Pereiti prie turinio

Rekomenduojami pranešimai

Sveiki. Situacija tokia - dirbu samdomą darbą ne tokį, kokį norėčiau dirbti (pareigos vadinasi administratorius, bet ten įeina ir planų sudarinėjimai, ir kainų skaičiavimai, ir bendravimas su užsakovais, darbuotojų paieška ir dar koks milijonas kitų darbų, tai net nežinau kaip čia savo pareigas apibūdint, kogero greičiau vadovų asistentas, nes atiteko daryt labai nemažai jų seniau darytų darbų). Galvoju, kad neužilgo norėčiau išeiti iš esamo darbo ir pereiti į SEO. Nuo ko pradėti? Ar mokytis ir tada mėgint ieškoti darbo, ar iškart mėgint dirbt nuo tam tikros specialybės ir vėliau kilti pareigose įgaunant žinių? Vienintelė mano su SEO patirtis tai link-building'as (toks oldschoolinis, kai reikėdavo blogų komentaruose backlinkus palikinėt) + outreachinimas (ieškojimas kas norėtų parduot / pirkt pas save backlink'us) prieš kokį 100 metų. Tiesiog patikdavo tas darbas man ir norėčiau jame "per naują" dirbti. Gal kas tuo užsiimat ir galit patarti?

Redagavo OutCOME
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Na SEO tokia labai plati erdvė. SEO agentūrose dirba žmonės kurie specializuojasi į atskiras sritis - link buildinga, semantinio bloko sudarinėjimą, vidinį svetainės optimizavimą ir t.t. Nemanau, kad yra realu greitai tapti geru visų galų meistru. Siulyčiau pasirinkti vieną ar kelias SEO nišas ir ten gilintis, gilintis...tada kai yra žinių, gali pradėti kaip freelanceris ieškoti užsakymų, padirbėti ir tada turėtų atsidaryti dauguma durų  šitoje sferoje.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Patarimas- išvis nesimokinti seo. Jei tikrai nori perspektyvaus darbo, tai rinkis Pay Per Click.

Ar tai Google Ads, ar tai FB Ads, tokių pareigybių reikia, ir Junior užkarto paims beveik bet kuri media agentūra.

O su seo junior niekas neims, nes tokių nereikia.

PPC specialistų alga didesnė. Pareigos paprastesnės, greičiau išmokti gali, mažiau žinių reikia, kad pasiekti senior.

O mokintis- Youtube ir praktika 🙂 o kai bus pinigų, koks nors geresnis mokymų kursas apie kokią specifinę nišą. Taip po truputi ir tobulėsi.

PS. seo gerai, kai nori dirbti sau,tačiau daug laiko reikia, net kelių metų gali prireikti, kol savo blogus, tinklapius "įsuksi" ir tik tada iš to pradėsi pinigus uždirbti. 

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
Prieš valandą, wan2o parašė:

Na SEO tokia labai plati erdvė. SEO agentūrose dirba žmonės kurie specializuojasi į atskiras sritis - link buildinga, semantinio bloko sudarinėjimą, vidinį svetainės optimizavimą ir t.t. Nemanau, kad yra realu greitai tapti geru visų galų meistru. Siulyčiau pasirinkti vieną ar kelias SEO nišas ir ten gilintis, gilintis...tada kai yra žinių, gali pradėti kaip freelanceris ieškoti užsakymų, padirbėti ir tada turėtų atsidaryti dauguma durų  šitoje sferoje.

Na mane šiek tiek gąsdina su programavimu susijusi dalis (on-page seo). Labiau domina off-page seo sritis. Dar tiksliau kas būtent ten domina - pasakyti negaliu. Taip pat bent jau pradžiai mano tikslas nebūtų kuo greičiau pradėt freelancint, o būtų smagu kažkur eiti, kur galėčiau tobulėti pamažu ir semtis žinių, tuo pačiu už tai gaunant kažkokį atlygį, kad galėčiau pragyvent. Gerai pramokus tada jau gal ir freelancint būtų įdomu, bet pradžioj tai norėtųsi suprast nuo ko aplamai reikėtų pradėt norint siekti off-page seo karjeros.

Gal yra koks sąrašas specialybių, kurios užsiima skirtingais off-page seo reikalais? Gal tada pats labiau galėčiau suprast, ko tiksliai noriu. Ar čia realiai ir yra viskas - https://www.activewebgroup.com/different-types-of-seo/?

Ačiū ir už atsakymą dėl PPC, bet kažkaip man kolkas įdomiau atrodo SEO. PPC esu prieš kokius 5 metus ėjęs į kelis pokalbius, bet nepraėjau (bent juo tuo metu ir konkurencija atsimenu labai didelė būdavo į tas darbo vietas, į vieną vietą visada 50+ cvbanke pretenduodavo).

///

Dabar dar skaitinėjuos, tai kiek žiūriu - panašiausia, kad norėčiau būt "SEO Outreach Specialist". Bet klausimas būtų - kokios tobulėjimo galimybės iš tokios specialybės?

Redagavo OutCOME
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pritariu @kuji dėl bent jau solidaus pasidomėjimo PPC. Nes žiūrint į ateitį, patarčiau fokusuotis į sritis, kur galima lengvai išmatuoti ROI. Daug viskas paprasčiau ir mažiau galvos skausmo. SEO atrodo gražu, kai mokaisi jo dirbdamas prie asmeninių projektų arba padėdamas draugui/kolegai, kuriant naują verslą. Matai rezultatus akyse, trackini viską, todėl pirmi mėnesiai ir pimi metai būna labai įpatingi. Kai pradedi tai daryti 8val. per dieną, 5 dienas per savaitę,  projektams kurie nėra tavo ir su jais neturi jokio ryšio, dings visas optimizmas ir įdomumas. Būsi užkrautas 16-lika skirtingų klientų darbais ir negana to pusė iš jų kreivai atlikti praeitos agentūros arba freelancer'io. Tikėtina, jog tavo agentūra, iš kliento ims mėnesinį mokestį, todėl papildomai kompensuoti už tavo extra darbą valant spaminius linkus ir rekonstruojant svetainės struktūra (good luck kai gausi e-shop klientą su 2000 page produktų) negalės, todėl management'as pastoviai zys į ausį, kad klientas verkia, jog nespėjam iki deadline'o. Nes tik vienetai agentūrų atlieka normalų kliento pre-assesment'ą ir gali sutarti tokį mokestį, kuris padengtų darbą taisant tiek praeitos agentūros pridirbtas nesąmones, tiek pačios agentūros darbo sąnaudas projektui . Daugumai svarbu tik prikabinti klientą ir vėliau rūpintis darbais. In-house SEO darbą bus sunku rasti, kadangi normalios kompanijos turi savo HR ar headhunterius ir ten chebra susiunčia po 50 CV į vieną poziciją, todėl išrenka tuos, kurie turi daugiausia realios patirties. O freelancinti teikiant SEO paslaugas, tai patariu pamiršti čia ir dabar. Šita sritis yra tiek nedėkinga freelancinimui, kad net graudu. Jeigu normalioje freelance praktikoje, kartas nuo karto sutiksi vieną ar du besmegenius klientus, kurie sugaiš tavo laiką, tai atlikdamas vien SEO kas trečias bus toks. Reziumuojant, SEO yra labai time-intensive, jeigu dirbant kaip full time darbą, profit margin'ai niekiniai, palygint su kitomis sritimis, o ROI aiškiai klientui niekada neparodysi (kad ir kiek gražių infografinių reportų nusiųsi klientui).

PPC yra visiškai kas kita, dirbi su konkrečiais biudžetais, viskas išmatuojama per paprasta konsole arba third party įrankius, ROI aiškus ir gali uždirbti nemažai pinigų, jeigu tavo agentūra turi gerą klientų pricing strategiją. Plius dirbant per trumpą laiką įgauni solidžių žinių ir gali masterinti tam tikras produktų ar paslaugų nišas. Highly specialized PPC agentūros Londone uždirba milžiniškus pinigus. Bet tam receptui reikia aukštos specializacijos ir high value klientų. Esmė tame, kad 3 metus pradirbus PPC specialistu, tu realiai gali uždirbti 40-50k per metus ir turi didesnį finansinį potencialą. SEO su 3 metų patirtim savo alga bumpinsi 5k. Pažystų PPC specialistų, kurie po 3 metų senior pozicijose sėdi SME įmonėse in-house. O freelancinti įgijus geros patirties, high value agentūroje, galima sakyti pasaka. Pradžioj sunku, bet pasistačius solidų pagrindą, dirbti išties smagu ir deleguoti pareigas lengva, jei nori pasisamdyti part-time žmonių į savo operaciją. Svarbu pradėt su gera pricing strategija klientams ir sau, bei vengti time waster'ių.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • Administratoriai

Tu tik pats žinai kas tau patiks/nepatiks gyvenime, kur norėsi gilinti žinias ir taip toliau.

Kas iš to jei kažkas bus labai paklausu, bet tu tam neturėsi žinių ir/ar tai bus ne tau.

Pirma atrask tai kas tau labai patinka. Po to išsirink nišą ties kuria norėtumei susikoncentruoti. Ir tada jau mėgink atrasti save gilindamasis į konkrečius dalykus.

Nes tik praktikoje pamatysi kur tau labiausiai sekasi, ar tai yra tau ir panašiai.

Eik ten kur jauti, kad tau bus smagu ir labai įdomu. Nes jei tu tuom mėgausiesi, tada ateis žinios, motyvacija, geri rezultatai ir t.t.

 

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nusijuokiau, kai paskaičiau aukščiau esančius komentarus 🙂 Visų pirma PPC "SPECIALISTAI", katik paminėjote, kad tapti PPC senior gali užtrukti 3 metai, daug greičiau nei SEO. O suprantat kodėl? Tiek Facebook, tiek Google ar kiti dideli PPC kanalai long-term strategijoje yra aiškiai išdėstę - norime, kad PPC darytų sukurtas dirbtinis intelektas - AI. Tai reiškia, kad PPC reklamą galės sukurti bet koks žmogus, o visa strategija parengs AI.

SEO darbas nėra kaip anksčiau, kai galėdavai viską padaryti pats. SEO specialistai dabar yra dažniausiai strateginiai žmonės ir sujungia programuotojų, dizainerių, rašytojų, outreacherių komandas bendram tikslui. SEO turi daug dinamiškumo, dideles perspektyvas augti į CMO.

Žinoma, tam, kad tamptum pripažintu SEO specu, turi parodyti savo rezultatus, o kažokiems rezultatams pasiekti gali trukti nuo 6-18 mėn.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Sukurti naują...

Svarbi informacija

Informuojame, kad šiame puslapyje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.