Pereiti prie turinio

Nuo bankrotų iki šlovės – ką „Facebook“ davė lietuviams


Rekomenduojami pranešimai

Dešimtmetį švenčiančio „Facebook“ įkūrėjas greičiausiai nežino, nei kas buvo aisčiai, nei kodėl kuršių bijojo vikingai, tačiau tai nesutrukdė jam iš esmės pakeisti lietuvių gyvenimo. Prieš kelerius metus visi kėlė savo nuotraukas „One.lt“, žvaigždės kūrė apie save apkalbas, kad tik patektų į spaudą, draugų ieškojome „Frype“, o pradedantys savo verslą skaičiavo centus, spėliodami, kur užsakyti pigiausią reklamą. „Facebook“ pakeitė visų jų gyvenimus. Be to, sukūrė M.Šalčiūtės žvaigždę.

Atrodytų, niekalas – kažkoks socialinis tinklas, kur priimi krūvą draugų ir gaišti laiką dalindamasis juokeliais, nuotraukėlėmis ar giliamintėmis banalybėmis. O juk daugelio gyvenimui jis padarė didesnę įtaką negu atominės energijos atradimas.

 

Kritęs nelygioje kovoje „Frype“

 

2013 m. rugsėjo mėnesi oficialiai buvo išregistruota UAB „Frype.lt“. Realią savo veiklą prieš kelerius metus Lietuvoje klestėjęs socialinis tinklas nutraukė dar 2011 m., per juos gavo 3214 litų pelno ir patyrė 385 tūkst. litų nuostolio. Tuomet svetainės įkūrėjas ir buvęs vadovas Aras Vėberis kalbėjo, kad įmonę sutrypė socialinis tinklas „Facebook“:

 

„Nusprendėme, kad neverta eikvoti savo energijos ir kovoti su vėjo malūnais. Investicijos spėjo atsipirkti iki krizės, o dabar įmonė tapo nereikalinga. Tokių subportalų kaip „frype.lt“ „Draugiem“ buvo paleidę beveik visoje Europoje. Vienose šalyse anksčiau, kitose vėliau juos suvalgė „Facebook“. Mes dar ilgai spardėmės.“

 

Gal sutapimas, tačiau panašiausias į „Facebook“ lietuviškas socialinis tinklas krito per tą pačią krizę, kuri iš dangaus nuleido statybininkus. Pagrindinė „Frype“ akcininkė Latvijos bendrovė SIA „Draugiem“ vis dar valdo to paties pavadinimo socialinį tinklą Latvijoje.

 

Keistas fenomenas yra tai, kad būtent Latvijoje gerokai uždaresnis negu „Facebook“ (norintys tapti „Frype“ nariu turėjo gauti kvietimą iš jau esančių) „Draugiem“ vis dar konkuruoja su pasauliniu gigantu ir išsaugojo populiarumą.

 

Pakeitęs ir savininkus, ir veidą „One.lt“

 

Kadaise ne pačių protingiausių merginų nuotraukos iš šio socialinio pažinčių tinklo buvo užplūdusios internetą. 2008 m. gegužę „One.lt“ tapo populiariausiu Lietuvoje portalu ir išsaugojo šią poziciją tris mėnesius, o antroje populiarumo vietoje laikėsi nuo 2005 iki 2010 metų. Dabar „One.lt“ populiariausių portalų sąraše užima 14 vietą ir toliau krinta.

 

Kai kam gal liūdna, kad nebėra tokio puikaus erotiškai su naujausiais treningais pozuojančių blondinių Klondaiko, tačiau naujieji „One.lt“ savininkai dėl to neliūdi ir nostalgija neserga.

 

51 interneto portalą valdantis tinklas „tiPRO“ įsigijo „One.lt“, kai buvusio populiariausio Lietuvoje socialinio tinklo reitingai jau smarkiai krito. Kokių prireikė reformų ir kaip pavyko išvengti mūšio su „Facebook“, mums papasakojo vienas „tiPRO“ savininkų Elvijus Gudžiūnas:

 

„Pirmiausia reikėjo patiems sau pripažinti, kad su „Facebook“ nepakonkuruosi. O paskui teko persiorientuoti ir paversti ją klasikine pažinčių svetaine. „Facebook“ žmonės naudojasi ir darbe, ir namie, ir pakeliui, jis įprastas kaip pats telefonas ir čia nebeliko to intymumo.

 

Anksčiau visi socialiniai portalai turėjo savo nišą – ten bendraklasiai, ten – mamos ir t.t., o „Facebook“ yra viskas ir tai, matyt, yra jo stiprybė. O tokio profilio svetainė kaip „One.lt“ turėjo virsti pažinčių portalu – čia esi labiau užsislaptinęs, gali jaustis saugesnis, labiau kontroliuojantis savo intymumą.

 

„One.lt“ Lietuvoje buvo seniau, bet „Facebook“pateikė tobulesnį sprendimą, geresnes funkcijas ir perviliojo vartotojus. Dabar palikome klasikinę pažinčių svetainę, ji nebėra nuostolinga, o vartotojų skaičius tikrai gerokai sumažėjo – geriausiais laikais čia būdavo po milijoną lankytojų.

 

Mes „One.lt“ pirkome ne kaip atskirą verslą, o kaip didžiulę duomenų bazę. Ten vis dar buvo gana didelė auditorija, žmonės paliko savo kontaktus, ateidavo rečiau, bet vis tiek prisijungdavo ir mes juos išvedėme į kitus savo portalus.“

 

Žodžiu, ir populiarumo kritimas laiku investuojant gali duoti pelno.

 

M.Šalčiūtė – „Facebook“ fenomenas ir sėkmės simbolis

 

Vienus „Facebook“ įveikė, kiti gelbėjosi sprukdami nuo konkurencijos, o treti tyčia ar netyčia buvo iškelti socialinio tinklo bangos. M.Šalčiūtė, matyt, ir dabar būtų mažai kam žinoma šokėja, jei ne jos „Facebook“ paskyra. Daug kas juokiasi iš jos nuotraukų ir minčių, tačiau išties gali juoktis ji – juk už kitų juokus Monika jau uždirba pinigus.

 

„Atradau „Facebook“ prieš kokius dvejus metus. Draugai pasiūlė ir žadėjo, kad patiks, bus patogu bendrauti. Užsiregistravau ir man nepatiko. Pusę metų visai nesinaudojau“, – pasakoja savo istoriją M.Šalčiūtė.

 

„Vėliau nutariau pamėginti – iki tol jokiu socialiniu tinklu nesinaudojau. Pradėjau bendrauti su draugais, susipažinau su draugų draugais, ratas vis plėtėsi. Kurį laiką naudojausi „Facebook“ tik bendrauti ir naujienoms skaityti, bet po to pradėjau patikti žmonėms.

 

Jie pradėjo prenumeruoti mane. Vienas, kitas, auditorija augo nežmonišku greičiu, ir aš pradėjau iš to uždirbti.“

 

M.Šalčiūtė prisiekinėja, kad dėl populiarumo nedarė nieko ypatingo – kaip ir bet kuri mergina, dėjo savo nuotraukas ir net nepriėmė į draugus didelio būrio nepažįstamų.

 

„Dabar beveik visus nepažįstamus iš draugų pašalinau. Daugelis mane yra užsiprenumeravę, tų prenumeratorių šiuo metu apie 55 tūkst. Kiek žiūrėjau, atrodo, esu daugiausia sekėjų Lietuvoje turinti mergina“, – lyg žirnius žodžius bėrė Monika.

 

„Ar gaunu iš to kokios nors naudos? Šiuo metu – tikrai taip. Sulaukiu daugiau pasiūlymų, su manimi paprasčiau susisiekti. Jei reikia fotomodelio – iškart mato nuotraukas. Esu pasižymėjusi, kad turiu šokių studiją – kviečia į renginius. Be to, galiu ją čia reklamuoti nepatirdama išlaidų.

 

Neretai man užsako ir reklamas. Prašo pasidalinti viena ar kita informacija ir siūlo už tai sumokėti. Jei produktas patinka, aš jį parekomenduoju.“

 

Taigi be jokio verslo plano, neturėdama jokių planų plėtoti savo veiklą „Facebook“, socialinio tinklo padedama mergina įgijo solidžiam lietuviškam žurnalui prilygstanti populiarumą. Ir lyg kokia žiniasklaidos priemonė jau pradeda uždirbti iš reklamos.

 

„Facebook“ tikrai nebus mano pagrindinis darbas – savo laiką investuoju ir į televizijos projektus, ir į mokslus, ir į šokius. Čia tik dalijuosi nuotraukomis, savo nuomonėmis ir pokštais“, – paprastai aiškina veiklos paslaptis Monika.

 

O tai, kad taip dažnai internete yra keikiama, merginos pernelyg nejaudina:

 

„Jei turi 100 pažįstamų ir 20 iš jų tavęs nemėgsta, išaugus pažįstamų skaičiui, nemėgstančių taip pat daugėja. Manau, kad tai normalu. Tik pas mus neigiama nuomonė sklinda garsiau už gerus atsiliepimus.

 

Matyt, žmonės jaučiasi ypatingi, mano, kad jų nuomonė svarbi, todėl ir reiškiasi. Gal siekia mane suerzinti, koks gi dar tikslas eiti ten, kur tau nepatinka. Bet manęs tai nejaudina.“

 

Žodžiu, ir čia tinka kito garsaus internetinio fenomeno citata: „Duskit, pavidolei.“

 

Verslas prasideda nuo „Facebook“

 

Suskaičiuoti nukentėjusius nuo šio socialinio tinklo verslus Lietuvoje galime rankos pirštais, o gavusiems naudos nepakaks nė visų organų. Didžiausio Rytų Europoje startuolius remiančio verslo akceleratoriaus „Sartup Highway“ vadovas Rokas Tamošiūnas sako, kad be „Facebook“ nereikia nė tikėtis pradėti į klientų aptarnavimą orientuoto verslo.

 

„Galime diskutuoti, kiek „Facebook“ naudingas, kiek ne, bet kad jis labai įtakingas – tai faktas. Nemažai kas tuo naudojasi, daro tai efektyviai ir uždirba pinigus. Labai konkreti būtų „Vinted“ sėkmės istorija – labai reikšminga tos gana didžiulės investicijos, kurią prisitraukė lietuvių kompanija, dalis keliaus tiesiai į sąskaitas „Facebook“. Kokia dalis, dabar nesiimčiau spėlioti, bet gal net iki pusės“, – sako ne vieną sėkmingą verslą išauginusio akceleratoriaus vadovas.

 

Beje, „Vinted“, Lietuvoje besivadinanti „manodrabuziai.lt“, iš JAV fondo „Insight Venture Partners“ šiais metais gavo 20 mln. eurų injekciją. Tai viena didžiausių investicijų, kurias pritraukė Baltijos šalyse atsiradę interneto produktai. Pridėkime prieš metus iš Londono fondo „Accel Partners“ gautus 5 mln. eurų ir suprasime, kad „Vinted“ socialiniam tinklui planuoja mokėti toli gražu ne centus.

 

„Iš to galime padaryti kelias išvadas. Viena vertus, štai kaip „Facebook“ sekasi uždirbti. Kita vertus, įmonės jį renkasi kaip sparčiausią augimo kanalą ir geriausią būdą pasiekti vartotojus. Jie tiesiog perka reklamą, ir tai veikia“, – sako R.Tamošiūnas.

 

„Siekiant populiarinti produktą, kuris orientuotas į vartotojus, o ne verslo aptarnavimą, tikrai rekomenduočiau naudotis „Facebook“ kanalu. Turime socialinės elektroninės komercijos verslą „Selfy.com“, kuris labai daug klientų randa „Facebook“. Ir net skatina pačius klientus reklamuoti savo produktus būtent „Facebook“ – taip naudos gauna visi.

 

Turime net tris verslus, kuriančius rezervavimo sistemas, kurioms „Facebook“ tiesiog būtinas. Juk joms svarbiausia būti matomoms kuo didesniam visuomenės segmentui, o Lietuvoje „Facebook“ populiarus. Pavyzdžiui, stovėdamas eilėje pamatysi „ManoDaktaras“ reklamą ir kitą kartą atsidūręs eilėje poliklinikoje pagalvosi: „Ko aš čia stoviu – eisiu registruotis į „ManoDaktaras“.“

 

R.Tamošiūnas mano, kad konkurentus „Facebook“ įveikė ne tuo, jog buvo labai originalus, o todėl, kad sukūrė patogų prisijungimą ir patenkino didžiausius visų klientų poreikius. Kokybiška pradžia užtikrino augimą, o vėliau buvo pasiekta kritinė vartotojų masė ir tapo nebepraktiška naudotis kitais socialiniais tinklais.

 

Taigi vieni lietuviai čia kuria verslus, visai netyčia juos populiarindami, kiti dalijasi savo katyčių nuotraukomis, treti juokiasi iš laiko gaišimo socialiniame tinkle, tačiau vis jungiasi prie jo.

 

Mat čia galime rasti laisvę ir tą bendraminčių pasaulį, apie kurį svajojame. Pasaulį, kur viską lemia ne atstumas, o pažiūros. Kuris leidžia troleibuse greta sėdintiems žmonėms gyventi visiškai skirtingose erdvėse ir dalintis mintimis su tais, kurie tikrai rūpi. Na, o jei kuris nors tautietis tame pasaulyje randa lobį, lieka spausti „like“.

 

 

Saltinis: http://it.lrytas.lt/techno/nuo-bankrotu-iki-sloves-ka-facebook-dave-lietuviams.htm

 

 

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kokia forumieciu patirtis su facebook reklama?

 

Mes išleidžiam nemažas sumas google adwords(praeitą mėn apie 6000 lt), bet facebooke kažkaip nepasiteisino. Kaip kitiems ten rezultatai?

Is siu dveju alternatyvu tai rinktis tik adwords.. o kam kisti is karto didelius pinigus ir stebeti kaip su FB seksis? Geriau po truputi ten:)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • Administratoriai

Is siu dveju alternatyvu tai rinktis tik adwords.. o kam kisti is karto didelius pinigus ir stebeti kaip su FB seksis? Geriau po truputi ten:)

 

Teisingai pasakyta. Mėginau pats mažom sumom, tai aiškiai matosi, kad pinigai į balą tik metami. Naudinga nebent tom kompanijom, kurios išleidžia tam didelius pinigus ir gali sau leisti, kad didžioji dauguma nesusidomės jų pasiūlymais.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Teisingai pasakyta. Mėginau pats mažom sumom, tai aiškiai matosi, kad pinigai į balą tik metami.

I fb jau rasiau forume, irgi daug investuota, ten xxxxlt tarpe, ir realiai, laimi adwords tik, ir tai visu mano partneriu, kurie naudoja reklamas internete , patirtis. Fb gal ir pasiekia daug vartotoju, tik vat beda, $ isleisti jie daug nenori, nes durniu valioja tame fb. o adwords - jau potencialiai visi tie vartotojai, KONKRECIAI IESKO info apie ta arba ana paslauga, produkta. Telieka tik raktinius zodzius surasyti , ir optimizituoti reklamas, stebeti konversijas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...