Pereiti prie turinio

IdejosVerslui

VIP nariai
  • Pranešimai

    872
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    63
  • Atsiliepimai

    100%

IdejosVerslui Pranešimai

  1. Dirbant su tarptautiniais partneriais visų pirma tavęs ieškos internete. Lietuvoje daugelis HR nežino kas yra Linkedin ir kaip juo naudotis, jie nesigilina į žmones. Jeigu planuojate savo ateitį sieti su užsieniu patarčiau būti aktyviems Linkedin, ne tik susikurti tvarkingą profilį, tačiau: Like'int, Share'int, rašyti žinutes ir dalintis savo žiniomis. Labai svarbu šiame tinkle girtis savo pasiekimai, įgyvendintais projektais ir pan.

     

    LinkedIn'e esu jau daug metų. Ir galiu pasakyti, kad ten yra praktiškai visų stambiausių įmonių HR darbuotojai. Personalo atrankos agentūros ten iš viso yra visos ir labai aktyviai dirba ;)

  2. - Laba diena. Sakykite, o Jūs anksčiau esate darę mėsainius?

    - Taip!

    - O kaip daromas mėsainis?

    - Na, tam reikia bandelės, jautienos paplotėlio, salotos, pomidoro, svogūno, marinuoto agurko ir pomidorų padažo.

    - Geras. Sakykite, o Jūs turite tuos mėsainius?

    - Ne, bet mano draugai juos daro.

    - O gal tie Jūsų draugai yra raštu parašę receptūras? Na, kiek ir ko dedama, ir pan.?

    - Ne, jie tiesiog juos daro.

    - Tuomet, mes gaminsime savo mėsainius.

    - OMG, n00bai!!! Aš jus užteisiu!

     

    Gera Dovana vs jaunuolis case-law.

     

    #nuobodu

  3. O tu supranti, kas toje citatoje rašoma, ar tiesiog užsimerkęs kartoji savo? Čia žurnalistai buitiškai tai vadina "idėjos plagijavimu". Bet ieškinys ne dėl kažkokios idėjos kopijavimo - net tokio pagrindo paduoti ieškinį nėra, o dėl konkrečios su projektu susijusios informacijos panaudojimo, kuri ir atitinka šitą komercinės paslapties apibrėžimą. Ieškovas sužinojo susitarimų su įžymybėmis sąlygas, pačių sveikinimų gamybos organizavimo procesą, o tai yra nevieša, komercinio ir organizacinio pobūdžio informacija.

     

    heksagonai - Tu nesi kvailas, aš irgi ne itin žemo intelekto. Dabar pats sau sąžiningai atsakyk - ar daug reikėtų "paslapčių sužinoti", jei norėtum staiga pats tokia veikla užsiimti? :) Nes tai - ne Coca-Cola gamybos procesas. GD norėjo pirkti veikiantį projektą, su sutartimis, su žvaigždžių kontaktais ir pan. Kalbėjo, kalbėjo, o pasirodė, kad jokių sutarčių nėra, yra tik "kentai" ir "draugeliai", o "verslas" (jau kitaip ir nesigauna pavadinti, tik kabutėse, kai nieko nėra) - tai grynai "draugelių susitarimai". Aš irgi žinau tikrai nemažai žymių žmonių ir tokio "portalo" pardavimas be jokių raštiškų sutarčių - yra visiškas oras. Komercinė paslaptis? Kurioje vietoje? :) Kaip toks verslas organizuojamas? Turint IQ bent 100 punktų - veikimo mechanizmas tikrai nėra iš kvantinės fizikos srities. Ir kai normalus verslas mato, kad nupirks š..., nors pati idėja potencialą turi - tai netrukdo jiems kurti analogiško produkto. Taip gimsta konkurencija.

  4. Sutartis nebūtinai yra rašytinė. Jei pavyzdžiui emailu susideri dėl sąlygų, gauni paslaugą, už ją sumoki - tai yra sutartis ir teismas ją pripažįsta. O tas buvo - susitarimai su įžymybėmis, valandiniai įkainiai, realūs apmokėjimai, čia nebuvo vien tik idėja, o realiai veikiantis portalas. Ok, suprantama, kad pirkėjui gali nepatikti, kad nėra rašytinių sutarčių ir dėl to atsisakyti pirkti. Už tai niekas ir nekaltintų. Bet juk konfliktas ne dėl to. Čia "Gera dovana" bando kažkaip tą situaciją pateikti, atseit jis pyksta, kad mes nepirkome projekto. Bet jie kaltinami ne dėl to, kad atsisakė pirkti, o kad pasinaudodami ta informacija - padarė savo. O dėl to "Geros dovana" neturi argumentų. Vien tik, kad tai ne nauja idėja, pasaulyje jau yra tokių projektų. Bet jie sužinojo ne tik idėją, o detalią komercinę informaciją, susitarimų su įžymybėmis sąlygas, pavyzdžiui valandinius įkainius, dar jiems nepatiko tai, kad su skirtingais atlikėjais įkainiai skirtingi. Ir jie tuo pasinaudodami padarė savo. Ir netgi ne kažkada vėliau, jau nusprendę nebepirkti sukūrė, o dar derybų metu, klausinėdami visų detalių, patys kūrė analogišką projektą. Tai ir yra neteisėtas komercinės paslapties panaudojimas.

     

    Pasidalinsiu kai kuria informacija apie tai, nes matau, jog čia tikrai nemažai žmonių, manančių, kad "idėja yra verta pinigų". Šiame forume buvo ne viena diskusija ta tema ir jų dar bus ne ką mažiau. O dabar - iš teisinės pusės:

     

    Informacija laikoma komercine (gamybine) paslaptimi, jeigu ji turi tikrą ar potencialią komercinę (gamybinę) vertę dėl to, kad jos nežino tretieji asmenys ir ji negali būti laisvai prieinama dėl šios informacijos savininko ar kito asmens, kuriam savininkas ją yra patikėjęs, protingų pastangų išsaugoti jos slaptumą (CK 1.116 str. 1 d.).

    Remiantis šiuo kodekse pateikiamu komercinės (gamybinės) paslapties apibrėžimu, taip pat Reglamento Nr. 240/96 10 straipsnyje pateikiamomis sąvokomis, išskirtina keletas kriterijų, kurių pagrindu tam tikrą informaciją galime laikyti tokia paslaptimi:

    pirma, tam tikros esamos ar būsimos informacijos komercinio (gamybinio), technologinio, techninio, organizacinio pobūdžio vertingumas, reikšmingumas ir naudingumas bendrovei siejamas su viešu jos neatskleidimu (slaptumas) ir

    antra, informacijos savininkas ar asmuo, kuriam savininkas ją yra patikėjęs, imasi konkrečių priemonių (atitinkamai ją formalizuoja, nustato tam tikrus apsaugos kriterijus ir pan. (identifikavimas), kad tokia informacija nebūtų viešai atskleista.

    Taigi informacija, kurią bendrovė laiko ar ketina laikyti komercine (gamybine) paslaptimi, turi būti slapta, labai svarbi ir identifikuojama tinkamu būdu (Reglamento Nr. 240/96 preambulės 5 punktas).

    Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 3 str. 19 dalyje apibrėžiama informacijos, kaip „komercinės paslapties“, sąvoka taip pat siejama su anksčiau straipsnyje nurodytais kriterijais, išskiriant informaciją, kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus negali būti laikoma komercine paslaptimi, pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos produktų saugos įstatymo 15 straipsnyje numatyta, kad tokie produkto duomenys kaip produkto pavadinimas, potencialiai pavojingos produkto sudedamosios dalys ir pan. negali būti komercine paslaptimi.

    Pabrėžtina, kad informacija, kuriai taikomi nurodyti kriterijai, gali būti laikoma komercine (gamybine) paslaptimi tik tuo atveju, kai teisių į ją apsaugai nėra taikomos intelektinės nuosavybės apsaugą reglamentuojančios teisės normos, pavyzdžiui, tokia informacija nelaikoma pramoninės nuosavybės objektu (išradimu, naudinguoju modeliu, pramoniniu dizainu ir kita), autorių teisių objektu ir pan. Tai patvirtina ir Reglamento Nr. 240/96, taikomo tiek „gryniems“ patentų licenciniams susitarimams, „gryniems“ gamybinės patirties (paslapties) licenciniams susitarimams, tiek ir „mišriems“ susitarimams dėl patentų ir gamybinės paslapties, „siekiant skatinti techninių žinių skleidimą Bendrijoje ir techniškai tobulesnių gaminių gamybą“, nuostatos, kuriomis remiantis nepatentuota technine informacija, t. y. komercine paslaptimi, gali būti gamybos procesai, receptai, formulės, brėžiniai ir pan. (Reglamento Nr. 240/96 preambulės 4 punktas).

     

    Pati idėja yra neapčiuopiama ir nėra originali, turinti kažkokį "slaptą ingredientą" ir panašiai. Todėl, ji negali būti laikoma komercine paslaptimi ir šioje istorijoje figūruojantis jaunuolis nieko nelaimės. Čia lygiai tas pats, kaip kad bet kuris pažinčių portalas paduotų kitą portalą į teismą, kad šis sukūrė pažinčių portalą. :)

  5. Šiame straipsnyje yra nuoroda į kitą straipsnį apie "laisvės" mitus ir kitus dalykus. Ten, beje, labai aiškiai galima palyginti nuosavą verslą su samdomu darbu. Kiekvienas iš šių dalykų turi savo pliusus ir minusus. Tačiau, iš esmės, ReikiaPuslapio yra teisus (keista forume vadinti ne vardu :lol: ) - dauguma žmonių nori būtent ne nuosavo verslo (ir visų, su tuo susijusių, dalykų), o "verslo rezultato". Kas yra pasiekiama per tikrai netrumpą laiką.

  6. O pavyzdžiui taip: reklamuoti jog įprastas pienas kenkia, o sojos pagrindu sukurtas pieno gėrimas yra sveikiau nei pienas. Ir be abejo pradedam siūlyti kelių rūšių sojos gėrimus...

     

    T.y. dirbtinai sukuriam problemą ir jai pasiūlome išeitį.

     

    Farmacijos, grožio pramonė sėkmingai išnaudoja šį modelį. Technologijos srityje be abejo kiek kitaip.

     

    Įprastai - dirbtinai sukurta problema nespėja paplisti. Ypač - dabartiniame, technologijų, amžiuje. Atsižvelk į tai, kad tokiu principu dirba praktiškai visos tinklinio marketingo kompanijos: "oi, ten parduotuvėje tai š*das... Štai mūsų produktas tai ohoho koks geras" ir panašiai. Ar matome jų ženklų augimą ir rinkos dominavimą? Ne. Nes jie kuria dirbtinę problemą ir jų produktas niekuo nepranašesnis, nei esantis parduotuvės lentynoje.

  7. "Bet koks verslas turi spręsti kažkokią problemą" - ar tikrai? Man rodos Kaspersky yra pasakęs jog reikia SUKURTI mobilių antivirusinių programų aplikacijų paklausą.Tad klausimas - ar neįmanoma susikurti pačiam verslininkui tos taip reikalingos paklausos įteigiant klientui jog jam to ar ano iš tiesų reikia?

     

    Jei laukti paklausos rinkoje ir ją pastebėti - manau čia jau būtų vėlavimas į traukinį, nes pastebėjus paklausą beveik visuomet bus atsiradusi konkurencija ją patenkinančiai verslo šakai plėtoti.

     

    Esu minėjęs straipsnyje Steve Jobs. Jis, kurdamas iPhone, sakė: "vartotojas nežino, ko jam reikia ir mūsų užduotis yra parodyti jam tai". Ir jiems pavyko. Toks verslo modelis itin retai pasiteisina, bet tikrai yra išimčių. Kita vertus - viskas priklauso ir nuo atitinkamo laiko, pateikimo ir daugelio kitų dalykų. Pavyzdžiui - mobilus laikrodis tikrai nebuvo naujiena ir Microsoft buvo jį sukūrę prieš 10 ar 12 metų. Tačiau... Tam nebuvo tinkamas laikas, nebuvo tinkama rinka ir panašiai. Dabar, Apple išleidžia analogišką produktą ir jis yra sėkmingas. Pavyzdžių galima pateikti daug. Kalba daugiau eina apie tai, kaip ir kada imtis savo verslo.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...