Pereiti prie turinio

Klientas visada teisus?


Rekomenduojami pranešimai

Yra ir forume klientu ##### vienas is tokiu man minusa uzdejo ir dar i policija kreipes, nes veikejas parase pareiskima, kad as jam skambinau ir grasinau, bet niekad nesu su juom bendraves telefonu, nes paprasciausiai jis jo man nebuvo daves, o pokalbiai per skype vyko, todel sulaukiau pareigunu veiksmu, bet jie atliko tyrima ir issiaiskino, kad nebuvo mano skambinta ir grasintasmile.gif

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Idomu butu išgirsti programuotojų ir dizainerių nuomonę. Kaip kovojat su "klientas visada teisus" sindromu, kai klientas visiškas debilaz? Na, pvz: Papraso padaryti paslauga, tada pagalvoji kad greitai reik pasistengti padaryti ir pasakai kad ~5dienos maximum, nors cia reiks labai skubet ir spaustis. Tada tau atrėžia kad š tu mali, tokį darbą galima padaryt per dieną. Brolio trecios eiles pusbrolio dedes anukas taip sake. Na, kai nusideri iki 2 dienų, tada darbams ipusejus, rašo kad ir taip ziurejo ir anaip ziurejo, nusprende kad tvs geriau kad butu ne "tas" o "anas", pasakius kad beveik baigta jau.. viska perdarinet butu ne pats geriausias sprendimas, ir beje tai kainuotu papildomai, pradeda mokyti, kad cia perkelt labai paprasta "kaip du pirstus apmyzht" tskant, todel ner uz ka cia moket papildomai and so on...

 

Ka jus tokiais atvejais darot? Kai klientas kas 1h keicia nuomone ir pradeda tave mokyti kaip dirbti savo darba? Tokiu atveju man buve tiek daug, kad jau man net baisu pradet pokalbi su naujais, pirma mintis sauna i galva, su kuo kalbu su mldc klientu ar su energetiniu, laiko, kraujo, nervu vampyru. Beabejo buna tokiu kur supranta kaip visas procesas vyksta, todel net nesikisa darbams isibegejus, uzake - dingo - grizo - susimokejo - dingo. Kai bendrauja proceso metu yra labai gerai, bet kai pradeda mokyti..

 

Jūsų mintys?

Tai gal klientas buvo teisus? Jeigu išpradžiu pasakai terminą vieną, po to "nusidera" daugiau nei dvigubai.

 

Pasakai terminą, jeigu netinka - meti klientą. O kai pradedi pats tokius žaidimus žaisti, negerbi savęs tai ir klientai negerbia tavęs.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

jeigu pradedi kalbėt su klientu ir jis tau pasako, kad tu mali šūdą ir galima padaryti greičiau, tai atsisveikink ir daugiau nebendrauk. Aš net nekalbu su tokiais, kurių kalbos nerišlios, nemoka išaiškint ko nori, arba pradeda mokinti programuoti.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nebijok atleisti kliento. Jeigu sako, kad kolegos kaimyno pažįstamo vaikas gali tą patį padaryti, tai ir pasiūlyk, kad jis padarytų. Jeigu sako, kad galima padaryti greičiau, tai pasiūlyk pačiam pasidaryti greičiau. Išmok klientui pasakyti ne. Aš dabar apskritai prieš pradedant dirbti su nauju projektu įspėju klientą, kad bet kurią minutę nesvarbu kokia projekto stadiją aš galiu nutraukti visus darbus, jeigu man nepatiks projekto eiga. Jeigu klientas pradės reikalauti visokių nesamonių, bus tiesiog išmestas.

Sutikęs tokį klientą kuris reikalaus comic sans šrifto ir burbės, kad jo kaimyno pažįstamo šuns šeimininkas geriau pavarytų iškart siunčiu jį konkurentams, tegul jie kankinasi :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Geriau vienas normalus klientas, nei 10 tokių "teisuolių".

Nedirbti su tokiais klientais - pernelyg daug nervų, vargo ir nulis pinigų. Jei nėra galimybės išauklėti klientą, priversti suprasti tavo darbo subtilybes, tai kalbos ir nebus.

O sutartis ir avansas išties yra gera apsauga.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Karts nuo karto ir man tokių pasitaiko. Pirmiausia ką reikėtų padaryti, prieš kreipiantis klientui išsiaiškink viską nuo A-Z, vien iš bendravimo įvertink klientą ar tau apsimokės su juo dirbti. Tada jam pasakai savo sąlygas ir jeigu sutinka imi 50% avansą. Jeigu bando "derėtis" laiko atžvilgiu, tuomet neprasidedi su tokiu klientu ir viskas. Visai kitas reikalas jeigu žmogų spaudžia terminai ir jam reikia skubiai atlikti darbą, tuomet jis turėtų nesunkiai sutikti mokėti didesnius įkainius, jei nesutinka, atsisakai apsiimti darbą ir tiek. Na, o jeigu iškart atlikus kažkokius darbus jis persigalvoja ir nori kažko kito, tai tiesiai šviesiai informuoji, kad teks vistiek sumokėt už atliktą darbą ir, kad visi kiti nauji dalykai kainuos papildomai. Jeigu aiškina, kad tą ar aną padaryti tas pats kas 2 pirštus apmyšt (pagal jo kažkokio draugo pasakymą) ir nemokės už tai, tai tiesiai šviesiai ir rėžk, kad nedarysi ir taškas. Na negi pats savęs nevertini? Žinok turėjau panašų atvejį, kai klientas švaistė mano laiką, dėl ko patyriau nuostolių su kitais klientais, nekalbu apie tai, kad valandinis atlygis išėjo rekordiškai mažas (mažiausiai kiek esu gavęs už atliktą darbą per visą laiką kol freelancinu), tada pats atlikęs didžiąją dalį darbo pasakiau, kad darbo neužbaigsiu, pinigų neimsiu, bet tegu pasieško kito žmogaus, kad atliktų darbą. Gerai, kad pasitaikė suaugęs žmogus tai pasisiūlė sumokėti sutartą sumą už nebaigtą darbą). Žinok tokie klientai yra siurbelės, moka š... o nori gauti auksą, bet kai pasakai, kad už kiekvieną jų persigalvojimą teks mokėti, pradeda dejuoti, kaip jiems viskas brangiai atsieis. Man asmeniškai dabar kai kreipiasi koks nors klientas, pirmiausia yra svarbus jo bendravimas, tik iš jo susidarau įspūdį ar verta su juo prasidėti ar ne, nes patikėk būna klientų kurie tikrai gerus pinigus moka, bet apsiimdamas darbą suprasi, kad tokių nervų tie pinigai neverti. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Teisingai chebra sako - geriau jokio kliento, negu tokie klientai. Neskubėk priimti pasiūlymo, o pagal pirmą-antrą pabendravimą nuspręsk ar pajausk, ar žmogus tinkamas. Tu "samdai" klientą lygiai taip pat, kaip jis samdo tave.

 

Jeigu sako, kad kaimynas padarytų pigiau ir greičiau, tai tegul eina pas tą kaimyną. Man taip buvo ne vieną kartą, kad pasiunčiau pas tą kaimyną, tai žmogus po kiek laiko grįžo ir prašė, kad pataisyčiau to kaimyno klaidas, ir mokėjo dvigubai nei kad pradžioje prašiau. Ir nebesiskundė, ir nebemokino.

 

Daryk sutartis kokias nors, imk avansą

 

Sutartys gelbsti retai (ar tu tikrai eisi su sutartimi į teismą dėl pvz 500 Lt?), bet jei žmogus sutinka pasirašyti sutartį ir sutinka pervesti avansą (kas ir koks būtų avansas), tai jau rodo jo rimtumą. Tad galima tiesiog paklausti, ar sutiktų dėl sutarties ir avanso, jei pradeda spyriotis - čia pirma priežastis nesutikti dirbti.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Darai taip: prašai iš kliento reikalavimų/darbų sąrašą (kad ir paprastas word failas). Pasiskaičiuoji kiek maždaug laiko užtruksi, tada paskaičiuoji kainą. Iškart praneši jog už nesutartus darbus bus imamas papildomas mokestis (to ko nebuvo reikalavimų sąraše), kitaip bus "pageidavimų koncertas" - šitas nepatiko, noriu anaip, noriu kitaip. Taip pat jei žinai jog užtruksi daugiau nei vieną dieną - imi avanasą (~30% nuo sutartos sumos). Klientui neįvykdžius pirmo punkto - jokiu būdu nepradedi darbų, nes kaip minėjau - bus "pageidavimų koncertas". Pagal šiuos paprastus kriterijus labai paprasta atsirinkti su kuo dirbti ir kam sakyti viso gero :)

Redagavo Irmantask
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jei nervai nelaiko - geriau keisti veiklos profilį... pinigams daryt yra šimtai būdų, ne tik freelancinimas, kuris gali gerokai išsekinti - ar tai būtų programavimas, ar vertimai, ar maketavimas, ar diplominių rašymas... milijonų iš to neuždirbsi, kiekvienas užsakovas nori geros kokybės už jam patrauklią kainą. Pasidarai padienis darbininkas, tik kad ne statybose ar prie žemės, gyvulių, o prie kompo. Reik ieškot jei frelancinti, tai naujų nišų, kuriose nėra tokios didelės konkurencijos ir nemušama taip stipriai kaina.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jei nervai nelaiko - geriau keisti veiklos profilį... pinigams daryt yra šimtai būdų, ne tik freelancinimas, kuris gali gerokai išsekinti - ar tai būtų programavimas, ar vertimai, ar maketavimas, ar diplominių rašymas... milijonų iš to neuždirbsi, kiekvienas užsakovas nori geros kokybės už jam patrauklią kainą. Pasidarai padienis darbininkas, tik kad ne statybose ar prie žemės, gyvulių, o prie kompo. Reik ieškot jei frelancinti, tai naujų nišų, kuriose nėra tokios didelės konkurencijos ir nemušama taip stipriai kaina.

 

O tarp programuotojų didelė konkurencija...?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jei nervai nelaiko - geriau keisti veiklos profilį... pinigams daryt yra šimtai būdų, ne tik freelancinimas, kuris gali gerokai išsekinti - ar tai būtų programavimas, ar vertimai, ar maketavimas, ar diplominių rašymas... milijonų iš to neuždirbsi, kiekvienas užsakovas nori geros kokybės už jam patrauklią kainą. Pasidarai padienis darbininkas, tik kad ne statybose ar prie žemės, gyvulių, o prie kompo. Reik ieškot jei frelancinti, tai naujų nišų, kuriose nėra tokios didelės konkurencijos ir nemušama taip stipriai kaina.

nusišnekėjai :) rask laisvą gerą programuotoją (freelancerį) šiuo metu stambesniam projektui - duosiu medalį. Kas liečia pinigus, sakai, kad užsakovas nori geros kokybės ir patrauklios kainos - jei užsakovas nori geros kokybės, tai patrauklios kainos nėra, yra tokia, kokią reik mokėti. Jei tu programuoji ir susiduri su tokiom situacijom, turėtai pagalvoti ką darai blogai

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tai jau buvo pastebėta, kad logotipai daromi Uždarbyje už 4 litus. Žinoma, kad tarp programuotojų ir dizainerių yra konkurencija nemaža. O ir 11-14-mečiai konkuruoja su dėdėmis. Jei išeinama į platesnius vandenis - tai indai, filipinai visokie pigiau grybo daro ir prasmės nebelieka, kai užsakovai pasipučia, kad norinčių daryt - milijonai, padarys už kelis dolcus - tai išvis... jei dar lietuviai ne visi užsako malajiečiams tinklapius - tai tik laiko klausimas, kada atras tą pigią darbo jėgą, kalbos ir kultūriniai barjerai nyksta... išmoks spaust azijiečius kaip ir lietuvius. O kai Afriką kompiuterizuos, tai išvis bus šakės - pusė pasaulio bus freelanceriai... bus ir laisvų, ir gerų. Kodėl juodaodis ar geltonodis negali būti puikus programuotojas? Gali, ir dar kaip gali.

Redagavo Auksinis
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

aš tai galiu pasakyt kur yra didžiausia bėda tarp programuotojų ir užsakovų. Trūksta tarpininko, kuris sugebėtų programuotojui paaiškinti ko nori klientas, ir programavimo pavyzdio pateikimo. Nes kiek teko dirbti su programuotojais tai dažniausiai konfliktai būdavo dėl tokių neesminių dalykų, kurių nebūtų jei pačioje rpadžioje būtų aiškiai išdėstoma ką jis darys ir kaip viskas atrodys. Nes kaia teina galutinis produktas ir tu pamatai, kad padarytas toks logiškai nesuvokiamas sprendimas ir nlb supranti kaip jį galima padaryti.

 

Mano atveju buvo padaryti komentarai prie tam tikro užduoto klausimo. Vartotojai komentuoja (pvz šito klausimo blogai nurodytas atsakymas), aš prie adminkės prisijungęs matau tą komentarus, tačiau nematau kur jie komentuoja ir engaliu pataisyt to klausimo teste ir realiai tada tas komentavimas 0 vertas, nors pagal aprašymą, komentavimas prie klausimų padarytas, bet funckijos savo neatlieka.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...