Pereiti prie turinio

interpretacija


Rekomenduojami pranešimai

as esu 10kl. ir musu lytu mokytoja sugalvojo mumis isbandyti ir duoti parasyti interpretacija,

net neisivaizduoju is ko ji bus :D

tai noresiau paprasyti pagalbos kam iseina rasyti interpretacijas,

pamokinti ar rasyti pagal kaskoki planeli. nes mes raseme bet labai senai kokioj 8kl. ir viskas pasimirso.

taigi aciu kas pagelbesit. :D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pala, ateis 11-12 klase, tai interpretaciju gausit kaip is gausybes rago :D

 

Seip pirmiausiai reikia siek tiek aprasyti autoriu, jo kuryba, paskui eina kontekstas, erdve, laikas, pagrindinis heerojus (arba lyrinis "as") kokios problemos keliamos kurinyje ir t.t. ir t.t. Vienu zodziu ne pats smagiausias dalykas. pradzioje, tai isvis kazkokia nesamone atrodo, bet 12 klasej jau pradedi priprasti ir siek tiek ikirsti (nu as 5-ui mazdaug :D )

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Turėjau žiaurą gerą lentelę kitame kompe su visais vertinimo kriterijais Pagal tą šablona rašai ir nieko nepraleidi. Na dėl to nusišnekėjimo, tai ne visai norėčiau pritarti. Be jokios abejonės kažkiek kliedėti ten reikia, bet ne visiškai, kad nenuvažiuotum į lankas. internete nieko geriau kaip šitas nepavyko rasti: http://www.egzaminai.lt/EasyAdmin/sys/file..._progr-2008.pdf

čia pasiskaitinėk kažkur nuo 3 puslapiuko ir daugiausiai kreipk dėmesį į lenteles. Geriausiai yra kaipnors išstenėti viską ko prašo, o pabaigai pasilikti kontekstus ir paraleles, tada pats smagumas prasideda, nes ten, bent jau mano nuomone, galima prirašyti daugiausiai. Jei nelabai supranti, kas tay yra, tai trumpai tariant kontekstas (istorinis, biografinis, kultūrinis, urbanistinis, biblinis, religinis ir t.t. ir t.t.). Jei užmatysi kokią istorinę datą ar tekste bus kažkas tokio ką galima būtų susieti su pačiu autorium ar juo gyveniu, tai ir varyk panašumus įvardindamas, kad tai kontekstas ir koks kontekstas. Dažnniausiai kontekstų rasi visuose kūriniuose daugiau ar mažiau. Aišku tik reikia sugebėti juos atsirinkti. Vienas iš tokių pavyzdžių Vinco Mykolaičio - Putino psichologinis intelektualinis romanas "Altorių šešėly" (atkreipk dėmesį, kaip naglai parašiau prieš pavadinimą, bent jau žanrą įvardinti yra būtina, o pamačiusios tokį įvardinima kaip manasis LT kalbos mokytojos tiesiog susilydytų, jau nekalbu apie reakcija, jei to prieš visą klasę nebuvo minėjus. Apsiskaitymas aukščiausiu lygiu būtų jos akyse ;). Reikia atkreipti dėmesį į tai, kad ne visus kūrinius taip galima vadinti taip, kad neprišnekėk nesąmonių). Tai va kaip jau supratai iš prieš tai parašytos mano minties venk tokių dalykų, kaip "kūrinys...", "kūrinyje...", o šitus žodžius pakeisk "drama", "dramoje", "romanas", "romane" ir t.t. Jei kalbama apie eilėraštį vartok "lyrinio subjekto", "lyrinio aš" sąvokas. Tuo tarpu epikos kųriniuose reikėtų varoti "pasakotojo" sąvoką, to maišyti negalima. Interpretacijoje butinai aptark pasakotoją ar lyrinį subjektą (priklauso nuo to, kokiai literatūros rūšiai priklauso kūrinys". Kalbėdamas apie pasakotoją įvardink kokiu asmeniu kalba ir ką tai suteikia tekstui, kokiu laiku ir t.t. Jei bus kalbama trečiuoju asmeniu, tai įvardink ir vartok "visažinio pasakotojo" sąvoką. Toks pasakotojas į viską žvelgia iš šalie, jis yra objektyvus ir t.t. Jei kalbama pirmuoju asmeniu, tai rekėtų nepamiršti Jono Biliūno, kuris buvo tokio pasakojimo būdo pradininkas Lietuvoje. visiškai priešingai nei visažinis pasakotojas, pasakotojas pasakojantis pirmuoju asmeniu yra subjektyvus.

Nagrinėdamas dramą nepamiršk remarkų. Mokytoja turėtų susileisti jei pradėdamas pasakoti situaciją (kiekvienoje analizėje reikėtų trumpay apžvelgti ištraukos ar kūrinio situaciją t.y. trumpai atpasakoti) paminėsi remarką ir ką ji suteikia tekstui. Remarka dažniausiai prasideda dramos kūrinys ir kiekvienas jos skyrius todėl ppastraipą gali pradėti taip: "Iš remarkos matome/pastebime, kad.....". Dažnai rašant interpretacijas remarkos yra užmirštamos ir į jas neatkreipiama dėmesio, todėl jų paminėjimas mokytojos labai patinka. Na žinoma vienas iš svarbiausių dalykų yra ir analizės bei interpretacijos terminų vartojimas. Jie yra labai specifiniai ir dabar jų visų neatsimenu, tačiau gali bandyti vartoti tokius: polemizuoti (reiškia prieštarauti), opoziciškas požiūris ar kitas dalykas (priešingas), subjektyvus, objektyvus, dualistinis (būdinga Putino kūrybai, dabar bijau pameluoti, bet kiek atmenu, tai dvigubas, dažniausiai Putino kūryboje buvo dualistinis pasaulis tarp žemės ir dangaus). Taip pat reikia atkreipti dėmsį į visokius simbolius, bet ten žiauri nesąmonė, nes labai gerai reikia juos žinoti ir išmanyti. Reiki atkreipti dėmesį ir į spalvas ir paminėti, ką jos reiškia. Visada viena tai tikrai apprašydavau. Balta spalva yra sakralinė, simbolizuojanti tyrumą, nekaltumą ir t.t. Jei bus minimi žiedai, tai žinok, kad čia taip pat motyvas simbolizuojantis trapumą ir t.t. Sugrįžtant prie kontekstų, jei bus paminėta naktis ar vakaras (dažniausiai tai būdinga eilėraščiams, todėl su epikai priklausančiais kūriniais geriau tokių sąsajų nedaryti), tai paminėk kontekstą būdingą neoromantikams, nes jiems šis laikas buvo įpatingas, jie jame atrasdavo savą, galėdavo geriausiai išreikšti mintis, dažnai stebėdavo žvaigždėtą dangų ir t.t. Prie neoromantikų gali minėti ir salomėją nerį taip parodydamas, kad esi apsiskaitęs (beje labai neidelizuok neries, nes ji buvo prakeikta komuniaga ir nors bandė atsiversti į tiesos kelią tai ji nebuvo verta antrosios galimybės. Visada rašydavom su klasiokais šitą bairį, bet už tai mušdavo pažymį, nes LT kalbos mokytojos ta komunistė yra šventas dalykas, bet bent ant širdies geriau būdavo, kad ne niurkteldavome komunistei ir ne aukštindavome jos). Dar galima būtų paminėtį pavasarį, kuris būdiingas Maironio kūrybai ir joje reiškė atgimimą bei viso ko pradžią, atsinaujinimą (Šį poetą, tai reikėtų aukštinti, nes jis to tikrai nusipelnė, ne vieną didingą eilėraštį parašė. Beje ir buvo aršus Salomėjos Neries kritikas bei smerkėjas. Ji jo viename iš savo eilėraščių net atsiprašinėjo, tačiau per vėlai).

Prieš tai paminėjau paraleles, bet taip ir nepaaiškinau išsamiau. Paralelė tai kūrinių palyginimas. Tarkim nagrinėjimo kūrinio ištraukoje pamatai panašumą su kitu kūriniu, tai įvardini tai, bei parašai kokie panašumai, gali paminėti ir skirtumus. trumpas pavyzdys: Tarp Antano Vaičiulaičio kūrinio (nebeatmenu žanro) "Valentina" bei Igno Šeinos kūrinio "Kuprelis" pastebime paralelę. Abiejuose kūriniuose akcentuojama meiė, kuri yra neaiminga. Kuprelė mylimoji Kunigunda pabėga su lenku ir palieka kuprelį vieną, jos belaukiantį sutartoje susitikimo vietoje. Valentinai ir antanui taip pat nelemta būti kartu nors jų meilė yra stipri. Juos skiria Vaentinos tėvų įsipareigojimai inžinieriui. Skirtumas tik tas, kad "Valentina" baigiasi tragiškai, nes pagrindinė herojė nuskęsta, o "Kupreliui" tragiška pabaiga nebūdinga, nors ir meilės istorija baigėsi skaudžiai. Čia ti trumpai nusakiau pavyzdį, jį galima dar gerokai išplėtoti būtų. Pamatęs kokius būties, nebūties klausimus ar tiesiog pastebėjęs tragišką herojų iškart rašyk paralelę su Šekspyro "Hamletu". Jis taip pat buvo tragiškas herojus. Tikiuosi susidarei bendrą vaizdą kas tai yra paralelė. Žinoma norint ją parašyti reikia būti daugiau ar mažiau paskaičius ar panagrinėjus kūrinių.

Dar toks pastebėjimas neužmiršk prie meninių priemonių įvardinti retorinių klausimų ir retorinių sušukimų. Tas žodelis "retorinis" yra būtinas, nes tipo taip tampa terminu ar kažkas panašaus. Jei bus daugtažkių taip pat juos įvardink ir paminėk, kad ten nutrūksta autoriaus mintis, kad reiškia susimąstymą ir t.t.

 

Na čia šiektiek pastebėjimų apie interpretacijos rašymą tikiuosi viską suprasi, nes suplakiau tai žiauriai, mintys pirmyn, atgal šokinėjo :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...