Uždarbis.lt: UX pradžiamokslis - UX įvadas ir tinklalapių panaudojamumas - Uždarbis.lt

Peršokti prie turinio



IT paslaugų skelbimams skirta skiltis Dizaino ir programavimo paslaugos
Puslapis 1 iš 1
  • Jūs negalite kurti naujos temos
  • Jūs negalite atsakyti į šią temą

Narys yra atsijungęs itlead 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +55 -0
  • Pranešimai: 2237
  • Kartu nuo: 2009-05-16
  • Vardas:Mindaugas
  • Miestas:Kaunas
  • Buvęs:Mindaugas

2018-08-09 22:31 (#1)

*
Mėgstamas

UX pradžiamokslis - UX įvadas ir tinklalapių panaudojamumas


neatrastas konkurencijos koziris perpildytose rinkose
Intro

Sveiki,

Esu šiame forume jau beveik dešimtmetį, per tą laiką perskaičiau daugybę naudingos informacijos, susirinkau nemažai kontaktų, galbūt ne visuomet pateisindavau kontaktų lūkesčius, o bet tačiau, visi tobulėjam ir mokomės iš klaidų :) Bėgant laikui pradėjau jausti, jog esu skolingas šio forumo bendruomenei ir nusprendžiau, jog reikia įnešti ir savo indėlį į forumo sukuriamą vertę, ypač dabar, kai forumas pakankamai apleistas. Paskutinį kartą kažką rimčiau rašiau brandos egzamino metu, be to labiau mėgstu dėti kablelius nei taškus, tai jei bus kažkokių nesuprantamų vietų, komentuokit, pataisysiu. Po tokio ilgo ir nenaudingo intro, galima pradėti straipsnį :D


Kas yra UX (Intro 2)
UX - User Experience, galima versti "naudotojo patirtis". Tai galima apibūdinti paprasčiausiai tuo, ar žmogui buvo patogu, gera naudotis jūsų sistema. Beveik visi tikrai puikiai žino jausmą, kai apsilankius kokiam nors puslapyje ištinka emocinė krizė, nes atrodo, kad niekada nerasi to, ko norėjai, pvz.: daugybėje valstybinių tinklalapių naršyti yra tikras hemorojus (juk kam leisti pinigus papildomai, kai net elementariam funkcionalumui neskiriamas reikalingas dėmesys: Internete plinta atviras „Sodros“ tinklalapio kodas su keiksmažodžiais). Taip pat turėtų būt ir pažįstamas jausmas, kai atsidarius puslapį jautiesi lyg namie - atrodo nė nereikia galvoti, ką spausti, kad rastum norimą informaciją. Taigi, sąvoka yra labai plati, bet sukonkretinus galima teigti, kad gero UX siekis - kad naudotojas norėtų lankytis jūsų tinklapyje. Šiame straipsnyje ne tik apžvelgsiu dažnai daromas klaidas, bet aplamai paaiškinsiu apie panaudojamumą, kad paprasčiausiai atkreiptumėt dėmesį ar jūsų kuriamas produktas atitinka išvardintus punktus (daug klaidų galima išmąstyti ir logiškai, be papildomo išsilavinimo).


Kodėl UX yra svarbu
UX yra svarbu, nes dar labai daug tinklalapių, ypač Lietuvoje yra neitin draugiški naudotojui. Vis dar populiaru programuoti taip, kad "svarbu veikia" ir daryti dizainus taip, kad "svarbu gražu". Perpildytoje rinkoje UX dažnai yra vienas tų aspektų, kuriuo lengva nugalėti konkurentus ir susirinkti lengvus pardavimus (ypač el. parduotuvėse). Vis dar netikit? Paskaitykit, kaip paprasčiausias UX sprendimas Amazonui pridėjo papildomus 300 milijonų dolerių per metus. The $300 Million Button

UX susideda iš daug dalių, tačiau toliau narpliosiu tik vieną - panaudojamumą: iš ko tai susideda, taip pat apžvelgsiu keletą dažniausiai daromų klaidų ir kaip jas reikėtų taisyti.

Panaudojamumas - kas tai?
Trumpai: (sistemos, įrenginio ar kt.) naudojimo patogumas.

Kiekvieno tinklapio, e-shopo, ar bet kokios kitos internetinės sistemos (taip pat ir daiktų, bet apie tai neišsiplėsiu) panaudojamumą galima įvertinti. Nėra kažkokio oficialaus įvertinimo mato skalėje nuo 1 iki 10, tačiau bent jau subjektyviai galime pasakyti ar tinklalapio panaudojamumas yra blogas, pakankamas, geras, puikus ir pnš. T.y. naudojant bet kokį tinklapį, galima įvertinti - ar juo naudotis patogu ar ne - tai ir bus panaudojamumo įvertinimas.

Iš ko susideda panaudojamumas?

Panaudojamumas susideda 6 pagrindinių parametrų:

Atpažįstamumas - kaip lengvai galima pradėti naudotis sistema, turint analogiškos sitemos naudojimo patirties. Pvz.: įprasta, kad įvairūs langai kompiuteryje yra išjungiami viršutiniame dešiniajame kampe esančiu X. Jei apsilankius jūsų tinklapyje iššoks modalinis langas, kurį užverti galima tik paspaudus kairėje esantį O simbolį, bus labai blogai.
Vienas geras pavyzdys - programų instaliavimas. Esame pripratę visada spausti "Next", "Next", o norint grįžti - kariau esantį "Back" arba dešiniau esantį "Cancel":
Priedas  straipsnis-back-next-cancel.png (16.67K)
Parsiųsta kartų: 2
klaida, kurią padarė Microsoft:
Priedas  straipsnis-no-back.png (49.89K)
Parsiųsta kartų: 3
t.y. nurodo spausti mygtuką "Back", tačiau grįžti atgal buvo galima tik spaudžiant rodyklę kairiame viršutiniame kampe. Galbūt interneto naršyklėje tai atpažįstama, tačiau instaliuojant programas tikrai ne.

Taip pat dar vienas geras, t.y. blogas pavyzdys - šis forumas ir failų prikabinimas jame. Labai logiška galvoti, kad įkėlus failus jie bus automatiškai pridėti publikavus pranešimą, tačiau reikia spausti "Pridėti šį failą", kas yra visiškai neintuityvu ir bent jau man, niekur kitur neregėta praktika. Geriausia būtų - aplamai leisti CTRL+V pagalba tiesiogiai įklijuoti paveikslėlį į tekstą.

Dar vienas LABAI BLOGAS pavyzdys - delfi.lt portalas (tai tik parodo, kad net didieji tinklalapiai UX neskiria pakankamo dėmesio ir nukonkuruoti juos šiuo atžvilgiu pakankamai nesudėtinga). Mobilioje versijoje įėjus į kokį nors straipsnį iš pagrindinio puslapio logiška manyti, kad viršuje paspaudus delfi nuorodą grįšite į pagrindinį puslapį. Bet ne - grįžtate į konkrečios skilties pagrindinį puslapį ir "paprastuoju būdu" atgal į pagrindinį negrįšite - reikia spausti kairėje pusėje esančią piktogramą (kas irgi blogai, žr.: dažniausiai pasitaikančios klaidos) ir pasirinkti "Pagrindinis puslapis".
Priedas  straipsnis-delfi.png (202.75K)
Parsiųsta kartų: 2

Išmokstamumas - kaip lengva išmokti naudotis sistema. Viskas turėtų būti kuo paprasčiau ir aiškiau, kad išmokti naudotis pvz.: nauja buhalterine programa būtų kuo paprasčiau.

Apsauga nuo klaidų - vienas iš svarbiausių kriterijų aplamai, kuomet susiduriama su kritiškai svarbiu informacijos tikslumu: verslo valdymo sistemose, įvairių įrengimų valdymo sistemose ir pan. Šis aspektas dažnai ignoruojamas ir pasikliaujama naudotoju, kad jis klaidų nedarys. Tai yra labai blogai, nes klaidas daro visi ir nuolatos. Niekada negalima galvoti apie sistemos naudotojus kaip apie save: jeigu galvojate, kad "tikrai visi supras, kad...", tai labai smarkiai klystate. Pvz.: kuriate skelbimų portalą, skelbimo įdėjimo lange yra laukelis "kaina". Jo nevaliduojate, nes galvojate, kad "visiems ir taip aišku, kad čia kaina skaitmenimis", tačiau tikrai atsiras kokia nors Marytė iš Pagėgių rajono, kuri įrašys "penkiolika eurų, galime derėtis". Geriausiu atveju naudotojas gaus programinę klaidą, kad į integer tipo laukelį bando įrašyti string'ą, blogiausiu atveju, jei duombazėj kaina saugoma kaip tekstas - užluš kainos pasirinkimo slaideris paieškoj ir bus nepasiekiamas visas tinklapis. Dėl to, kad nepadarėt vienos validacijos.

Veiksmingumas - šis kriterijus nurodo, kad kuriama sistema turi būti veiksminga. T.y. naudotojas turi ne tik aiškiai, bet ir kuo paprasčiau/greičiau atlikti norimus veiksmus. Svarbu visur, kur įmanoma sumažinti naudotojui reikiamų atlikti paspaudimų kiekį (kol tai neprieštarauja kitoms UX taisyklėms). Šioje vietoje dažnai susiduriama su požiūriu "svarbu veikia". Kaip ir atpažįstamumo atveju, geras pavyzdys - šio forumo paveiksliukų įkėlimo sistema. Kur kas veiksmingiau būtų padaryti multi-upload, kuris sukeltų visus paveiksliukus skelbiant įrašą. Dabar norint įkelti 10 paveiksliukų reikia atlikti net 30 paspaudimų - "choose file" -> parinkti failą iš kompiuterio -> "pridėti šį failą". Gal forume problema ir nėra labai aktuali, bet pvz.: verslo valdymo sistemoje, kurioje gali tekti įkelti šimtus dokumentų per dieną, tai būtų visiškas efektyvumo žudymas.

Prienamumas - galimybė naudotis sistema nepriklausomai nuo aplinkos sąlygų ir žmogaus negalių. Geras ir man labai patinkantis pavyzdys - 15min mobilioji versija ir labai patogi galimybė keisti šrifto dydį.
Priedas  straipsnis-15min.png (72.1K)
Parsiųsta kartų: 0

Estetika - paprasčiausiai reiškia tai, kad dizainas turi būti patrauklus akiai. Spalvos turi būti suderintos, dizainas negali būti per daug apkrautas - dažniausiai (bet ne visada!) - minimalistinis dizainas yra geriausias. Šia tema galima parašyti atskirą straipsnį (ir net ne vieną) - jei toks poreikis bus, gali laukti ir antra šio straipsnio dalis :)


Dažniausiai daromos klaidos
Taigi, apžvelgėm, kas sudaro panaudojamumo sąvoką. Daug klaidų galima išvengti vien tik galvojant ar tai yra pvz.: lengvai išmokstama, veiksminga ir t.t. Tuo pačiu metu, daug problemų galima išvengti ir mokantis iš svetimų, o ne tik savo, klaidų. Žemiau - dažniausiai daromų klaidų sąrašas, kurį galite papildyti komentaruose (pridėsiu į straipsnį).

* Mobilioje versijoje meniu - kairėje pusėje. Telefonas dažniausiai naudojamas dešine ranka. Didelių matmenų telefonuose kairys viršutinis kampas nykščiu tampa paprasčiausiai nepasiekiamas ir tenka pasitelkti kitą ranką, kad išskleistumėme meniu. Kairėje pusėje viršuje geriausia įdėti įmonės logotipą ar panašią informaciją.
Priedas  straipsnis-15min-meniu.png (19.49K)
Parsiųsta kartų: 0

* Viršutinė juosta (header) visuose puslapiuose turėtų būti vienoda. Žr. atpažįstamumo pavyzdį Delfi portale.

* Automatiškai iššokantys modaliniai langai. Taip, automatiškai iššokantys pop-up langai padeda susirinkti naujienlaiškių prenumeratorius, tačiau bendruoju UX atveju - tai blogis. Ypač, kai jie iššoka kiekvieną kartą. Prisegu vz.lt pavyzdį - modalinis langas iššoko pagrindiniame puslapyje, buvo uždarytas, tačiau iššoko dar 3 kartus naršant po straipsnius.
Priedas  straipsnis-vz.png (95.31K)
Parsiųsta kartų: 1

* Elektroninėje parduotuvėje - apmokant krepšelį draudimas grįžti atgal. Apmokant prekių krepšelį visuomet turėtų būti galimybė grįžti, pakoreguoti jau atliktus žingsnius. Prikabintas pigu.lt pavyzdys. Logiška manyti, kad esant mokėjimo stadijoje ir norint pakeisti pristatymo būdą, turėtų užtekti spragtelti ant užrašo "Pristatymas". Tačiau užrašas - tik tekstinis. Jei persigalvojote dėl pristatymo, teks visą procesą kartoti iš naujo, nes grįžti atgal - neįmanoma.
Priedas  straipsnis-pigult.png (37.4K)
Parsiųsta kartų: 1

* Neinformatyvūs klaidų pranešimai.
Priedas  straipsnis-klaida.png (21.59K)
Parsiųsta kartų: 1
Naudotojui pateikti klaidų pranešimai turi būti aiškūs ir suprantami. Visokie "Įvyko klaida", "Įvesti neteisingi duomenys" yra blogai. Labai populiarus blogasis pavyzdys - prisijungimo formos. LABAI dažnai suvedus blogus duomenis gauname pranešimą "Įvesti neteisingi duomenys". Reikėtų parašyti - ar blogas slapyvardis, ar slaptažodis. Dažnai bandant jungtis prie senų account'ų sunku prisiminti slapyvardį ir tokios klaidos viską tik dar labiau apsunkina. Aišku, čia programuotojų tingėjimo pavyzdys, nes kur kas lengviau patikrinti vartotojo vardą ir slaptažodį bendrai negu atskirai.
Papildymas - kritinio saugumo sistemose (el. paštas, finansiniai instrumentai ir t.t.) apibendrintas klaidos pranešimas "neteisingi duomenys" prideda saugumo - tad tokiu atveju saugumas > UX.

Dar vienas pavyzdys - žemiau.
Priedas  straipsnis-klaida2.png (13.7K)
Parsiųsta kartų: 0
Šiuo atveju - naudotojas gauna informaciją, jog blogai suvedė pašto kodą, tačiau negauna informacijos, koks tas kodas turėtų būti. Teisingas pavyzdys:
The postal code has an incorrect format. The correct format is: XXXXX


Pagrindinės taisyklės
Atsižvelgiant į panaudojamumą ir UX apskirtai, galima išskirti dvi pagrindines taisykles:

  • Negalvokite apie naudotoją kaip apie save.
  • Pati svarbiausia - Jei naudotojas kažko nesupranta, tai - JŪSŲ PROBLEMA, o ne naudotojo.



Outro
Straipsnį ketinu pildyti, tačiau jeigu turite kokių nors pastebėjimų, papildymų - būtinai rašykite. Nuo mūsų visų priklauso ar ši informacija išliks aktuali, ar nuguls interneto dulkėse kartu su straipsniais apie puslapio stilizavimą table tag'ais ar google PR svarbą:) Taip pat atsiprašau, jei rasite rašybos ar nedidelių loginių klaidų sakinio struktūroje - straipsnį rašiau vakarais, tad tikrai ne "šviežia galva". Taip pat straipsnį įdėjau į skiltį "Tinklapių kūrimas", nes jis netinka nei į Programavimo, nei į Grafikos skiltį, kadangi aktualus abiejų sričių specialistams. Jei adminams pasirodys kitaip - perkelkite.


Informaciją platinti ir atkurti leidžiama tik įterpus nuorodą į šaltinį - misijaverslas.lt

Šį pranešimą redagavo itlead: 2018-08-10 11:37

41


Narys yra atsijungęs sparagas 

  • Forumo senbuvis
  • AkisAkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +37 -0
  • Pranešimai: 2908
  • Kartu nuo: 2010-01-14
  • Vardas:Gintautas
  • Miestas:Dovilai

2018-08-10 09:14 (#2)

Liux straipsnis, patiko.

Pastebėjau ir pas jumis webe ux gliukiuka ;)
https://gyazo.com/bd...103c8c75e3b406d

Šį pranešimą redagavo sparagas: 2018-08-10 09:14

0


Narys yra atsijungęs webdesigner 

  • Naujas veidas forume
  • Akis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +3 -0
  • Pranešimai: 23
  • Kartu nuo: 2014-11-04

2018-08-10 11:18 (#3)

Straipsnis labai geras ir naudingas, bet turiu vieną pastebėjimą dėl klaidos pranešimo "Įvesti neteisingi duomenys" gaunamo nesėkmingai prisijungus prie sistemos / svetainės. Ne visada tai reiškia, kad programuotojas tingi pateikti detalesnę informaciją :) Toks apibendrintas pranešimas šiek tiek padidina sistemos saugumą. Pavyzdžiui koks nors kenkėjas turi didelį mailų sąrašą ir automatizuotu būdu bando laužtis į sistemą. Jeigu po nesėkmingo prisijungimo sistema pateiks pranešimą, kad slaptažodis yra neteisingas, bus aišku, kad tas mailas yra registruotas sistemoje. Tada beliks spėlioti to vartotojo slaptažodį, nes susiaurėja bandymų ratas. Pateikus apibendrintą pranešimą toks procesas yra apsunkinamas :)

2


Narys yra atsijungęs itlead 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +55 -0
  • Pranešimai: 2237
  • Kartu nuo: 2009-05-16
  • Vardas:Mindaugas
  • Miestas:Kaunas
  • Buvęs:Mindaugas

2018-08-10 11:27 (#4)

Rodyti pranešimąsparagas, 2018-08-10 09:14, pasakė:

Liux straipsnis, patiko.

Pastebėjau ir pas jumis webe ux gliukiuka ;)
https://gyazo.com/bd...103c8c75e3b406d

batsiuvys be batų.. ačiū už pastebėjimą ;)

Rodyti pranešimąwebdesigner, 2018-08-10 11:18, pasakė:

Straipsnis labai geras ir naudingas, bet turiu vieną pastebėjimą dėl klaidos pranešimo "Įvesti neteisingi duomenys" gaunamo nesėkmingai prisijungus prie sistemos / svetainės. Ne visada tai reiškia, kad programuotojas tingi pateikti detalesnę informaciją :) Toks apibendrintas pranešimas šiek tiek padidina sistemos saugumą. Pavyzdžiui koks nors kenkėjas turi didelį mailų sąrašą ir automatizuotu būdu bando laužtis į sistemą. Jeigu po nesėkmingo prisijungimo sistema pateiks pranešimą, kad slaptažodis yra neteisingas, bus aišku, kad tas mailas yra registruotas sistemoje. Tada beliks spėlioti to vartotojo slaptažodį, nes susiaurėja bandymų ratas. Pateikus apibendrintą pranešimą toks procesas yra apsunkinamas :)

taip, rašydamas apie tai tikrai pagalvojau - šioje vietoje UX kertasi su saugumo taisyklėmis, tad reikėtų pasverti kas svarbiau (panašiai kaip ir su popup dialogais). papildžiau straipsnį komentaru :)

Šį pranešimą redagavo itlead: 2018-08-10 11:28

0


Narys yra atsijungęs Madd 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +114 -0
  • Pranešimai: 1669
  • Kartu nuo: 2010-02-14

2018-08-10 14:32 (#5)

Puikus straipsnis. Vertas pliuso tikrai. Antra dalis bus? :D
0


Narys yra atsijungęs mantas666 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Nariai
  • Atsiliepimai: +0 -0
  • Pranešimai: 1241
  • Kartu nuo: 2010-06-14
  • Vardas:Mantas

2018-08-10 17:48 (#6)

Geras straipsnelis, laukiam tesinio, būtų įdomu sužinoti apie tai kaip sekti ir optimizuoti UX, heat maps, programelės įrašančios video,- kaip elgiasi atėjęs vartotojas, split testai ir t.t.
0


Narys yra atsijungęs MW3 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +19 -0
  • Pranešimai: 1200
  • Kartu nuo: 2008-02-29
  • Buvęs:RedWhite

2018-08-11 10:30 (#7)

Kartais tik ne iš KTU medžiaga pasiskolinta? :)
0


Narys yra atsijungęs itlead 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +55 -0
  • Pranešimai: 2237
  • Kartu nuo: 2009-05-16
  • Vardas:Mindaugas
  • Miestas:Kaunas
  • Buvęs:Mindaugas

2018-08-11 12:25 (#8)

Rodyti pranešimąMadd, 2018-08-10 14:32, pasakė:

Puikus straipsnis. Vertas pliuso tikrai. Antra dalis bus? :D

ačiū, gal ir bus :)

Rodyti pranešimąmantas666, 2018-08-10 17:48, pasakė:

Geras straipsnelis, laukiam tesinio, būtų įdomu sužinoti apie tai kaip sekti ir optimizuoti UX, heat maps, programelės įrašančios video,- kaip elgiasi atėjęs vartotojas, split testai ir t.t.

dėkui, atrodo, kad galėtum papasakoti nemažiau už mane ;)

Rodyti pranešimąMW3, 2018-08-11 10:30, pasakė:

Kartais tik ne iš KTU medžiaga pasiskolinta? :)

atsiversk KTU medžiagą ir paieškok nors vieno tokio paties sakinio. O apie KTU kalbant, tai ten tyrimų praktiškai niekas nedaro (bent bakalauro programoj), dažniausiai translate iš angliškų knygų, tai toks dalykas kaip „KTU medžiaga” diskutuotinas :D jei klausi, ar rėmiausi žiniomis, įgytomis KTU, tai tikrai taip - GVS modulis buvo vienas įdomiausių ;)

Šį pranešimą redagavo itlead: 2018-08-11 12:27

0


Narys yra atsijungęs MW3 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +19 -0
  • Pranešimai: 1200
  • Kartu nuo: 2008-02-29
  • Buvęs:RedWhite

2018-08-12 07:56 (#9)

Rodyti pranešimąitlead, 2018-08-11 12:25, pasakė:

atsiversk KTU medžiagą ir paieškok nors vieno tokio paties sakinio. O apie KTU kalbant, tai ten tyrimų praktiškai niekas nedaro (bent bakalauro programoj), dažniausiai translate iš angliškų knygų, tai toks dalykas kaip „KTU medžiaga” diskutuotinas :D jei klausi, ar rėmiausi žiniomis, įgytomis KTU, tai tikrai taip - GVS modulis buvo vienas įdomiausių ;)


Na aš kai pats tą modulį turėjęs, tai labai priminė skaitant tavo postą tiesiog :D Nesakau, kad kopijuota, bet kad įtaką padarė, tai jaučiasi :) Šaunus modulis
0


Narys yra atsijungęs Allis 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +38 -0
  • Pranešimai: 1294
  • Kartu nuo: 2009-10-27
  • Vardas:Algimantas

2018-08-13 17:07 (#10)

Puikus straipsnis, beskaitydamas pataisiau kelias klaidas.
0


Narys yra atsijungęs Blackbeard 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +118 -0
  • Pranešimai: 2202
  • Kartu nuo: 2010-01-07
  • Vardas:Arnas
  • Buvęs:Sir Blackbeard

2018-08-14 12:08 (#11)

Apie dizainą – minimalistinį ar ne – tikrai įdomu būtų paskaityti! :)
0


Narys yra atsijungęs wwwOgrasLt 

  • Dažnas dalyvis
  • AkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +3 -0
  • Pranešimai: 202
  • Kartu nuo: 2012-10-19

2018-08-16 14:29 (#12)

Rodyti pranešimąitlead, 2018-08-09 22:31, pasakė:

Papildymas - kritinio saugumo sistemose (el. paštas, finansiniai instrumentai ir t.t.) apibendrintas klaidos pranešimas "neteisingi duomenys" prideda saugumo - tad tokiu atveju saugumas > UX.



Rodyti pranešimąwebdesigner, 2018-08-10 11:18, pasakė:

Toks apibendrintas pranešimas šiek tiek padidina sistemos saugumą. Pavyzdžiui koks nors kenkėjas turi didelį mailų sąrašą ir automatizuotu būdu bando laužtis į sistemą. Jeigu po nesėkmingo prisijungimo sistema pateiks pranešimą, kad slaptažodis yra neteisingas, bus aišku, kad tas mailas yra registruotas sistemoje.


Saugumas :D :D

O tai registracijoje nerašo, kad šitas email jau užimtas.
O slaptažodžio priminime nerašo, kad neteisinga email įrašei?

Šį pranešimą redagavo wwwOgrasLt: 2018-08-16 14:30

0


Narys yra atsijungęs ekd 

  • Pradedantis dalyvis
  • AkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +0 -0
  • Pranešimai: 144
  • Kartu nuo: 2014-01-19
  • Vardas:Eligijus

2018-08-16 14:45 (#13)

Ar tikrai blogas UX Delfio kur grįžti į Defli Keliones, vietoj to, kad grįžtum į pagrindinį Delfį puslapį?

Gal norima išlaikyti user'į kelionių skiltyje? Gal buvo testinamas ir linkas į pagrindinį puslapį, bet stebint userius paaiškėjo, kad jie nukeliavę į pagrindinį puslapį, tada vis tiek nori grįžti į kelionių skiltį?

Tokių griežtų išvadų neįmanoma padaryt nežinant realios situacijos.
0


Narys yra atsijungęs webdesigner 

  • Naujas veidas forume
  • Akis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +3 -0
  • Pranešimai: 23
  • Kartu nuo: 2014-11-04

2018-08-16 15:40 (#14)

Rodyti pranešimąwwwOgrasLt, 2018-08-16 14:29, pasakė:

Saugumas :D :D

O tai registracijoje nerašo, kad šitas email jau užimtas.
O slaptažodžio priminime nerašo, kad neteisinga email įrašei?


Jeigu registracija sistemoje nėra vieša (pavyzdžiui nariu gali tapti tik su rekomendacijom ar panašiai) toks metodas tikrai šiek tiek padidina saugumą. Na o standartinėje svetainėje tai aišku kad galimą tokią informaciją gauti per kitur :)
0


Narys yra atsijungęs itlead 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +55 -0
  • Pranešimai: 2237
  • Kartu nuo: 2009-05-16
  • Vardas:Mindaugas
  • Miestas:Kaunas
  • Buvęs:Mindaugas

2018-08-17 09:27 (#15)

Rodyti pranešimąekd, 2018-08-16 14:45, pasakė:

Ar tikrai blogas UX Delfio kur grįžti į Defli Keliones, vietoj to, kad grįžtum į pagrindinį Delfį puslapį?

Gal norima išlaikyti user'į kelionių skiltyje? Gal buvo testinamas ir linkas į pagrindinį puslapį, bet stebint userius paaiškėjo, kad jie nukeliavę į pagrindinį puslapį, tada vis tiek nori grįžti į kelionių skiltį?

Tokių griežtų išvadų neįmanoma padaryt nežinant realios situacijos.

Aplamai, aksioma tokia, kad headeris turi būti vienodas bendruoju atveju. Jeigu iš kelionių skilties einant, rodytų tą kelionių headerį - sumanymas gal ir nieko - priklauso nuo konkrečios situacijos. Bet kuomet eini į aktualijas ir grįžti gali tik į keliones - visiškas UX hemorojus. Klaida galvot, kad didelis portalas, tai geras ir pavyzdys :)


Rodyti pranešimąwwwOgrasLt, 2018-08-16 14:29, pasakė:

Saugumas :D :D

O tai registracijoje nerašo, kad šitas email jau užimtas.
O slaptažodžio priminime nerašo, kad neteisinga email įrašei?

Kuo sunkiau patekti į sistemą, tuo daugiau šansų, kad "užpuolikas" nuleis rankas ir eis ieškoti kito taikinio. Pagal tokią logiką, tai kam iš vis tie slaptažodžiai, jei su neribotais skaičiavimo pajėgumais ir IP adresais, galima nulaužti bet kurią paskyrą :D

Šį pranešimą redagavo itlead: 2018-08-17 09:29

0


Narys yra atsijungęs yomajo 

  • Užkietėjęs dalyvis
  • AkisAkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +26 -0
  • Pranešimai: 1800
  • Kartu nuo: 2008-01-24
  • Vardas:Edvinas
  • Miestas:Kaunas

2018-08-18 00:13 (#16)

Apie UX neseniai šitą suvalgiau. Kaip naujokui pasirodė vertinga, įvertinkite patys.

"There is a sufficiency in the world for man“s need but not for man“s greed"
Mahatma Gandhi
1


Narys yra atsijungęs ekd 

  • Pradedantis dalyvis
  • AkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +0 -0
  • Pranešimai: 144
  • Kartu nuo: 2014-01-19
  • Vardas:Eligijus

2018-09-11 07:37 (#17)

Rodyti pranešimąitlead, 2018-08-17 09:27, pasakė:

Aplamai, aksioma tokia, kad headeris turi būti vienodas bendruoju atveju. Jeigu iš kelionių skilties einant, rodytų tą kelionių headerį - sumanymas gal ir nieko - priklauso nuo konkrečios situacijos. Bet kuomet eini į aktualijas ir grįžti gali tik į keliones - visiškas UX hemorojus. Klaida galvot, kad didelis portalas, tai geras ir pavyzdys :)


Mano galva klaida yra daryti UX assumptionus neatlikus researcho ir nežinant kitų aspektų. Realiai tai tik spėliojimai.
0


Pasidalinti šia tema:


Puslapis 1 iš 1
  • Jūs negalite kurti naujos temos
  • Jūs negalite atsakyti į šią temą

1 nariai(-ų) skaito šią temą
0 nariai(-ių), 1 svečiai(-ių) ir 0 slapti(-ų) nariai(-ių)


Užklausų vykdymo statistika

  • Dabar yra: 2018-11-20 13:42

Tas nuostabus prisijungimo momentas


Prisijungimo nustatymai