Pereiti prie turinio

Garsų marketingas


Rekomenduojami pranešimai

Sveiki,

 

Norėčiau su forumo dalyviais pasidalinti straipsniu delfi portale apie garsų marketingą, straipsnio herojė kompanijos kurioje šiuo metu dirbu CEO Birgitte Rode kuri neseniai viešėjo Lietuvoje.

 

http://verslas.delfi.lt/Media/garsinis-prekes-zenklas-i-ateiti-ziurincios-imones-pasirinkimas.d?id=60060575

 

Manau labai naudingas straipsnis visiems bent kiek susijusiems su marketingu.

 

Tuo pačiu norėčiau jūsų nuomonės, ką apskritai galvojate apie garsų marketingą? Kaip manote ar garsų marketingas kompanijai būtų ROI(return of investment)?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveikas, Viliau,

 

atkasei įdomų straipsnį. Tačiau tuo pačiu tampa liūdna, jog Lietuvoje tik dabar pastebimas garsų marketingas.

Kai tik atsirado pirmieji aparatai galintys transliuoti garsą - galima sakyti jau tada gimė šis rinkodaros tipas.

 

Daugelis iš mūsų, jau nuo vaikystės atsimena Coca Cola kalėdinę reklamą ir jos mes nesugebėtume sumaišyti su nieko kitu. Tai yra puikus garso marketingo pavyzdys.

Kai žmogus, išgirdęs bet kur atitinkamą muziką - iškart pasakys kokia tai reklama - arba koks tikslinis produktas.

 

Kiekviena didesnė įmonė stengiasi sukurti trumpą frazę arba įsimenamą melodiją, kad bet kuris vartotojas išgirdęs pirmąsias natas galėtų pasakyti - tai yra toks ir toks produktas.

 

Garsų marketingas yra sudėtingas procesas, bei veiksmas - kuris kainuoja didelius pinigus. Mano subjektyvia nuomone, norint pasiekti reikiamo rezultato, tenka investuoti ne viena ir ne du milijonus litų per mėnesį.

 

Kaip pavyzdį galėčiau pateikti TELE2 reklamos koncepciją "Ir turtuoliai taupo". Visos šios reklamos pradedamos su ta pačia ir paprasta melodija. Po metų jau didžioji dalis TV žiūrovų galėjo atskirti melodiją bei pasakyti kokia tai reklama ir kuo ta reklama siekiama.

Mano žiniomis TELE2 kompanija kas mėnesį TV reklamoms skiria ~0,4mln litų.

 

 

Apie garsų marketingą galite sužinoti daugiau:

 

http://www.time.com/time/video/player/0,32068,67342040001_1966805,00.html

http://www.fastcompany.com/1555211/10-most-addictive-sounds-world

http://boss.blogs.nytimes.com/2010/07/22/marketings-forgotten-sense/

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveikas Šarūnai,

 

Tikėjausi, kad pirmas užvesi šią diskusiją. :)

 

Na taip, straipsnį manau pavyko padaryti gerą, delfi tikrai puikiai pasidarbavo ir faktų neiškraipė.

 

Pilnai sutinku, kad "sound branding" paklausa Lietuvoje auga, tačiau stebėtinai lėtu greičiu. Kiek esame bendravę su Lietuvos kompanijomis jos arba nesupranta kas tai ir kokios naudos jie gaus, arba sako esą jau naudoja sound brandingą. (Turi kokį tai džinglą ar intro, tačiau tai nėra "brandingas").

 

Iki išpildyto garso kompanijos brandui yra ilgas procesas su daugeliu niunasų ir analizių, o Lietuvoje žmonės galvoja: "va nueisiu pas Zvonkų jis man kažkokį tai beatuką užmes ant mano youtube vaizdelio ir aš jau turiu garso brandingą", tikrai NE, taip galite netgi pasibloginti savo kompanijos įvaizdį.

 

Mūsų kompanijos viena iš strategijų buvo eiti tiesiogiai į rinką, vesti seminarus supažindinti tiek studentus tiek kompanijas su sound branding, kur jį galima naudoti, su kuo valgomas, kaip panaudojamas ir t.t žinoma tuo pačiu ir pristatinėdavom savo kompanijos paslaugas.

 

Tačiau kas ganėtinai nustebino, tai tai jog viis mūsų laukia tiesiog išskėstom rankom, nebuvo bėdu dėl seminarų, kai kurie universitetai patys susirasdavo per pažintis ir prašydavosi kad seminaras būtų pravestas būtent pas juos. Tai pat, delfi bei LiMA (Lietuvos marketingo asociacija) be jokių bėdų sutiko išklausyti, o LiMA puse žodžio prasitarė apie "keynote speaker" galimybes, kitų metų kovo mėnesio

metiniam LiMO's suvažiavime.

 

Taigi padėtis nėra labai bloga, laukia įdomūs ateinantys metai. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Viliau,

 

Lietuvos įmonės, nekalbu apie gigantus, aplamai nežino nieko apie marketingą ir įsivaizduoja, jog pinigų kišimas į reklamą yra tiesiog jų švaistymas.

Reta įmonė supranta, kad reklama yra dalis įvaizdžio kūrimo, ir tai yra labai svarbus aspektas, jeigu norima plėstis rinkoje, bei tapti patrauklesniais už konkurentus.

 

Kad tokios informacijos nori studentai, bei asociacijos - tai manau yra didelis pliusas, bei tai yra normalus reiškinys.

Studentai dažniausiai yra mokomi senų rinkodaros principų, o senieji principai keičiasi kaip ir mobilieji telefonai. Žiūrėk vieną nusipirkai , o o pusmečio jis jau yra atgyvena, nes rinkoje pasirodė kažkas naujo ir geresnio.

Funkcijos išlieka tokios pačios, tačiau savybės keičiasi. Taip ir rinkodaroje, esmė lieka ta pati, tačiau veiksmų planas turi keistis, kadangi su senomis strategijomis nepasieksi tokio paties rezultato, kadangi vartotojai tampa dar atidesni reklamai bei jų poreikiai keičiasi.

 

Galbūt turi savo įmonių pristatymų PPT? Būtų įdomu pavartyti ir paskaitinėti.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

KEY irgi tiktų :)) Bet palauksiu mažesnio failo tuomet, nėr bėdų.

 

Iš tiesų, Viliau, būtų įdomu jeigu galėtum pasidalinti smulkiojo verslo pasiekimais pradėjus naudoti garsų marketingą.

 

Ar Jūs įmonėje diskutuojate apie tokią garsų marketingo atmainą, kaip muzikinio fono krypties parinkimas ir naudojimas parduotuvėse? Vakarų Europoje tai yra populiaru, kad konkreti parduotuvė pasirenka muzikos tipą, atitinkantį įmonės įvaizdį.

Žmonės, po kurio laiko eidami gatve jau gali atpažinti kokia tai parduotuvė, vien pagal girdimą muzikinį foną.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kalbant apie garsų marketingą smulkiajam verslui, tai galėčiau paminėti tik tiek, kad mes tokių klientų neturime ir nedaug galiu apie tai pasakyti, o priežastis turbūt labai paprasta, produkto kaina xxx.xxx dkk, turėjome galimybę dirbti su didžiausia laivybos kompanija Danijoje kurios biudžetas tam siekė netgi x.xxx.xxx dkk, taigi tai nėra pigu, ko pasekoje ir nepatrauklu "smulkiesiems".

 

Kažkada užkliuvo garso logotipo panaudojimas internetiniai svetainei www.hulu.com ir esu beveik įsitikinęs kad garso logotipo biudžetas nebuvo tūkstantinis.

Apskritai mūsų kompanija kuria įvairiapusį garsų marketingą, pradedant kompanijoms, miestams, baigiant žmonėms ( Martin Lindstorm ) ar kaip Šarūnai minėjai shop centrams.

 

Šiuo momentu kaip tik dirbame su vietiniu prekybos centru "Friis", garso pavyzdžių galite pažiūrėti čia: http://www.soundbranding.com/cases/friis/

kaip eina pastebėti darome vadinamąjį "Corporate sound identity" viskas apsistoja ne tik garso logotipu, tačiau ir intro, bei outro, tai pat melodijos mobiliesiems, ar garso takeliai reklamoms.

 

 

Kaip minėjau dirbame ir su žmonėmis, vienas iš pavyzdžių tai žymusis marketingo specialistas Martin Lindstorm gaunantis už seminarą per 100,000dkk, darbų pavyzdžiai: http://www.soundbranding.com/cases/martinlindstrom/ po

 

Po metų nuo atliktų darbų, M.Lindstorm knygų pardavimai išaugo per 180%, žinoma tai įtakojo ne tik marketingas susyjęs su garsais, tačiau kaip pats klientas minėjo tai daug ką įtakojo. (Tiesa įdomumo dėlei klientas už paslaugas nepanoro atsiskaityti ko pasakoje tamposi po teismus :D )

 

Kam įdomu "Audi" viena iš tų kompanijų kuriuos investuoja didėlius pinigus i "garsus", kaip mes juokaujame darbe, jeigu kadanors gausime tokį klientą, galėsime nebedirbti iki gyvenimo galo :) Filmukas apie Audi: http://www.youtube.com/watch?v=sY7KhvdtB9I

Redagavo cOlio
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...