Pereiti prie turinio

Rekomenduojami pranešimai

Sveiki, siuo metu registruojama MB su dviem nariais vienodais inasais, bet jau pradejus veikla reikes papildyti banko saskaita, tai padarys vienas is nariu. kokiu budu tai padaryti? Ar reikia kazkokiu pinigu idejimo registravimu ar tiesiog tam nariui is asmenines saskaitos per vest I bendrijos ir tiek ? Dekui uz atsakyma.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Labas. Perskaites visa tema neradau atsakymo i man labai rupima klausima:

Kaip žinoma MB reikia nustatyti kokiam leidinį ar dienraštį publikuos ar skelbs savo informacija.Tarkim tai JAR tvarkytojo elektroninis leidinys.

 

1.Kokio tipo viešus pranešimus MB būtinai privalo skelbti labiausiai domintu ar privaloma viešai skelbti Dalyviu susirinkimo sušaukima?

2.Ir ar butina kiekviena karta sušaukus nariu susirinkima del tarkim darbuotoju priėmimo, pranešinėt viešai apie Dalyviu susirinkimo sušaukima.

 

Aš asmeniškai žinau tik kelis privalomus kriterijus t.y likviduojant, bankroto atveju, keičiant pavadinima, priimant ir atleidžiant nary.

 

Skelbiate tik tą informąciją, kurią jus įpareigoja viešai skelbti mažųjų bendrijų įstatymas: pertvarkymas, reorganizavimas, likvidavimas.

 

Sveiki, siuo metu registruojama MB su dviem nariais vienodais inasais, bet jau pradejus veikla reikes papildyti banko saskaita, tai padarys vienas is nariu. kokiu budu tai padaryti? Ar reikia kazkokiu pinigu idejimo registravimu ar tiesiog tam nariui is asmenines saskaitos per vest I bendrijos ir tiek ? Dekui uz atsakyma.

 

Į MB bendrijos sąskaitą įnešami arba pervedami asmeniniai pinigai.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Viską perskaičiau, tai liko vienas klausimas pasitikslinti. Esu nedirbantis studentas,įsteigiau MB. Per metus pajamos sudarė 10 000Lt, išlaidos 10 000Lt, taigi pelnas ligus 0 Lt. Tai šiuo atveju PSD nereikia mokėti ?

 

Na o antru variantu pajamos 10 000 Lt, išlaidos 5000 Lt, tai PSD reikės mokėti, taip?

 

 

Ar teisingai supratau? Jei galite patikslinkite

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Situacija: Mažoji bendrija su vadovu įsteigta elektroniniu būdu. Mažųjų bendrijų įstatyme parašyta (5. Mažosios bendrijos vadovas, pradėjęs eiti šias pareigas, ne vėliau kaip per 5 dienas privalo pranešti Juridinių asmenų registro tvarkytojui savo duomenis ir pateikti dokumentus dėl jo paskyrimo mažosios bendrijos vadovu.). Čia spėju parašyta apie civilinę paslaugų sutartį. Nuėjus į registrų centrą buvo pasakyta, kad vadovas jau yra paskirtas ir pilnavertiškai gali pasirašynėt ir t.t. Tai nesuprantu, kam ir kur reikia pateikti civilinę paslaugų sutartį su joje numatytu atlyginimu? Ir ar reikia dar kažkur registruoti pagal civilinę paslaugų sutartį dirbantį žmogų? Ir spėju reikia apsilankyti VMI dėl naujo mokesčių mokėtojo įregistravimo, kur suteiks mokesčių mokėtojo numerį? Dėkui už visą suteikiamą informaciją, manau, gali pagelbėti ir kitiems! :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ar yra galimybe UAB konvertuoti i MB ?

 

72 straipsnis. Pertvarkymas

 

1. Akcinė bendrovė gali būti pertvarkoma į šių teisinių formų juridinį asmenį:

 

1) uždarąją akcinę bendrovę;

 

2) valstybės įmonę;

 

3) savivaldybės įmonę;

 

4) žemės ūkio bendrovę;

 

5) kooperatinę bendrovę (kooperatyvą);

 

6) tikrąją ūkinę bendriją;

 

7) komanditinę ūkinę bendriją;

 

8) individualią įmonę;

 

9) viešąją įstaigą;

 

10) mažąją bendriją.

 

2. Uždaroji akcinė bendrovė gali būti pertvarkoma į akcinę bendrovę ar į kitą šio straipsnio 1 dalies 2–10 punktuose išvardytų teisinių formų juridinį asmenį.

 

http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=430386

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dekui uz atsakyma. Ir klausimas buto toliau: grubiai ka reiskia UAB pertvarkyti i MB ? kokia procedura, ka gali itakoti.

 

Pvz. istatinis kapitalas turetu kaskaip "atlaisveti" bet kur jis patenka - tiesiog i saskaita laisvi pinigai (balanse), o jeigu saskaitoje apvalus nulis ir kapitalas tik balanse tai tada beda...

 

Po to galima atsisakyti buhalterio. Bet kaskokia apskaita visvien reikes vesti.

Po to galima paleisti direktoriu...

 

Idomu butu padiskutuoti ta tema. Manau daug kam turetu buti aktualu.

Redagavo geramazas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dekui uz atsakyma. Ir klausimas buto toliau: grubiai ka reiskia UAB pertvarkyti i MB ? kokia procedura, ka gali itakoti.

 

Pvz. istatinis kapitalas turetu kaskaip "atlaisveti" bet kur jis patenka - tiesiog i saskaita laisvi pinigai (balanse), o jeigu saskaitoje apvalus nulis ir kapitalas tik balanse tai tada beda...

 

 

Reogranizacija iš UAB į MB vyksta tokia tvarka:

1. Akcininkų sprendimas reorganizuoti UAB;

2. Reorganizacinio balanso parengimas;

3. MB įstatų, dalyvių sutarties parengimas;

4. MB įstatų ir sutarties tvirtinimas pas notarą. Čia jau el būdu neišeis.

5. Naujų dokumentų ir duomenų pasikeitimo užregistravimas registrų centre.

6. Viešas paskelbimas apie UAB teisių perėjimo naujai įmonei.

7. Darbuotojų darbo sutarčių keitimas.

 

Ir vyksta tolimesnis darbas.

Įstatinis kapitalas yra perkeliamas į savininkų įnašus. Buhalteriškai.

 

 

Po to galima atsisakyti buhalterio. Bet kaskokia apskaita visvien reikes vesti.

Po to galima paleisti direktoriu...

 

 

 

Buhalteris MB neprivalomas.

Apskaita tvarkoma ir atskaitomybė rengiama pagal šiuos reikalavimus (susiraskite 38 standartą):

http://www.aat.lt/index.php?=1&id=1061

http://www.aat.lt/index.php?id=14

 

Jei nusprendėte, kad MB nebus vadovo, jį atleidžiate kaip to reikalauja Darbo kodeksas:

pasirenkate vieną iš variantų: 125 str.; 127 str.; 129 str.

http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=437930

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 2 savaičių...

Jei esi mažosios bendrijos narys PSD reikia mokėti nors ir dirbi kitoje įmonėje (jei teisingai pamenu nuo 2014 01 01 reikės mokėti ir Sodrą nuo minimalaus mėnesinio atlygio)

Dėl PSD klysti... jei esi draustas - jo mokėti nereikia. O kad pagal dabartinius įstatymus, nuo 2014 metų reikės mokėti Sodrai (kaip nuo minimalaus atlyginimo) ir visai nesvarbu ar ką nors išsimoki ar ne - tas tai tiesa. Tik tikimės, kad naujoji valdžia tą kvailą įstatymą pakeis... Juk jei bendrijoje nėra nei lito, tai iš kur ten ką mokėsi... Ir kaip gali mokėti tik mokesčius... be išsimokėjimo sau. Nesąmonė būtų visiška.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaip yra su MB pelno išsimokėjimu?

Ar galima numatyt nuostatuose, kad pelnas bus išmokamas, tarkim, kas 1 arba 2 mėn.?

 

Ir dar su apmokestinimu truputį.

 

Tarkim MB per mėn. uždirbo 5000 LTL pelno (2 nariai, be vadovo). Jis yra išsimokamas prieš tai sumokėjus 5 proc. pelno mokestį, aišku dar 72 LTL/mėn. (už kiekvieną narį) PSD. Ir po to narys gavęs tą pelno "išmoką" dar turi sumokėt 20 proc. GPM? :unsure:

 

Dėkoju.

Redagavo IG8
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaip yra su MB pelno išsimokėjimu?

Ar galima numatyt nuostatuose, kad pelnas bus išmokamas, tarkim, kas 1 arba 2 mėn.?

 

 

Galima. Tik turėsite išlaikyti pelno išsimokėjimo sąlygas numatytas MB įstatyme (26 str.).

 

Tarkim MB per mėn. uždirbo 5000 LTL pelno (2 nariai, be vadovo). Jis yra išsimokamas prieš tai sumokėjus 5 proc. pelno mokestį, aišku dar 72 LTL/mėn. (už kiekvieną narį) PSD. Ir po to narys gavęs tą pelno "išmoką" dar turi sumokėt 20 proc. GPM? :unsure:

 

 

Žinoma. Gyventojų pajamų mokesčio įstatymas 6 ir 12 str.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki,

 

ar sudėtinga uždaryti / nutraukti veiklą MB?

 

http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=429530

 

30 straipsnis.

 

Sveiki, Kas iš Jūsų, kurie jau esate sudarę su savimi kaip su MB vadovu paslaugų (civilinę) sutartį, negailėtų ja pasidalinti? Ar bent jos pavyzdžiu? Likčiau labai dėkinga :)

 

Pavyzdys:

http://www.teisesforumas.lt/index.php/nemokamos-sutartys/1710-atlygintin-paslaug-sutartis.html

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 2 savaičių...

Situacija: Mažoji bendrija su vadovu įsteigta elektroniniu būdu. Mažųjų bendrijų įstatyme parašyta (5. Mažosios bendrijos vadovas, pradėjęs eiti šias pareigas, ne vėliau kaip per 5 dienas privalo pranešti Juridinių asmenų registro tvarkytojui savo duomenis ir pateikti dokumentus dėl jo paskyrimo mažosios bendrijos vadovu.). Čia spėju parašyta apie civilinę paslaugų sutartį. Nuėjus į registrų centrą buvo pasakyta, kad vadovas jau yra paskirtas ir pilnavertiškai gali pasirašynėt ir t.t. Tai nesuprantu, kam ir kur reikia pateikti civilinę paslaugų sutartį su joje numatytu atlyginimu? Ir ar reikia dar kažkur registruoti pagal civilinę paslaugų sutartį dirbantį žmogų? Ir spėju reikia apsilankyti VMI dėl naujo mokesčių mokėtojo įregistravimo, kur suteiks mokesčių mokėtojo numerį? Dėkui už visą suteikiamą informaciją, manau, gali pagelbėti ir kitiems! :)

 

Gal kas nors žino atsakymą į šį klausimą?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Steigiant bendriją (jei numatoma turėti vadovą) jau iš karto yra paskiriamas ir vadovas ir automatiškai jis yra įregistruojamas Registrų centre. Duomenis apie vadovą automatiškai patenka ir į VMI. Sodrai nieko pranešti nereikia, nes su vadovu nėra sudaroma darbo sutartis.

 

Apie paslaugų sutartį irgi niekam nereikia pranešti. Tik pasibaigus finansiniams metams bendrija turės pateikti VMI deklaraciją apie išmokėtas vadovui sumas. Taip pat vadovas turės pateikti savo deklaraciją apie gautas pajamas GPM308 ir deklaruoti iš bendrijos gautas pajamas. Viskas.

 

Tas 5 dienų laikotarpis įstatyme yra numatytas todėl, kad:

1. galima steigti bendriją ir nenumačius kad bus vadovas, o vėliau persigalvoti. tada ir reikalinga atskirai pranešti registrų centrui paskirtojo vadovo duomenis, žinoma padarius ir atitinkamus pakeitimus bendrijos įstatuose. Kurie taip pat registruojami registrų centre.

2. bendrijoje pakeitus vadovą, tai papt reikės per penkias dienas pranešti registrų centrui naujai paskirto vadovo duomenis.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki,

 

Domina toks klausimas. Tarkim yra kokie 3 projektai. Planuoju atsidaryti MB. Ar kiekvieam projektui eis atskira buhalterija ? ir Tarkim jeigu dvieju projektu sąvininkas esu aš vienas o kito projekto esame dviese. Ar eina padaryti, kad su viena iregistruota MB butu ten keli projektai ?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki,

 

Domina toks klausimas. Tarkim yra kokie 3 projektai. Planuoju atsidaryti MB. Ar kiekvieam projektui eis atskira buhalterija ? ir Tarkim jeigu dvieju projektu sąvininkas esu aš vienas o kito projekto esame dviese. Ar eina padaryti, kad su viena iregistruota MB butu ten keli projektai ?

 

 

kad ir 100. Tai apskaitos procesų organizavimo klausimas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jei apskaitą 2 nariai nusprendžia vesti atskirai ir pateikti valstybei ar tai įmonoma?

 

Ataskaitos yra rengiamos bendros. Valstybei visiškai neįdomu, kaip ten jūs viduje tvarkotės. Ataskaitos yra sudaromos juridiniam asmeniui, t.y. įmonei, o ne pagal fizinius asmenis.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pradėjau atkyviau domėtis MB ir iškilo keletą klausimų:

 

Ar gali MB vykdyti veiklą be darbuotojų? Tai yra, jog yra nariai - jie vykdo veiklą, bet neturi darbuotojų.

 

Ar gali MB turėti darbuotojų be neturint vadovo? Kaip supratau jei yra daugiau nei 1 narys, jie turi išsirinkti, kas atstovauja MB tai jis ir tampa vadovu automatiškai?

 

Kokie yra UAB'o pliusai lyginant su MB? Nes ir taip ir taip galvojau ir nesugalvojau :)

Tik vienintelis, kad gali gauti paskolą iš kredito unijos, nes mačiau, kad jie neduoda paskolų MB.

 

 

Ačiū už atsakymus ;)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pradėjau atkyviau domėtis MB ir iškilo keletą klausimų:

 

Ar gali MB vykdyti veiklą be darbuotojų? Tai yra, jog yra nariai - jie vykdo veiklą, bet neturi darbuotojų.

 

 

Taip, gali. Bendrijos veiklą vykdys patys MB nariai.

 

Ar gali MB turėti darbuotojų be neturint vadovo?

 

Gali. Tik MB narių susirinkimas turi paskirti vieną iš narių, kuris bus įgaliotas pasirašyti darbo sutartis.

 

Kaip supratau jei yra daugiau nei 1 narys, jie turi išsirinkti, kas atstovauja MB tai jis ir tampa vadovu automatiškai?

 

 

 

 

Ne, vadovu jis netampa, jis yra tik įgaliotas atlikti tam tikrus veiksmus (tai turi būti smulkiai aptarta MB narių susirinkimo protokoje), pvz. pasirašyti darbo sutartis, pasirašyti sąskaitas, atidaryti sąskaitą, disponuoti MB pinigais, tvarkyti buhalterinę apskaitą, atstovauti MB kokioje tai konkrečioje institucijoje, pasirašyti atitinkamas pirkimo sutartis ir pan.

 

 

Kokie yra UAB'o pliusai lyginant su MB? Nes ir taip ir taip galvojau ir nesugalvojau :)

Tik vienintelis, kad gali gauti paskolą iš kredito unijos, nes mačiau, kad jie neduoda paskolų MB.

 

 

 

MB bus vangiau kredituojamos, nes įstatinio kapitalo nėra, o yra ribota civilinė atsakomybė. Taigi MB neturinčios turto, suformuoto kapitalo, nebus kredituojamos.

 

Kol kas teisinė bazė yra neišsami. Bet tai ateities klausimas, todėl neskirčiau prie minusų.

 

Nuo 2014 m. bus nepalanki apmokestinamoji bazė MB. T.y. mokesčius nariai turės mokėti nuo MMA, nepriklausomai nuo to ar tiek yra sugeneruota pajamų ar ne.

 

Valdymas gana griozdiškas jei yra priimtas sprendimas neturėti vadovo. Tokiu atveju kiekvienam žingsniui teks kviesti MB narių susirinkimą ir tvirtinti sandorius, sutartis ir pan.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, reiktų atsakymų į pora klausimėlių:

1. MB pasamdžius vadovą su civiline (paslaugų) sutartimi reikia pranešti apie tai sodrai ar panašiom mokesčių, darbo institucijom?

2. Pasirašius civilinę (paslaugų) sutartį, prie atlyginimo galima prirašyti, kad alga nusistato pats vadovas, pagal įmonės pelną, t.y. jei pelno nėra jis ir atlyginimo negauna, su darbo sutartimi ir minimalia alga kaip ir kertasi, bet kaip supratau leistina taip daryt. Taigi jei leistina, ir jo alga tą mėnesį yra 0 LT vadovas moka už save tiesiog 9% minimalios algos PSD ir daugiau nieko?

3. PSD mokama kas mėnesį ar galima ir kas metus visų 12 mėn. suma apmokėt?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, reiktų atsakymų į pora klausimėlių:

1. MB pasamdžius vadovą su civiline (paslaugų) sutartimi reikia pranešti apie tai sodrai ar panašiom mokesčių, darbo institucijom?

2. Pasirašius civilinę (paslaugų) sutartį, prie atlyginimo galima prirašyti, kad alga nusistato pats vadovas, pagal įmonės pelną, t.y. jei pelno nėra jis ir atlyginimo negauna, su darbo sutartimi ir minimalia alga kaip ir kertasi, bet kaip supratau leistina taip daryt. Taigi jei leistina, ir jo alga tą mėnesį yra 0 LT vadovas moka už save tiesiog 9% minimalios algos PSD ir daugiau nieko?

3. PSD mokama kas mėnesį ar galima ir kas metus visų 12 mėn. suma apmokėt?

 

1. Ne.

2. Sutartyje turi būti aptartos apmokėjimo sąlygos. PSD apsimoka pats vadovas.

3. Galima tik tuo aveju, jei vadovas draustas kitur.

Redagavo zyzuole
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...