Pereiti prie turinio

Lietuvių VBE samprotavimo rašinio teiginiai


Rekomenduojami pranešimai

Mille, o tau gerai sekasi rašinius rašyti? Aš tai jau net bijau, kam patarinėt, nes mokytojos pankamai skirtingai moko, pati kartais nebesusigaudau, kas gerai, o kas ne :blink:

normaliai man sekasi, aš nepatarinėju, o tik išreiškiu savo nuomonę, kurią galima priimti/nepriimti. Nereikia mano patarimų priimti už gryną pinigą - aš nesu specialistė ir net nepretenduoju tokia būti.

 

Dar kartą dalinuosi savo rašiniu ir laukiu kritikos. Kaip ir minėjau praeitame post'e, yra stiliaus klaida ir neišlaikytos įžangos/išvadų proporcijos

 

p.s. rašinį rašiau per bandomąjį egzaminą, citavau "iš galvos".

Samprotaujamasis rašinyss.pdf

Redagavo Mille
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Įdomios mintys šioje diskusijoje. Vakar kaip tik rašiau paskutinį rašinį tema: „Ieškoti savo tapatybės — tai skirti save iš kitų“. Rėmiausi A.Škėmos „Balta drobule“ ir Dž.Orvelo „1984“. Žiūrėsiu, kokie bus rezultatai ir mokytojos komentarai. Juokingiausia (arba graudžiausia) šiame egzamine yra tai, jog kiekviena mokytoja moko skirtingai, o kaip turi būti iš tiesų, niekas nesako. Rašiau ir aš bandomojo egzamino tema apie tėvynės kūrimą, bet niekur nerandu kompiuterinio varianto, pasidalinčiau. <_<

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Įdomios mintys šioje diskusijoje. Vakar kaip tik rašiau paskutinį rašinį tema: „Ieškoti savo tapatybės — tai skirti save iš kitų“. Rėmiausi A.Škėmos „Balta drobule“ ir Dž.Orvelo „1984“. Žiūrėsiu, kokie bus rezultatai ir mokytojos komentarai. Juokingiausia (arba graudžiausia) šiame egzamine yra tai, jog kiekviena mokytoja moko skirtingai, o kaip turi būti iš tiesų, niekas nesako. Rašiau ir aš bandomojo egzamino tema apie tėvynės kūrimą, bet niekur nerandu kompiuterinio varianto, pasidalinčiau. <_<

labai gerai pasakyta - niekas nežino,kaip reikia, o mokytojai moko skirtingai... Kažkoks pasityčiojimas, o ne egzaminas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

normaliai man sekasi, aš nepatarinėju, o tik išreiškiu savo nuomonę, kurią galima priimti/nepriimti. Nereikia mano patarimų priimti už gryną pinigą - aš nesu specialistė ir net nepretenduoju tokia būti.

 

Dar kartą dalinuosi savo rašiniu ir laukiu kritikos. Kaip ir minėjau praeitame post'e, yra stiliaus klaida ir neišlaikytos įžangos/išvadų proporcijos

 

p.s. rašinį rašiau per bandomąjį egzaminą, citavau "iš galvos".

Jei ne paslaptis, kiek gavai už šį rašinį? Perskaičiau ir neturiu prie ko prikibti.
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jei ne paslaptis, kiek gavai už šį rašinį? Perskaičiau ir neturiu prie ko prikibti.

Gavau 49 balus. Buvo rašybos viena klaida (parašiau spragtĖlėjus), blogai perkėliau žodį (lai-svę, o turi būti lais - vė) ir viena stiliaus + nepamatė mano kablelio ir užskaitė kaip klaidą, bet kadangi aš rezultatu nesiskundžiau,tai man tiko ir tas nepastebėjimas.

 

+ manau, kad mano darbas pervertintas į gerąją pusę. Gaila, iki egzaminų pasirinkimo neatgavau savo darbo, būčiau ieškojus normalios lituanistės,kad darbą įvertintų objektyviai.

Redagavo Mille
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Gavau 49 balus. Buvo rašybos viena klaida (parašiau spragtĖlėjus), blogai perkėliau žodį (lai-svę, o turi būti lais - vė) ir viena stiliaus + nepamatė mano kablelio ir užskaitė kaip klaidą, bet kadangi aš rezultatu nesiskundžiau,tai man tiko ir tas nepastebėjimas.

 

+ manau, kad mano darbas pervertintas į gerąją pusę. Gaila, iki egzaminų pasirinkimo neatgavau savo darbo, būčiau ieškojus normalios lituanistės,kad darbą įvertintų objektyviai.

O aš nemanau, kad pervertintas. Sutinku, kad savoms mokytojoms yra sunku išlikti objektyvioms, ypač jei turit gerus santykius. Man net vieną rašinį pataisiusi sako: „Už turinį parašiau maksimalius taškus, bet, tikriausiai, egzamine tiek negausi.“ Sėdžiu ir galvoju: WTF. :lol:
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O aš nemanau, kad pervertintas. Sutinku, kad savoms mokytojoms yra sunku išlikti objektyvioms, ypač jei turit gerus santykius. Man net vieną rašinį pataisiusi sako: „Už turinį parašiau maksimalius taškus, bet, tikriausiai, egzamine tiek negausi.“ Sėdžiu ir galvoju: WTF. :lol:

ačiū, malonu girdėti. Sakė,kad skaitė mano darbą ir kitos mokytojos (jos ir pasakė, kad mano kablelis ten padėtas), bet nežinau, kaip jos vertino mano rašinį

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Viskas lietuvių egzamine paprasta - rašai literatūrinį - vertins interpretaciją, rašai samprotavimą - vertins problemą.

 

Nesvarbu, rašinys literatūrinis ar ne, vienu iš nurodytų autorių remtis privaloma, nes antraip darbas bus vertinamas 0. Skaitykit egzamino programą, po galais.

 

Iš Lietuvių kalbos ir literatūros VBE programos:

"VBE literatūriniame rašinyje: pasirinktą temą reikalaujma atskleisti analizuojant kūrinius ir jų kontekstus. Privalu rašyti apie dviejų autorių kūrybą: vieną autorių pasirinkti iš nurodytų, kitą programinį pasirinkti savo nuožiūra.

VBE samprotavimo rašinyje: pasirinktą temą reikalaujama atskleisti analizuojant pilietines, egzistencines, pasaulietines ir pan. problemas. Analizę privalu susieti su pasirinkto vieno iš nurodytų autorių kūryba ir literatūriniais (kultūriniais) kontekstais, be to, galima remtis ir asmenine (kultūrine, visuomenine, emocine) patirtimi."

 

Kaip manot, kokios šiandien aktualiausios pilietinės, egzistencinės, pasaulėvokinės problemos?

Ir nesuprantu, kaip tą analizę susieti su autoriumi? Rašai pirmoj pastraipoj apie problemą, o antroj pavyzdžiui sakai, kad panaši problema nagrinėjama ir X autoriaus kūrinyje ir tada analizuoji, lygini?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

 

 

Ir nesuprantu, kaip tą analizę susieti su autoriumi? Rašai pirmoj pastraipoj apie problemą, o antroj pavyzdžiui sakai, kad panaši problema nagrinėjama ir X autoriaus kūrinyje ir tada analizuoji, lygini?

Aš tai viską darau vienoje pastraipoje. Pamėginsiu parodyti,kaip atrodo mano pastraipa:

 

teiginys->samprotavimas tuo teiginiu ->sakinys tiltas->autoriaus kūrinys->kaip tas kūrinys sisujęs su tema->Kontekstas (kada rašytas kūrinys, autoriuas kūrybos/biografijos bruožai)->samprotavimas vėl->dalinė išvada

 

va taip ir atrodo pastraipa. tada kita pastraipa - kitas teiginys ir t.t

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, turiu klausimą. "be to, galima remtis ir asmenine (kultūrine, visuomenine, emocine)" Gal kas gali paaiškinti, ką reiškia visuomeninė ir emocinė patirtis, ar ja galima remtis vietoj literatūrinės ? Tarkim visą pastraipą rašyti remiantis tik ta asmenine patirtimi? Ačiū iš anksto :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, turiu klausimą. "be to, galima remtis ir asmenine (kultūrine, visuomenine, emocine)" Gal kas gali paaiškinti, ką reiškia visuomeninė ir emocinė patirtis, ar ja galima remtis vietoj literatūrinės ? Tarkim visą pastraipą rašyti remiantis tik ta asmenine patirtimi? Ačiū iš anksto :)

galima.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, turiu klausimą. "be to, galima remtis ir asmenine (kultūrine, visuomenine, emocine)" Gal kas gali paaiškinti, ką reiškia visuomeninė ir emocinė patirtis, ar ja galima remtis vietoj literatūrinės ? Tarkim visą pastraipą rašyti remiantis tik ta asmenine patirtimi? Ačiū iš anksto :)

 

 

galima, bet asmeninė patirtis nėra tas kontekstas, kuriuo tu turi remtis. asmeninę patirtį naudok tik blogiausiu atveju, kai išvis niekuo neturi pasiremt.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kilo klausimas. Tarkim rašinio tema duota apie šiuolaikinę visuomenę jos bėdas ar pan. Taigi ar būtina kiekvienoje pastraipoje privesti prie šių laikų? Ar tai daryti geriausia rašinio pabaigoje?

 

visada samprotavimo rašiny reikia privesti prie šių laikų - todėl jis ir yra samprotavimo, kad galėtumei sampratauti apie šių dienų aktualijas. Rašinio išvadose,kaip visada, apibrendrint tai,ką jau sakei. Galbūt - suformuluoti pagrindinę mintį

Redagavo Mille
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dėl stiliaus klaidų siūlau rašyti kuo aiškesniais ir konkretesniais sakyniais.

 

Taip pat norėčiau paklausti jūsų nuomonės: rašau rašinį tema: " Ar menas padeda žmogui gyventi? " Kaip manote, kokie teiginiai būtų geriausi. Pats sugalvojau tokius:

1. Menas ugdo tautinį charakterį ir nacionalinę savimonę. ( Maironis )

2. Meno svarba pasaulio katastrofų akivaizdoje. ( B. Sruoga )

3. Menas padeda suformuoti žmogaus asmenybę. ( V. M. Putinas )

 

Ačiū už patarimus.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dėl stiliaus klaidų siūlau rašyti kuo aiškesniais ir konkretesniais sakyniais.

 

Taip pat norėčiau paklausti jūsų nuomonės: rašau rašinį tema: " Ar menas padeda žmogui gyventi? " Kaip manote, kokie teiginiai būtų geriausi. Pats sugalvojau tokius:

1. Menas ugdo tautinį charakterį ir nacionalinę savimonę. ( Maironis )

2. Meno svarba pasaulio katastrofų akivaizdoje. ( B. Sruoga )

3. Menas padeda suformuoti žmogaus asmenybę. ( V. M. Putinas )

 

Ačiū už patarimus.

 

Nedėkinga tema, tačiau galima kalbėti apie tai, kad knygos tai yra menas ir ką tai duoda žmogui. :) Nors tavo teiginiai visai neblogi, galima gerą rašinį būtų parašyti. Kur nors gali užsiminti apie Antikos laikus, jog žmonės tikėjo, kad žiūrėdami dramas, jie apsivalo, patiria katarsį.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ir gal kas nors turit idėjų kaip išvengti stiliaus klaidų rašant rašinius?

 

Rašyk kuo trumpesniais sakiniais, tačiau siek juos, kad nebūtų minties šuolio. Ir aišku, nevartok įmantrių žodžių, dėl kurių nesi tikras, ar už juos tau neduos stiliaus klaidos. Žodžiu, reikia jaust stilių, kad neišlyst, kaip sakant, iš ribų, o tam geriausiai padeda knygų skaitymas.

 

Dėl stiliaus klaidų siūlau rašyti kuo aiškesniais ir konkretesniais sakyniais.

 

Taip pat norėčiau paklausti jūsų nuomonės: rašau rašinį tema: " Ar menas padeda žmogui gyventi? " Kaip manote, kokie teiginiai būtų geriausi. Pats sugalvojau tokius:

1. Menas ugdo tautinį charakterį ir nacionalinę savimonę. ( Maironis )

2. Meno svarba pasaulio katastrofų akivaizdoje. ( B. Sruoga )

3. Menas padeda suformuoti žmogaus asmenybę. ( V. M. Putinas )

 

Ačiū už patarimus.

 

Nepritariu antram teiginiui. Juk Sruoga rašė: "ko vertas menas, jeigu šiandieninis žmogus virto žmogėdra?" "Profesoriau, ko vertos visos tavo šitos knygos?" Citatos nėra tikslios, bet esmė ta pati. Tada būtų galima rašyt, kad menas katastrofų atveju netenka prasmės, vertės.

Redagavo Berrkotas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, turiu klausimą. "be to, galima remtis ir asmenine (kultūrine, visuomenine, emocine)" Gal kas gali paaiškinti, ką reiškia visuomeninė ir emocinė patirtis, ar ja galima remtis vietoj literatūrinės ? Tarkim visą pastraipą rašyti remiantis tik ta asmenine patirtimi? Ačiū iš anksto :)

Tai reiškia, kad turėtum susieti pvz matytą spektaklį, ar net filmą su tema. Galbūt kokiam nors dalyvavai renginyje ir t.t ... Tik svarbu, kad tai padėtų atskleisti temą. Pastraipa, kurią sudaro vien asmeninė patirtis, būtų šioks toks trūkumas. :)

Redagavo aistesdream
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Rašyk kuo trumpesniais sakiniais, tačiau siek juos, kad nebūtų minties šuolio. Ir aišku, nevartok įmantrių žodžių, dėl kurių nesi tikras, ar už juos tau neduos stiliaus klaidos. Žodžiu, reikia jaust stilių, kad neišlyst, kaip sakant, iš ribų, o tam geriausiai padeda knygų skaitymas.

 

 

 

Nepritariu antram teiginiui. Juk Sruoga rašė: "ko vertas menas, jeigu šiandieninis žmogus virto žmogėdra?" "Profesoriau, ko vertos visos tavo šitos knygos?" Citatos nėra tikslios, bet esmė ta pati. Tada būtų galima rašyt, kad menas katastrofų atveju netenka prasmės, vertės.

 

Bet menas būtent jam padėjo išlikti žmogumi, o ne pavirsti žmogėdra.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...