Pereiti prie turinio

Straipsnis apie 3D grafiką


Rekomenduojami pranešimai

Perskaičiau straipsnį, labai patiko! Kažkada čiupinėjau cinema 4d, buvo įtrauke, tačiau šiam užsiemimui reik turėt nebloga pc, tad man teko šį reikalą užmiršt. :D

Nebūtinai iš mano išvardinto softo būtent cinema 4D reikalauja daugiausiai resursu, siūlau pameginti kitas programas. Jei pc tikrai senokas išbandykite nemokamą 3D modeliavimo programą Blender ją tikrai turėtu išvežti puikiai :)

 

P.s jei domina 3ds max, Maya ar tapati cinema žiūrėkite į senesnes versijas gal jas išveš lengviau :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Gerai, kad atsiprašei dėl gramatinių klaidų, nes man galvą pradėjo skaudėti nuo tokio neraštingumo. :lol:

Senokai mokyklą jau baigęs o ypač su pc rašyt išvis... :D na gal kitam kokiam straipsniui pasitaisysiu :D

Redagavo Asmuo
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Su kuo tik nedirbau, perėjau kokį 10 3d modeliavimo programų, bet vistiek pasilikau prei autodesko, 3d studio max produkto, jis man geriausias, patogiausias, lanksčiausias. Viską galima su juo padaryti, riboja tik vaizduotė :) ir komp. reusrsai.

 

Apie ką ir kalbėjau straipsnyje kad 3ds max ištikimi vartotojai niekada jo neiškeis. Kaip ir aš neiškeiščiau maya'os :). Bandžiau taip pat daugh programų :) Tačiau Zbrush, Photoshop ir Maya visada pirmoj vietoje :D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kažkaip ankščiau nelabai domėjausi tuo 3D ir pnš. Tačiau turėjus modulį univere, pakeičiau nuomonę apie tai, išties įdomus dalykas pasidarė. Ypač, kaip reikėjo daryti laborus su 3D aplinka. (dirbau su Autocad'u).

 

P.S. vienas iš laborų :D

http://img856.imageshack.us/img856/3852/aqse.jpg

 

P.P.S Geras straipnis

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Man straipsnis patiko, todėl pasidalinsiu savo pamąstymais. Mane kamuoja toks uždarbio ir programinės įrangos legalumo klausimas. Kaip žinia Autodesk kompanija 2013 m. rugsėjo 9 d. paskelbė apie programinės įrangos nuomos galimybes (pasuko Adobe kompanijos keliu).

 

Taigi visų mėgstama Maya 2014 EU šalims kainuoja 4.485€ (15 473 LT). Nuoma – 245€/mėn, 1.950€/metams. 3ds Max 2014 kainos tos pačios. Taip pat Cinema 4D licenzija – 3.695$ (9422 LT). Kaip Lietuvos gyventojai, nesam tokie turtingi (bent jau aš nesu toks), kad tokiam hobiui išleisti tiek pinigų ant programinės įrangos. Ką jau kalbėti apie pradedantį hobistą kuris nežino ar jam tikrai tas hobis su laiku nenublės. Taigi belieka vienintėlis kelias, tai naudoti piratines versijas (kaip pas mus šalyje yra labai populiaru), kad galėtum užsiimti šiuo hobiu ilgiau nei 30 dienų :huh:

 

Man patiko šie pasiūlyti viliojantys uždarbio būdai, kai dirbi patinkantį darbą ir gauni pinigus. Skamba tikrai gerai, bet pradžiai reikia ir nemažų investicijų. Na o tokia mintis, kad piratiniu softu kurti modelius ir vėliau juos pardavinėti tai man kažkaip nepatinka, nekalbant apie freelancing‘a. Jei pradėsi uždirbinėti pinigus ir jei kas paskųs ar šeip sugalvos patikrinti tavo programinės įrangos licenzijas, tai tikrai geruoju nesibaigs... :ph34r:

 

Žinoma yra ir kitų alternatyvų, tai nemokama Blender programa. Bet ji man tai nežinau, keistoka ir ji man neprilipo. Beje paskutiniu metu vyko labai karštos diskusijos dėl ko žmonės nesinaudoja Blender programa. (Cgtalk diskusija). Viskas prasidėjo nuo šio žmogaus noro išanalizuoti ir pagerinti Blenderio interface‘a (

,
,
).

Taip pat straipsnyje pamynėta Modo 701 individuali licenzija - 1,495$ (3812 LT) komercinės licenzijos kainos neskelbia).

Šie 3D paketai jau tikrai prieinami :)

 

Pabaigai norėčiau pasakyti, kad jei tai yra tik hobis ir tiek, tai niekam neidomu kokia ten situacija pas tave su licenzijom. Netgi manau sukaupus daug patirties ir gavus pasiulymą dirbti kokioje kompanijoje, jai irgi būtu nesvarbu kokiu būdu įgijai tos patirties. Bet vat vykdant individualią veiklą (freelancinant) tai manau rizika išlieka nemaža. Šeip čia tik mano nuomonė, 3D grafika man tik hobis. Todėl būtu labai smagu jei koks freelanceris ar dirbantis šioje srityje galėtu pakomentuoti. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
Todėl būtu labai smagu jei koks freelanceris ar dirbantis šioje srityje galėtu pakomentuoti. :)

 

Visiškai logiški ir įdomus apmastymai. Jeigu taio hobis vienareikšmiškai laužtis programas ir taškas kas liečia free lance hmmm.... Sunku pasakyti realiai niekas tavęs neskūs užsienyje kadangi jiems visiškai dzin taip sakant kokį softą tu naudoji, vokietijoje labai daug kas naudoja laužtą bet forumuose skelbiasi jog jis legalus, Rusijoje situacija dar baisesnė. Na neesmė esmė kad kaip ir skūsti tavęs nėra tikslo ypač Lietuvoje pvz arto.lt susirenka labai daug žmonių pragyvenančių iš 3D grafikos, ar kas nors turi legalų 3ds max? - Manau ne.

 

Mano nuomone softo legalizavimas turėtu būti daromas poto kai veikla atsipirks ir būtent iš tų pinigų, bet žinoma teisingiausia būtų pasakyti sumokėti ~16 000 lt iškart ir žiūrėti ar tai patiks ar nemesi po mėnesio :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Asmeniškai, mane traukia ši sfera, bet jos nepradėsiu dėl turimo lėto ir riboto interneto. Nors PC turiu gan gerą.. Teks palaukt geresnių laikų. Nors programuot mokintis pradėjau žiūrėdamas video pamokas pas draugus, mokykloj, bibliotekuose, gal ir dabar taip padaryt.. Nors gal pakentėsiu :D

Redagavo ZhinyZ
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Neblogas optimistinis straipsnis. Tarp kitko, CG industrija yra viena iš sudėtingiausių prasimušti, ypač naujokams. Jei neišeina parodyt talentą per nuostabų portfolio, tikrai sutrins į miltus konkurentai.

 

Tuo tarpu VFX industrija (spec. efektai filmams ir kt. medijai) - visiška vergovė. Nesugeba žmonės sukurti atitinkamų grupių, kurios kovotų už geras darbo sąlygas, atitinkamą užmokestį.

 

O toliau - įžvalgos ateis su patirtim ir motyvacija tobulėt. Vien entuziazmo neužtenka. Tiek.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nu ką, pasidalinsiu ir aš savo patirtim.

 

Pradėjau visą šitą reikalą gal būdamas 12-os metų, nuo cs žemėlapių kūrimo. Vėliau perėjau prie css, po to prie Left 4 Dead ir galiausiai 14-os ar 15-os išbandžiau pirmąją 3D modeliavimo programą - Lightwave 3D.

Nelabai populiari(labai retai randu ją kurnors paminimą). Interface'as pasirodė caro laikų ir pati programa kažkaip neužkabino, tad leidaus ieškot alternatyvų.

3DS Max.

Kaip jau rašyta, populiariausia modeliavimo programa, dažniausiai naudojama žaidimams. Daugybė tutorial'ų tarp jų ir lietuvių kalba. Programa taip pat nepatiko - viskas per daug sudetinga. Einam toliau, jei kas, gryšim.

Maya.

Taip pat populiari, naudojama daugiau filmų efektam, animacijai, nei žaidimam. Tutorial'ų taip pat į valias. Labai daug visokiausių funkcijų, labai "lanksti" (gali daug ką pasikeisti savo atžvilgiu, suprogramuot skript'us kurie pagreitina darbą), bet interface'ą reikėtų atnaujint, labai viskas sumalta. Buvau pradėjęs mokintis, bet paaiškėjo, kad mano vaizdo korta su ja nesutarė. Einam toliau.

Modo.

Kiek žinau dažniausiai naudojamas tik modeliuojant (neseniai kūrėjai tepradėjo orientuotis į animaciją) ir laikoma viena geriausių savo srityje. Šią apleidau dėl nepatogaus valdymo (erdvėj judi trimis ašimis o ne dviem kaip kitose programose), žinoma, būčiau pripratęs, bet leidausi apžiūrėt kitų pogramų.

Cinema 4D.

Ši programa labiau skirta Motion Graphics (nežinau kaip pavadint lietuviškai), intro klipukam, bei reklamai. Tutorial'ų palyginus su Maya ar 3DS Max ganėtinai mažiau. Interface'as labai draugiškas ir programa naudotis ganėtinai lenga, nors prie objektų grupavimo sistemos reikėjo priprasti. Lyginant su Maya turi DAUG mažiau funkcijų, bet modeliavimas vyksta žymiai greičiau. Animacijos dar nepradėjau, tai negaliu nieko pasakyti, tik tiek, kad internetas kalba, jog Maya>Cinema 4D (animacijos atžvilgiu).

 

Štai šiuo metu dirbu prie šio darbo:

http://i40.tinypic.com/250mf13.jpg

 

Dar neseniai pradėjau mokintis Zbrush.

Ji pagrinde skirta modeliuoti organinniems modeliams (žaidimų veikėjai, gyvūnai, visokie padarai ir t.t).

 

P.S

Bendrai tai koks geriausias softas pasakyti neįmanoma, nes kiekvieno žmogaus poreikiai skirtingi ir programos turi savų privalumų ir trūkumų.

Redagavo Stream
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Labai įdomus straipsnis - kitų narių komentarai taip pat į tema. Naujokams manau geras postūmis pasidomėti daugiau 3D modeliavimu perskaičius visą temą.

 

Aš asmeniškai nieko bendro su 3D modeliavimu neturiu, nebandęs ir netraukia, bet darbuojuos lietuviškame projekte todėl šią rinką zonduodamas kasdien vis daugiau sužinau ne tik apie softus bet ir apie pačius modelius, modeliavimo techniką, formatus ir svarbiausia, kaip ir kokį 3D modelį geriausia šiuo metu yra "pagaminti" :) aišku yra internete įvairių nuomonių ko labiausiai reikia 3D industrijai, vieni sako, kad mašinų, kiti kad architektūrinių vizualizacijų, treti, kad įvairių personažų. Iš vienos pusės teisūs tie, kurie sako, kad mašinos visada parsiduoda - tiesa, jas pirko, perka ir pirks, tačiau jei pažvelgtume į profesionalius dizainerius, kurie dirba daugiau nei 10metį su 3D modeliavimu, tai geresnės mašinos už jų kuriamas nebesukursi dar ilgai, tad tenka ieškotis savo nišos ir ten bandyti lysti. Tad jeigu modeliuojat, tai "beleko" nemodeliuokit, o atraskit savo nišą, kad jūsų darbai būtų originalūs ir būtent tokie, kokių reikia dabartinei rinkai.

 

Taip pat jeigu jau pradedat domėtis 3D modeliavimu, tai labai siūlau skirti laiko 3D spausdinimui ir jam skirtais modeliais.

Redagavo aliosha
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Įdomios nuomonės. Stream, puiku jog užsiminėi apie Zbrush man ji neatsiejama nuo mayo's tačiau Zbrush yra skulpturing'o programa o ne modeliavimo ir verta atskiros diskusijos ir straipsnio todėl apie ją plačiau net nerašiau. Taip pat nesutiksiu jog Maya rečiau naudojama žaidimams už maks'ą kadangi maya ir buvo suplanuota palengvinti žaidimo modelių ir personažų kurimui.

 

Tačiau negalima pasakyti jog vienas softas tinka vienam kitas kitam, esmė prie kurio esi pripratęs, naudoju Maya dėl jos lankstumo, o interface GAL ir sumaltas tačiau viską gali puikiai susidėti pagal save ir per tuos settingus, options ir pan net neteks naršyti. :)

 

Kas liečia rinką ir paskaymus jog įilyst, užsidirbti ir pan sunku. Na nežinau, o lengva su photoshop? Su programavimu? Visur rinka pilna ir viskas priklauso nuo įgūdžių ir savęs pateikimo. Neuikite į arto.lt puslapį ir pasiklauskite ar labai sunkiai užsidirba modeliuotojai pragyvenimui, taip pat ten yra ir darbo skelbimai (Lietuviški) kuriu dalis taip ir lieka tušti nes modeliuotojai atsirenka, per mažas užmokestis, blogos sąlygos ir pan, nes darbo jiems užtenka ir užsienyje. Tai tiek :)

 

P.s Streamgraži praždia pasidalink užbaigtu darbu :) su renderiu manau pats supranti jog dar reikia padirbėti :)

 

Pasidalinu ir savo pradėtu darbu ties kuriuo dirbu, tiesa dar nelabai yra į ką žiūrėti, bet po kelių dienų jau bus sutvarkytas. Low poly :)

http://www.part.lt/img/ad1a9a851cde759e804f1d1dac46ad2f350.jpg

Redagavo Asmuo
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

As tai kazkada kurdavau modus zaidams tai reikedavo modeliuoti koki objekta. Naudodavau 3dsmax5 berods [jo, taip seniai]. Kitos programos kazkaip nepatiko. Maxas siaip yra pats geriausias man, o ir plugu ir tutsu daugiausia. Tiktai luzinedavo nesveikai. Nusprendziau su 3d grafika nieko bendro netureti nes sunku, o ir renderinimas ilgai trunka ir stabdo.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prieš kokius 5 - 6 metus pažaisdavau su 3DS Max. Išbandžiau Blender ir nebesinorėjo grįžt prie maxo. Tik nemažai laiko prireikė kol pripratau prie valdymo ir interfeiso. Geriausia yra tai, kad ji visiškai nemokama, mažai sveria ir užsikrauna daug greičiau nei Max'as. O su šiuo temos autoriaus sakiniu visiškai nesutinku:

Nors gal daugelis man nepritars ši programa tikrai nėra rojus modeliuotojui tiek savo funkcijomis tiek ir išvaizda ji nusileidžia visom likusiom modeliavimo programoms
Redagavo Gugiss
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
O su šiuo temos autoriaus sakiniu visiškai nesutinku:

 

 

Na aš tik išreiškiau savo nuomonę kas pastoviai dirba su blenderiu esu girdėjęs atsiliepimu jog net nekeistu į kitas. Tačiau pasižiūrėjus daugumos nuomone bei pridėjus mano asmeninę būtent toks verdiktas gavosi man. Aš gi nesakau kad su blenderiu asmeniškai tu nesukursi kažko ką aš sukursiu su Maya aš tiesiog sakau jog daugumai blender palyginus su autodesko, luxury arba Maxono kuriniais yra gerokai prastesnis, nors ir kaina skiriasi 0,00 lt prieš ~15,000 lt :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaip supratau Blender geriausia nemokama 3D modeliavimo programa?

 

Beje, kur ieškoti tutorialų, kuriuose supažindintų su programos funkcijomis?

Laba, kaip suprantu nusprendėi pasirinkti Blender programą taip? Tuomet su interface paprastai susipažink kažkiek pats arba paieškok elementariausiu patarimu youtube, o toliau pirmiausiai mauk čia:

 

Šitas žmogus ant tiek aiškiai ir paprastai aiškina ir rodo kaip padaryti paprastus projektus jog nesuprasti neįmanoma net pirmą kartą įsijungus programą :) Manau šie tutorialai puikus startas su blenderiu. Sėkmės.

 

Edit: labai keistai įsikėlė kanalo nuoroda.... Anyway paspausk ant video ir rasi daugiau.

Redagavo Asmuo
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...