KristinaRUT
-
Pranešimai
568 -
Užsiregistravo
-
Lankėsi
-
Laimėta dienų
6 -
Atsiliepimai
100%
Turinio tipas
Forumas
Kalendorius
Parduotuvė
Akademija
Skelbimai
KristinaRUT Pranešimai
-
-
O jūs rašysit kad važiavot ir namų į darbą ar rašysit, kad važiuota įmonės reikmėms? Ar filmuosit kur važiuojat ir iš karto siusit VMI? :)
Atsiprašau už sarkazmą, bet jūs neskaitėt ką rašiau anksčiau - yra surašomas kuro nurašymo aktas, kuriame nurodomas nuvažiuotų km skaičius, kuro norma, sunaudotas kuras, ir jo vertė.
Kur čia parašyta, kad reikia nurodyti maršrutus?
Jei važiuojat įmonės reikmėms, tai važiuojat įmonės reikmėms ir nurašot kurą kaip pasakiau, kai važiuojat asmeniškai, juk nebus nei kuro pirkimo kvito su įmonės rekvizitais, nei kuro nurašymo akto.
-
Taip jei mes ją apmokestinsim kaip civilinę sutartį, tai negalima, bet jei apmokestinsime kaip išimtas lėšas asmeniniams poreikiams, tada jokių problemų. Lėšos asmeniniams poreikiams apsimokestina ir GPM ir SODRA, o paslaugų tik GPM.
Ir pagal civilinį kodeksą paslaugų sutartis, nuomos sutartis ir panaudos sutartis yra išskirtos kaip atskiros sutarčių rūšys.
Taigi reikia žiūrėti į sutarties esmę, pvz. jei MB užsiims programavimo paslaugomis ir įmonei narys išnuomos savo auto, tai nebus laikoma paslaugų sutartimi, nes aš įmonei nuomoju turtą, bet neteikiu jokių paslaugų su tuo turtu, pvz. nevežioju krovinių už atlygį.
Taigi jei pvz. įmonė užsiiminės pvz. taksi veikla ir aš sudarysiu savo automobilio nuomos sutartį kartu su vairavimo paslauga (taksi paslauga), va tada jau bus paslaugų sutartis.
Reikia žiūrėti plačiau. Savo automobilio nuoma ar panauda įmonei yra ne paslauga, o suteikimas tuo turtu naudotis už atlygį ar be.
Ir nemaišykite paprasto MB nario ir MB nario - vadovo. Va vadovas jau negalės turėti nuomos sutarties, nes jis vadovavimo paslaugas teikia pagal paslaugų sutartį, reiškia į paslaugos kainą turi būti įskaičiuotas ir atlygis už auto naudojimą.
-
Ir panaudą ir nuomą gali, tik jei bus nuoma, ji apsimokestins ne tik GPM, bet ir SODRA (kaip MB nario išsimokėtos sumos asmeniniams poreikiams). O kuras yra eksploatacinės išlaidos, taigi tai yra normalios MB sąnaudos. Reiškia pirkimo dokumentas ir nurašymo aktas yra tas išlaidas patvirtinantys dokumentai.
-
paprastai. Perkat kurą, surašot nurašymo aktą kiek km važiavote įmonės reikmėms, kokia kuro norma, kuro kiekis ir vertė. Viskas.
-
Kaip man atrodo, tai turi arba pagal sutartį dirbti Tavo MB arba sąskaitą faktūrą Tau išrašyti už suteiktas paslaugas, kurias atliko Tavo puslapyje. Kito varianto jaučiu, kad nelabai ir yra, bet gal kas daugiau išmano pakomentuos plačiau.
Teisingai. Dar vienas variantas yra, bet nepatiks niekam. Jei išmoku pinigus fiziniam asmeniui, už tuos pinigus už tą žmogų sumoku mokesčius ir deklaruoju, kad išmokėjau ir sumokėjau.
-
Pirkit galima iš fizinio ir iš įmonės.
Dėl PVM (kaip kažkas sakė jei pirksit iš įmonės) jei esi ne PVM mokėtojas, tai jokių niuansų neatsiranda. Tiesiog sumoki tiek kiek parašyta sąskaitoje arba su apskaičiuotu PVM arba su pritaikytu nuliniu PVM. Kaip apskaičiuoti PVM tenka pardavėjui, tais atvejais, jei pardavėjas yra PVM mokėtojas.
O jei jau pirkėjas yra PVM mokėtojas, tada niuansų yra.
Dėl auto eksploatacijos:
remontui sąskaitos
kurui įsigyti kvitai su pirkėjo rekvizitais. jei kvito suma viršija 150 € su PVM reikalinga ir sąskaita.
Kuras nurašomas surašius kuro nurašymo aktą, kuriame turi būti kuro norma, nuvažiuotų km skaičius, sunaudoto kuro kiekis ir vertė. Nurodoma kiek įmonės reikmėms, kiek savo. Kuras sunaudotas sau arba apmokestinamas kaip darbo užmokestis arba yra grąžinama jo vertė įmonei.
kai naudojate automobilį asmeninėms reikmėms tiesiogiai nieks nekontroliuoja, bet kai būna VMI patikrinimai, tada VMI klausia ar turite asmeninį auto. Jei neturi, tada kabinėjasi ir bando įrodyti kad važinėji ir asmeninėms reikmėms (jei kuro nurašymo akte nesimato kiek grąžinta už kurą asmeniniams poreikiams). Jei neturi savo vardu registruoto auto lieka kažkiek rodyti kad važinėji asmeniniams poreikiams, nes argumentų kad nenaudoji jo asmeniniams poreikiams vargu ar rasit. Tik galima "išlysti", kad naudoji visai mažai, argumentuojant, kad gyveni pvz. su artimaisiais ir niekur nereikia važiuoti, arba pvz. tetė duoda auto, arba tik kartą į mėnesį pas babą važiuoji 20 km. Tuos argumentus dėl asmeninių poreikių reikia turėti labiau tvirtesnius, kuo brangesnis auto. nes mokesčiai skaičiuojasi nuo auto rinkos vertės.
Pasiskaitymui pasiieškokite kas per reikalas pajamos natūra. tai va ir bus aišku dėl auto asmeninėms reikmėms.
o dėl to kiek galima sunaudoti kuro automobiliui, tai čia reikia atsižvelgti į protingumo kriterijus. kiek kokių turite pardavimų ir pan.
pvz. jei mano įmonė veikia Skuode, o sudariau sutartį metams su įmone Vilniuje, kad jiems teiksiu paslaugas. gal pvz. aų kiekvieną dieną važiuosiu pirmyn atgal, tai kuro kiekis gausis nemažas.
-
Užklauskite VMI raštu išdėstydami situaciją. Kaip atsakys, taip ir elkitės. Jei vėliau nuspręs, kad jūs padarėte ne taip, tai pateiksite VMI atsakymą, kad elgėtės pagal tai. Tada jie privalo pripažinti savo paaiškinimus.
-
MB narys negali su savo MB turėti DARBO sutarties. Darbo sutartis ir paskolos sutartis ne tas pats dokumentas.
-
Užpildžiau deklaraciją, pas mane mokėtinas GPM gavosi -406 EUR ir sumokėjau 406 EUR GPM. Paskui radau keletą klaidų ir gavosi didesnis PSD ir VSD, todėl patikslinau deklaraciją ir GPM sumažėjo iki 390 EUR. Jie pastebės ir grąžins tuos 16 EUR, ar reikia kažkur kreiptis?
Negrąžins. Galima jungtis per mano VMI ir pildyti prašymą FR0781 dėl mokesčių grąžinimo.
Arba galite ir nepildyti, tie pinigai niekur nedings. Pvz. jei 2019 m. mokesčius mokėsite, tą permoką užskaitys kaip jau sumokėtą sumą.
-
-
Hmm.. rašo jog nurodytas teisės aktas nebeegzistuoja, abejoms nuorodoms.
Tai ieškokit pagal pavadinimus, jei jau pagal nuorodą nerodo.
-
Tu neįsivaizduoju kaip tau dėkoju už šį atsakymą!! Daugumą buhalterių kurių klausiau, man net nesugebėjo tiksliai pasakyti šio atsakymo. Galbūt būtų galima sužinoti informacijos šaltinį?
Gyventojų pajamų mokesčio įstatymas
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.C677663D2202/WJYDPVgXcc
2 str. 2, 3, 4, 7, 25 ir 26 d.
Pelno mokesčio įstatymas
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.A5ACBDA529A9/EAFOMwqPRr
2 str. 2 ir 3 d.
-
Lietuvos vienetas – juridinis asmuo, įsteigtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat užsienio vieneto filialas arba atstovybė, įsteigti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka ir nesantys to užsienio vieneto nuolatine buveine.
Užsienio vienetas – užsienio valstybės juridinis asmuo ar organizacija, kurių buveinė yra užsienio valstybėje ir kurie įsteigti arba kitokiu būdu organizuoti pagal užsienio valstybės teisės aktus, taip pat bet koks kitoks užsienyje įsteigtas, įkurtas ar kitaip organizuotas vienetas.
Tas kas vykdo individualią veiklą tai nėra vienetas, tai yra nuolatinis gyventojas vykdantis individualią veiklą arba nenuolatinis gyventojas, kuris gali Lietuvoje vykdyti individualią veiklą.
- djjmz , Interesantas02 ir bratkax sureagavo į tai
- 3
-
tai mokestinė našta yra mažesnė dirbant su MB? iš išsimokant vadovo algą, gaunasi kiekvieną mėn PSD ir GPM, 24% viso mokesčių
Žiūrint ką minusuojat, žiūrint ką išsimokat, ir pan.
Iš kur ištraukėt tuos 24 proc. Ir prie ko PSD ir VSD, jei dirbat kitur.
-
Kokie pliusai steigti MB? Dabar dirbu pagal IV plius pagal darbo sutartį. kažką išloščiau jei migruočiau į MB? Dirbu vienas.
Jie ir toliau turėsit darbo sutartį, tai turint MB, jei neišiminėsit pinigų asmeninimas poreikiams, nereikės mokėti SODRAI. Jei neturėsit kitur darbo sutarties, MB yra brangiau nei IV. Nes MB tada reikia mokėti sodrai nuo MMA, nepriklausomai ar turi pajamų ar ne. Aišku yra lengvatų. jas rasite čia surašytas, tik paskaitinėkit. O IV sodrai mokat tik nuo pusės "pelno".
MB nariai gali turėti tokias išmokas:
- asmeninimas poreikiams (mokamas GPM ir VSD);
- vadovo alga (mokamas GPM);
- išmokos iš pelno (mokamas GPM);
Ir dar: IV kada nori išregsitarvai, su MB išregistravimu jei jos nenorėsit, yra reikalų.
-
Susidūriau su tokia problema, kad gyvenu pas tėvus ir nesu vienas iš buveinės savininkų. Pasidariau m.parašą, kad galėčiau įsteigti MB, bet dabar problema tame, kad reikia mano abiejų tėvų sutikimo, kad galėčiau namų adresą naudoti kaip buveinės adresą. Reikalas tame, kad nei vienas iš tėvų neturi m.parašo, tai dabar gaunasi taip, kad jei noriu atsidaryti įmonę abiems iš tėvų teks pasiimti abonentus iš TELE2, TELIA arba BITĖS, kad galėtu pasirašyti sutikimą dėl buveinės?
Jei aš būčiau vienas iš būsto savininkų ar reikėtu ir likusių 2 savininkų sutikimo dėl buveinės adreso?
Steigiant įmonę su e.parašu, sutikimas tik pasirašytas e.parašu.
jei tokios galimybės nėra, tada tik steigimas pas notarą.
Registrų centre jums nieko kito nepasakys.
-
Su individualia veikla iki kada dar galima deklaruot? Ir deklaruojant užtenka tik apskaitos žurnalo?
Iki 2018-05-02. Iš žurnalo pajamas ir išlaidas surašote į deklaraciją.
-
Sveiki, gal kvailas klausimas, gal net ir buvo atsakytas. Gavosi taip, kad per metus teko vykdyti net 3 individualias veiklas.
Kaip suprantu, jeigu pajamų rūšies kodas ir veiklos rūšies kodas sutampa, tai viską pildyti į vieną eilutę, ar kieviena veiklą pildyti atskirai?
Preliminarioje deklaracijoje bus informacija išdėstyta pagal veiklas.
-
Neskubėkite, tai tik kalbos. Dar teisės aktų projektai nėra paskelbti.
-
Pirkimus skelbia šiame portale:
https://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/notice
prie kiekvieno pirkimo būna pateikti reikalavimai pirkimui ir tiekėjams. ten būna surašyta ir kokius dokumentus reikia pateikti.
reiškia pagal tas sąlygas viską užpildote, surenkate reikalaujamus dokumentus ir teikiate pasiūlymą per tą sistemą.
Viskas ir laukiate rezultatų. Pasibaigus konkurso terminui gausite pranešimą, laimėjote, nelaimėjote. jei laimėsite, tai gausit pranešimą iki kada atvykti pasirašyti sutartį ir tada viskas pagal sutartį.
taigi bendrais bruožais tiek.
Tiesa, per šią sistemą dokumentai teikiami su el. parašu.
-
kitas klausimas:
vykdome indv veikla, el parduotuve, vieno dalyko nesuprantu per pusmeti surinkom ziauriai kruva popieriu, kodel ant tiek apsukina mano buhaltere veikla, t.y. kodel as negaliu tesiog menesio pajamos - islaidos - mokesciai = pelnas? taip visus 12 men ir uzdeklaruoji viska.
t.y. kiekvienas fizinis asmuo pirkes turi buti itrauktas i buhalterija, cia biski prasilenkia su logika,visi pavedimai yra banke, israsa istrauki ir matai visas pajamas.Galit man atsakyti kodel mano buhaltere vykdo veikla kaip uaba o ne kaip indv veikla?ar cia taip yra privaloma?
1. Atsakymo į šį klausimą forume negausite. prievolė deklaruoti yra nustatyta kartą metuose. Ir tiek pajamos, tiek išlaidos privalo būti pagrįstos dokumentais.
Tik galima kiekvieną mėn. susivesti pajamas ir išlaidas pagal turimus dokumentus, tai nereikės metų gale "šturmuoti".
2. Kodėl jūsų buhalterė apskaitą tvarko kaip ir UAB'ui tai nežinau. Galimai jūs PVM mokėtojas arba individualioje veikloje naudojate ilgalaikį turtą. Tada privalomas kaupimo principas apskaitoje.
Jau čia jums buhalterės savo klausti reikia.
-
kodel balamutinat zmones - "nuo puses pelno" kodel negalima parasyti nuo bendro pelno - maziau procentu?
Niekas "nebalamūtina" tokia skaičiavimo schema įtvirtinta GPM įstatyme.
-
Sveiki,
Galbūt kas žino, ar reikia deklaruoti Sodroje MB, jei rudenį buvo darbuotojai dirbantys pagal darbo sutartį, ar nereikia?
Ačiū
Prieš priimant darbuotojus pagal darbo sutartį (prieš dieną), reikėjo sodrai pateikti pranešimą 1-SD. Po to kas mėnesį pateikti ataskaitą SAM apie priskaičiuotą DU ir sodros mokesčius, bei juos sumokėti. Tai daroma kiekvieną mėnesį iki sekančio mėnesio 15 d.
Tada kada atleidote darbuotojus, per dieną po atleidimo reikėjo sodrai pateikti 2-SD pranešimą.
To nepadarius, nesvarbu, kad turite darbo sutartį, bus laikoma, kad buvo dirbta nelegaliai.
Ir dar pamiršau parašyti. Jei yra samdomi darbuotojai, tai VMI reikiėjo 2017 m. teikti kas mėnesinę deklaraciją FR0572, o dabar (2018 m.) GPM313. ji teikiama iki sekančio mėnesio 15 d. Ten nusirodo paskaičiuotos algos ir GPM. GPM irgi sumokame iki 15 d.
Metams pasibaigus (2017) iki 2018-02-15 reikėjo pateikti Fr0573 apie kiekvienam žmogui priskaičiuotą algą, pritaikytą NPD ir apskaičiuotą GPM. Ir nurodytu kiek sumokėjote.
2018 m. vietoj FR0573 iki 2019-02-15 turės būti teikiama GPM312 deklaracija.
-
Sodrai sumokejau, bet su vmi nesuprantu. is P2P uzdirbau 32.28 Eur - 15% =4.84 Eur + skola gpm 5 Eur + iv 1.29 Eur.
VMI rodo moketina suma tik 6 eur. P2P uz 2017m turetu buti apmokestinta.
Gal buvo kokia permoka iš anksčiau. Arba pažiūrėkit GPM308, jei 15 proc. GPM tarifas, tai NPD taikosi.
Auto pirkimas ant MB
Verslo kūrimas ir vystymas
Atrašyta · Redagavo KristinaRUT
Čia jau įmonės vidinė tvarka. Kiti smulkiai pildo. Mokesčių tikslais pakanka to ką parašiau.
https://www.vmi.lt/cms/documents/10162/8782061/RM-14067+2016-05-16+PMI+17+str.+komentaras.pdf/4eb28da8-5015-40cc-94d7-c0acb05df91f
Taip, nes įmonė buvo nusistačiusi tokią tvarką. Iki kokių man rodos 2012 m. VMI norėdavo irgi kelionės lapų, vėliau atsirado toks reikalavimas: degalų sunaudojimas turi būti pagrįstas dokumentais: „gali būti naudojami degalų (kuro) nurašymo aktai, degalų (kuro) sunaudojimo ataskaitos ir pan."