Pereiti prie turinio

BrainStorm

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    383
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    2
  • Atsiliepimai

    100%

BrainStorm Pranešimai

  1. Sveiki visi,

     

    turbūt dažnas iš mūsų visados sukame galvą, kokią kainą derėtų pasiūlyti klientui už vieną ar kitą projektą. Kartais pasiūlydami kainą, freelanceriai dažnai nėra garantuoti ar iš tiesų gauta suma padengs mūsų kaštus.

     

    Tad norėčiau Jums palengvinti gyvenimą ir kasdienį darbą.

     

    Prieš gerus 2-3 metus sukūriau projektų kaštų ir kainos apskaičiavimo sistemą (ją perkėliau į Excel ir sėkmingai iki šiol naudojuosi). Tačiau prieš kurį laiką aš viską supaprastinau ir nusprendžiau pasidalinti šia sistema su visai kitais.

     

    Ši sistema nėra visiškai unikali. Jos idėją atsivežiau iš Danijos universiteto, kuriame kūrėme panašaus tipo sistemas (sudėtingesnį variantą naudojus pats, norėdamas apskaičiuoti projekto kainą ir t.t.).

     

    Šią sistemą tikrai manau kiekvienas prisitaikysite prie savo asmeninių poreikių.

     

     

     

    Beje, taip pat ieškau programuotojų iOS, Android, Java, kurie padėtų tokio tipo sistemą suprogramuoti ir sukurti programėles, kurias galėtų naudoti visi norintys visiškai nemokamai.

     

     

    Gero naudojimo ir lauksiu kritikos bei pastabų.

     

     

     

    Atsisiuntimui: Freelancer_DU_skaiciuokle.xlsx - 33.8 Kb

     

     

     

    BrainStorm

  2. Regis VOLVO rado sprendimą, kaip apsaugoti nuo to, kad girtas asmuo nevairuotų automobilio. Tik nežinau ar jau realizavo. Neužtenka papūsti vieną kartą. Sekantį kartą papūsti automobilis gali paprašyti tiesiog kelionės metu. Tad realiai "Petro pagalba užvedant automobilį" nebeegzistuoja. Nebent atsirastų ekstremalai, kurie sutiktų blaivūs važiuoti su girtu asmeniu.

  3. Miega, labai įdomi mintis, jog tik su patikusių minčių autoriais galbūt bendradarbiausite. Už dyką gerų minčių niekas nedalina, nes jos lengvai parduodamos ir paklausios.

    jeigu tikrai norite susikurti marketingo planą - kreipkitės AŽ.

     

    Taip pat matau, tinklapyje klaidų, kurios gali nervinti potencialius klientus. Sukelti papildomų nepatogumų.

  4. http://akademija.manager.lt/mokymai/vadovavimas-ir-lyderyste - teko klausyti keletą paskaitų- gavau kvietimą. Tai visai patiko. Manau vertas dėmesio seminarų ciklas.

     

    http://www.saviugdosmokykla.lt/straipsniai - gali rasti idomių straipsnių. Tik išmok atsirinkti informaciją, nes kai kur pastebėsi, kad jaučiasi pilstymas iš tuščio į kiaurą.

     

    http://www.masterclassmanagement.com/Table-of-Contents-1x.html - įdomių "skaitalų" rasi.

     

    http://www.mindtools.com/ - rasi tikrai naudingų straipsnių ir užduočių, kurias galėsi pats išbandyti realiame gyvenime.

     

    O jeigu tikrai pasiruošęs mokintis lyderystės: http://ktu.lt/smf/turinys/lyderyste - girdžiu dviprasmiškų atsiliepimų, bet žiani kaip būna. Vieni mokosi tam, kad gauti popierių, kiti, nes yra įdomu.

     

     

     

    http://www.mruni.eu/lt/universitetas/fakultetai/politikos_ir_vadybos_fakultetas/lyderystes_akademija/ - čia taip pat puiki galimybė išmokti kažką naujo.

  5. Sleeder, matai, kas yra - lyderio sąvoka turi daug prasmių.

     

    Didieji pasaulio lyderiai tikrai netapo jais vien dėl to, jog skaitė daug knygu "Kaip tapti lyderiu". Reikia turėti tam tikras savybes ir t.t.

    jeigu kalbama apie tai kaip tapti lyderiu: išmokti valdyti komandą, išmanyti žmonių pcihologiją, sukontroliuoti darbuotojų srautus ir tinkamai paskirstyti užduotis - iš dalies to išmokstama skaitant teorinę ir kita literatūrą.

     

    Tačiau visų pirma patarčiau autoriui sudalyvauti keliuose seminaruose, kur jis galėtu save realizuoti įvairuose užduotyse ir tada pamatytu ar jis turi bent minimalias lyderio sąvybes.

     

     

    Sleeder, jeigu aš užsimaniau, kad būsiu toks kaip Barakas Obama - galiu studijuoti kiek noriu knygų, atmintinai jas išmokti, tačiau jei neturėsiu įgimtų savybių, kokias turi jis, aš nė per žingsni nepriartėsiu prie savo svajonės.

     

    Būkime realistai.

     

     

    Komandos lyderiu, lyderiu tarp įmonės darbuotojų gali tapti kiekvienas. Tačiau tikru lyderiu - labai retas.

  6. O mano galva tai geriausias sprendimas. Kadangi jeigu sugalvosi vykti traukiniu ar autobusu - turėsi problemų kol nusigausi iki oro uosto. Tektų persėsti į kelis autobusus/troleibusus ar mikriukus ir tikrai nieko nesutaupysi.

     

    O čia nuvež atveš ir nereikės niekur lakstyti, ieškoti tinkamo transporto stotyje ir pan.

  7. Tradicinės mažmeninės prekybos pabaiga? El. komercijos svarba mūsų gyvenime.

     

     

    Šiandieniniame pasaulyje, mūsų gyvenimo tempas didėja ne dienomis, o valandomis. Todėl pas mus, pirkėjus, atsiranda kitokie pirkimo ir vartojimo įpročiai. Retas iš mūsų turi pakankamai laiko tinkamai patenkinti savo vieną iš pagrindinių fiziologinių poreikių - pavalgyti, o ką jau kalbėti apie įprastinį apsipirkimą. Ne retas darbo metu suspėja nusipirkti dešrainį ar sumuštinį degalinėje, o laiko ilgam gamybos procesui namie nebėra. Tai yra tik vienas pavyzdys, kaip pasikeitė mūsų kasdienis gyvenimas.

     

    Žinoma, sunku lyginti Lietuvos ir Vakarų Europos gyvenimo tempą, net nekalbant apie JAV. Šioje valstybėse gyvenimo tempas ne retai yra 2-4 kartus didesnis negu mes esame įpratę. Vakarų Europoje, yra įprasta jeigu kelionę į darbą užtrunką valandą ar dvi. Todėl žmonės – potencialūs pirkėjai – negali skirti laiko įprastiniam apsipirkimui.

    Tokie pokyčiai privertė keistis ir verslą. Verslininkai dabar privalo mąstyti kitu kampu - ieškoti sprendimų ir bandyti pasiekti mus. Būtent mes vartotojai pradėjome diktuoti taisykles. Ankščiau daug pirkėjų praleisdavo valandas ar net dienas, kol parduotuvėse rasdavo tai, kas patinka. Tačiau šiandiena taip elgiasi retas pirkėjas. Daugelis informacijos ieško internete. Ne retas ten ir apsiperka: maistas, akiniai, kontaktiniai lęšiai, drabužiai, avalynė, prabangos prekės, automobiliai, maistas ir t.t. Todėl parduotuvės nuo šiol turi pasiekti pirkėjus, o ne pirkėjai jas.

     

     

    Kai kurie verslininkai griežtai nesutinka, jog jų įmonėms reikalingos internetinės, virtualios parduotuvės. Tačiau ar jie neklysta?

     

     

    Viena iš pramonės šakų, kuri visai neseniai teigė, jog vartotojai niekada nepirks jų prekių internetu – prieš 8-7 metus patyrė tikrą šoką. Tai buvo kontaktinių lęšių gamintojai ir pardavėjai. Visi vienbalsiai tvirtino, jog nei vienas protaujantis galutinis vartotojas nesiryš pirkti kontaktinių lęšių internetu. Viena iš tų priežasčių – profesionalus aptarnavimas, konsultacijos, DEMO kontaktinių lęšių pavyzdžiai ir t.t. Ir visa tai galima gauti tik optikoje. Deja, bet viskas staiga pasikeitė. Pirkėjai nebenorėjo eiti į optikas vien tam, kad nusipirktų porą lęšių. Žmonės nebenorėjo praleisti optikose valandų valandas ir ieškoti norimo gamintojo produkto, jeigu jų regėjimas nepakito ir jie turi savąjį receptą. Jie norėjo juos užsisakyti nepaliekant namų erdvės ir juos gauti į darbą ar namus. Dėl šių ir kitų priežasčių daugelis optikų pradėjo pardavinėti šią produkciją virtualioje erdvėje. Ir iš tiesų toks verslo modelis davė puikių rezultatų. Šiai dienai daugelis iš mūsų neįsivaizduojame, jog tokio produkto negalima rasti internete ir jo nusipirkti. Ir verslininkai, kurie suabejojo šio modelio sėkme, bei nesiryžo investuoti į naują verslo kryptį, deja bet prarado didelį klientų ratą.

     

     

    Kodėl vartotojai taip įniko į elektroninę prakybą, bei šio tipo verslas taip sparčiai auga ir plečiasi?

    Į šį klausimą galima rasti daug skirtingų ir svarių atsakymų, tačiau pasidalinsiu su Jumis mano nuomone pačiais svarbiausiai faktais, kodėl vartotojai mieliau renkasi el. parduotuves.

     

     

     

    Pirmoji priežastis, ir šiai dienai svarbiausia priežastis – galimybė sutaupyti laiko. Nuo senų laikų sakoma, jog laikas – pinigai. Tačiau dabar laikas – taip pat prilygsta sveikatai. Mūsų dienotvarkėje ir taip netrūksta akimirkų kupinų streso, lėkimo/skubėjimo ir t.t. Todėl daug žmonių nori, kad pirkimas taptų paprastesnė, mažiau streso kelianti veikla. Juk dėl streso kasdien vis daugiau ir daugiau žmonių susiserga įvairiomis ligomis, taip pat ne retas patiria mikro infarktus. O tai yra dar vienas pretekstas žmonėms apsipirkti internete.

     

     

    Antra priežastis – apsipirkimo patogumas. Grįžę namo jūs galite apsivilkti savo mylimu chalatą, įsispirti į šliures, išsivirti arbatos ar kavos ir ramiai pradėti pirkimo procesą. Toks pirkimas nesukelia Jums streso, jūs taip pat galite skirti daugiau laiko – skirtingų gamintojų/prekių palyginimams, vartotojų nuomonių paieškai ir pan. Taip pat toks pirkimas panaikina abejones dėl sprendimo tinkamumo, kadangi labiau išanalizavęs daiktą – vartotojas liks laimingesnis.

     

    O kas svarbiausia:

    1. Jokio streso ieškant, kur pastatyti automobilį sausakimšoje automobilių aikštelėje;

    2. Jokių eilių prie kasos;

    3. Jokio stumdymosi parduotuvėje per išpardavimus.

     

     

    Tačiau vis vien, verslininkai bando pareikšti, jog įprastinis apsipirkimas parduotuvėje yra patogesnis – geresnis, o dar ir prekę gali gauti iškart. Tačiau, deja, elektroninių parduotuvių savininkai taip pat pažengė į priekį.

    Užsienyje, el. parduotuvėse, galima ne retai rasti pasiūlymų kaip: užsakymo pristatymas per 1 valandą ir pan. Tad pristatymo terminai jau nebėra barjeras, kuris atbaidytų nuo pirkimo virtualioje erdvėje.

     

    Kaip pavyzdį, galima pateikti gerai žinomą parduotuvių tinklą „Aurora“. Kuris gali pristatyti išsirinktas prekes per 90 minučių. Ne veltui pardavėjas pasirinkto būtent tokį pristatymo laiką. Tai yra standartinė picos pristatymo trukmė, o juk būtent tiek laiko žmonės yra pasiryžę palaukti kol galės numalšinti savo alkio jausmą.

     

    O kaip norimos prekės pasimatavimas? Tai vartotojams yra labai svarbu. Tačiau gamintojai ir pardavėjai pasitelkė naujausias technologijas jau išsprendė šią problemą. Vartotojai, WEB kameros pagalba, gali virtualiai pasimatuoti: laikrodžius, akinius, kai kurių gamintojų drabužius ir pan.

     

     

    Trečia priežastis – pigumas. Kai Europoje vis garsiau politikai bei ekonomistai kalba apie naują recesiją bei antrą krizės bangą – vartotojai staiga pradeda taupyti. Todėl vėl daugiau žmonių atsigręžia į el. parduotuvių pusę. Faktas vienas – internete galima nusipirkti tą patį produktą iki 40proc. nei įprastinėje parduotuvėje. O tai labai vilioja pirkėjus.

     

     

    Ketvirta priežastis – patogus laikas pirkti.

     

    Patogus laikas pirkti – tai metas, kai vartotojas jaučiasi patogiai ir maloniai įsigydamas vieną ar kitą produktą. Koks tai yra paros metas ar savaitės diena? Niekas nežino. Tai priklauso individualiai nuo kiekvieno pirkėjo. Kai kurie marketingo specialistai sako, jog patogiausias laikas pirkimui yra po 20-tos valandos. Tačiau ar daug parduotuvių dirba iki 22-24valandos? Deja bet ne. Todėl el. parduotuvė turi dar vieną pranašumą. Ji atidaryta ir pasiekiama 24/7 - o tai suteikia pirkėjai visiškai laisvę bei sumažina stresą.

    Patogus laikas pirkti – šiai dienai taip pat siejamas ir su alkoholio vartojimu. Pastebima tendencija, kad žmonės apsipirkdami internete mėgsta tai daryti gerdami vyną ar alų, ne retas neatsisako ir stipresnio alkoholio. Tokia atsipalaidavimo forma tiesiogiai įtakoja ir pirkimus. Vartotojas, šiek tiek apsvaigęs nuo alkoholio yra linkęs išleisti daugiau pinigų nei planavo bei įsigyti didesnį kiekį prekių.

     

    Tai yra tik kelios priežastys, kodėl el. prekyba kasdien tampa vis populiaresnė ir populiaresnė. Todėl verslininkai turi taip pat ieškoti būdų pradėti el. prekybą. El. prekybos populiarumo didėjimas nereiškia įprastinių parduotuvių bankroto ar jų nereikalingumo – tai yra naujo mąstymo era. Verslininkai privalo tapti kūrybiški, rasti unikalius sprendimus.

     

     

    Pasidalinsiu su Jumis pavyzdžiu, kaip vienas verslininkas rado puikų sprendimą: išsaugojo turimą batų parduotuvė, pritraukė naujų klientų – bei suteikė pirkėjams galimybę apsipirkti internetu.

     

    Vienas olandų verslininkas, pardavinėjantis moteriškus batus, pradėjo ieškoti galimybių kaip pritraukti daugiau vartotojų į savo parduotuvę, bei palengvinti ir pagyvinti apsipirkimą. Parduotuvės savininkas pastebėjo, jog į parduotuvę užsuka moterys lydimos savo vyrų, o būtent vyrams šis apsipirkimas sukelia papildomą stresą: ilgas laukimas, privaloma padėti priimti sprendimą ir pan.

     

    Būtent atlydėjusių vyrų sudominimas tapo pagrindiniu verslininko tikslu. Per keletą mėnesių verslininkas visiškai pakeitė parduotuvės stilių ir pobūdį. Visų pirma prekybos salė buvo padalinta į dvi dalis: viena skirtas moteris ir joje dominavo tik moteriški bateliai (vėliau atsirado ir drabužių skyrius), kitoje pusėje – vyrų zona. Joje galima rasti: coca-cola ir kavos aparatus, minkštus krėslus, laikraščių ir žurnalų krūvas bei keletą vyriškų prekių: megztiniai, batai, marškinėliai ir pan.

     

    Ši vyrų zona, tai erdvė, kurioje kiekvienas lankytojas gali ramiai pasėdėti, paskaityti žurnalus, išgerti kavos bei palaukti kol draugė ar žmona išsirinks tinkamus ir reikiamus batelius. Tokia verslo koncepcija taip pat padidino pajamas, kadangi vyrai ne retai ir patys išsirinkdavo vieną ar kitą prekę skirtą sau.

     

    Bet net po šio sprendimo – parduotuvės savininkas nesustojo ir įdiegė dar vieną sprendimą – el. parduotuvę. Tokio verslo koncepcija pasirinktą ne veltui – daug pirkėjų yra linkę apsipirkti po 19 valandos, ir tai yra metas, kai batų parduotuvė buvo uždaroma. Tad norint, nesamdyti daugiau personalo, mokėti didesnius mokesčius už išnaudotą elektrą ir pan. verslininkas atidarė el. parduotuvę, suteikdamas pirkėjams galimybę apsipirkti 24 valandas per dieną. Taip pat kiekvienas iš jų gali rezervuoti patikusias prekes ir jas pasimatuoti parduotuvės darbo valandomis.

     

     

     

    Ir tai yra tik viena sėkmės istorija iš daugelio.

     

     

     

    Būkite kūrybingi ir mąstykite kitaip. Nebijokite realizuoti ir pačių kurioziškiausių idėjų, klausykitės savo klientų - nes būtent jie Jums sufleruoja kokiu keliu Jūs turite pasukti savo verslo kryptį.

     

     

     

    BrainStorm

  8. Narysx, tavo dioptrijos yra -0,3 ir -0,4? Taip?

     

    Kokių dioptrijų pas tave nusipirkti kontaktiniai akinių lęšiai? -0,25? -0,50?

     

    Jeigu tu skundiesi tik dėl to, jog džiūsta akys, jauti svetimkūnį akyje, tai patarimas vienas: pirk kokybiškus brangius lęšius, kad ir tuos pačius Lietuvoje populiariausius CIBA lęšius. Taip pat patariu išbandyti Switch premier (regis taip rašosi), jei taip pat aukštos kokybės kontaktiniai lęšiai. Šie gamintojai pasižymi, jog gamina lęšius, kurie natūraliai kvėpuoja (didesnis oro pralaidumas), turi didesnį drėgmingumo indeksą.

     

    O su svetimkūnio jausmu, teks apsiprasti ir jis po kurio laiko dings.

     

    Tačiau nešiojant kontaktiniu lęšius ir dažnai būnant patalpoje ar vietoje: kur daug dulkių, veikia kondicionierius, daug dūmų ir pan. - patartina turėti su savimi dirbtines ašaras, kurias reguliariai lašintum į akis, kad padidėtų akinių drėgmė, taip akys mažiau raudonuos ir mažiau jas perštės.

     

     

    Ir įdomumo dėlei:

    Kokioje optikoje tavo taip nuodugniai ištyrė, naudodami dioptrijų žingsnį ne 0,25, o 0,1?

  9. Reanox, bendra rinkos tendencija, kai kuriais atvejais gali nesutapti su kiekvieno verslo sektoriaus tendencija.

     

    Todėl reikėtų tirti kiekvieną sektorių atskirai.

    Priežastis kelios:

    1. Pardavinėjami produktai nėra naujiena rinkoje - jie galbūt šiek tiek atnaujinami: pakuotė, papildomos sudėtinės dalys ir pan.

    2. Prekės priklauso negrąžinamų prekių kategorijai.

    3. Įmonė teikia paslaugas, konsultacijų ir panašias. Čia vartotojai taip pat labai skiriasi.

    Ir t.t.

  10. Dalinuosi gauta informacija.

     

    Kas čia vyks?

    Dizaino kūrimo dirbtuvės su praktinėmis užduotimis, skirtos dizaino kūrimo įgūdžių tobulinimui.

     

    Kur? Kada?

    Rugpjūčio 4 - 5 d.

    Gedimino pr. 9, NVO „Avilyje“

     

    Kam skirta?

    Dirbtuvės skirtos kūrybiškiems žmonėms, turintiems dizaino kūrimo įgūdžių.

     

    Kaip?

    Dirbtuvių metu dalyviai:

    1. Išmoks naujų idėjų generavimo technikų;

    2. Išgirs vertingų praktinių patarimų iš patyrusių lektorių lūpų;

    3. Pritaikys įgytas teorines žinias atlikdami praktines dizaino kūrimo užduotis:

    Facebook puslapis

    Plakatai

    Skrajutės

     

    Kaip pakliūti?

    Registracija: https://podio.com/webforms/1776325/116255 iki rugpjūčio 2d. Atrinktiems dalyviams dizaino dirbtuvės nemokamos. Iš viso bus atrinkta 20 dalyvių.

     

    Mokymus finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė.

     

    Už didžiausią pažangą įsteigtas apdovanojimas - kelionė į Taliną su Simple Express.

     

    Daugiau informacijos:

     

    Kamilė Černauskytė

    [email protected]

    mob.tel. +37060800150

  11. Verta žinoti: šiuolaikiniai pirkėjų tipai

     

    Daugelis pastebėjo, jog mano straipsniai daugiausiai susiję su marketingu, jo plėtojimu ir t.t. Tačiau šiandiena norėčiau pasiekti kitą temą – pirkėjus. Kadangi tik pirkėjai neša naudą verslui, be Jų verslininkai tiesiog žlugtų. Todėl šiame straipsnyje apžvelgsiu kokios yra tipinės pirkėjų/vartotojų grupės ir kokiomis savybėmis jos pasižymi.

     

     

     

    Turbūt tie, kurie turi bent minimalias vadybos žinias, galėtų be problemų išvardinti pagrindinius pirkėjų tipus, skirstant juos pagal reagavimą į prekes:

     

    Supernovatorius - gyvai besidominčius naujovėmis, kurie stengiasi įsigyti prekę kadangi ji yra

    • Novatorius -, linkusius įsigyti naujas prekes, tačiau įsigijimo procesas trunka šiek tiek ilgiau nei supernovatorių. Taip pat tokio tipo pirkėjai perka tik tas prekes, kurių savybės iš tiesų yra reikalingos;

    • Vidutiniokus – tai asmenys, kurie atlieka daug palyginamųjų procesų ir tik po to įsigyja naują prekę.

    Konservatorius – šio tipo pirkėjai labai vangiai keičia savo pirkimo įpročius, todėl jeigu rinkoje atsiranda nauja prekę, dažnai ji tampa nepastebima, o jeigu ir pastebima, šie pirkėjai tiesiog iš įpročio nekeičia savo pirkimo įpročių.

    Superkonservatorius – labai neigiamai žiūri i rinkoje atsirandančias naujas prekes, joms juntamas vidinis pasipriešinimas.

     

     

    Pirkėjų skirstymas pagal elgseną, arba kitaip tariant pirkimo motyvus.

     

    Paulas Albanese, teigia, jog pirkėjus, pagal pirkimo motyvus, galima įsiskirstyti į:

     

     

    Įprastiniai pirkėjai

     

    Šio tipo pirkėjai parduotuvėje elgiasi ramiai, yra stabilūs ir nuoseklūs. Tokie pirkėjai jaučia pasitenkinimą dėl naudos, kurią suteikia pirkinys. Jie paprastai išleidžia mažiau nei uždirba, taupo brangiems pirkiniams, kurių negali įsigyti dabar, perka nuosaikiai ir nesikarščiuodami. Tokie pirkėjai perka tik todėl, kad jiems to daikto ar paslaugos reikia būtiniems poreikiams patenkinti.

    Neurotiški pirkėjai

     

    Nuo įprastinių pirkėjų jie skiriasi tuo, kad perka ne tik dėl to, kad reikia vieno ar kito daikto, bet ir dėl to, kad tenkina savo emocinius poreikius. Šio tipo pirkėjams patinka apsipirkinėti, kita vertus, jie stengiasi nelįsti į skolas. Akcijų ir išpardavimų metu tokie pirkėjai jaučiasi lyg žuvys vandenyje. Vienintelė šių pirkėjų problema – jie perka per daug. Kita vertus, jie to nedaro aklai ir stengiasi planuoti pirkinius. Be to, jie linkę ieškoti tik idealiai jiems tinkančių prekių, todėl perka ilgai ir būna neryžtingi. Toks pirkimas – tik pačių pirkėjų, o ne kitų žmonių problema, išskyrus tuos atvejus, kai manydami, jog prekė nėra ideali, jie grąžina įsigytus pirkinius. O tai jie daro gana dažnai.

     

    Palaikyti kompaniją tokiam pirkėjui parduotuvėje gali būti tikras iššūkis – apsipirkimas bus ilgas ir varginantis, jei neurotiškasis pirkėjas neras idealiai tinkančios prekės.

    Primityvūs pirkėjai

     

    Tokie pirkėjai nuolat perka daiktus ir taip siekia numalšinti vidinį nerimą panašiai kaip alkoholiu, narkotikais ar maistu piktnaudžiaujantys žmonės. Tokiam pirkėjai nesvarbu ką pirkti – jam svarbus pats pirkimo veiksmas bei bendravimas su pardavėju. Įsigiję prekę ar paslaugą primityvūs pirkėjai laikinai nusiramina. Neretai tokie pirkėjai gėdijasi savo pirkinių, slepia juos net neišpakavę bei nenuėmę etikečių. Skambios ir ryškios reklamos bei vitrinos gali juos arba visiškai užvaldyti, arba įvaryti depresiją. Toks apsipirkinėjimas gali lemti didelius finansinius sunkumus bei sugadinti asmeninius bei profesinius santykius.

     

     

    Pirkėjai-psichopatai

     

    Šie pirkėjai turi psichinių sutrikimų, kai depresiją keičia pirkimo maniją. Tokiu metu pirkėjas perka nevaldomai ir net gali pažeisti įstatymus. Tai gerokai stipresnis pirkimo proveržis nei primityvių pirkėjų atveju.

     

     

    Tačiau šį sąrašą norėčiau papildyti dar vienu pirkėjų tipu, kurį pastebėjau savo praktikoje:

     

    Ego-pirkėjai

     

    Tai yra pirkėjai, kurie įsigyja daiktą su vienu tikslu – patenkinti savo ego. Šie pirkėjai stengiasi pirkti kuo brangesnę prekę, žinomo brando, vien tik tam, jog atsinešę ją namo galėtų ja pasipuikuoti prieš artimuosius ar draugus. Po dienos ar dviejų prekę su visomis etiketėmis ir t.t. yra gražinamos atgal į parduotuvę. Nurodant priežastį, kad netiko spalva, dydis, modelis ir t.t. Ši tendencija ypač pastebima avalynės, drabužių sektoriuje.

    Tokio tipo pirkėjai šiomis dienomis yra ypač gudrūs, kai kurie iš jų yra išmokę kaip nuimti etiketę, nepažeidžiant originalaus etiketės įpakavimo: tarkime nenutraukiant virvelės ir t.t. Panešiojus tokį rūbą keletą dienų pirkėjas vėl uždedą etiketę ir prekę grąžiną į parduotuvę. Šis elgesys apstebimas jaunų 16-25 metų merginų tarpe, kadangi perkami brangūs rūbai skirti tik vienai dienai: išleistuvės, krikštynos, gimtadienis, vestuvės ir pan.

    Optikoje tai pat pastebima ši tendencija. Pirkėjas nusipirkęs akinius nuo saulės dažniausiai grąžina juos po 2-3 dienų. Žinoma saulės akiniai kaip taisyklė būna brangūs ir naujausio modelio. Grąžinimo priežastys būną absurdiškos: „Aš matau UV spindulius“ , „Naujieji saulės akiniai kenkia mano regėjimui“, „Saulės akiniai neapsaugo nuo UV spindulių“, „Užsidėjus saulės akinius aš jaučiu, kad pradedu prasčiau matyti“ ir t.t. Nors ir kokybiškų optikos prekių negalima grąžinti, vis dėlto, dėl esančios didelės konkurencijos ir verslininkų baimės gauti neigiamą atsiliepimą – dažniausiai pirkėjui grąžinami pinigai ir prekė priimama atgal.

     

     

    Tai yra pagrindiniai pirkėjų tipai, kuriais remiantis ne retas verslininkas ir grindžia savo veiklos sėkmę.

    Tačiau šiandieninėje visuomenėje vartojimas pasiekęs ypač aukštą lygi, todėl toks reiškinys kartu formuoja ir vartojimo kultūrą bei besikeičiančius vartotojų elgsenos tipus.

     

     

    O kokie yra Lietuvos pirkėjai? Ar jei taip pat sparčiai tobulėja kaip ir vakarų pirkėjai? O gal mes kitokie?

    Visų pirma, mūsų pirkėjai daugiausiai perka ne prekę, o nuolaidą. Suprantama, šį procesą įtakoja ne kas kitas, kaip mūsų nestabili ekonomika, maži atlyginimai ir pan. Taip pat šių dienų verslininkai pradeda pastebėti, jog Lietuvos rinkoje esantys pirkėjai tampa gudresni, daugiau žinantys apie savo, kaip vartotojo teises ir t.t. Todėl šioje vietoje norėčiau išskirti kelis pirkėjų tipus:

     

    Vartotojai, žinantys savo teises – Šio tipo vartotojai yra patys saugiausia kiekvienam verslininkui. Kadangi šie pirkėjai/vartotojai puikiai žino savo teisęs ir pareigas, taip pat puikiai supranta, kada galima reikalauti kompensacijos ir pardavėjo , o kada dėl atsiradusių prekės trūkumų yra kalti patys. Dažniausiai tokie asmenys yra korektiški, stengiasi nesivelti į ilgas ir audringas diskusijas. Tačiau ne retai gina savo teisybę net teismų pagalba.

     

     

    Kenkėjai – šio tipo pirkėjai/vartotojai, dažniausia labai paviršutiniškai žino savo teises ir pareigas. Dažnai pardavėja aprauna nereikalingais ir prasmės neturinčiais klausimais. Ne retai, kreipiasi į Vartotojų Teises vien iš principo, kad sujudinti vandenį ir pardavėjas būtų tarsi išgąsdinamas. Taip pat tokio tipo pirkėjai naudojasi savo, kaip vartotojo, privilegijomis ir sugadina nusipirktą daiktą vien tam, jog jis būtų pripažintas kaip turintis broką. Tokie veiksmai pastebimi drabužių, rankinių, avalynės verslo sektoriuose. Kadangi šioms prekės dažniausiai taikoma 24 mėnesių garantija. Taip pat toks kenkėjiškas elgesys pastebimas optikos, IT produktų verslo sektoriuose.

     

    Vartotojai nežinantys savo teisių – šie pirkėjai yra patys neaktyviausi, jeigu daiktas turi broką, kuris išryškėja po mėnesio ar kelių pirkėjas dažniausiai nesikreipia į pardavėja ir stengiasi savo lėšomis, jeigu tai yra įmanoma pašalinti atsiradusi trūkumą. Taip pat tokie pirkėjai nesigilina į savo, kaip vartotojo, teises ir težino vienintelę galimybę, grąžinti prekę per 7-14 dienų nuo pirkimo dienos.

     

     

    Šiandienos verslo pasaulis yra pasikeitęs ir jį keičia ne tik konkurentų išmonė bei technologijų vystymosi sparta. Jį keičia ir patys vartotojai. Tad norint sėkmingai vystyti verslą, visų pirma svarbiausia kuo geriau pažinti savo pirkėją, tik tokiu atveju Jūs galėsite tinkamai pasiruošti galimam „puolimui“ bei iš anksto pasiruošti tinkamą atsaką.

     

    BrainStorm

  12. headmaster, taip taip, muitinėje sėdi durniai ir tu būsi pirmasis žmogus, kuris bando juos apgauti, todėl jie tikės kiekvienu tavo žodžiu.

    Nepavyko maklė - susimokėk.

     

    Atsimink muitininkas kilus įtarimams gali išpakuoti visas prekes, susirasti jų realią kainą ir tada paskaičios tau muitą ne pagal invoice, o pagal rinkos kainą.

    Bent taip esu girdėjęs ir muitinės tarpininkų, jog dažnai taip elgiasi Kaune esantys muitininkai.

  13. Vienareikšmiškai, jis teisus. Yra žymiai svarbiau idėjos pateikimas, nei pati idėja. Nes dažniausiai visos idėjos nėra unikalios, bet sugebėsi žmonėms pateikti - jie pirks tai. Marketinge yra toks dalykas pozicionavimas. Tai reiškia, kad turite surasti kur tu geriausias ir tai reikia pateikti žmonėms.

     

    Klaida tinklapyje, kuri labai bado akis.

    post-70316-0-57987600-1343681670_thumb.png

  14. Justinai, taip tai puikiai parodys

    Tačiau ar parverėte, kiek laiko pareikalaus toks duomenų rinkimas? Plius kiek teks idėti pastangų atrandant tinkamiausią segmentą?

     

    RInkos tyrimai gali būtų super paprasti ir greiti. Užtrukti iki vienos savaitės (kalbu apie Lietuvos rinką).

     

    Nesvarbu ar esi pradedantis verslininkas ar patyręs, turi žinoti, kas tavo pirkėjas, kas tavo konkurentai, kokios galimybės rinkoje. Nebent investuoj isuper mažą sumą ir eini vabank. Tada manau nereikia nieko, gali vykdyti veiklą ir bandyti atrasti savo rinką.

  15. dealeris,

     

    susirasti pirkėjus - taip privaloma. Čia yra pirmiausias dalykas. Tačiau ar pradedant verslą nederėtų žinoti nors abstrakčios informacijos? Potencialus pirkėjų segmento, jų pirkimo įpročiai, prekės paklausa ir t.t. Sutinku, tai galima atlikti tiesiog pradedant aktyviai pardavinėti savo prekes, tačiau paskaičiavus kiek tai gali atimti papildomo laiko arba kiek kainuos reklama, kai nežinai nei kas tavo pirkėjas nei pan. manau derėtų šiuos žingsniu pirmiausia atlikti prieš pradedant bet kokią veiklą.

  16. 4.Pirma susiraskite pirkėjus.

    Nelaukite kol viskas bus paruošta ir tik tada pradėkite ieškoti klientų, nes verslas be jų neišsilaikys. Reklamuokite savo produktą ar paslaugą iš anksto, taip suskursite paklausą. Marketingas niekada nėra per anksti.

     

    Šis punktas iš tiesų yra ne vietoje, kadangi jis eina prieš verslo planą ir tyrimus.

     

    Reikia ne rasti pirkėjus, o ištirti rinką ir išsiaiškinti rinkos dalyvių poreikius bei lūkesčius. Jeigu jūs žadate prieš verslo planą jau pradėti "merkti" pinigus į reklamą ir marketingą, tada Jūs esate žlugęs. Pirma rimtas planas ir tyrimai - o tik po to klientų erzinimas.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...