Pereiti prie turinio

Kuro taupymas


Rekomenduojami pranešimai

Nežinau ar kas paminėjo tesingai, bet pradžioje vyrai nusišnekėjo. :D Sutaupyti galite redėdami su įjungtu bėgiu. Kodėl? Važiuojant "laisvu" juk ne oras suka variklį, o kuras paduodamas į variklį (na nebent jūs išjungiant visai variklį, kas būtų fail). Važiuojant su įmestu bėgiu variklį suka besisukantys ratai. Paprasta logika.

 

Atsiprašau jei kažkas tą minėjo, o aš pasikartojau. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Reikalingus atsakymus gavau,dekui ;}

O kaip del slegio padangose?

Raso,kad gale reikia 1.9,o priekyje 2.1 pas mane. mazdaug 2.0 gale ir 2.2 priekyje pust,kaip kazkas sake,kad daugiau truputi palaikyt? Bet ar tiap nesusideves vidurys padangu labiau?

 

O kartais ne visuose automobiliuose skirtingai? Pavizdžiui pas mane Peugeot 305 ant vairuotojo pusės durelės yra parašyta kiek reikia pūsti.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Būtent tai ir yra esmė, automobilių kategorijos skiriasi netik savo dydžių, patogumu, o ir išlaikymo kaina. Aišku yra tokių, kur sako A3, Golfas ar kiti maži modeliai tik moterim skirti, man čia ne lygis, tikram vyrui tik BMW 750. Arba aš važiuoju tik su benzinu, o dujos tik virėklėm arba dyzelis tik traktoriam :D Čia jau jų problemos.

Toks ir palyginimas, kad su 7 klase važiuok kaip nori, vistiek nebus pigiau kaip su 3 klase. Ir toks automobilio pasirinkimas ne pagal savo kategorija yra daug dažnesnė ir finansiškai skausmingesnė problema nei netinkamas vairavimo stilius.

 

Temos autoriaus tas neliečia, net neaišku ką jis vairuoja, kalbu bendrai apie pigų važiavimą.

 

Grįžkim prie A3 ir A6. Man A3 išlaikyti kainuotų daug brangiau nei A6 (nors ir A6 būtų nepatogi, nes sedanos, o universalai manęs netraukia). Gyvename dviese, auginam katę ir šunį. Šuo didelis, užima nemažai vietos. Todėl, kur bevažiuočiau reikia skaičiuoti kaip keleivį (gal net kaip du). Katė užima mažai vietos, tačiau veždamasis ją turiu vežtis ir jos mantą (pvz. tualetą, kuris dėl šuns yra uždaras). Turėjau kibiriuką Mazda 323, patikėk, tai buvo vargas... Dabar jei turėčiau mažą mašiną tektų turėti ir didesnę (greičiausiai tai būtų VW Multivan ar kitas panašus 6-9 vietų busiukas). O tai jau dviejų mašinų išlaikymas, draudimas, padangos ir kitos einamos priemonės.

 

Be abejo, iš pirmo žvilgsnio po miestą su kibiru važinėti pigu (Smart, Lupo, Clio telpa į 3l dyzelio 100km), tačiau tai jau nesveikas taupymas... Kitas punktas - saugumas. Su 7kl. BMW (net ir 10 metų senumo) būsi 100x saugesnis nei su naujausiu kibiriuku (ne visiem galioja, bet...)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Grįžkim prie A3 ir A6. Man A3 išlaikyti kainuotų daug brangiau nei A6 (nors ir A6 būtų nepatogi, nes sedanos, o universalai manęs netraukia). Gyvename dviese, auginam katę ir šunį. Šuo didelis, užima nemažai vietos. Todėl, kur bevažiuočiau reikia skaičiuoti kaip keleivį (gal net kaip du). Katė užima mažai vietos, tačiau veždamasis ją turiu vežtis ir jos mantą (pvz. tualetą, kuris dėl šuns yra uždaras). Turėjau kibiriuką Mazda 323, patikėk, tai buvo vargas... Dabar jei turėčiau mažą mašiną tektų turėti ir didesnę (greičiausiai tai būtų VW Multivan ar kitas panašus 6-9 vietų busiukas). O tai jau dviejų mašinų išlaikymas, draudimas, padangos ir kitos einamos priemonės.

 

Be abejo, iš pirmo žvilgsnio po miestą su kibiru važinėti pigu (Smart, Lupo, Clio telpa į 3l dyzelio 100km), tačiau tai jau nesveikas taupymas... Kitas punktas - saugumas. Su 7kl. BMW (net ir 10 metų senumo) būsi 100x saugesnis nei su naujausiu kibiriuku (ne visiem galioja, bet...)

Dėl to sutinku. Kad sau rastum optimalų variantą į daug ką reikia atsižvelgti ir kuras dar ne viskas. Vienam automobilio reikia tik į darbą ir atgal. Kitam šeimai, kelionėms ir t.t. Pavyzdžiui iš mano patirties, turėjau du automobilius, kurių kelionės kaina maždaug vienoda. Tai buvo WV 1.9 TDI ir BMW 318 su tiesioginėm dujom. Ir su vienu ir su kitu 100 km nuvažiuot kainuoja praktiškai tiek pat, bet BMW remontui per metus išleidau turbūt apie 5 kartus daugiau nei WV.

Taigi žiūrint iš ekonomiškumo pusės reikia atsižvelgt dar ir į detalių kainą bei patikimumą, o čia jau gana sudėtinga įvertinti kai perkami nenauji auto.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Įdomų straipsniuką prisminiau, gal padės.

 

Norite sužinoti, kaip sumažinti kurui skiriamas išlaidas? Vienas iš pasiūlymų – išklausyti visame pasaulyje žinomų ekspertų.

Johnas ir Helen Taylorai iš pirmo žvilgsnio atrodo tarsi niekuo iš aplinkinių neišsiskirianti pora. Tačiau remiantis Guinesso rekordų knyga, jie oficialiai vadinami ekonomiškiausiais vairuotojais pasaulyje. Šios britų poros sąskaitoje – 46 įvairių greičio bei vairavimo ir 38 ekonomiško važiavimo rekordai.

Vienas įspūdingiausių pasiekimų užfiksuotas prieš trejetą metų, kai Taylorai sugalvojo apkeliauti pasaulį su kuo mažiau degalų. Vairuodami „Volskwagen Golf“, jie per 78 dienas nuvažiavo 28 tūkst. 970 km ir sudegino tik 24 bakus benzino. Vidutinės šio eksperimento kuro sąnaudos buvo 4,5 l/100 km.

Johnas ir Helen Taylorai pateikia 11 kuro taupymo receptų, kurie nededant daug pastangų padės sutaupyti bent 10 proc. degalų. Poros teigimu, jie neišradinėja dviračio ir vadovaujasi visiems žinomomis tiesomis, kurias daugelis vairuotojų užmiršta arba tiesiog ignoruoja.

 

1) Tikrinkite padangų slėgį kiekvieną savaitę. „Nepakankamai pripūstos padangos mažina kuro ekonomiją 3 proc. Sužinokite, koks yra tinkamas slėgis jūsų padangoms, nes per daug pripūstos padangos gali kelti pavojų važiuojant“.

2) Prižiūrėkite automobilį. „Reguliariai tikrinkite savo automobilį servise. Neprižiūrimo automobilio variklis dirba ne taip efektyviai, kaip galėtų, todėl išleisite daugiau pinigų degalams“.

3) Atsikratykite nereikalingo svorio. „Nesivežiokite automobilyje nereikalingų daiktų. 45 kg balasto kuro ekonomiją sumažina 2 proc. Tuo įsitikinome Singapūre, kur kartu su vienu radijo laidų vedėju atlikome eksperimentą. Atsikratęs automobilyje vežiotų dviejų vaikiškų kėdučių, trijų golfo reikmenų komplektų bei pasinaudojęs kitais mūsų patarimais, jis jau pirmą dieną su vienu degalų baku nuvažiavo 550 km, o anksčiau šis atstumas neviršijo 350 km“.

4) Vairuokite saugiai. „Saugus vairavimas ir ekonomiškumas neatsiejami vienas nuo kito. Sekite eismo situaciją priekyje, kad netektų greitai stabdyti, o po to – stipriai minti akseleratoriaus pedalo“.

5) Važiuokite aukščiausia pavara. „Važiavimas mieste neišvengiamas be žemų pavarų, tačiau švelniai akseleruojant, sklandžiai perjungiant pavaras bei stengiantis važiuoti kuo aukštesne pavara, galima nemažai sutaupyti. Pavaras perjungti reikėtų anksčiau nei variklis pasiekia 2 tūkst. apsukų“.

6) Nevažiuokite pernelyg greitai. „Šis patarimas skamba protingai, bet turbūt ne dėl tos priežasties, apie kurią pagalvojote. Važiuojant greitai, vėjo pasipriešinimas itin padidėja. Stengiamės važiuoti 8-16 km/val. lėčiau negu negu yra leistina ir taip sumažiname kuro sąnaudas.

7) Uždarykite langus. „Važiuojant apie 80 km/val. greičiu, reiktų uždaryti langus, nes dėl to nukenčia automobilio aerodinamika. Atidarytas langas degalų sąnaudas gali padidinti net trečdaliu, tad tai yra tikra nelaimė bandant taupyti. Jeigu jums karšta, įsijunkite oro kondicionierių, tačiau juo taip pat nepiktnaudžiaukite, nes jis irgi paspartina kuro eikvojimą“.

8) Tuščiai nestoviniuokite. „Maždaug 2 minutes stovintis automobilis su įjungtu varikliu sudegina tiek kuro, kiek užtektų nuvažiuoti apie 1,5 km. Jeigu stabtelti užtenka 10 sek., tuomet užgesinti variklį neapsimoka, tačiau vidutinės prastovos vidurkis visame pasaulyje siekia 5-10 min.“

9) Kruopščiai planuokite maršrutą. „Navigacijos įrenginiai yra nuostabus dalykas, nes padeda nepasiklysti ir taip nešvaistyti kuro. Šis prietaisas įprastai atsiperka per metus, jeigu skaičiuosime, kiek sutaupote degalų, o be to, žinodami kur važiuoti, išvengiate nereikalingo streso“.

10) Nevairuokite piktas. „Streso slegiamas vairuotojas retai važiuoja ekonomišku režimu. Todėl jeigu susipykote su mylimu žmogumi, jeigu erzina aplinka ar esate tiesiog prastos nuotaikos, geriau nevairuokite. Tokiu atveju patartina skirti 10 min. nusiraminimui ir tik tuomet vėl grįžti prie vairo“.

11) Pamirškite laisvą pavarą. „Mano senelis dažnai kalbėdavo, kaip nuo kalno visuomet reikia riedėti laisva pavara. Tačiau jeigu vairuojate apynaujį automobilį, riedant laisva pavara jis praranda stabilumą, o tai yra pavojinga. Be to, tokiu būdu kiti veikiantys prietaisai suaktyvina energijos naudojimą. Todėl įsitikinome, kad automobilio variklis sudegina daugiau kuro riedant neutralia pavara, negu esant maždaug 2 tūkst. apsukų“.

 

http://auto.delfi.lt/advice/11-kuro-taupymo-receptu.d?id=23508237

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Apie pavaras ir visa kita dauguma gerai pasakė, bet jei labai aktualu taupyti kurą, pirmiausia reikia pasirinkti tinkama automobilį. Pirkti ne kokia Audi A6 su 2,5 TDI, o A3 su 1,9 TDI. Jei važinėjama netik mieste, rinktis automobilį su autopilotu, bent pagal kompo parodymus, ima beveik visu litru mažiau dyzelio autostradoje.

Tai jo jo pas mane ir kai su autopilotu važiuoji mažesnės sanaudos būna nes gazo nespaudi ir neima kuro visiškai... Teoriškai važiuojant autopilotu sunaudojama ten keliais lašais kuro mažiau palaikant pastovų greitį. Praktiškai - beveik nenaudoju autopiloto, nes vistiek kelyje pilna tokių kurie važiuos 80 ar 90 tada ar jis įjungtas ar išjungtas teks naudotis akseleratoriaus pagalba, o kelias niekada nebūna tuščias, nebent naktį. Kitas dalykas kelio ženkliai, tiesiog užknisa minkyt ta autopilotą per naujo po kiekvieno ženklo pabaigos. Autostrada? Vistiek pirmoje juostoje kažkas velkasi jei laikai pastovų greitį visvien sutaps taip kad iš gali važiuos dar viena mašina ir antroje juostoje turėsi spaust... Vėl jis praktiškai nereikalingas, beje lietuvoje daug autostradų ? Taip kad autopilotas retai kada man privalumas.

 

Visi čia riedėtojai ant bėgiu padiskutuojam :) Riedant ant laisvo kuro sanaudos mažalitražiui ~ 0.7 l/h didžialitražiui gali siekti ir 2 l/h. Skaičiai juokingi. Riedant ant bėgio kuro sanaudos 0 nes variklį suka ratai... Atrodo geriau riedėti ant bėgio nes ,,tauposi" kuras.... O kaio\p yra iš tikrųjų ? O dbr palyginkime kokį atstuma nuriedate ant laisvo ir ant bėgio ? Nes riedant ant bėgio variklis stabdo automobilį taip mažėja nuvažiuotas atsumas... taip kad tas pats š kitoje rankoje... Aš labiau mėgstu važiuoti ant laisvo... Tačiau riedėjimas ant bėgio turi vieną pliusą (dyzeliniams motoras) ant laisvų apsukų nesitepa variklis nes nėra tepalo spaudimo)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Norėčiau paklausti ir kiek taip sutaupot (litrų)? Nes sunku tikėtis, kad ta suma didelė bus :unsure:

 

Būtų įdomu atsakymą gauti iš tų, kurie tai bandė (gal ir dabar taip toliau važinėja) :)

Viskas priklauso kiek uzsipili y baka, jeigu tenai pili po 20 litru kas 4 dienas tai to skirtumo nelabai pamatysi gal kokia 5-10 km skirtuma pamatytum, bet ir tai abejoju. O jeigu pilna baka uzsipili pamatai tikrai didely skirtuma kartais buna 100km skirtumas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

TAUPUMAS -----------------------|------------------------SMAGUMAS

 

Jums rinktis, į kurią pusę pasilenkti ^_^

 

Niekad nebūna taupiai ir smagiai, o manau mums jauniems tikrai nesinori skaičiuot kiekvieną kilometrą, riedėt nuo kalnų, iki raudonos, vilktis paskutiniam, atsisakyti aplenkti ir panašiai. C'm on, juk mes jauni :D Energija, veržlumas, nors ir tuščios kišenės :D Spėsim pataupyt, kai būsim pensininkai. Žinoma viskas persipina su SVEIKU PROTU.

Čia šiek tiek nostalgijos:

post-3149-078250700 1311620367_thumb.jpg

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Isiterpsiu ir as.

Nesupraskit klaidingai, nesu nei pasikeles nei turcius.

 

Kiek automobiliu turejau su neivienu netaupiau kuro, vaziuoju kaip man patinka, kokiu noriu atstumu ir kokiu noriu styliumi.

TIesiog pirkdamas automobili iskart ziuriu i tai koki sau galiu leisti kura ir variklio litraza.

Toliau nebera jokiu taupimu ir jokiu burimu.

 

Ar vazineti kregzde ir kasminute galvoti kaip tik vaziuoti taupiau, tai geriau paimsiu 3 golfa ir vaziuosiu negalvodamas ir busiu pygesnis ir laimingesnis.

 

 

Pradejus nuo pradziu kokius automobilius turejau ir kokios buvo kuro sanaudos. Tai su kiekvienu automobiliu vis brangsta jo eklsplotavimas (kalbu tik apie kura) bet neperzengiu tos rybos kurioje jau reiktu galvoti apie kura.

 

Jei ka domina nevazineju su 1.4motoru :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Isiterpsiu ir as.

Nesupraskit klaidingai, nesu nei pasikeles nei turcius.

 

Kiek automobiliu turejau su neivienu netaupiau kuro, vaziuoju kaip man patinka, kokiu noriu atstumu ir kokiu noriu styliumi.

TIesiog pirkdamas automobili iskart ziuriu i tai koki sau galiu leisti kura ir variklio litraza.

Toliau nebera jokiu taupimu ir jokiu burimu.

 

Ar vazineti kregzde ir kasminute galvoti kaip tik vaziuoti taupiau, tai geriau paimsiu 3 golfa ir vaziuosiu negalvodamas ir busiu pygesnis ir laimingesnis.

 

 

Pradejus nuo pradziu kokius automobilius turejau ir kokios buvo kuro sanaudos. Tai su kiekvienu automobiliu vis brangsta jo eklsplotavimas (kalbu tik apie kura) bet neperzengiu tos rybos kurioje jau reiktu galvoti apie kura.

 

Jei ka domina nevazineju su 1.4motoru :)

Tai, kad tas golfas ne ka maziau uz ta kregzde valgo. :D O jei as vazineju, kaip noriu tai kuro sanaudos 2x isauga tai nekazka. ;D

+gal vazineji nedaug tai tau ir nesvarbu.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Į 6 įtilptum, į 4 tai tiktai Audi a2 ar kokia ten įtelpa

 

 

Na prie 90km tai gal ir butu toks vidurkis, bet cia kalbam apie vidutines bendras sanaudas :) O seip kiek teko girdeti wv polo nedaug ima kuro, o jeigu dar imsim naujausia modeli tai isvis ten nekazka to kuro ir ima :)

Naujas polo dyzelinis tipo telpa i 3l, bet cia pagal gamyklinius tai cj vistiek bus kokie 4 litrai gal trasoi ir sutelpa, bet su tokiu vazinet tai ir nekazka. Nes poto tektu prie didesnio kalno zmones islaipint. :D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki,noreciau pasidometi ar kai vazinejate automobiliu taupot kura? Jei taip,tai kaip? slegis padangose,oro filtras?

Dar tuo paciu paklaust noreciau, kai riedi nuo kalno-tauposi su pavara ar ant laisvo?

www.autopirkimas.lt yra straipsnis apie kuro sanaudos atrodo.

 

laisva pavara kuras nesitaupo (variklis naudoja kura, kad ji suktu). o va atleidus gazo pedalo purkstukai nebepurskia kuro isvis (na kai apsukos nukrenta ten iki 1,1-1,2k ipurskia kazkiek vel). tai nuo kalno geriau vaziuot auksciausia pavara (zinoma reikia atsizvelgti i greiti, kad butu sikios tokios apsukos).

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
Gal galit paaiskinti, kaip riedet nuo kalno su pavara jeigu vaziuoji ~90-100km/h su 5begiu, bet gi tas greitis iskarto sumazes? Nebent kalnas 90laipsniu

 

Tu vairuoji ?

 

Jeigu riedi nuo kalno leistinu greiciu, tai turetu kazkiek susitaupyti riedant begiu, bet jeigu leidi masinai riedet vos ne pilna jega laisvu, tai beveik tas ant to iseina. Vienu atveju nusileides nuo kalno turesi spaust gaza, o kitu tiesiog riedesi toliau su tais pora litru ( man rodos, kad tie 2 litrai laisvu, smarkiai uzriebinti ) .

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tu vairuoji ? Jeigu riedi nuo kalno leistinu greiciu, tai turetu kazkiek susitaupyti riedant begiu, bet jeigu leidi masinai riedet vos ne pilna jega laisvu, tai beveik tas ant to iseina. Vienu atveju nusileides nuo kalno turesi spaust gaza, o kitu tiesiog riedesi toliau su tais pora litru ( man rodos, kad tie 2 litrai laisvu, smarkiai uzriebinti ) .

 

Taip, bet nesuprantu iskur pas kitus sanaudos 0,00 riedant nuo kalno, nes tarkim man su ijunkta pavara riedant nuo kalno apie 1-1.5 litro rodo kompas

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Taip, bet nesuprantu iskur pas kitus sanaudos 0,00 riedant nuo kalno, nes tarkim man su ijunkta pavara riedant nuo kalno apie 1-1.5 litro rodo kompas

Tais kompais tiket tai... Viskas priklauso, kaip jie skaiciuoja. Gal nuo apsuku.

5 golfas ant begio rodo 0.00

Redagavo north
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...