Pereiti prie turinio

Paul89

Nariai
  • Pranešimai

    420
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    1
  • Atsiliepimai

    81.8%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo android Konkursas Uždarbis.lt nariams - Geriausias Kriptovaliutų Spekuliantas 100EUR vertės prizas   
    Su realia prekyba, tuo labiau sekminga nesi susidures. Kad gini savo ideja naturalu. Taciau tai vistiek vaiku zaidimai.
     
     
    Lektuvo pilotas kita kategirja, nepainiokim.
     
    Dede zinantis ka daro uz dyka nieko nedalins, nes uz aciu nieko nebuna.
     
    Na is esmes si diskusija neturi prasmes.
  2. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Mantas [Dienoraštis]Tikslas - 1000€/mėn iš paskolų Affiliate programų   
    nera ka veikti, keli moduliai, kelios varneles. Is patirties.
  3. Patinka
    Paul89 sureagavo į FLSHS Kaip parduoti domena neįsiveliant į teisinius ginčus   
    Sveiki,
     
    Praktiškai papasakosiu, kaip galima išvengti vaikščiojimo po teismus dėl domenų, tapačių prekiniams ženklams.
    Kaip jau žinote, esu senas domaineris. Gana ilgai domiuosi domenų teise, prekinių ženklų įstatymais. Kiekvieną atvejį, kai domenas patenka į teisminius ginčus išnagrinėju ypač kruopščiai. Tai mano hobi. Teko konsultuoti domenų savininkus dėl teisinių ginčų, kurių domenų vertė, siekė net šimtus tūkstančių litų ( Užsienio investuotojai į domenus ). Kalba vyks būtent apie prekinius ženklus.
     
    ---------
    Imkime naujausius straipsnius: http://www.15min.lt/naujiena/pinigai/itkodas/prekiu-zenklu-savininkai-patrauke-i-teismus-atimineti-domenu-51-168311
    Teisininkai pažymi, kad šiemet suaktyvėjo prekių ženklų savininkai, norintys įsitvirtinti internete – teismuose daugėja ieškinių, kuriais siekiama iš žmonių, valdančių su prekės ženklais tapačius interneto vardus, juos atimti.
     
    „Mus nustebino, kad pirmą šių metų pusmetį lietuviškos ir užsienio įmonės aktyviai pradėjo kreiptis į teismus dėl domenų, kurie sutampa su prekės ženklais, atėmimo. Susiformavo ir teismų praktika, kuri palanki prekės ženklo savininkams“, – apie pokyčius žmonių, kurie registruoja prekės ženklą atitinkantį domeną ir po to jį siūlo įsigyti teisėtam savininkui, sako advokatas Andrius Iškauskas, antradienį rašo „Verslo žinios“.
     
    Advokatas nelinkęs atskleisti, kokios korporacijos nusprendė bylinėtis dėl lietuviškų internetinių vardų, tik pamini, kad viena iš tokių kompanijų „PepsiCo Ltd“ yra atsikovojusi vieną iš savo produktus reprezentuojantį domeną.
    Viena iš įmonių, nusprendusių atsikovoti domenus, įmonės „Žurnalų leidybos grupė“. Domeną „zmones.lt“ bendrovė jau prisiteisė, dėl „ji.lt“ dar bylinėjamasi.
    Dėl su vieno iš bendrovės leidžiamų žurnalų „Laima“ sutampančio domeno „laima.lt“ jį valdančiai bendrovei pretenzijos nebus keliamos, nes domenas – „Laima“ nuosavybė. Kol kas nenuspręsta, ar kreiptis į teismą dėl „edita.lt“.
     
    Visa esmė yra pačio domeno laikymas ir disponavimas juom. Kas yra nauda? Jeigu domenas yra parkuojamas, vadinasi nauda yra gaunama iš parkavimo paslaugų. jeigu duodamas pasiūlymas pirkti, vadinasi yra siekiama naudos. Švyturys.lt ir buvo visa esmė, kad žmogus pasiūlė domeną įsigyti. Būtent nuo šio domeno prasidėjo teismų praktikos formavimasis. Jeigu anksčiau drąsiai teikdavau, jog domeną atsiimti per teismą yra sunku, tai šiuo metu taip teigti jau nebegaliu.
     
    Pagrindiniai punktai, ko nerekomenduoju daryti, jei domenas turi prekinį ženklą:
    1. Skelbti internete, jog jis parduodamas.
    2. Parkuoti.
    3. Bet kokia kaina duoti suprasti, jog jis parduodamas nėra parduodamas tiesioginio kontakto metu.
    4. Kam nors siūlyti pirkti.
    5. Diskutuoti apie domeną viešojoje erdvėje.
     
    Mano mėgstamiausias būdas - nukreipti domeną į niekur. PVZ: localhostą 127.0.0.0 . Tokiu atveju išvengsite bereikalingo dėmesio. Žmonės mėgsta padaryti baltą foną ir įdėti savo email adresą. O kam? kas norės, puikiai el. paštą galės surasti domreg.lt paieškoje su užsakovo inicialais.
     
    Kuo mažiau informacijos apie domeną, tuo mažesni šansai, jog informacija pravers teisininkams. Jie tokie pat žmonės kaip ir mes - mėgsta Google. Visada svarbiausia parinkti kiekvieną žodį, nes žinau istorijų, kai teisininkai rinko medžiagą iš uzdarbis.lt forumo.
     
    ----------------------
    Kitas dalykas - į bet kokius gazdinimus teismais nekreipti dėmesio. Atsakyti būtina, taip galima užmegzti kontaktus.
    Jeigu gaunama kažkas tokio kaip: http://www.ji.lt/ha1 , http://www.ji.lt/ha2 - svarbiausia atsakymas.
     
    Nežinau situacijos, bet pateikiu pavyzdį ką rašyčiau aš ( jeigu nebuvo pasiūlymo pirkti ir visų kitų nurodytų punktų):
     
    Laba diena p. xxxxxxx
     
    Malonu, jog susisiekėte su manimi.
    Išnagrinėjau Jūsų argumentus dėl domeno ji.lt ir manau, jog Jūs neteisingai supratote Lietuvos Respublikos prekinių ženklų įstatymo 38 str. 1d. dėl uždraudimo naudotis prekiniu ženklu ir Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 16 str. 1d dėl nesąžiningos konkurencijos veiksmų . Asmeninis įvardis "Ji" yra bendrai naudojamas žodis, ne specifinis sugalvotas pavadinimas ir domenas nebūtinai yra prekinio ženklo atitikmuo. Dėl to paties negalima teigti, jog domenas yra nesąžiningas žymens naudojimas, nes domenas nėra naudojamas konkurenciniais tikslais, kurie galėtų penkengti prekiniam ženklui "Ji". Domenas ji.lt gali būti panaudotas pažinčių portalui, asmeniniam puslapiui ir kitiems, nesusijusiems su žiniasklaida projektams, todėl negalima teigti, jog teisė naudoti domeną su asmeniniu įvardžiu "ji" išskirtinai priklauso UAB "xxxxxxxxxxxxxxxxx", nors "ji" ir yra prekinis ženklas.
     
    .lt domeno procedūrinis reglamentas http://www.domreg.lt/static/doc/public/procedural_regulation-lt.pdf , II skirsnis, 1 dalis teigia: principas "kas pirmas, tas laimi". Jei asmeninio įvardžio domenas ji.lt yra užregistruotas nesiekiant gauti naudos ar pažeisti konkurencijos įstatymą, Jūs neturite jokios teisės reikalauti perleisti domeną, nes tai yra privati žmogaus nuosavybė.
     
    Jeigu Jūsų manymu domenas nėra naudojamas "įprastais tikslais", tai nėra įrodymas, jog domenas ateityje nebus naudojamas Jūsų manymu "įprastais tikslais". .lt domeno procedūriniame reglamente nėra apibrėžtas laiko tarpas per kiek laiko domenas turėtų būti panaudojamas ir kaip turi būti naudojamas. Tai privataus žmogaus nuosavybė, su kuria gali elgtis kaip tinkamas, jeigu tai nepažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymų ar Domreg .lt domeno procedūrinio reglamento. Lietuvos teismų praktikoje NĖRA laikomosi pozicijos, kad žinomam prekių ženklui tapataus domeno, kurį sudaro bendrinis įvardis, registracija nesiekiant naudos, yra neteisėta.
     
    Išnagrinėjus ir paaiškinus visas aplinkybes, manau, jog negalite teigti, jog domenas buvo registruotas išimtinai siekiant su sąlyga parduoti ar kitaip pažeisti UAB "xxxxxxxxxxxx" prekinio ženklo "Ji", Lietuvos Respublikos prekinių ženklų ar konkurencijos įstatymus.
     
    Atsižvelgdamas į Jūsų argumentus ir mano paaiškinimus aš atsisakau perleisti domeną ji.lt
     
    vardas, pavarde.
     
    Kaip jau pastebėjote, negalite siūlyti pirkti jokiais įmanomais būdais, jei domenas yra tapatus prekiniam ženklui. Jeigu domeno atitikmens nėra prekinių ženklų registre - visos rankos atrištos, bet būkite atsargūs.
     
    Kitas dalykas - viską galima daryti per tarpininkus, kurie kuo mažiau susiję su pardavėju. Pačiam teko per tarpininkus siūlyti pirkti domenus. Galų nėra kaip ir įrodymų paduoti į teismą.
    ----------------------------
    Kitas dalykas - nesileiskite išprovokuojami. Dėl vieno pasaulinio masto prekinio ženklo domeno gavau štai ką:
     
    Hi Andrius,
     
    Are you willing to sell your domain xxxxxxxxxxx.lt? I would like to buy it, if possible. Please let me know what you think of this.
     
    Thank you for your time.
     
    Mano atsakymas buvo: Aš registravau šį domeną ne pelno tikslais ir nesiekiu parduoti, o siekiu sukurti svetainę. Man šis domenas labai patinka ir noriu jį pasilikti, bet jeigu turite ką pasiūlyti, gal pagalvočiau. Turėjau 2 pasiūlymus parduoti, bet nesiekiu gauti pinigų, todėl atsisakiau.
     
    Kitas laiškas:
     
    Hi Andrius,
     
    Thank you for your email. I'm glad you are willing to consider selling. Do you have a price that would be worthwhile for you? Or could you share with me the 2 offers you received before? This will help me work out a budget for an offer for you.
     
    Na dabar jau galima pradėti vesti ant kalbos. Nerašysiu kaip baigėsi derybos ir kas vyko toliau, bet negalima iškarto eiti prie pinigų ir rašyti "kaip aš laukiau šio pasiūlymo". Viskas turi būti atsargiai, pamatuotas kiekvienas žodis.
     
    Sėkmės visiems!
     
     
    PS. jeigu bus klaidų, rašykite į PM. Jeigu ką pamiršau - PM.
    Jeigu kas turėsite problemų su teismais, man labai būtų įdomu sužinoti aplinkybes. :)
  4. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Algiz nemokamas iv.lt ssl   
    Paveikliuku url nepamirsk i https pakeist
  5. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Algiz nemokamas iv.lt ssl   
    Paveikliuku url nepamirsk i https pakeist
  6. Patinka
    Paul89 sureagavo į DainiusK Pirmasis verslas   
    Sveiki,
     
    Esu IT studentas ir programuotojas. Prieš metus pradėjau korepetitoriauti ir pastebėjau, kad dažnai studentai nori ne išmokti, o tik atsiskaityti programas ir gauti gerą pažymį. Kilo verslo idėja rašyti programas studentams. Šiandien paleidau puslapį Studentokodas. Artimiausias planas yra Rugsėjo pradžioje pirmakursių fb grupėse pasidalinti puslapiu ir žiūrėti ar klientų skaičius bus pakankamas, kad tęsčiau projektą. Labai smagu būtų gauti patarimų
  7. Patinka
    Paul89 sureagavo į ergimantas Kaip išsiugdyti discipliną - mano teorija   
    Su disciplina aš visuomet turėdavau problemų - kažkurį laiką jos pasilaikydavau, o vėliau numesdavau, nes pradėdavau tingėti ar ieškoti priežasčių to nedaryti. Manau, kad daugumai iš jūsų tai pakankamai gerai žinoma problema.
     
    Vienas pagrindinių dalykų, kurį norėjau prisiversti daryti, tai sportuoti. Nesvarbu - rytais ar vakarais, namie, sporto klube ar lauke. Išbandžiau visus būdus, tačiau nei vienas iš jų nebūdavo ilgesnis nei pora mėnesių. Noras buvo, tačiau vis kažkaip jo nepavykdavo ilgiau išlaikyti.
     
    Kadangi tradiciniai metodai neveikė, nusprendžiau sugalvoti savo, kuris man asmeniškai tiktų. Kaip tik tuo būdų dabar ir pasidalinsiu - galbūt kažkam iš jūsų jis irgi patiks ir tiks.
     
    O viskas prasidėjo nuo to, kad sugalvojau sau naują 365 dienų iššūkį, kuris susijęs su mano pagrindiniu hobiu - vyrų stiliumi. Kadangi tai veikla, kuri mane labai veža, tai ir iššūkio laikytis yra labai nesudėtinga.
     
    Pats iššūkis skamba labai paprastai - 365 dienas (kitaip tariant visus metus) rengsiuosi eidamas į darbą ar kur kitur vis skirtingais aprangos deriniais. Kad būtų didesnė motyvacija, nusprendžiau savo apranga dalintis Instagram paskyroje @mystyleweekly ir interneto svetainėje www.mystyleweekly.com. Kiekvieną dieną pasistatau fotoaparatą ir nufotografuoju savo tos dienos derinį. Jokių sukčiavimų nedarau: iš anksto derinių nefotografuoju ir tai, ką tą dieną fotografuoju tą ir vilkiu. Manau, kad atsakomybės jausmas sustiprėja tuomet, kai tavo progresą pradeda sekti vis daugiau žmonių, nes nuvilkti tuomet nesinori ne tik savęs, tačiau ir jų.
     
    Bet, visgi, tai nebuvo sportas. O sportuoti aš vis dar norėjau. Tad aš sugalvojau pabandysi sporto dalį prikabinti prie savo iššūkio. Kadangi savo derinius fotografuoju rytais, tai nusprendžiau, kad rytais ir sportuosiu - prieš derinių fotografavimą. Taigi, pamažu pradėjau daryti mankštą rytais, prieš aprangos derinių fotografavimą. Iš pradžių pradėjau tik paprastu "plank" pratimu - darydavau jį kiekvieną rytą po 40sek. Vėliau, pridėjau kelis "plank" pakartojimus - darydavau juos rytais po 2-3 kartus. Tada įtraukiau atsispaudimus - juos darydavau kelis kartus per savaitę. Tada pajudėjau dar toliau - kiekvieną dieną papildomai prie 3 "plank'ų" pradėjau daryti pratimus skirtingoms raumenų grupės, taip pat po 3 pakartojimus.
     
    Rezultatas toks - per 1,5mėn su sportu pajudėjau tiek toli, kiek nebuvau nukeliavęs per visus ankstesnius savo bandymus, progresas vyksta toliau. Taigi, mano disciplinos ugdymo idėja yra pagrįsta tuo, kad prie savo mėgstamos kasdienės veiklos reikia po truputį prikabinti tą veiklą, kurią norisi daryti, bet vis pritrūksta motyvacijos. Darau prielaidą, kad tokiu būdu ta veikla, kuriai trūksta motyvacijos pasąmonėje, pradeda sietis su ta, kurią atlikinėti labai paprasta. Taip manau, nes su kiekvienu rytu mano noras padaryti rytinę mankštą vis didėja. Jei anksčiau ieškodavau būdų kaip nuo jos išsisukti, tai dabar su kiekvienu rytu tiek noras, tiek pati mankštos apimtis vis didėja.
     
    Būtų labai įdomu išgirsti iš jūsų nuomonė, jeigu panašią metodiką esate ir sau sėkmingai pritaikę. Lygiai taip pat būtų įdomu sužinoti ir jūsų atrastas metodikas ar būdus, kurie veikia, ugdant discipliną ir atliekant tuos darbus, kuriems vis trūksta motyvacijos.
  8. Patinka
    Paul89 sureagavo į VEdvinas BOMŽTRIPAS: IZRAELIS   
    BOMŽTRIPAS: IZRAELIS
     
    Sveiki sveiki. Išlaukęs pagaliau šios datos, galiu jums pristatyti Gvido, mano Kelionių Partnerio Izraelyje, galutinį darbą. Šiandien šventė, todėl rašliavom apie kitas keliones šiandien nuplauks, kad per daug nesiblaškytumėm. Žiūrim! Trūkmė 30min~
     

     
    daugiau kelionių rasite čia - http://bomztripas.lt
  9. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Auksinis Gal kas norėtu prisidėti prie naujo projekto?   
    Tai būtent, jie turi senų vartotojų. Sukurk kažką unikalaus. Kitaip naujų vartotojų nepritauksi. Kad kažką padarysi geriau, niekam neįdomu, varotojai nelinkę keisti įpročių.
     
    Reikia didelių investicijų, ir labai abejotina, kad jos atsipirks.
  10. Patinka
    Paul89 sureagavo į TonY B Receptas: Kaip išauginti miljonų vertės kompaniją?   
    Sveiki, uždarbiečiai,
     
    Seniai buvau čia. Vis kirba mintis pasidalinti kažkuo naudingu. Dauguma mūsų čia vienaip ar kitaip susiję su verslu ar bent juo domisi. Tikriausiai daugumai ir pritrūksta žinių, patirties pradėti vystyti verslą ar tiesiog paleisti svetainę, kuri generuotų bent ant atlyginimo :) Noriu su jumis pasidalinti puikiu patarimų šaltiniu iš Sam Altman bei visos YCombinator komandos apie verslą ir kaip užauginti greitai augančia miljonų vertės kompaniją.
    Nuoroda čia: http://playbook.samaltman.com/
     
    Gero skaitymo ir geros verslo pradžios.
  11. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo marijus020 Kuris APP dizainas geresnis?   
    Labiau antras, bet tinka ir pirmas. Trečias neaiškus, viskas susilieja. Nedizaineris, nuomonė iš šono.
  12. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Merfas Realtrade- noriu paduoti i teisma.   
    Dar pabandyk iš draugo sąskaitos depositinti, ir pabandyt nusiimt į kito draugo sąskaitą :D Sutarties sąlygas skaitom
  13. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Splatt Interneto reklamų laukia transformacija   
    Kurioj vietoj čia transformacija? Kas keisis?
     
    Finansinė ataskaita...
  14. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo facis1 Asus ar Acer?   
    Už tokią kainą - Asus, acer, dell ar kitas brandas reikšmės neturi, ta pati ar labai panaši kompletacija. Imi tą kuris gražiau atrodo, patogesnis.
  15. Patinka
    Paul89 sureagavo į iShark Galingas kompiuteris žaidimams,   
    Pairinkimas nesubalansuotas.
    Daryti sistemą X99 čipseto pagrindu ir dėti 500 Gb HDD ????
    Dėk INTEL DC P3600 SSD 400GB Height PCIe 3.0 arba bent jau 500GB M.2 kortelę - rezultatą matysi iš karto.
    Maitinimo blokas tokiam kompui minimum 850W, o dar geriau - 1000W.
    ---------------
    Dėl procesoriaus, atminties ir motinos - imčiau variantą su DDR3 ir procu Core i7 4790K 4000/4400MHz
    Jis žaidimams geriau tinka, nei i7-5820K.
    Jei nori, galiu net kainas paskaičiuoti.
  16. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Sprunkas Nusipirkau domena, kas toliau?   
    Serveriai.lt didžiausias šlamštas kokį esu matęs.
  17. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo s1lenc3 Papiruso Paveikslai is Egipto   
    Man patinka tokie būsimi verslininkai, ateina į forumą paklausti ar jam kurti verslą, ar apsimoka.... graudu.
  18. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo radianas Perkelus projekta i kita TVS krito lankomumas   
    Jei buvo keista nuorodų struktūra ar pasikeitė url pavadinimai, be url redirecto, natūralu kad krito lankomumas. Geriausia pasijungti google webmaster tools ir pažiūrėti ar google randa puslapius, ar meta klaidas, ir pagal klaidas daryti atitinkamus veiksmus.
  19. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo radianas Prisijungimas su facebook   
    Facebook aplikacijoj įrašyk tinklapio adresą, ir įjunk - publikuok aplikaciją.
  20. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo neonaz Forex - padėkime vieni kitiems   
    Geriau išmesk visus indikatorius, ir mokinkis kainos judėjimą, sentimentus. Indikatoriai parodo tik praeitį.
  21. Patinka
    Paul89 sureagavo į HOST321 Nulaužti didieji hostintojai Bluehost, Justhost, Hostgator, Hostmonster and FastDomain   
    Naujiena anglų kalba, kas nesupranta ir norės - google translate į pagalbą:)
     
    http://thehackernews.com/2015/03/website-hosting-services.html
  22. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Loganas Apple: kodėl jie mus ir vėl nustebino?   
    Iš esmės po Steve Jobs, Apple nebestebina. Taip gražūs produktai, bet. Iwatch apskritai nesuprantu esmės, technologiškai neišdirbtas produktas. Ant ipod uždėta apyrankė...
  23. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Bolik Blogos žinios užsipirkusiems netikrų "like"   
    Nieko ypatingo neįvyks, kas pirko ir rinko laikus, dažniausiai naudodavosi TIKRŲ naivių vartotojų elgesiu, o ne netikromis anketomis.
  24. Patinka
    Paul89 gavo reakciją nuo Bolik Blogos žinios užsipirkusiems netikrų "like"   
    Nieko ypatingo neįvyks, kas pirko ir rinko laikus, dažniausiai naudodavosi TIKRŲ naivių vartotojų elgesiu, o ne netikromis anketomis.
  25. Patinka
    Paul89 sureagavo į IdejosVerslui Apple: kodėl jie mus ir vėl nustebino?   
    Vakar vakare patogiai įsitaisiau priešais iPhone ekraną ir įsijungiau taip lauktą Apple Keynote pranešimą. Esu jau rašęs apie tai, ką dauguma žurnalistų praleido pro akis, kai Apple pristatė iPhone 6 ir iPhone 6 Plus. Tačiau ir šį kartą Apple visus nustebino. Vėl. Dar kartą. Ir tokių „kartų“, manau, bus dar ne vienas.
     
    Jau pilnas internetas straipsnių apie tai, koks brangus naujasis Apple Watch Edition (pagamintas iš 18 karatų aukso), kainuosiantis 10,000 USD. Rašoma ir apie tai, kaip Apple vaikosi prabangos, kodėl tik viena USB-C (naujasis standartas, kurio dėka jungtis gali tiek atlikti įkrovimo fukciją, tiek USB, tiek video išėjimo funkciją ir taip toliau) jungtis naująjame MacBook ir panašiai. Ir vėl niekas nepastebi svarbiausio dalyko, kuris buvo pristatyme – žmonių galimybės kasdien dalyvauti medicininiuose tyrimuose ir tam reikalingos programinės įrangos kodo paskelbimo viešai (Open Source). Tikrai galėčiau parašyti straipsnį apie būtent šios technologijos naudą žmonijai, apie tai, kokį milžinišką žingsnį žengė Apple, tačiau straipsnis bus kiek apie kitką: kaip Apple sugeba mus nustebinti?
    Verslo forumai ir diskusijos LinkedIn’e „sproginėja“ nuo komentarų ir pasisakymų Apple tema. Vienas dalykas, kuris tikrai man užkliūna, yra žmonių pasakymas, kad „Steve Jobs netikėjo rinkos tyrimais ir jam jų nereikėjo„. Tai, švelniai tariant, yra nesąmonė ir Jobs’o žodžių iškraipymas. Nejaugi tikrai manote, kad įmanoma sukurti pačią brangiausią (ir daugiausiai vertą; ir turinčią daugiausiai pinigų) kompaniją pasaulyje, netiriant ir/ar nesuprantant vartotojų bei jų elgsenos ar poreikių?
     
    Didžioji dauguma „naujai iškeptų“ verslininkų mano, kad rinkos tyrimai (net ne produkto, o net pačios verslo idėjos) juos tik „sulėtins“, o gal net stipriai sukritikuos produktą, kad reikės jo atsisakyti „taip ir nepristačius jo plačiąjai visuomenei“. Pateiksiu Jums pavyzdį, kaip yra iš tikrųjų: visai nesenai, viename verslo forume, jo narė (kiek pamenu – tai buvo mergina) tiesiai-šviesiai paskelbė savo verslo idėją ir paprašė kitų narių tą idėją įvertinti. Tai, mielieji, ir yra savotiškas rinkos tyrimas. Labai didelė dauguma narių palaikė idėją puikia ir naudinga (tame tarpe ir aš), pateikė kelis patarimus, kaip pagerinti procesą, padaryti idėją efektyvesnia ir taip toliau. Mano subjektyvia nuomone – tai yra tikrai geriau, nei „slėpti idėją“, užsidaryti rūsyje, gaminti produktą, investuoti į sklaidos kanalus ir… Galų gale suprasti, kad niekam to produkto nereikia. Kuriuo atveju pralaimėsite labiau? Pasidalinę mintimi ir atlikę rinkos tyrimą, ar tyliai pagaminę niekam nereikalingą ir neįdomų produktą, į kurį būsite investavę ne tik laiką, tačiau ir pinigus? Pagalvokite apie tai. Ir skaitykite toliau.
     
    Ką Steve Jobs iš tikrųjų sakė
     
    Kai buvo planuojama kurti Apple Macintosh (oficialiai pristatytas 1984 m.), kažkas iš kūrėjų komandos pasiūlė atlikti rinkos tyrimus, „kad suprasti, ko nori klientai“. Steve Jobs atsakymas buvo kategoriškas: „Ne, nes klientai nežino, ko jie nori, kol mes jiems to neparodėme„. Tą dieną, kai Apple Macintosh buvo pristatytas visuomenei, „Popular Science“ žurnalo reporteris paklausė Jobs’o apie tai, kokius rinkos tyrimus Apple atliko. Steve Jobs atsakymas: „Kokius rinkos tyrimus atliko Alexander Graham Bell prieš tai, kai išrado telefoną?”.
     
    Steve Jobs tikrai pasižymėjo labai dviprasmiškais išsireiškimais, kuriuos tikrai galima suprasti dvejopai. Vien pagal tai, kas yra pateikta aukščiau, galima lyg ir daryti išvadą, kad jis tikrai buvo nusistatęs „prieš“ rinkos tyrimus. Tačiau yra dar kai kas, ką Steve Jobs yra sakęs:
     
    - Kai kurie žmonės sako: „Duokite klientams tai, ko jie nori“. Tačiau tai nėra tas būdas, kuriuo remiantis aš dirbu. Mūsų darbas yra suprasti, ko nori klientai, dar prieš tai, kaip jie patys tai supras. Berods, Henry Ford’as (pirmojo automobilio kūrėjas – aut. past.) yra pasakęs: „Jeigu aš būčiau paklausęs savo klientų, ko jie nori, jie būtų man atsakę, kad nori greitesnio žirgo“. Žmonės nežino, ko jie nori, kol jiems tai nėra parodoma. Todėl aš nepasitikiu įprastiniais rinkos tyrimais. Mūsų užduotis yra perskaityti tai, kas dar ant popieriaus nėra parašyta.
     
    Ir belieka tik sutikti su šiais išsireiškimais. Tikrai negalima tirti rinkos ir klausinėti (potencialių) klientų „ko jie nori“. Tačiau ši klaida yra daroma vėl, ir vėl, ir vėl… Ši klaida kartojama praktiškai kiekvieną dieną ir tai daro tikrai nemažas kiekis verslo savininkų. Norite pavyzdžio? Prašom:
     
    http://www.verslo.guru/wp-content/uploads/2015/03/Fiat_Multipla_25-1024x682.jpg
     
    Štai Jums automobilis, kuris buvo sukurtas remiantis tik tuo, „ko nori klientai“. Komentarų, manau, nereikia?
     
    Rinkos tyrimai, kurie yra naudingi
     
    Pirma – turite pilnai ištirti Jūsų (potencialių) klientų įpročius, įsitikinimus ir dar nepatenkintus poreikius. Negalima klausti žmonių „ką mes galime išrasti, kas padarytų Jūsų gyvenimą lengvesniu?“. Vietoje to – stebėkite savo klientus, nagrinėkite duomenis, srautus, interesus, užsiėmimus ir problemas. Esu jau ne kartą minėjęs, kad tam, jog suprasti savo klientus, Jūs turite galvoti kaip klientas. Neseniai viena įmonė paprašė nustatyti, kokių produktų nėra jų ir konkurentų parduotuvėse, pateikti tų produktų sąrašą ir pagrįsti, kodėl tie produktai turėtų atsirasti Lietuvos rinkoje. Tai atlikęs ir pateikęs sąrašą, gavau atsakymą:
     
    - Mes dvi kategorijas produktų iš šio sąrašo turime.
    - Ne, neturite.
    - Kaip neturime, jeigu turime?
    - Neturite, nes aš, kaip klientas, ieškojau būtent šių produktų ir neradau. Neradau ten, kur tikėjausi juos rasti, o ieškoti kažkur toliau – nesivarginau. Elgiausi taip, kaip būtų pasielgęs bet kuris klientas. Ir mano, kaip „kliento“ akimis – Jūs to produktų neturite.
    Jeigu bandote būti inovatyvūs savo versle – Jūsų užduotis yra suprasti kliento požiūrį, elgseną, mąstymą. Turite „nuspėti“ sekančius kliento žingsnius ir norus. Ir kai sugebėsite tai padaryti, galėsite sukurti tikrą inovaciją – produktą (prekę/paslaugą), kuris maloniai nustebins Jūsų klientą.
     
    Ir šioje vietoje, Steve Jobs buvo genialus. Jis puikiai nuspėdavo tai, ko gali užsimanyti klientas. Jis matė, kad žmonėms įdomu naudotis kompiuteriais, tačiau malonią naudojimosi patirtį užgožia naudojimosi komplikuotumas. Jis suprato, ko nori žmonės iš savo MP3 grotuvų, kas laukia telefonų ir taip toliau. Ir netgi mano aukščiau minėtas Apple Watch nėra naujiena rinkoje. Bill Gates ir Microsoft pristatė tokią „naujieną“ dar 2002 metais. Tai buvo SPOT (Smart Personal Object Technology) laikrodžiai. Tiesa, po 10-ies nesėkmingų metų, 2012-ųjų sausio 01 dieną, Microsoft laikrodžių veikimą palaikanti technologija buvo išjungta. Pačių laikrodžių pardavimai buvo sustabdyti dar 2008-aisiais, tačiau Jūs, manau, net nežinojote, kad toks produktas iš viso buvo rinkoje. Ir štai dabar, praėjus 7-eriems metams, Apple pristato „naują/nenaują“ produktą. Ir tai jie daro todėl, kad atliko pakankamai rinkos tyrimų, ko reikia žmonėms.
     
    Kai Steve Jobs sakė, kad nepasitiki rinkos tyrimais – manau, jog jis turėjo omenyje tai, jog didžioji dauguma kompanijų rinkos tyrimus atlieka neteisingai. Visus Apple gaminamus produktų prototipus Steve Jobs’as testuodavo asmeniškai. Tačiau į tuos produktus jis mokėjo pažiūrėti ne kaip įmonės vadovas, o kaip paprastas klientas. Galbūt todėl Apple produktai vis dar „diktuoja madas“? Net kai nebėra įmonės įkūrėjo – yra likęs jo požiūris į teisingą rinkos tyrimą.
     
    Svarbiausi yra žmonės, o ne skaičiai
     
    Didžioji dauguma rinkos tyrimus atliekančių kompanijų (ar kompanijų padalinių) generuoja skaičius. Ir tai yra „sausi skaičiai“ – kiek žmonių patinka/nepatinka parodytas produktas, kiek iš jų jį pirktų ir panašiai. Šiose kompanijose/padaliniuose dažniausiai dirba žmonės, kurie įprastai dirba su skaičiais ir žiūri tik į skaičius, kad „nuspėti“ produkto sėkmę. Tai yra neteisingas požiūris. Vietoje to, kad klausti (potencialių) klientų „ar Jums patinka šis produktas?“, reikia klausti „kas Jums šiame produkte patinka ar nepatinka?“. Atsakymai į šį klausimą bus daug vertingesni tyrimo prasme, nei sausi skaičiai. Dėka atsakymų į tokį klausimą, galite sukurti tikrai išskirtinį ir reikalingą produktą.
     
    Niekada neatlikinėkite tyrimo, kad kažką „patvirtinti“
     
    Tikrai yra tekę girdėti tokius žodžius: „mums tikrai patinka ši mintis, tačiau reikia atlikti rinkos tyrimą, pažiūrėti, kaip į tai reaguoja (potencialūs) klientai“ arba „investuotojas nori nešališko patvirtinimo, kad šis produktas yra reikalingas/veikia“. Patikėkite – visada galima organizuoti tyrimą, kuris „patvirtintų“ arba „paneigtų“ praktiškai bet ką. Tyrimu galima „papasakoti“ bet kokią istoriją, kad gauti siekiamą rezultatą. Šioje vietoje pasiūlyčiau pažiūrėti, kaip tai daro politikai, tačiau Lietuvoje ši praktika politikams netaikoma. Kad ir ką jie darytų – jie daro tai neteisingai.
     
    Rinkos tyrimai turi būti atliekami tik dėl dviejų priežasčių: idėjos testavimui arba siekiant pagerinti produktą (prekę/paslaugą). Kiti tyrimai yra bereikšmiai ir juos atlikdami, greičiausiai, gausite neteisingą rezultatą.
     
    Tikrai galima sutikti nemažai verslininkų, kurie tiki savo idėja (kas yra sveikintina), tačiau netiki „rinka“. Ir nemaža jų dalis remiasi būtent Steve Jobs’o pasisakymais. Nors jo žodžiai yra teisingi – manau, neteisinga jų interpretacija. Nesuprasdami, ko reikia Jūsų (potencialiems) klientams – Jūs pasmerkiate savo verslą žlugti. Nebent esate tokie, kaip Fiat ir Jums priklauso Ferrari.
     
    Gero verslo!
     
    Straipsnis patalpintas iš portalo Verslo.Guru.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...