Pereiti prie turinio

Rekomenduojami pranešimai

Sveiki,

 

norėjau paklausti dėl sąskaitos faktūros išrašymo mažajai bendrijai: kaip ją reikia išrašyti? Ar yra kažkoks šablonas, kuriuo galima pasinaudoti? Kokie duomenys turi būti suvesti?

Taip kaip ir bet kokia sąskaitą. Turi būti pirkėjo ir pardavėjo rekvizitai:

Pavadinimas

Adresas

Įmonės kodas

PVM kodas (jei yra)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Zyzoule,

 

Kaip manote, ar registruojant įmonės adresą kitame rajone, nekiltų sunkumų vykdant veiklą?

 

Klausiu todėl, nes nežinau ką daryti su patalpomis. Turiu nuosava būstą kitame rajone. Verslą noriu pradėti Kaune. Nuomininko nenoriu klausti, nes nežinau kaip ilgai šiame bute gyvensiu.

 

Jokių problemų.

Daug įmonių taip dirba. Vienas adresas bus įmonės registracijos vieta, kitas veiklos vykdymo vieta.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sąskaitos dokumentą reikia pasidaryti pačiam arba nusipirkti iš blankų parduotuvės. Jei susikuri savo reikia įsakymu nusimatyti sąskaitos seriją ir numeraciją ( iš kelių skaičių) Pav.:

PVM Sąskaita faktūra

serija PVZ Nr. 0001

daugiau yra nurodyta Buhalterinės apskaitos įstatyme 13 str. kas privaloma, kad sąskaitą būtų tinkama.

 

http://www3.lrs.lt/pls/inter3/oldsearch.preps2?Condition1=154657&Condition2=

 

Tame įstatyme yra dar naudingų dalykų pradėjus verslą...ir tvarkant buhalteriją.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ar darant įnašą į MB banko sąskaitą iš savo asmeninės sąskaitos, reikia surašyti kažkokį dokumentą ar tiesiog pervesti įstatuose numatytą sumą ir viskas? :)

 

Na žiūrint kaip tą pervedimą traktuosite.

 

Jei tai bus MB nario įnašas, tada jo dydis turi būti aptartas steigimo dokumentuose. Jei darysite papildomus įnašus, tada jau narių susirinkimas turi tai apspręsti. Todėl bus reikalingas protokolas. Tik narių įnašai tampa MB nuosavybe (MBĮ 8 str.)

 

Jei tai bus paskola įmonei, tada žiūrėkite MB nuostatus, kas yra įgaliotas pasirašinėti sandorius. Skolinant turi būti pasirašoma paskolos sutartis.

 

Pervedant pinigus pavedime ir nurodote ar tai įnašas ar paskola.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Beje, dar vienas klausimas. Ar tiek MB vadovas, tiek narys turi kas mėnesį mokėti PSD?

Ir ar kas nors keičiasi, jei MB vadovas tuo pačiu yra dar ir kito UAB vadovas? Tuomet PSD reikia mokėt 2 kartus?

 

Dėkoju. :)

 

MB nariams ši informacija

 

 

 

Individualių įmonių savininkų, ūkinių bendrijų tikrųjų narių ir mažųjų bendrijų narių, išskyrus asmenis, išvardintus Sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio 1, 5 ir 7 dalyse, 6 straipsnio 4 dalyje ir Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose (dirbantys pagal darbo sutartis, asmenys, gaunantys Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytą bet kurios rūšies pensiją ar šalpos kompensaciją, ir kt.), metinė PSD įmokų suma negali būti mažesnė kaip 9 procentai nuo 12 minimaliųjų mėnesinių algų, galiojančių tų metų kiekvieno atitinkamo mėnesio paskutinę dieną. Todėl individuali įmonė (ūkinė bendrija ar mažoji bendrija) už individualios įmonės savininką (ūkinė bendrijos tikrąjį narį ar mažosios bendrijos narį), kuris nepriklauso asmenims, išvardintiems Sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio 1, 5 ir 7 dalyse, 6 straipsnio 4 dalyje ir Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose, kiekvieną mėnesį ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio paskutinės dienos, turi mokėti ne mažesnes kaip 9 procentų dydžio privalomojo sveikatos draudimo įmokas nuo minimalios mėnesinės algos. Nuo 2013 m. sausio 1 d. Nutarimu Nr. 1543 nustatyta minimalioji mėnesinė alga – 1000 Lt, todėl kas mėnesį mokama PSD įmoka nuo 2013 m. sausio 1 d. lygi 90 Lt (9 proc. x 1000 Lt). Einamųjų PSD įmokų kodas – 322.

 

 

http://www.sodra.lt/pasikeitimai_2013

 

Už MB vadovą (jei jis nėra MB narys) PSD nemokamas, nes su juo sudaroma civilinių paslaugų sutartis, kuri apmokestinama GPM. Jei MB vadovas nėra dirbantis kitur ar dar kitaip draustas PSD tai jis PSD privalo mokėti savarankiškai.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

MB nariams ši informacija

 

 

 

Individualių įmonių savininkų, ūkinių bendrijų tikrųjų narių ir mažųjų bendrijų narių, išskyrus asmenis, išvardintus Sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio 1, 5 ir 7 dalyse, 6 straipsnio 4 dalyje ir Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose (dirbantys pagal darbo sutartis, asmenys, gaunantys Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytą bet kurios rūšies pensiją ar šalpos kompensaciją, ir kt.), metinė PSD įmokų suma negali būti mažesnė kaip 9 procentai nuo 12 minimaliųjų mėnesinių algų, galiojančių tų metų kiekvieno atitinkamo mėnesio paskutinę dieną. Todėl individuali įmonė (ūkinė bendrija ar mažoji bendrija) už individualios įmonės savininką (ūkinė bendrijos tikrąjį narį ar mažosios bendrijos narį), kuris nepriklauso asmenims, išvardintiems Sveikatos draudimo įstatymo 17 straipsnio 1, 5 ir 7 dalyse, 6 straipsnio 4 dalyje ir Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose, kiekvieną mėnesį ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio paskutinės dienos, turi mokėti ne mažesnes kaip 9 procentų dydžio privalomojo sveikatos draudimo įmokas nuo minimalios mėnesinės algos. Nuo 2013 m. sausio 1 d. Nutarimu Nr. 1543 nustatyta minimalioji mėnesinė alga – 1000 Lt, todėl kas mėnesį mokama PSD įmoka nuo 2013 m. sausio 1 d. lygi 90 Lt (9 proc. x 1000 Lt). Einamųjų PSD įmokų kodas – 322.

 

 

http://www.sodra.lt/pasikeitimai_2013

 

Už MB vadovą (jei jis nėra MB narys) PSD nemokamas, nes su juo sudaroma civilinių paslaugų sutartis, kuri apmokestinama GPM. Jei MB vadovas nėra dirbantis kitur ar dar kitaip draustas PSD tai jis PSD privalo mokėti savarankiškai.

Dėkui, bet dar ne visiškai aišku...

 

Esmė, kad tas pats asmuo yra MB narys (vadovas (ne pagal civilinę sutartį)) ir kito UAB akcininkas (turi daugiau nei 50 proc. akcijų) ir tuo pačiu vadovas. Jis šiaip nėra niekur oficialiai dirbantis ar studijuojantis, ar gaunantis kokią nors pašalpą.

Tai gaunasi, kad tiek už MB ir UAB jis PSD turės susimokėt 2 kartus? :)

 

Dovanokit už nesupratimą, tiesiog netekę niekad tokių "kombinacijų" patirt, tai ir kyla neaiškumai. ;D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaip suprantu, jei yra tik UAB akcininkas ir ne vadovas, tada už jį PSD niekas nemoka ir jam reikia susimokėti PSD. Jei yra žmogus UAB akcininkas ir jos vadovas, tai jis dirba UAB pagal darbo sutartį ir moka PSD įmonė, atskaičiusi iš jo atlyginimo. O būnant MB nariu iki 2014-01-01 jam kaip ir nebereikia mokėti PSD po 90 Lt., jei UAB-as tokią sumą atskaičiuoja iš jo atlyginimo.

 

gal kas galite pataisyti ar papildyti?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaip suprantu, jei yra tik UAB akcininkas ir ne vadovas, tada už jį PSD niekas nemoka ir jam reikia susimokėti PSD. Jei yra žmogus UAB akcininkas ir jos vadovas, tai jis dirba UAB pagal darbo sutartį ir moka PSD įmonė, atskaičiusi iš jo atlyginimo. O būnant MB nariu iki 2014-01-01 jam kaip ir nebereikia mokėti PSD po 90 Lt., jei UAB-as tokią sumą atskaičiuoja iš jo atlyginimo.

 

gal kas galite pataisyti ar papildyti?

 

Taip.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dėkoju.

 

Norėjau dar paklaust. Jei UAB'as kurį laiką mokėjo 15 proc. pelno mokestį ir dabar (po jo perdavimo kitam asmeniui) realiai jam priklauso lengvatinis 5 proc. pelno mokestis, tai ar yra galimybė pretenduot į tą lengvatą rašant kokį prašymą ar pan.? :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dėkui, bet dar ne visiškai aišku...

 

Esmė, kad tas pats asmuo yra MB narys (vadovas (ne pagal civilinę sutartį)) ir kito UAB akcininkas (turi daugiau nei 50 proc. akcijų) ir tuo pačiu vadovas. Jis šiaip nėra niekur oficialiai dirbantis ar studijuojantis, ar gaunantis kokią nors pašalpą.

Tai gaunasi, kad tiek už MB ir UAB jis PSD turės susimokėt 2 kartus? :)

 

Dovanokit už nesupratimą, tiesiog netekę niekad tokių "kombinacijų" patirt, tai ir kyla neaiškumai. ;D

 

PSD jam mokės MB kaip už narį, tokiu atveju jam kaip vadovui PSD mokėti nereikės.

 

Dėkoju.

 

Norėjau dar paklaust. Jei UAB'as kurį laiką mokėjo 15 proc. pelno mokestį ir dabar (po jo perdavimo kitam asmeniui) realiai jam priklauso lengvatinis 5 proc. pelno mokestis, tai ar yra galimybė pretenduot į tą lengvatą rašant kokį prašymą ar pan.? :)

 

Nereikia jokio prašymo. Paprasčiausiai teikiant PLN204 už atitinkamus metus taikote tokį tarifą koks jums priklauso.

Tą dalyką jums turėjo pasakyti tas kas tvarko jūsų UAB buhalteriją.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Gal turite pavyzdį ir šabloną, paskolos sutarties, jei paskolą teikia fizinis asmuo Mažajai Bendrijai?

 

Beje, ar nepilnametis gali suteikti paskolą?

 

Pagal civilinį kodeksą nepilnametis asmuo gali pasirašyti tik kai kuriuos sandorius ir pagal tam tikras sąlygas.

 

http://www.juridical.lt/naudinga/fiziniu-asmenu-veiksnumas/popup.html

 

Nepilnamečiai iki 14 metų amžiaus yra visiškai neveiksnūs. Už juos sandorius jų vardu sudarinėja jų tėvai arba globėjai. Įstatymas nustato, jog nepilnametis iki 14 metų gali sudaryti smulkius buitinius sandorius (pavyzdžiui, nusipirkti mokyklos reikmenų, maisto produktų ir pan.), sandorius susijusius su asmeninės naudos gavimu neatlygintinai, taip pat sandorius, susijusius su uždirbtų lėšų panaudojimu, jeigu šiems sandoriams nėra nustatyta notarinė arba speciali forma. Sutartys, sudarytos nepilnamečių iki 14 metų amžiaus, negalioja, išskyrus tas, kurias, pagal įstatymą, jie gali sudaryti savarankiškai.Pagal tokio nepilnamečio sutartines prievoles atsako ne pats nepilnametis, o jo atstovai pagal įstatymą, jeigu neįrodo, kad prievolė buvo pažeista ne dėl jų kaltės.Nepilnamečiai, sulaukę 14 metų, įgyja dalinį veiksnumą ir patys atsako pagal savo sutartines prievoles. Sulaukę šio amžiaus, turėdami tėvų arba rūpintojų sutikimą, jie įgyja teisę sudaryti bet kokius sandorius. Sandoriai, kuriuos šie nepilnamečiai sudaro be tėvų ar rūpintojų sutikimo, galioja, jeigu toks sutikimas gaunamas sudarius sandorį. Siekiant paskatinti tokių nepilnamečių kūrybinį aktyvumą, jiems yra suteikta teisė savarankiškai disponuoti savo uždarbiu ar stipendija, įgyvendinti autorines teises į savo kūrinius, atradimus, išradimus ir racionalizacinius pasiūlymus. Jiems taip pat leidžiama sudarinėti smulkius buitinius sandorius.Tais atvejais, kai nepilnametis švaisto, neprotingai naudoja turimas lėšas, vaikų globos institucijos ar kiti suinteresuoti asmenys gali kreiptis į teismą, prašydami apriboti ar atimti iš tokio nepilnamečio teisę savarankiškai disponoti savo pajamomis bei turtu.

 

 

Paskolos sutarčių internete pilna. PVZ.:

http://www.dokumentai.info/node/44

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

sveiki. Ar JAR-1-E forma irgi reik ten per sistema pasirasyti ar ja tiesiog kazkaip patvirtina pasirasius kitus dokumentus? ir, kada ir kaip reik sumoket registracijos mokesti? aciu.

Taip reikia, bet tą formą pasirašo tik tas asmuo kuris steigia bendriją, nepriklausomai nuo narių skaičiaus.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dėl buveinės, kaip ne savo nuosavybės, tai tiesiog pildydamas dokus, nurodyk, kad savininkas jur. asmuo, jo visus rekvizitus ir buveinės adresą. Bus suformuotas sutikimas. Tada ta įmonė savo vardu turės prisijungt prie VĮRC savitarnos ir ties skiltim "Mano dokumentai", ras tą sutikimą, kurį turės pasirašyt. :)

 

Viskas buvo kaip ir sakei. Pasirase per imones el. parasa sekmingai. Taciau dabar prisijungus man prie busenos vistiek raso, kad nepasirasyta... Kame cia gali but problema?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Viskas buvo kaip ir sakei. Pasirase per imones el. parasa sekmingai. Taciau dabar prisijungus man prie busenos vistiek raso, kad nepasirasyta... Kame cia gali but problema?

 

Hmm... šiaip, net neįsivaizduoju, gali pabandyt parašyt registrų centrui į el. paštą -- gan operatyviai atsako.

O negali būt toks variantas, kad ta patalpa/butas ar pan. priklauso keliem asmenim (įmonei ir dar kažkam)? :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaip mažosios bendrijos apskaitoje rodomos ūkinės operacijos?

 

Jeigu tarkim aš marškinėliais prekiauju.

 

:D į buhalterijos kursus pradedantiems patarčiau nueiti.

 

o jei padės tai prašom :)

 

Perkate prekes pardavimui

D 2 kl. (prekės pardavimui) K 4 kl. (skolos tiekėjams)

Parduodate prekes sakykim parduotuvėje kurioje yra kasos aparatas

D 2 kl. (pinigai) K 5 kl. (pardavimų pajamos)

Nurašote parduotų prekių savikainą

D 6 kl. (parduotų prekių savikaina) K 2 kl. (prekės pardavimui)

Atsiskaitote su tiekėju

D 4 kl. (skolos tiekėjams) K 2 kl. (pinigai)

 

 

P.S. Tai elementariausios operacijos. Jos keičiasi ir didesnis jų kiekis atsiranda jei esate PVM mokėtojas, jei pirma skolinate pinigus ir atsiskaitote su tiekėju,o paskui parduodate prekes, jei atsiskaitoma pavedimu įnešant pinigus iš kasos į banką ir t.t.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

:D į buhalterijos kursus pradedantiems patarčiau nueiti.

 

o jei padės tai prašom :)

 

Perkate prekes pardavimui

D 2 kl. (prekės pardavimui) K 4 kl. (skolos tiekėjams)

Parduodate prekes sakykim parduotuvėje kurioje yra kasos aparatas

D 2 kl. (pinigai) K 5 kl. (pardavimų pajamos)

Nurašote parduotų prekių savikainą

D 6 kl. (parduotų prekių savikaina) K 2 kl. (prekės pardavimui)

Atsiskaitote su tiekėju

D 4 kl. (skolos tiekėjams) K 2 kl. (pinigai)

 

 

P.S. Tai elementariausios operacijos. Jos keičiasi ir didesnis jų kiekis atsiranda jei esate PVM mokėtojas, jei pirma skolinate pinigus ir atsiskaitote su tiekėju,o paskui parduodate prekes, jei atsiskaitoma pavedimu įnešant pinigus iš kasos į banką ir t.t.

Aiškiau. Nes turbūt juokinga, bet galvojau ar dvejybiniu įrašu reikia vest ar supaprastinta :)

 

Dar vienas klausimas:

Tarkime pardavinėju tuos marškinėlius parduotuvėje, su kasos aparatu. Kas kiek laiko tą ūkinę operaciją reikia rodyt? Kiekvienos darbo dienos pabaigoje tiesiog susumuot kiek pardaviau ir pavaizduot tą sumą kaip vieną operaciją? O jeigu prekių keliasdešimt? :)

Redagavo Andriuslink
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Aiškiau. Nes turbūt juokinga, bet galvojau ar dvejybiniu įrašu reikia vest ar supaprastinta :)

 

 

 

Reikia, nes kaip kitaip jūs padarysite balansą kurį reikės pateikti registrų centrui. Jei mokate be dvejybinio tada mielai prašom.

Šiaip be dvejybinio įrašo gali gyvuoti tik IĮ, kurioms balanso sudarinėti nėra privaloma.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

 

Tarkime pardavinėju tuos marškinėlius parduotuvėje, su kasos aparatu. Kas kiek laiko tą ūkinę operaciją reikia rodyt? Kiekvienos darbo dienos pabaigoje tiesiog susumuot kiek pardaviau ir pavaizduot tą sumą kaip vieną operaciją? O jeigu prekių keliasdešimt? :)

 

Sakiau jums kursai reikalingi :)

 

Kas tiek laiko kiek pats nusistatote. Reikia vadovautis šiais teisės aktais:

http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaieska.showdoc_l?p_id=218202

http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=374473

 

Įrašai

D 2 kl. (EKA) K 5 kl. (pajamos)

D 2 kl (kasa) K 2 kl. (EKA)

na ir tarkim nešat į banką

D 2 kl. (bankas) K 2 kl. (kasa)

 

Dėl prekių asortimeto: tai jau yra toks dalykas kaip prekių sandėlio apskaita. Sistemą susikurite pats. Svarbu kad būtu galimybė atsekti už kiek, kiek ir ką pirkote, kiek ką ir už kokią savikainą pardavėte.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...