-
Pranešimai
872 -
Užsiregistravo
-
Lankėsi
-
Laimėta dienų
63 -
Atsiliepimai
100%
Turinio tipas
Forumas
Kalendorius
Parduotuvė
Akademija
Skelbimai
IdejosVerslui Pranešimai
-
-
Tiesiog aš pasakau tai ka žinau, o irdoyti niekaip aš negaliu, tiesiog reiktu susitikti su tam tikrais žmonėmis :)
Beja, žmogus nesupras tol kol nėra pabuves seminaruose, nepasikalbėjes su tais žmonėmis kurie yra pasieke, dėl to jums neimanoma irodyti, tol kol patys to nenorėsit :) čia tas pats kaip knygose rašo kad kiekvienas gali būti milijonierius, bet jie neturi svariu argumentu, nes tai priklauso nuo tavęs viskas :)
Nu ką Tu čia nori prajuokinti? Kokie dar žmonės? Tie, kas veda Amway seminarus, pasakoja pasakas, kaip uždirba po 15,000 per mėn, bet atvažiuoja į seminarą su '99 metų Opel'iu. Klausimas Tau, kaip Amway mylėtojui - kokiame versle (įvardink bet kokį, išskyrus MLM principui dirbantį) Tau, kaip darbuotojui, reikėtų įsigyti tos įmonės produkcijos už tam tikrą sumą, kad "pradėti dirbti"? Laukiu konkretaus atsakymo su faktais. Ačiū.
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
Socialiniai tinklai gali būti puikus įrankis siekiantiems išlaikyti ryšį su kitais žmonėmis, susidraugauti su kažkuo nauju ir efektyviam bendravimui. Deja, tačiau ne kiekvienas naudojasi jais pagal paskirtį. Daugumai Facebook’o vartotojų – naujienų srauto tikrinimas yra vos ne kaip darbas. Jie rašo tam, kad “susirinktų LIKE’us” (lietuviškai – PATINKA, nors man tas pavadinimas visiškai nePATINKA); jie stebi, ką veikia kiti žmonės ir tampa net apsėsti žinojimu, kas vyksta, kaip, kur ir kodėl. Dar nepamirškime ir tų, kurie Facebook’e žaidžia visus įmanomus žaidimus. Tikrai žinote tokius žmones. Na, bent jau tokius, kurie žaidžia ten bent vieną žaidimą. Jeigu tas žmogus – Jūs, tuomet reikia labai stipriai susimąstyti apie tai, kas bus, jeigu nustosite tikrinti Facebook’ą:
Turėsite daugiau intelekto
Na, sąlyginai. Jeigu Jūsų dėmesys nebus nukreiptas tik į Facebook naujienų srautą – galėsite pamatyti tai, kas vyksta aplink Jus. Galbūt reikia pamaitinti Jūsų naminius gyvūnus (šioje vietoje, manau, kai kurie skaitytojai tikrai apie tai susimąstys)? O gal reikia juos išvesti pasivaikščioti? Žinoma, kad padarysite tai. Tik po to, kai baigsite sekti tai, kas yra parašyta Facebook’e. O kur dar šiandieninės technologijos?! Dabar galima eiti kur tik nori ir neštis Facebook su savimi! Pagal potyrius – net nesijaus, kad išėjote iš namų, teisingai? Kai padedate telefoną į šalį (ar išjungiate kompiuterį) – pradedate suprasti, kad egzistuoja ir kitas – realus pasaulis. Su realiais reikalais, realiais žmonėmis. Ir jie mato Jus tokius, kokie esate iš tikrųjų – realūs. Ir Jūsų naminiams gyvūnams, draugams, artimiesiems ar antrąjai pusei – tai yra gera žinia. Jie gali su Jumis pabendrauti.
Padarysite daugiau
Kadangi rašau nemažai (o skaitau – dar daugiau) – naršau internete nemažai (skaityti: visą laiką). Mano didžiausia bėda – socialiniai tinklai. Labai nesunku išjungti rašomą straipsnį ir žiūrėti naujus pranešimus Facebook’e. Kas pakomentavo kokį mano įrašą? Kas mane paminėjo? Ir tos kelios minutės (kurias, tipo, tam skirsiu) tampa keliolika ar net keliasdešimt. Paskui – labai sunku grįžti prie straipsnio rašymo (jau šioje straisnio vietoje, tikrinau Facebook’ą du kartus). Kai išjungi viską – tada reikia kažką daryti, kad nebūtų nuobodu. O! Darbas!! Geras!!! Jeigu išjungsite Facebook’ą – galite drąsiai tikėtis, kad Jūsų produktyvumas išaugs.
Galėsite susikoncentruoti ties kitais dalykais
Buvimas Facebook’e užima daug laiko. Jūs net neįsivaizduojate, kiek laiko praleidžiate Facebook’e. Ypač – kai žiūrite savo naujienų srautą. Dabar jis yra pagal nutylėjimą sudėliotas kaip “Karščiausios Naujienos” (turbūt taip lietuviškoje versijoje atrodo? Nes aš naudojuosi FB tik anglų kalba) ir įrašai/įvykiai sraute nebėra chronologiški. Geriau – susijunkite su draugais kitokiame, realiame lygyje. Nueikite kur nors. Ne, nereikia ten daryti “Check-In”! Nueikite, galų gale, į sporto salę, pasinaudokite bėgimo takeliu. Nors… Ir ant jo bėgant – žmonės naršo Facebook’e. Teko tai matyti…
Darykite tai, ką norite. Išskyrus naudojimąsi internetu.
Išsiaiškinsite, kas yra tikrieji Jūsų draugai
Turėti šaunią draugystę internetu nėra sunku. Keli paspaudimai “LIKE” ant nuotraukų, įrašų, keli malonūs komentarai ir… jau draugaujate. Tai nėra sunku, tai neužima itin daug laiko. Kažkam užėmė 30-40 sekundžių, kad paspausti LIKE ant Jūsų nuotraukos, parašyti kokį komentarą ir panašiai, o Jums atrodo, kad tam žmogui iš tikrųjų rūpi.
Tačiau, išjungus Facebook’ą – dauguma šitų dalykų dingsta. Dingsta tas netikras jausmas. Nesijunkite prie Facebook kurį laiką. Pažiūrėkite, kiek žmonių parašys Jums, paklaus, ar viskas geras, pastebės, kad Jūsų nėra? Tai padarys žmonės, kuriems iš tikrųjų rūpite ir kurių, greičiausiai, net neturite Facebook drauguose.
Suprasite, kad žodis “patinka” nereiškia nieko
To mygtuko paspaudimas Facebook tinkle jau nebereiškia, kad Jums patinka įrašas. Tai tampa kaip privalomas “atsižymėjimas”, kad pamatėte įrašą, kad jį perskaitėte. Pasižiūrėkite į tai, kur spaudžiate “Patinka” iš šalies. Ar tai tikrai Jums patinka? Ar sakote žmogui, pranešusiam Jums asmeniškai, kad Afrikoje badauja vaikai – “man tai patinka”? Iš tikrųjų, mums, kaip žmonėms, patinka tik tai, kas yra mums artima, kas atspindi mus.
Jausitės pasiekę daugiau
Pabandykite išjungti Facebook’ą ir padaryti kažką, ko senokai nedarėte. Gal pagaliau parašysite tą knygą, kurią taip norėjote parašyti? Gal susitvarkysite savo daržą? Gal apsitvarkysite namus? Nuvažiuosite į parduotuvę ir nupirksite varžtus, kurie padės pakabinti tą ant grindų jau pusę metų stovintį veidrodį?
Beveik viską realiame pasaulyje reikia “užbaigti” ir padaryti. Neatimkite iš savęs to “užbaigtumo” jausmo. Atlikite kažkokį darbą ir pajuskite, ką reiškia jį pagaliau padaryti.
Atsikratysite sekėjų
Praktiškai visi Facebook’e turite žmogų, kuris jus “seka”. Ypač – jeigu esate moteris. Žmonės gali matyti viską, ką įkėlėte neatsargiai peržiūrėję privatumo nustatymus (ir Jūsų profilio nuotraukas) ir nepatikėsite, bet yra žmonės, kurie tai ir daro… Vaikinai žiūri merginų, kurios jiems patinka, nuotraukas. Ir nesakykite, kad taip nedarote. Merginos elgiasi taip pat, tik gal kiek dažniau. :) Žmonės, kurie nėra Jūsų draugai (ir su kuriais tikrai nesiruošiate draugauti) vis tiek gali matyti tam tikrą informaciją apie Jus. Net jeigu nesate tiesiogiai susiję – tai galima daryti per Jūsų draugų sąraše esančius žmones. Galbūt, savo privatumą ne taip jau ir saugantis (-i) draugas (-ė) pažymėjo Jus, kad einate kartu į kiną. Dabar, Jūsų sekėjas žino, kur Jūs būsite. Nenustebkite, jeigu išėję iš kino seanso, pamatysite ką nors kampe, kas alkanomis akimis spoksos į Jus. Taip tikrai gali būti. Taip, greičiausiai, net ir buvo. Tik Jūs to dar nepastebėjote.
Tikrai pasijausite geriau
Facebook’as daugumą žmonių veikia neigiamai. Labai mažai žmonių pasitiki savimi, turi mėgstamą darbą, mylimą antrą pusę, pakankamai pinigų ir yra laimingi. O štai Facebook’e pamatysite nuotraukas ir įrašus tų, kurie kaip tik tokiais Jums atrodo. Ir tokie įrašai gali turėti dvejopą poveikį – privers pasitempti arba… gniuždys Jus. Kad ir kaip būtų gaila – tačiau dažniausiai poveikis būna būtent gniuždantis.
Kodėl? Kažkas parašo įrašą, kurį pamatote Jūs ir dar koks 100,000 žmonių. Bent jau tiek buvo LIKE’ų prie to įrašo, kai jį pamatėte Jūs. Jūs parašote įrašą ir jis surenka… 2 “Patinka”? Vieną – iš pusbrolio, kitą – iš geriausios draugės ar draugo… Tai gali priversti Jus pasijusti niekam tikusiais. Jeigu Jūsų nuotrauka nėra pakomentuojama žodžiais, kad atrodote gerai – jausitės nepakankamai gerai atrodantys. Ir t. t. Pastoviai matote žmones, kurie atrodo Jums sėkmingesni, laimingesni, protingesni, turtingesni, geriau arodantys ir panašiai.
Kodėl Jūs galite norėti tokio poveikio sau?
Pagaliau suprasite, kad viskas, kas Jūs buvote Facebook’ui – tai dar vienas skaičius reklamos peržiūrų statistikoje
Tikrai neabejoju, kad tarp savo Facebook’o draugų turite žmonių, kuriems Jūs iš tikrųjų rūpite. Tačiau, lygiai taip pat neabejoju, kad ne mažiau rūpite ir pačiam Facebook’ui. Bent jau jo darbuotojams – Jūs esate tik duomenys, kurie patalpinti didžiulėje duomenų bazėje ir jais visaip naudojąmasi. Jūsų darbas Facebook’e – žiūrėti reklamas, leisti pinigus Facebook’o žaidimuose ir tokiais būdais krauti Facebook’o savininkui ir akcininkams dar didesnius turtus. Viskas, kas atsitiks su Jumis už Facebook’o ribų – jiems neįdomu. Realiame gyvenime – nelabai palankiai žiūrėtumėte į tokį žmogų, kuris taip su Jumis elgtųsi, ar ne?
Šis straipsnis skamba kaip pykčio išliejimas ant Facebook’o. Tikrai ne. Tai nėra taip. Tiesiog, norėjau išsakyti nuomonę apie tai, kaip mes, socialinių tinklų vartotojai, pamiršome, kodėl esame tuose socialiniuose tinkluose, kokia yra jų paskirtis. Tai pamiršau aš, Jūs ir net patys socialiniai tinklai. Socialiniai tinklai nebėra skirti sujungti žmones ir jų interesus. Jų paskirtis šiais laikais – kad kuo daugiau iš mūsų spaustų tą nelemtą “LIKE”. Tai – priklausomybė, tai liga ir darbas. Darbas, beje, už kurį Jums niekas nieko nemoka (ir nemokės). Nesakau, kad reikia išjungti Facebook’o visiems laikams. To nebus, sutikite su manimi. Tačiau rekomenduoju mažinti laiką, kurį praleidžiate Facebook’e. Ten tikrai Jūsų nepasiilgs 30 kartų per dieną.
Straipsnis patalpintas iš Verslo Guru svetainės.
-
Paredagavau savo parašyta pranešimą.
Prašaisi konsultacijos? :)
-
Daug naudingos ir įdomios informacijos perskaičiau, iš kiekvieno pasiimsiu po truputį kas mano manymu atrodo teisinga ir reikalinga. :)
Įdomumo dėlei paklausiu, gal būt aukštas kompensuojant prekės / paslaugos pristatyme? Rodydami klientui ypatinga dėmesį ar taikydami nestandartinius sprendimus? :)
Atsiprašau, nelabai supratau klausimo...
-
Patiko man šis straipsnis, bet akiniai gaminami vienetais, ne porom :D
Ačiū už pastabą, bet "vienas vienetas akinio"? :) Man atrodo, kad akiniai yra "pora". Kaip ir akys. Jeigu klystu - tikrai pataisysiu.
Neblogai, tik dėl aiškumo reiktų pasakyt, kad TM kompanijos tokių produktų kaip siurbliai neturi arba tai gali būt tik viena iš daugelio prekių. TM kompanijose prekės yra tokios, kurias kiekvienas distriburtorius turi sau įsigyti kas mėnesį arba kitaip sakant suvartot per mėnesį, todėl pagrindinė produkcija yra maisto papildai, valikliai, kosmetika ir panašiai. Ir dar vienas dalykas, kad ne visose kompanijose yra pardavimų galimybė, dažniausiai perkama tik tiek kiek pats suvartoji, toliau stengiesi neparduot, o įtraukt kitą į tinklą, kad jis taip pat vartotų sau ir įtrauktų dar kažką ir t.t. Ir tame kažkokios blogybės nematau, bet matau, kad tie produktai nėra tokie, kuriuos paprastai norėtų žmonės pirkti (kalbant apie didžiają daugumą), todėl jei sunkiau sekasi įtraukti kitus pradeda galvot ar verta čia tuos produktus toliau naudot. Taip ir sukasi užburtas ratas, vienus įtrauki, kiti atkrenta.
Susidaro toks įspūdis, kad kompanija pagamina nepklausią prekę, nesiseka jos parduot ir tada sako davai darom TM kompanija ir nori nenori tinklo nariai vistiek privalės tai pirkt. Arba atvirkščiai, sugalvoja daryt TM verslą, turi piramidės planą, tik trūksta kokio nors produkto, kad tą verslą padaryti legaliu ir užsisako pas kokį nors gamintoją bet ką kas turi mažą savikainą.
Apie tai kalba ir vyksta. Kai TM kompanija tampa parazituojančia - žemiausia grandis turi "pirkti minimalų kiekį" ir tai - vienas iš pagrindinių TM minusų. Jiems neaktualu, ar Tu suvartoji tas prekes, ar ne. Jiems aktualu, kad Tu jas pirktum. Siūlydamos pastovaus vartojimo prekes, TM kompanijos bando išspręsti straipsnyje aprašytą "rinkos ribą". Tokiu atveju - "ne visi tą produktą gali visada turėti, nes jis baigiasi". Bet tai neišsprendžia kitų problemų.
P. S. Siurblys buvo KIRBY :lol: Ir yra. Tik pasiekė tam tikrą momentą rinkoje. ;)
Straipsnį vertei ar pats rašei?
Jei pats rašei, būtų gerai gauti šaltinius šių faktų:
"Didžioji dalis TM būdu veikiančių kompanijos tampa “vergvaldėmis”, dėl ko dauguma jų savininkų (ypač – JAV) buvo sustabdyti teisėtvarkos organų ir pasodinti ilgiems metams už grotų (sukčiavimas JAV yra labai rimtas nusikaltimas) dėl to, kad “parduoda neįmanomos sėkmės galimybes“. Įsiskaitykite į tą frazę dar kartą. Taip tinklinis marketingas yra vadinamas JAV teismuose – neįmanomos sėkmės galimybių pardavimas. Ir tai – nusikaltimas. O kadangi veikla vyksta ne vienoje valstijoje – tai tampa federaliniu (t. y. – labai rimtu) nusikaltimu."
P.S. Nesu TM / MLM gynėjas, greičaiu atvirkščiai. Nuoroda su šaltiniais iš rimtų puslapių (pvz .gov) būtų puikus atsakymas užhimnotizuotiems, kurie "ieško partnerių plėsdami tarptautinį verslą".
Buvo ir siurbliai, kažkada (10m atgal) tėvai vos nenusipirko "stebūklingo" siurblio už 10k litų.
Prašau, pateikiu nuorodas:
Na, dar Amway vadovas Indijoje buvo suimtas ir ten labai negraži byla, bet tingiu ieškoti nuorodų.
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
Tinklinis marketingas… Piramidinės schemos… Individualaus verslo galimybė… Dirbk sau… Dirbk iš namų kada nori…
Kiek iš mūsų esame girdėję tokias frazes? Kiek esame matę reklamų? Kiek buvome kažkieno iš pažįstamų, giminių ar draugų nutempti į kokį “seminarą”? Turbūt, beveik visi esame ten buvę. Taigi, kas tas “tinklinis marketingas”? Parašysiu kelių dalių straipsnių ciklą (panašu, kad jis bus iš 4 dalių), nes MLM (angl. Multi Level Marketing) bus narstomas po kaulelį, ir paskelbsiu jį dalimis per kelias savaites.
Pradžiamokslis
Pradžiamokslis apie verslą esamiems verslininkams tikrai nėra reikalingas. Tačiau žmonėms, norintiems dalyvauti tinkliniame marketinge (toliau – TM), jis yra būtinas. Diskutuojant apie tinklinį marketingą su jame jau dalyvaujančiais žmonėmis – pastebiu, kad paminama elementari verslumo logika, nesuprantamas pridėtinės vertės kūrimas, rinkos paklausa ir pasiūla, bei dar daugelis dalykų. Ir baisiausia dalis TM dalyvių supratime – kad tai “lengvi pinigai” ir “nieko nereikia daryti”. Na, bet apie tai – vėliau.
Ar tai nauja?
Tinklinio marketingo tikrai negalima pavadinti nauju reiškiniu. Tinklinio marketingo schemos veikia rinkoje jau daugiau kaip 25 metus (ech, tie auksiniai Herbalife laikai). Naujais negalima pavadinti ir įvairiausius produktų pardavimo būdus, naudojamus TM’e. Jie visi seniai išbandyti. Beje, didžioji dauguma tokių bandymų tikrai buvo itin nesėkmingais, nepaisant to, kad siūlė tikrai neblogą produktą.
Marketingo inovacijos šiame pasaulyje nėra naujiena. Ir, kad ir kaip sėkmingai veiktų tokie prekybos gigantai kaip “Senukai” ar “Maxima”, prekybos tinklai “Akropolis” ir kitos prekybinės įmonės – po 25 metų nesėkmingo verslo modelio, tinklinis marketingas vis bando žengti į rinką, vis bando pademonstruoti save kaip patikimą verslą. Laikas paaiškinti, kodėl taip nėra.
Nejaugi žmonės, dirbantys TM, neuždirba pinigų?
Visu pirma – turime suprasti, kaip veikia tinklinis marketingas:
Kodėl tinklinio marketingo struktūra yra tokia, kurios dėka visuomet stengiamasi perpildyti rinką niekam į tai neatkreipiant dėmesio;
Kodėl tinklinio marketingo kompanijos negali įtilpti į paprastus pelningumo rėmus, kaip kad tai daro įprastas verslas;
Kodėl tinklinio marketingo kompanijose ateina toks momentas, kai pinigai uždirbami ne iš parduodamo produkto (prekės ar paslaugos), o iš žemiausiai esančių žmonių (t.y. – distributorių) nuostolių.
Didžioji dalis TM būdu veikiančių kompanijos tampa “vergvaldėmis”, dėl ko dauguma jų savininkų (ypač – JAV) buvo sustabdyti teisėtvarkos organų ir pasodinti ilgiems metams už grotų (sukčiavimas JAV yra labai rimtas nusikaltimas) dėl to, kad “parduoda neįmanomos sėkmės galimybes“. Įsiskaitykite į tą frazę dar kartą. Taip tinklinis marketingas yra vadinamas JAV teismuose – neįmanomos sėkmės galimybių pardavimas. Ir tai – nusikaltimas. O kadangi veikla vyksta ne vienoje valstijoje – tai tampa federaliniu (t. y. – labai rimtu) nusikaltimu.
Jūs pasakysite “tačiau dalis tinklinio marketingo kompanijų sėkmingai dirba ir toliau”. Na taip, jos dirba toliau. Tačiau ne taip sėkmingai, kaip joms pačioms norėtųsi. Ir jos “dirba toliau” ne todėl, kad jų veikla yra pateisinama, o todėl, kad JAV teisinė sistema yra labai lanksti ir samdant geriausius advokatus šalyje (ištisomis komandomis, o ne po vieną), galima išsisukti iš kaltinimų korporacijoms. Dėka kompensacijų, viešų paneigimų ir kitų dalykų. Deja…
Turiu labai gerą posakį, kurį esu rašęs anksčiau Verslo Guru Facebook sienoje: “Visada, kiekviename sandoryje, ieškokite, kas liks kvailio vietoje. Jeigu tokio nerandate – kvailys, greičiausiai, būsite Jūs“. Kad ir kaip pažiūrėsime į TM veiklą – tas vargšas “platintojas”, kuris pagaliau supranta, kad visų motyvacinių seminarų ir kieto gyvenimo stiliaus video klipų/nuotraukų dalyje kvailiu liko tik jis pats. Tik tada geri žmonės pajunta viso šio reikalo blogą skonį…
Atsakymas į šios pastraipos pavadinime pateiktą klausimą yra taip – tinkliniame marketinge galima uždirbti pinigus. Tik klausimas tame, ar uždirbami pinigai yra iš “gero verslo praktikos”. Greičiausiai, jeigu esate velkami į kokį nors “nerealios verslo galimybės” seminarą – tai nėra geros praktikos verslas. Tai – tinklinis marketingas, kuris, remiantis jau 25 metų praktika, vis tiek “užlinks”.
Tačiau kaip tai atsitinka?
Tinklinis marketingas neveikia dėl savo struktūros
Viskas yra labai paprasta: kompanija, kuri nesinaudoja tinklinio marketingo struktūra, niekada nepadarys sekančių žingsnių:
Nepriims nereikalingo kiekio darbuotojų;
Nepateiks rinkai tiek produkto, kiek jo nereikia;
Pardavinės produktą tik “iš rankų į rankas”;
Mokės atlyginimą tik komisinių pagrindu.
Tinklinio marketingo kompanijos daro viską kaip tik taip.
Realus verslo pasaulis
Pradedant bet kokį verslą, reikia išnagrinėti du elementarius dalykus – paklausą ir pasiūlą. Nuo to prasideda bet koks verslas.
Kaip pavyzdį, paimkime mano išgalvotą akinių nuo saulės gamybos įmonę “Spindulys Tik Pyst!”. Taigi, “Spindulys Tik Pyst!” galvoja, kad kitais metais bus ilga vasara ir prekyba turėtų būti tikrai nebloga, todėl nusprendžia pasigaminti 2 milijonus porų akinių nuo saulės. Tai reiškia, kad reikia tam pasamdyti tinkamus žmones (dizaineriai, inžinieriai, technologai, gamybininkai ir pan.), užtikrinti sklandžią gamybą, pravesti derybas dėl distribucijos (platinimo) vietų ir teisingo prekės paskirstymo rinkoje (pvz. prekė bus geriau parduodama pajūryje, nei Jonavos mieste).
Jeigu pasirodys, kad “Spindulys Tik Pyst!” produktai yra tikrai geri, vartotojams produktas patinka ir viskas bus išparduota jau birželio viduryje - ”Spindulys Tik Pyst!” atsakingi asmenys “apsiskaičiavo” paklausoje ir praras nemažą dalį potencialaus pelno. Tačiau egzistuoja ir kita viso šio reikalo pusė: jeigu ”Spindulys Tik Pyst!” pasigamina tuos 2 mln. porų akinių, o parduoda tik 10,000 – tai gali labai rimtia pakvipti ”Spindulys Tik Pyst!” bankrotu.
Rinkos pasiūla ir paklausa, realus situacijos rinkoje įvertinimas, produkto gamyba, tiekimas ir kiti klausimai yra mirtinai svarbūs bet kokiam verslui, bet kokiai prekei ar paslaugai. Neteisingas šių faktorių supratimas užgoš gerą produkto pateikimą rinkai, puikų dizainą, teisingą darbuotojų parinkimą, produkto kokybę ir visa kita gėrį. Trumpai ir aiškiai kalbant – nemokėjimas tinkamai pamatuoti pasiūlos ir paklausos, kai rinka perpildyta, – reikš bankrotą.
Rinkos dinamiškumas
Įdomus faktas – netinkamas “pasiūlos ir paklausos” įvertinimo faktorius sunaikino Sovietų Sąjungą. Centralizuota valdžia stengėsi vykdyti rinkos “makro-kontrolę”, kai biurokratai sprendė, kiek reikia rinkai tualetinio popieriaus, kiek reikia kopūstų, bulvių, agurkų ir panašiai. Tačiau, kad ir kaip buvo stengiamasi dirbtinai manipuliuoti pasiūlos ir paklausos faktoriais – tai nebuvo daroma gerai. Galbūt/turbūt tai buvo daroma tikrai su gerais siekiais, tačiau tai darantys žmonės tebuvo žmonėmis ir darė klaidas, todėl tokia “kontrolė” sukūrė milžiniškus trūkumus vienų produktų ir milžinišką perteklių kitų. Kas, savaime aišku, privedė prie ekonominio kracho.
Kaip sakoma – mokytis turime iš istorijos. Sovietų Sąjungos ekonominis žlugimas turėtų paaiškinti tinklinio marketingo veikimo mechanizmą. Kiekviename versle, įmonės pelnas yra tiesiogiai susijęs su žmogumi (-ėmis), kurie priima sprendimą “pasiūlos ir paklausos analizės skyriuje”. Sovietų Sąjungoje, tie žmonės negalėjo pakankamai greitai reaguoti į rinkos pokyčius, nebuvo klausoma rinkos šauksmo (gal net klyksmo?) ir rinka padarė savo.
Tinkliniame marketinge… viskas yra žymiai blogiau. Sovietų Sąjungoje tikrai kažkas galvojo apie tai, kiek vieno ar kito produkto yra “gana”. Tinklinio marketingo kompanijose niekas nesprendžia, kiek yra gana. Nėra net tokio skyriaus, nėra tokių žmonių. Jiems jų ir nereikia (jų nuomone).
Nereikia, nes…
“Visi norės tai pirkti!”
Deja, ne visi. Visi produktai turi tik rinkos dalį. Nėra nei vieno produkto pasaulyje, kurį turėtų visi. Nei vieno. Ne visi nori pirkti auksą. Ne visi nori gerti filtruotą vandenį; ne visi nori draudimo; ne visiems reikia tos nuolaidų kortelės. Ir tai supranta absoliučiai visi!
Deja, ne visi. To nesupranta žmonės, dirbantys su tinkliniu marketingu ir pasakojantys apie tai, kaip “pardavimams nėra ribų”.
Ribos yra. Ir užtenka įsivaizduoti, kad tam tikroje tinklinio marketingo kompanijoje ta riba pasiekta. Pakalbėsiu šioje vietoje apie kokią nors siurblių pardavimo kompaniją (tikrai išgalvotą) “BIRBY”. Įsivaizduokime, kad visi BIRBY siurbliai, už tokią kainą, už kokią jie parduodami, jau nupirkti. Rinkoje liko arba žmonės, kurie turi konkurento siurblius, arba žmonės, kurie finansiškai negali sau leisti įpirkti BIRBY.
Ir Jūs esate tas potencialus BIRBY distributorius, sėdintis “nerealių verslo galimybių seminare”, klausantis apie tai, kaip nieko neveikdamas uždirbsite tūkstančius. Dabar reikia pagalvoti apie tai, ar tą seminarą vedantis žmogus jau žino, kad BIRBY jau pasiekė savo ribą rinkoje? Ar kam nors (be Jūsų) tai įdomu? Ar ta informacija yra specialiai slepiama nuo Jūsų ir kitų dalyvių? Kadangi mes preziumuojame, jog rinkoje BIRBY riba yra pasiekta – tai bet kam, kas dabar sėdi tame seminare, yra “parduodamos neįmanomos sėkmės galimybės”. Tačiau seminaro vedėjas taip nepasakys. Jis sakys: “dabar yra pats tinkamiausias laikas Jums prisijungti”. Bet tai – melas. Net jei tai sakantysis to nežino. Rinkos riba BIRBY produktui jau pasiekta, tačiau niekas to nepastebėjo. Kodėl? Todėl, kad šioje kompanijoje (kaip ir visose TM kompanijose) nėra žmonių, stebinčių rinką.
“Galime pasamdyti visus”
Kadangi tinklinio marketingo kompanijose nėra kontrolės mechanizmo – jos nekontroliuoja dar vieno faktoriaus: dirbančių žmonių kiekio. Normaliame versle – vadovai visuomet žino tą ribą, kai nebereikia naujų darbuotojų. Tačiau tinklinio marketingo versle to nėra. Tiesiog nėra kam kontroliuoti tuos (tokius reikalingus) procesus.
Toks nekontroliuojamas TM “baubas” verda savo sultyse, įtraukdamas visus, ką tik gali įtraukti, prarydamas įtrauktų žmonių laiką, pinigus, reputaciją ir versliškumą (!). Nors visi šie žmonės nežinojo ir nesuprato to, kur lenda ir tiesiog norėjo užsidirbti pinigų.
Ir tenka pripažinti, kad po tinklinio marketingo baubo mėsmalės – labai daug žmonių nebenori vystyti verslo ir nebeturi tam jokių norų, jėgų ir resursų.
Pirmosios dalies pabaiga. Antroji dalis – kitą savaitę.
Straipsnis patalpintas iš Verslo Guru svetainės.
-
Įsitvirtinti rinkoje su "kekšės" kainom lengva, bet pakelti tas "kekšiškas" kainas - užims daugiau laiko, nei iš karto bandyti įsitvirtinti rinkoje su kokybę atitinkančiom kainom.
Kadangi labai "prilipo" lyginimas su kekšėmis - turiu pritarti HOST321. Kai rinkoje pasiūlysi žemas kainas - klientai pirks. Bet čia reikia labiau įsigilinti į HOST321 ankstesnį pasisakymą: "geriau vienas klientas už 1000, nei 100 klientų už 10". Ką reiškia toks palyginimas?
Visu pirma - tai, kad jeigu turi vieną klientą už 1000 - gali skirti jam dėmesį, suteikti puikų kliento aptarnavimą ir paslaugų kokybę (nes jis moka daug). Ko pasekoje - klientas gali atsivesti draugą už dar vieną 1000...
Kas bus, kai turėsi 100 klientų po 10? Faktiškos pajamos - tokios pačios. Tačiau, praktiškai nebus klientų aptarnavimo (juk tai - 100 žmonių, o ne vienas). O jeigu bus - tai turėsi samdyti tam žmones, kas kirs per pelną. Kitas faktorius - paslaugų/prekių kokybė...
Ir, staiga, Tu sugalvoji pakelti kainą 10%. Klientas, mokantis 10, nebenorės už ######ną aptarnavimą ir produktą mokėti 11, ir eis ieškoti laimės kitur. Kita vertus, klientas, mokantis 1000, gali sau leisti mokėti 1100, jeigu jam patinka produktas ir aptarnavimas.
Toks skirtumas tarp elitinės ir brangios kekšės. ;) Pigių baidyklių aplinkui yra daug. Ir net mažai joms mokantys vis žvalgosi į brangias, nes nori to, kas jiems atrodo geriau. Nors, teisybę pasakius, nuogos jos visos vienodos ;) Skirtumas yra pateikime ir klientūroje.
-
-
Mėgstu rašyti straipsnius, paskui juos analizuoti, o vėliau – parašyti ką nors, kas būtų visiškai priešinga tam, ką paprastai rašau. Pirmąjį tokį eksperimentą padariau, kai parašiau straipsnį apie tai, kaip turi atrodyti pirmasis gyvenimo aprašymas. Sekantis mano bandymas buvo straipsnis apie merginą, kuri ieško vyro-milijonieriaus. Abu eksperimentai yra pavykę (na, bent jau dabar, žiūrint į Google Analytics duomenis) ir šiandien mane užplūdusi nuotaika parašyti kai ką, kas nebūdinga šiam portalui – apie tai, kaip sugadinti savo verslą. Juokauju, žinoma. Straipsnio pavadinimas skamba tikrai apgaulingai, bet tai nėra DELFI ar klubas.lt stilius, kad gauti daugiau paspaudimų. Greičiau - straipsnis yra su sarkazmo gaidele. Gal net rasite jame humoro. Bet paskaityti vis tiek verta.
Taigi, kaip garantuoti, kad Jūsų verslas žlugtų (dar net nepradėtas)?
Užkniskite visus Jus supančius žmones
Šitas punktas yra vienas iš akivaizdžiausių. Akivaizdu ir tai, kad negalima to daryti. Atrodo, kad visi tai suprantame, tačiau Jūs nustebtumėte, kaip lengva padaryti būtent tai.
Kad neužknistumėte žmonių – nereikia lankyti kažkokio specialaus kurso “Gerumo Akademijoje” (tikrai nežinau, ar tokia egzistuoja, bet atsižvelgiant į tai, kad kuo toliau – tuo daugiau mus supa visokio plauko “koučeriai” – neabejočiau, jog jeigu tokios nėra, tai greitu metu bus), juk tai ir taip suprantama. Tiesiog nebūkite grubūs kitiems, nedraugiški; stenkitės susilaikyti nuo komentaro diskusijos ar ginčo įkarštyje. Net tada, kai Jūsų pašnekovas yra neteisus (Jūsų nuomone) ar elgiasi netinkamai (vėlgi – Jūsų nuomone).
Visuomet stenkitės užtikrinti, kad Jūsų atsakymas į bet kokią situaciją bus laikomas profesionaliu. Atsiminkite – didžioji dauguma naujų klientų atsiranda rekomendacijų dėka. Jeigu apie Jus kalbės, kad esate chamas – tai, greičiausiai, neatneš Jums naujų klientų. Nebent esate Daktaras Hausas. Bet Jūs ne Hausas…
Nedarykite niekam paslaugų (ir niekada neatsakykite paslauga į paslaugą)
Gero verslo praktika yra paremta bendradarbiavimu ir bendravimu su kitais (verslu ar individais). Jeigu nebendradarbiaujate su kitais ir nebendraujate su jais – kaip iš viso dirbate?
Jeigu Jums kažkas padėjo – padėkite ir jiems. Nebūtinai “už tokią pat vertę”, “tiek pat laiko” ir “vedini pareigos”. Na, ir neduokite/neimkite kyšių. Ne apie legalumą dabar kalbu. Tiesiog nereikia to daryti.
Paslauga nebūtinai turi būti kažkas grandioziško. Tiesiog parodykite, kad palaikote Jums padėjusius žmones. Padėkite jiems, net jeigu jie to iš Jūsų nesitiki ar neprašo. Paminėkite juos (ar jų teikiamas paslaugas), jeigu netyčia išgirdote, kad kažkam to reikia. Tegul tie, kam paminėjote apie kitą verslą/žmogų, pasako, jog kontaktuoja dėl Jūsų rekomendacijos. Galima tokią rekomendaciją atlikti ir naudojantis socialiniais tinklais, nors asmeniškai aš nerekomenduoju to. Geriau jau pasakyti apie tai tinkamu laiku, tinkamam žmogui.
Geri darbai grįžta Jums. Ne tik versle.
Už viską imkite kuo didesnius pinigus. Ir mainais duokite kuo mažiau
Kokia dar nuolaida? Čia tau kas – turgus? Kokios garantijos? Nori garantijos – nusipirk mikrobanginę!
Išgirdę panašius išsireiškimus – ne tik kad negrįšite pas tokį “verslininką”, bet, greičiausiai, atsisakysite iš jo pirkti tai, ko Jums reikia. Net jeigu jis vienintelis visoje šalyje tai turi. Nieko, ne saloje gyvename.
Buvimas “plėšiku” versle garantuoja labai greitai sugadinamą reputaciją. O atsižvelgiant į tai, kad apie 80% verslo sudaro pastovūs klientai – apiplėšdami juos, Jūs praktiškai šaudote sau į kojas. Visuomet imkite tiek, kiek laikote teisinga kaina abiem sandorio dalyviams (t.y Jums ir Jūsų klientui). Net tuomet, kai galvojate, jog galėtumėte paimti ir daugiau.
Čia ne branduolinė fizika. Būkime “biedni, bet teisingi” – Jūs tikrai žinote, kada sakote per didelę kainą.
Pažadėkite, bet nedarykite
Kai gyvenau JAV – girdėjau labai gerą posakį (jautriems žmonėms – neskaitykite sekančių dviejų sakinių ir pereikite prie pastraipos žemiau): “don’t let your mouth issue a cheque your ###### can’t cash later” (neleisk savo burnai išrašyti čekio, kurio paskui tavo užpakalis negalės išgryninti).
Būkite sąžiningi su savo klientais. Nežadėkite jiems terminų, į kuriuos niekaip negalėsite įsisprausti. Nesakykite, kad padarysite tai, ko nedarote (o tuo labiau – ko niekada nesate darę). Tai, kad pasakysite klientui, jog negalėsite per jo norimą laiką atlikti darbo ar negalite to padaryti, nes nelendate ten, kur nesuprantate – nebus nusikaltimas.
Parduokite savo produktą pigiau nei bet kas kitas
Čia man, kažkodėl, iškyla vienas pokalbis iš mano patirties. Sėdžiu vieno savo kliento kabinete, vedame pokalbį apie mano paslaugas ir jų kainą, ir jis man sako:
- Nežinau, kaip Tau paaiškinti, nes gali žiauriai grubiai nuskambėti…
Aš jam atsakau, kad jis sakytų man viską, kaip yra, nes tik tada mes susikalbėsime. Ir sekantis sakinys mane “nužudo”:
- Gerai, – sako man jis. – Na, Tu kaip elitinė prostitutė (šitoje vietoje, iš šoko, mano žandikaulis atsivėpia) – viskas žiauriai gerai, bet aš nenoriu susigundyti ir sužinoti, kad negaliu įpirkti Tavo paslaugų…
Palyginimas tikrai grubus (gal straipsnio pradžioje reikėjo parašyti, kad silpnų nervų žmonėms skaityti nerekomenduojama?), nes net ir galint įpirkti mano paslaugas – aš neleidžiu daryti su manimi ką nori :) Bet ne apie tai eina kalba…
Kalba eina apie tai, kad dauguma žmonių (o ypač – tik pradedančių verslą) leidžia sau tokią prabangą, kaip žemiausios kainos siūlymas ir savo paslaugų nuvertinimas. Nedarykite to. Nedarykite to ne todėl, kad priversite visus kitus tą kainą irgi mažinti (kai kas tai vadina sveika konkurencija), o todėl, kad tapus “pigia mergele” – “elitine” tapti jau nebeįmanoma.
Turite žinoti savo vertę rinkoje. Žinokite savo prekių ir paslaugų kainą. Jeigu Jūsų potencialus klientas negali sau to leisti – geriau jau tegul jis netampa Jūsų klientu. Tai sukelia neigiamus ekonomikos efektus visoms sandorio pusėms.
Viską darykite tik dėl pinigų
Šis teiginys gali atrodyti dviprasmiškai. Kam daugiau kurti verslą, jei ne dėl pinigų? Juk tam tai ir darome, ar ne? Kad uždirbti kuo daugiau!
O iš esmės – tai ne. Bent jau neturėtų taip būti. Verslo kūrimas (ir jo įgyvendinimas) turėtų būti ne tik dėl “pinigų darymo”. Tame procese turi būti ir tokios prekės/paslaugos pardavimas/teikimas, kuris yra žmonėms reikalingas ar padės jiems. O jeigu dar Jums ir patinka tai, ką darote (kaip man, pavyzdžiui) – tuomet tai yra iš viso fantastika. Tada net nejaučiate, kad dirbate. Kiekviena diena yra maloni ir gera.
Jeigu norite, kad Jūsų verslas būtų geras, perspektyvus ir augtų – darykite tai, kas parašyta neparyškintu tekstu. Na, o jeigu kreipiate dėmesį tik į ryškų tekstą ir visa kita Jums neįdomu – parašykite man asmeniškai ir suteiksiu Jums gero bankroto administratoriaus kontaktus.
Straipsnis patalpintas iš Verslo Guru svetainės.
- ForeverYoung , GoCrazyLT , Mikaz ir 5 kiti sureagavo į tai
-
8
-
Yra viena tema, apie kurią mes, verslininkai, labiausiai mėgstame kalbėti. Tai – mes patys. Mes dieviname girtis savo projektais, sugebėjimais, pasiekimais ar bet kuo kitu, kas daro mus išskirtiniais. Net jeigu išskirtiniais esame vien tik savo akyse. Ir, deja, čia nėra jokių “bet” ar “aš ne toks”. Visiškai nesvarbu, kokie esate sėkmingi – kalbėjimas apie tai, ką esate padarę, verčia Jus pasijusti geriau. Bėda tame, kad ne visada galime kalbėti apie tai, ką esame padarę. Bent jau ne pardavimo metu.
Negalime eiti į kliento biurą ir kalbėti apie save. Arba kalbėti apie tai, koks kietas yra Jūsų produktas ir kokias kosmines technologijas naudojote, kad tą produktą pagaminti. Arba kaip išradote dar vieną ratą savo veiklos sferoje. Atsiprašau, bet to tiesiog negalima daryti.
Tačiau, nepaisant viso to, norisi būti žinomais. Jūs norite, kad Jūsų klientai žinotų apie Jus dar prieš Jums jiems paskambinant. Jūs norite, kad dar prieš Jūsų pirmąjį pokalbį, klientai žinotų, kokie Jūs šaunūs, koks nerealiai geras yra Jūsų produktas ir kokia nuostabi Jūsų įmonė. Ir čia mes susiduriame su dilema: jeigu negalima kalbėti apie save – tai kas tai padarys už Jus?
Paverskite savireklamą į marketingą
Savireklama… Koks keistas žodis. Nors, skamba geriau nei “pagyros”. O turėjau omenyje būtent jas. Juk tokie esame žmonės – tikrai “skersai” žiūrime į žmones, kurie save giria. Tiesiog netoleruojame to. Bet… Jeigu pažiūrėsite į sėkmingus žmones, kurie tikrai nemažai pasiekė versle ir asmeniniame gyvenime, Jūs pastebėsite vieną dalyką – savireklama tame sužaidė labai svarbią rolę. Jeigu Jūsų verslo (ar asmeninio gyvenimo) sėkmė priklauso nuo savireklamos – Jūs neturite kito pasirinkimo, kaip kad būtent tai ir daryti. Juk kas tai padarys, jeigu ne Jūs patys? Kaip įgyvendinti savireklamą, neperžengiant profesionalumo ribų?
Rašykite blogą
Blogo rašymas, šiais laikais, yra vienas iš perspektyviausių ir geriausių būdų įsitvirtinti rinkoje kaip tam tikros srities ekspertui. Jeigu to negalite daryti savo įmonės svetainėje – sukurkite savo. Tam labai daug žinių nereikia. Svarbiausia – kas bus rašoma pačiame bloge, kas jį lankys ir skaitys.
Rašykite straipsnius
Internetas atveria labai dideles galimybes. Galite pateikti savo straipsnius per tokius įrankius kaip “15min.lt Įkrauk“, “DELFI Pilietis” ir panašiai. Galite siųsti juos elektroniniu paštu redaktoriams, kurių kontaktus rasite Jūsų potencialių klientų lankomuose (o ne Jus asmeniškai dominančiuose) portaluose. Greičiausiai, Jums už tai niekas nieko nemokės, tačiau čia kalbama apie savireklamą, o ne gyvenimą iš straipsnių rašymo.
Viešai dalinkitės žiniomis
Viešas kalbėjimas – labai geras savireklamos būdas. Tai ne tik pastato Jus “priešais Jūsų potencialų klientą”, bet Jūs galite su tais žmonėmis bendrauti gyvai. Jie gali Jums užduoti klausimus ir čia pat gauti atsakymus. Teisingi ir geri atsakymai tik padidins Jūsų, kaip srities eksperto, autoritetą. Geriausios vietos bandyti tokį dalyką – regioniniai prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Dar tinka verslininkų susitikimai, verslo pusryčiai ir panašūs renginiai. Tiesa, jeigu Jus kviečia į tokius renginius kaip lektorių – tai reiškia, kad jau esate pripažinti kaip ekspertai. Tik nereikia užmigti ant laurų.
Dalinkite interviu
Tai – vienas iš galingiausių savireklamos būdų, tačiau sunkiausiai pasiekiamas. Nusipirkti straipsnį spaudoje gali praktiškai bet kas, kas turi pinigų, o štai sulaukti žurnalisto skambučio ir kvietimo duoti interviu – jau didelis pasiekimas. Jūsų verslo (ar Jūsų, kaip asmens) atsiradimas spaudoje, suteikia tikrai nemažą “svorį” verslo pasaulyje. Svarbu, kad tas paminėjimas spaudoje nebūtų “Kriminalų” skyrelyje.
Gaminkite video klipus
Video klipai yra antras pagal galingumą marketingo įrankis. Ir jų sukūrimas šiais laikais nereikalauja ypatingų žinių. Daugumai žmonių kyla klausimas “apie ką kalbėti video klipe?”. Pradžiai – galite tiesiog pakartoti tai, ką jau esate rašę savo bloge. Bekalbant apie tai – gims naujos mintys ir turėsite pakankamai medžiagos video klipo montavimui.
Leiskite nerealiai kietą naujienlaiškį
Iš karto užbėgsiu įvykiams už akių: jokiu būdu nepirkite “duomenų bazių” ir panašių dalykų. Niekas nenori gauti šlamšto. Naujienlaiškiai siunčiami tik žmonėms, kurie nori tą naujienlaiškį gauti. Kaip įsigyti tokių “norinčiųjų”? Geru turiniu savo svetainėje ir partnerystėmis su kitomis svetainėmis. Jeigu draugausite su kitais verslininkais – niekas nesutrukdys jiems informuoti savo klientus apie Jus. Ir atvirkščiai.
Mokykite
Priklausomai nuo to, ką darote – visuomet galite pasidalinti savo patirtimi su žmonėmis, kurie neturi tokių žinių ir tik pradeda veiklą. Tai gali būti studentai, mikro verslo savininkai, vyresniųjų klasių moksleiviai ir kiti. Dalyvaukite tokiuose projektuose kaip “Kitas Variantas“, “LT Big Brother” ir panašiai.
Sąveikaukite su bendruomene
Galiu paminėti paprastą pavyzdį – prie namų esančioje parduotuvėje yra skyrius, kuriame prekiaujama kava, arbata, šviežiai spaudžiamomis sultimis ir kitais gerais dalykais. Tačiau to “kioskelio” apipavidalinimas yra toks, kad jis susilieja su bendru parduotuvės dizainu ir tampa… nematomas. Aš visuomet pasisveikinu su to kioskelio savininke, kartais persimetame keliais žodžiais. Turėdamas laiko – pasakiau jai savo nuomonę apie jos verslo apipavidalinimą ir daviau kelis nuoširdžius patarimus. Beje, vakar, to verslo savininkė davė dovanų (kažkokios labai skanios arbatos pakelį) mano antrąjai pusei, kad ji parneštų tą arbatą namo ir mes skaniai jos atsigertume.
Siūlau ir Jums sąveikauti su Jus supančia aplinka, su bendruomene. Jeigu galite jiems padėti – padėkite. Jus tikrai atsimins.
Darykite gerus darbus
Čia, greičiausiai, pratęsiu tai, ką rašiau aukščiau. Geri darbai padės Jums būti pastebėtais. Nereikia daryti gerų darbų ir pirkti paskui straipsnius spaudoje, kad apie tai būtų parašyta. Tai daro politikai. Galite atkreipti dėmesį (tai pamatysite ypatingai dabar – prieš tiesioginius mero rinkimus) ir paklausti savęs, ar tai Jus veikia? Manau, kad ne. Jeigu veikia – tuomet siūlau paspausti raudoną X viršutiniame dešiniame šio lango kampe.
Padėkite tiems, kam tos pagalbos reikia. Padėkite tiems, kurie niekada negalėtų sau leisti Jus pasamdyti ar įsigyti Jūsų produktą. Jeigu to nesate padarę – Jūsų gyvenimas nėra pilnavertis. Pajuskite tas emocijas, kurios užplūsta padėjus kitam. Taip Jus irgi pastebės. Aš tai darau ne tam, kad mane pastebėtų. Darau tai todėl, kad esu žmogus.
Gero Jums savaitgalio.
Straipsnis patalpintas iš Verslo Guru svetainės.
-
Taip, programuotojo čia galbūt ir nereikia, bet nuo to užduotis lengvesnė nepasidaro. Tiesiog užsakovas neteisingai įvardino darbuotoją - pavyzdžiui, jei atvažiavęs į servisą, sakytų, man reikia variklio meistro, o problema iš tiesų būtų visai ne variklyje, o važiuoklėje. Bet ir važiuoklės jis pats nepasitaisys.
Tavo išvardintas veiksmų planas tiktų, jei kalbėtume apie kokio standartinio Wordpress puslapio pakūrimą. Magento - yra viena sudėtingiausių sistemų, kur net programuotojui kartais sunku susigaudyti. Ir pabandžius pačiam daryti, pirmas klausimas bus - kodėl Magento iš viso neveikia ant mano nusipirkto hostingo, nes greičiausiai paprastas shared hostingas visai netiks ir reiks VPS. Antra - kodėl veikia taip lėtai, nes Magento tokia reikli resursams, kad iš karto reikia jungti kažkokį kešavimo mechanizmą. Ir dar šimtas panašių klausimų. O jei dar prasideda schemų braižymas, kaip viskas turi būti išdėstyta, tai reiškia, kad greičiausiai reiks lįsti į templeito kodą, kur jau tikrai reiks programuotojo.
Ar gali vartotojas visą tą pasidaryti pats? Iš principo gali, bet čia reiškia, ne padarai penkis žingsnius ir geri vyną, o sėdi, studijuoji Magento sistemą, serverio konfigūravimo niuansus, galima sakyti, pats išmoksti kaip reikia kurti eshopus, o tada jau gali ir pasidaryti. Tik vargu ar taip daryti verta, jei tiesiog reikia vieno eshopo.
Laukiau panašaus atsakymo. Ir tada kyla klausimas, kodėl vartotojas renkasi tokią sistemą, kaip Magento, kai rinkoje pilna kitokių (daug lengviau konfigūruojamų) produktų? ;)
-
Darbo specifika:
Padedu Juridiniams asmenis, taupyti pelna bei tureti rezerva kritiniu atveju.
Net įdomu išgirsti plačiau, kas čia per veikla tokia :)
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
Šis straipsnis – ne mano. Tačiau jis puikiai iliustruoja problemas skaitmeninėje erdvėje, su kuria susiduria verslas (net tokio dydžio, kaip turinčio 12 milijardų USD per metus apyvartą). Pateikiu Jums verstą straipsnio versiją. Originalas (ir darbą atlikę žmonės) yra čia.
Kaip pakeistas mygtukas $300,000,000 USD padidino metines svetainės pajamas
Labai sunku įsivaizduoti formą elektroninėje parduotuvėje, kuri galėtų būti dar paprastesnė: du laukeliai, du mygtukai ir viena nuoroda. Pasirodo, kad būtent ši forma atbaidydavo klientus nuo apsipirkimo vienoje iš didžiausių elektroninės prekybos kompanijų svetainėje. Atbaidė kaip reikiant – $300,000,000 USD per metus. O dar blogiau – elektroninės parduotuvės dizaineriai neturėjo menkiausio supratimo, kad yra tokia problema.
Forma buvo paprasta. Laukeliai buvo Elektroninis paštas ir Slaptažodis. Mygtukai – Prisijungti ir Registruotis. Nuoroda buvo Pamiršau slaptažodį. Tai buvo prisijungimo prie elektroninės parduotuvės forma. Su tokiomis formomis lankytojai susiduria visą laiką. Kaip galima tokioje formoje įžvelgti problemą?
Problema buvo ne formos išdėstyme ar struktūroje, bet tame, kurioje elektroninės parduotuvės vietoje tą formą pamatydavo klientai. Forma atsirasdavo tada, kai klientai susikraudavo norimas prekes į krepšelį ir paspausdavo mygtuką “Pirkti”. Ji atsirasdavo prieš tai, kaip klientas galėdavo užpildyti mokėjimo duomenis, kad atsiskaityti už perkamą produktą.
Svetainę kūrusi komanda šią formą sukūrė ir patalpino ten, kur ji buvo, turėdami specifinę užduotį palengvinti pirkimą pakartotiniems klientams. Juk pirmą kartą perkantys klientai nesupyks ir skirs šiek tiek laiko registracijai… Galų gale – jie gi dar sugrįš ir teigiamai įvertins tai, kad antrą kartą perkant, viskas bus daug greičiau. Visi taip laimi, teisingai?
“Aš čia ne tam, kad kurčiau santykius”
Mes atlikome praktiškumo testus su žmonėmis, kurie norėjo įsigyti tam tikrus produktus iš aukščiau minėtos elektroninės parduotuvės. Paprašėme jų, kad jie pasiruoštų norimų prekių sąrašus ir davėme pinigus, kad jie galėtų tuos pirkinius įsigyti. Viskas, ką jiems reikėjo padaryti – tai atlikti visą pirkimo procesą.
Mes klydome dėl žmonių, perkančių pirmą kartą. Klientai tikrai pyko dėl registracijos. Jie atsisakinėjo pirkimo, nes reikėjo registruotis. Kaip vienas iš tyrime dalyvavusių žmonių mums pasakė: “Aš čia ne tam, kad kurčiau santykius. Aš tik noriu kai ką įsigyti”.
Kai kurie pirkėjai negalėjo atsiminti, ar jų apsilankymas pateiktoje elektroninėje parduotuvėje buvo pirmasis ir kuo ilgiau jie negalėjo prie svetainės prisijungti, naudodami įvairias elektroninio pašto adresų ir slaptažodžių kombinacijas, tuo labiau jie nervinosi. Mes vis labiau stebėjomės, kaip žmonės nenori registruotis iš naujo.
Net nežinodami, kokia informacija bus reikalinga paspaudus mygtuką “Registruotis”, lankytojai tą mygtuką spausdavo kaip paskutinę galimybę ir vedami būtinumo. Dauguma garsiai išsakė mums nuomonę, kad elektroninės parduotuvės valdytojams reikalinga tik lankytojų asmeninė informacija, kad vėliau būtų galima juos “užversti reklaminiu šlamštu”, kurio niekas nenori. Kai kurie iš tyrime dalyvavusių žmonių prigalvojo ir kitokių priežasčių, kurios visos buvo susiję su privatumo pažeidimais. Nors realiai – elektroninės parduotuvės lankytojo registracijos forma reikalauja tik su pirkimu susijusių duomenų – vardo/pavardės, pristatymo adreso ir apmokėjimo duomenų.
Grįžtantys klientai taip pat nėra patenkinti
Pakartotinai apsilankantys klientai taip pat neišreiškė didelio pasitenkinimo. Išskyrus kelis, kurie atsiminė savo prisijungimo duomenis – dauguma vėl “pasimovė” su registracijos/prisijungimo forma. Jie negalėjo atsiminti elektroninio pašto adreso arba slaptažodžio, kuriuos naudojo registracijos metu. Didžiausia problema buvo besistengiantiems atsiminti elektroninio pašto adresą – per kelis pastaruosius metus tie adresai keitėsi ne vieną kartą.
Kai pirkėjas negalėdavo atsiminti elektroninio pašto adreso ar slaptažodžio – prasidėdavo “spėlionių maratonas”. Ir labai retai jis baigdavosi sėkmingai. Kai kurie vartotojai prašydavo, jog el. parduotuvės sistema atsiųstų jiems slaptažodį, tačiau tai vėl tapdavo problema, nes jie negalėjo atsiminti elektroninio pašto adreso, kurį suvedė registracijos metu.
Vėliau, mes atlikome specialų pardavėjo duomenų bazės analizę, kurios metu pamatėme, kad net 45% pirkėjų turėjo po kelias paskyras sistemoje. O kai kurie – netgi 10 paskyrų. Taip pat analizavome, kiek žmonių siuntė automatizuotus prašymus priminti slaptažodį. Užklausų skaičius sudarė vidutiniškai 160,000 per dieną. 75% iš lankytojų, prašiusių priminti jiems slaptažodį, taip ir nebegrįžo į parduotuvę, kad atlikti pirkimą.
Forma, kurios paskirtis buvo palengvinti pirkimo procesą, pasirodė naudinga tik labai mažam klientų ratui. Greičiau – ta forma kaip tik sukėlė priešingą efektą – mažino pirkimus. Daug pirkimų.
$300,000,000 USD vertės pataisymas
Dizaineriai labai paprastai pataisė klaidą. Jie panaikino mygtuką “Registruotis”. Vietoje jo, jie įkėlė kitą mygtuką – “Tęsti” ir pridėjo prie jo prierašą: “Jums nereikia sukurti paskyros tam, kad apsipirkti mūsų parduotuvėje. Tiesiog paspauskite mygtuką TĘSTI. Jeigu visgi norėsite, jog Jūsų apsipirkimas ateityje būtų greitesnis – po apmokėjimo turėsite galimybę susikurti paskyrą“.
Rezultatai: perkančiųjų lankytojų skaičius išaugo 45-iais procentais. Papildomi pirkimai sudarė $15,000,000 USD per pirmąjį mėnesį. Po pirmųjų metų, pardavimai išaugo $300,000,000 USD suma.
Savo autoatsakove radau pranešimą, kurį, praėjus savaitei nuo pakeitimų, paliko šios, 25 milijardų dolerių apyvartą darančios įmonės, vadovas: “Spool (problemą radusios dizainerių kompanijos savininko pavardė – aut. past.)! Tu – nerealus!” Ilgesnės žinutės aš ir nesitikėjau. Juk viskas, ką mes padarėme, tai tik pakeitėme mygtuką.
Straipsnis patalpintas iš Verslo Guru svetainės.
-
1. Nusiperki domeną;
2. Nusiperki hosting'ą;
3. Instaliuoji Magento TVS;
4. Instaliuoji pirktą temą;
5. Instaliuoji lietuvių kalbą
6. Geri vyną.
Realiai - nereikalingas joks programuotojas. Nematau nieko čia tokio reikalavimuose, kam reikalingas būtų programuotojas. Na... Nebent nori, kad prekės rodytų dvigubas kainas (LTL ir EUR), kaip kad reikalauja įstatymai. Va čia tai yra reikalų.
O daugiau - nieko tokio. Nelabai suprantu, ko Tu ieškai.
-
Taip, šiandien paliesime vieną iš pačių šlykščiausių temų (bent jau man) – telemarketingą ir pardavimus telefonu. Nėra baisesnio darbo už telemarketingo agento darbą. Lietuvoje tokie darbo skelbimai dar maskuojami kaip “pardavimų vadybininkas” ar net “pardavimų vadovas”.
Telemarketingo agento (skambinančio ir siūlančio) darbas yra “aktyvūs pardavimai”. Jeigu tai nėra nurodyta darbo skelbime – galite paskambinti duotu telefono numeriu (jeigu toks yra) ir tiesiog paklausti apie tai. Aktyvūs pardavimai – tai skambučiai pagal pateiktas duomenų bazes (kartais – net atsitiktinių numerių rinkimas) ir bandymas įsiūlyti produktą. Toks darbas pardavimuose kardinaliai skiriasi nuo tokio, kur klientai patys kreipiasi į Jūsų įmonę su užklausomis apie produktus (nors vis tiek reikia mokėti jiems tą produktą parduoti). Tai vadinama – pasyvūs pardavimai. Paaiškinau trumpai, bet, tikiuosi, aiškiai.
Na, bet jeigu jau įlipote į tą “aktyvių pardavimų” mėšlą (mano pačio pirmasis darbas gyvenime buvo būtent telemarketinge) – pateiksiu Jums kelis patarimus, kaip atlikti tą darbą efektyviau. Ir nesvarbu, ar dirbate toje srityje, ar tai daro Jūsų samdomi darbuotojai.
Požiūris
Visu pirma – turi pasikeisti Jūsų požiūris į šį darbą. Tikrai yra žmonės, kurie turi neįtikėtiną komunikabilumą ir gali telefonu parduoti tuščią skardinę nuo Pepsi. Visi kiti – turi į tokį darbą žiūrėti kaip į tobulėjimo ir verslo vystymo galimybę. Esu girdėjęs pasakymų, kad “beveik visi potencialūs klientai patys susisieks su tavimi”. Nesąmonė. Klientai su Jumis susisiekia tada, kai jau esate įsitvirtinę rinkoje, o ne žalias naujokas.
Nesistenkite parduoti telefonu!
Tai yra pati grubiausia klaida. Jeigu verslo, kuriame dirbate, vadovai galvoja kitaip – parodykite jiems šį straipsnį. Jeigu Jūs turite tokį verslą, kuriame Jūsų darbuotojai skambinėja visiems iš eilės ir siūlo Jūsų produktą (prekę/paslaugą) – dabar pat liepkite jiems sustoti, kol neperskaitysite šio straipsnio iki pabaigos.
Pirmasis skambutis turi būti skirtas pristatyti verslą, kurį atstovaujate, potencialiam klientui, kuriam galbūt reikia Jūsų paslaugų. Jeigu Jūs taisote kompiuterius – akivaizdu, kad skambutis tam, kas kompiuterio net neturi, yra tuščias laiko švaistymas. Tik nereikia užpulti manęs (ei, visi turi kompiuterius!) už tokį pavyzdį, nes tai – tik pavyzdys.
Taigi – pirmojo skambučio metu “pačiupinėkite” klientą, sužinokite, kas jis, ko jam reikia ir ar galite jam tai pasiūlyti. Užduokite jam klausimus, kurie ateityje padės Jums ir jam.
Kas taiso Jūsų kompiuterius? 98% atvejų Jūs gausite atsakymą.
Ar esate patenkinti teikiamomis paslaugomis? Vėlgi – pašnekovui atrodo, kad nuoširdžiai domitės jam teikiamomis paslaugomis. Pabandykite išsiaiškinti, kuo klientas nėra patenkintas. Jeigu Jūsų produktas gali išspręsti tą problemą – tai bus Jūsų stiprioji potencialaus pardavimo pusė.
Kada galėčiau Jums paskambinti? Nepamirškite, kad Jūsų skambutis gali būti atliktas ne pačiu tinkamiausiu pašnekovui laiku. Pasidomėkite, ar Jūsų pašnekovas gali skirti Jums kelias minutes tam, kad “padėtumėte efektyviau dirbti”.
Kada baigsis šiuo metu galiojanti kompiuterių priežiūros sutartis? Labai gali būti, kad tie, kuriems skambinate, jau turi sutartį su kompiuterių ūkį prižiūrinčia įmone. Tačiau tai nereiškia, kad skambutis yra beviltiškas. Kaip jau minėjau aukščiau – sužinokite, su kokiomis problemomis susiduria potencialus klientas, raskite sprendimą jų problemoms ir sužinokite, kada galite tą sprendimą pateikti.
Tikrai nereikia laukti, kol klientas “pats Jums paskambins”. Taip nebus. Beveik esu tuo tikras. Jeigu Jūs žinosite, kada baigiasi dabartinės jo sutartys – Jūs drąsiai galite skambinti tam klientui likus maždaug mėnesiui ar porai savaičių iki sutarties galiojimo laiko pabaigos ir pradėti derybas.
Paslaptis, kaip parduoti telefonu
Ar žinote, kokia yra pagrindinė sėkmingo pardavimo telefonu taisyklė? Kas įtakoja pardavimą? Žmogus. Visame šiame procese svarbiausias yra žmogus, kuris sėdi prie telefono ir bendrauja.
Jeigu turite tokius darbuotojus – paklauskite savęs: ar jie turi pakankamai žinių atlikti tai, kas jiems skirta? Kai mes atsiliepiame į skambutį – kiekvieną kartą darome tai kitaip: kai skambina mama – atsiliepiame su meile; kai skambina buhalteris – atsiliepiame nervingai; kai skambina klientas – atsiliepiame paslaugiai ir t. t. Ir kai suskamba telefonas, o ekrane – nežinomas numeris, mes atsiliepiame, paprastai, su savotišku “savisaugos mechanizmu” ir dažnai pamirštame, kad mes – verslininkai. Pamirštame tai ir išgirdę “laba diena, Jums skambina … iš …” dedame ragelį nepagalvoję, kad tas skambutis galėjo padaryti verslą efektyvesniu ar sutaupyti pinigų.
Socialiniai tinklai ir telemarketingo skambučiai
Apie tokią kombinaciją pagalvoja labai retas verslininkas. Ypač tuo metu, kai jo verslas socialiniuose tinkluose dar tik pradeda savo gyvavimą. O veltui…
Žmonės, kurie pirmieji spaudžia LIKE Jūsų verslo puslapyje, dažniausiai yra artimi Jums asmeniškai. Tai – Jūsų giminės, draugai ir panašiai. Jeigu pamatėte, kad Jūsų verslo puslapio fanu tapo Jums asmeniškai nežinomas žmogus – parašykite jam. Paklauskite, kas paskatino jį tai padaryti, kas jį sudomino? Užmegzkite pokalbį, bendraukite. Dabartinė socialinių tinklų raida ir sklaida suteikia Jums tokią galimybę. Pasinaudokite ja. Socialinių tinklų ir bendravimo juose pagalba, galite sužinoti potencialaus kliento telefono numerį ir paskambinti jam. Štai šiuo atveju – Jūsų skambutis nebebus jau toks “šaltas” ir niekam neįdomus.
Verslo vystymas skambučių pagalba
Turite suprasti, kad aktyvūs pardavimai nėra “šalti skambučiai” (angliškai vadinami cold calls). Tačiau tik tokiu atveju, kai tai daro tinkami žmonės, turintys atitinkamas žinias, reikiamą komunikabilumą ir būtiną produkto ekspertizę. Lietuvoje, deja, telemarketingo/aktyvių pardavimų vadybininkais samdomi žmonės, kurie neturi jokios darbo patirties. Ir kai per dieną jie išgirsta apie 100-140 “neįdomu” ir “eik n*” – tokių žmonių motyvacija dirbti reikiamą darbą greitai kinta.
Nesakau, kad nereikia tokio darbo. Sakau, kad jis turi būti atliekamas tinkamai. Žmonės, dirbantys aktyviuose pardavimuose, turi būti apmokomi, treniruojami, motyvuojami ir skatinami. Tada net blogiausi jų rezultatai viršys bet kokius geriausius, kuriuos Jūsų įmonė pasiekdavo anksčiau.
Straipsnis patalpintas iš Verslo Guru svetainės.
-
O gal kas žino kaip su ES verslo liudijimais, pvz norėčiau konkrečioje šalyje ar visoje ES išsiimt tam tikrus lietuviško Verslo liudijimo atitikmenius, kur sumokama suma už tam tikrą periodą fiksuota suma ir vykdai veiklas. Taip pat kaip tokius reikėtų vmi ar kam dar prisiduot?
Atsakymo ieškok aukščiau. ;)
-
Realiai - labai geras klausimas.
Remiantis vienu įstatymu - ES pilietis, gyvenantis kitoje ES šalyje ilgiau kaip 185 dienas per kalendorinius metus, automatiškai laikomas tos šalies, kurioje gyvena, pastoviu gyventoju. Tai reiškia, kad bet kokie mokestiniai santykiai su pilietybės šalimi turėtų būti nutraukti - deklaruotas išvykimas, pakeistas vairuotojo pažymėjimas, pajamos gaunamos į tos šalies, kurioje dabar gyveni, banko sąskaitas ir mokami atitinkami mokesčiai.
Remiantis kitu įstatymu - bet kuris ES pilietis turi teisę nevaržomai vystyti veiklą bet kurioje ES šalyje. Tačiau toje šalyje, kurioje gaunamos pajamos, tų pajamų gavimui turi būti kažkoks teisinis pagrindas (IV, IĮ, UAB, MB ir panašiai).
Atsižvelgiant į tai, kad VMI svetainėje yra nurodyta, jog gali būti vykdoma "Nuolatinio Lietuvos gyventojo vykdoma individuali veikla" ir "Nenuolatinio Lietuvos gyventojo vykdoma veikla per nuolatinę bazę" - klausimas yra labai sunkus. Manau, kad turi registruoti veiklą VMI ir mokėti mokesčius Lietuvoje. Bet... Tai nebus tie mokesčiai, kaip pastoviam Lietuvos gyventojui.
Atsakymas - Taip ,cia jei kyla abejoniu ar moketi musu valstybei mokescius :)Va tamstai pavyzdys kokie netobuli Lt salies istatymai (siaip kaip salis ji nera bloga,yra ir geru dalyku :lol: )
Pilietybė, šiuo atveju, yra ne prie ko. ;)
- ModestasV , Auksinis ir andrius12345 sureagavo į tai
-
3
-
Man visuomet buvo labai įdomu, ką galima norėti įjungti savo išmaniąjame telefone per nuotolį? Gal pasidalinsite įžvalgomis?
-
-
“Jeigu Jūs turite labai daug darbo ir esate labai užsiėmę, o Jūsų vadovaujami žmonės – ne, tai reiškia, kad esate blogas vadovas”. Galite užsirašyti, pasižymėti, išsiraižyti savo darbo stale, pašventinti ir padainuoti “aleliuja”. Bet tai yra visiška tiesa.
Nežinau, kiek kartų savo gyvenime pagaunu save darant viską už kitus. Kiek kartų pagalvoju, kad mane supa nepakankamai žinių/kvalifikacijos turintys žmonės ir niekas už mane to, ką reikia padaryti, nepadarys geriau. Ir labai gali būti, kad Jūs esate lygiai tokie patys kaip ir aš. Jūs norite, kad darbas būtų atliktas taip, kaip patys jį įsivaizduojate. Jūs jaučiatės, kad tik Jūs žinote, kaip tą darbą padaryti.
Tiesa ta, kad Jūsų kolegos/pavaldiniai tikrai nežino, kaip padaryti tą darbą. Nes Jūs jiems to nesakote! Jie niekada to ir nesužinos, jeigu nepasakysite, neparodysite ir nesuteiksite galimybės išmokti tai daryti. Jie neturi galimybės ne tik padaryti to darbo, bet neturi ir galimybės to darbo padaryti greičiau/geriau/efektyviau nei jį padarytumėte Jūs. O gal to ir bijote?
Kad ir kokia už to slypi priežastis – psichologinė ar fizinė, mano užduotis yra padėti Jums tapti lyderiais. Tad tapkite jais! Paaiškinsiu, kaip tai darosi:
Raskite žmogų
Juk negalite vadovauti sienai, teisingai? Žmogus, kurio ieškote, gali būti tas, kuris turi mažiausiai darbo (ne viską už jį darote patys) arba yra tam darbui labiausiai tinkamas (dėl patirties, žinių ar kitų priežasčių). Žinoma, aš rekomenduoju rinktis tinkamą žmogų, o ne tą, kuris turi mažiausiai darbo. Juk neveltui jis turi mažai darbo, teisingai? Gal tas, kuris turi mažiausiai darbo, yra niekam tikęs ir todėl jam niekas to darbo daugiau ir neduoda? Gerai, ne apie jį dabar…
Pasirinkdami “tinkamą” žmogų, turite atsižvelgti į jo turimo darbo kiekį. Jeigu jis/ji yra labai užimtas (-a) – geriau būtų paieškoti ko nors kito. Nieko nėra blogiau, kaip užkrauti daug darbo turinčiam žmogui dar daugiau darbo. Net ir labai pajėgiam ir talentingam. Lengviausias pasirinkimas – žmonės, kurie yra netoliese (prie kito stalo, kitame kabinete ir pan.).
Duokite jam/jai darbą
Nenumeskite to darbo ant stalo kaip šunims numetamas kaulas. Maloniai, ramiai ir aiškiai paaiškinkite ką reikia padaryti. Pavyzdžiui, jeigu reikia padaryti “C” (o esate ties “A”) – paaiškinkite tiksliai, kas bus “C”. Jeigu reikia padaryti ir “B” (na, gal automatiškai šiame projekte “B” nepasidarys) – tuomet tai irgi reikia paaiškinti. Ir jeigu nepaaiškinsite – ne tik kad negausite “D”, bet gausite kažką panašaus į ď ḋ ḑ ḍ ḓ ḏ đ d̦ ɖ ɗ ƌ ᵭ ᶁ ᶑ ȡ ᴅ Dd ar net ȸ. Pastarojo nelinkiu niekam. Ir dar bus “B” praleista. Beje, visą procesą reikės (įprastai) paaiškinti tik vieną kartą. Jeigu reikės aiškinti daugiau – arba žmogus, kurį pasirinkote, yra netinkamas; arba Jūs…
Atsikabinkite
Šitas punktas kiek netikėtas, ar ne? Būkite laisvai pasiekiamas, bet nereikia stovėti darbą atliekančiam žmogui už nugaros. Nereikia pastoviai trintis prie/po/už jo stalo ir kas dvi minutes klausinėti “kaip sekasi?”. Leiskite tam žmogui atlikti pavestą darbą. Leiskite dirbti, klysti, aiškintis ir taisyti klaidas. Leiskite jam pačiam ateiti pas Jus ir pasakyti, kad darbas atliktas. Tada peržiūrėkite to darbo rezultatus ir išaiškinkite padarytas klaidas (jeigu tokių dar liko). Tada – leiskite jam/jai tas klaidas ištaisyti.
Kai viskas bus padaryta – padėkokite tam žmogui. Nes nuo šiol – tą darbą tas žmogus darys pastoviai.
Tikrai nėra lengva “paleisti” kai kuriuos darbus ir duoti juos atlikti kažkam kitam. Bet, kaip jau sakiau šio straipsnio pradžioje: jeigu Jūs turite labai daug darbo ir esate labai užsiėmę, o Jūsų vadovaujami žmonės – ne, tai reiškia, kad esate blogas vadovas.
Leiskite kitiems dirbti. Leiskite Jūsų vadovaujamiems žmonėms augti i rtobulėti. Tokiu būdu laimės visi.
Straipsnis patalpintas iš Verslo Guru svetainės.
- ReikiaPuslapio , wytcka1100 , aiwarazass ir 1 kitas sureagavo į tai
-
4
-
Naujasis KTU portalas gali labai daug ką pasakyti. 328 klaidos ir panašu, kad darė girtas dekanas, padedamas pirmoko.
-
Džiugu matyti, kad daugelis pasisakančiųjų vadovaujasi logika ir teisingu mąstymu apie verslo pradžią. Mano pozicija nebus nauja - savi pinigai (savi - tai ir artimųjų skolinti) plius investuotojai. Visu pirma - reikia mokėti pažiūrėti į savo verslo idėją kritiškai. Antra - nepatingėti ir apsilankyti keletoje konferencijų, kuriose lankosi "rimti verslininkai" ir nebijoti pasidalinti savo idėja ten. Išgirsi nuomones, kokių Tau nepasakys draugai ir/ar artimieji. Jeigu idėja gera - sulauksi susidomėjimo.
Svarbu yra mokėti pristatyti idėją ir save, kaip labiausiai tinkantį žmogų jos įgyvendinimui.
-
Kiek teko ten pažiūrėti - tai šablonai ten yra pilnai redaguojami: pradedant nuo išdėstymo ir baigiant spalvomis. Be to - MailChimp siunčiami naujienlaiškiai yra prisitaikantys prie įrenginio, kuriame bus atidaryti (responsive). Ir tai nieko nekainuoja. Tiesiog pateikiau savo pastebėjimą ir tiek.
-
Klausimas - kam kažką karpyti ir pan, jeigu yra tokie nemokami įrankiai kaip MailChimp ir pan?
Tinklinis marketingas (MLM), I dalis. Perpildyta rinka.
Marketingas
Atrašyta
Gerbiamasis,
Mano pateiktos nuorodos yra kaip tik labai į temą. Jeigu nepastebėjai - tema yra apie MLM. Pateiktos nuorodos yra į FTC (Lietuvoje alternatyva būtų VTAT) sprendimus JAV, kur MLM kompanijos buvo apkaltintos tuo, kad naudoja piramidės schemą. Amway, beje, taip pat buvo FTC nubausta 1979 metais, vėliau - dar 1986. Deja, tačiau taip ir nebuvo įrodyta, kad Amway yra piramidė. Čia, kaip sako teisininkai - "kiekvienam įstatymui yra apstatymas". Amway atitinkamai keičia savo "verslo praktiką" ir laviruoja ant tos plonos ribos tarp MLM ir piramidės. Galų gale - tie patys IBO (Independent Business Owner) buvo "išrasti", siekiant atsikratyti bet kokios atsakomybės už veiklos vykdymo pažeidimus. Amway laikosi paprastos politikos - "mes gaminame produktus, o jau kas ten ir kaip juos pardavinėja - tai ne mūsų reikalas". Tuomet - labai paprasta nusimesti nuo savęs praktiškai bet kokius kaltinimus.
Tačiau ir tokia verslo vystymo politika nepadėjo išvengti 2010-11-03 "susitarimo" Kalifornijos teisme dėl kaltinimų aukščiausio lygio distributoriams sukčiavimu, reketu ir piramidės verslo praktika (šaltinis čia). Ir nors "susitarimo" pasiekimas teisme nereiškia, kad kompanija "pripažįsta savo kaltę" (deja, įstatymai JAV tai leidžia) - kompanija tikrai ne "iš lempos" susimokėjo $34,000,000 USD grynais ir $22,000,000 USD produktais, kad tą susitarimą pasiekti.
Jeigu labai nori - gali labai greitai rasti viską apie kiekvieną kompaniją, kuri balansuoja ant tos legalumo ribos tarp MLM ir piramidės. Mano straipsnyje kalbama ne apie tai. Jame kalbama apie MLM kompanijas ir jų naudojamą verslo modelį, elementarių verslo dėsnių nesilaikymą ir panašius dalykus.
Jeigu Tau reikia atskiro išaiškinimo, tai skirsiu šiek tiek savo nieko verto laiko ir paaiškinsiu... Štai čia yra Amway oficialus dokumentas, kurį juos įpareigojo paskelbti teismas. Ir jie privalo jį skelbti kiekvienais metais. 4-tame to dokumento puslapyje (ir kiekviename po to), apačioje, yra labai smulkus raštas, kuriame rašoma, jog vidutiniškai Amway distributorius uždirba... $202 USD per mėnesį. T.y. - 550,37 LTL šiandienos kursu. 550 litų per mėnesį! Tu gal juokauji? Darbo biržoje bedarbio pašalpa yra didesnė :lol:
Atleisk, bet tikrai nemanau, kad esi pozicijoje dėstyti apie mano rašomų straipsnių kokybę. Nors, kiekvienas turime savo nuomonę ir teisę ją garsiai išreikšti. Aš, talpindamas savo straipsnius čia, savotiškai sutinku išgirsti visokias nuomones jų (ir savo) atžvilgiu. Tačiau, nors mano straipsniai atsakyti negali - aš tai galiu padaryti. ;)