Pereiti prie turinio

KristinaRUT

Nariai
  • Pranešimai

    568
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    6
  • Atsiliepimai

    100%

KristinaRUT Pranešimai

  1. O iš kur Jūs gaunate įstatus UAB ir MB steigimui?

     

    Jei steigiat su el.parašu, tada pildant registrų centro savitarnoje registracijos formas, įstatai užsipildo automatiškai ir įsteigus įmonę juos galima atsispausdinti.

     

    O pavyzdiniai steigimo dokumentai yra skelbiami Ūkio ministerijos tinklapyje

     

    https://ukmin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/imoniu-teise/pavyzdiniai-steigimo-dokumentai

  2. Pagal Buhalterinės apskaitos įstatymo 9 str. ta apskaitos politika kaip ir privaloma.

    Bet nėra kontrolės mechanizmo, kad patikrinti ar įmonės ją turi.

    Jinai yra reikalinga tam tikrais atvejais (IT nusidėvėjimo normatyvai, turto likvidacinė vertė, buhalterinių sąskaitų planas, tam tikrų išimčių nusimatymas kurias leidžia verslo apskaitos standartai ar kiti teisės aktai). Bet kada atsiranda poreikis (pvz. reikia ką nors argumentuoti valdžios institucijai per patikrinimą), pasakai, kad paieškosi kur padėjai tą apskaitos politiką. Tada paieškai, paieškai ir oplia atrandi...

  3. 1. NPD turi įtakos tik pajamoms susijusioms su darbo santykiais.

     

    2. Taip, jei jūs kitur draustas PSD, jums taikomos ir PSD ir VSD mokesčių atostogos.

    https://www.sodra.lt/pasikeitimai-nuo-2018-m-sausio-1-d-individualia-veikla-vykdantiems-asmenims

     

    3. Mokesčių atostogos taikomos vieneriems metams. Teiksit metinės GPM deklaracijos GPM308 priedą GPM308M, kur išdėstysite pajamas mėnesiais ir pasiskaičiuosite mokesčius (PSD ir VSD) nuo tų mėnesių, kurie viršys metus.

  4. Noriu atsidaryti greito maisto kioska - kioskeli ant ratu. Ka tureciau zinoti pradedant verslui ar kokiu leidimu reikia is savivaldybes. I ka svarbiausia atkreipt demesi. Gal kas turi ideju ar patartu nuo ko pradeti (neskaitant pacio maisto forgono).

     

     

    https://www.ebay.co.uk/itm/AJC-Van-CONVERSION-ONLY-Burger-kebab-Mobile-Catering-trailer-Bar-Food-/163348761575

     

    http://vmvt.lt/maisto-sauga/verslui

  5. Ar galima išrašyti sąskaita faktūra avansui? T.y. ne tada, kai atlieku paslaugą o dar prieš ją?

     

    avansui yra išrašoma išankstinė sąskaita, o vėliau, suteikus paslaugą išrašoma sąskaita - faktūra.

    Išankstinė sąskaita yra dokumentas, dėl kurio susitariama, kad bus atliktas mokėjimas prieš paslaugos suteikimą, o pajamos bus pripažįstamos pagal sąskaitą - faktūrą.

  6. 1. Reikia skaityti MB nuostatus. Juose privalo būti nurodyta savanoriško pasitraukimo iš bendrijos tvarka.

    2. Jei nuostatai yra standartiniai, tai ten bus parašyta, kad išstojimas atliekamas MB įstatymo nustatyta tvarka.

     

    Tada skaitom Mažųjų bendrijų įstatymo 11 str.

    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.429530/pPIwSJiiNG

     

    Savanoriškai pasitraukiančia asmeniui turi būti grąžinamas įnašas, jei toks buvo. Bet tais atvejais, jei MB yra nuostolinga, iš įnašo išskaitomas nuostolis tokiai daliai, kokia dalimi išstojantysis valdo MB. Šiuo atveju 50 proc.

     

    Išstojimas vyksta tokia tvarka:

    Išstojantysis išsiuntinėja pranešimą raštu kitiems MB nariams, kad nori palikti bendriją.

    Tada yra šaukiamas MB narių susirinkimas ir surašomas susirinkimo protokolas, kuriame nurodoma, kas išstoja, kas lieka MB nariais. Kiek išstojantysis gauna buvusio įnašo, jei toks buvo, aišku įvertinus nuostolius.

    Tada su šituo protokolu MB atstovas ar vadovas vyksta į Registrų centrą (Juridinių asmenų registrą) ir užregistruoja pasikeitusį MB narių sąrašą.

     

    Viskas.

     

    Toliau: visos sąskaitos banke, kortelės, pirktas turtas MB vardu yra įmonės nuosavybė, o ne narių. Todėl visą atsakomybę toliau neš tie asmenys, kurie liks MB nariai, tuo atveju jei atnaujintas sąrašas bus įregistruotas Juridinių asmenų registre, kaip rašiau anksčiau.

  7. Turi būti ne tik pajamų žurnalas, bet ir sąskaitų registracijos žurnalas.

     

     

    https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.167576/rvCGomgIAn

     

    7. Ūkio subjektai privalo tvarkyti gaunamų ir išrašomų sąskaitų faktūrų apskaitą, į ją įtraukdami visas prekių (paslaugų) pirkėjams išrašytas sąskaitas faktūras ir iš prekių tiekėjų (paslaugų teikėjų), t. y. pardavėjų, gautas sąskaitas faktūras ir PVM sąskaitas faktūras.

     

    O kaip dėl "VSD įmokų galės nemokėti" ? :)

     

    Taip bus galima nemokėti metus laiko, jei veikla įregistruota po 2018-01-01 ir niekada neturėjote įregistravęs veiklos kažkada anksčiau:

     

    https://www.sodra.lt/pasikeitimai-nuo-2018-m-sausio-1-d-individualia-veikla-vykdantiems-asmenims

     

    Visi reikalavimai dėl apskaitos:

    https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.93C3137C99BF/QLIrLfUaha

  8. Naudojant įmonės veikloje nuosavą automobilį reikalinga nuomos ar panaudos sutartis visų pirma. Kurui nurašyti forminamas kelionės lapas arba kuro nurašymo aktas.

     

    Sveiki , gal kas žinot ar narių susirinkimo paraiška pildoma laisva forma (susirinkimą inicijuoja pats vadovas)? Gal kas turit pvz?

    Ir ar būtina vadovui pildyti ta paraiška?

     

    Susirinkimo faktas (kad jis vyko ir kas buvo svarstyta) yra įforminamas protokolu, o ką nusprendė nariai yra įforminama sprendimu.

     

    Vadovas susirinkimą kviečia išsiusdamas visiems pranešimus.

     

    Pranešimo pavyzdys (tik bus ne akcininkai, o nariai):

     

    https://rekvizitai.vz.lt/dokumentu-pavyzdziai/pranesimas-apie-akcininku-susirinkima/

     

    Protokolas

    http://dokumentuvaldymas.lt/susirinkimo-protokolas/

  9. Mokesčių inspekcija man prieš ~3 metus aiškino taip, kad svarbu, jog nebūtų 1 2 4 3 5 , o 1 3 5 7 gali būt. Nebent kažkas keitėsi arba užtaikiau ant kažko labai jau keisto. Tokiu atveju aš jau eilę metų darau pažeidimus :)

     

     

     

     

    Jei padarysite taip 1, 3, 5, 7 tai tiesus kelias būti apkaltintam, kad slepiamos pajamos, nes VMI tikrai paklaus kur sąskaitos Nr. 2, 4, 6. Ir turėsite laaaabai ilgai įrodinėti, kad numerius tiesiog praleidote, o ne nuslėpėte išrašytas sąskaitas.

    Nebent jūs tik nusimatysite, kad sąskaitas numeruojate tik nelyginiais skaičiais.

  10. Sveiki, greitu metu steigsiu MB ir norėčiau paklausti dėl vadovo atlyginimo steigime. Jei tarkime dabar aš neketinu bent puse metu mokėti sau atlyginimo pagal civilinę sutartį dirbant, tai registru centre rašau, kad nemoku, o galima bus veliau pakeisti per registrų centra? Ar iš kart reiktų rašyti kad bus mokamas?

     

    Steigimo dokumentuose nereikia nurodyti ar mokėsite atlygį vadovui ar ne. Ten yra klausimas ar bus atlyginamos steigimo išlaidos.

    Dėl vadovo galite jį paskirti, bet paslaugų sutartį sudaryti, kad vadovo alga yra 0.

    Vėliau, kai prasigyvensite, tada pakeisite paslaugų sutartį.

    Ši sutartis nėra registruojame niekur, ji vidinis įmonės dokumentas.

  11. Bent jau ankščiau turint UAB'ą buvo galima pabaigti supaprastintus kursus ir tada pačiam vesti buhalteriją.

     

    Dabar ne.

     

    https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.43178AA9832E/hhzXBEvnLI

     

    10 straipsnis. Apskaitos tvarkymas

    1. Ūkio subjekto apskaitą tvarko:

    1) vyriausiasis buhalteris (buhalteris);

    2) pagal sutartį apskaitos paslaugas teikianti įmonė arba apskaitos paslaugas savarankiškai teikiantis asmuo.

    2. Ūkio subjekto apskaitos tvarkyti negali ūkio subjekto vadovas, išskyrus šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nustatytus atvejus.

    3. Šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodyti asmenys turi atitikti šio įstatymo 102 straipsnyje nustatytus reikalavimus.

    4. Viešojo sektoriaus subjektų apskaita tvarkoma šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyta tvarka arba centralizuotai.

    5. Mažosios bendrijos apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti tos bendrijos narys.

    6. Individualios įmonės apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti tos įmonės savininkas.

    7. Ūkininko ūkio apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti pats ūkininkas arba ūkininko partneriai.

    8. Gyventojo, kuris verčiasi individualia veikla, apskaitą, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų subjektų, gali tvarkyti pats gyventojas.

     

    Nebent pats tvarkysite, o kažkas už simbolinį atlygį sutiks būti popieriniu buhalteriu ir dėti parašą (prisiimti atsakomybę) ant jūsų suvestos buhalterijos. :)

  12. Bet pagal galiojanti iregistravimo del pridetines vertes mokescio registra dokumenta tai: "Skaičiuojant įsigytų iš kitų ES valstybių narių prekių vertę (35 000 Lt) yra atsižvelgiama

    tik į tas prekes, kurių pardavėjai yra ekonominę veiklą vykdantys kitų ES valstybių narių juridiniai

    ir fiziniai asmenys, kurie savo ES valstybėje yra įregistruoti (ar kitaip identifikuoti) arba privalo

    įsiregistruoti PVM mokėtojais pagal savo valstybės teisės aktus".

     

    O kas pas mane ne taip parašyta? :)

     

    Jūsų tekstas reiškia tą patį ką ir aš parašiau paprastesniais žodžiais.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...