Pereiti prie turinio

Interneto reklamų laukia transformacija


Rekomenduojami pranešimai

Interneto žiniasklaidos bendrovės, skelbimų portalai ir reklamos tinklai pernai skaičiavo didesnes pajamas, o šiemet pirmąjį pusmetį kai kurių portalų pajamos krito, nes įvedus eurą sumažėjo vartojimas.

 

Estijos „Ekspress Grupp“ valdomos UAB „Delfi“ pajamos per 2014 m. ūgtelėjo 7,4%, iki 8,2 mln. Eur, pelnas – 24%, iki 0,96 mln. Eur. Nepaskirstytasis bendrovės pelnas laikotarpio pabaigoje siekė net 2,1 mln. Eur. Paklaustas, ar Lietuvoje likę pinigai reiškia, kad grupė planuoja investicijas ar įsigijimus, Gunnaras Kobinas, „Ekspress Grupp“ vadovas, pabrėžia: „Kol kas nematome poreikio paskirstyti pelną, galime pasitelkti sukauptus rezervus minėtoms veikloms arba kitiems poreikiams.“

 

Pirmąjį šių metų pusmetį „Delfi“ apyvarta traukėsi 4%, o EBITDA mažėjo 30%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2014 m. Tokius rezultatus Lietuvoje, rašoma per „Nasdaq Vilniaus“ biržą išplatintose finansinėse ataskaitose, lėmė dėl euro įvedimo

sumažėjęs vartojimas. Tačiau birželį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, bendrovė fiksavo 15% augimą ir tikina, kad tokios tendencijos išsilaikys antrąjį metų pusmetį. Plačiau p. Kobinas rezultatų nekomentuoja.

 

„Esame biržoje kotiruojama bendrovė, tad daugiau finansinių aspektų, nei nurodoma ketvirtinėse ataskaitose, negalime pateikti“, – teigia p. Kobinas.

 

Šiuo metu „Delfi“ žiniasklaidos grupė Lietuvoje valdo 6 žurnalus ir 16 internetinių prekių ženklų, pagrindinis jų – naujienų portalas delfi.lt.

 

„Spalio pradžioje planuojame pristatyti sporto aistruoliams skirtą portalą krepšinis.lt, – teigia Vytautas Benokraitis, „Delfi“ vadovas. – Be to, sekdami pasaulines tendencijas, metų pradžioje numatėme kelis strateginius veiksmus, kuriuos stipriai pajaus vaizdo turinio ir mobiliųjų prietaisų vartotojai.“

 

VĮ Registrų centro pateiktose ataskaitose rašoma, kad 70% visų grupės pajamų Lietuvoje sudaro reklama internete, likusi dalis tenka žurnalams.

 

Pirmasis pelnas

 

Pernai 15min.lt valdanti UAB „15min“ pirmą kartą dirbo pelningai. „Labiausiai prie to prisidėjo veiklos išgryninimas, koncentravimasis vien į internetą. Šiemet taip pat augame – reklamos pajamų per pirmus 8 mėnesius gavome 27% daugiau“, – skaičiuoja Tomas Balžekas, bendrovės „15min“ generalinis direktorius.

 

Tiesa, bendrovės nuosavas kapitalas pernai išliko neigiamas, rodo įmonės ataskaita. 2013 m. akcininkai padidino kapitalą, o 2014 m. anksčiau sukaupti nuostoliai buvo padengti atsiradusiais akcijų priedais, tad per 2014 m. nepaskirstytieji nuostoliai sumažėjo nuo 2,5 mln. Eur iki 0,2 mln. Eur.

 

Bendrovė išlieka skolinga akcininkams – per vienus metus grąžintina skola siekia 1,3 mln. Eur.

 

Paklaustas, kiek bendrovės pajamų sudaro reklamos pajamos, p. Balžekas neatskleidžia. Jų nepateikia ir pernykščius rodiklius auginusi UAB „Lrytas“.

 

„Tokių duomenų neteikiame ir Registrų centrui, tad nenorėčiau to viešinti, tačiau, akivaizdu, gyvename iš reklamos“, – kalba Ričardas Baltaduonis, UAB „Lrytas“ direktorius. Dalį reklamos pozicijų portalas yra atidavęs „Google“. Nors rinkoje gajus įsitikinimas, kad taip tenka susitaikyti su mažesnėmis pajamomis, p. Baltaduonis atkerta, jog jie „Google“ traktuoja kaip bet kurį kitą klientą.

 

„Radome abiem pusėms priimtiną sprendimą, tad natūralu, kad dirbame ir su jais, o finansinius aspektus geriausiai atspindi metiniai rodikliai“, – kalba p. Baltaduonis.

 

Anot jo, šiemet „viskas pagal planą“, o didžiausio pakilimo bendrovė tikisi ketvirtąjį metų ketvirtį.

 

Ketvirtoje lankomiausių naujienų portalų pozicijoje rikiuojasi tv3.lt (po to, kai susijungė su balsas.lt portalų šeima).

 

„Mūsų visos grupės viena prioritetinių krypčių tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje – internetas, todėl per pastaruosius metus įsigytas ne vienas stambus naujas pirkinys tarptautiniu mastu. Dabar matome, kad investicijos pasiteisina – pajamos stabiliai auga. Rinkoje yra poreikis pirkti reklamą iš karto keliuose skirtinguose žiniasklaidos kanaluose“, – kalba Laura Blaževičiūtė, TV3 generalinė direktorė.

 

Gryta Balserytė, interneto tyrimų bendrovės „Gemius“ regiono vadovė Baltijos šalims, pabrėžia, kad po rokiruočių portalų lankomumo lentelėse prognozuoti, kas metų pabaigoje bus pirmajame trejetuke, nelengva.

 

„Žiniasklaidos grupės kuria naujus teminius projektus, specializuotas svetaines. Daugiausia investicijų rinkos dalyviai skiria vaizdo turiniui, o tai gali kilstelėti pajamas“, – pabrėžia p. Balserytė.

 

post-7773-0-84994100-1442392858_thumb.png

 

Potencialo yra

 

Ugnius Jankauskas, UAB „Verslo žinios“ generalinis direktorius, skaičiuoja, kad portalo pajamos iš reklamos internete pernai siekė 474.000 Eur, šiemet planuojamas daugiau nei 22% augimas.

 

Bendra „Verslo žinių“ apyvarta 2014 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu – iki 4,7 mln. Eur, grynasis pelnas išaugo tris kartus – iki 0,36 mln. Eur.

 

„Šią vasarą atsinaujinome, tikimės, kad tai 20–30% padidins atverstų puslapių skaičių, tad turime nemenką augimo potencialą ir šiemet, ir kitąmet, – kalba p. Jankauskas. – Sparčiausiai šiandien augantis skaitytojų praleistas laikas ir atverstų puslapių skaičius fiksuojamas mobiliuosiuose telefonuose, tačiau čia matome mažesnes atversto puslapio pajamas nei interneto portaluose. Dar vienas iššūkis žiniasklaidos verslui.“

 

Didžiausių interneto žiniasklaidos bendrovių, skelbimo portalų ir reklamos tinklų 2014 m. pardavimo pajamos pateikiamos lentelėje vz.lt.

 

post-7773-0-30577100-1442393006_thumb.png

 

Šaltinis: http://vz.lt/

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Turbūt reklama dar agresyvesnė pasidarys, nors ir taip jau suįžūlėjo su savo triukais, kai sunku uždaryti, tą įkyrią reklamą ir dažnai netyčia paspaudi... galima, aišku, blokuoti, bet gal geriau išvis boikuotuoti tokį portalą, kuris taip negerbia savęs, kad publikuoja straipsnius su pasibaisėtinomis gramatinėmis klaidomis... įkyri alkoholio reklama, papai, užpakaliai... gal jau saulėlydis? Kai stengias patraukt dėmesį jau beveik bet kokiom priemonėm, tai š...

Redagavo Auksinis
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

įkyri alkoholio reklama, papai, užpakaliai...

Portalai nekalti, kad liaudį domina paprasti dalykai.

Komercija yra komercija.

Prieš kelis mėnesius nustojau žiūrėti ir delfi ir lietuvos rytą ir nieko nepraradau.

Blogiausia, kad tokios naujienos įsimeta į smegenis ir ten lieka, užimdamos vietą ir reikalaudamos pastovaus stimuliavimo.

 

Lygiai tuo pačiu principu veikia narkotinės medžiagos ir greitas maistas, su atitinkamom pasekmėm.

Boikotas - vienintelė priemonė.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...