Pereiti prie turinio

Skelbimų tinklapių reitingas 2014


Rekomenduojami pranešimai

2014 metų pabaiga – puikus metas nuveiktiems darbams apžvelgti. Vienas iš tokių darbų – jau antrus metus iš eilės sudaromo nemokamų skelbimų tinklapių reitingo paskelbimas bei trumpas rezultatų aptarimas (o gal išsirutulios ir išsamesnė diskusija kaip ir praėjusiais metais?).

 

Primenu, jog šis reitingas sudaromas siekiant lietuviškų skelbimų rinkoje įvesti kaip įmanoma daugiau aiškumo. Reitingas turėtų būti naudingas ne tik reitinguojamų tinklapių savininkams (vos trumpam užmetus akį į rezultatų lentelę bus aišku, kur reikėtų pasitempti), bet visų pirma skelbimų tinklapiais besinaudojantiems internautams – žmonėms, kurie parduoda, perka, nuomoja daiktus, reklamuoja savo paslaugas ir t.t.

 

Internetas, kaip žinia, itin dinamiška erdvė, pasikeitimus čia galima stebėti nors ir kasdien. Antra vertus, sudarant skelbimų tinklapių reitingą parinkti tokie rodikliai, kurie keičiasi ne taip jau dažnai, be to, bet kurį iš rodiklių paprasta patikrinti (informacija prienama viešai).

 

Šiais metais tokių rodiklių – 14, reitinguojamų tinklapių – 40, taigi, duomenų lentelėje rodiklių iš viso – net 560. Pamenantys praėjusių metų reitingą tikriausiai iš karto pastebėjo, jog rodiklių, pagal kuriuos ir sudaromas reitingas, šį kartą daugiau. Yra pasikeitimų ir rodiklių verčių lentelėje. Trumpai apie juos:

 


  •  
  • Indeksuotų puslapių skaičius (Maksimalus Balų Skaičius: 14). Šis kriterijus bei jo Maksimalus Balų Skaičius (toliau – MBS) nesikeitė. Vertinimo metodas – daugiausiai indeksuotų puslapių turintis tinklapis gauna 100% MBS, visi likusieji – procentinę MBS išraišką pagal savo pademonstruotą rezultatą nuo lyderio rodiklio.
  • Į tinklapį vedančios išorinės nuorodos (MBS: 14). Šis kriterijus bei jo MBS nesikeitė. Vertinimo metodas – daugiausiai į tinklapį vedančių išorinių nuorodų turintis tinklapis gauna 100% MBS, visi likusieji – procentinę MBS išraišką pagal savo pademonstruotą rezultatą nuo lyderio rodiklio.
  • Tinklapio domeno autoritetas (MBS: 14). Šis kriterijus bei jo MBS nesikeitė. Vertinimo metodas – aukščiausią autoriteto rodiklį turintis tinklapis gauna 100% MBS, visi likusieji – procentinę MBS išraišką pagal savo pademonstruotą rezultatą nuo lyderio rodiklio.
  • Alexa reitingas (MBS: 12). Šis kriterijus bei jo MBS nesikeitė. Vertinimo metodas – aukščiausią Alexa reitingą turintis tinklapis gauna 100% MBS, visi likusieji – procentinę MBS išraišką pagal savo pademonstruotą rezultatą nuo lyderio rodiklio.
  • Tinklapio atvertimo greitis (MBS: 11). Šis kriterijus bei jo MBS nesikeitė. Vertinimo metodas – greičiausiai veikiantis tinklapis gauna 100% MBS, visi likusieji – procentinę MBS išraišką pagal savo pademonstruotą rezultatą nuo lyderio rodiklio.
  • PageSpeed įvertinimas (MBS: 6). Šio kriterijaus MBS sumažintas, nes atsirado naujas rodiklis – greitaveikos vertinimas mobiliems įrenginiams. Vertinimo metodas – visi tinklapiai gauna 10% nuo pademonstruoto PageSpeed rezultato (maksimalus PageSpeed įvertinimas – 100).
  • PageSpeed mobiliems įvertinimas (MBS: 4). Naujas kriterijus. Vertinimo metodas analogiškas „PageSpeed įvertinimui“.
  • PageRank rodiklis (MBS: 1). Dešimt kartų sumažintas MBS. PageRank – vis rečiau atnaujinamas rodiklis, į kurį, labai nesuklysiu taip parašydamas, beveik niekas nebekreipia dėmesio. Tikėtina, jog kitų metų skelbimų tinklapių reitinge šio rodiklio nebeliks visai, nes jo ketina atsisakyti (jau atsisakė?) ir jo kūrėja Google. Vertinimo metodas – visi tinklapiai gauna 100% MBS nuo pademonstruoto PageRank rezultato.
  • Tinklapio Facebook „patinka“ paspaudimai (MBS: 7). Šis kriterijus bei jo MBS nesikeitė. Vertinimo metodas – daugiausiai „patinka“ turintis tinklapis gauna 100% MBS, visi likusieji – procentinę MBS išraišką pagal savo pademonstruotą rezultatą nuo lyderio rodiklio.
  • Tinklapio Google Plus +1 paspaudimai (MBS: 6). Šis kriterijus bei jo MBS nesikeitė. Vertinimo metodas – daugiausiai „+1“ turintis tinklapis gauna 100% MBS, visi likusieji – procentinę MBS išraišką pagal savo pademonstruotą rezultatą nuo lyderio rodiklio.
  • Įkyrios, klaidinančios reklamos (MBS: 1,5). Šis kriterijus bei jo MBS nesikeitė. Vertinimo metodas – jeigu įkyrių reklamų tinklapyje nėra – +1,5 balų į bendrą taškų kraitį.
  • Mokamos paslaugos (MBS: 0,5). Šis kriterijus bei jo MBS nesikeitė. Vertinimo metodas – nėra mokamų paslaugų – plius 0,5 balo.
  • Mobili versija (MBS: 5). Naujas kriterijus. Vertinimo metodas – mobiliems įrenginiams pritaikyti tinklapiai gauna 5 balus.
  • Lankytojų duomenų apsauga – SSL (MBS: 4). Naujas kriterijus. Vertinimo metodas – Lankytojų duomenų apsauga pasirūpinę tinklapiai gauna 4 balus.

 

Sudėję visų rodiklių MBS turėtumėte gauti 100 balų, t.y. lygiai tiek, kiek ir praėjusiais metais. Kaip matyti iš rodiklių, vis didesnis dėmesys skiriamas mobiliems įrenginiams. Tikriausiai neprieštarausite, jog būtent 2014 metus galima vadinti „lūžio“ metais – vis didesnė dalis žmonių internete naršo naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais.

 

Na, o dabar – prie rezultatų. Kaip ir praėjusiais metais, pradedu nuo bendro rezultato paskelbimo:

 

http://www.pajamos.lt/images/reitingas/2014/skelbim%C5%B3_reitingas_bendra_ta%C5%A1k%C5%B3_suma.png

 

Pirmos šešios vietos (skliaustuose – vieta praėjusių metų reitinge):

 


  1.  
  2. skelbimai.lt (1)
  3. alio.lt (2)
  4. parduoduperku.lt* (3)
  5. skelbkime.lt (6)
  6. rinka.lt (5)
  7. skelbiu.info (13)

 

Visas staipsnis.

 

Komentarai?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nežinau, bet man kažkaip lyginant su skelbiu visuose nemokamuose portaluose labai mažai peržiūrų skelbimų

 

O ką reiškia peržiūros? Visada maniau, jog svarbu galutinis rezultatas (pardavei – nepardavei, nupirkai – nenupirkai ir t.t.).

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O ką reiškia peržiūros? Visada maniau, jog svarbu galutinis rezultatas (pardavei – nepardavei, nupirkai – nenupirkai ir t.t.).

 

Peržiūros reiškia labai daug, kuo daugiau žmonių pamato tuo greičiau nuperka (tarkim kazkoki tai daikta). Iš 100 peržiūrėjusių gal tik keli paskambins, labai puiku jei is tu keliu bent vienas ta daikta pirks.

Zinoma, tai negalioja jei daikta parduodi zemiau rinkos kainos, tada, manau, kad greit pirkeja galima rasti ir nepaciuose populiariausiuose skelimu puslapiuose.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tai taip. Bet kai daugiau pamato tuo didesnė galimybė manau

 

Su nemokamais skelbimais problemos tos, kad ten skelbimai kai kuriais atvejais egzistuoja "Forever"...nes kuo daugiau turinio, tuo daugiau lankytojų būtent saitui :D Turėtų būti daugiau nusivylusių lankytojų, kurie pastoviai gauna pasenusį - negaliojantį skelbimą. Tai gal geriau sumokėti kelis litus...oj, atsiprašau, kelis kelias dešimtis euro centų ir neturėti problemų ?!

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Peržiūros reiškia labai daug, kuo daugiau žmonių pamato tuo greičiau nuperka (tarkim kazkoki tai daikta). Iš 100 peržiūrėjusių gal tik keli paskambins, labai puiku jei is tu keliu bent vienas ta daikta pirks.

Zinoma, tai negalioja jei daikta parduodi zemiau rinkos kainos, tada, manau, kad greit pirkeja galima rasti ir nepaciuose populiariausiuose skelimu puslapiuose.

 

Sutinku, bet ne visai tai turėjau omenyje. Pagrindinis klausimas – kaip skaičiuojamos tos peržiūros. Vieni pasirenka skaičiuoti visus paspaudimus (kiek kartų paspausi F5, tiek bus ir „peržiūrų“), kiti naudoja slapukus ir paspaudimus iš to paties kompiuterio skaičiuoja tik kartą per parą ir t.t. Todėl ir sakau, jog peržiūros nieko nereiškia.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...