-
Pranešimai
872 -
Užsiregistravo
-
Lankėsi
-
Laimėta dienų
63 -
Atsiliepimai
100%
Turinio tipas
Forumas
Kalendorius
Parduotuvė
Akademija
Skelbimai
IdejosVerslui Pranešimai
-
-
Jei jis mano, kad cia kelis straipsnius ikele ir jis jau visu stabas tai jis klysta. Jei jau zmogus kazkoks ten ale verslo konsultantas ir kontaktose nera ofiso adreso, vardo ir pavardes, partneriu kuriuos konsultuoja - tai man svelniai tariant juokinga. ir dar adsense i svetaine isidejas. na cia visai pribaige. paklikinau :).
Ne visi dieną mato... Jeigu atkreipei dėmesį - prie kiekvieno straipsnio portale, yra "autorius". Prie "autoriaus profilio" - yra vardas, nuotrauka ir dvi nuorodos: viena į LinkedIn, kita - į Facebook. Abiejuose nurodytas tiek vardas, tiek pavardė. LinkedIn'e - ir partneriai nurodyti, kuriuos galima nurodyti (nevaržo konfidencialumo sutartys).
Bandai įkąsti, tik dantų pas Tave, mielasis, nėra. Ir dar daug žolės apkakoti reikia, kad pasiekti mano "kelių straipsnių" lygį. Tau duodami normalūs patarimai ir vietoje to, kad atkreipti dėmesį į tai, kas sakoma - Tu šoki į akis ir bandai demonstruoti "koks esi geras" ir "kokia gera Tavo idėja". Jeigu nepastebėjai, aš kreipiuosi "Tu", bet rašau tą žodį iš didžiosios raidės, kas parodo pakankamą pagarbą. Jeigu Tau rusų forumai yra "autoritetas" - ten siūlau ir lankytis.
Diskusija baigta.
-
Verslo idėja galvoje - tai ne idėja, o svajonė ;) Svajok toliau ;)
-
EDIT: pataisiau kelias klaideles ir pamačiau, kad nėra nuorodų į šaltinius. Pataisyta.
-
Mintys geros. Tik antraštė apie Apple ir greičiausiai apie vakar eventą, o 80% straipsnio apie Jobs ir rinkos tyrimus. Norėjosi daugiau minčių apie tai kuo ir kodėl DABAR nustebino ir kokie iš vakar dienos produktų yra svarbiausi ir kuom.
Žinok, kolega, kažkaip vengiu atlikinėti "produktų apžvalgą". Praėjusį kartą rašiau apie Apple Keynote, kai buvo pristatyti iPhone 6/6+, bet šį kartą pagalvojau, kad įdomiau būtų pateikti, kodėl jie vis sugeba mus, vartotojus, nustebinti. Vėl nepataikiau, matyt :lol: Per mažai rinkos tyrimų darau :)
Asmeniškai aš - labai "užskaitau" vakar pristatytą "Research Kit". Tai - nuostabus produktas, kuriantis milžinišką vertę. O ko vertas Apple žingsnis, kad padarė šį produktą "Open Source"... Iš tikrųjų - medikai susiduria su milžiniška problema medicininiuose tyrimuose - žmonių nenoru juose dalyvauti. Dabar - viskas bus kitaip. Tam, kad dalyvauti tyrimuose, nereikės pastoviai lankytis ligoninėse, bus galima iš karto pranešti apie kažkokius pokyčius, pastebėjimus ir tai tikrai paskatins naujų vaistų ir/ar gydymo metodų atradimus. Nepakartojamas produktas.
- ReikiaPuslapio , kloppy ir Druski sureagavo į tai
- 3
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
Vakar vakare patogiai įsitaisiau priešais iPhone ekraną ir įsijungiau taip lauktą Apple Keynote pranešimą. Esu jau rašęs apie tai, ką dauguma žurnalistų praleido pro akis, kai Apple pristatė iPhone 6 ir iPhone 6 Plus. Tačiau ir šį kartą Apple visus nustebino. Vėl. Dar kartą. Ir tokių „kartų“, manau, bus dar ne vienas.
Jau pilnas internetas straipsnių apie tai, koks brangus naujasis Apple Watch Edition (pagamintas iš 18 karatų aukso), kainuosiantis 10,000 USD. Rašoma ir apie tai, kaip Apple vaikosi prabangos, kodėl tik viena USB-C (naujasis standartas, kurio dėka jungtis gali tiek atlikti įkrovimo fukciją, tiek USB, tiek video išėjimo funkciją ir taip toliau) jungtis naująjame MacBook ir panašiai. Ir vėl niekas nepastebi svarbiausio dalyko, kuris buvo pristatyme – žmonių galimybės kasdien dalyvauti medicininiuose tyrimuose ir tam reikalingos programinės įrangos kodo paskelbimo viešai (Open Source). Tikrai galėčiau parašyti straipsnį apie būtent šios technologijos naudą žmonijai, apie tai, kokį milžinišką žingsnį žengė Apple, tačiau straipsnis bus kiek apie kitką: kaip Apple sugeba mus nustebinti?
Verslo forumai ir diskusijos LinkedIn’e „sproginėja“ nuo komentarų ir pasisakymų Apple tema. Vienas dalykas, kuris tikrai man užkliūna, yra žmonių pasakymas, kad „Steve Jobs netikėjo rinkos tyrimais ir jam jų nereikėjo„. Tai, švelniai tariant, yra nesąmonė ir Jobs’o žodžių iškraipymas. Nejaugi tikrai manote, kad įmanoma sukurti pačią brangiausią (ir daugiausiai vertą; ir turinčią daugiausiai pinigų) kompaniją pasaulyje, netiriant ir/ar nesuprantant vartotojų bei jų elgsenos ar poreikių?
Didžioji dauguma „naujai iškeptų“ verslininkų mano, kad rinkos tyrimai (net ne produkto, o net pačios verslo idėjos) juos tik „sulėtins“, o gal net stipriai sukritikuos produktą, kad reikės jo atsisakyti „taip ir nepristačius jo plačiąjai visuomenei“. Pateiksiu Jums pavyzdį, kaip yra iš tikrųjų: visai nesenai, viename verslo forume, jo narė (kiek pamenu – tai buvo mergina) tiesiai-šviesiai paskelbė savo verslo idėją ir paprašė kitų narių tą idėją įvertinti. Tai, mielieji, ir yra savotiškas rinkos tyrimas. Labai didelė dauguma narių palaikė idėją puikia ir naudinga (tame tarpe ir aš), pateikė kelis patarimus, kaip pagerinti procesą, padaryti idėją efektyvesnia ir taip toliau. Mano subjektyvia nuomone – tai yra tikrai geriau, nei „slėpti idėją“, užsidaryti rūsyje, gaminti produktą, investuoti į sklaidos kanalus ir… Galų gale suprasti, kad niekam to produkto nereikia. Kuriuo atveju pralaimėsite labiau? Pasidalinę mintimi ir atlikę rinkos tyrimą, ar tyliai pagaminę niekam nereikalingą ir neįdomų produktą, į kurį būsite investavę ne tik laiką, tačiau ir pinigus? Pagalvokite apie tai. Ir skaitykite toliau.
Ką Steve Jobs iš tikrųjų sakė
Kai buvo planuojama kurti Apple Macintosh (oficialiai pristatytas 1984 m.), kažkas iš kūrėjų komandos pasiūlė atlikti rinkos tyrimus, „kad suprasti, ko nori klientai“. Steve Jobs atsakymas buvo kategoriškas: „Ne, nes klientai nežino, ko jie nori, kol mes jiems to neparodėme„. Tą dieną, kai Apple Macintosh buvo pristatytas visuomenei, „Popular Science“ žurnalo reporteris paklausė Jobs’o apie tai, kokius rinkos tyrimus Apple atliko. Steve Jobs atsakymas: „Kokius rinkos tyrimus atliko Alexander Graham Bell prieš tai, kai išrado telefoną?”.
Steve Jobs tikrai pasižymėjo labai dviprasmiškais išsireiškimais, kuriuos tikrai galima suprasti dvejopai. Vien pagal tai, kas yra pateikta aukščiau, galima lyg ir daryti išvadą, kad jis tikrai buvo nusistatęs „prieš“ rinkos tyrimus. Tačiau yra dar kai kas, ką Steve Jobs yra sakęs:
- Kai kurie žmonės sako: „Duokite klientams tai, ko jie nori“. Tačiau tai nėra tas būdas, kuriuo remiantis aš dirbu. Mūsų darbas yra suprasti, ko nori klientai, dar prieš tai, kaip jie patys tai supras. Berods, Henry Ford’as (pirmojo automobilio kūrėjas – aut. past.) yra pasakęs: „Jeigu aš būčiau paklausęs savo klientų, ko jie nori, jie būtų man atsakę, kad nori greitesnio žirgo“. Žmonės nežino, ko jie nori, kol jiems tai nėra parodoma. Todėl aš nepasitikiu įprastiniais rinkos tyrimais. Mūsų užduotis yra perskaityti tai, kas dar ant popieriaus nėra parašyta.
Ir belieka tik sutikti su šiais išsireiškimais. Tikrai negalima tirti rinkos ir klausinėti (potencialių) klientų „ko jie nori“. Tačiau ši klaida yra daroma vėl, ir vėl, ir vėl… Ši klaida kartojama praktiškai kiekvieną dieną ir tai daro tikrai nemažas kiekis verslo savininkų. Norite pavyzdžio? Prašom:
http://www.verslo.guru/wp-content/uploads/2015/03/Fiat_Multipla_25-1024x682.jpg
Štai Jums automobilis, kuris buvo sukurtas remiantis tik tuo, „ko nori klientai“. Komentarų, manau, nereikia?
Rinkos tyrimai, kurie yra naudingi
Pirma – turite pilnai ištirti Jūsų (potencialių) klientų įpročius, įsitikinimus ir dar nepatenkintus poreikius. Negalima klausti žmonių „ką mes galime išrasti, kas padarytų Jūsų gyvenimą lengvesniu?“. Vietoje to – stebėkite savo klientus, nagrinėkite duomenis, srautus, interesus, užsiėmimus ir problemas. Esu jau ne kartą minėjęs, kad tam, jog suprasti savo klientus, Jūs turite galvoti kaip klientas. Neseniai viena įmonė paprašė nustatyti, kokių produktų nėra jų ir konkurentų parduotuvėse, pateikti tų produktų sąrašą ir pagrįsti, kodėl tie produktai turėtų atsirasti Lietuvos rinkoje. Tai atlikęs ir pateikęs sąrašą, gavau atsakymą:
- Mes dvi kategorijas produktų iš šio sąrašo turime.
- Ne, neturite.
- Kaip neturime, jeigu turime?
- Neturite, nes aš, kaip klientas, ieškojau būtent šių produktų ir neradau. Neradau ten, kur tikėjausi juos rasti, o ieškoti kažkur toliau – nesivarginau. Elgiausi taip, kaip būtų pasielgęs bet kuris klientas. Ir mano, kaip „kliento“ akimis – Jūs to produktų neturite.
Jeigu bandote būti inovatyvūs savo versle – Jūsų užduotis yra suprasti kliento požiūrį, elgseną, mąstymą. Turite „nuspėti“ sekančius kliento žingsnius ir norus. Ir kai sugebėsite tai padaryti, galėsite sukurti tikrą inovaciją – produktą (prekę/paslaugą), kuris maloniai nustebins Jūsų klientą.
Ir šioje vietoje, Steve Jobs buvo genialus. Jis puikiai nuspėdavo tai, ko gali užsimanyti klientas. Jis matė, kad žmonėms įdomu naudotis kompiuteriais, tačiau malonią naudojimosi patirtį užgožia naudojimosi komplikuotumas. Jis suprato, ko nori žmonės iš savo MP3 grotuvų, kas laukia telefonų ir taip toliau. Ir netgi mano aukščiau minėtas Apple Watch nėra naujiena rinkoje. Bill Gates ir Microsoft pristatė tokią „naujieną“ dar 2002 metais. Tai buvo SPOT (Smart Personal Object Technology) laikrodžiai. Tiesa, po 10-ies nesėkmingų metų, 2012-ųjų sausio 01 dieną, Microsoft laikrodžių veikimą palaikanti technologija buvo išjungta. Pačių laikrodžių pardavimai buvo sustabdyti dar 2008-aisiais, tačiau Jūs, manau, net nežinojote, kad toks produktas iš viso buvo rinkoje. Ir štai dabar, praėjus 7-eriems metams, Apple pristato „naują/nenaują“ produktą. Ir tai jie daro todėl, kad atliko pakankamai rinkos tyrimų, ko reikia žmonėms.
Kai Steve Jobs sakė, kad nepasitiki rinkos tyrimais – manau, jog jis turėjo omenyje tai, jog didžioji dauguma kompanijų rinkos tyrimus atlieka neteisingai. Visus Apple gaminamus produktų prototipus Steve Jobs’as testuodavo asmeniškai. Tačiau į tuos produktus jis mokėjo pažiūrėti ne kaip įmonės vadovas, o kaip paprastas klientas. Galbūt todėl Apple produktai vis dar „diktuoja madas“? Net kai nebėra įmonės įkūrėjo – yra likęs jo požiūris į teisingą rinkos tyrimą.
Svarbiausi yra žmonės, o ne skaičiai
Didžioji dauguma rinkos tyrimus atliekančių kompanijų (ar kompanijų padalinių) generuoja skaičius. Ir tai yra „sausi skaičiai“ – kiek žmonių patinka/nepatinka parodytas produktas, kiek iš jų jį pirktų ir panašiai. Šiose kompanijose/padaliniuose dažniausiai dirba žmonės, kurie įprastai dirba su skaičiais ir žiūri tik į skaičius, kad „nuspėti“ produkto sėkmę. Tai yra neteisingas požiūris. Vietoje to, kad klausti (potencialių) klientų „ar Jums patinka šis produktas?“, reikia klausti „kas Jums šiame produkte patinka ar nepatinka?“. Atsakymai į šį klausimą bus daug vertingesni tyrimo prasme, nei sausi skaičiai. Dėka atsakymų į tokį klausimą, galite sukurti tikrai išskirtinį ir reikalingą produktą.
Niekada neatlikinėkite tyrimo, kad kažką „patvirtinti“
Tikrai yra tekę girdėti tokius žodžius: „mums tikrai patinka ši mintis, tačiau reikia atlikti rinkos tyrimą, pažiūrėti, kaip į tai reaguoja (potencialūs) klientai“ arba „investuotojas nori nešališko patvirtinimo, kad šis produktas yra reikalingas/veikia“. Patikėkite – visada galima organizuoti tyrimą, kuris „patvirtintų“ arba „paneigtų“ praktiškai bet ką. Tyrimu galima „papasakoti“ bet kokią istoriją, kad gauti siekiamą rezultatą. Šioje vietoje pasiūlyčiau pažiūrėti, kaip tai daro politikai, tačiau Lietuvoje ši praktika politikams netaikoma. Kad ir ką jie darytų – jie daro tai neteisingai.
Rinkos tyrimai turi būti atliekami tik dėl dviejų priežasčių: idėjos testavimui arba siekiant pagerinti produktą (prekę/paslaugą). Kiti tyrimai yra bereikšmiai ir juos atlikdami, greičiausiai, gausite neteisingą rezultatą.
Tikrai galima sutikti nemažai verslininkų, kurie tiki savo idėja (kas yra sveikintina), tačiau netiki „rinka“. Ir nemaža jų dalis remiasi būtent Steve Jobs’o pasisakymais. Nors jo žodžiai yra teisingi – manau, neteisinga jų interpretacija. Nesuprasdami, ko reikia Jūsų (potencialiems) klientams – Jūs pasmerkiate savo verslą žlugti. Nebent esate tokie, kaip Fiat ir Jums priklauso Ferrari.
Gero verslo!
Straipsnis patalpintas iš portalo Verslo.Guru.
- KyCaS , ReikiaPuslapio , Vileikis ir 26 kiti sureagavo į tai
- 29
-
Čia įdomiai kai kurie mąsto apie tuos samdinius.
Kalbant iš verslo pusės aš tai asmeniškai rinkčiausi samdinį, kuris ateina ir padaro darbą kurio iš jo ir buvo tikimasi. Kam man ten reikia tų idėjinių žmonių, kurie sėdi prie to darbo daug ilgiau nei reikėtų ir galiutiniame rezultate neturime tokio rezultato kurio tikėjomės.
Sakot samdinys negali būti profesionalas, nes tik neva tie "patriotai/idėjinai žmonės" sugeba sėdėti prie darbo valandų valandas, kad jį atlikti. Manau čia du dalykus painiojate - tai "patriotizmą" įmonei kurioje dirbi (kas absoliučiai nieko nepasako apie tavo kompetencijas kaip tos srities profesionalo) ir pačios darbo/sryties kurioje dirbi mylėjimą, kam tikrai nereikia būtų prisirišus prie vienos darbovietas. Mano nuomone kaip tik geriau, kad nuolat jas keiti, nes taip turi daug daugiau galimybių plėsti savo srities žinias.
Pats užsiimu freelance darbais ir manęs nedomina jokie ilgalaikiai full time darbo pasiūlymai pas kažką ofise. Man labiausiai patinkantys projektai yra tie, dėl kurių atlikimo laiko ir uždarbio suderinu su klientu ir sėdu ties jais darbuotis tada kada man tinka, svarbu tik kad viskas būtų atlikta laiku ir kaip sutarta. Kada aš dirbu, kiek aš dirbu ir kaip aš dirbu klientui neturi nė kiek rūpėti. Svarbu, kad būtų sutartas rezultas ir jį atitinkantis užmokesti.
Na va... Yra ir suprantančių, ką norėjau pasakyti.
-
Bankų moduliai? Turi tiesioginio atsiskaitymo su bankais sutartis? Turbūt apyvarta pas Tave ne mažiau kaip 50,000 EUR kas mėnesį kiekviename banke... Nes kitu atveju - neapsimoka. ;)
-
P.S. Manau tau reiktų parašyti straipsnį apie tokius kosmonautus:)
Manau, kad jie neverti to laiko, kuris būtų skirtas apie juos parašyti :) O apie svetainių kūrimo kainas esu jau rašęs.
-
Kurie tarnavo iš baimės, pagal tave yra vadinami "patriotai"? :) Tik į šį klausimą atsakyk, nes į gilesnes diskusijas nėra verta veltis :)
Tikrai ne. Nesu idiotas, kad nežinočiau patrioto reikšmės. Tai - idėjininkas. Kaip samdomas žmogus bus geras tol, kol mokėsi jam pinigus, taip idėjininkas bus geras tol, kol jam pačiam jo idėja neišblės. Tačiau rusų laikais, ar bent jau pirmuoju Lietuvos nepriklausomybės laikotarpiu tarnaudavo praktiškai tik tie, kas arba neturėjo pakankamai pinigų, kad išsisukti, arba tie, kas bijojo teistumo. Patriotų ten praktiškai nebuvo :)
Dabar laikai kitokie. O Kserkso pavyzdį paėmiau dėl to, kad jo armija būtent tokia ir buvo - kaip sovietų.
Vėlgi - kalba ne apie kariuomenes čia :D Bet tai kokia diskusija užvirė :lol:
-
Sveikas atvykęs!
-
-
Na zinai, galvojau, kad esi platesniu paziuru zmogus. O cia mazdaug su paskutiniu postu mane n.. pasiuntei. Negrazu taip, reik kulturingai bendraut.
Na del tavo aiskinimu, geriau as pasakysiu, kas man tikrai aisku:
Samdinys, kaip bebutu, yra tik samdinys. Jam rupi tik materealus dalykai ir jis pats. Jam nerupi ideja kuria jis daro (kad ir karo samdiniai, jiems nesvarbu uz kokia veliava kovoti, jie zino kad gaus babkiu, bus nuotykiu, kokia moteri isprievartaus ir dar aukso prisiples). O siaip versle, zek pasiulys tavo priesininkas samdiniui geresni atlygi ir tavo samdinys pradings dar ir su visa tavo firmos slapta informacija.
O patriotas, kaip bebutu, jis dirbs del idejos, stengsis ja kaip imanoma geriau igyvendinti. Ir tikrai neparsiduos uz pinigus.
Kaip bebutu, tokiu samdiniu, vadinkim gal tiesiog persidaveliais as nei draugu rate turet noriu, nekalbant jau apie kolegas ar versla.
O aš pateiksiu Tau tai kiek iš kitos perspektyvos:
Patriotas yra gerai, kai reikia savo šalį ginti, tačiau jis niekam tikęs, kai reikia pulti kitą šalį ir užimti svetimas žemes. Štai Tau ir skirtumas. Ar supranti, kad kalbame apie visiškai skirtingus dalykus? Bent straipsnio esmę supratai? Istorinius palyginimus pateiktus? Hanibalas puolė ne vieną šalį su samdinių armiją ir viskas ėjosi puikiai, kai tuo tarpu Kserksas I-asis puolė Graikiją su armija, kuriai ne mokama buvo, o kurioje buvo tarnaujantys iš baimės - ir nieko nesigavo.
Versle, mielas forumieti, geriausiai dirbantys žmonės dirba... Sau. Ir suteikia galimybę vienai ar kitai įmonei juos pasamdyti trumpam laikui, kad atlikti tam tikras užduotis. Tikrai nuoširdžiai abejoju, ar esi bendravęs su tokiais žmonėmis, nekalbu jau apie jų samdymą. Kitaip - nesunkiai suprastum, apie ką eina kalba. Aukšto lygio profesionalui nereikia niekur bėgti su jokia informacija :lol: Tai daro nesubrendėliai, kurie laiko, kad jiems yra "nedamokama". Tai visiškai skirtingi žmonės. Kaip ir tie, kurie ateina į darbą, padaro jį ir lygiai 18:00 eina namo. Tai - dar vienas nepatenkinto darbuotojo požymis. Toli gražu nuo srities profesionalo.
-
Kokius 50 EUR iš viso :lol:
-
Kaip gali buti samdinys - aukšto kalibro specialistas/ekspertas ? Taigi jis viska daro tik del pinigu. Jokiu emociju darbui ir atsidavimo.
Tas pats, ar tu eitum pas toki gydytoja, kuris medicina baige del to, kad jam tevai liepe ir dabar tiesiog dirba, nes nlb turi kur detis, o jo zinios grynai bazines.
Manau tu rinktumeisi toki gydytoja, kuris nuo pat mazumes svajojo tapt gydytoju, daug stenges, daug domejos ir vis dar domisi, nes jam tai sukelia kaifa.
Tai manau pagal situos du palyginimus ir galim suskirstyti kuris cia samdinys, kuris patriotas.
Mano asmenine nuomone, tokio samdinio as tikrai nedarbinciau.
:lol: Aiškus požiūris. Matau, kad nepaaiškinsiu niekaip kitaip, tai bala nematė. ;)
-
Tai kaip pavyzdys, jei pats butum darbdavys, pvz mokslu uzsiimancioje laboratorijoje. Mieliau rinktumeis 5 paprastus darbuotojus (samdinius) kurie ateina ir atidirba savo darbo laika ir iseina, ar viena tikrai atsidavusi zmogu (patriota) kuris vien gyvena darbu, nuo jo kaifuoja ir net naktimis sunkiai uzmiega, nes nori toliau dirbt?
Arba dar vienas pavyzdys, tu esi moksleivis, ar studentas, ko labjau noretum kas butu tavo mokytojas, samdinys, kuriam terupi atidestyt savo dalyka ir iseit namo ar patriotas, kuriam net nlb svarbu kiek uzdirba, bet jam tiesiog patinka destyt ir jis visas jegas atiduoda pasiruosimam, papildomos medziagos ieskojimui?
Kažkaip keistai Tu dėlioji mintis. Straipsnyje minimas "samdinys" - aukšto kalibro specialistas/ekspertas. Ir taip, jeigu man priklausytų mokslinė laboratorija - aš tikrai mieliau rinkčiausi vieną afigėną mokslininką trumpam laikui (projektui), negu 5 paprastus "patriotus". Kas iš tų patriotų viršvalandžių, jeigu trumpam atėjęs vienas žmogus išspręs problemą per porą savaičių ar mėnesį už trijų "patriotų" mėnesinius atlyginimus?
-
Jei skaitai, kad patriotas yra bailys einantis į armiją dėl to, kad nesėstų, pateikiu patrioto sąvoką:patriotas, patriotė dkt. žmogus, mylintis savo tėvynę, atsidavęs savo tautai, pasiryžęs jai aukotis.(šaltinis:www.zodynas.lt)Patriotas yra tas, kuris eina į armiją, ne tam kad išvengtų nelaisvės, o tam, kad ją (laisvę) apgintų.
Ne, nesu tokios nuomonės apie patriotus. Tai - išskirtinės kategorijos žmonės (kalbant apie armiją), kurių yra tikrai mažuma. Tikrai sveikintinas valdžios žingsnis iš pradžių imti į kariuomenę šauktinius, kurie eis savanoriškai. Tokiu būdu jie stengiasi surinkti "patriotus". Klausimas - kiek tų patriotų bus? Laikas parodys. Bet kokiu atveju - dėkoju už nuomonę. Truputį nukrypome nuo temos :)
Jei pastebėjai ten ir darbo pobūdis kitas, ten ir mūsų tautiečiai uždirba, nes privalo dirbt :)
Jei nepastebėjai, tai protingiems žmonėms, kad užsidirbti, ir važiuoti niekur nereikia :lol:
-
Būtent dėl to ir žūdavo, kad samdiniai pabėgdavo, o patriotai likdavo
Su samdiniais karo nelaimėsi, mūšį gal, bet karo ne.
O tas pats Hanibalas, minėtas straipsnyje? O Kserksas, kuris paminėtas ir filme 300? Jo armijoje, beje, buvo "patriotai". Tokie, kurie bijojo mirties bausmės už atsisakymą paklusti ir tarnauti Persijos karaliui. Istorijoje labai daug pavyzdžių.
Galima labai įdomią diskusiją užvesti apie Prancūzijos legioną, pavyzdžiui: kas ten tarnauja? Patriotai ar samdiniai? Pinigus jie gauna nemažus, tai lyg ir turėtų būti samdiniai. Tačiau nemaža jų dalis yra nusikaltėliai, besislapstantys nuo teisingumo, tad tarnauja "iš baimės". Tai tada jie "patriotai"? Galima išvesti daug palyginimų, tačiau straipsnis yra apie verslą ir tokius žmones versle.
-
Napoleono mintis yra ta,jog, geras vadas su silpna armija gali laimėti mūšį, o ne ta, kad patriotai<samdiniai
Citavau Napoleoną dėl "bet jie maziausiai isgyvendavo karuose, daugiausia ju zudavo" ;)
-
kazkur teko girdet, kad geriausi kariai yra patriotai, idealistai, tikri, kurie eina i kara is idejos. bet jie maziausiai isgyvendavo karuose, daugiausia ju zudavo.
Šia tema labai taikliai yra pasakęs Napoleonas:
Jeigu sudarysite armiją iš 100-to liūtų, o jų vedliu (vadovu) paskirsite šunį - bet kokioje kovoje liūtai mirs kaip šunys. Tačiau jeigu Jūsų armija bus sudaryta iš 100-to šunų, o jiems vadovaus liūtas - galite būti tikri, kad visi šunys kausis kaip liūtai.
-
Žiūrint iš darbo ir darbinių santykių perspektyvos mintis gera, straipsnis įdomus ir viskas teisingai, bet to pačio negalima perkelti į kitas gyvenimo sritis, nes labai išsikraipo prasmė ir pametama logika.
Pavyzdžiui:
Ar norėtum turėti žmoną "samdinę" ar "patriotę"?
Taip ir Tėvynei reikia "piliečių/patriotų", o ne "samdinių/prostitučių" :)
Na, straipsnyje kalbama būtent apie verslą ir tik jį. Nors asmeniniame gyvenime taip pat galima pritaikyti šiuos palyginimus. Žmona? Žinoma, kad "patriotė" :lol: Nes "samdinė" - tai ne žmona. Beje, apie tai irgi esu rašęs čia. ;)
O apie Tėvynės gynimą - labai paprasta viskas. Kas turėtų Tave ginti - ar žmogus, kuriam už tai mokami nemaži pinigai ir kuris darys viską, kad tuos pinigus gauti, ar žmogus, kuris priverstas eiti "ginti Tėvynės", nes nenori gauti teistumo ar nesugebėjo išsisukti nuo tarnybos? Gerai pagalvok ;) Ir kodėl civilizuotose šalyse geriausia kariuomenė yra samdinių? Beje, ne tik dabar, bet ir visais žmonijos istorijos laikais taip buvo.
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
Pastaruoju metu Lietuva (ir lietuviai, gyvenantys užsienyje) kalba apie šauktinių kariuomenę, garsiai diskutuoja – reikia ar nereikia to Lietuvai, moterys „matuojasi su vyrais“ tam tikrų organų (kurių jos net neturi) dydžiais ir panašiai. O aš nusprendžiau paaiškinti, ką reiškia skirtumas tarp „samdinio“ (kuris atlieka viską už pinigus) ir „patrioto“ (kuris dirba iš idėjos) versle.
Šiek tiek istorijos
Porą šimtų metų prieš mūsų erą, gyveno toks karvedys, vardu Hanibalas Barka (Hannibal Barca). Na, jis buvo ne šiaip sau „karvedys“, o iki šiol laikomas vienu iš geriausių karvedžių žmonijos istorijoje. Tai žmogus, vadovavęs milžiniškai armijai (daugiau kaip 40,000 karių), nužygiavęs per Alpes iš Ispanijos į Italiją, įsitvirtinęs ten ir nepatyręs didesnio pralaimėjimo daugiau kaip 10 metų. Ir žinote, kas dar įdomu? Jo armijoje nebuvo patriotų. Juos motyvavo asmeninė nauda, nuotykiai ir galimybė plėšikavimo metu pasisavinti grobį. Atsižvelgdamas į savo karių poreikius ir norus, Hanibalas, būdamas tikru lyderiu, suprato, ko reikia kariams ir atitinkamai koregavo savo karinę taktiką bei strategiją, kad patenkinti armiją.
Jeigu Hanibalas būtų kiek blogesnis lyderis, negalėjęs pasiūlyti savo kariuomenei galimybių praturtėti – vieną rytą jis, greičiausiai, būtų prabudęs stovykloje visiškai vienas. Nors, turbūt, iš viso nebūtų prabudęs. Bet dabar – ne apie tai.
Kai Romos kariai (patriotai) užpuolė Šiaurės Afriką, Hanibalas buvo priverstas sekti iš paskos ir ginti gimtąjį kraštą. Tai parodė, kad jis irgi turėjo savyje šiokį-tokį „patriotizmą“. Kas jį, manau, ir susilpnino. Be to, Hanibalas patyrė kariuomenės sumažėjimą, nes Roma pasiūlė jiems didesnius pinigus. Na, taip jau nutinka su samdiniais. Tačiau didžiausias minusas – patriotizmas, pakišo koją vienam geriausių karvedžių žmonijos istorijoje. Jeigu jis nebūtų kreipęs dėmesio į veiksmus Šiaurės Afrikoje – jo kariuomenė ir toliau galėjo šluoti itališką auksą (Italijoje, beje, Hanibalas taip ir nepralaimėjo nei vieno didesnio mūšio per 13 metų). O vėliau – pasukti dar kur nors. Girdėjau, kad Šveicarijoje visai neblogai…
Versle galioja tokios pačios taisyklės. Samdinį labai lengva pasamdyti ir motyvuoti. Jis daro tai, ką daro, ir daro tai už pinigus. Jam nereikia (ir jis nesiekia) pripažinimo. Jam nereikia kažkokių „bonusų“, sveikatos draudimo; jam nereikia įmonės vakarėlių, stalo teniso ir panašiai. Jis pats pasirenka savo gydytojus, pats pasirenka su kuo švęsti, kur švęsti ir kada tai daryti. Jis pats save motyvuoja, nes siekia kuo didesnio „grobio“, konkurentų „triuškinimo“ ir savo „asmeninių pajėgumų didinimo“.
Galbūt ironiška, tačiau anksčiau aš buvau patriotas. Visuomet stengiausi padaryti daugiau įmonėms, dirbdavau po 16-18 valandų (tikrai taip), atiduodavau save visą, nes tikėdavau kompanijomis ar jų savininkais. Ir kiekvieną kartą pamatydavau, kad tokios pastangos nėra vertinamos, nėra pastebimos ir niekam neįdomu, ką darai. Dirbdamas tokiais kiekiais, aš strateguodavau kaip karo lauke – ką reikia daryti, kaip tai daryti, kiek tai kainuoja, ir ar iš viso tai daryti. Teko ne kartą matyti, kaip verslininkai priima tikrai blogus sprendimus ir taip nužudo savo verslą. Teko mėnesiais laukti savo atlyginimo ir prašyti darbdavių atlyginimo kaip išmaldos, o ne atlygio už atliktą darbą.
Tačiau tie laikai senokai baigėsi. Dabar, tie, kurie nori mane matyti savo gretose – išsitraukia piniginę. Dabar – aš esu „samdinys“. Kuo aš esu pranašesnis už „patriotą“?
Su samdiniais lengviau dirbti
Dauguma vadovų kaip mano, kad su samdiniais sunku dirbti. Tačiau tai yra greičiau dėl to, kad jie negali susitaikyti su tuo, jog samdiniai dirba taip, kaip jie tai skaito reikalinga: ateina į darbą tada, kai tai yra patogu; niekam per daug neaiškina, ką jie daro; visada sako tai, ką galvoja; labai gerai sutaria su visu kolektyvu (na, beveik visu, išskyrus „patriotus“); niekam neteikia ataskaitų (žinoma – išskyrus tuos, kas moka pinigus) ir taip toliau. Tačiau jie praktiškai visada atlieka savo darbą puikiai. Po labai trumpo laiko tarpo galima pamatyti samdinių darbo rezultatus, suprasti, kas vyksta ir kodėl taip yra. Jie labai greitai nurodo įmonės silpnąsias vietas, pateikia efektyvius problemų sprendimus ir padeda verslui augti. Kai kurie samdiniai specializuojasi „konkurentų triuškinime“, tačiau tai daro daugiau iš asmeninio pasitenkinimo, nei už pinigus. Tai – savotiškas „priedas“, kurį gaunate priimdami samdinį į savo „armiją“.
Jeigu vadovai mato ir supranta tokį požiūrį bei darbo stilių – tai viskas yra labai paprasta ir suprantama: samdinys dirba dėl asmeninės naudos (žr. aukščiau). Ir galimi tik du scenarijai:
- Samdinio darbas sukuria daug didesnę pridėtinę vertę, nei yra jo kaina;
arba
- Verslo vadovai mano, kad samdinys nesukuria pridėtinės vertės arba jo kaina yra per didelė.
Pažiūrėkime į tai iš verslo savininkų perspektyvos: jeigu pas Jus būtų pardavėjas, kuris niekaip nepateisina lūkesčių ir savo kainos – juk atleistumėte jį be jokio sąžinės graužimo, teisingai? Tuomet, kodėl samdinys negali to paties padaryti su Jumis? Kalba neina apie tai, „kas kam labiau reikalingas“. Kalbu apie „man reikia Jūsų verslo tam, kad iš to užsidirbti, o Jūsų verslui reikia manęs tam, kad augti ir tobulėti“. Vieno įdomaus pokalbio metu, manęs paklausė:
– Kodėl jūs visas įmones, su kuriuomis dirbote, įvardinate „klientais“, o ne „darbdaviais“?
– Todėl, kad viskas priklauso nuo požiūrio į darbą ir jo sąlygas: jie, galbūt, žiūri į mane kaip į samdomą darbuotoją, o aš žiūriu į juos, kaip į savo klientus, kurie perka iš manęs mano žinias, patirtį ir paslaugas.
Galbūt aš esu „darbuotojas“, tačiau aš nesu vergas. O tuo labiau – nesu „patriotas“. Todėl, su manimi tikrai paprasta dirbti: aš atlieku darbą, o Jūs – mokate pinigus. Jeigu aš darbo neatlieku – aš darbo nebeturiu. Jeigu Jūs man nemokate – Jūs nebeturite manęs. Kas gali būti lengviau?
Patriotai yra vedini emocijų
Samdinys nenori eiti į Jūsų sūnaus vestuves. Jis nenori kartu vykti žvejoti/medžioti/plaukti baidarėmis ir panašiai. Samdinys nori ateiti į darbą, atlikti jį, suskaičiuoti uždirbtus auksinius ir judėti toliau. Jo motyvacija yra pinigai ir viskas remiasi tik į skaičius. Visai neseniai išgirdau klausimą: „ar galite motyvuoti darbuotojus ne finansinėmis priemonėmis?„. Kadangi klausimą pateikusi įmonė buvo labai nedidelė, aš atsakiau: „tikrai taip. Tik žmonės, kurie moka kitus motyvuoti ne finansinėmis priemonėmis, paprastai, kainuoja tiek, kad pigiau būna skirti finansines motyvacijas„. Žinoma, mano teiginys yra sąlyginis, tačiau atsižvelgiant į tai, kad kalbėjau su nedidele įmone – toje situacijoje jis buvo tinkamas.
Įsivaizduokite, kad Jums reikia samdomo žudiko, o mainais už atliktą darbą, Jūs jam pasiūlote rėmelį su jo nuotrauka ir išgraviruotu užrašu „Metų Žudikas“. Na taip, rėmelis tikrai pigesnis nei, pavyzdžiui, 5,000 € priedas už gerai, greitai ir efektyviai atliktą darbą, mažiausiomis sąnaudomis. Buvo toks atvejis mano istorijoje, kai viena įmonė norėjo įsigyti kelis labai brangius projektorius ir bendra užsakymo suma siekė apie 30,000 litų (tada, kai dar atsiskaitymo valiuta buvo litai). Gavau jiems reikiamus produktus už 18,000 litų, ko pasekoje buvo sutaupyti 12,000 litų, nors įmonė jau buvo pasirengusi mokėti visus 30k, jeigu netyčia nebūčiau nugirdęs pokalbio apie tą įrangą ir įsikišęs. Ar man už tai buvo atsidėkota? Atsakymas: sekančią savaitę aš jau ten nebedirbau. Ir ne, paprastas patapšnojimas per petį ir „šaunuolis“ čia netinka. Tik ne samdiniui.
Samdinį motyvuoja skaičiai. Jį motyvuoja tai, kaip atrodo jo atlyginimas ir priedai už (gerai) atliktą darbą. Ir jeigu priedai priklauso nuo to, kaip greitai bus atliktas darbas, kaip kokybiškai jis bus padarytas – joks „patriotas“ negali prilygti „samdiniui“.
Samdinių sąlygos
Samdinys praktiškai visada atliks pavestą darbą. Tačiau yra tam tikros sąlygos:
- Samdinys visada panaudos Jūsų taisykles prieš Jus pačius. Jeigu esate aptarę atlyginimo ir priedų sistemą, dydžius, procentus ir panašiai – jie niekaip negali keistis. Bent jau tikrai ne nuostolingai pačiam samdiniui.
- Negali būti jokių prašymų „suprasti“, jokio pasigailėjimo. Jeigu Jūsų verslas patiria sunkų metą dėl Jūsų pačių priimtų sprendimų – tai niekaip negali ir neturi įtakoti samdinio atlygio. Net neprašykite, nes atsakymas bus „ne“.
- Dauguma samdinių yra labai protingi. Jeigu bandysite iškreipti atlygio ir/ar priedų skaičiavimą, gudrauti ir panašiai – mes tai labai greitai suprasime.
- Samdiniai dirba už pinigus. Niekas nemotyvuoja taip gerai, kaip pinigai.
Sandoris yra labai paprastas: samdinys nužudo vilką (meškų Lietuvoje nebėra), o Jūs mokate už tai pinigus. Jeigu jis neįvykdo iškeltų sąlygų – Jūs turite visas teises nutraukti bendradarbiavimą. Atitinkamai – jeigu pinigai arba medžioklės plotai yra ne tokie, kaip buvo aptarta – samdinys turi lygiai tokią pačią teisę nutraukti „kontraktą“. Yra dar ir savotiškas minusas: „vilkas“ gali pasiūlyti daug pelningesnį kontraktą už Jus ir samdinys eis paskui pinigus. Kai kurie samdiniai pasakys Jums, kad taip atsitiks ir suteiks galimybę „perpirkti kontraktą“ dar didesne suma, nei „vilkas“. Beje, dar kai kas: jeigu bandysite apgauti samdinį – kitas „kontraktas“ gali būti „Jūsų galvai“. Net ir neapmokamas, o atliekamas vien „iš asmeninio pasitenkinimo“.
Ir jeigu viskas, ką galite pasiūlyti samdiniui, yra „patapšnojimas per petį, aukso spalvos dažais purkštas rėmelis ir rankos paspaudimas“ – tuomet tikrai nesuprantate, ką bandote pasamdyti.
Straipsnis patalpintas iš Verslo.Guru portalo.
- ivg , ReikiaPuslapio , audronasa ir 12 kitų sureagavo į tai
- 15
-
Siūlau įkurti naujovišką ir unikalų aukštos rizikos ir didelio pelningumo investicinį fondą, skirtą jauniems investuotojams, kurie siekia finansinės nepriklausomybės 15 metų laikotarpyję, 150k eurų investuoti į visokius p2p - visų šalių, http://bobutesobligacijos.lt/, http://tv.lrytas.lt/?id=14225299041422259815, start-upus, verslo angelus, europos pinigų įsisavinimo projektus ir t.t...
4-5 asmenų komanda nereikalautų didelių mokesčių, ir būtų labai konkurencinga lyginant su visokiais konservatyviais indeksiniais ar mišriais fondais.
Rodant gerus rezultatus ir sukūrus gerą strategiją bei viziją pvz: kiekvienas investuotojas yra fondo ir savininkas (kaip vanguard JAV fondai, todėl mokesčiai ypač maži), tada lėšų pritraukimas būtų milžiniškas.
Vėliau pradėti supirkinėti Vilniaus centre statomus ofisus ir leisti ant nuomos (amžinas verslas), pirkti didelio pelningumo obligacijas ir t.t.
Tada pradėti užstatinėti nupirktą NT ir VP taip pradėti investuoti su finansiniu svertu, turint gerą pirkimo galią supirkinėti po kokius kelis butus ar ofisus iškarto gaunant 15 proc nuolaidą iš statytojo o pardavinėti realiom rinkos kainomis.
Galiausiai pirkti didelius žemės sklypus ir statyti MODERNIUS kotedžų ir namų rajonus praktiškai nepriklausomus energetiškai, pritraukinėti užsienio kapitalą investuoti į valstybinius projektus, tokius kaip skalūnų dujos.
Galų galiausiai nupirkti visas Vilniaus kebabines ir padaryti monopolį visi būtume kebabų karaliai, tada supirkinėti kitų miestų kebabines, optimizuoti produktų tiekimą taip išauginant pelno maržą, mūsų ateinančios kartos ir giminės būtų turtingos, nes kebabus valgė valgo ir valgys.
Jei sudomino tai PM :)
Žiauriai stipriai pavarei, tik...
Nedomina NT
:lol:
-
Kažkaip mes čia nesusikalbame, man atrodo...
Yra du skirtingi pažymėjimai:
- Sodros pažymėjimas, pateikiamas darbdaviui, kai pasirašoma darbo sutartis;
- Darbuotojo pažymėjimas, kuris turėtų būti pateiktas Darbo Inspekcijai atliekant nelegalių darbuotojų patikrinimą, VMI patikrinimo metu ar kitiems fiziniams/juridiniams asmenims, kai to reikalauja darbo pobūdis (pvz. policijos pareigūno pažymėjimas ir yra jo darbuotojo pažymėjimas, arba užsiimant IT technikos prekyba ir pasiimant prekes iš didmenininkų - reikia pateikti pažymėjimą, kad tikrai dirbi įmonėje, užsakiusioje prekes).
Tai apie kurį mes čia kalbame? :)
-
Negirdėjau apie kažkokius panašius pakeitimus. Kas gali pasidalinti faktais?
Savireklama. Kaip reklamuoti patiems save?
Marketingas
Atrašyta
Straipsnis tiems, kas nori tai daryti. Juk niekas neverčia to daryti, teisingai? Aš irgi nemėgstu būti "atpažintas" :)