Pereiti prie turinio

BrainStorm

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    383
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    2
  • Atsiliepimai

    100%

BrainStorm Pranešimai

  1. Gal gali patikslinti temą.

    Organizacijų pokyčiai laiko atžvilgiu (lyginant tarpusavyje skirtingų laikotarpių organizacijų kultūras, struktūras ir t.t.), ar svarbiau akcentuoti kokie, konkretūs pokyčiai vyksta organizacijose ir kaip juos galima valdyti?

  2. ster3o, ką turi omenyje klausdamas ar kas nors naudojasi konsultantų pagalba? Būtent ką atlieka tavo vadinamieji konsultantai? Ar tai yra verslo patarėjai - toks verslo modelis yra populiarus JAV, kur tingūs piliečiai nenori nieko dirbti, o tenori kasdien gauti papildomų pajamų į savo sąskaitą? O galbūt omenyje turi patarėjus finansiniai klausimais, ar rinkodaros - verslo vystymo konsultantus?

     

    Aš netikiu mitu, jog yra universalių konsultantų. Čia kaip universalios padangos. Taip jos padangos, tačiau nei žiemą, nei vasarą tinkamai neatlieka savo funkcijos.

     

    Asmeniškai aš galiu su tavimi pasidalinti asmenine patirtimi įgyti rinkodaros srityje. Į tokius klausimus: kaip pradėti savo karjerą, kur tikrai gali suklupti, koks vidutinis uždarbis: Lietuvoje, Skandinavijos šalyje ir Vakarų Europoje ir pan. visuomet pateiksiu atsakymą.

     

    Jeigu turi klausimų susijusių su šia sritimi - lauksiu tavo asmeninės žinutės.

  3. Artėjant vienai iš didžiausių metų švenčių, ekspertai dalinasi patarimais kokiu būdų derėtų pasveikinti kolegas, verslo partnerius ar darbuotojus, bei kokios etiketo normos egzistuoja šiame procese.

     

    Manau straipsnis pasirodys įdomus tiems, kurie iš tiesų nori plėtoti artimesnius ryšius su savo verslo partneriais ar darbuotojais.

     

     

    Grafinas subrandinto konjako, vienetinis grafiko darbas, puošiantis sieną, ar rašiklis ir puodelis: patarlė įtikina – geriau maža dovanėlė, negu nuoširdžiai ačiū. Likus bemaž mėnesiui iki Kalėdų Lietuvos verslininkai jau dairosi dovanų partneriams ir klientams, o jų pagalbininkai tikina: būtina pagalvoti, kokia dovana tinka.

     

     

    Išreikšti padėką, solidarumą ar pagarbą ypač dera tarpušvenčiu. Taigi ar galima vadovui įteikti putojančio vyno, o ne tikro šampano butelį ar pasitikti jį su uogienės stiklainėliu, kiek turi kainuoti dovana partneriui, kokio dydžio logotipu papuošti užrašinę ir pagaliau ar išties metų pabaigoje premijas gavę darbuotojai rado dovaną po egle? Etiketo specialistas Arminas Lydeka tikina, kad verslo dovanų sistema jau egzistuoja ir Lietuvoje, o sovietinis vienodų dovanų palikimas – patalynės ir indų komplektas per vestuves, saldainiai ir rašiklis per gimtadienį – liko praeityje.

     

     

    Plačiau: VISAS STRAIPSNIS

  4. "Kanų liūtus" mačiau ir jie jau pradeda mane nuvilti.

     

    Ši tema skirta ne "Kanų Liūtams" aptarti. Nors tai festivalis - renginys, kuriame atrenkami TOP klasės žaidėjai ir kūrėjai, kartais komisijos ir vartotojų nuomone išsiskiria.

     

    Man įdomiausia yra tai, kokia reklama labiausiai sujaudina, paliečia ir įsimena vartotojams. Būtent šis faktorius, mano nuomone, yra vienas iš svarbiausių. Nors reklama ir labai kūrybinga, nors ir moderni ir t.t., bet galbūt ji nėra įsimenama.

     

    Kiekvienas regionas, kiekvienas vartotojų segmentas įsidėmi skirtingas reklamas, o tai ir yra įdomiausia bei aktualiausia informacija.

  5. 2012 metai mums, vartotojams, padovanojo begalė kūrybiškų, įsimintinų, o kartais net akiai nemalonių reklamų. Vienos iš jų mums įstrigo atmintyje, kitų mes tiesiog neatsimename.

    Šiandiena su Jumis nusprendžiau pasidalinti mano nuomone, geriausiomis 2012 metų reklamomis.

    Žemiau pateikiu savo TOP 3.

     

     

     

    Pirma vieta

     

    2012 metų Londono parolimpinių varžybų reklama

     

    Čia komentarų nereikia, užtenka tik pažiūrėti. Įkvėpiantis, jaudinantis ir kartu džiuginantis trumpametražis filmas, paverstas neįtikėtina reklama.

     

    http://www.youtube.com/watch?v=kKTamH__xuQ

     

     

    Antra vieta

     

    Red Bull Stratos Space Jump

     

    Tai kas įvyko Spalio 14d. aukso raidėmis buvo įraišyta į „Žmogaus galimybių ribų knygą“. Šią dieną, manau drąsiausiam žmogui pasaulyje kompanija Red Bull padėjo įgyvendinti dar vieną svajonę – paliesti Pasaulio kraštą ir sėkmingai sugrįžti namo. 8 milijonai žmonių visame pasaulyje stebėjo šį reginį ir sukryžiavę pirštus laukė laimingos pabaigos.

    Žmogus dar kartą įrodė savo galią ir tai jog mūsų galimybių ribos dar tikrai nepasiektos. Dėl šios priežasties Red Bull Stratos projekto reklamai skiriu antrąją vietą.

     

    Reklama:

     

    Įvykio apžvalga:

     

     

     

    Trečia vieta

     

    Samsung Galaxy SIII

     

    Visi mes žinome apie Apple ir Samsung karą bei nuolatinę kovą ne tik dėl vartotojų, tačiau ir dėl rinkos dalies pasitelkiant net ir pačias nešvariausias priemones – bylinėjimąsi dėl patentų. Šis karas man primena vykusią dvikovą tarp Audi ir BMW koncernų.

    Ko pasiekia gamintojai, kai pradeda „veltis „ į tokias dvikovas? Vienareikšmio atsakymo nėra, kadangi dažniausiai tarpusavyje konkuruoja labai gerai žinomos ir savo klientų ratą turinčios bendrovės. Tokių reklamos kampanijų pagrindinis tikslas – įkasti savo varžovei ir taip pritraukti naujų klientų, kartu išsaugant ir savuosius. Manau visi sutiks, jog jeigu žmogus myli vieną ar kitą prekės ženklą, jo niekada neiškeis į kitą.

     

    Samsung reklama:

    http://www.youtube.com/watch?v=nf5-Prx19ZM

     

     

    Daugiau populiariausių reklamų galite rasti:

    http://www.visiblemeasures.com/adage

    http://mashable.com/2012/12/13/top-20-shared-ads-2012/

     

     

    Nepamirškite sudaryti ir savo Top'us bei pasidalinti su forumo dalyviais.

  6. Jeigu prieš 15 metų man kažkas būtų pasakęs, jog didžioji dalis mano gyvenimo išsikels į kažkokią mažą dėžutę – būčiau tą asmenį palaikęs bepročiu. Bet regis, dabar tik save tokiu galiu pavadinti. Daiktų pirkimas iš Kinijos, Amerikos tapo įprastu ir natūraliu reiškiniu, nemokamas bendravimas su draugais gyvenančiais už Atlanto – kasdienybe, aktualijų srautas, čia ir dabar, – rutina, elektroninių knygų skaitymas ir pirkimas – būtinybe. Tai tik kelios priežastys kodėl verslūs žmonės išsikelia gyventi į virtualią erdvę. Ten iškraustomas ne tik nuosavas verslas, tačiau ir naudingos informacijos srautai.

     

    Dėl šių ir kitų neminimų priežasčių kiekvienam, šiuolaikiniam verslininkui, tampa SVARBU sukurti savo verslo reputaciją ir šioje, neapčiuopiamoje, bet išmatuojamoje, virtualioje erdvėje.

     

    Socialinė rinkodara, SEO, internetinė rinkodara ir t.t. – tai šiuolaikinės rinkodaros kryptys, kurios padeda pasiekti vis didesnį potencialių vartotojų ratą. Galima be galo ginčytis dėl atskirų priemonių efektyvumo, tačiau kiekvienos priemonės nauda, lyginant su įprastinėmis rinkodaros priemonėmis, kasdien auga ir regis ji niekada nepasieks savo maksimumo. Tačiau tai tik šios dienos tikrovės vaizdas, sunku įsivaizduoti ko mes sugebėsime pasiekti po 5 ar 10-ies metų.

     

    Atsižvelgiant į šių dienų verslo pokyčius ir esminę reklamos įtakos kaitą, šiame straipsnyje padiskutuosime apie vieną iš internetinės rinkodaros priemonių - el. laiškų rinkodarą.

     

    Iš anksto norėčiau pabrėžti, jog el. pašto rinkodaros kampanija, kaip turės didesnę galią, jeigu ši bus sujungiama ir naudojama su kitomis, panašiomis priemonėmis, kaip: reklama internete (Google Adwords, Facebook ads), aktyvi veikla turimose socialinių tinklų paskyrose ir pan. Minimos priemonės naudojimas padeda dar labiau sustiprinti turimus tarpusavio su vartotojais ryšius, bei padidinti būsimų klientų susidomėjimo, Jūsų prekėmis ar paslaugomis, potencialią.

     

     

     

     

    Šiandienos tikrovės vaizdas

     

    Šiandieninis aktyvus interneto vartotojas turi susikūręs bent kelias, skirtingais pavadinimais, el. pašto dėžutes, kurias naudoja vienu ar kitu tikslu. Tai yra dar viena priežastis, kodėl vertėtų pabandyti taikyti minimą rinkodaros priemonę. Remiantis statistika, kiekvienas iš mūsų per dieną vidutiniškai gauname nuo 4 iki 7 el. laiškų su mums pritaikyta reklamine informacija. Todėl tampa labai nesunku paskaičiuoti kiek el. laiškų yra išsiunčiame per dieną.

     

    Kintant visuomenei, kito ir vartotojų įpročiai bei poreikiai, kartais juos tapdavo labai sunku išsiaiškinti. Tuo pačiu augo ir informacijos srautai, kuriuose buvo pateikiama galutiniam vartotojui vienaip ar kitaip skirta informacija. Vienas iš informacijos srautų kanalų yra el. paštas.

     

    Nors ir visuomenė socializuojasi, šis komunikacijos kanalas išliko svarbu iki šių dienų, kadangi pasaulyje yra daugiau žmonių turi el. pašto dėžutes, nei socialinių tinklų paskyras.

     

    El. paštas yra nuosava erdvė, kurią gali pamatyti ir joje esamą informaciją naudoti tik nustatyta žmonių grupė ar vienas asmuo. Ši erdvė yra nepažeidžiama ir priešingai nei socialinio tinklų profiliai – neskelbiama viešumoje. Toku būdų taip sukuriamas didesnis saugumo ir patikimumo lygis.

     

    Toliau tęsiant apie pačią el. pašto rinkodarą – kaip puikią reklamos, informacijos sklaidos priemonę, teigtina - el. laiškų marketingas yra sąlyginai pigi ir kartu plačiai, visame pasaulyje, naudojama priemonė. Turbūt ne vienam iš Jūsų kyla natūralus klausimas: Ar man vertą ją naudoti ir kodėl?

     

    Atsakymas yra vienas - Taip žinoma. Ir visai nesvarbu ar jūsų verslas yra susijęs su ypatingais gaminiais, kaip: lazerinės technologijos, nano-technologijų gaminiai ar kasdienio vartojimo prekėmis. El. paštas – tai informacijos sklaidos kanalas, kuriamą galite „paliesti“ savo galutinį vartotoją, galite ištirti jo aplinką taip pat geriau jį asmeniškai pažinti.

     

     

     

     

    El. laiškų rinkodaros naudą

     

    Šios rinkodaros arba reklamos – žinių sklaidos priemonės nauda yra nenuginčijama. Ir štai keletas jos privalumų:

     

     

    1. Informacijos sklaida

     

    Naudojantis šią priemone Jūsų neriboja laiko ir erdvės sienos. Jūs galite savo naujienas skleisti visame pasaulyje ir vienintelė riba – pasirinktame regione el. pašto dėžučių turėtojų skaičius. Jūs turite didesnę laisvę ir didesnį potencialą pritraukti dar „nepaliestų“ klientų.

     

    Informacijos sklaida taip pat suprantama, kaip informacijos perdavimas iš lūpų į lūpas, tai yra gauto el. laiško persiuntimas artimam ar pažįstamam asmeniui. Šis efektas nėra išblėsęs ir iš tiesų, kartais, informacija taip pasiekia vartotojus, kurie nebuvo įtraukti į Jūsų gavėjų sąrašą, tačiau jie yra potencialiai suinteresuoti siūloma informacija ar paslauga.

     

     

    2. Žinių „šviežumas“

     

    Interneto erdvė mums, vartotojams, atvėrė iki tol neturėtas galimybes. Dabar kiekvienas iš mūsų turi galimybę realiu laiku ir patogiai gauti naudingos ir patrauklios informacijos, pradedant nuo kasdienio žinių srauto, baigiant konfidencialia informacija. Kaip kartą pasakė Šarlis Morisas deTaleiranas-Perigoras: „Kas valdo informaciją, tas valdo pasaulį“. Tai XIX amžiaus perlas, kuris puikiai tinka ir šiuolaikiniai visuomenei. Bet mes progresavome, todėl šiandiena šią frazę interpretuočiau taip: „Kas valdo informacijos sklaidos greitį, tas valdo pasaulį“. Šį reiškinį prilyginčiau „Grietinėlės nugriebimui“, kuomet rinkai pasiūlomas naujas, konkurencinėje kovos nedalyvaujantis gaminys-produktas, kuriam taikoma itin aukštos kainos politika. Tokiomis priemonėmis įmonės sugeba susižerti didelį pelną. Puikus, šio reiškinio pavyzdys galėtų būtų Apple iPhone 2G telefonas.

     

     

    3. Žema priemonės kaina ir mažos laiko sąnaudos

     

    Trečias šios priemonės pliusas yra tai, jog el. laiškų rinkodara nereikalauja didelių, dažnai neatsiperkančių, investicijų. Pagrindinės pinigų sumos, šioje priemonėje skiriamos:

    a) grafiniam dizainui, jeigu siunčiamas prekių katalogas ar pateikiama informacija reikalauja grafinio vaizdo;

    b) laiško šablonui – retkarčiais įmonės standartinius šablonus susikuria pačios, tačiau patartina tai patikėti profesionalams;

    c) tekstų redagavimui – save gerbiančios įmonės samdosi tektų redaguotojus, taip vengdamos galimos klaidos, kurios gali sumažinti įmonės kuriamą pridėtinę vertę ar įgytą autoritetą.

     

    Žinoma, pažvelgus į Lietuvos rinkos tendencijas, dažnas reklamos tikslais atsiųstas laiškas būna su viena ar kita gramatine klaida. Be abejo, iš to negalima daryti išvados – jog klaida nesumenkina Jūsų būsimo laiško vertės, kaip tik tai yra signalas, Lietuviškoms įmonėms, jog jau laikas įsigilinti į siunčiamą turinį, o ne tik siekti didesnio gavėjų sąrašo.

     

    Dauguma ekspertų sutiks, jog kokybė visuomet bus galva aukščiau už kiekybę.

     

     

    4. Lengvas procesų valdymas

     

    Pasaulyje yra aibė įmonių, kurios siūlo savo el. Laiškų rinkodaros paslaugas. Dažniausiai paslaugos susideda iš: limituoto kiekio laiško išsiuntimo Jūsų nurodytais kontaktais, el. Laiškų duombazės kūrimo ir priežiūros, ataskaitų apie vykdomą kampaniją kūrimo ir pateikimo, šablonų kūrimas ir t.t. Jeigu manote, jog Jums trūksta patirties ir kompetencijos vykdant tokio tipo rinkodarą, visuomet patikėkite tokį darbą profesionalams.

     

    Pasirinkus profesionalų pagalba tampa lengva valdyti vykstančius procesus, greičiau sekti esamas tendencijas ir lieka daugiau laiko vykdyti savo tiesioginę veiklą – aptarnauti klientus ir spręsti kylančias problemas.

     

    Jeigu Jūsų veikla yra susijusi su el. Komercija Jums tampa dar svarbiau vykdyti tokio tipo rinkodarą, kadangi Jūs galėsite greičiau perprasti savo potencialius ir esamus klientus, daugiau sužinoti apie jų poreikius ir pirkimo įpročius. Ši informacija Jums padės toliau, sėkmingai vykdyti kitus rinkodaros plano žingsnius arba plėtojant verslą, pvz: atvedant naujus produktus.

     

     

    5. Glaudžių ryšių su vartotojais užmezgimas

     

    Naudojant minimą priemonę Jūs turite puikią progą užmegzti glaudesnius ryšius su savo esamais, potencialais ar buvusiais klientais. Dažnas naudingos informacijos siuntimas įmonėms ar organizacijoms padeda ne tik sukurti naujus ryšius, tačiau atnaujinti ir senuosius.

     

     

    6. Plati auditorija

     

    Nors, šiuo metu pasaulyje vis labiau įsitvirtina Socialinių tinklų rinkodara, tačiau ar tikrai kiekvienas Planetos gyventojas, kuris naudojasi internetu , turi socialinio tinklo paskyrą? El. Paštas padengia didesnę auditoriją, kurią Jūs galite išnaudoti.

     

     

    7. Pardavimų šoktelėjimas

    Kinijoje, 75proc. interneto vartotojų teigė, jog po gauto reklaminio laiško apsipirko reklamuojamoje parduotuvėje arba telefonu. Šaltinis: e-Dialog, "Global Perspectives: a Study of Consumer Attitudes to Digital Marketing" (2010).

     

    Daugiau šios el. Pašto ir el. Pašto rinkodaros privalumų rasite čia: 100 faktų apie el. Paštą ir panaudojimą rinkodaroje

     

     

     

     

     

    El. Laiškų rinkodaros tipai

     

    Šia tema gana aktyviai diskutuoja skirtingų pažiūrų rinkodaros specialistai, tačiau dauguma sutaria, jog el. laiškų rinkodaros pagrindiniai tipai yra du:

     

    1. Masinis El. laiškų siuntimas arba kitaip SPAM. Tai būdas, kuomet siuntėjas nesirenka tikslinės grupės, yra naudojami visi turimi el. dėžučių adresai.

     

    Šis būdas dažniausiai pasirenkamas tuomet, kai nėra nubraižomas potencialaus vartotojo paveikslas, nėra sukurtos duombazė, siūlomas kasdienio vartojimo produktas, siūlomas produktas ar paslauga, kurią galima pateikti visame pasaulyje.

     

     

    2. Tikslinis el. laiškų siuntimas – tai procesas, kuris prasideda nuo tikslinės auditorijos pasirinkimo, duomenų gavimo ir pan. Puikus, šio tipo pavyzdys – naujienlaiškiai.

     

    Tikslinis el. Laiškų siuntimas suprantamas keliais būdais:

    a) El. Laiškų siuntimas visiems turimiems kontaktams, su konkrečiu pasiūlymu, atsižvelgiant į jų poreikius ar kitas savybes.

    b) El. Laiškų siuntimas visiems sistemoje registruotiems nariams, kurie sutiko gauti naujienas susijusias su Jūsų įmone ar preke/paslauga.

    c) Automatinis laiškų siuntimas, pavyzdžiui su padėka prisiregistravus ar nusipirkus prekę/paslaugą. Taip pat prie šios kategorijos galima priskirti tikslinių duomenų siuntimą, kaip: atnaujintą slaptažodį, prekės sekimo numerį ar pan.

     

     

     

     

    El. Laiškų rinkodaros procesas

     

    Šios priemonės – rinkodaros tipo įgyvendinimo proceso etapai yra giminingi įprastiniams rinkodaros plano etapams. Tačiau esminis skirtumas yra tas, jog el. laiškų rinkodara arba ši priemonė turi būti integruojama ir gali sėkmingai gyvuoti tik tuo atveju, kai Jūs esate nusibrėžia bent minimalius savo rinkodaros plano griaučius. Be šių vadinamų griaučių, Jum ir Jūsų įmonei bus sunku kontroliuoti visą procesą, kadangi nežinosite ar pasiekėte maksimalius rezultatus bei taip pats sunkiau ištirti kylančias problemas ir kuo greičiau rasti potencialius sprendimus.

     

     

    Pirma

     

    El. pašto rinkodaros įgyvendinimo procesas prasideda nuo to momento, kai Jūs pradeda rinkti duomenis, el. pašto adresus, iš savo esamų ar potencialių pirkėjų ir taip kurti nuosavą kontaktų duomenų bazę. Šio tikslo įgyvendinimui esti aibė būdų, kurių pagalba galima greitai ir kokybiškai surinkti reikiamo minimalaus dydžio el. Pašto adresus duomenų bazę.

     

    Štai keletas iš jų:

    a) Sukurkite apklausą su šiai dienai aktualia tema ir norint ją pabaigti pareikalaukite vartotojo ,kad jis užpildytų laukelyje, kuriame nurodyti savo el. Pašto adresą;

    b) Parduodami produktą ar paslaugą priverskite vartotoją palikti savo el. Pašto adresą bei sutikti su papildomomis sąlygomis, kuriose kalbama apie leidimą Jums naudoti šį vartotoją el. pašto adresą siunčiant reklamines žinutes;

    c) Pasinaudokite įmonės socialinio tinklo paskyra ir skelbdami naujienas skatinkite užsiregistruoti naujienlaiškiui – privalu skelbti naudingas ir aktualias žinutes;

    d) Naudojantis turimais informacijos sklaidos šaltiniai surenkite specialią akciją, kiekvienas užsiregistravęs Jūsų naujienlaiškiui turi galimybę laimėti vertingą prizą.

     

     

     

    Antra

     

    Kol Jūsų įmonę renka reikalingą duomenų bazę, Jūs turite aibę laiko atlikti kitus namų darbus, kurie Jums padės pasiekti maksimalių rezultatų.

    Pradėkite nuo svarbiausio žingsnio – konkrečių tikslų iškėlimo.

     

    Kaip ir vykdant įprastines reklamines kampanijas privalu išsikelti išmatuojamus ir tuo pačiu apčiuopiamus tikslus. Aiškūs ir konkretūs tikslai padės Jums ne tik pamatyti ar pasiekėte norimą rezultatų, tačiau tuo pačiu ir kontroliuoti išlaidas skirtas šiai reklaminei kampanijai.

     

    Keletas tikslų pavyzdžių:

    1. Padidinti vyriškų kojinių pagamintų iš avies kailio pardavimus, įmonės el. parduotuvėje, 16 procentų 2012 metų II ketvirtyje.

    2. Padidinti naujienlaiškių prenumeratorių kiekį. Minimali riba 40tūkst.

    3. Padidinti lankytojų srautą iki 500 unikalių lankytojų į puslapį: www.yyyy.lt/prekes/vaiku-drabuziai.

     

     

     

    Trečia

     

    Sekantis žingsnis būtų priemonių, kuriomis Jūs žadate pasiekti vieną ar kitą tikslą, konkretizavimas. Šiame etape svarbu numatyti kelis vartotojų dėmesio pritraukimo būdus, kaip: naujienlaiškiai apie kojinių iš avies kailio naudą sveikatai bei patogumą dėvint jas kiekvieną dieną, specialūs kainų pasiūlymai, kurie bus suteikiami su nurodyti kodu tik Jūsų el. parduotuvėje, dovanų čekiai skirti įsigyti nurodytą prekę ir t.t.

     

    Tai tik keletas priemonių ir būdų kaip galima pasiekti anksčiau minėta tikslą: „Padidinti vyriškų kojinių pagamintų iš avies kailio pardavimus, įmonės el. parduotuvėje, 16 procentų 2012 metų II ketvirtyje“.

     

     

     

    Ketvirta

     

    Norint vykdyti sėkmingą el. laiškų rinkodarą tenka nepamiršti, jog labai svarbu sukurti akiai patrauklų ir patogų laiško šabloną, kurį gavėjas norėtų neištrinti, o bent „permesti“ akimis.

    Šiame etape turi pasireikšti Jūsų kūrybiškumas. Laiško šablonas privalo atspindėti ne tik Jūsų verslo kryptį, bet ir idėją, taip pat atvaizduoti kokį prekę ar paslaugą Jūs siūlote.

     

    Štai keletas įdomių ir patrauklių sprendimų:

    Pirmas pavzydys

    Antras pavyzdys

     

     

     

    Penkta

     

    Veiksmų plano sudarymas. Veiksmų planą patartina sudaryti remiantis tradiciniu kalendoriniu planu. Jeigu šis planas atrodo per paprastas, tuomet siūloma pasinaudoti Ganto diagramos – linijinio kalendorinio grafiko teikiamais privalumais.

    Darbų – užduočių konkretizavimas ir tikslus jų išdėstymas, apibrėžiant konkrečiais laiko intervalais, privers Jus ne tik suspėti atlikti būtinus darbus, tačiau ir išlaikyti reikiamą ritmą.

     

    Veiksmų plane patartina pateikti ne tik aiškius ir apibrėžtus tikslus, kuriems nustatomas „deadline“, tačiau taip pat juos vertėtų konkretizuoti – detaliai ir aiškiai apibūdinti, ką privalu atlikti, kad vienas ar kitas veiksmas būtų užskaitomas kaip atliktas. Veiksmų plane privalu nustatyti atsakingus asmenis, tokiu būdu bus paskirstoma atsakomybė ir kampanija pasieks maksimalius rezultatus.

     

     

     

    Šešta

     

    Kontrolė. Kontrolės procesas yra būtinas, jeigu įmonė siekia aukščiausių rezultatų. Vykdant kontrolę įmanoma iš anksto numatyti gręsiančias problemas ir taip pasirengti keletą atsarginių veiksmų planų. Kontrolės procesą privalu pažymėti paruoštame darbų planų, konkretizuojant ne tik kontrolės terminus, tačiau taip pat nurodant atsakingus asmenis, kurie atliks kontrolę, bei parengs atitinkamas ataskaitas.

    Nuolatinis proceso ir darbų eigos stebėjimas padeda ne tik nenukrypt nuo tikslo, tačiau ir sumažinti potencialias tarpusavio komunikacijos ir panašias problemas galinčias tiesiogiai įtakoti kampanijos žlugimą.

     

     

     

     

    Patarimai vykdant El. Laiškų rinkodaros kampaniją

     

     

    1. Pasirinkite tikslinę grupę;

    2. Suasmeninkite reklaminį tekstą;

    3. Sukurkite paprastą, bet akiai patrauklų laiško dizainą bei teksto išdėstymą;

    4. Nepersistenkite su laiškų siuntimo dažnumu – laikykitės tam tikrų terminų;

    5. Nesiųskite el. naujienų naktimis, penktadieniais ir pirmadieniais;

    6. Laiške nurodykite pagrindinius paslaugos ar prekės privalumus (Maksimalus privalumų kiekis 3-5 punktai, ne ilgesni nei 8 žodžiai);

    7. Nenaudokite oficialaus tono (nebent to reikalauja Jūsų įmonės reputacija);

    8. Pasistenkite pateikti teigiamus kitų klientų atsiliepimus;

    9. Nesiųskite el. laiškų ir tokių adresų kaip neatsakyti@manogeriausiaįmonė.lt – naudokite asmeninius el. pašto adresus, kaip petras.petraitis@manogeriausiaįmonė.lt ;

    10. Pasirašykite laišką ir nurodykite, kas jį pasirašo. Jeigu laiške nurodoma, jog laiko autorius įmonės direktorius ar kitas aukštas pareigas užimantis žmogus, tokiu būdu dirbtinai padidinimas siunčiamo teksto patikimumas.

     

     

    Tai tik keletas patarimų vykdant tokio tipo rinkodarą, nebūtina Jų visų laikytis, kadangi Jūsų kampanijos

    tikslai ir siekiai gali skirtis.

  7. Data graži, tačiau manau, kad ji niekuo neypatinga.

     

    Flashmob idėją gali įgyvendinti. Tačiau tam liko gana mažai laiko. Todėl arba tu turi aibę gerų draugų, kurie pasiryš tokiam reikalui arba tu pasižymi unikaliu sugebėjimu per kelias valandas suorganizuoti šį veiksmą, sudėlioti konkretų planą, surinkti reikiamą skaičių žmonių ir juos apmokinti.

     

    Flashmob scenarijus, kurį tu paminėjai - yra daugiau mažiau nuvalkiotas ir nieko nevertas.

    Pasidalinsiu keletu pavyzdžiu, kurie, mano galva, gali būti vadinami tikraisiais Flashmob'ais.

     

     

    Šiaip bus įdomu, pamatyti suuktą video - jeigu tokį žadi daryti :)

     

    Sveikintina iniciatyva.

  8. Paslapties nėra jokios. Jeigu įdėmiau peržiūrėjus Facebook pranešimų History jame dominuoja žaidimai, kurių prizai yra kelionės.

     

    Viena iš jų krypčių, po kurių tikrai sparčiai augo domėjimasis šia grupe.

     

    Štai jų strategija:

    "Dėmesio! Turim Tau gerą žinią!

     

    Nori laimėti skrydį? O gal visą kelionę?

     

    Tereikia būti aktyviam mūsų Facebook puslapio nariu, ir gal vieną rytą atsikėlęs sužinosi kad laimėjai šį kart Tu!

     

    Ką reikia daryti? Tiesiog komentuoti mūsų pasiūlymus, dalintis jais su draugais ir pan.

    Kiekvieną mėnesį išrinksime ir paskelbsime du laimėtojus :)

    "

     

    O visas startas prasidėjo nuo:

    "Labas!

    Ar yra norinčių laimėti kelionę į Paryžių? :)

    Jei taip, spausk "patinka" prie šio įrašo, ir jei surinksime bent 200 "patinka" iki 15 val, skelbsime žaidimą! :)"

  9. Šiuolaikiškas gyvenimo būdas, didėjantis prekių ir paslaugų asortimentas bei kintanti pasaulėžiūra priverčia keistis ne tik žmones, tačiau ir įmones. Didėjanti kaitos svarba sukūrė jauną, daug krypčių jungiantį mokslą – rinkodarą.

     

    Rinkodaros mokslas bei rinkodaros specialistai (dažniau vadinami marketingistais) tampa neatsiejama įmonės dalimi.

    Šiame straipsnyje panagrinėsime, kas yra vis dažniau girdimas žodis rinkodara ir kokia yra jos svarba?

    Visų pirma susipažinkime su rinkodaros mokslo raida.

     

    Rinkodara – tai ganėtinai jaunas mokslas, išsivystęs ir pradėtas plačiau aptarinėti XX-ajame amžiuje. Remiantis atskirais šaltiniais, galima sudėlioti štai tokią rinkodaros evoliucinę seką:

     

    • 1900-ieji – pradėti pirmieji šio mokslo tyrinėjimai;

    • 1910-ieji – pagrindinių terminų formulavimas ir klasifikavimas;

    • 1920-ieji – pagrindinių principų integravimas;

    • 1930-ieji – specializacijų ir krypčių teorinis vystymas;

    • 1940-ieji – tolimesnis mokslinio požiūrio vystymas ir pagrindinių, bazinių vartotojų poreikių analizavimas;

    • 1950-ieji - koncepcijos adaptavimas, atsižvelgiant į besikeičiančia visuomenę ir poreikius;

    • 1960-ieji – tokių terminų, kaip aplinkosauga, vadyba įtraukimas;

    • 1970-ieji – rinkodaros principų pritaikymas prie socializacijos principų.

     

     

    Šio mokslo tolimesnis vystymas taip ir nesustojo iki mūsų dienų. Kiekvieną dieną, rinkodaros specialistai, turi iš naujo pažinti vartotoją ir sužinoti jų lūkesčius, kartu bandant surasti universalų sėkmės receptą.

    Rinkodaros svarba buvo suprasta jau 1440-aisiais, kai saulės šviesą išvydo J. Guterbergo presas su keičiamomis metalinėmis plokštelėmis. Ši diena laikoma ne tik svarbiu spaudos lūžiu, tačiau kartu tai pakeitė reklamos srities koncepciją. Šis išradimas greitai buvo pritaikytas reklaminei spaudai, kaip: skrajučių, plakatų gamybai. Nuo šio laikmečio įmonės pradėjo naują reklamos erą, kuri, vėliau, įtakojo reklamos koncepcijos bei principų pokyčius.

    Nuo XX amžiaus pradžios, atskiros šakos kaip: reklama, kai kurios ekonomikos koncepcijos, pirkėjų tyrimai tapo vienalyte mokslo kryptimi – rinkodaros mokslu.

     

     

    XXI – amžiuje rinkodaros mokslas tampa vis svarbesnis ir svarbesnis, todėl apie jį dera kalbėti kuo garsiau ir plačiau. Šiandieninė rinkodara yra sudėtingas ir begalinis tobulėjimo mechanizmas, kurio valdymas ir kontrolė reikalauja patirties, jaunatviško požiūrio bei puikios intuicijos. Mes, vartotojai, neįsivaizduojame savo gyvenimo be nuolatinio reklamos srauto: gatvėse, autostradose, televizijoje, radijoje ar vis dar tobulėjančioje virtualioje erdvėje.

     

     

    Dėl mūsų greitėjančio gyvenimo ritmo ir didėjančio užimtumo ne savo noru tampame priklausomi nuo rinkodaros specialistų, kitaip tariant - mus supančio reklamų srauto. Viena iš priklausomybės priežasčių – šiuolaikiniai vartotojai nenori skirti laisvo laiko prekės ar informacijos paieškoms, todėl visa tai privalu pateikti kuo paprasčiau ir aiškiau. Kita priežastis – kasdien auganti prekių ir paslaugų pasiūla, kuri tiesiogiai įtakoja vartotojų sudirgimą ir nenorą.

     

     

     

    Rinkodaros reikšmė

     

     

    Rinkodaros reikšmė yra suprantama individualiai, kaip gaunama nauda ir būtinumas. Visa tai tiesiogiai priklauso ne tik nuo rinkoje esančių vartotojų, tačiau ir nuo pačios organizacijos požiūrio. Kiekvieno tipo organizacija skirtingai vertiną rinkodaros įdiegimo būtinumą.

     

    Nesigilinant į atskirų verslo šakų ypatumus bei poreikius, pasaulines organizacijas galima skirstyti į du tipus: pelnos siekiančios įmonės ir ne pelno siekiančios įmonės ar organizacijos.

     

    Pastarosios yra labiausiai suinteresuotos vykdyti rezultatyvias rinkodaros kampanijas. Šio tipo oprganizacijų pagrindinis tikslas – kuo didesnis interesantų pritraukimas. Ne pelno siekiančios organizacijos yra tiesiogiai priklausomos nuo gaunamų dotacijų - paramos, todėl norint pasiekti užsibrėžtų tikslų, joms ypač svarbu sukurti tinkamą rinkodaros kryptį ar planą.

     

    Pelno siekiančios arba mums labiau pažįstamos įmonės, atsižvelgdamos į vidinius poreikius, įmonės tikslus ir kita, nusprendžia: ar joms derėtų kurti rinkodaros planą ir ar vertėtų jį vystyti. Į šiuos, tipinius klausimus, vienareikšmio atsakymo nėra, tačiau dėl anksčiau minėtų priežasčių: prekių ir paslaugų gausos bei vartotų atsainumo, rinkodaros svarba auga tarsi ant mielių. Kadangi daugelis, net smulkių įmonė pradeda kurti savo rinkodaros koncepciją, svarbiausiu aspektu tampa – rinkodaros plano mąstas bei kūrybiškumas, kuris tiesiogiai įtakoja reikiamų investicijų dydį bei galimą atsiperkamumą.

     

    Šiuolaikiniai rinkodaros specialistai, norėdami patenkinti bazinius vartotojų poreikius, kurdami rinkodaros planą, privalo atkreipti dėmesį į:

     

    • Vartotojų ir pirkėjų keliamus standartus konkrečiai paslaugai ar prekei;

    • Žinutės perdavimo greitį bei poveikį;

    • Tinkamiausią komunikacijos kanalą, siekiant sumažinti įmonės investicijas;

    • Reklamos socialinį poveikį bei naują;

    • Produkto naudos aiškumą bei galimų pasekmių apibrėžtumą.

     

     

     

    Rinkodaros specialisto veikla

     

    Iš pažiūros rinkodaros specialistas yra panašus į įmonės direktorių, kuris priima esminius sprendimus, tiesiogiai įtakojančius įmonės produktyvumą. Iš dalies tai yra tiesa, tačiau tikroji tiesa yra tai, jog rinkodaros specialistas yra būtent tas asmuo, kuris veikia kaip spendimų siūlytojas, nuolatinio pažinimo (vartotojų, kainodaros, konkurentų, prekių ar paslaugų) specialistas ir puikus komunikacijos kanalas (iš viršaus į apačią ir iš apačios į viršų).

     

    Tai asmuo, kuris išklausęs, įmonės vadovus, bei apatinės ir vidurinės grandies atstovus, pateikiama tinkamiausius sprendimus, paremtus įmonės ir produkto ar paslaugos užsibrėžtais tikslais ir pirkėjų – vartotojų bei visuomenės poreikiais.

     

    Kiekvienas rinkodaros specialistas, savo lagamine, turi universalų spendimų rinkinį. Jis susideda iš:

     

    • Pirkėjų ar vartotojų rinkos / segmento apibrėžimas bei analizė;

    • Produktų ar paslaugų ir jų poreikių analizė;

    • Komunikacijos poreikio bei mąsto analizė;

    • Vidinių organizacijos resursų bei krypties analizė bei koregavimas (jeigu iš to yra naudos);

    • Paskirstymo kanalų kūrimas (jeigu jie nėra tinkami arba jų tiesiog nėra);

    • Kainodaros kūrimas arba adaptavimas;

    • Kitos paslaugos.

     

     

    Aukščiau išvardintos pagrindinės kryptys arba sritys yra pagrindiniai, kiekvieno rinkodaros specialisto, darbo aspektai. Tačiau tai yra bazinės užduotys, kurios gali kisti, priklausomai nuo organizacijos ar įmonės poreikių bei patirties ir esamos padėties.

     

    Keičiantis laikams, keičiasi ne tik vartotojų poreikiai, tačiau ir susidomėjimo laipsnis. Šiuolaikinis, modernios visuomenės pirkėjas yra apibūdinamas kaip atsainus, sprendimams abejingas ir pinigų neinvestuojantis asmuo, reaguojantis į paprasto turinio žinutes.

     

    Būtent dėl šio, šiuolaikinio pirkėjo – vartotojo, apibrėžimo rinkodaros specialistams tampa vis svarbiau atrasti naujus komunikacijos bei prekių – paslaugų paskirstymo kanalus, kuriais galima sudominti eilinį, statistinį vartotoją.

     

    Atsiradus socialiniams tinklams bei kartu didėjant el. parduotuvių plėtrai ir svarbai, daugelis organizacijų savo veiklą perkelią į minimą virtualią erdvę. Investicijos, skirtos žinomumo didinimui, nukreipiamos į socialinius tinklus bei paieškos sistemas, nepamirštant reprezentacinės svetainės ar el. parduotuvės svarbos.

    Socialinė erdvė tai yra nauja terpė, kurioje stengiamasi kaip greičiau ir kokybiškiau pritraukti esamus vartotojus. Ir nors ši erdvė atrodo beribė bei lengvai prieinama – ji yra kupina naujų iššūkių bei sunkumų.

  10. Sveiki,

     

    pripspyrė reikalas, kad tenka rinktis naują nešiojamą pc.

    Daiktas, bus 90proc. nešiojamas tašėje, todėl svoris yra labai aktualus.

    Pagrindinis darbas: 30proc. - internetas, 50proc. - OFFICE, likęs laikas - specialios programos, kurios nereikalauja didelių resursų ar geros grafikos.

    Prie kompiuterio bus jungiamas projektorius. Todėl reikalingas HDMI arba VGA išėjimas.

    Nesu apsisprendęs dėl optinio įrenginio. Įrašynėti nieko nežadu, bet kartais gaunu svarbios info, kuri pateikta CD formatu. Tad numatau galimybė, kad būtų koks CD skaitytuvas.

     

    Žvalgausi tarp ultrabook klasės atstovų ir, kadangi esu eilinis vartotojas, niekaip neišsirenku tinkamo varianto.

     

    Biudžetas iki 3500Lt

     

     

    Ačiū už patarimus.

  11. .... Taigi, sudužo man tel ekranas, siunčiau jį taisyti, nešiau į omnitel, tvarkingai išsiuntė į MTTC, iš ten paskambino, pasakė, kad 430 kainuos, gerai sumokėjau (nesiginčyjau nes mano kaltė, kad sudaužiau). Atsiuntė pakeistą, po kiek laiko atšoko šoninė juostelė kur klijuojasi prie ekrano, iš pradžių pats suklijavau....

     

    Tai normaliai, vienintelis remontas kuris buvo atliktas tai ekrano keitimas mttc centre. Taigi smagu. Galiu aš dar išsikovot, kad man pakeistų tą juostelę ar ne?

     

     

    Buvo atlikt du remontai, vienas MTTC centre, o kitą atlikai pats. Po tavo juostelės priklijavimo praradai garantija. Ko čia dar pykti?

  12. KEY irgi tiktų :)) Bet palauksiu mažesnio failo tuomet, nėr bėdų.

     

    Iš tiesų, Viliau, būtų įdomu jeigu galėtum pasidalinti smulkiojo verslo pasiekimais pradėjus naudoti garsų marketingą.

     

    Ar Jūs įmonėje diskutuojate apie tokią garsų marketingo atmainą, kaip muzikinio fono krypties parinkimas ir naudojimas parduotuvėse? Vakarų Europoje tai yra populiaru, kad konkreti parduotuvė pasirenka muzikos tipą, atitinkantį įmonės įvaizdį.

    Žmonės, po kurio laiko eidami gatve jau gali atpažinti kokia tai parduotuvė, vien pagal girdimą muzikinį foną.

  13. Viliau,

     

    Lietuvos įmonės, nekalbu apie gigantus, aplamai nežino nieko apie marketingą ir įsivaizduoja, jog pinigų kišimas į reklamą yra tiesiog jų švaistymas.

    Reta įmonė supranta, kad reklama yra dalis įvaizdžio kūrimo, ir tai yra labai svarbus aspektas, jeigu norima plėstis rinkoje, bei tapti patrauklesniais už konkurentus.

     

    Kad tokios informacijos nori studentai, bei asociacijos - tai manau yra didelis pliusas, bei tai yra normalus reiškinys.

    Studentai dažniausiai yra mokomi senų rinkodaros principų, o senieji principai keičiasi kaip ir mobilieji telefonai. Žiūrėk vieną nusipirkai , o o pusmečio jis jau yra atgyvena, nes rinkoje pasirodė kažkas naujo ir geresnio.

    Funkcijos išlieka tokios pačios, tačiau savybės keičiasi. Taip ir rinkodaroje, esmė lieka ta pati, tačiau veiksmų planas turi keistis, kadangi su senomis strategijomis nepasieksi tokio paties rezultato, kadangi vartotojai tampa dar atidesni reklamai bei jų poreikiai keičiasi.

     

    Galbūt turi savo įmonių pristatymų PPT? Būtų įdomu pavartyti ir paskaitinėti.

  14. Sveikas, Viliau,

     

    atkasei įdomų straipsnį. Tačiau tuo pačiu tampa liūdna, jog Lietuvoje tik dabar pastebimas garsų marketingas.

    Kai tik atsirado pirmieji aparatai galintys transliuoti garsą - galima sakyti jau tada gimė šis rinkodaros tipas.

     

    Daugelis iš mūsų, jau nuo vaikystės atsimena Coca Cola kalėdinę reklamą ir jos mes nesugebėtume sumaišyti su nieko kitu. Tai yra puikus garso marketingo pavyzdys.

    Kai žmogus, išgirdęs bet kur atitinkamą muziką - iškart pasakys kokia tai reklama - arba koks tikslinis produktas.

     

    Kiekviena didesnė įmonė stengiasi sukurti trumpą frazę arba įsimenamą melodiją, kad bet kuris vartotojas išgirdęs pirmąsias natas galėtų pasakyti - tai yra toks ir toks produktas.

     

    Garsų marketingas yra sudėtingas procesas, bei veiksmas - kuris kainuoja didelius pinigus. Mano subjektyvia nuomone, norint pasiekti reikiamo rezultato, tenka investuoti ne viena ir ne du milijonus litų per mėnesį.

     

    Kaip pavyzdį galėčiau pateikti TELE2 reklamos koncepciją "Ir turtuoliai taupo". Visos šios reklamos pradedamos su ta pačia ir paprasta melodija. Po metų jau didžioji dalis TV žiūrovų galėjo atskirti melodiją bei pasakyti kokia tai reklama ir kuo ta reklama siekiama.

    Mano žiniomis TELE2 kompanija kas mėnesį TV reklamoms skiria ~0,4mln litų.

     

     

    Apie garsų marketingą galite sužinoti daugiau:

     

    http://www.time.com/time/video/player/0,32068,67342040001_1966805,00.html

    http://www.fastcompany.com/1555211/10-most-addictive-sounds-world

    http://boss.blogs.nytimes.com/2010/07/22/marketings-forgotten-sense/

  15. 80proc. visų aprašymu tinka bet kuriam žmogui. Čia yra tiesiog didelis bullshit :)

    Verslininkais gali būti labai mažai žmonių.

     

    Reikia skirti sąvokas verslininkas, nuo asmens turinčio savo įmonę.

     

    Verslininkui nereikia kasdien bėgti į savo įmonę, nuolatos kontroliuoti jos, jam užtenka ryte atsikėlus pažiūrėti į įmonės sąskaitą ir nuspręsti kaip vyksta veikla.

     

    Aišku, lietuvis įkūręs įmonę, jau pradeda jaustis pasaulio valdovu ir protingesniu už visus kitus :))

     

    Nustokite svajoti ir eikite dirbti ;)

  16. Swisai, tu pasiskaityk pats ką šneki. Nuo 19 metų dirbai visokius darbus, tačiau nesugebėjai rasti stabilaus darbo, pastovios darbo vietos ir taip palypėti karjeros laiptais.

    Galbūt tu esi prastas darbuotojas ir tiesiog tavęs visi atsikratydavo, o galbūt tu nesugebi būti lojalus.

     

    Be specialybės šansų yra mažai, nebent esi gudrus ir sugebi atrasti nišą, kurioje gali vystyti savo mini verslą. Panašu, kad tau tai bus sunku įgyvendinti.

     

    Stovi darbo biržoje, bet nenori įsipareigoti darbdaviui.

    Klausimas tau: Ar manai, kad nors vienas, sveiko proto, darbdavys nori samdytis darbuotoja 1-2 mėnesiams? Darbdaviai nori lojalių, patikimų ir savo darbą išmanančių asmenų.

     

    Tad tau pasirinkimas tik vienas - bėgt į užsienį ir toliau šūdeliauti, kol pagaliau subręsi ir galbūt susirasi vieną ir pastovią vietą. Lietuva per maža šalis ir dauguma įmonių tarpusavyje pasišneka, kai samdosi naują darbuotoją. Tad jeigu nuvilsi vieną ar kitą darbdavį čia, tau automatiškai užsidarys daug kitų durų.

     

     

    Jeigu vis vien esi pasiryžęs čia, Lietuvoje, ką nors nuveikti. Pradžiai gali pabandyti tapti slaptuoju pirkėju. Lietuvoje tikrai yra kelios įmonės, kurios nuolatos ieško tokių asmenų.

    Uždarbis nedidelis - jeigu pasiseks gal ir užsidirbsi šimtą litų savaitę. Kai buvau studentas pusmetį dirbau tokį darbą, visai patiko, ir tuo metu pavykdavo "susirinkti: apie pusantro - du šimtus litų per savaitę.

    Tačiau pajamos nėra stabilios. Kadangi viena mėnesi gali išvis negauti užduočių , o kitą mėnesį gali turėti jų tiek, kad nespėsi suktis.

     

    Galbūt čia tavo kelias geresnio gyvenimo link.

     

    Nuoširdžiai linkiu atrasti sau malonią ir jaukią vietą po saule. Sėkmės.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...