  • specifinės aplinkos būtinybė (pavyzdžiui, „Silicon Valley”: aukštųjų technologijų aplinka leidžia dalytis informacija);
  • tinkami darbuotojai;
  • infrastruktūra, susisiekimo galimybės, nuomos ir žemės sklypų kainos;
  • konkurencinis intensyvumas aplinkoje;
  • rinkos artumas;
  • pasiekiamos rinkos dydis;
  • finansavimo galimybės, pavyzdžiui, valstybinis regionų skatinimas;
  • žaliavų artumas.

 

Trumpai pakomentuokite pasirinktąją buveinės vietą.

 

Patys darysite ar pirksite paslaugas?

 

Apibrėžę savo verslo sistemą, apmąstykite, kokią veiklą atliksite patys, o ką, pavyzdžiui, buhalteriją, personalo reikalus, perduosite tretiesiems asmenims.

 

Naujai įmonei ypač svarbu, kaip ji bendradarbiaus su kitais. Galimus partnerius vertinkite pagal:

gebėjimus:

 

  • ar gali prieiti prie pardavimo kanalų ir kitų klientų, kurių šiaip nepasiektumėte?
  • ar yra pakankamai dideli, augantys ir finansiškai stiprūs?
  • ar yra įgiję priėjimą prie prekės ženklo?
  • ar turi pakankamai panašių prekių ir technologijų patirties?

 

naudojimąsi:

 

  • ar partnerių technologijos gali būti naudingos jūsų verslui?
  • ar siūloma pagalba tyrimų ir plėtros, instaliavimo laikotarpiu bei įgyvendinant marketingo strategiją?

 

suderinamumą:

 

  • ar dera tarpusavyje jūsų tikslai, rizikos veiksniai ir verslo kultūra?
  • ar dera firminio ženklo politika?
  • ar nėra interesų konkurencijos kitose veiklos srityse?

 

Nepamirškite, kad kiekviena bendradarbiavimo forma turi tiek pranašumų, tiek trūkumų:

 

  • Laisvi, neuždedantys pareigos partnerystės santykiai nė vienai šaliai nereiškia didelių įsipareigojimų. Abi šalys partnerystės santykius gali nutraukti paprastai ir greitai, tačiau nuolat patiria netikrumo jausmą, kad gali staiga nutrūkti tiekimas ar realizacija. Be to, tiekėjas tik iš dalies tenkins kliento poreikius, nes individualiai suderintų prekių jis negalės panaudoti kitur. Šie santykiai būdingi masinės gamybos arba įprastų paslaugų teikimo sritims, kur nesunku rasti tiek naujų tiekėjų, tiek ir pirkėjų.
  • Glaudūs partnerystės ryšiai, kai partnerius sieja stipri tarpusavio priklausomybė, ypač būdingi specializuotų prekių ir paslaugų sritims arba kai prekybos apimtis labai didelė. Taip abi šalys užsitikrina tvirtus santykius ir galimybę susitelkti į savo pranašumus bei naudotis stipriosiomis partnerio vietomis. Trūkumas yra tas, kad, jūsų tiekėjui ar pirkėjui pasitraukus, negalėsite be didesnių laiko ar kaštų nuostolių išlaikyti savo produkcijos ir užtikrinti šių specifinių prekių pardavimo. Dėl to, prieš apsispręsdami keistis specializuotomis prekėmis ar paslaugomis, atidžiai rinkitės partnerį.

 

Yra keletas sėkmingos partnerystės prielaidų.

 

  • Nauda abiem šalims. Be šios prielaidos partnerystė ilgai negyvuos.
  • Rizika ir investicijos. Partnerystės santykiuose slypi rizika, kuri esant geriems santykiams dažnai pamirštama.
    Pavyzdžiui, tiekėjas, dirbantis vienam klientui, gali patekti į keblią padėtį, jeigu jo klientas staiga sumažins gamybą ir pradės pirkti mažiau sudedamųjų dalių. Pirkėjas taip pat gali patekti į sunkią situaciją, jei pasitraukia svarbus tiekėjas (ištiktas bankroto, kilus gaisrui ar streikui). Reikia iš anksto apgalvoti ir sutartyse numatyti riziką bei galimus finansinius sunkumus.
  • Partnerystės nutraukimas. Kaip ir tarp žmonių, taip ir verslo santykiuose gali kilti įtampa ir atsirasti netoleruotinų situacijų. Todėl iš pat pradžių numatykite, kokiomis sąlygomis vienas iš partnerių gali nutraukti partnerystės santykius.

 

Apsvarstykite ir nurodykite verslo plane, kaip ir su kuo bendradarbiautumėte vėliau. Jūsų jaunai įmonei partnerystė teikia galimybę pasinaudoti žinomų įmonių pranašumais ir visą dėmesį skirti savo plėtrai. Tai leis jūsų įmonei augti sparčiau, nei tai būtų įmanoma dirbant pavieniui.

 

Verslo organizavimas

 

  • Koks jūsų verslo modelis (jūsų indėlis bendros vertės kūrimo procese, įskaitant tiekėjus ir pirkėjus)?
  • Kokia jūsų prekės ar paslaugos verslo sistema?
  • Ką darysite patys, o kokias paslaugas pirksite?
  • Kokiai veiklai skirsite daugiausia dėmesio?
  • Kokia funkcinė ir organizacinė jūsų įmonės struktūra?
  • Su kokiais partneriais bendradarbiausite? Kokie bendradarbiavimo pranašumai jums ir jūsų partneriams?
  • Kokio personalo reikia numatytai prekei gaminti ar paslaugai teikti?
  • Kokius laiko, personalo ir medžiagų išteklius numatote tolesniuose plėtros etapuose?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pasipylė 5 tavo straipsniai. Įdomu būtų ar tu pats juos rašei ar nukopijavai iš kažkur?:)

Bent šis, tai tikrai yra neblogas. Yra geros informacijos.

 

Gi nurodžiau autorių :) Šiandien norėjau rašyti straipsnį apie internetinės rinkos analizę, bet radau kompe šią info ir nusprendžiau, kad ji mano draugams forumiečiams gali būti naudingesnė šįvakar ;)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...