Pereiti prie turinio

KristinaRUT

Nariai
  • Pranešimai

    568
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    6
  • Atsiliepimai

    100%

KristinaRUT Pranešimai

  1. https://www.vmi.lt/cms/web/kmdb/1.10.13.1/-/asset_publisher/0OhS/content/ar-vienetas-gali-pripazinti-leidziamais-atskaitymais-imones-steigimo-islaidas-kurias-sudaro-istatu-parengimo-islaidos-notaro-islaidos-mokestis-uz-imon/10174?redirect=https%3A%2F%2Fwww.vmi.lt%2Fcms%2Fweb%2Fkmdb%2F1.10.13.1%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_0OhS%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D1

     

     

    Registracijos numeris KD-6063

     

     

    Vieneto išlaidos, kurios tiesiogiai susijusios su vieneto steigimu ir akcijų išleidimu, patirtos steigiant įmonę (pvz.: įstatų parengimo ir įregistravimo, akcijų įregistravimo, konsultantų, maklerių paslaugos, akcininkų pažymėjimų spausdinimo ir pan.), laikomos neleidžiamais atskaitymais kaip neįprastinės vieneto vykdomai veiklai sąnaudos, nes šios išlaidos susijusios su vieneto dalyviais, o ne tiesiogiai su vieneto veikla.

     

    Tos vieneto veiklos pradžios išlaidos, kurios nėra tiesiogiai susijusios su vieneto formavimu (steigimu), kaip pvz.: išlaidos teisinėms, konsultavimo paslaugoms apmokėti, įmonės spaudų registravimo rinkliavos, blankų gamybos išlaidos, išlaidos naujam verslui ar veiklai pradėti (administracijos atlyginimų išlaidos ir kitos vieneto veiklos pradžios išlaidos, nesusijusios su būsimaisiais mokestiniais laikotarpiais), priskiriamos leidžiamiems atskaitymams tą mokestinį laikotarpį, kurį jos faktiškai patiriamos.

  2. Sveiki, gal kas zino ,kaip uz steigima grazintis pinigus is bendrijos? Ar tiesiog uztenka is bendrijos persivest I asmenine sask ta suma kuri buvo isleista steigimui ir jokiu kitu formalumu nera?

     

    Sąskaitas už steigimą traukiate į įmonės sąskaitą (tai bus neleidžiami atskaitymai pelno mokesčio atžvilgiu) ir šių sąskaitų pagrindu grąžinatės sau pinigus už įmonės steigimą į asmeninę sąskaitą.

  3. Sveiki, turiu klausimą dėl ilgalaikio turto minimalios vertės nustatymo.

     

    Mokesčių inspekcijoje paklausus kaip į veiklą įtraukti jau turimą ir naudojamą kompiuterį ir kitą reikalingą įrangą gamybai - konsultantė nurodė, kad reikia pačiam nusistatyti minimalią ilgalaikio turto vertę ir tada užpildyti FR0457 bei FR0457P formas.

     

    Konsultantė sakė, kad prieš veiklą įgytos įrangos nudėvėjimas nebus galimas, tačiau bus galima įtraukti išlaidas susijusias pvz su įrangos remontu ir eksplotacija.

     

    Klausimas: kaip pačiam nustatyti minimalią ilgalaikio turto vertę ir kokį tai patvirtinantį dokumentą reikia pačiam pasirašyti?

     

    Kokią sumą sugalvoji, tokią nusistatai. Sumą nurodai FR0457. Tiek IV pakaks.

  4. Noriu sustabdyti IV.

    Kaip suprantu pildau formą per MANO VMI, sumoku už šį mėnesį per EDS mokėtiną PVM.

    Kaip deklaruoti kitas pajamas - GPM, VSD, PSD nuo pelno? Kai bus deklaruojamas laikotarpis ar anksčiau kažkaip reikia?

     

    Pateikiat prašymą per manoVMI išregistruoti IV.

    Per 20 dienų privalote VMI pateikti paskutinio mėn. (sakykim rugpjūčio) ISAF ir FR0600, o jei deklaruojate pusmečiais, tai laikotarpio nuo 2018-07-01 iki prašymo pateikimo dienos.

    Sumokat PVM pagal deklaraciją.

    Pajamas deklaruosit metams pasibaigus kaip įprastai, tada viską ir sumokėsit.

  5. Turiu nemenkai klausimų, galbūt kažkas padės juos išgvildenti:

     

     

    1. Pradinis įnašas:

    • Kur reikia įregistruoti pirmąjį įnašą? Registruojant MB nurodžiau, kad bus nepiniginis įnašas, kurio vertė 300 eur. Kokiais dokumentais reikia įregistruoti kokį daiktą įneštu į MB? Supildžiau buhalterinę pažymą, nurodžiau koks daiktas įnešamas, tačiau neturiu jo pirkimo dokumentų (asmeninis kompiuteris). Realiai nurodžiau dabartinę rinkos vertę. Registrų centro puslapyje neradau grafos kur kažką galėčiau įvesti dėl pradinio įnašo.

    • Taip pat ką reikėtų daryti jeigu po kurio laiko vėl norėsiu įnešti pinigų į MB sąskaitą. Kaip tai viską įforminti?

    • Prekių išsiuntimui esu iš anksčiau nusipirkęs vokus, pasidaręs skrajutes ir t.t. Ar visuos šiuos daiktus taip pat reikia įtraukti į MB apskaitą kažkaip? Ar juos galima įnešti kaip nepiniginį įnašą į MB?

     

    Jei nurodėte, kad nepiniginis įnašas - tada turtas turi būti įvertintas nepriklausomų turto vertintojų pagal Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo reikalavimus. kam taip sudėtingai? Nurodykite, kad tai piniginis įnašas 1 euras ir viskas. Nes turto vertinimas kainuoja... O asmeninė kompiuterį įmonėje galite naudoti pagal panaudos sutartį.

     

    Jei vėliau norėsite įnešti pinigus, tai yra du būdai:

    1. nario įnašai, kurie tampa MB nuosavybe ir jų negalėsite išsiimti (vėliau per pelno išmokėjimą sumokėjus mokesčius). Forminama - nario (ių) sprendimas įnešti įnašus (laisvos formos dokumentas) ir pavedimas iš savo sąskaitos ar įnešimas grynais su paskirtimi - nario įnašai.

    2. paskola. kai bus laisvų pinigų, vėliau ją grąžinsite sau be jokių mokesčių, nes apsimokestina tik palūkanos, bet skolinant savo asmeninius pinigus galima nusistatyti nulines palūkanas. Sudarom paskolos sutartis (internete šablonų yra) ir pavedimas ar gryni su paskirtimi - paskola.

     

    Dėl vokų ir t.t. - sudarykite pirkimo pardavimo sutartį su savimi ir parduokite juos MB. Tokio turto pardavimo sumos iki 2500 € neapsimokestina (tik skaičiuojasi per metus viso parduoto turto vertė).

     

    Turiu nemenkai klausimų, galbūt kažkas padės juos išgvildenti:

     

     

    2. MB veikla ir sutartys su kurjeriais:

    • MB bus registruojama kaip PVM mokėtoja. Bus pasirašoma bendradarbiavimo sutartis su keliomis kurjerių įmonėmis (lietuvos paštu, OMNIVA ar kt.). Jeigu aš būsiu PVM mokėtojas, kaip man reikės mokėti siuntimo PVM. Aš kaip suprantu iš, tarkim, Lietuvos pašto gausiu mėnesio gale sąskaitą už visas išsiųstas siuntas su PVM. Išrašant sąskaitą aš nurodysiu už kokią prekę išrašoma sąskaita (kaina be PVM, PVM ir kaina su PVM), taip pat nurodysiu ir siuntimą be PVM ir su PVM. Klausimas ar aš tą sumokėtą PVM galėsiu susigrąžinti kažkaip?

    • Ar į apskaitą galima vesti čekius, jeigu siunta yra išsiųsta tiesiog per paštomatą ir laikomas išsiuntimo čekis. Jame matosi informacija iš kokios sąskaitos yra apmokėta, telefono numeris, data, laikas.

     

    Jei būsite PVM mokėtojas, jūs savo prekes turėsite parduoti su PVM.

    Pvz. norite gauti už prekę 100 €, reiškia sąskaitą išrašote už 121 € (100 + 21 € PVM).

    Tada kai ką nors pirksite gausite PVM sąskaitą, kur bus nurodyta 80 € + PVM (80+16,80 bus 96,80)

    Būdamas PVM mokėtoju jūs turėsite paskaičiuoti mokėtiną PVM valstybei ir pateikti kas mėnesį deklaraciją FR0600. Mokėtinas PVM apsiskaičiuoja 21 € - 16,80 € bus 4,20 €. Va šitą skirtumą turėsite sumokėti valstybei.

    Dar PVM mokėtojai turi įvairių prievolių (eilės tvarka):

    1. Pateikti visas gautas ir išrašytas sąskaitas VMI per IMAS sistemą užpildant registrus ISAF. (kas mėnesį)

    2. Sudaryti PVM deklaraciją FR0600 (kas mėnesį)

    3. Jei bus pardavimai į ES valstybes, pateikti kas mėnesį deklaraciją FR0564.

     

    Jei rinksite čekius, tai sumas be PVM jūs galėsite traukti į įmonės išlaidas, o PVM pripažinti galite tik tokiu atveju, jei ant čekio bus jūsų įmonės rekvizitai. ką reiškia pripažinti PVM - žiūrėkite, ten kur pavyzdys buvo su 16,80 €.

     

    Turiu nemenkai klausimų, galbūt kažkas padės juos išgvildenti:

     

     

    3. Kitas pavyzdys: perku prekes iš kitos lietuviškos kompanijos, kuri yra PVM mokėtoja. Tarkim ten prekė kainuoja 30 eur + PVM (36.3 eur su PVM). Parduodu aš ją už 40 eur + PVM (48.4 su PVM). Tai deklaruojant aš tiesiog nurodysiu PVM skirtumą šiai prekei – 2,1 eur?

    4. Kaip teisingai įforminti siuntimo kainą iš užsienio. Tarkime perku iš užsienio valstybės prekes. Ta valstybė man parduoda jas be PVM, tačiau sąskaitos gale yra įvesta siuntimo kaina – 24 eurai. Kur šią sumą turiu įvesti pildant iSAF, PVM deklaraciją?

     

    3. Taip, teisingai. Pavyzdį jums surašiau prie 2 klausimo.

    4. Tie 24 € yra pripliusuojami prie prekių savikainos. O ISAF ir FR0600 deklaruosite ten pat kur ir prekių vertę.

     

    Turiu nemenkai klausimų, galbūt kažkas padės juos išgvildenti:

     

     

    5. Šiuo metu yra sukurtas puslapis (e parduotuvė), kuri ilgą laiką yra laikoma viename serveryje ir mano vardu man išrašomos sąskaitos. Ar ir toliau galėčiau į apskaitą vesti tas sąskaitas, ar reikėtų rašyti serverius prižiūrinčiai įmonei, kad nuo šiol sąskaitas formuotų MB vardu? Taip pat ką daryti su PVM, kuris yra nurodytas sąskaitoje. Aš tiesiog apmoku sąskaitą ir viskas, ar tas PVM turėtų kažkur figuruoti papildomai dar. Suprantu, visas gaunamas sąskaitas turėsiu vesti į iSAF.

     

    Kreipkitės į tą įmonę ir pakeiskite sutartį MB vardu. Sąskaitos, kad būtų galima traukti į apskaitą ir pripažinti grąžintiną PVM turi būti tik MB vardu.

    Pirkimo PVM visada mažina mokėtiną PVM. Žr. pavyzdį su 20 ir 16,80 €.

    Visas PVM sąskaitas gautas iš Lietuvos įmonių PVM mokėtojų turėsite traukti į ISAF.

    Aišku jei sąskaitos yra jūsų MB vardu.

     

    Turiu nemenkai klausimų, galbūt kažkas padės juos išgvildenti:

     

     

    6. Kaip reikia įforminti paskolą MB įmonei. Aš dabar vykdau individualią veiklą, noriu turimas prekes perkelti į MB. Norėčiau suteikti paskolą MB, už tuos pinigus nupirkti visas prekes iš savęs, per IV sumokėti visus mokesčius ir nutraukti IV. O paskolą „sau“ atiduočiau kuomet MB turės papildomai lėšų. Kaip tai viską reikėtų teisingai įforminti? Galbūt yra geresnis būdas? Taip pat kaip reikėtų įtraukti prekes, kurių dar nėra oficialiai pasirodę prekyboje, bet yra klientai, kurie jau sumokėjo už prekes ir jų laukia išleidimo dieną. Kaip tokias prekes perleisti MB?

     

    Dėl prekių pardavimo - parašiau 1 klausime apie vokus.

    O jei prekės yra pirktos IV veiklai vykdyti, tiesiog jas parduokite su sąskaita savo MB.

    O sąskaitą sau apmokėsite tada, kai jau turėsite pinigų MB.

    IV šią sąskaitą deklaruosite kaip pajamas. MB tai bus išlaidos, tiksliau sąnaudos.

     

    Turiu nemenkai klausimų, galbūt kažkas padės juos išgvildenti:

     

     

    7. Ateinančiu metu neplanuoju mokėtis atlyginimo ar imti pinigų iš MB. Kokius mokesčius turėčiau mokėti? Pats esu dirbantis pagal sutartį, už mane kita įmonė sumoka Sodra ir draudimą. Kaip suprantu pardavęs prekę turiu sumokėti tik PVM. Jokių kitų mokesčių (kaip kad GPM, PSD ir VSD nuo pusės pelno) nėra? Žinau, kad išimant pinigus yra mokesčiai. Taip pat jie yra jeigu MB narys neturi privalomojo sveikatos draudimo. Taip pat metų gale yra mokamas pelno mokestis.

     

    Neišmokėsite iš MB pinigų, mokesčių mokėti nereikės tol, kol turėsite kitur darbo sutartį.

    PVM mokėsite tada, jei sudarius FR0600 deklaraciją gausis mokėtinas.

    Jei pinigus išsiimsite asmeniniams poreikiams atsiranda ir GPM ir PSD ir VSD nuo šios sumos.

    paieškokite šioje temoje buvau surašiusi variantus kaip galima išimti pinigus iš MB. Žinokit išėmimas asmeniniams poreikiams yra pats brangiausias išėmimas mokesčių atžvilgiu, yra pigesnių variantų norint pasiekti tą patį rezultatą, išsiimti ir MB pinigus sau.

    O metų gale, jei MB turės pelno (pajamos minus sąnaudos) turės būti mokamas pelno mokestis.

     

    Turiu nemenkai klausimų, galbūt kažkas padės juos išgvildenti:

     

     

    8. Dažnai pasitaiko atvejų, kai pirkėjai užsisako prekę, nors jo oficialiai dar nėra pardavime. Kada reikia išrašyti sąskaitą tokiems pirkėjams. Ar kai gaunamos prekės ir išsiunčiamos, ar tą dieną kai gaunamas apmokėjimas?

     

    Surašoma išankstinė sąskaita, vėliau, kai jau prekė bus išrašysite normalią PVM sąskaitą.

     

    9. Bus naudojamas nuosavas automobilis, kuris yra kito asmens vardu. Kokius dokumentus reikia pasirašyti tarpusavyje, kad automobilis būtų naudojamas kaip ir MB veiklai vykdyti? Taip pat ar yra kažkokia iš to nauda (PVM susigrąžinimas užsipylus kurą ar pan)? Ar geriau apskritai tokio dalyko net netraukti čia.

     

    Tokiais atvejais yra sudaroma nuomos arba panaudos sutartis. Nuomos - turto naudojimas už atlygį, panauda- turto naudojimas neatlygintinai.

     

    Nauda - jei jums automobilis reikalingas įmonės veiklai - tai tokias išlaidas kaip kuras, eksploatacijos išlaidos ir pan. galėsite traukti į įmonės sąnaudas (sąskaitos turi būti MB vardu) ir sumokėtą PVM pripažinti grąžintinu.

  6. Sveiki, žinau, kad tokį klausimą greitai gaučiau per VMI, bet jų padalinys nedirbs iki pirmadienio, o man pirmadienį jau reikia būti pasiruošusiam. Taigi, pirmadienį bus pasirašoma buto nuomos sutartis ir noriu deklaruoti, kad 80-90 procentų buto bus naudojama individualiai veiklai, kadangi senai jau turiu IV, tai nelabai prisimenu kur reikia užpildyti tą prašymą per sistemą bei pasirašant nuomos sutartį, ką reikia įtraukti, kad viskas būtų tvarkingai (ar reikia parašyti sutartyje ten ind. veikl. nr) ir panašiai? Ačiū visiems.

     

    1. Sutartyje nurodote kiek proc. naudosite individualioje veikloje.

    2. VMI reikia pateikti pranešimą FR0457 apie naudojimo pradžią. Teikiama per EDS.

    3. Nuo 2018-01-01 jei gyventojas nuomoja nekilnojamąjį turtą iš kito gyventojo ir jį naudoja individualioje veikloje, tada GPM moka nuomininkas, nes tai šiuo atveju a klasės pajamos. Ir kas mėnesį deklaruoja deklaracijoje GPM313, o metams pasibaigus GPM312.

    http://www.vmi.lt/cms/mokesciu-naujienos/-/asset_publisher/DkY4/content/del-nekilnojamojo-turto-nuomos-pajamu-apmokestinimo-tvarkos-nuo-2018-01-01

     

    4. Deklaruoti faktines išlaidas pagal dokumentus, ar atskaityti 30 proc. sumą nuo pajamų gyventojas pasirenka deklaruodamas metines IV pajamas deklaracijoje GPM308.

  7. Sveiki,nežinau ar nesikartosiu, bet mane domina ar eina MB veikla pristabdyti, jeigu darbas yra tik sezoninis? Ačiū.

     

    Jokių problemų. MB nariai priima sprendimą likviduoti įmonę ir šį sprendimą įregistruoja Juridinių asmenų registre, tada pateikia prašymą VMI, kad atleistų nuo deklaracijų teikimo.

     

    kada norėsite atnaujinti veiklą, tada vėl nariai priima sprendimą ir jį įregistruoja Juridinių asmenų registre, o VMI prašymą anuliuoja.

     

    Sveiki, tarkim priemu pinigus už prekę grynais. Kaip teisingai tada tuos pinigus įmesti į MB banko sąskaitą?

    P.S. MB sąskaitai naudoju Paysera.

     

    Lygiai tokia pat tvarka, kaip papildote bet kurią banko sąskaitą grynaisiais pinigais.

    O jūsų apskaitoje matysis: gauti pinigai>įnešti pinigai į sąskaitą. Sumą tą pačią tik įneškit kiek gavot.

     

    Sveiki,

     

    Įsteigiau MB, tačiau nesuprantu, kaip jos vardu prisijungti prie VMI? Atrodo, viską išnaršiau... o negaliu net savo PVM mokėtojo kodo susižinoti (steigiant nurodžiau, kad įmonė bus PVM mokėtoja)

     

    Jei jau tikrai įmonė įsteigta (turite ESI išrašą), tada už kokios paros po ESI išrašo gavimo jungiatės su asmeniniais duomenimis prie manoVMI ir kai prisijungsite, jums iškris sąrašiukas, matysis jūsų pavardė ir matysis įsteigtos įmonės pavadinimas.

     

    O PVM kodo automatiškai niekas nesuteikia, nors ir pažymėjote, kad jo norite. per mano VMI (įmonės paskyroje) gausite klausimyną, kurį reikia užpildyti ir tik tada tenkins prašymą dėl PVM.

  8. Kristina, ačiū!

    Gal patarsite dar kaip daryti dėl MB paskolos? Ar gali vadovas suteikti paskolą be procentų MB? Turiu LTD įmonę anglijoje, tai ten tiesiog padarai pavedimą į savo įmonės sąskaitą ir prirašai prie skolos vadovui. Ar su MB galima taip pat daryti?

     

    Savo asmeninius pinigus galite skolinti be palūkanų. jei tai būtų įmonės pinigai, tada tik su palūkanomis.

    Vadovas gali suteikti paskolą MB, kuriai jis vadovauja.

  9. 4. Lietuviška įmonė PVM mokėtoja prekes parduoda su PVM, jūs, kadangi irgi PVM mokėtojas, tai prekes irgi parduodate su PVM. O valstybei sumokėsite tik skirtumą tarp jūsų parduotų prekių PVM ir pirktų prekių PVM.

     

    5. Yra. Kiekviena valstybė nusistato individualiai. Procesas ilgas, konkrečios valstybės VMI per EPRIS pastabas dėl grąžinimo teikia savo valstybine kalba.

  10. 1. Skaičiuojat nuo prekių savikainos. O gal MB prekiaus tomis pačiomis prekėmis? Jei taip, tai parduokit jas MB. Aišku PVM bus, bet MB tas PVM bus grąžintinas. Aišku jei MB registruosit PVM mokėtoju.

     

    2. Parduoti.

     

    3. Tai kol neįsteigsit MB, neuždarykit IV. PVM lengviau gausit mažajai bendrijai. Aišku jei jums jo reikia.

     

    4. Jei ta įmonė ne PVM mokėtojas, ji savo prekes visiems parduoda be PVM.

     

    5. Užsienietišką PVM galima susigrąžinti teikiant prašymą arba tiesiogiai į tos valstybės VMI arba per mūsų VMI sistemą EPRIS.

  11. Cia savaime suprantami dalykai ir nieko bendro su klausimu:

     

    Pasiekus 45.000 reikia registruotis pvm moketoju.

     

    Situacija, UAB ne pvm moketoja jau pasiekus 44.000 eurus.

    Nori israsyt saskaita uz 3000 eur (1000 is ju dar galimas be pvm iki 45.000 ribos).

     

    Tai kaip situacija atrodys:

     

    a) kadangi dar nepasiekta 45.000 riba, visa 3000 saskaita bus be pvm ir jau po jos vbisos saskaitos bus su pvm, nes ta 3000 saskaita perverte pajamas virs 45000

    b) visa 3000 saskaita bus rasoma su pvm, nes butent sita saskaita jau pervercia i 45000.

    c) saskaita bus israsoma kaip 3000 +pvm = 3420 eur ? (pvm tik nu0 2000, kurie virs 45.000)

     

    44000 + 3000 bus 47000.

    Sąskaita bus be PVM, bet teks pateikti deklaraciją FR0608 ir paskaičiuosite tą perviršį nuo 45000 € ir paskaičiuosit PVM ir sumokėsit.

    taigi 2000 * 0,21

    O išrašyta sąskaita čia ne prie ko.

    PVM sąskaitoj išskirsit tik tada, kai būsite registruotas PVM mokėtojas.

    O tą sąskaitą už 3000 € išrašėte būdamas ne PVM mokėtojas, reiškia sąskaitoje PVM neišskiriate. Tiesiog pamokėsit PVM nuo perviršio, kurį viršijote virš 45000 € pagal sumas paskaičiuotas deklaracijoje FR0608.

     

    Kol nesat PVM mokėtojai, jūs neturite teisės sąskaitų išrašinėti su PVM.

    Rašote be PVM, nors ir būsite viršiję 100 000 €.

    Tai kai pasiekėte 45000 €, dar nereiškia kad jūs PVM mokėtojas, nes nėra pateiktas prašymas įregistruoti juo.

    Va kai jau pateiksit prašymą ir jus įregistruos (o gal ne), tada ir rašysite su PVM.

    Jei neįregistruos, tai toliau rašysite be PVM.

  12. O kaip atrodys saskaitos israsymas?

     

    Israsysis saskaita 3000 euru, kurioje kazkaip bus nurodyta, kad pvm + pvm tik nuo 2000 eur?

     

    Ne PVM mokėtojas išrašo sąskaitą - faktūrą, pvz. pardavimo suma 2000 € ir viskas.

    PVM mokėtojas išrašo PVM sąskaitą faktūrą, priklausomai nuo to kokias jis nori gauti pardavimo pajamas. pvz. nori pardavimo pajamas gauti 2000 € be PVM, reiškia sąskaita atrodys taip 2000 + 21 proc. PVM, reiškia 2000 + 420, iš viso 2420 € sąskaitos suma.

    Jei pardavimo pajamas nori gauti 2000 € jau su visu PVM, tada 1652,89 *0,21 bus 1652,89 + 347,11, iš viso 2000 € sąskaitos suma.

     

    Kai esi registruotas PVM mokėtoju, tai viskas atrodo taip.

    pardavei 2000 + 420, už 2420 €, 420 € mokėtinas PVM.

    pirkai prekių paslaugų už salykim 1000 € + PVM (iš PVM mokėtojų), reiškia pas tave pirkimų už 1210 €, iš jų 210 € gautinas PVM.

     

    Tada deklaruoji VMI PVM, pateikia deklaraciją FR0600, kurioje paskaičiuoji mokėtinas PVM minus gautinas PVM (420-210), ir gauni, kad valstybei reikia sumokėti 210 € PVM.

  13. 1. Pas asmuo (fizinis arba juridinis) turi sekti kada jo pajamos artėja arba viršijo 45 000 €.

    2. Galima registruotis, tada kai jau matote, kad dar nėra 45000, bet tiksliai žinote kad viršysite tuoj tuoj. Tada PVM mokėsite tik nuo tada, kai tapote PVM mokėtoju. Aišku jei įsiregistruosite iki to viršijimo.

    3. Jei jau viršijote, tada PVM sumokėsite nuo sumos kas viršija 45000 € būsite ar ne PVM mokėtoju. VMI pamačiusi deklaracijoje (GPM308) pajamas didesnes nei 45000 €, prisistatys su ištiesta ranka. Išanalizuos kada viršijote ir susimokėsite nuo skirtumo.

     

    PVM mokėtojais fiziniai asmenys registruojami pateikus prašymą per manoVMI, prašymo forma FR0388 arba nuvykus į bet kurį VMI padalinį.

     

    Be je juridinių asmenų registravimo tvarka tokia pat.

  14. Sveiki,

     

    Ketinu registruoti nauja imone su nelietuviska galune.

     

    Kiek girdejau siuo metu yra ivestos reguliacijos, kad nelietuviska pavadinimo galune negali buti taikoma ir turi buti sulietuvinta. PVZ: noreciau uzregistruoti UAB "skynet" tai pavadinima tureciau lietuvinti i UAB "Skyneta" arba "Skynetas"

     

    Galbut galite pasidalinti informacija kas apie tai zino daugiau? Ar imanoma kazkaip sita nesamone apeiti ar kitaip sugudrauti?

     

    Taip, dabar pavadinimus turi patvirtinti lietuvių kalbos komisija.

    https://vki.lrv.lt/lt/imoniu-pavadinimu-sudarymas

     

    Seniau, gal prieš kokius 6 - 7 mėn. dar buvo spraga - buvo galima įsteigti su nelietuvišku pavadinimu steigiant įmonę per notarą, bet dabar irgi spragos nebėra, nes notarams privalu steigti įmonę tik tada, kai pateiki jau rezervuotą pavadinimą, reiškia praeini minėtos komisijos "šukas".

     

    Vienintelis būdas - steigti užsienyje veikiančios įmonės dukterinę įmonę Lietuvoje, nes juridinio asmens, susijusio su užsienio juridiniu asmeniu ar kita organizacija, pavadinimas gali būti sudaromas taip, kad jis būtų tapatus ar panašus į užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos pavadinimą, jei yra šių sutikimas naudoti pavadinimą.

  15. Darbuotojus galima rinktis per skelbimus, pačiam talpintis, galima kreiptis į darbo biržą, nesiūlau žiūrėti skeptiškai, ten visai puikių variantų pasitaiko. Be to galima gauti išmokas už tokio asmens įdarbinimą.

     

    Dėl algos, mačiau jau įdėjo skaičiuoklę, tai su darbo vietos kaina aišku.

     

    priimant darbuotoją prieš dieną reikia SODRAI pateikti pranešimą 1-SD. Su darbuotoju sudaroma darbo sutartis.

     

    Po to kas mėnesį SODRAI teikiama ataskaita SAM apie priskaičiuotą darbo užmokestį ir SODROS mokesčius (PSD ir VSD). Terminas iki sekančio mėnesio 15 d. Iki tos datos ir mokesčiai sumokami, įmokos kodas 252.

     

    Taip pat kas mėnesį yra teikiama ataskaita VMI GPM313, iki sekančio mėnesio 15 d. apie priskaičiuotą darbo užmokestį ir išskaičiuotą GPM. GPM'as mokamas tą pačią dieną kai išmokama darbuotojui alga. Įmokos kodas 1311.

     

    Metams pasibaigus iki vasario 15 d. VMI yra teikiama metinė deklaracija GPM312, kurioje parodomas visas metinis darbuotojo darbo užmokestis ir GPM.

     

    Atleidus darbuotoją per 1 dieną SODRA'i reikia pateikti pranešimą 2-SD.

  16. Ar tiesa, kad nuo 2018 metų visų sričių GPM tarifas tapo 5%?

     

     

     

    Dabar nepamenu kur, bet skaičiuoklė viena rodė, kad tas GPM mokestis yra progresinis. t.y kuo daugiau uždirbi tuo didesnis GPM tarp 5% ir 15%. Kaip ten iš tiesų yra?

     

    Ne 5 proc., o 15 proc. su tam tikromis išlygomis.

    https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.C677663D2202/WJYDPVgXcc

    6 straipsnis. Pajamų mokesčio tarifai

    1. Pajamų mokesčio tarifas yra 15 procentų, jeigu šiame straipsnyje nenustatyta kitaip.

    2. Pajamų mokesčio 5 procentų tarifas taikomas ne individualios veiklos pajamoms, gautoms pardavus ar kitaip nuosavybėn perleidus atliekas.

    3. Už per mokestinį laikotarpį gautas pajamas, nuo kurių mokestis sumokamas įsigyjant verslo liudijimą, mokamas savivaldybių tarybų nustatytas fiksuoto dydžio pajamų mokestis. Savivaldybių tarybos turi teisę savo biudžeto sąskaita taikyti fiksuoto dydžio pajamų mokesčio už pajamas, gautas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą, lengvatas.

    4. Fiksuoto dydžio pajamų mokesčiu gali būti apmokestinamos 45 000 eurų per mokestinį laikotarpį neviršijančios individualios veiklos pajamos (kai vykdoma kelių rūšių veikla, pajamos sudedamos). 45 000 eurų sumą per mokestinį laikotarpį viršijančios individualios veiklos pajamos apmokestinamos taikant šio straipsnio 1 dalyje nustatytą pajamų mokesčio tarifą. Už mokestinį laikotarpį (ar jo dalį) sumokėto fiksuoto dydžio pajamų mokesčio dalis, proporcingai tenkanti tai mokestinio laikotarpio daliai, kai gyventojo individualios veiklos pajamos viršijo 45 000 eurų sumą, įskaitoma į gyventojo nuo tų pajamų mokėtino pajamų mokesčio sumą.

    5. Fiksuoto dydžio pajamų mokesčiu gali būti apmokestinamos 45 000 eurų per mokestinį laikotarpį neviršijančios nekilnojamojo pagal prigimtį daikto nuomos pajamos (kai nuomojami keli tokie daiktai, pajamos sudedamos). 45 000 eurų sumą per mokestinį laikotarpį viršijančios nekilnojamojo pagal prigimtį daikto nuomos pajamos apmokestinamos taikant šio straipsnio 1 dalyje nustatytą pajamų mokesčio tarifą. Už mokestinį laikotarpį (ar jo dalį) sumokėto fiksuoto dydžio pajamų mokesčio dalis, proporcingai tenkanti tai mokestinio laikotarpio daliai, kai gyventojo nekilnojamojo pagal prigimtį daikto nuomos pajamos apmokestinamos taikant šio straipsnio 1 dalyje nustatytą pajamų mokesčio tarifą, įskaitoma į gyventojo nuo tų pajamų mokėtino pajamų mokesčio sumą.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...