Pereiti prie turinio

IdejosVerslui

VIP nariai
  • Pranešimai

    872
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    63
  • Atsiliepimai

    100%

IdejosVerslui Pranešimai

  1. Sukurtas prieš daugiau nei dešimtmetį (jeigu tiksliai, tai 2003 m. gegužės mėn. 5 d.), LinkedIn portalas matė pakankamai socialinių tinklų, kurie papuldavo į vartotojų akiratį, tapdavo populiariais ir vėl krisdavo. Tačiau, nepaisant kintančių interneto favoritų, LinkedIn išgyveno.

     

    Vis dar pasirenkamas kaip geriausias socialinis tinklas verslo profesionalams (ir darbuotojams, žinoma), LinkedIn socialinis tinklas gali labai prisidėti prie Jūsų verslo vystymo.

     

    ● Vien Lietuvoje, LinkedIn turi beveik 15,000 registruotų varotojų (straipsnio rašymo dieną – 14,973);

     

    ● LinkedIn tinkle registruota daugiau kaip 3 milijonai įmonių (2,561 iš jų – lietuviškos).

     

    Žiūrint į šiuos skaičius, galima daryti išvadą, kad šis tinklas turi milžinišką potencialą, jame dar tikrai nėra taip daug lietuviškų įmonių ar darbuotojų/vadovų ir galimybės augti tiek Jūsų verslui, tiek Jums asmeniškai – yra didelės. LinkedIn tinkle yra įvairiausios kompanijos, pradedant Google ir baigiant Mercedes-Benz, AG. Nėra žmogaus, kuris galėtų tiksliai pasakyti, kokios galimybės atsiveria prieš Jus ir Jūsų verslą, kai esate socialiniame verslo tinkle ir įdedate tam tikras pastangas, kad tapti pastebėtais.

     

    Privalumai verslui registruojantis LinkedIn

     

    LinkedIn galima sukurti ne tik asmeninį profilį, tačiau ir puslapį savo verslui. Žinomą, kuriame galėsite nemokamai paskelbti apie savo veiklo rūšį, darbo valandas, kontaktinius duomenis, darbuotojos ir kitą informaciją. Tai reiškia, kad galite nemokamai reklamuoti savo verslą milijonams kitų verslininkų ir/ar darbuotojų. Žinoma, viskas nėra taip jau paprasta – greičiausiai, didžiausią LinkedIn naudą išspausite jeigu dirbate B2B (business to business – verslas verslui), o ne B2C (business to consumer – verslas vartotojui) segmente, kadangi retas LinkedIn vartotojas ieško šiame socialiniame tinkle informacijos, kur pavalgyti ar įsigyti naują nešiojamą kompiuterį.

     

    Tačiau, jeigu įdėsite pakankamai pastangų ir laiko, LinkedIn gali padėti Jums kitais būdais. Pavyzdžiui – jis gali padėti Jūsų verslui (ar Jums asmeniškai) pakilti Google ir Bing paieškos varikliuose, kadangi LinkedIn yra pilnai indeksuojamas. Jeigu papildysite savo profilį tinkamais raktažodžiais, tinkamu būdu, tuomet Jūsų verslas bus rodomas ganėtinai aukštose pozicijose, būtent pagal tuos raktažodžius. Tai tikrai paprastas ir efektyvus būdas atlikti savo verslui paslaugą SEO segmente.

     

    1. Vienas turinys – dvigubas efektas

     

    Bendras turinys, kaip kad Jūsų verslo teikiamos paslaugos ar parduodamos prekės, yra būtini Jūsų LinkedIn puslapyje, tačiau čia nereikia “išradinėti dviračio” ir tą informaciją galima tiesiog nukopijuoti nuo Jūsų įmonės svetainės. Tačiau…

     

    Likusį tekstą galite rasti paspaudę čia.

  2. Žmonės, turintys savo nuosavą verslą, yra įpratę daryti praktiškai viską - aptarnauti klientus, tvarkyti buhalteriją, dirbti kompiuteriu ar pasidaryti sau kavos. Tačiau yra ribos tam, kiek gali padaryti vienas žmogus. Jeigu norite plėsti ir didinti savo verslą, Jums anksčiau ar vėliau reikės pagalvoti apie tai, kad Jūsų versle Jums reikia daugiau žmonių. Ir štai čia kyla dilema - ką samdyti, kaip atsirinkti tinkamą žmogų, kur jį rasti, kokių savybių jame ieškoti? Ir tai - tik pradžia. Tiesa, gera pradžia.

     

    1. Kandidatų CV pritraukimas

     

    Kai jau būsite "apsiginklavę" darbo vietos aprašymu ir reikalavimais kandidatui - galite pradėti ieškoti tinkamo asmens darbo vietai užimti. Kur jį/ją būtų galima rasti?

     

    * Esami kontaktai. Gali kilti noras priimti į darbą draugą, šeimos narį (apie tai rašyta čia), ar kažką, kas visai neseniai tiesiog atsiuntė Jums savo gyvenimo aprašymą ieškodamas darbo. Tame tikrai nieko nėra blogo, tačiau prieš priimdami sprendimą priimti žmogų iš šių kandidatų, turite gerai pagalvoti, ar bus išpildyti visi Jūsų keliami reikalavimai, ar kandidatas turi reikiamą kvalifikaciją. Ar samdytumėte šį žmogų, jeigu jo asmeniškai nepažinotumėte?

     

    * Nuosava svetainė. Jeigu turite savo nuosavą svetainę - rekomenduočiau paskelbti apie laisvą darbo vietą joje. Taip, tai tikrai nepritrauks Jums lavinos kandidatų, tačiau kad ir kas atsiųs Jums savo gyvenimo aprašymą - galite būti tikri, kad kandidatas domisi Jūsų verslu. Tai - jau gera pradžia.

     

    * Socialiniai tinklai. Puikus būdas pasiekti savo "fanus" ir jų draugus. Jeigu aiškiai ir tinkamai išdėstysite savo reikalavimus - pasieksite ne tik žmones, kurie yra paspaudę "LIKE" Jūsų Facebook puslapyje, tačiau ir jų draugus. Puiki, nemokama reklama, naujų kandidatų ir verslo "fanų" pritraukimas.

     

    * Darbo birža. Darbo vietos paskelbimas nieko nekainuoja. Ir nereikia galvoti, kad darbo biržoje užsiregistravę (ar portale lankosi) tik nekvalifikuoti darbuotojai. Darbo biržos svetainė - www.ldb.lt.

     

    * Reklama. Yra labai daug galimybių reklamuoti darbo vietą ir tuo pačiu - Jūsų verslą. Deja, daugumoje atvejų, gali tekti mokėti už tokią reklamą. Galite dėti skelbimus į vietinius laikraščius (nors mano nuomone - juos skaito tik vyresniojo amžiaus žmonių grupė), galite paskelbti darbo vietą žinomiausiuose darbo portaluose, tokiuose kaip www.cv.lt, www.cvonline.lt, www.cvbankas.lt ir panašiai.

     

    * Personalo atrankos agentūros. Jeigu turite aukštus reikalavimus ar ieškote darbuotojo specifinei darbo vietai užimti, tačiau patys neturite laiko (tiksliau - Jūsų sugaištas laikas darbuotojo paieškai būtų nuostolingas įmonei), tuomet vertėtų pagalvoti apie kreipimąsi į personalo atrankos agentūrą. Svarbu labai tiksliai nuspręsti, ko ieškote ir kokius reikalavimus keliate kandidatui, kad nebūtų sugaištas Jūsų ir agentūros laikas. Be to - kandidato atrankos agentūroje įkainiai gali būti nežemi.

     

    Kad ir kur (ir kokiais būdais) ieškote - viskas remiasi į vieną klausimą: ar čia mano potencialus kandidatas ieškotų darbo?

     

    2. Efektyvus pokalbis dėl darbo

     

    Interviu (pokalbis dėl darbo) yra pagrindinis tinkamo kandidato atrankos elementas. Jeigu neieškote labai specifinio darbuotojo - pokalbį dėl darbo galima organizuoti labai paprastai, atsižvelgiant į kelis esminius "reikėtų" ir "nereikėtų" reikalavimus:

     

    Reikėtų:

     

    Pasiruošti standartinių klausimų sąrašą, kurie padėtų Jums susidaryti bendram įspūdžiui apie kandidato tinkamumą darbo vietai užimti

     

    Likusį tekstą galite paskaityti čia.

  3. Verslo pradžioje, dauguma naujojo verslo savininkų net negalėtų funkcionuoti be savo šeimos narių pagalbos. Bet ar palikti šeimos narius versle vėliau – gera mintis? Žemiau, pateikiu Jums šeimos verslo pliusus ir minusus.

     

     

    Didžioji smulkaus verslo dalis yra valdoma šeimos narių. Pagrindines (vadovaujančias) pareigas versle užima taip pat šeimos nariai. Teoriškai – tai yra geras veiklos modelis, kadangi šeimos nariai, paprastai, bus ištikimi ir atsidavę verslui, dirbs jo labui, atliks užduotis kartu ir taip sudarys gerus ir tvirtus verslo pamatus. Tie šeimos nariai, kurie dalyvavo verslo įkūrimo procese ir pradinėse jo stadijose, yra suinteresuoti sėkme ir verslo tikslų pasiekimais. Šeimos nariai stulbinamai gerai dirba komandoje, dalinasi užduotimis, pasisekimais ir sunkumais, kartu mokosi ir įgyja patirties. Kaip šeimos nariai, greičiausiai, jie mėgaujasi ilgalaikiu darbu, jo pastovumu ir stabilumu.

     

    Taigi, kur toks verslo modelis veikia – jis gali veikti itin gerai. Tačiau, kartais, turėti savo šeimos narius kaip pavaldinius gali būti problematiška. Ypač tuomet, kai verslas pradeda augti. Žmonės, kurie buvo tinkami verslo įkūrimo proceso metu, retai kada išlieka tinkamais tam verslui augant ir plečiantis.

     

    Jeigu verslas išaugo iki to, kad pradedami samdyti žmonės – reikia labai atsargiai žiūrėti į tai, kas paskiriamas į vadovaujančias darbo vietas. Labai dažnas atvejis, kad verslo savininkai į vadovaujančias vietas priima savo vyriausiuosius vaikus (taip, taip… Politikoje turime tokį patį “fenomeną”) ir šioje vietoje, jau turime problemą – sūnus/duktė nedalyvavo verslo kūrimo metu, nedirbo įmonės “žemesnėje grandyje” ir nežino, kaip tas verslas funkcionuoja. Generalinio (ar vykdančiojo) direktoriaus vieta, tokiu atveju, yra labai netinkamas pasirinkimas.

     

    Kartais, su šeimos nariais versle yra elgiamasi kitaip nei su samdomais darbuotojais. Teko turėti klientą, kurio įmonėje, optimizuojant veiklą, reikėjo atlikti darbuotojų “valymą”. Verslo savininkas griežtai atsisakė pridėti savo sūnų į galimai atleidžiamų darbuotojų sąrašus (nors jis ten tikrai priklausė pirmuoju numeriu). Suprantamas noras apsaugoti savo šeimos narius (o ypač – artimus), tačiau toks protekcionizmas yra kenksmingas verslui, nepriverčia neveiklų šeimos narį tapti kuriančiu pridėtinę vertę, sukompromituoja teisingą darbuotojų atranką (ką atleisti, o ką palikti) ir, galu gale, to saugomo vaiko autoritetas įmonėje labai stipriai nukentės.

     

    Šeimos nario, kaip darbuotojo, skatinimas už atliktus darbus yra viena medalio pusė. Visai kas kita yra papildomų lengvatų ar paskatinimų skyrimas jam vien todėl, kas jis/ji yra šeimos narys (-ė). Ne, toks veiksmas tikrai nepažeidžia jokio įstatymo (išskyrus valstybės tarnyboje), tačiau tokie veiksmai tikrai pažeis kitų darbuotojų pasitikėjimą Jumis, kaip darbdaviu, ir Jūsų nešališkumu. Vieno pažįstamo valdomoje įmonėje, jo sūnus dirba pardavimų vadybininku.

     

    Daugiau - skaitykite čia.

  4. Sukurti sėkmingą elektroninės komercijos verslą yra daug sunkiau nei sukurti elektroninę parduotuvę. Parduotuvės sukūrimas yra labai paprastas procesas: randi ką parduoti, nusiperki svetainę (ar tiesiog susikuri eBay paskyrą), nusipieši logotipą ir pirmyn – tu jau turi elektroninės komercijos portalą. Tačiau tu neturi elektroninės komercijos verslo.

     

    Žemiau, pateikiu Jums 12 patarimų, kaip pasiekti, kad Jūsų ekomercija taptų verslu, o ne tik elektronine parduotuve. Mano manymu – šie patarimai tikrai neapsiriboja 12-ka žemiau išdėstytų punktų (yra ir daugiau), bet bus labai sveikintina, jeigu jais pasinaudosite:

     

    1. Supraskite savo verslo struktūrą

     

    Kitais žodžiais – koks yra Jūsų elektroninis verslas? Elektroninę komerciją galima suskirstyti į 7 tipus, iš kurių tikrai nėra sunku pasirinkti vieną, labiausiai tinkantį Jums:

    Tik internetu: vienintelis būdas pamatyti ir įsigyti prekes yra internetu;

    Užsakymai paštu: prekyba vykdoma internetu ir spausdinto katalogo pagalba (kartais su viena ar dviem fizinėmis parduotuvėmis);

    Daug plytų ir paspaudimų: daugybė fizinių parduotuvių ir viena el. parduotuvė;

    “Boutique” plytos ir paspaudimai: viena ar dvi fizinės parduotuvės ir el. parduotuvė;

    “Pasijodinėjimas ant svetimos kupros”: Pardavimai vykdomi Amazon ar eBay platformų pagalba, neturint nuosavos el. parduotuvės;

    Nišinis “pasijodinėjimas ant svetimos kupros”: kai pardavėjai pagrinde (ir nuolat) naudojasi grupinių pardavimų portalais, kartais turėdami ir savo el. parduotuvę;

    Pilnai daugiakanalis: kelios el. parduotuvės, katalogai ir ekomercija – labiausiai komplikuotas ir sunkiausiai valdomas elektroninis verslas.

     

    2. Identifikuokite savo stipriąsias pardavimo puses

     

    Užtikrinkite, kad visiems (tiek pardavėjams, tiek pirkėjams) viskas aišku. Jeigu skaitote, kad Jūsų stiprioji pusė – klientų aptarnavimas, tuomet padarykite taip, kad klientas visuomet galėtų su Jumis susisiekti.

     

    3. Nesistenkite visko parduoti pačią pirmą dieną

     

    Dauguma sėkmingų elektroninių parduotuvių parduoda tam tikros kategorijos prekes. Raskite savo nišą, į kurią bus orientuotas Jūsų verslas. Jeigu turite tikslus ir tikslinę auditoriją (tikslinę nišą), Jūsų verslas gali tapti daug sėkmingesnis, nes:

    Klientams lengva suprasti Jūsų verslą. Jeigu klientai supranta Jūsų verslą – jie, greičiausiai, Jus rekomenduos ir patys pastoviai pas Jus lankysis.

    Suteikia Jums daugiau patirties įsigyjant (ar gaminant) tam tikras prekes.

    Lengvesnė finansų kontrolė. Žinote, kad jeigu pirksite X kiekį – parduosite per Y laiką. Tuo pačiu – nereikia daryti milžiniškų pirkimų ir investicijų.

    Marketingas tampa lengvesnis. Paprastai, reikia pasirinkti vieną, gerai klientams suprantamą pranešimą ir jį reklamuoti.

    Lengva tapti savo srities ekspertu. Kodėl geriausia aparatūra nėra Sony? Kodėl geriausi fotoaparatai nėra Panasonic? Todėl, kad šie gamintojai save realizuoja labai daugelyje sričių. Tokie gamintojai kaip Focal (automobilinių garsiakalbių gamintojai) negali sau leisti pagaminti blogos prekės, nes jie dirba tik toje srityje ir neigiamas atsiliepimas gadina visą verslą. Prekiaudami tik tam tikromis prekėmis – Jūs apie jas sužinosite daug daugiau, nei apie tai gali žinoti “daugiafunkcinių parduotuvių” pardavėjai ar eiliniai pirkėjai. Į Jus bus kreipiamasi kaip į ekspertus, klausiama patarimo ir prašoma pagalbos.

    Lengva logistika. Kai turi vienodas prekes – žinai jų dydžius ir svorius, lengva tartis su logistinių paslaugų tiekėjais dėl pristatymo kainų, lengva prekes pakuoti ir siųsti.

    Nepaisant to, kad, galbūt, prekiausite vienos kategorijos prekėmis, svarbu nepamiršti visų galimų klientų ir turėti bent tris kiekvienos prekės rūšis – bazinę, gerą ir geriausią. Ir nieko daugiau. Klientams labai patinka, kai jiems suteikiama pagalba įsigyjant reikiamą daiktą. Atkreipkite dėmesį į žodžius “suteikiama pagalba“. Jie nereiškia “įkyriai įbrukama tai, ko klientui nereikia“.

     

    4. Neįsigykite netinkamos svetainės

     

    Kad ir koks didelis ar senas yra Jūsų verslas – Jūsų svetainė turi atitikti verslą ir jam keliamus tikslus. Greičiausiai, esate matę skelbimus internete (ar forumuose), kuriuose parduodamos elektroninės parduotuvės. Neaiškinsiu, į ką reikia krepti dėmesį, kai perkate el. parduotuvę (na, straipsnis ne apie tai), bet pasakysiu štai ką – nereikia pirkti el. parduotuvės už penkiaženklę sumą, kai parduodami produktai siekia triženklę sumą pirmaisiais metais.

     

    5. Netaupykite svetainės talpinimo planui

     

    Jeigu Jūsų svetainė neveikia arba veikia lėtai – klientai pas Jus nepirks nieko. Svarbus ir tas faktas, kad nuo to, kaip greitai veikia Jūsų svetainė, priklauso ir Jūsų pozicija paieškos varikliuose. Apie tai esu rašęs praeitame savo straipsnyje.

     

    6. Negalvokite, kad vien todėl, jog turite svetainę, pas Jus lankytojai kažką pirks

     

    Interneto svetainės paleidimas nėra tas pats, kaip fizinės parduotuvės atidarymas. Kai atidarinėjate fizinę parduotuvę – šaligatviu prie parduotuvės jau vaikšto žmonės. Internete taip nėra.

     

    Daugiau - čia

  5. Nesvarbu, ar Jūs maldaujate savo draugų ir šeimos narių, kad apsilankytų Jūsų interneto svetainėje, ar išleidžiate milijonus dolerių reklamai ir siunčiate žmogų į kosmosą vien tam, kad būtumėte pastebėti – pritraukti lankytojus į savo svetainę yra tikrai nelengvas darbas. Atsižvelgiant į tai, kad dabar jau yra virš vieno milijardo svetainių internete – konkurencija, švelniai tariant, yra kieta.

     

    Taigi, trumpam nusikelkime į tą momentą, kai jau savo veiksmų dėka turite tam tikrą skaičių lankytojų savo portale. Tačiau nieko nėra blogiau, kai pamatote, jog tie “sunkiai uždirbti” lankytojai daugiau nebesugrįžta. Kodėl?! Greičiausiai todėl, kad Jūsų svetainė pasirodė netinkama…

    Nors labai didelė dauguma interneto svetainių yra akivaizdžiai skirtingos, yra penkios pagrindinės priežastys, kodėl lankytojai antrą kartą nenori apsilankyti vienoje ar kitoje svetainėje:

     

    1. Lėtas krovimas

     

    Vėžlys internete nelaimi. Tai nėra pasaka ir lankytojo neapgausite. Šiuolaikiniai interneto vartotojai pripratę prie greičio ir pasižymi nekantrumu. Todėl, jeigu Jūsų svetainėje yra didelės apimties video medžiaga, aukštos raiškos nuotraukos, portalas turi blogą kodavimą ar nekokybišką talpinimo paslaugą – greičiausiai, vartotojas paspaus “X” dar rpieš tai, kai ekrane pasirodys pirmasis Jūsų svetainės puslapis.

    Realiame gyvenime galėtume tai palyginti su užrakinta parduotuvę, kurios savininkas tikisi, jog prie tos parduotuvės durų pastoviai būriuosis žmonės ir lauks, kol ji bus atidaryta, nors darbo valandos nėra nurodytos.

     

    2. Erzinančios reklamos

     

    Galėčiau lažintis iš nukainotos picos gabalėlio, krentančio iš Užkalnio barzdos, jog nėra nei vieno žmogaus, kuris pasakytų, jog norėtų pamatyti daugiau reklamų. Šiai dienai – interneto portalai yra paskendę reklamose. Reklamas matome nuo to momento, kai pramerkiame akis (ir pasižiūrime į savo išmanųjį telefoną), iki pat to momento, kai eidami miegoti išjungiame televizorių (kur tuo metu, kaip tik, rodo reklamą).

    Turėkite šiek tiek padorumo ir supratimo, ir palikite mus – lankytojus, ramybėje kartu su Jūsų portalu. Leiskite perskaityti nors vieną sakinį prieš tai, kai prieš akis iššoks Vytauto reklama ar eilinis Bitės pasiūlymas, kurio neįmanoma uždaryti. Asmeniškai aš – išeinu iš portalo, kuris pradeda erzinti mane savo reklamų kiekiu ir išdėstymu. Taip, kaip aš, šiuo atžvilgiu, elgiasi dar daugiau kaip 86 procentai žmonių.

     

    Daugiau: Verslo Guru svetainėje

  6. Praktiškai nepraeina nei viena diena be kokios nors didelės ir žymios korporacijos įrašo Twitter socialiniame tinkle. Pakankamai dažnai išgirstame ir skandalų apie tokius įrašus ir jų pasėkmes. Kompanijoms, kurios turi saugojamus prekės ženklus ir reputacijas – klaidos socialiniuose tinkluose gali būti rimtas smūgis. Mažam verslui, kuris vis dar kuriasi – tai gali būti mirtina klaida.

    Žemiau pateikiu penkis būdus, kaip priversti, kad socialiniai tinklai veiktu Jums, o ne prieš Jus:

     

    1. Pasirinkite teisingą sklaidos kanalą

     

    Išoriškai žiūrint – socialinių tinklų naudojimas verslo sumetimais nereikalauja itin didelių pastangų ar intelekto: tai nieko nekainuoja, tai lengva padaryti, būsenos atnaujinimas ir jos pristatymas masėms užima tik kelias sekundes. Taigi, verslui daugiau kyla ne klausimas “kodėl turėčiau tai daryti”, o labiau “kodėl aš vis dar to nedarau?”.

    Tačiau prieš pasinerdami į socialinių tinklų vandenis, rimtai pagalvokite apie tai, kokiais socialiniais tinklais naudositės, kad pasiektumėte būtent Jums reikalingus žmones? Dažnai, svarstydami apie verslo patalpinimą į socialinį tinklą, vadovai pagalvoja tik apie Facebook’ą ar Twitter’į. Tačiau net jeigu tai labiausiai naudojami socialiniai tinklai – tai nereiškia, kad būtent jie yra tinkamiausi Jūsų verslui.

    Pavyzdžiui, jeigu Jūsų vykdoma verslo sritis yra pakankamai siaura kaip fotografija ar kažkokie kuriami produktai – Jums tikrai reikėtų pagalvoti apie paskyros sukūrimą Pinterest’e, kuris yra labai su vizualizacija susijęs socialinis tinklas. Jeigu esate B2B (verslas-verslui) nišoje – tuomet LinkedIn’as turėtų būti Jūsų tikslas ir suteiks Jums aukso vertės informaciją.

    Atsiminkite dar vieną svarbią taisyklę – socialiniai tinklai yra labai subtilus marketingo kanalas. Jokiu būdu nerašykite ten to, ką rašote naujienlaiškiuose, siunčiate paštu, reklamose ir panašiai. Labai dažna klaida yra ta, kad verslas socialiniame tinkle naudoja į pardavimus orientuotą ar net agresyvų teksto toną, kuris puikiai tinka kalbant tam tikrai auditorijai, bet gali būti labai neigiamai priimtas bendros visuomenės, kuri lankosi socialiniuose tinkluose.

     

    2. Plėtokite asmeninius santykius

     

    Didelės kompanijos sunaudoja daug laiko, pinigų ir energijos, kad parodytų “žmogiškąją” savo verslo pusę. Jos naudoja socialinius tinklus, kad atspindėtų savo “asmenybę” ir bendrautų su klientais asmeniniame, “akis-į-akį” lygmenyje. Tačiau šioje vietoje korporacijoms yra sunku konkuruoti su smulkiuoju verslu. Būtent smulkusis verslas santykius su klientais sugeba paversti asmeniškais. Būtent smulkiąjame versle yra daug lengviau atsakyti greičiau ar duoti pažadą, kai būtent Jūs esate tas žmogus, kuris tą pažadą davė ir jį turės įvykdyti.

    Jeigu savo versle elgiatės su klientu kaip su draugu – yra asmeninis santykis – toks klientas į Jūsų verslą žiūrės daug palankiau. Jis daugiau nebebendrauja su “prekės ženklu”. Jis bendrauja su žmogumi. Tai taip pat padeda atsikratyti susirašinėjimų, kurie atrodo labai oficialiai ir… atbaido klientus. Jiems tada atrodo, kad jie turi reikalų su didele korporacija, kurioje jo asmeninis reikalas tiesiog bus pamirštas, nukištas ir niekam neįdomus. Dar vienas svarbus pastebėjimas – jeigu klientas jaučia, kad bendrauja asmeniškai su žmogumi, o ne korporacija – jis daug lengviau atleis padarytą klaidą. Žinoma, kai tuo nėra piktnaudžiaujama.

    Šis bendravimo būdas leidžia Jums turėti savo, kaip asmens, o ne korporacijos, nuomonę ir ją reikšti. Tada netgi kito smulkaus verslo rekomendacija klientui nebeatrodys kaip brukama reklama, o kaip nuoširdi asmeninė rekomendacija. O ir rekomenduotas verslas, greičiausiai, už klientą atsilygins klientu Jums.

     

    3. Matykite ir girdėkite

     

    Raskite, kas sėkmingai naudojasi socialiniais tinklais. Galbūt Jūsų verslas yra kitokio dydžio, pajėgumo, siūlo visiškai ne tai, ką matote sėkmingame profilyje, tačiau tame galima pamatyti daug pamokų ir verslo vystymo strategijų, kurias galite išmokti ir pritaikyti savo verslo nišai.

    Tačiau niekada nepaverskite savo socialinio tinklo parduotuve. NIEKADA! Geraiusias būdas suprasti, kaip turi būti naudojamas socialinis tinklas yra pažvelgti į jį kaip… žmogus. Tai reiškia, kad prisijungimas savaitgalį yra labai sveikintinas dalykas. Tai reiškia, kad Jūsų verslas yra “asmeniškas”, kad pas Jus nėra “korporacijos” požymių, kad atsakymai klientams rašomi tik darbo dienomis. Girdėkite, ką Jums sako žmonės. Jų pastabos, pageidavimai ir Jūsų savalaikiai atsakymai duos verslui daug daugiau nei tradicinės reklamos tuose pačiuose socialiniuose tinkluose.

    Būdami atviri ir klausdami savo potencialių klientų ko jie ieško – labai greitai gausite konkrečius atsakymus ir galėsite padėti kitam žmogui. Nepaspęskite sau spastų, už klientą nuspręsdami, ko jam labiau reikia. Leiskite klientui kalbėti, išreikšti ko jis nori, klausykite ir klausinėkite jo. Vien klausinėdami – Jūs įgaunate du pranašumus: sužinote, ko klientas konkrečiai nori ir Jūsų bendravimas tampa asmeniškas. Norite, kad jis taptų dar asmeniškesnis? Nuoširdžiai paklauskite savęs, ar Jums tai, ko ieško klientas, būtų reikalinga? Galbūt žmogus yra paveiktas reklamos ar telemarketingo skambučio ir būtent dabar ieško to, ką ten matė ar girdėjo. Netgi jeigu Jūs tai turite – paklauskite kliento, ar jam tikrai to reikia. Atkalbėdami jį nuo nereikalingo daikto įsigijimo, Jūs ne tik sutaupysite sau laiko ir nervų, kai reikės priimti grąžintą daiktą atgal ir pervesti klientui pinigus, bet ir dar labiau suartėsite su potencialiu klientu. Kitą kartą, prieš kažką pirkdamas – jis grįš pas Jus patarimo. Ir taps Jūsų klientu ilgam.

     

    4. Turėkite planą

     

    Jeigu Jums reikalingi rezultatai – Jūsų veiksmams socialiniuose tinkluose reikalinga strategija. Kad sukurti strategiją – reikalingas laikas, pastangos ir susitelkimas. Nenumeskite šios užduoties jauniausiam darbuotojui, nes jis “naudojasi ir moka naudotis socialiniais tinklais”. Planuokite savo veiksmus:

    Ko mes siekiame? Kas būtų laikoma mano verslui kaip “sėkminga integracija socialiniuose tinkluose”?

    Kas atstovauja verslą? Ar reikia darbuotojui, prieš parašant į socialinį tinklą, gauti kažkieno leidimą, praeiti patikrinimą, cenzūrą?

    Ar tai pranešimas, ar bendravimas su klientu (-ais)? Socialinių tinklų sėkmė dažniausiai priklauso būtent nuo bendravimo kokybės. Sėkmę garantuoja greiti atsakymai į pastabas, komentarus ir asmeninius pranešimus. Tyla dažnai reiškia kaltę arba nepakankamą dėmesį klientui. Net savaitgalį.

    Užsitikrinkite savo socialinių tinklų paskyrų saugumą. Nors kibernetinis įsilaužimas yra nusikaltimas – niekas nėra nuo to apsaugotas, o padaryta žala gali būti milžiniška, tad geriau būti tam pasiruošus.

    Visi, kas Jūsų versle dirba su socialiniais tinklais, turi žinoti, ką daryti ekstra atvejais ir kaip bendrauti su “troliais” (žmonėmis, kurie rašo pastabas ir/ar komentarus vien tam, kad iššaukti neigiamą reakciją). Labai svarbu mokėti teisingai ir profesionaliai atsakyti į bet kokį klausimą.

     

    5. Būkite nuolankūs. Pripažinkite klaidas

     

    Klaidų bus. Todėl būkite sąžiningi ir pripažinkite jas, kai jos bus. nereikia kišti galvos į smėlį ir ignoruoti klaidų. Socialiniuose tinkluose blogos naujienos plinta greičiau nei gaisrai Smiltynėje.

    Žinoma, kai socialiniai veiksmai yra suplanuoti (žr. ketvirtą punktą), klaidų kiekis bus ženkliai mažesnis. Pats geriausias būdas pripažinti klaidą – tiesiai atsiprašyti ir pateikti paaiškinimą, kodėl tokia klaida įvyko. Nesistenkite pateisinti savo veiksmų ir girežtai jokiu būdu neraminkite Jūsų fanų/sekėjų žodžiais “dabar visi nusiraminkite ir klausykite”. Faktiškai, jei teisingai naudojami, socialiniai tinklai gali būti geriausi Jūsų verslo draugai kritinėmis situacijomis. Jeigu pasiekiamas asmeniškumas ir glaudus bendravimas – esami klientai tampa pastoviais, o potencialūs mato Jūsų kylančią reputaciją.

    Naudokitės socialiniais tinklais protingai ir jie tik pagerins Jūsų verslą.

  7. Konsultacijos verslo vystymo klausimais. Šioje verslo srityje "sukuosi" jau keletą metų, esu laisvai samdomas žmogus, tačiau ateinu į įmones su keliomis sąlygomis. Tos sąlygos suteikia man laisvę dirbti kada noriu, kaip noriu, kiek noriu ir t.t. Na, o rezultatai kalba patys už save. Esu suteikęs papildomo darbo ir šio forumo nariams, esu kelis įdarbinęs su ilgalaike sutartimi (jau antri metai kaip dirba) ir panašiai. Nesu jaunas nei gyvenime, nei versle, tačiau galiu drąsiai pasakyti, kad stebint šio forumo narių aktyvumą, gebėjimus, mintis ir veiklumą - tikrai galima matyti potencialą ne viename žmoguje ir jų sugebėjimuose. Džiaugiuosi galėdamas būti šios bendruomenės dalimi.

  8. Sveiki. Kadangi Jūsų eSporte labai didelis vaidmuo tenka konkretiems charakteriams ir jų pasirinkimui, nusprendžiau pabandyti iš U ir V sukurti piktą veidą. Nežinau ar tai pataikys į Jūsų lūkesčius. :)

     

    Tikrai labai neblogai, tik gal turėtų būti pabrėžta, kad tai skirtingos raidės? Gal spalvos kitokios? Ir ant juodo fono turi labai gerai žiūrėtis, tuo labiau spalvotas logotipas. Ačiū.

  9. Viena iš stipriausių League of Legends komandų Rytų Europoje (NVS ir Pabaltijo šalių čempionai, pasaulio mėgėjų čempionai, viena iš 14 geriausių pasaulio komandų, dalyvavusių League of Legends Season 3 pasaulio finaluose, kur dar nėra buvęs nei vienas lietuvis) paliko savo buvusius rėmėjus ir įkūrė savo organizaciją. Kuriamas interneto portalas, komandos apranga (tamsi, greičiausiai - juoda) ir, žinoma, reikalingiausias dalykas - logotipas.

     

    Komandos pavadinimas: "Ultra Vires". Tai - teisinis išsireiškimas (lot. kalba), reiškiantis "viršijant turimas jėgas/galimybes" (beyond powers). Galimos variacijos: "UV team", "Ultra Vires", "Team Ultra Vires".

     

    Būtų nuostabu, jei logotipai būtų du:

     

    1. Telpantis į kvadratą (turnyrams, transliacijoms ir pan., turintis dvi dominuojančias raides - UV)

    2. Pailgas (t.y. pilnas). Gali būti su raidėmis ir apačioje turėti užrašą angliškai - "beyond powers".

     

    Spalvų gama nėra nustatyta, tad šioje vietoje turite visišką laisvę. Tiek interneto portalas, tiek apranga, kaip jau buvo minėta, bus tamsūs (juodi).

     

    Finansinis atlygis - 150 LTL (atleiskite, jauni dar esam, nepriklausomi, be didelių sponsorių, tai finansuojame, kol kas, viską savo lėšomis).

     

    Konkurso laikas - savaitė (laimėtojas bus skelbiamas - spalio 22 dieną).

     

    Bus reikalingas "darbinis failas", kurį galima būtų įsikelti į Adobe Illustrator (PDF formatas tinka) ir pasiimti failą kaip vektorių.

     

    Lauksime Jūsų darbų pavyzdžių ir/ar klausimų.

  10. Sveiki,

     

    reikėtų teisinės konsultacijos dėl asmeninių duomenų kaupimo ir saugojimo.

    Duomenys: tel nr, email ir vardas bei pavardė.

     

    Visu pirma, viskas priklauso nuo to, kokiu būdu tie duomenys yra gauti. Jeigu juos Tau pateikė patys žmonės ir kažkur pažymėjo, kad sutinka su šių duomenų saugojimu (pvz. kažkokiame portale paspaudė "Sutinku" ir yra tam tikra sąlyga taisyklėse ir/ar privatumo politikoje) - jokių problemų. Be to - Lietuvos įstatymai nelaiko nei vieno iš Tavo įvardintų duomenų "asmeniniais". Itin jautria informacija yra laikomas asmens kodas. Štai šiam saugoti turi turėti leidimą.

     

    Dar vienas niuansas: jeigu tuos duomenis tik kaupi ir saugai - tai yra viena. Jeigu žadi naudoti marketinginiais tikslais ir/ar parduoti - tai jau kita istorija ir tam reikalingi kiekvieno asmens, kieno duomenis turi, sutikimai.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...