Pereiti prie turinio

2013 m. - popierinių sąskaitų eros pabaiga


Rekomenduojami pranešimai

Gera žinia biurokratijos "ne mėgėjams" ;-)

 

Nuo 2013 m. sausio 1 d. įsigaliojantys PVM įstatymo pakeitimai supaprastina el. faktūrų naudojimą. Naujos taisyklės turėtų paskatinti įmones nuo popierinių PVM sąskaitų faktūrų pereiti prie elektroninių. Iki 2013 m. el. sąskaitų naudojimas nebuvo itin populiarus dėl reikalavimo naudoti saugų elektroninį parašą arba specializuotą elektroninių duomenų priėmimo-perdavimo programinę įrangą (angl. EDI - electronic data interchange), kurios elektroninių duomenų priėmimo-perdavimo specifikacijos atitinka UN/EDIFACT standartus. Taip pat galima buvo naudoti Lietuvoje registruoto komercinio banko įstaigos ar kitos įmonės, įstaigos ar organizacijos programinę įrangą, kurios el. duomenų priėmimo-perdavimo specifikacijos atitinka UN/EDIFACT standartus.

 

Priklauso nuo formos

 

„Įsigaliojus pasikeitimams elektroninis parašas ir specifinė programinė įranga nebėra privaloma, - teigia Aušra Miltenytė, verslo konsultacijų UAB „PricewaterhouseCoopers“ vyresnioji mokesčių konsultantė, - todėl įmonėms atsiveria galimybės pasinaudoti jau turima verslo valdymo ir apskaitos programine įranga, kuriai nėra keliama jokių papildomų specifinių reikalavimų“. Anot ekspertės, tarp įmonių populiaru siuntinėti sąskaitas el. paštu - tai galima daryti, tačiau tai nėra el. sąskaita faktūra. El. paštu gautą sąskaitą iki šiol vis tiek reikėjo išsispausdinti ir archyvuoti popieriuje.

 

Alina Gaudutytė, VMI Teisės departamento direktoriaus pavaduotoja, pažymi, kad PVM sąskaita faktūra bus laikoma elektronine, pavyzdžiui, pateikiama interneto portale, prie kurio PVM sąskaitą faktūrą gaunantis asmuo gali prisijungti, taip pat kaip struktūriniai (pvz., XML) pranešimai arba kito pobūdžio elektroninio formato pranešimai (pvz., elektroninis laiškas su PDF programa parengtu priedu arba faksimilė, gauta elektroniniu formatu ar kitais būdais).

 

„Jeigu PVM sąskaita faktūra bus perduota elektroniniu paštu PDF formatu, ji bus laikoma elektronine PVM sąskaita faktūra“, - dar vieną pavyzdį pateikia p. Gaudutytė.

 

Tačiau, anot VMI atstovės, ne visos elektroniniu formatu sukurtos PVM sąskaitos faktūros galės būti laikomos elektroninėmis. Elektroniniu formatu, pavyzdžiui, naudojant apskaitos programinę įrangą arba tekstų redagavimo programinę įrangą, sukurtos PVM sąskaitos faktūros, kurios siunčiamos ir gaunamos atspausdintos popieriuje, nebus laikomos elektroninėmis PVM sąskaitomis faktūromis.

 

VMI pažymi, kad PVM sąskaita faktūra, perduota faksu, galės būti laikoma ir elektronine (naudojant elektroninį faksą), ir nelaikoma elektronine, kai faksas bus gautas popierine forma.

 

 

Plačiau: http://laikrastis.vz.lt/index.php?act=mprasa&sub=article&id=56151#ixzz2DJB7huzN

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tai liečia tik sąskaitų perdavimą, o ne saugojimą pas save. Saugojimą reglamentuoja kitas teisės aktas:

http://www.archyvai.lt/lt/lvat/dokumentu-saugojimo-taisykliu-pakeitimas.html

 

O tai kaip sita pasakyma suprast:

 

Anot ekspertės, tarp įmonių populiaru siuntinėti sąskaitas el. paštu - tai galima daryti, tačiau tai nėra el. sąskaita faktūra. El. paštu gautą sąskaitą iki šiol vis tiek reikėjo išsispausdinti ir archyvuoti popieriuje.

 

 

Paryskinta vieta suprantu kaip - iki siol reikejo isspausdinti ir archyvuoti popieriuje, o dabar nereikes.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O tai kaip sita pasakyma suprast:

 

 

 

Paryskinta vieta suprantu kaip - iki siol reikejo isspausdinti ir archyvuoti popieriuje, o dabar nereikes.

 

Nereikės, jei turėsite el. dokumentų saugyklas, tokios kokios yra nustatytos teisės aktais. Nuorodą buvau įdėjus iš archyvų departamento.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nereikės, jei turėsite el. dokumentų saugyklas, tokios kokios yra nustatytos teisės aktais. Nuorodą buvau įdėjus iš archyvų departamento.

Bet ir dabar nereikia kazkokiu panasiu atveju (jei atitinka kazkokius e dokumentu saugojimo reikalavimus) kiek zinau...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Bet ir dabar nereikia kazkokiu panasiu atveju (jei atitinka kazkokius e dokumentu saugojimo reikalavimus) kiek zinau...

 

tai jau galioja ši tvarka. Tik turite užtikrinti, kad el. laikmenose saugomi dokumentai bus išsaugoti tokį pat terminą kaip ir popieriniai.

Finansinių dokumentų saugojimo terminas - 10 metų.

 

Reiškia el. dokumento saugojimas turi būti toks, kad jį galėtų nuskaityti ir technologijos būsiančios po pvz. 5 ar 6 metų.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 4 metų...

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...