Pereiti prie turinio

KristinaRUT

Nariai
  • Pranešimai

    568
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    6
  • Atsiliepimai

    100%

KristinaRUT Pranešimai

  1. Tai priimdamas grynus išrašau SF ir pinigų priėmimo kvitą, o atiduodamas atgal PVM išrašau kreditinę SF ir..? Viskas?

    Ir kaip su ta muitinės pažyma - ar pirkėjas turi man ją perduoti, ar kažkokiais kitais būdais ji mane pasiekia?

     

    Pinigų išmokėjimo kvitas prie SF.

    Muitinės pažyma yra reikalinga kaip įrodymas, kad prekės išvežtos iš Lietuvos. Tai ypač svarbu, jei esate PVM mokėtojas.

     

    O nepamenu ar toks esat, nors bendraujam ilgokai. :)

  2. Ačiū, dar papildomas klausimas dėl šios situacijos:

    Sakykim, parduodu ne pavedimu, o pinigus priimu grynaisiais. Kasos aprato neturiu, o įprastai parduodu TIK internetu ir rašau SF. Kaip greičiausia ir paprasčiausia įteisinti tokį vienkartinį sandorį grynaisiais, neturint kasos aparato?

    Ir ar teisingai supratau - pirkėjas, gavęs muitinės patvirtinimą (kažkokį lapą) turi perduoti jį man? Ar kaip..?

     

    Jei grynais imate, turite išrašyti pinigų priėmimo kvitą. Jis gali būti formuojamas kompiuteriu.

     

    Be abejo galima, o grynuju pinigu priemimo kvitas nera butinas jis reikalingas labiau Jums ar pirkejui kaip irodymas jog sumoketi pinigai kad nekiltu gincu. Siaip uztenka ir saskaita faktura israsyt

     

    Teoriškai taip, nebūtinas. Bet ramybės dėlei išsirašyti tą kvitą rekomenduočiau. VMI tikrintojams net valerijonų prireikia, kai pasakai kad PPK nėra rašomas. pradeda jiems ten viskas vaidentis. Taigi kvitą išrašyti greičiau, nei ginčytis su VMI, nes ten ginčiai kartais kaip su televizoriumi.

    Tai jau dabar pasaka dirbti, o seniau VMI grynųjų apskaitos neįsivaizduodavo be kasos knygos vedimo.

  3. Tai 3 skirtingos veiklos. Todėl jokių problemų gali būti + IV + MB narys + samdomas darbas. Svarbu viską laiku spėji pats, t.y. IV ir MB klientai neturi pretenzijų dėl prekių/paslaugų teikimo, o darbdavys dėl atlikto darbo.

     

    Tie vadinami "etatai' skaičiuojasi tik dirbantiems pagal darbo sutartį, turintiems darbo santykius, bet ir dabar pagal naują Darbo kodeksą tas ribojimas "1,5 etato" yra tik pas tą patį darbdavį. Jei dirbi keliose darbovietėse, nebeliko kontrolės mechanizmo kiek laiko tu išdirbi.

  4. Užsisakiau prekes iš Vokietijos su 0 PVM, nes esu PVM mokėtojas. Dabar noriu parduoti tas prekes Rusijoje gyvenančiam fiziniam asmeniui. Ar turiu jas apmokestinti 21% PVM ar ne?

     

    Schema tokia: išrašote sąskaitą su 21 proc. PVM, jums klientas sumoka visą sumą. Tada kai prekės kerta sieną, gaunate muitinės patvirtinimą. Jį gavus klientui išrašote kreditinę sąskaitą PVM sumai ir gražinate PVM sumą klientui.

     

    Jei turėsite muitinės patvirtinimą, kad prekės kirto sieną, tai jums Lietuvoje PVM mokėti nereikės, o tokį pardavimą FR0600 deklaruosite 17 eilutėje - prekių eksportas ir nepriskaičiuosite jokio PVM.

     

    Jei įrodymo, kad prekės kirto sieną neturėsite, tada tiesiog klientui negražinsite PVM, o jį sumokėsite Lietuvos VMI ir tada toks sandoris bus deklaruojamas FR0600: suma be PVM 11 eilutėje, pats PVM 29 eilutėje.

  5. Esu girdėjęs, kad jei prekės Lietuvos nepasiekia, tai PVM mokėtoju netampame, nors ir viršijus nurodytą sumą.

    Bet aišku, tai patikslintu tik VMI

     

    Visiškai teisingai, jei eina kalba apie Lietuvos PVM. Bet tai nereiškia, kad negali atsirasti sąlygų, kad jūs būsite priverstas tapti kitos šalies PVM mokėtoju, jei tokios sąlygos atsirastų pagal tos šalies, kurioje prekiaujate teisės aktus.

  6. PVM nuo 45tukst/12men tampama?

     

    Taip. Bet tokią sumą gali pasiekti ir IV turėtojas, ir pvz. UAB.

     

    O jūs rašot, kad vykdant IV PVM mokėti visai nereikės.

     

    Jei perku tik is Lietuvos, pvm moketuju tampama nuo 45k pelno arba jeigu per kalendorinius metus perku prekku uz 14k? :)

     

    Me per kalendorinius metus (sausis - gruodis), o per 12 mėn., pvz. kovas - vasaris.

  7. 1. Buveinės adresui ne, registracijos adresui taip.

    Rekvizituose automatiškai rodomas registracijos adresas. Bet ten duomenis galima pasikoreguoti pačiam. Rekvizitai automatiškai ima adresą iš Registrų centro.

    Pildant įmonės dokumentus (sutartis, sąskaitas) rašysite buveinės adresą.

     

    2. Paskolos sutartis (rašytinė), kartą metuose, jei suma viršija 600 eurų, teikiat metinę deklaraciją FR0711.

    Paskolai nerašoma SF. jei išrašysi SF, tada bus ne paskola, o UAB pajamos nuo kurios mokesčiai atsiranda (pelno mokestis).

     

    Sutartis + pavedimas į UAB sąskaitą su paskirtimi "akcininko paskola".

  8. 1. Steigiant UAB būtinas registracijos adresas. Jis gali būti savo patalpos, gali būti nuomojamos, gali pagelbėti artimieji arba yra perkama registracijos adreso suteikimo paslauga.

    Buveinė, tai vieta kur dirbi. Registracijos adresas gali skirtis nuo buveinės adreso. Tik tokiu atveju apie buveinės adresą informuosi VMI, kai pradėsi normaliai veiklą. Nes vis tiek reikės užpildyti formą FR0791.

     

    2.Tai visiškai legalus veiksmas, nes akcininkai gali skolinti savo įmonei. Kaip nori, su palūkanomis, be palūkanų. O atsiimti tada, kai jau uždirbs įmonė ką nors, kada nors. Mokesčių neatsiranda, nebent gausi palūkanas. Tada už jas 15 proc. GPM.

  9. Supratau, ačiū už atsakymus eilini kartą! :) Tik dar neaiški viena vieta.

    Tarkime, 2017-10mėn. įsigiju kompiuterį, stalą ir spausdintuvą ir deklaruoju tai kaip ilgalaikį turtą FR0457 formoje bei įsigyjimo sumas įtraukiu į išlaidas. Tada, po pusantro mėnesio, 2017-11mėn. uždarau IV ir parduodu minėtą turtą kaip FIZINIS ASMUO (be IV) savo UAB'ui. <- Ar čia viskas ok? Jei ne, koks eiliškumas turėtų būti? Ačiū

     

    IV turtas yra ir tavo turtas. Tiesiog nutrauki naudojimą IV veikloje, ir dalį sumos išimi iš išlaidų. nes į išlaidas negali traukti visko iš karto, o tik proporcingai pagal naudojimo metus.

    Pasidomėk, kaip IV veikloje yra traukiamas ilgalaikis turtas į išlaidas.

  10. Taip pat, turiu klausimą dėl UAB'o pinigų. Sakykime, pagrindinė veikla - el. prekyba ir grynaisiais pinigais išvis neatsiskaitinėjama. Visi pinigai plaukia į UAB'o einamąją sąskaitą. Kaip darbuotojui ar direktoriui nusiimti nuo tos sąskaitos pinigų, kad nupirkti ką nors UAB'ui (išlaidos)? Pvz., yra įstaigų/kontorų, kurios priima TIK grynuosius, tad kaip vykdyti sandorius su tokiais lėšų gavėjais, kai mes (UAB'as) neturime figuruojančių grynųjų pinigų, o viskas tik banko sąskaitoje? Ar galima tiesiog nusiimti nuo korteles ir panaudoti tuos pinigus išlaidoms? Ačiū

     

    Taip, galėsite išimti pinigus, galėsite atsiskaityti kortele. Tik visi paimti pinigai kažkada turės būti pagrįsti dokumentais, t.y. sąskaitomis, kvitais ir pan.

     

    Čia kaip suprantu tuo atveju, jei iš manęs pirktų kaip iš paprasto fizinio asmens, bet jei perka kaip iš fizinio asmens vykdančio IV..? Ar neturėtų būti kitaip, jog aš IV išrašau SF ir tiek? Ties IV gausiu pajamas, o UAB'as patirs išlaidas.

     

    Galima ir kaip iš fizinio asmens (pirkimo sutartis), galima ir kaip iš IV vykdytojo (SF). Rezultatas tas pats, nuo pelno 15 proc. GPM. Fiziniam asmeniui yra 2500 € neapmokestinama riba.

  11. Sveiki,

     

    šiuo metu vykdau IV, po 2-3mėn. planuoju atsidarinėti UAB.

    Dabar radau labai geras patalpas, norėčiau jas išsinomuoti savo veiklai.

    Norėjau paklausti, ar įmanomas toks scenarijus - dabar ant IV išsinomuoju patalpas, įsivedu ten internetą, pradedu įsirenginėti (nusiperku kompiuterį, stalus, spausdinuvą, spinteles ir t. t.) - t. y., viską nurašau ant IV išlaidų. Kuomet po 2-3mėn. atsidarysiu UAB, viską norėčiau perleisti UAB vardu. Ar galės mano, kaip direktoriaus UAB'as pirkti iš manęs, kaip vykdančiam IV veiklą visą minėtą inventorių? Dėl nuomos ir interneto sutarties - čia jau turbūt reikėtų derinti su nuomuotojais ir interneto tiekėju - tiesiog reikėtų pakeisti/perrašyti sutartį ne ant manęs (fizinio asmens), o ant UAB'o, taip? O kaip yra su kompais, stalais, spausdintuvais ir kt...?

     

     

    Pirkti galės iš jūsų kaip iš fizinio asmens. Jei pirkimo sandorio "pelnas" bus didesnis nei 2500 € mokėsite 15 proc. GPM.

    UAB turės deklaruoti jums išmokėtas sumas FR0471 deklaracijoje, o jūs savo GPM308 tiek pajamas iš pardavimo, tiek to turto įsigijimo savikainą.

     

    Nuomos ir pan. sutartis persirašykite UAB vardu, nes kitaip UAB'e jums bus neleidžiami atskaitymai.

     

     

    Ir ar įsigyjant tą IV turtą reikia kažkokių papildomų formų, deklaracijų, nurodant, kad jis bus naudojamas veikloje, jog būtų galima pagrįsti atskaitymams? (pvz., kaip automobilio naudojimo forma)

    Grįžtant prie IV -> UAB: gal galiu apskritai nieko neperleidinėti ir tiesiog palikti tuos daiktus ofise? Ar yra kažkoks įstatymas, draudžiantis naudotis fizinio asmens inventoriumi, kai pats fizinis asmuo tai leidžia? :D O nuomos ir interneto sutartį tiesiog perrašysiu nuo fizinio asmens ant UAB.

     

    Norint ilgalaikį turtą naudoti IV veikloje, reikia pateikti VMI FR0457 deklaraciją.

     

    Galite UAB'ui ir nieko neperleidinėti, galite nuomoti ir gauti nuomos mokestis, kuris apsimokestina 15 proc. GPM (išskaičiuoja ir moka UAB).

    Galite pasidaryti panaudos sutartį (tai būtų protingiausia veiklos pradžioje), kad turtą suteikiate naudotis neatlygintinai.

     

    O arba pardavimo, arba nuomos, arba panaudos reikia, nes tai pagrindas į UAB apskaitą traukti to turto eksploatacines išlaidas.

    Pvz. pirksite miltelius spausdintuvui, o neturėsite dokumento kokiu pagrindu juo naudojantis, VMI gali pripažinti, kad tokių išlaidų negalima pripažinti UAB sąnaudomis. Na aišku čia toks supaprastintas pavyzdys, bet suprantat ką noriu pasakyti.

  12. Dėl PVM mokėjimo:

     

    1. Perku tarkime iš užsienio įmonės prekę be PVM, kurios kaina siekia 50 €. Lietuvoje ją noriu parduoti už 75 €. Tai PVM turiu paskaičiuoti nuo 75 € (pardavimo kainos) ar nuo 50 € (pirkimo kainos)?

     

    2. Ar yra kažkokių privilegijų PVM mokėtojams? Tarkim perkant kompiuterį (reikalingas daiktas veiklai vykdyti) gal yra galimybė susigrąžinti sumokėtą PVM ?

     

    1. Nuo pardavimo kainos, t.y. 75 €.

    2. Galima, tik vykdant IV dėl PVM atskaitos yra išlygų. Ne visada galima visą sumą susigrąžinti.

  13. Ooo! Ačiū, jei dar į kelis klausimus būtų galima gauti atsakymus, svarbiausia turbūt 1. kaip atrodyti turi tas sprendimas uždaryti?

     

     

    Pavyzdys, viską protokolo pavidalu padarykit.

     

    Čia galima elektroniniu formatu ar čia fiziškai raštu popierius A4 su parašais ir laisva forma?

     

     

    galima ir el.forma.

     

    Kaip žinoti kokias reikia pateikti? Klausti VMI?

     

     

    Jei nevykdėt jokios veiklos, tai tik PLN204N

    6014-ii_likvidacija_sprendimas_original.doc

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...