Pereiti prie turinio

Lietuvių kalbos VBE


Rekomenduojami pranešimai

tik del idomumo deles, tie kurie neikirtot suvokimo, kiek turejot is liesu ir koks siaip pazymiu vidurkis?

Manau, tik po rezultatu paskelbimo susivoksim ar ikirtom, ar ne ;] Kita vertus, jei sneki apie menines priemones, tai neikirtau, turejau lietuviu 7, metinis ¬8

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Man asmeniškai teksto suvokimas buvo pieva :D kiek kalbejau su klasiokais irgi, tačiau pakalbėjus su mama ( ji lietuviu kalbos mokytoja ) sake turėtų būt neblogai, tikiuosi geriausio ir manau kad pereinamasis balas butu koks 25-26taskai butu labai puiku :D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nu pasirinkau pirmą rašinio temą apie istoriją, argumentų turėjau daug, tik nežinau ar išdeliot viską pavyko, nes rėmiausi istoriniais faktais, citatom, kūriniais keliais. Neaišku ant kokio vertintojo pakliūsiu, bet manau normaliai bus.

 

Suvokimas, trumputis, bet buvo ką veikt. Nebuvo, kad nieko nesuprasčiau, bet paplušėt teko. Dėl meninių priemonių abi dėjau metaforas, gal bent viena bus gera :D

 

Išlaikyt tai išlaikysiu, bet dar neaišku kaip. Tikiuos viskas gerai bus

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nu pasirinkau pirmą rašinio temą apie istoriją, argumentų turėjau daug, tik nežinau ar išdeliot viską pavyko, nes rėmiausi istoriniais faktais, citatom, kūriniais keliais. Neaišku ant kokio vertintojo pakliūsiu, bet manau normaliai bus.

 

Suvokimas, trumputis, bet buvo ką veikt. Nebuvo, kad nieko nesuprasčiau, bet paplušėt teko. Dėl meninių priemonių abi dėjau metaforas, gal bent viena bus gera :D

 

Išlaikyt tai išlaikysiu, bet dar neaišku kaip. Tikiuos viskas gerai bus

Aš taip pat abi parašiau metaforas, manau turėtų būti gerai, nes nu juk ten tikrai jos ir buvo :D ar ne? :huh:

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Man tai keistai gavos, galvojau rašysiu rašinį, bet donelaičius metus pasirinkau. Per daug žinomas kurinys, kad butų galima nepasinaudot.

 

Kas dėl suvokimo, tai čia laimės dalykas. Šiaip jis nebuvo nei sunkus, nei lengvas.

 

Kažkaip tikėjaus, kad egze bus marcinkeviciaus koks tekstas arba tema apie tevynę.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Siūlau paskaityti mano nuomone labai taiklų straipsnį iš delfi.lt

 

Lietuvių kalbos egzaminas - kokia šių metų patirtis?

 

Lietuvių kalbos (gimtosios) valstybinį brandos egzaminą laikiau prieš daugiau nei penkis metus, tad įspūdžiai neišblėsę dar ir dabar (visai nesistebiu, juk iki šimto balų pritrūko tiek nedaug). Nostalgija, artimas žmogus, kuris birželio 1 dieną išgyveno (kažkada ir jam turėjo ateiti lemtingoji diena), privertė susimąstyti apie tai, koks buvo anų (MANO) ir šių laikų egzaminas.

 

Galvoje šmėstelėjo krūva klausimų, į kuriuos norėtųsi surasti atsakymus. Bet argi tai įmanoma? Būtų naivu to tikėtis - gi kiek žmonių, tiek nuomonių. Vieni džiaugsis, kiti liūdės, keiks egzamino sudarytojus ir pan. Vieni man pritars, kitiems mano pastebėjimai atrodys absurdiški, bet... NORIU PAREIKŠTI SAVO NUOMONĘ, PASAMPROTAUTI! Tad pradėkime egzamino analizę, painterpretuokime...

 

Meilės tema egzamine. Viena iš 2011 metų lietuvių kalbos (gimtosios) įskaitos literatūros temos potemių skambėjo taip: „Dažnai literatūroje kalbama apie meilę. Remdamiesi konkrečiais kūriniais pasvarstykite, kokia meilės samprata dažniausia lietuvių literatūroje“.

Egzamine jo sudarytojai pateikia labai panašią temą: „Kaip apie meilę kalbama lietuvių kultūroje?“. Žinoma, tie abiturientai, kurie įskaitoje kalbėjo (tiksliau buvo „iškalę“) apie meilę, buvo susipažinę su šios temos kontekstu - rašydami minėjo įvairius literatūrinius kūrinius. Tad egzamino metu turėjo kuo remtis. Ir net rašydami susipainiojo - užuot pavadinime rašę kultūroje, parašė literatūroje, mat literatūra - kultūros dalis.

Kaip galėtume vertinti šią temą? Ar jos pateikimas egzamine nepažeidė lygiateisiškumo, VISIEMS VIENODO STARTO principų? Pagaliau ar vaikai, rašę vien apie tai, kokia yra meilė (meilė Tėvynei, meilė žmogui...), nepadarė lemtingos gyvenimo klaidos? Juk prašyta pakalbėti apie tai, kaip apie ją kalbama, o ne kokia ji yra?

 

Žinoma, programų rengėjai pasiteisins, jog įskaitoje apie meilę kalbėjo vos keletas žmonių, bet jeigu ją būtų pasirinkęs tik vienas žmogus, jau vien tai neteisinga kitų atžvilgiu. „O gal aš klystu?“ - vėl imu abejoti... Nors ir nesinorėtų tuo tikėti, tikriausiai esu teisi. O gal rašiusieji yra kitos nuomonės? Gal viskas ne taip, kaip galvoju? Nežinau.

Samprotavimo rašinio temų sudėtingumo klausimai.

Nežinau ir dar dėl vieno mane kamuojančio klausimo - ar nebuvo temos šiemet pernelyg sudėtingos? Atrodytų, jog ne. Tauta, kultūra, meilė... Elementaru, tiesa? Tačiau pasirinkimo laisvės abiturientai neturėjo, nes temos buvo susijusios su visuomenės problemomis, kurios ne kiekvienam artimos. Štai ankstesniuose egzaminuose temos būdavo tikrai lengvesnės (ir tuo nė kiek neabejoju):

2010 metų egzamino temos: 1) Ar žmogus gali rinktis ir yra atsakingas už savo veiksmus? 2) Ar lietuvio širdį nuolat spaudžia nuliūdimas?

2009 metų egzamino temos: 1) Ar dora prisidengti kauke? 2) Ar pritartumėte žodžiams : „žmogų net ir klystkeliuos tamsiuos/Ne taip jau paprasta ir lengva paklaidinti“ (J. V. Gėte „Faustas“?)

2008 metų egzamino temos: 1) Ką reiškia būti tolerantiškam? 2) Ar menas daro žmogų geresnį?

 

Žmonės, mano nuomone, laikę egzaminą 2008-2010 metais, turėjo didesnę pasirinkimo galimybę - galėjo nagrinėti arba žmogaus, arba visuomenės problemas. Šiuo požiūriu šiemet buvo sudėtingiau. Gal čia buvo lyg eksperimentas, norint pasitikrinti, ar naujoji „Lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino programa“, kuri šiuo metu egzistuoja projekto pavidalu, bus sėkminga. Ne paslaptis, jog netolimoje ateityje planuojama atsisakyti samprotavimo užduoties, liks tik rašinys ir jis bus kur kas sudėtingesnis, reikalaujantis platesnio požiūrio bei kompetencijų.

Minėtoje programoje pateikiamas pavyzdys - galima egzamino tema: „Ar asmens vertybes ir pasirinkimą nulemia istorinis laikas?“, tad šiemet, tikriausiai, buvo eksperimentuota. Šią mano nuostatą sustiprina ir pastebėjimas, jog ankstesniais metais buvo pateikiama po keletą tekstų kiekvienai temai (spėju, jog tai buvo išsigelbėjimas tiems, kuriems tema atrodė nesuvokiama, o savų kontekstų neturėta).

Taigi, drįstu teigti, kad temos šiemet gana sudėtingos ir verčiančios pamąstyti ir gerokai pasikapstyti savo atminties labirintuose. Gerai, jei patinka istorija, gerbi lietuvių tautos praeitį. O jei tavo mėgstamiausi dalykai yra fizika, matematika, chemija, biologija, jei tu domiesi žmogaus psichologija, o visuomenės problemas nagrinėjančios temos tau yra svetimos, tuomet nusivylei egzaminu... Galbūt kaltas pats, nes tauta, Tėvynė, meilė jai - tau svetimi dalykai. Juk patriotų Lietuvoje beveik nelikę, Tėvynės sąvoka, kad ir sunku tai pripažinti, jaunimui (ir ne tik jam) svetima... O jauną žmogų labiausiai domina žmogaus problemos...

 

Egzamino trukmė. Rašymo užduoties trukmė - varganos trys valandos. Naujoje programoje skelbiama, jog rašinio apimtis bus 400-500 žodžių, o laikas - 4 val. Būtent tiek turėtų būti skiriama. Ne vienas abiturientas nusivylė, jog egzamine laikas prabėgo labai greitai - juk geram tekstui visada reikia LAIKO, o svarbiausia - įkvėpimo (jo, deja, ne visada egzamine galima sulaukti).

 

Interpretacijos. Apie jas daug nekalbėsiu, nes neskaičiau egzamine pateiktų tekstų. Ne vienas, rašęs interpretaciją, džiaugėsi pateiktais autoriais ir teigė, jog tie, kas rinkosi ne rašinį, o interpretaciją, tądien išlošė (juk egzaminas - ne tik žinių, kompetencijų patikra, bet ir loterija).

 

Teksto suvokimo užduotys. Tekstai gana ilgi ir sunkoki. Manau, jog ir mokytojams teks galvą pasukti norint atsakyti į klausimus. Visgi egzaminas - nereikia tikėtis lengvo pasivaikščiojimo. Gal ir gerai. Bet ne visi sugeba suvokti tekstą ir ne visi jį suvokia vienodai, tad galimos įvairios interpretacijos. O, kad abiturientai būtų filosofai, literatūrologai... Tuomet būtų viskas papraščiau... Gal...

 

Egzamino forma. Man, egzaminą laikiusiai prieš keletą metų, keista, jog egzaminas susideda iš rašymo ir teksto suvokimo dalių. Nesakau, kad jų nereikia, tačiau norėtųsi ir užduočių, reikalaujančių įrašyti praleistas raides bei sudėti skyrybos ženklus, nes pastebiu, jog neraštingumo problemų vis daugėja... Dėl to, savaime suprantama, man yra be galo liūdna.

Daug dėmesio imama skirti literatūrai, mažiau - pačiai lietuvių kalbai. Gal esu ir vėl neteisi? Nežinau... Egzamino rengėjai turėtų rimčiau pagalvoti, padiskutuoti su mokytojais, mokiniais (o gal, vis dėlto, vyksta tokios diskusijos?), o ne keisti egzamino užduotis kaip kojines - štai bus atsisakyta teksto suvokimo užduoties, nes pagaliau sugalvota, jog ji iš esmės yra netobula - „ydinga ir neteisinga moksleivių atžvilgiu“. Prisipažinsiu, jog man nepatikdavo teksto suvokimas ir nemanau, kad rasime daug abiturientų jį mėgusių... O ar galime būti tikri, kad jis po penkių ar dešimties metų vėl nebus grąžintas į mokyklas? Tikėkimes, ne.

 

Nemažai kilo neatsakytų klausimų, liko nuoskaudų, nusivylimų... Visada jų esama ir visiems abiturientams, jų šeimos nariams neįtiksi. Bet klausimų kyla daug... Diskutuotinas tas lietuvių kalbos (gimtosios) egzaminas ir gaila, kad jis vis kitoks ir kitoks. Aiškumo maža...

 

P.S. Neieškokite rašybos, skyrybos ir kitokių klaidų mano egzamino analizėje - aš kaip tas skubantis abiturientas išdėsčiau mintis neturėdama tam labai daug laiko... Ir dar - nenusiminkite tie, kam nepasisekė taip, kaip norėjosi. Sėkmės Jums laukiant rezultatų ir laikant kitus egzaminus (gal juose mažiau sumaišties ir netikėtumų?).

 

http://pilietis.delfi.lt/voxpopuli/lietuviu-kalbos-egzaminas-kokia-siu-metu-patirtis.d?id=46180331

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Straipsnis, gal ir neblogas , taciau pradzioje totaliai nusisnekejo su tom Kalbejimo potemem :) Tai taipat galima sakyt , kad nera lygybes , jeigu viens atejo perskaites Altoriu sesely , o kitas ne.

Tiesa sakant tos mintys man pasirode gan logiskos. Tie, kurie rinkosi poteme apie meile, gan smarkiai islose, tai yra nesazininga kitu atzvilgiu. Jie jau zinojo kokius autorius pasirinkti ir apskritai buvo tam pilnai pasiruose: tiek atsirinke autorius, tiek mintis.

Redagavo Merfas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
Tiesa sakant tos mintys man pasirode gan logiskos. Tie, kurie rinkosi poteme apie meile, gan smarkiai islose, tai yra nesazininga kitu atzvilgiu. Jie jau zinojo kokius autorius pasirinkti ir apskritai buvo tam pilnai pasiruose: tiek atsirinke autorius, tiek mintis.

 

Tai, kad rašto darbai yra sudaryti atsižvelgiant į programą. Kiek žinau visiems programa yra vienoda, tik vieni skaitė kūrinius, o kiti bimbinėjo ir sugalvojo rašyt rašinį, dabar perskaitę straipsnį, kaltins sudarinėtojus. Aš asmeniškai esu perskaitęs vos kelias knygas, todėl pasirinkau interpretaciją ir manau, kad būsiu išlošęs šioje loterijoje.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tai, kad rašto darbai yra sudaryti atsižvelgiant į programą. Kiek žinau visiems programa yra vienoda, tik vieni skaitė kūrinius, o kiti bimbinėjo ir sugalvojo rašyt rašinį, dabar perskaitę straipsnį, kaltins sudarinėtojus. Aš asmeniškai esu perskaitęs vos kelias knygas, todėl pasirinkau interpretaciją ir manau, kad būsiu išlošęs šioje loterijoje.

 

Programa visiems vienoda, bet yra autoriai, kuriuo mokytojos renkasi pasirinktinai.

Tai, jei vienai mokytojai nepatinka tie ir tie autoriai, jų, tiesiog, nenagrinės, nes tai leidžia egzamino programa, o pasirinks kitus, bet kas garantuoja, kad tais kitais gali remtis. Tiesą pasakius, kai tik perskaičiau abidvi potemes, pagalvojau apie klasiokę, kuri būtent kalbėjo apie meilės temą įskaitoje ir buvau įsitikinęs, kad jį ją be dvejonių ir pasirinks.

 

Lietuvių egzaminas visada buvo ir bus loterija, nes nesi įsitikinęs ar tavo darbus tikrins dvi mokytojos iš Balbieriškio kaimo ar dvi licėjaus ekspertes, kurių lygis skirtingas, supratimas skirtingas ir vertinimas taip pat skirtingas, nors instrukcija visiems vienoda. Loterija, vieni laimi aukso puodą, o kiti bando laimę kitą kartą.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Na aš rašiau rašinį, tačiau viena grupė pas mus nagrinėjo klasėje Martinaičio kūrinį, kuris buvo egzamine ir viską puikiai parašė ;) Mes dėmesio skyrėm kitiem autoriam tai nepapuolė, loterija yra ir bus matyt kaip vertintojam pasirodys darbai :D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Aš Bitę Vilimaitę nagrinėjau. Kažkaip mokytoja buvo minėjusi, jog yra galimybė, kad šiemet ji bus, tai kažkaip nebesimėčiau ir griebiau ją iš kart, rašyti apie ubagą senį ;D o menines priemones rašiau metafora ir metonimija. Mokytoja sakė, kad pagal ją, ten ir turėjo būti metonimija. O dėl pirmos, tai tikriausiai beveik visi rašė metafora, tad tikėtina, kad ji ten ir buvo ;D

Šiaip iki 10 klasės ėjau į Kudirkos mokyklą, geri laikai buvo, tai tikiuosi, kad Kudirka ir egzamine nepaves ;DD

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...