Pereiti prie turinio

Kubilonas

Nariai
  • Pranešimai

    33
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Kubilonas gavo reakciją nuo Dissco Lietuvos didžiausių forumų TOP 10   
    O kur dingo supergames.lt (vaikų forumas)? Tipo nepopuliarus? :D
  2. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Algiz Patikrino, kas nutinka kompiuteryje įdiegus 12 populiariausių nemokamų programų – pašiurpo   
    Svetainės „How-to Geek“ specialistai, bandantys savo skaitytojus išmokyti kompiuterinio raštingumo ir programinės įrangos higienos, niekada nerekomenduoja į kompiuterį diegtis nemokamos programinės įrangos – nemokamas sūris juk būna tik spąstuose. O norėdami parodyti, kad jų rekomendacijos ne iš piršto laužtos, jie į savo kompiuterį įdiegė populiariausias nemokamas programas iš „download.com“ svetainės.
     
    Kaip programinės įrangos šaltinis svetainė „download.com“ pasirinkta neatsitiktinai: ji priklauso puikios reputacijos IT naujienų leidiniui „Cnet“, be to, svetainės politikoje aiškiai parašyta, kad jokių programų, kuriose yra piktybinių elementų, neplatinta: patiems kūrėjams draudžiama į svetainę įkelti bet kokius produktus, kuriuose esama virusų ar kitų piktybinių programų, kurie įsidiegia savaime be vartotojo sutikimo, kurie nuolat renka informaciją apie naudotoją, kurie keičia vartotojo numatytąją naršyklę ar naršymo pradžios svetainę, privatumo nustatymus, kurie įsidiegia slapčia, vartotojui nesuteikiant galimybės perskaityti programos naudojimo taisyklių ir kurie neatlieka funkcijų, nurodytų aprašyme
     
    Visa programinė įranga buvo diegiama į „šviežiai sukurtą“ virtualią mašiną, diegimui naudojant numatytuosius nustatymus. Ir rezultatas, kaip iš anksto prognozavo „How-to Geek“, baisus.
     
    Skaitytojus įspėjame – jei patys norėsite atlikti panašų eksperimentą – jokiu būdu nenaudokite tam savo pagrindinio kompiuterio, nes jis gali tapti beverte metalo krūva. O jeigu smalsumas nugalės – specialiai eksperimentui susikurkite virtualią mašiną.
     
    Taigi, kokios programėlės pateko į download.com „Top-12“ sąrašą? Pačiame jo viršuje tūno dvi antivirusinės programos – „Avast“ ir AVG. Tiesa, joks sveiko proto kompiuterio naudotojas dviejų tokių programų vienu metu niekada nenaudos, todėl ir „How-to Geek“ pasirinko jiems jau pažįstamą ir gerai įvertintą „Avast“.
     
    Bet jau čia prasidėjo nelabai pageidaujamų dalykų virtinė: „Avast“ rekomenduoja kartu įsidiegti ir „Dropbox“. Žinoma, ir debesinė duomenų saugykla nėra blogas dalykas, juolab, kad „Dropbox“ taip pat patikima, bet čia reikia įsisąmoninti vieną dalyką: iš papildomų pasiūlymų įsidiegti kokią nors kitą programą patys programinės įrangos gamintojai uždirba kur kas daugiau nei iš savanoriškai pasirenkamų papildomų mokamų paslaugų. Na, šįkart bent jau papildomas pasiūlymas nėra prastas.
     
    Pradėjus veikti „Avast“ diegiamas „KMPlayer“. Ir pradėjus diegti šią programą atsidaro informacinis langas, kuriame siūloma „Sutikti ir įdiegti“. Kada nors skaitėte, kas parašyta tuose informaciniuose languose? Ne? O derėtų – jei sutikote ir įdiegėte, sveikiname, jau turite bendrovės „Spigot“ naršyklių įskiepių visiems gyvenimo atvejams. Ir tai dar ne viskas – iškart po to, kai sutikote, atsidaro dar vienas panašus langas. Vėl „Sutikote ir įdiegėte“? Vadinasi, turite ir „PC Pro Cleaner“ programą. Kitas žingsnis? Būkite mieli, sutikite įsidiegti „Search Protect“. Turėsite dar vieną „naršyklės priežiūros įrankį“, panašų į „Spigot“ produkciją – nors ir nežinia, kaip du konkuruojantys naršyklės hijackeriai veiks viename kompiuteryje.
     
    Sutikus su visais šiukšlių (kurių diegimą oficialiose taisyklėse download.com draudžia) diegimo pasiūlymais ekspertai savo kompiuterio ekrane pamatė klaidos pranešimą – į kompiuterį norėjo patekti dar vienas naršyklės vagis „WajamPage.exe“, bet kažkodėl jis nulūžo. Gal taip ir gerai – sukčių kreivi pirštai apsaugojo kompiuterį nuo nepageidaujamo sukčių produkto.
     
    Tuo metu baigėsi „PC Pro Cleaner“ diegimas. Programa pradėjo kompiuterio tikrinimą ir (prisiminkite, tai buvo naujutėlaitė virtuali mašina) atrado daugybę grėsmių. O kad vartotojas netyčia nepraleistų tų grėsmių pro akis, programa apie prakalbo žmogaus balsu. Ir ji dar ne kartą bandė apie save pranešti balsu – atsitiktinai pasirinktu metu ji per kolonėles pareikšdavo, kad kompiuteris pilnas klaidų ir laikas jį taisyti.
     
    Taigi, kol kas rezultatas toks: 1 antivirusinė programa, 1 vaizdo rinkmenų leistuvas, 2 naršyklės vagys, 1 „kompiuterio valytojas“, kuris pats yra daugiau šiukšlė nei valytojas.
     
    Ketvirtas įrašas sąraše - „YAC Anti-Malware“. Įsidiegė gražiai, be jokių papildomų dovanėlių. O po kelių sekundžių ekrane atsirado mažas kažką stebintis langelis. Ir pranešimų centras pradėjo be paliovos pranešinėti, apie tai, kad stebėjo kažkokį procesą ir jį leido. Džiugu bent jau tai, kad tie pranešimai pasirodo labai trumpam..
     
    Penktoje sąrašo vietoje – patikima programa „CCleaner“. Ją „How-to Geek“ ekspertai savo skaitytojams yra rekomendavę ir anksčiau, o šįkart ji įsidiegė be jokių nemalonių staigmenų ir veikė kaip tikėtasi.
     
    Šeštoji – „YTD Video Downloader“ duomenų siuntimosi įrankis. Įsidiegti nepavyko - „Avast“ griežtai atsisakė leisti jį diegti. Vėliau paaiškėjo, kad „Avast“ pasielgė labai gerai, bet kodėl gi ji neveikė kai į kompiuterį įsliuogė „KMPlayer“ prielipai?
     
    Septinta vieta sąraše „Free YouTube Downloader“. Diegimui koją vėl pakišo „Avast“. Kas gi per nesąmonė – programos iš to paties populiariausiųjų sąrašo, bet pirmoji draudžia diegtis paskesnes? O jeigu tai virusai ir piktavališka įranga, kodėl jas platina download.com? Galbūt ir šios svetainės valdytojai, kaip ir įprastiniai vartotojai, tiesiog užsimerkia ir spaudžia mygtuką „Leisti“?
     
    Aštuntoje sąrašo vietoje - „Driver Booster “, nors „How-To Geek“ anksčiau buvo informavę, kad tvarkyklių atnaujinimo įrankiai yra blogiau nei nieko nedarančios programos. Na bet eksperimentas yra eksperimentas. Diegiame. Kartu su kažkuo, kas vadinasi „Advanced SystemCare Free“, nes taip pažymėta numatytose nuostatose. Pasirodo, ši programa buvo ir taip buvo sąraše, 9 vietoje.
     
    Dešimtoje sąrašo vietoje - programa, kurios po tokio eksperimento tikrai prireiks: „IObit Uninstaller“, spėjant pagal pavadinimą – programų šalinimo pagalbininkas. Na jei jau jie padeda kompiuterį apvalyti, tai negali patys jo prišiukšlinti, ar ne? Ogi visai ne! Diegimo lango apačioje – sunkiai įžiūrima varnele papuoštas langelis, informuojantis, kad kartu bus įdiegtas ir „IObit Malware Fighter“.
     
    Tada apie tai, kad ji nėra visiškai bevertė, priminė YAC. Programa informavo, kad kažkas kiša nagus prie interneto naršyklės nustatymų. Tik kad pranešimas apie tai ekrane matėsi labai trumpai ir nebuvo labai informatyvus. Ir jam išnykus nebuvo galima rasti jokios pranešimų istorijos. Taip ir liko neaišku – ar pagrįstai gąsdina, ar taip daro siekiant pateisinti savo egzistavimą.
     
    Įdiegus programą „Virtual DJ“ (ji ekspertus nustebino tuo, kad nebuvo prie ko prikibti), eksperimento pabaigai liko „Download App“. Panašu, kad ją sukūrė patys download.com šeimininkai. O ją diegiant – vėl langas teksto, parašyto painiu teisiniu žargonu. Apie kažkokius „Spigot“ produktus. Bet juk jie jau yra kompiuteryje?
     
    Vėl suspigo YAC – pranešė, kad kažkokia programa SP.exe bando pakeisti naršyklės namų puslapį. Tai gerai, kad YAC šį veiksmą uždraudė.
     
    Ir tai buvo tik kelias minutes trukusios kovos pradžia – YAC, „Search Protect“ ir „Spigot“ įskiepiai bandė išsiaiškinti santykius – kuris iš jų svarbesnis. O YAC apie kovos rezultatus pranešimais informavo kas kelias sekundes. „Search Protect“ ir „Spigot“ pakaitomis bandė nustatyti naują naršyklės puslapį, o YAC jį atkeitinėjo atgal. Štai kur titanų kova!
     
    Bet tuo metu kompiuterio ekranas užsipildė iššokančiais langais, todėl nuspręsta jį perkrauti. Juk tai turėtų padėti, ar ne?
     
    Vos užsikrovus „Avast“ užblokavo grėsmę, vardu „Conduit“. Puikus darbas. Tik jį tikriausiai reikėjo atlikti dar to „Conduit“ diegimo metu?
     
    Ir nors „Trovi/Conduit“ buvo užblokuota kaip virusinė įranga, jos padaryti pakeitimai liko - „Internet Explorer“ namų langas buvo trovi.com.
     
    Norėdami padaryti tai, ko nepavyko anksčiau, ekspertai nusprendė atjungti visas kreivai-šleivai veikiančias apsaugas ir įdiegti anksčiau užblokuotą „YTD Video Downloader“. Ir po sėkmingo diegimo išnyko galimybė pasinaudoti interneto naršykle: kaskart bandant ją įjungti pasirodydavo pranešimas, kad kažkas bando atidaryti tinklo turinį neapsaugotu režimu.
     
    Pasirodo, ne be reikalo: leidus atidaryti šį turinį į kompiuterį įdiegiami nurodymai visus interneto duomenis siųsti per „proxy“ tarnybinę stotį. Kas yra labai, labai blogai.
     
    Reikia paminėti, kad „Avast“ veikė patenkinamai – pačią pikčiausią piktybinę programinę įrangą blokavo, bet didžiąją dalį naršyklės grobikų ir šnipinėjimo įskiepių praleido.
     
    Pamokos
     
    Reikia tikėtis, iš šio eksperimento bus išmokta kelių svarbių dalykų. Nemokamos programinės įrangos platintojai beveik visas savo pajamas gauna į savo galimai naudingos programinės įrangos paketą įtraukdami ir visiškai nereikalingas programas, kurios užsiima vartotojų gąsdinimu ir vilioja iš jų pinigus už tariamai būtiną kompiuterio išvalymą. Bet pats geriausias patarimas šiuo atveju – kad nereikėtų valyti šiukšlių, tiesiog vengti jų patekimo į kompiuterį. Kitaip tariant, nemokamos programinės įrangos vengti kaip maro.
     
    Imuniteto nuo šiukšlių patekimo į kompiuterį nesuteikia jokia „How-to Geek“ išbandyta antivirusinė programa, todėl, ypač jeigu nesate kompiuterių ekspertas, į savo kompiuterį nediekite nieko, ant ko didelėmis raidėmis parašyta „NEMOKAMAI!“
     
    Svetainių, kurios leistų atsisiųsti „švarią“ nemokamą programą, tiesiog nėra: nemokamų programų kūrėjai savo produktus apkarsto jiems pinigus uždirbančiomis šiukšlėmis, o nemokamų programų siuntimosi svetainės savo pelno dalį uždirba tuos produktus apkarstydamos dar vienu šiukšlių sluoksniu.
     
    http://www.delfi.lt/mokslas/technologijos/patikrino-kas-nutinka-kompiuteryje-idiegus-12-populiariausiu-nemokamu-programu-pasiurpo.d?id=66884552#ixzz3OdaBwlB3
  3. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Jonaitis Ieškai įkvėpimo?   
    Aš kai pamatau įkvėpimą, tai mano dizainas gaunasi beveik toks kaip originalas tik, kad aš išsidėstau kaip man gražiau. :D
  4. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Elijus Problema del tapatybes patvirtinio   
    http://img856.imageshack.us/img856/3932/tiq8.png
     
    :D
  5. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Mindux2000 Problema del tapatybes patvirtinio   
    Kreipkis į KERNIU. :D
  6. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Vyrasx5 Problema del tapatybes patvirtinio   
    Kernius padėjo :D
  7. Patinka
    Kubilonas sureagavo į shwiesele Kaip išmuitinti siuntą iš DHL?   
    ateis pas tave
     
    TRANSLAINERIS
    numaus paskutines kelnes ir seip netaip atiduos siunta
     
     
     
     
    uzjauciu
     
     
     
  8. Patinka
    Kubilonas sureagavo į FLSHS Iš ko susideda hostingo ir serverių paslaugų kaina   
    Sveiki,
     
    Labai dažnai tiek Lietuvoje, tiek užsienyje forumuose, vartotojų grupėse ir kitose bendravimo terpėse susiduriu su diskusijomis apie hostingo, serverių, VPS kainas, aptarnavimą, resursus, palyginimus ir t.t. Labai dažnai matau nepamatuotus lūkesčius, ko pasekoje atsiranda neigiami komentarai apie tiekėją, pykčiai ir nesutarimai. Nutariau parašyti vieną kartą ir visiems laikams, kad galėtumėte įsivertinti ar mokate teisingą kainą už paslaugas ir ko už tai turėtumėte tikėtis. Neužsiimu reklama, todėl galite etikečių neklijuoti ir manęs su niekuo nesieti. Etikečių klijuotojų žinutes ir rėksnius prašysiu šalinti.
     
    Visu pirma pradėkime nuo to, kad hostingo verslas taip pat yra verslas, kuris turi atnešti pelną, o darbuotojai užsidirbti savo algas ir uždirbti įmonei pelną. Pinigai iš oro nebyra, juos moka klientai, todėl visos įmonės dirba būtent klientams. Bet tai tikrai yra ne labdaros organizacijos.
     
    Taigi, pradėkime nuo to, kad hostingo versle, kaip ir visuose kituose yra 3 scenarijai:
     
    Geras aptarnavimas + Dideli resursai = Didelė kaina
    Geras aptarnavimas + Žema kaina = Labai maži resursai, galbūt labai sena įranga.
    Žema kaina + Dideli resursai = Prastas aptarnavimas arba jokio aptarnavimo.
     
    O papildomas, nematomas parametras yra Laikas = Pinigai.
     
    Pradėkime nuo to, kas yra geras aptarnavimas ir jo nebuvimas.
    Geras aptarnavimas yra pati brangiausia sudedamoji dalis iš visų kitų. Tai yra pats didžiausias bet kurios įmonės turtas - žmonės, kurie žino ką daro. Turbūt ne paslaptis, kad daugelis esate girdėję apie gerų ir patikimų specialistų algas iš įvairių portalų. Tik visi dar pamiršta, jog mokant algą, valstybei mokesčiai sudaro beveik antrą dalį algos. Ir tai vyksta kiekvieną mėnesį. Taigi bet kuriuo atveju gerų specialistų komanda kainuoja brangiai, bet jie kokybiškai atlieka savo darbą. Jokio aptarnavimo arba prastas aptarnavimas reiškia arba nepakankamą specialistų skaičių arba nekvalifikuotus specialistus.
     
    Resursai, serverio resursai, serverių, tinklo įranga, tinklas - tai kita sudedamoji dalis, kuri kainuoja taip pat nemažus pinigus. Gero serverio kaina prasideda nuo 15 - 20 tūkst litų. Tinklo įranga ir visa kita kainuoja žvėriškus pinigus. O jei pradėtumėme kalbėti apie Ddos apsaugos įrangą ir interneto srautą pakankamą dideliam ddos, kainos būtų 5 nuliukų zonoje + dar 4 nuliukų zona kas mėnesį.
     
    Kaina - tai kita sudedamoji dalis, kurią nustato tiekėjas, kad paslaugos būtų ne nuostolingos, bet generuotų tam tikrą pelną. Kaina turi atpirkti įrangos kainą, darbuotojų algas, mokesčius valstybei, bankams, ofiso nuomai, mokėjimų tarpininkams, telefonams ir kitiems būtiniems darbui dalykams.
     
     
    Hosingų ir serverių situacijos:
     
    Vystyti SMS hostingą kainuoja svetainė, serveriai, darbuotojai, mokėjimų rinkimai ( Dažnai gaunama tik 50% - 70% nuo SMS žinutės ). Taigi scenarijus gaunasi: "Žema kaina + Dideli resursai = Prastas aptarnavimas arba jokio aptarnavimo.". Dar pridėčiau, kad gali būti arba ne nauja įranga, arba netgi VPS serveris. Paprasčiausiai už mokamus pinigus neįmanoma suteikti jokio aptarnavimo, todėl tiekėjai atsako vieną kartą į dieną arba į 2 dienas ir tai neturėtų niekieno stebinti. Nuolat dirbantis specialistas yra prabanga, o didelis vartotojų skaičius sudaro eibę problemų. Taip pat kuo daugiau svetainių, tuo didesnė tikimybė, jog viena iš svetainių turės problemų dėl DDOS ir apskritai daug didesnė tikimybė, jog serveris neveiks. Greičausiai tai bus labai užribotas hostingas, nes reikia pritalpinti kuo daugiau svetainių už žemiausią kainą. Kodėl dažniausiai nepateikiamas telefono numeris? Nes specialisto konsultacijas turbūt kainuos daugiau, nei už paslaugas sumokėsite per metus laiko.
     
    Hostingas - Tai jau kita paslauga, kuri gali kainuoti arba daug, arba mažai. Kaina gali priklausyti nuo to, kiek svetainių talpiname serveryje, koks serveris naudojamas. Taip pat aktualus tampa ir resursų paskirstymas, resursų ribojimas. Serveris su svetainėmis turi generuoti pelną, todėl tiekėjas renkasi arba pritalpinti daugiau svetainių už mažesnę kainą, arba mažiau svetainių už didesnę kainą. Taigi jeigu svetainių yra mažiau, taigi tikimybė, kad vienas vartotojas kenks kitiems ( pvz ddos) yra kur kas mažesnė. Taip pat prisideda aptarnavimas, kuris yra pats brangiausias parametras.
     
    VPS - Kodėl VPS su tais pačiais parametrais vienoje kompanijoje gali kainuoti 20 lt, o kitose 100lt? Lygiai tapati situacija kaip ir su hostingu. Kompanijos renkasi kiek į serverį pritalpinti VPS serverių. Viena kompanija į lygiai tokį pat serverį gali patalpinti 15, kita kompanija 40 lygiai tokių pat planų su tais pačiais parametrais. Taip, tai įmanoma ir tai vadinama serverio overselingu. Overselingas - serverio resursų perpardavimas. Sakykime serveris turi 2 procesorius po 4 cores ir kiekvienas po 3Ghz. Vadinasi abu procesoriai turės 24 Ghz. Jeigu serveris turi 10 planų po 2.4Ghz = 24Ghz - serveris nėra perparduotas, o kiekvienas papildomas planas jau darys serverį perparduotą. Pagrindinė VPS serverių problema - kietieji diskai. Taigi VPS su tokiais pat parametrais greitis irgi gali skirtis ir kelis kartus. Taip pat prisideda aptarnavimas, kuris yra pats brangiausias parametras.
     
    Serveriai. Tos pačios konfiguracijos serverio kaina gali skirtis kelis kartus. Pvz OVH ir Singlehop. OVH teikia beveik tik geležį ir į pagalbos užklausas beveik neatsakinėja, procesai automatizuoti ir savitarnos sistema veikia pakankamai gerai. Singlehop teikia gerą greitą pagalba, greiti atsakymai ir sprendimai. Jeigu talpinama svarbi informacija, kuri turi veikti 100%, kas nutiks tokiu atveju, jeigu serveris suges ir nesulauksite pagalbos? Patirsite nuostolius. Laikas = pinigai. Jeigu nuostoliai yra galimi ir neveikimo laikas nėra problema, tuomet tai yra gerai. Visi labai pasitiki, kad serveris veiks ir nieko neatsitiks. Bet kaip patirtis rodo, gali būti daugybė įvairių situacijų, kartais net komiškų, kada reikia kvalifikuotos pagalbos ir brangių kvalifikuotų specialistų, kurių laikas yra ribotas. Kuo serverio žemesnė kaina, tuo specialistas turės aptarnauti daugiau serverių, vadinasi pagalbos reikės laukti ilgiau. Arba gali būti daugiau specialistų, bet kvalifikacijos lygis žemas. Atsakymai greiti, bet nevertingi. Žinoma, serveris su KVM, kada vartotojas gali administruoti serverį yra neblogas sprendimas, bet ištikus gedimui vistiek reikės techninės pagalbos. Kaip jau minėjau, serverių aptarnavimas yra pati diždiausia dedamoji prie serverio vertės. Mažiau svarbi yra serverio geležis, kuri santykinai kainuoja pakankamai nedaug. Taip pat gali būti naudojama sena duomenų centro įranga, nors OVH viskas padaryta naujai. Taip pat gali būti įranga serverinė arba neserverinė, kietieji diskai paprasti arba enterprise. Skirtumas kainose.
     
     
    Reziume:
     
    Galiu pasakyti tik tiek, kad pats klientas vertina ar jam kaina yra priimtina. Nėra pigių ir nėra brangių paslaugų - yra poreikiai ir yra 3 scenarijai, o klientai vertina ką geriau prarasti - ar aptarnavimą, ar resursus, ar pinigus ( mokant brangiau už paslaugą ). Kiekvienas gali įsivertinti pagal pinigus ir mokamas paslaugas - jeigu aš įsigijau hostinga pigiau nei rinkos kaina ir turiu nelimituotus resursus, vadinasi serverio neveikimas yra toleruotinas. Jeigu reikalingas greitas aptarnavimas ir nedidelė kaina, tuomet teks tenkintis 100mb disko vietos. Kiekvienas tiekėjas suteikia visų pirma paslaugų vertę už tam tikrą kainą, o po to klientas vertina kiek jis už tą vertę gali mokėti. Skundai, nepasitenkinimas ir kiti dalykai atsiranda iš to, kad kliento lūkesčiai dažnai yra didesni, nei sukuriama vertė už mokamą kainą.
     
    Jokiu būdu negalima kaltinti vadinamų "budget" tiekėjų už blogą aptarnavimą, jie atlieka labai gerą darbą ir užpildo tam tikrą rinką. Bet labai apmaudu, kai pasipila nepamatuoti lūkesčiai ir skundai jų adresu, nes sukurti aukštą vertę už mokamą kainą yra neįmanoma. Pykti galima tuomet, kada mokama kaina yra aukšta, o aptarnavimas nekvalifikuotas ir miegantis.
     
    Visiems linkiu nuspręsti teisingai ir pasirinkti paslaugas, kurios yra optimaliausios jūsų kainos/poreikių santykiui. bet tuo pačiu noriu paraginti nepamiršti, kad kartais visur visko pasitaiko, kaip ir realiame gyvenime.
  9. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Nesako Atpažinimo vieta, suvedus telefono numerį   
    https://www.sat-gps-locate.com/
  10. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Edvinas01 Kokia vertė?   
    Vienas euras
  11. Patinka
    Kubilonas sureagavo į UnoDėdė Vandens taupymas   
    6 litrai - tiek vandens standartiškai išnaudojame vienu kartu nuplaudami unitazą.
     
    Sakykim, šeimoje gyvena trys žmonės. Įsivaizduokim, kad į tualetą namie jie eina po 4 kartus per dieną, taigi vandeniu nuplauna unitazą 12 kartų.
     
    Per dieną taip išnaudojami 72 litrai geriamo vandens.
     
    Per mėnesį - 2160 litrų geriamo vandens = 2.1 m3
     
    Vandens kaina Vilniuje šiuo metu yra 5,88 m3
     
    Per mėnesį: 12.34 lt
    Per metus: 148.08 lt
     
    Suma gal ir neatrodo labai įspūdinga kai imi vieną namų ūkį. Tačiau padauginkim iš 1000:
     
    25920 litrų (vienos šeimos geriamo vandens unitaze išnaudojamas kiekis per metus) * 1000 (šeimų) = 25920000 litrai = 25920 m3 * 5.88 lt = 152409.6 lt
     
    Bet esmė čia ne pinigai, o pats vanduo, kuris nėra amžinas dalykas. Kiek man yra tekę būti užsienio didmiesčiuose - niekur vanduo iš krano nebuvo geriamas. Na, gal ir galima jį gerti, bet chloro skonis tiesiog vimdo.
     
    Aš tiesiog susimąsčiau apie tai, kad turime neįkainojamą turtą, kuris ateityje gali būti vertinamas labiau, nei dabar nafta.
     
    Idėja paprasta:
     

     
    Gal tai galėtų išaugti į verslą? Visas sistemos sumontavimas ir pajungimas neturėtų brangiai kainuoti. Tik, žinoma, problema būtų tokios sistemos pritaikymo senos statybos daugiabučiams.
  12. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Aurimas Mokami SMS   
    Darbuojuos su mokejimai.lt, bet negalėčiau pavadinti to "darbu", nes gaunu 0-1 sms per dieną :lol: Pagrinde naudoju 1 ir 2lt nominalo sms, nes nelabai turiu paslaugų, kurias galėčiau apmokęstint brangiau ir truputį nerimauju, kad ne su visais ryšio operatoriais veiks "brangesni" sms (ne dėl to, kad nepasitikėčiau sistema, tiesiog jau pačiam ne kartą buvo kurnors už hostingą mokant, kad neužskaito 5lt sms)
     
    Gavau vieną nediduką išmokėjimą, dabar laukiu dar mažesnio (alaus labai noriu).
     
    Patiko tai, kad sutartį internetu pasirašyt galima.. Nemėgstu popierių.
     
    Labiausiai nepatinka, kad rodo
    EMI Turima suma 11.00 LTL
    Bus nuskaičiuota mokesčių: 8.24 LTL (tiesiog verkt norisi)
    Bus išmokėta: Išmokėjimas negalimas
     
    :lol:
  13. Patinka
    Kubilonas sureagavo į kuji Kas yra kiečiau už programuotoją?   
    Kas per Flame klausimas? čia toks sunkus "pachmėlas"?
  14. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Skuduras Kas yra kiečiau už programuotoją?   
    Drąsus atsakymas, bet nebūčiau linkęs nuvertinti ir Einikio.
  15. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Satanica Prisistatau   
    Sveiki visi.
     
    Pradėsiu turbūt kaip dauguma. Mano vardas Gaivilė, man 22 metai, esu iš Kauno.
     
    Forumą vis paskaitydavau kartas nuo karto, taigi, dabar nusprendžiau prisiregistruoti ir galbūt padiskutuoti ar užduoti protingiems žmonėms klausimus.
     
    Ko aš čia atėjau? Visų pirma - mokymuisi ir tobulėjimui. Gyvenime veikiau tai šį, tai tą, bet nieko konkretaus, kas ganėtinai pabodo. Visada buvau šiek tiek "prie meno", todėl linkstu į dizaino pusę, tačiau trūksta žinių ir gebėjimų. Tikiu, kad čia rasiu atsakymus į nemažai klausimų, su kuriais susiduria naujokai, bendraminčių ar galbūt netgi naują veiklą, apie kurią anksčiau nebuvau pagalvojusi.
     
    Tikiuosi, draugausim ;)
     
    Ačiū už dėmesį B-)
  16. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Marius Keletas patarimų, kaip padidinti lankomumą jūsų svetainėje.   
    Sukurti svetainę yra viena - ją išreklamuoti ir padaryti populiaria, visai kas kita. Tie, kas užsiima svetainių kūrimu bei jų priežiūra puikiai supranta koks tai yra sunkus ir daug laiko atimantis darbas - svetainės reklamavimas. Kadangi iki šiol dar nelabai ir buvo temos kurioje būtų intensyviai diskutuojama apie svetainės reklamavimo būdus, nutariau sutraukti į vieną vietą šiek tiek informacijos ir visa tai pateikti jums. Vieni būdai, aišku, bus daug kam labai puikiai pažįstami - kiti galbūt mažiau. Norėjau padaryti tokį gidą, kuris butų pravartus tiek pradedantiems domėtis svetainės reklamavimo subtilybėmis, tiek, suteiktų bent kažkiek naujos informacijos, jau gerokai pažengusiems šioje srityje.
    Beje, šiaip visi patarimai bus orientuoti labiau angliško turinio svetainėms, bet manau tam tikri aspektai padės ir turintiems lietuviškas svetaines.
     
    Taigi, pradedam...
     
    1. FaceBook
    Galbūt nieko naujo šitame ir nėra tačiau, visgi, šis socialinis tinklalapis tapo daugelio firmų ir asmeninių puslapių viena iš pagrindinių reklamavimo terpių. Paskutiniu metu, kad būtų sudarytos kuo geresnės galimybės svetainėms reklamuotis šioje svetainėje buvo prikurta begalė įvairiausių įskiepių, kurie leidžia, tiesiog akimirksniu įterpti megiamą nuorodą ant savo facenook sienos.
    Be to, svetainės oficialus facebook puslapis (Facebook Fan Page) gali tapti labai puikia terpe reklamuojant naujus jūsų puslapio ar blogo straipsnius. Kadangi jūsų straipsnis yra pateikiamas būtent konkrečiai tuom besidominčiai auditorijai (Target Audience).
    Pats šiuo metu turiu Facebook Fan Page su ~1700 jį mėgstančių žmonių. Įkėlus į svetainę naują straipsnį ir jį papublikavus Facebooke gaunu maždaug ~50-80 unikalių lankytojų vien iš Facebook Fan Page + jei straipsnis būna tikrai vertas dėmesio, dar ir gana nemažai taip vadinamų share'ų. Teisingai naudojant šią svetainę, kaip reklamavimo priemonę, galima pritraukti tikrai nemažai lankytojų į jūsų svetainę, kurie radę pas jus galbūt kažką tikrai įdomaus dar ir patys jums padės reklamuotis.
    Kaip pritraukti žmonių dėmesį į jūsų Facebook puslapį galite pasiskaityti štai čia.
     
    2. Twitter
    Tai būdas, kurį tikriausiai žino kiekvienas bent kažkiek besidomintis svetainių kūrimu bei jų reklamavimu. Paprasčiausiai jei jau eina kalba apie lankytojų srauto didinimo, jūsų svetainėje, įrankius, negalėjau nepaminėti ir jo. Tiesa, šia sistema reikia ir mokėti naudotis. Neužteks vien susikurti naujo accounto ir dėti linkus į savo straipsnius. Daugiau apie twitterio naudą galite pasiskaityti šiame straipsnyje.
     
    3. Naujienlaiškiai
    Tikriausiai viena iš efektyviausių reklamos priemonių yra jūsų svetainės naujienlaiškis. Paskutiniu metu tai tapo praktiškai neatsiejamu daugelio svetainių atributu, kadangi per akimirką jūs galite pasiekti šimtus ar net tūkstančius jūsų svetainėje publikuojama informacija besidominčius lankytojus. Visa tai veikia labai paprastai. Jūsų tinklalapyje yra tiesiog įdedama nedidelė dėžutė, kur atėjęs lankytojas gali įrašyti savo vardą bei el. pašto adresą norėdamas ir toliau ateityje gauti visą naujausią informaciją apie naujienas jūsų svetainėje tiesiai į savo elektorinį paštą. Aišku, kad pasiekti solidų skaičių prenumeratorių, reikia įdėti tikrai labai daug darbo, o svarbiausia pateikti įdomų turinį savo svetainėje.
    Šia rinkodaros priemone užsiimantys svetainių kūrėjai neretai norėdami pritraukti kuo daugiau naujienlaiškių prenumeratorių neretai taipogi keičiasi prenumeratoriais su kitomis panašaus stiliaus svetainėmis. Šis būdas dar kitaip yra vadinamas "Ad Swaps".
     
    Kaip tai veikia?
    Pasiekus tam tikrą prenumeratorių skaičių (šis skaičius turėtų būti maždaug apie 500-1000), jūs galite sutarti su kitu panašios tematikos svetainės savininku, jog apsikeisite naujienlaiškiais apie jūsų, vieno kito, straipsnius, svetaines, video ar pan. Esmė tame, kad jūs savo naujienlaiškyje aprašote galbūt kažkokį tai kito žmogaus įdomų straipsnį ar tai jo siūlomas paslaugas, su įterpta nuoroda į jo svetainę, gaudami už tai lygiai tą patį iš kito asmens. Neretai tokie prenumeratoriai ne tik, kad ateina apsižvalgyti ir į jūsų svetainę, bet radę joje kažką tikrai įdomaus, taipogi ir užsiprenumeruoja naujienlaiškį iš jūsų.
    Taip jūs galite gerokai padidinti jūsų prenumeratorių skaičių.
     
    Užsienio svetainės, kuriuose tokių svetainių kūrėjai ieško su kuom galėtų apsikeisti naujienlaiškiais:
    http://www.imadswaps.com
    http://www.warriorforum.com/warrior-joint-ventures/
    http://www.Safe-Swaps.com
    http://www.AdswapFinder.com
    http://www.JVME.com
    http://www.ListSwapper.com
    http://www.HonestWorkFromHomeSuccess.com
    http://www.EliteClickSwaps.com
     
    Kabliukas: Jeigu rašote apie ką nors, ką tikrai nusimanote - galite parašyti nedidelę internetinę knygą, kurioje tuom besidomintis lankytojas ras tikrai kažką naudingo. O kad parsisiūsti šią knygą jis turėtų užsiregistruoti jūsų naujienlaiškyje. Patikėkit tai tikrai veikia ir gana stipriai padeda pakelti prenumeratorių skaičių.
     
    4. Straipsnių rašymas kitose svetainėse.
    Anglų kalboje, tai būtų galima suskirstyti į dvi kategorijas - "Guest Posting" ir "High-Profile Content Syndication". Kuom jie skiriasi? "Guest Posting" - tai yra galimybė gauti straipsnį su nuoroda į jūsų svetainę tiesiog už tai, kad jūs davėte kitos svetainės savininkui kažkokį tai įdomų straipsnį, kuris gali būti įdomus to puslapio skaitytojams. Geriausias dalykas yra tas, kad abu lieka patenkinti - puslapio savininkas gauna nemokamo turinio savo tinklalapiui, o jūs - nuorodą į jūsiškę svetainę, kuri straipsnio dėka pritraukia jums nemokamų lankytojų.
    "High Profile Content Syndication" veikimo principas yra labai kažkiek panašus. Jūs tiesiog pateikiate savo straipsnius (dažniausiai tai būna tam tirkos apžvalgos) tam tikroms svetainėms, o jos juos publikuoja bei leidžia jums įdėti nuorodas į kitas svetaines. Šiuo metu pasaulyje yra sukurta nemažai gana stipriai lankomų tokių svetainių, kurios gali pagelbeti jums tiesiog nerealiai pakelti svetainės lankomumo lygį.
     
    Siūlau išbandyti http://myblogguest.com/, tai svetainė, kurioje galite gauti ne tik nemokamų straipsnių jūsų blogams, bet taip pat galite kelti ir savo straipsnius, kuriais galės naudotis kitų svetainių savininkai kaip nemokamą turinį su nuorodomis į jūsų svetainę (-es).
     
    *PASTABA: Gale šio straipsnio pateiktas visas sarašas svetainių, išskirstytų pagal kategorijas, kur yra galima nemokamai gauti straipsnių su nuorodomis į jūsų svetaines.
     
    5. Įdomių nuorodų apžvalga
    Tai gana įdomus ir tikriausiai nedaug tegirdėtas būdas, kaip galite gauti papildomų nuorodų bei, savaime suprantama, lankytojų į jūsų svetainę. Angliškai šis būdas vadinamas "Link roundup".
    Viskas vyksta labai paprastai - tiesiog nueinate į Google ir rašote:
    “Daily Link Roundup”
    “Weekly Link Roundup”
    “Monday Link Roundup”
    “Friday Link Roundup”
    “Link Roundup”
     
    Jei norite sukonkretinti:
    “Weekly Link Roundup” + parenting
    “Weekly Link Roundup” + marketing
    “Weekly Link Roundup” + sports
    “Weekly Link Roundup” + travel
     
    Tiesiog pridedate savo raktažodį.
    Šiuo metu, pasaulyje labai daug blogerių kurie savo bloguose tiesiog mėgsta apžvelginėti įdomias ir jiems aktualias svetaines. Tad viskas ką jums reikėtų padaryti tiesiog Google pagalba paieškoti tokių svetainių bei su jais susisiekus pasiūlyti jiems nuorodą į jūsįškę.
     
    6. Fiverr
    Fiverr.com - tai svetainė, kurioje galite rasti įvairiausių dalykų vos už 5 USD. Iš tikrųjų nepagailėjus laikos ir vos keletos dolerių, šioje svetainėje galima rasti begalę puikių pasiūlymų, kuriuos kiti žmonės padarys už jumis. Tai būtų: nuoroda arba baneris pas kažką bloge, tam tikras skaičius blogų komentarų su jūsų nuoroda, submitinimas į social svetaines, yahoo answers ir pan. žmones čia siūlo beveik viską ir vos už 5 dolerius.
    Panašaus tipo svetainės:MicroWorkers.com ir MTurk.com
     
    7. Forumai
    Tai nuo seno žinomas, kaip labai geras būdas pritraukiant lankytojų į svetainę. Tiesa norint tikrai turėti pasisekimą reikėtų bandyti aplenkti tokius dalykus, kaip bandymą savo nuorodą palikti kuo daugiau forumų. Visgi, norint labiau sudominti forumo lankytojus reikėtų ir pačiam stengtis būti įdomiu bei naudingu. Žmonės besilankantys tam tikro tipo forumuose visada kur kas patikliau žiūri į ten dažnai besireiškiančius bei turinčius ką pasakyti asmenis, nei į tuos, kurie vos prisiregistravę jau kiša nuorodą į savo svetainę.
     
    8. Blogų komentarai
    Šiaip paskutiniu metu tarp puslapių kūrėjų blogų komentarai dažniau yra naudojami kaip viena iš priemonių stengiantis pagerinti svetainės pozicijas paieškos sistemose, tačiau atradus populiaresnius kitų žmonių asmeninius blogus tai gali pasirodyti ir kaip labai geras naujų lankytojų šaltinis. Maždaug prieš metus teko paskaityti straipsnį, kaip vienas parašytas komentaras į vieną svetainę atvedė daugiau kaip 230 unikalių lankytojų. Prieš porą savaičių ir pats likau smagiai nustebintas, kaip kažkam parašius komentarą su nuoroda į mano svetainę, viename iš didžiausių sporto portalų, ispanų kalba marca.com dar tą pačią dieną sulaukiau ~30 unikalių lankytojų vien iš komentaro palikto šioje svetainėje.
     
    9. Tinklalapio populiarinimas pasinaudojant internetinių knygų galia (Ebook syndication).
    Tai taip pat gana įdomus jūsų tinklalapio populiarinimo būdas. Tiesiog parašykite kokią nors paprastą internetinę knygutę (ebook) ir ją įkelkite į tam tikras internetinių knygų direktorijas. Na jeigu jau nelabai turite ką rašyti tai tiesiog įdėkite keletą geresnių straipsnių iš savo svetainės ir juos gražiai apipavidalinkite.
     
    PASTABA: Nepamirškite knygoje palikti nuorodos į jūsų svetainę.
     
    Svetainės padėsiančios konvertuoti jūsų straipsnius į .PDF formatą:
    http://www.youconvertit.com
    http://www.pdfonline.com/convert-pdf/
     
    Internetinių knygų direktorijos:
    http://www.changethis.com/
    http://www.free-ebooks.net/
    http://www.getfreeebooks.com/
    http://www.thefreesite.com/
    http://www.ebookjungle.com/
    http://e-library.net/
    http://ebookdirectory.com/
    http://www.memoware.com/
    http://www.ebook88.com/
    http://www.sharewareebooks.com/
    http://www.ebookee.com/
    http://www.feedbooks.com/
    http://directory.pdf-search-engine.com/
    http://www.howto.co.uk/
    http://www.e-booksdirectory.com/
    http://books.google.com/googlebooks/tour/
    http://www.ideamarketers.com/bookpr.cfm
     
    10. Tutorialų rašymas
    Jeigu turite anglišką svetainę susijusią su internetinių puslapių kūrimų, grafikos kūrimu, SEO ir pan. tai šis būdas gali labai stipriai padėti jums pakelti lankomumą jūsų puslapio lankomumą. Tiesiog parašykite keletą įdomių tutorialų toje srityje kuri yra susijusi su jūsų svetainės tematika ir submitinkite juos į tutorialų direktorijas. Patikėkit, tai gali būti tikrai puikus būdas gerokai pakelti jūsų svetainės lankomumą.
     
    Tutorialų direktorijos:
    http://www.Instructables.com - šis skaitomas vienas iš populiariausių.
    http://www.noupe.com/
    http://www.tutorialized.com
    http://www.good-tutorials.com/
    http://www.pslover.com/
    http://www.pixel2life.com/
    http://www.tutorialsphere.com/
    http://www.tutorialkit.com/
    http://www.rnel.net/
    http://toxiclab.org/
    http://tutorial-index.com/
    http://designbump.com/
    http://www.designfloat.com/
    http://www.photoshoproadmap.com/
    http://www.tutorials-expert.com/
    http://www.cg-links.com/
    http://www.fstutorials.com/
    http://tutorialoutpost.com/
    http://www.tutorialsgarden.com/
    http://psd.tutsplus.com/
    http://psdtop.com/
    http://graphic-design-links.com/
    http://design-newz.com/submit-newz/
    http://woork.blogspot.com/2009/02/add-design-news-on-woork.html
    http://devmarks.com/
    http://www.dzone.com/
    http://www.1stwebdesigner.com/contribute/
    http://www.tripwiremagazine.com
    http://www.webdesignbooth.com/
    http://www.crazyleafdesign.com/blog/contributors/
    http://psdlearning.com/
    http://www.brushking.eu/submit_news.php
    http://kailoon.com/
    http://www.myinkblog.com/submit-news/
    http://www.fuelyourcreativity.com/user-link-feed/
    http://designm.ag/submit-news/
    http://www.flashperfection.com/submit.html
    http://www.tutorial-center.com/submit/
    http://www.totaltutorial.com/
    http://www.designshard.com/contribute/
    http://www.knowtebook.com/publish
    http://sharebrain.info/submit/
    http://www.photoshop911.com/tutorial.html
    http://www.cg-links.com/submit-link.php
    http://www.tutorialsgarden.com/submit/
    http://www.v7n.com/graphics/submit.php
    http://www.tipclique.com/
    http://gfxtuts.com/
    http://www.tutorio.com/
    http://designmoo.com/
    http://www.zabox.net/
     
     
    Kol kas tiek ką sugebėjau surinkti. Būtų labai puiku jeigu kas galėtumėte papildyti. Šią temą moderuosiu, todėl kas kart atradęs kažką naujo arba jei patys pasiūlysite kažką įdomaus, būtinai papildysiu sąrašą :)
     
    Taipogi būtų labai malonu jeigu pasidalintumėte savo patirtimi, kaip sekėsi vienas ar kitas naudojamas būdas, keliant jūsų puslapio lankomumą.
     
    Sėkmės populiarinant savo tinklalapius :)
     
    BUS PILDOMA...
     
    PRIEDAS: Svetainės, kuriose turite galimybę dėti savo straipsnius su nuorodomis į savo svetainę.
     
    Patarimų svetainės
    http://www.tipstrs.com
    http://www.onmylist.com
    http://www.listible.com
     
    Sportas
    http://bleacherreport.com/
    http://www.yardbarker.com/
    http://football.about.com/library/weekly/blsubmit.htm
     
    Internetinis marketingas
    http://mashable.com/writers/
    http://www.businessknowhow.com/newsletter/articleguidelines.htm
    http://members.work.com/nlr/CreateGuide.do
    http://bx.businessweek.com/
    http://smallbusinessonlinecommunity.bankofamerica.com/blogs
    http://articles.massivelinks.com/
    http://marketing.about.com/od/marketingtipsandadvice/l/blartsubmission.htm http://advertising.about.com/blarticlesubmission.htm
    http://www.sitepronews.com
    http://bizcommunity.com/SubmitNews.aspx
    http://www.site-reference.com
    http://www.searchengineguide.com
    http://www.promotionworld.com/submit/submitcontent.html
    http://www.zeromillion.com
    http://www.associateprograms.com
    http://www.webpronews.com/submit
    http://www.isedb.com/db/pages/Contribute-Articles-to-ISEdb.COM
    http://www.marketingprofs.com/about/article_submissions.asp
    http://www.sbinformer.com/submit/submitcontent.html
    http://www.entrepreneur.com/contactus/writersguidelines/index.html
    http://www.allbusiness.com/3471574-1.html
    http://www.netprofitstoday.com/blog/become-an-npt-guest-blogger/
    http://www.associateprograms.com/authors/register
    http://www.imnewswatch.com
    http://www.evancarmichael.com
     
    Technologijos
    http://makezine.com/submissions.csp
    http://www.makeuseof.com/write-for-make-use-of/
    http://cameras.about.com/library/weekly/blguestsubmit.htm
    http://inventorspot.com/page/contributing_writers_5858
    http://www.slashdot.org
    http://www.pcmech.com
    http://www.geekpedia.com
    http://www.instructables.com
    http://laptoplogic.com/write-for-us/
    http://techie-buzz.com/write-for-us-guest-post
    http://wpscoop.com/
    http://hackspc.com/write-guest-post-for-pc-hacks/
     
    Šeima
    http://singleparents.about.com/library/bl_submit_an_article.htm
    http://www.mommiesmagazine.com/write-for-us/
    http://www.mothering.com/sections/submission_guidelines/submission_gui
    delines.html
    http://www.momsnetwork.com/submit-articles.shtml
    http://blogs.smarter.com/babieskids/want-to-be-a-guest-blogger-onsmarter-
    babies-kids/
    http://www.familycorner.com/services/submit.shtml
    http://www.mainstreetmom.com/media_write_guide.htm
    http://www.workitmom.com/submissions
    http://www.sheknows.com/write
    http://www.mombloggersclub.com/page/article-and-essay-submissions
    http://allwomenstalk.com/writing-opportunity/
    http://freelanceswitch.com/blog/contribute/
     
    Kelionės
    http://www.streetdirectory.com/contributors/
    http://www.travelnotes.org/travel-write/submit-article.htm
     
    Finansai
    http://seekingalpha.com/page/submit-an-article
    http://www.istockanalyst.com/article/submitarticle.html
    http://www.pfblogs.org/
    http://blog.mint.com/blog/category/guest-post/
    http://www.moneysavingmom.com/
    http://www.savingadvice.com/blog/author/guest-writer
    http://zenhabits.net
    http://www.thesimpledollar.com/
    http://www.wisebread.com/guest-post ***
    http://www.iwillteachyoutoberich.com/write-a-guest-post-for-i-will-teachyou-to-be-rich/
    http://www.fivecentnickel.com/
    http://thesmarterwallet.com
    http://www.lazymanandmoney.com
    http://www.moneysavingmom.com/
    http://www.frugaldad.com
    http://genxfinance.com
    http://www.bargaineering.com/articles/author/guestcontributor
     
    Sveikata
    http://www.naturalnews.com/021982.html
    http://articles.mercola.com/submit/
    http://www.naturalhealthweb.com/nhwarticles/submitarticle.html
    http://healthywealthynwise.com/submissionguidelines.asp
    http://focusorganic.com/contribute-to-focus-organic/
    http://greenoptions.com/writewithus/
     
    Neįprastas, juokingas turinys
    http://funzu.com/index.php/submit-content/submit-content.html
    http://www.i-am-bored.com
    http://www.ebaumsworld.com/
    http://www.milkandcookies.com/
    http://www.boredatwork.com
     
    Pokeris
    http://www.fulltiltpoker.com/poker-from-the-rail/
  17. Patinka
    Kubilonas sureagavo į Paulius. Kazino pastatęs vos 40 centų, vilnietis laimėjo 300 tūkst. Lt   
    Ka mes manot?
    Jau risuos batus ir begu i kazino su dauuuuuug centu.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...