-
Pranešimai
872 -
Užsiregistravo
-
Lankėsi
-
Laimėta dienų
63 -
Atsiliepimai
100%
Turinio tipas
Forumas
Kalendorius
Parduotuvė
Akademija
Skelbimai
IdejosVerslui Pranešimai
-
-
-
Aukok.lt
Čia ne tai... Jie net neleistų pasiskelbti, jeigu Tau reikia pinigų, pvz., vestuvėms ar naujai gyvenimo pradžiai.
-
Hmm... Įdomi tema. Turiu kiek kitokią mintį su panašiu veikimo principu, bet asmeniškai - mintį užskaitau. Projektas veiktų, manau, net Lietuvoje. Tik reikia labai gerai paskaičiuoti, kokie yra administraciniai kaštai (pvz. jeigu tam tikroje šalyje yra "ambasadorius" - kiek reikės jam/jai mokėti už idėjos autoriaus patikrinimą, nuvykimą ten ir pan.) ir taip toliau. Atlikus viską protingai - manau, kad prigytų.
-
Kai neturi laiko užsiimti projektu - yra keturios išeitys:
Samdyti tam projektui žmogų;
Parduoti projektą;
Leisti projektui numirti;
Pačiam skirti projektui daugiau laiko.
Esu ne vieną kartą rašęs - nieko nėra nemokamai. Kad kažkas dirbtų prie projekto "iš idėjos"? Nelabai, manau. Reikia, kad būtų žmonėms paskatinimas atsakinėti į klausimus, nes taip jie gali tapti vadinamaisiais "ekspertais". Tai skatina "varžymąsi" tarpusavyje su kitais nariais. Varžybų principas bet kokioje bendruomenėje sukuria aktyvumą. Turi įvesti savo projekte tam tikras sąlygas, kaip tampama "ekspertu", ką reikia daryti, kad išlaikyti tą statusą (kad nebūtų, jog gavau įvertinimą ir viskas, nieko nebedarau svetainėje) ir taip toliau.
Projektas tikrai turi potencialo, galima jį vadinti savotiška kelių užsienio projektų kopija, bet Lietuvai tokių dalykų reikia. Net pas mane į portalą atvedantys, vieni iš lyderiaujančių paieškos raktažodžių, yra "kaip tapti protingesniu" :lol: Tai - klausimas. Aišku, nesinori galvoti, kokio intelekto yra žmogus, vedantis į Google paiešką tokius žodžius, bet visgi... Tai yra klausimas. Tau reikia žinoti svarbiausius klausimus Lietuvoje (ar lietuvių kalba) ir turėti atsakymus į tuos klausimus.
Pastabų galima pateikti tikrai nemažai. Tai - nėra kritika. Greičiau - savotiškas projekto įvertinimas iš mano asmeninės prizmės.
-
-
+ po naųju nepilnamečiam nebebus galimą e cigarų ir skysčiu parduoti, tai dar labiau visi vieni kitus ožins, ir stengsis vienas kitam gerklę perkast.. :)
Čia net ne tame reikalas. Kaip ir su normaliomis cigaretėmis - internetu prekiauti produktais, turinčiais sudėtyje nikotino, bus draudžiama. Neabejoju, kad labai greitu metu įves ir reikalavimą turėti licenziją tam, kaip ir prekybai cigaretėmis. Ir baigsis "bizniukai".
-
Na tarkim kai gimstamumas nurodytas 42 000, stulpelis labai aukštas, o kai gimstamumas sumažėja 50%, tai stulpelis sumažėja kokiais 95% :D Duoda keista įspūdį.
Atsiprašau, tačiau grafikas darytas ne mano, o generuotas Lietuvos Statistikos Departamento portalo. Taigi - akmuo į programuotojų daržą ;)
Geras straipsnis, aktualus žvelgiant į ateity;)
Labai įdomu iki ko gi turės evoliucijonuoti verslas, kad galėtų išsilaikyti kai visiems gerų darbuotojų nebeužteks.
IdejosVerslui, gal turite savo viziją kaip gi bus?:)
Tą ir stengiuosi pasakyti - bus labai įdomu. Nes gerų žmonių trūksta jau dabar. Savo įžvalgas pasilaikysiu sau, nes žinau, kad jos bus reikalingos į mane besikreipiančiam verslui. :)
-
Ta prasme? Kas neproporcinga?
-
Noriu tik pasveikinti su geru projektu. Šaunuolis.
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
Aš taip laukiu Jūsų, 2015-ieji… Dirbdamas (na, su pertraukomis) apie 17 metų, aš žinojau, kad tokie metai ateis. Skamba sarkastiškai? Ne, nelaikau savęs kažkokiu pranašu, ekstrasensu ar panašiu į juos žmogumi. Tiesiog, su Laiku keliauja ir visa Žmonija. Visa mūsų sistema, visuomenė, supratimas, požiūris ir taip toliau. Šiandien, po didžiųjų metų švenčių, nusprendžiau dar kartą parašyti apie darbo rinką. Ir, mano akimis, besikeičianti demografinė statistika verčia darbdavius jaustis beviltiškai. Pasistengsiu paaiškinti, kodėl…
Augant kartoms, talentų proporcingai mažėja
Nedarbingumo rodikliai krenta. Ir toliau kris. Kodėl? Taip vadinama „kūdikių bumo karta“ (gimę nuo 1946 iki 1964, kai po Antrojo Pasaulinio karo buvo masiškai „gaminami“ vaikai) jau keliauja į pensiją. Sekanti karta (vadinama „X karta“, kurią sudaro gimę 1964-1984 metais) – neturi tiek žmonių, kurie galėtų užpildyti į pensiją einančių darbo vietas. Tačiau ir čia dar ne viskas: turime nedėkingus emigracijos iš šalies duomenis, pastoviai mažėjantį šalies gyventojų skaičių ir panašiai. Taigi – „X karta“ ne tik neužpildo atsirandančių darbo vietų, tačiau ir išvyksta į užsienį ir panašiai. Ir sekanti karta – „Tūkstantmečio vaikai“ (gimę nuo 1984 iki 2004 imtinai) nėra turintys pakankamai patirties, kad užpildytų darbo rinkos poreikius. Negaliu pateikti konkrečios statistikos, nes Lietuvos Statistikos Departamentas labai skurdžiai pateikia informaciją, tačiau gavau duomenis už pusę to termino: nuo 1994 iki 2004 metų, Lietuvoje gimė 388,504 asmenys. Iš jų – tik 122,637 asmenys turėjo sulaukti 18-os metų šiais metais. Skaičiai yra ne visiškai tikslūs, kadangi reikėtų raustis giliau, mirčių ir emigracijos statistikoje, tačiau bendras paveikslas yra kaip ir aiškus – darbo vietų tampa vis daugiau, o gyventojų ir galinčių jas užimti – mažiau. Ir, šioje vietoje, darbdaviai pradeda tai suprasti.
http://www.verslo.guru/wp-content/uploads/2014/12/gimstamumas-94-04.pngGimstamumas Lietuvoje 1994-2004 metais
Kaip pavyzdį, noriu paminėti programuotojus. Mano manymu – jų nedarbingumo procentas yra apie 0. Tie, kurie nedirba toje srityje – arba neturi žinių, arba neieško darbo. Nes jo visada yra. Šioje vietoje, verslas susiduria su tokia tendencija, kad jie… neturi iš ko rinktis. Ir jeigu IT sferoje nedarbas būtų panašus į šalies vidurkį (pasak LDB svetainės: 8,8 procento) – darbdaviai turėtų iš ko rinktis. Deja…
Kol yra dirbatys už 1,000 LTL per mėn. – tol yra tą 1,000 LTL mokantysDirbantieji jau gauna kozirius į rankas. Dabar samdančiųjų įmonių galvos skausmas – kaip pritraukti talentus į įmonę, ką jiems pasiūlyti, kad darbo vieta būtų užimta ir darbuotojas kurtų pridėtinę vertę?
Norite pasamdyti geriausius? Jūsų įmonė turi tapti dar geidžiamesnė!
Internetas, o ypač – socialiniai tinklai, labai sujaukė patį darbuotojų atrankos procesą. Personalo atrankos įmonės itin aktyviai naudojasi Facebook’u, LinkedIn’u ir kitais socialiniais kanalais, kad tik pritraukti galimų kandidatų.
http://www.verslo.guru/wp-content/uploads/2014/12/darbo-skelbimas.jpegDarbo skelbimas, pastebėtas LinkedIn socialiniame tinkle
Kai pasauliui smūgį sudavė paskutinė krizė (atrodo, kad Lietuvoje mes iš tų krizių niekada ir niekaip neišlipame) – ieškantieji darbo buvo priversti imtis visų įmanomų priemonių, kad būtų pastebėti. Buvo kuriami išskirtiniai gyvenimo aprašymai, kruopščiai pildomi profiliai tame pačiame LinkedIn’e ir panašiai. Visa tai buvo daroma tam, kad potencialius darbuotojus pastebėtų potencialūs darbdaviai. Tačiau šiandien – situacija yra visiškai kitokia.
Būtent dabar – darbdaviai turi „nertis iš kailio“, kad būtų pastebėti būtent jie, o ne konkurentai, ieškantys tokio pačio specialisto. Dabar, darbdaviai kreipiasi į „kietas“ personalo atrankos įmones, kurios sugeba sukurti įdomius skelbimus, kurios turi dideles potencialių darbuotojų duomenų bazes ir panašiai. Dabar – vyksta „darbdavių brendinimas„, jų pateikimas kaip geidžiamo prekės ženklo. Esu apie tai rašęs kiek anksčiau (straipsnį apie tai galite paskaityti čia).
Ir jeigu galvojate, kad stalo teniso stalas Jūsų biure pritrauks Jums talentus – labai klystate.
Talentai, saugokitės!
Kai kalbama apie darbo vietos „marketingą“ – visi žinome, kad kai kurios įmonės mėgsta „nešvarius žaidimus“. Esu jau rašęs apie tai, kaip darbo pokalbiai tampa nemokamomis konsultacijomis, tačiau „žaidimai“ su potencialiais darbuotojais neapsiriboja čia. Panašūs žaidimai yra žaidžiami ir su personalo atrankos įmonėmis. Taip pat – potencialiems darbuotojams duodami pažadai, kurių nesilaikoma. Kai kurie verslai naudojasi užsienyje patikrintomis įmonės pateikimo strategijomis, nors pradėjęs dirbti tokioje įmonėje, naujokas greitai supranta, kad tai buvo tik melagingo įvaizdžio dalis.
Dabar ir darbo ieškantys turi būti atsargūs. Jeigu darbo aprašymas skamba per gerai, greičiausiai – kažkas yra labai negerai. Atlikite savo namų darbus – pasidomėkite įmone, kurioje žadate dirbti. Tam tikrai yra labai daug būdų.
– Kas bus, jeigu mes investuosime į darbuotojus, o jie paskui išeis iš mūsų įmonės?– O kas bus, jeigu mes neinvestuosime ir jie liks pas mus?
Labai nekantriai laukiu 2015-ųjų. Labai noriu pamatyti, ką pademonstruos įmonės, norinčios įdarbinti išskirtinius žmones. Ką parodys verslas, norintis augti. Kas bus žadama, kas bus daroma, kas bus parodoma ir… kas bus už tai mokama. Kas specializuojasi „branding’e“ – laukite tokių įmonių užsakymų. Kas atliekate personalo atrankas – laukite naujų klientų. Kas ieškote darbo – kelkite savo kainą. Pasiruoškite, 2015-ieji jau visiškai už kampo ir jie bus nuostabūs!
Gerų Jums Naujųjų Metų.
- EdvinasN , ForeverYoung , emck ir 22 kiti sureagavo į tai
-
25
-
-
Taip pat neturėjau garbės perskaityti. Čia, žinai, kaip sakė vienas mano artimas draugas (rašytojas, išleidęs ne vieną knygą): kai pradedi pats rašyti - skaityti praktiškai nustoji.
-
neseniai dalyvavau Ilja Laurs surengtame seminare, kur buvo kalbama apie investicijas ir paskolas. Labai jau panašiai viskas pasakyta, vietom net žodis į žodį - ar pats ten nedalyvavai?
Tikrai ne. Su Ilja neesu pažįstamas ir realiai net neteko jo pamatyti. Kol kas. Na, o jeigu labai panašūs mūsų požiūriai - vadinasi, mąstome panašiai. Tik jis - turtingas, o aš savo žiniomis dalinuosi uždarbyje :lol:
-
nugalėtojas kaip ir aiškus. IdejosVerslui pardavė velniui savo sielą už metų forumiečio titulą:( ir tai galime aiškiai suprasti iš to, kad jo 666 pranešimas parašytas šioje temoje :(http://puu.sh/dLpSP/8ca712d277.png
O neeeeeee!!! :lol: Viskas išlindo į viešumą... :)
Atvirai pasakius, apie pusmetį nesilankiau uždarbyje ir prieš tai nebuvo gerai matomas narys „IdejosVerslui“, nors forume jis ne naujokas. Reziume, matomas jis tapo visai neseniai, priešingai nei HOST321, už pastarąjį ir atidaviau savo balsą. Bet kokiu atveju, sėkmės visiems kandidatams, tikiuosi, kad visi šitie laurai nepakenks IdejosVerslui, nepristabdys savo apsukų ir džiugins forumiečius savo straipsniais/įžvalgomis. :)
Nedaug praleidai... Beveik 100 straipsnių nuo liepos. :)
+1 uz IdejosVerslui ir jo superini kontenta per pastaraji pusmeti. Kodel HOST321 is viso sarase, neturiu jokio supratimo.
Ačiū už įvertinimą. Stengiuosi ne tik turinį pateikti, bet ir išsakyti savo nuomonę įvairiose temose. Gal man įžvalgos būna per daug tiesmukos ir tai nepatinka kai kuriems nariams, bet aš irgi stengiuosi pateikti viską būtent taip, kaip yra. Nes draugai tai tikrai nepasakys, kad kažkieno idėja yra š*das :)
-
Kažkuriame savo straipsnyje esu išsakęs nuomonę apie tai. Ne investuotojai ten kalti, toli-gražu.
-
Dėkoju tiek visiems dalyviams, tiek visiems balsuojantiems...
Gal puslapio administracija specialiai nekelia temos populiarumo, nes yra grėsmė, jog "šunų kautynėse gali nugalėti... katinas"? :lol:
-
Už tokią sumą aš siuvausi kostiumą (200lt medžiagos kokybiška vilna, apie 400Lt siuvimas), konkrečiai tau pasiūtas kostiumas visada gulės gražiau nei pirktas.
Gal miestą gali įvardinti? Šiaip įdomu.
-
Kuo tai skiriasi nuo ESL, turinčiai daugiau kaip 15,000 žaidėjų vien iš Lietuvos?
-
Bet jeigu skolinasi įmonė, tai ji atsako, o ne jos savininkas(ai)? Ta prasme, jeigu nėra reikalaujama asmeninių garantijų ir skolinamasi įmonės vardu ar vis dėlto našta krenta ir ant savininko(ų) pečių?
Bent bus dabar kur nukreipti uždarbio pseudo investuotojus, kurie reikalauja pasirašyti vekselį arba įkeisti turtą prieš "investuojant" :)
Čia labai sąlyginė samprata... Jeigu Tavo verslas yra išvystytas ir turi ilgalaikio materialiojo turto, kurį galima įkeisti - tada taip. Tačiau jeigu nori pradėti verslą ir įmonė nieko neturi - banko reikalavimas bus įkeisti asmeninį turtą.
Kas liečia pseudo investuotojus - investuotojai privalo prisiimti su projektu (ir jo įgyvendinimo komanda) ateinančią riziką, tačiau - už didesnę grąžą. Jeigu bankas iš Tavęs imtų (pvz) 10 procentų metinių palūkanų 7-erius metus, tai investuotojas gali pasiimti 30/40/50 procentų įmonės neribotam laikui. Čia ir yra esminis skirtumas. Labai plati tema, tačiau stengiausi ją susiaurinti ir apibendrinti trumpai.
-
Sugalvojote puikią verslo idėją. Atlikote rinkos tyrimus ir gavote teigiamus rezultatus: rinkai Jūsų produktas yra reikalingas ir pati rinka yra didelė. Jūs aiškiai sugebėjote nustatyti problemą, su kuria susiduria vartotojai, ir efektyviai tą problemą išspręsti. Jūsų produktas yra unikalus ir pirmieji jo bandymai su klientais parodė, kad klientai daug mieliau renkasi Jūsų produktą nei konkurentų.
Radote ir būdų, kaip apsaugoti savo intelektines teises, patentuoti savo produktą, kad jo nebūtų galima kopijuoti. Susikūrėte ir verslo planą su išsamiais finansiniais paskaičiavimais, kurie parodo, kad su šiuo verslo modeliu Jūs pradėsite skaičiuoti grynąjį pelną jau antrųjų metų pabaigoje.
Liko vienintelė problema – Jums reikia maždaug 300,000 litų (na, dar ne Naujieji Metai, tad kol kas dar naudosiu litus straipsniuose, kaip pavyzdinę valiutą), kad verslas būtų pradėtas. Didžiausias klausimas – imti paskolą ar ieškoti investicijos?
Patyrusiems verslininkams tai yra pakankamai lengvas sprendimas, nes jie gali remtis savo asmenine patirtimi. Žmogui, kuris pirmą kartą pradeda verslą (daugiabučio rūsyje įrengtas muziejus kiemo draugams – nesiskaito), tai gali būti labai sunkus klausimas, turintis painius atsakymus. Pasistengsiu paanalizuoti šią situaciją už tą „jaunąjį verslininką“, kad būtų aišku, kaip atliekama analizė ir, galbūt, paaiškėtų, kokį sprendimą reikia priimti.
Kas yra investicija?
Investicija – tai kai investuotojai (paprastai – kiti verslininkai, verslo kapitalo fondai, verslo angelai, draugai ar šeimos nariai ir panašiai) suteikia Jūsų verslui reikalingus 300,000 LTL mainais į Jūsų verslo dalį. Plačiau apie investicijas galite paskaityti Vikipedijos apibrėžimuose ir Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme (ar žinojote, kad toks yra?).
Pavyzdžiui – Jūs su investuotojais susitariate, kad Jūsų verslas vertas 1,000,000 LTL ir galite investuotojams parduoti 30% akcijų už įmonei reikiamus 300,000 LTL. Matematika, atrodo, yra paprasta. Tačiau, šioje vietoje, yra toks įdomus dalykas: jeigu Jūsų įmonė yra (sakykim) UAB ir Jūs, kaip vienintelis jos įkūrėjas, turite 100 vardinių akcijų (t. y. – jos visos priklauso Jums), o investuotojui perleidžiate 30 iš jų (30%) – tuomet pinigus gaunate Jūs (kaip asmuo), o ne Jūsų įmonė. Tad tai – jau verslo dalies pardavimas, o ne investicija, tačiau tema ne apie patį apibrėžimą.
Kas yra paskola?
Paskola yra tuomet, kai kreditorius (įprastai – bankas ar kredito unija) suteikia Jūsų verslui reikiamą 300,000 LTL paskolą, o mainais Jūs įsipareigojate grąžinti visą sumą ir (intereso) procentus, kiekvieną mėnesį mokėdami įmokas. Tikrai labai norėčiau pateikti Jums pavyzdinį skaičiavimą, tačiau Lietuvoje veikiantys bankai laiko palūkanų dydžius komercine paslaptimi ir nei vieno iš jų svetainėse tokios informacijos nėra. Teisybės dėlei, reikia paminėti, jog DNB banko interneto svetainėje radau nuorodą į verslo kreditavimo skaičiuoklę, kuri parengta Versli Lietuva platformoje. Ją užpildžius, turėtų būti pateiktas preliminarus sprendimas, ar galimas Jūsų verslo kreditavimas. Nepildžiau, nežinau, todėl ir Jums negaliu pateikti tikslaus atsakymo.
Grįžtant prie temos – kreditoriai, paprastai, reikalauja asmeninių garantijų. Jeigu Jūsų verslas negali laiku daryti įmokų – už tai atsakysite asmeniškai Jūs, savo turtu (ech, tos legendos apie tai, jog UAB atsako tik savo, kaip įmonės turtu). Todėl, vėlavimas atlikti įmokas, gali atimti iš Jūsų automobilį, butą, namą ir kitą turtą, kuris užstatytas bankui.
Norite ar nenorite pateikti savo nuosavą turtą bankui kaip užstatą – yra pakankamai svarbus rodiklis pačiam kreditoriui, ar tikite savo verslu. Juk jeigu Jūs patys netikite savo verslo sėkme – ar užstatytumėte savo gyvenamąją vietą kaip vienintelį sėkmės garantą? Jeigu ne – tai kodėl Jumis turi patikėti bankas?
Po paskolos termino (įprastai – jis trunka apie septynerius metus), sumokėjęs visas įmokas ir grąžinęs kreditą, Jūsų verslas yra niekam nieko neskolingas, išvystytas ir veikiantis. Gal…
Per 7-erius metus, remiantis statistika, lieka veikti tik 40 procentų iš naujai įkurto verslo.Investicijos privalumai
Investicijos (vietoje paskolos/kredito) privalumai yra šie:
- Visiškai nėra mėnesinių įmokų, o jeigu jos yra – tuomet jų dydis tiesiogiai priklauso nuo Jūsų verslo generuojamos apyvartos ir/ar pelno;
- Investuotojai gali suteikti Jūsų verslui visą reikiamą sumą (bankai, paprastai, finansuoja apie 60% naujam verslui reikalingos sumos);
- Galite nerasti banko/kredito unijos ar kreditoriaus, kuriam Jūsų verslo idėja pasirodys pankankamai rentabili, kad suteikti Jums paskolą;
- Nereikalingos asmeninės garantijos ar užstatas.
Paskolos privalumai
Paskolos, lyginant jas su investicija, taip pat turi savo privalumus:
- Jūs ir tik Jūs vadovaujate savo verslui, jo niekas neperims, nereikš nepasitikėjimo, pretenzijų ir panašiai;
- Galite nerasti investitoriaus savo verslo idėjos įgyvendinimui finansuoti;
- Gali būti, kad Jūsų pasirinktoje verslo srityje pelno grąža yra ženkliai per maža, kad sudominti investuotojus (pvz. – prekyba kompiuteriais, jų priedais ir dalimis, kur pelno marža yra apie 3-4%);
- Gali būti, kad Jūsų pasirinktoje verslo srityje yra sunki „išėjimo strategija“ (t. y. – kai investuotojas nori pasitraukti ir labai sunkiai randa arba iš viso neranda, kam parduoti savo verslo dalį);
- Jūs neplanuojate pardavinėti savo verslo, kai jis bus išvystytas (nėra verslo pardavimo – nėra išėjimo strategijos);
- Paskolos palūkanų normos gali būti (greičiausiai – ir bus) daug žemesnės, nei investuotojo lūkesčiai.
Apžvalga
Jeigu Jums reikalingi pinigai verslui pradėti – yra nemažai būdų tuos pinigus gauti. Tačiau tikrai nereikia tikėtis, kad kažkas prisiims riziką, o Jūs jos išvengsite. Jums teks prisiimti ne mažesnę (o dažnai – pačią didžiausią) riziką versle.
Jeigu ta rizika bus paskola – teks rizikuoti savo asmeniniu turtu. Jeigu ta rizika bus investicija – rizikuosite verslo dalimi, kuri gali visam laikui likti investuotojo portfelyje.
Tačiau, bet kuriuo atveju, jeigu Jums verslas seksis – vis bus patenkinti jo grąža. Nei investuotojai, nei kreditoriai nenori gauti daugiau už tai, kaip jie vertina save ir savo pinigus. Ko jie labiausiai nori – tai rizikos pasidalijimo ir kad Jūsų verslas pasisektų.
Gerų Jums Kūčių ir Šv. Kalėdų.
- TheZePPhyr , IG8 , ozzWANTED ir 2 kiti sureagavo į tai
-
5
-
Mėgstu žmones, kurie sugeba ne tik kalbėti, bet ir rašyti. Jei ne paslaptis - kokiu verslu užsiimi? Bent keliais žodžiais papasakok, tikrai įdomu sužinoti.
Konsultuoju asmenis/įmones verslo vystymo klausimais. Šiuo metu, vieno konkretaus kliento neturiu, tad skiriu daugiau laiko rašymui. Ir, žinoma, padedu savo žmonai vystyti jos verslą (grožio industrija).
- saltasdusas , KyCaS , Druski ir 1 kitas sureagavo į tai
-
4
-
Jau gali pradėti rašytis ir tekstą ,,dėkui uždarbiečiai ,kad išrinkote manę metų forumiečiu ,, :)
Nemanau, kad taip bus :) Straipsnius rašau, nes man tai patinka ir tiek. Bet ačiū už įvertinimą.
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
„Negaliu sau to leisti“
Kiek kartų sau tai sakėte? Draugams? Artimiesiems? Pardavėjams? Taip, tikrai egzistuoja dalykai, kurių mes tikrai negalime sau leisti. Pavyzdžiui – negaliu sau leisti daugiau kaip 500,000 LTL kainuojančio Bentley Continental GT. Arba nuosavo namo už porą milijonų litų. Tačiau man tokių dalykų ir nereikia. Gal… Na, Bentley tai tikrai nereikia. Bet noriu.
Tačiau yra du dalykai, į kuriuos galiu ir privalau investuoti – tai į save ir savo verslą.
Prieš eilę metų, kai išėjau iš samdomo darbuotojo pozicijos ir pradėjau savo pirmąjį verslą, aš supratau, kad jeigu aš noriu, jog man pavyktų – aš turiu veikti globaliai, o ne apsiriboti tik vietine rinka. Teisybės dėlei, turiu paminėti, kad man nepasisekė. Kaip ir sekančius kelis kartus. Tačiau, per tas klaidas aš išmokau labai svarbias pamokas apie nuosavą verslą (kuriomis ir dalinuosi savo portale). Ir viena iš pagrindinių tokių pamokų – būtina investuoti į save ir savo verslą. Reikia pačiam tobulėti arba samdyti tam tikros srities profesionalus, kad atliktų užduotis taip, kaip kad jos privalo būti atliktos. Svarbiausia šioje vietoje – mokėti paminti savo kvailą principą „niekas už mane to nepadarys geriau„. Padarys, galiu Jus tuo užtikrinti. Ir po tiek metų, mano vartojamoje kalboje atsirado dar vienas išsireiškimas: „jeigu nebūtų geresnių už mane – būčiau pats geriausias„.
Ar galėjau sau leisti investicijas į save ar savo verslą? Absoliučiai ne! Čia kaip tame anekdote: „Orai šnabžda: reikia naujo palto… Atlyginimas atsako: ai, ir taip šilta„.
Reikėjo skolintis, naudotis sutaupytais pinigais, prašyti pinigų pas artimuosius ir daryti viską, kad mano versle būtų priimti teisingi sprendimai. Tačiau aš to nedariau. Neinvestavau, nemaldavau, neturėjau santaupų. Ir vaidinau „pasaulio bambą“ – kad viską moku pats, padarysiu pats ir už mane geresnių nėra. O buvo. Ir tai tapo pirmojo mano bankroto priežastimi.
Investicija į save ir savo verslą yra būtina. Ir ji tikrai bus protinga, jeigu tik suprasite, ko Jums reikia ir ką norite už tuos pinigus (ir laiką) įsigyti. Jeigu jaučiate, kad nieko nesuprantate SEO srityje, tačiau Jūsų verslas priklauso nuo lankytojų skaičiaus Jūsų interneto svetainėje – investuokite pinigus į SEO specialistus. Jeigu Jūsų verslas priklauso nuo pardavimų – investuokite į gerą pardavimų vadybininką, konferencijas (kurių metu gausite taip reikalingas pažintis), naujas pardavimų technologijas ir panašiai.
Ar po to, kai tai supratau ir pradėjau investuoti pinigus į save ir savo verslą, aš atsidūriau ten, kur noriu būti? Ne. Tikrai ne. Tačiau… Esu daug arčiau to, ko noriu (ir kuo noriu būti), nei kad buvau prieš kelis metus. Ir visa tai yra dėka to, kad padariau reikiamas investicijas, kurių negalėjau sau leisti.
Kokios tos investicijos? Pabandysiu paaiškinti.
Kokia yra samdomo darbuotojo vertė?
Visu pirma – pažiūrėkite į tai, kur Jūs esate šiandien. Ar dirbate? Ar darote tai, kas Jums patinka? Ar sukuriate pridėtinę vertę savo (ar kažkieno kito) verslui? Kiek uždirba Jūsų konkurentai? Kiek uždirba žmonės, dirbantys toje pačioje srityje, turintys tokias pačias žinias ir patirtį? Teko matyti kažkokią interneto svetainę, kuri sukurta neva tam, kad pateikti informaciją, kiek uždirba žmonės vienoje ar kitoje pozicijoje, tačiau ji dar tinkamai neveikė. Gal mano skaitytojai komentaruose parašys tos svetainės adresą (jeigu ji veikia) ir galėsite pasinaudoti joje pateikiamais duomenimis.
Duosiu Jums vieną pavyzdį: ar bent įsivaizduojate, kiek yra verta „namuose sėdinti mama„? Dauguma tokių moterų galvoja (arba – šalia jų esantys vyrai taip sako), kad jos „nieko nedaro“. Pabandykime paanalizuoti:
Pastoviai namuose būnanti moteris, auginanti vaikus, atlieka keletą funkcijų ir užduočių, kurias atlieka ir tam tikrų sričių specialistai, kuriuos galime pasamdyti:
- Darželio auklėtoja
- Vadovė
- Psichologė
- Virėja
- Namų tvarkytoja (valymas, skalbimas ir pan.)
- Vadybininkė
- Sodininkė
- Vairuotoja
- Auklė
ir taip toliau…
Net jeigu moterys atlieka aukščiau išvardintus darbus „tik po kelias valandas per savaitę“ – turite paklausti savęs, kiek kainuotų samdyti tos srities specialistus net ir toms kelioms valandoms, kad atlikti tam tikrus darbus? Asmeniškai man – baisu net ir pagalvoti. Manau, kad mano antroji pusė, jeigu ji neturėtų savo verslo, būtų verta mažiausiai 6-8 tūkstančių litų per mėnesį (bijau gauti per sprandą už tai, kad parašiau taip mažai). O ji man sako, kad „sėdėdama namuose, ji nieko nedaro“.
Turite suprasti, kokia yra Jūsų vertė. Turite tinkamai įvertinti savo laiką, žinias, pastangas, patirtį ir panašiai. Turite žinoti, kas vyksta aplink Jus ir ar Jums verta kažką keisti. Galbūt – Jums reikia investuoti į save kelis šimtus litų, tačiau Jūsų, kaip samdomo darbuotojo, vertė pakils tais pačiais keliais šimtais per mėnesį. Investicija bus vienkartinė, o grąža – ilgalaikė.
Kokia yra verslo savininko vertė?
Jeigu patys esate versle – įprastai viską skaičiuojate (tikiuosi) pagal senai įprastą (ir pasiteisinusią) formulę: viskas dauginama iš trijų:
Pirma dalis – Jūsų uždarbis. Nustatykite, kiek norite gauti pinigų „į rankas“, kad Jūsų poreikiai būtų patenkinti. Jeigu esate moteris – prie šio skaičiaus dar pridėkite papildomus 20% ar net 30%, nes moterys, paprastai, yra linkusios save nuvertinti.
Antra dalis – verslo išlaikymo kaštai. Tai – Jūsų biuras, darbuotojai, mokesčiai ir panašiai.
Trečia dalis – investicinė dalis. Tai yra pinigai, kuriuos reikia investuoti į save ar savo verslą: reklama, renginia, mokymai, marketingas, viešieji ryšiai ir panašiai.
Investicija ir jos grąža
Kaip jau minėjau anksčiau – jeigu esate samdomas darbuotojas, Jums tereikia paanalizuoti rinką ir sužinoti, kokia yra Jūsų pareigybių vertė toje rinkoje. Ar gaunate tai, ką vidutiniškai gauna tokias pačias pareigas užimantys ir tokius pačius darbus atliekantys žmonės? Ar Jums reikia investuoti į save? Ar investicija į save yra to verta? Paskaičiuokite: jeigu kažkokie kursai/mokymai/seminarai kainuoja X sumą – kiek reikia uždirbti, kad investicija atsipirktų? Ar tie kursai/mokymai/seminarai padės Jums gauti didesnį atlyginimą? O gal jie pakels Jūsų produktyvumą ir taip pasididinsite savo priedus ar komisinius? Per kokį laiko tarpą tai galima pasiekti? Terminus skaičiuoti yra privaloma ir būtina!
Kaip verslo savininkas, Jūs žiūrite į tai panašiai: kokio dydžio investiciją reikia padaryti? Kiek reikia gauti papildomų klientų ar kiek atlikti papildomų pardavimų, kad investicija atsipirktų? Per kiek laiko tai realu pasiekti? Ar realu tai pasiekti? Ar investicijos atneštas rezultatas bus ilgalaikis? Žiūrėkite į tai realistiškai.
Kaip žmogui – ką Jums reikia atlikti ar išmokti, kad pasijaustumėte stipresni, pasitikintys savimi, turintys didesnę savivertę savo ir kitų akyse? Nepaisant to, kas esate gyvenime – jeigu Jūs savęs neįvertinsite pakankamai – niekas kitas to tikrai nepadarys. Galiu drąsiai pasakyti, kad asmeniškai aš – labai jaučiu, kai žmogus pasitiki savimi, kai žino savo vertę, turi tikslus. Su tokiais žmonėmis yra malonu bendrauti, malonu turėti su jais reikalų ir daryti verslą.
Niekada negausite daugiau, jeigu nemanote, kad to nusipelnėte. Negalite derėtis dėl didesnio atlyginimo, jeigu nepasitikite savo sugebėjimais ir savimi. Niekada negausite ir geresnio darbo. Žmonės ir toliau Jus stumdys ir duos Jums daryti tai, ką iš tikro turi, tačiau nenori, padaryti patys.
Todėl, prieš sakydami sau „aš negaliu sau to leisti„, pažiūrėkite į tai, ką galite dėl savęs padaryti. Ir ką leidžiate sau, nors nereikėtų to daryti? Ar Jums tikrai reikia to medžioklinio peilio, neveikiančio Xbox’o ir naujos odinės striukės, kurią gavote dovanų, tačiau ji Jums per maža? Gal geriau visa tai parduoti ir gautus pinigus investuoti į save ar savo verslą?
Jūs esate to verti. Ir Jūs privalote (taip, privalote!) ne tik sau, bet ir likusiam pasauliui pateikti pačią geriausią, naujausią ir moderniausią savo versiją, kokia tik galima tapti. Nes vienintelis dalykas, kuris gali Jus sulaikyti – esate tik Jūs patys.
- MariusProdesign , k000 , Allis ir 29 kiti sureagavo į tai
-
32
-
Pastaruoju metu gaunu vis daugiau laiškų su prašymais patarti ar įvertinti (išsakyti savo nuomonę/požiūrį į) rašantiesiems (-ioms) verslo idėjas. Visu pirma – malonu, kad nebijote dalintis savo verslo idėjomis. Tai tikrai niekur Jūsų neatves (jau ruošiu atskirą straipsnį apie tai, jis pasirodys dar šią savaitę). Idėjomis reikia dalintis. Net ne reikia, o būtina. Ir, kaip jau esu ne vieną kartą minėjęs anksčiau, idėjomis reikia dalintis su žmonėmis, kurie nėra šališki Jūsų atžvilgiu. Tėvai nepasakys Jums, kad Jūsų idėja yra bloga, nes Jus myli (nors kaip TIK turi pasakyti teisybę); draugai to nepadarys, nes nenorės gadinti su Jumis santykių ir panašiai.
Dauguma rašančiųjų užduoda klausimus, kaip rasti investuotojus, kaip pristatyti savo idėją ir gauti pinigų. Kiti klausia apie tai, kaip rasti komandą projekto įgyvendinimui, dar kiti – prašo įvertinti pačią idėją. Ir pagalvojau, kad visai gali būti, jog dar nerašiau konkrečiai apie tai, kaip reikėtų vertinti savo idėją, kokius užduoti sau klausimus ir panašiai. Todėl, pateikiu Jums svarbiausius verslo idėjos vertinimo kriterijus:
Kokia Jūsų verslo idėja?
- Būkite tiesmukiški, aiškūs ir visiškai atviri;
- Venkite žargono, stenkitės išdėstyti savo idėją profesionaliai;
- Būkite pilni užsidegimo!
Turite mokėti dviem sakiniais paaiškinti, koks yra Jūsų verslas ir ką jis daro. Tai turite mokėti padaryti per 60 sekundžių arba, kitaip tariant – 140-čia simbolių. Apibūdinimas turi būti aiškus, konkretus ir tiesus.
Kad teisingai suformuoti tuos du sakinius – svarbiausia yra to mokytis. Mokytis analizuoti savo pačių verslą ar verslo idėją. Pasiimkite popieriaus lapą, parašykite jame viską, ką galvojate apie savo verslą. Parašykite tai, ką apie jį turėtų žinoti svetimas žmogus, kad suprastų, ką Jūs darote. Dabar pradėkite braukyti sakinius ir žodžius. Palikite tai, kas svarbiausia, ir mažinkite tai, ko nelaikote tokia svarbia informacija. Kitas patarimas – išbandykite tai, ką palikote tame lape. Kiekvieną kartą, kai sutiksite naują žmogų, ar pažįstamą, ar draugą (kurie dar nežino apie Jūsų verslą) – pabandykite jiems paaiškinti, kas tai yra, naudodamiesi būtent tais dviem sakiniais. Žiūrėkite, ar jie suprato, ką turite omenyje. Pagal žmonių reakcijas žinosite, ar Jūsų verslo pristatymas yra geras ir dominantis kitus.
Kam ji reikalinga ir kokią problemą sprendžia?
- Aiškiai apibūdinkite problemą, kurią turėtų spręsti Jūsų verslo idėjos dėka sukurtas produktas (pasiūla);
- Aiškiai ir tiksliai nustatykite, kokia rinkos dalis susiduria su aukščiau paminėta problema (paklausa).
Tai – dvi esminės kiekvieno verslo sudedamosios dalys. Paklausa ir pasiūla. Svarbiausia – tinkamai identifikuoti, kokia yra problema, kiek potencialių žmonių su ja susiduria ir kaip Jūsų produktas tai išspręs.
Kodėl būtent Jūs?
- Kuo Jūsų idėja skiriasi nuo konkurentų?
- Kuo Jūsų verslas būtų pranašesnis?
- Tiksliai identifikuokite, kuo Jūs nusileidžiate konkurentams?
- Iš kokių žmonių sudaryta Jūsų komanda? Kokie yra Jūsų komandos privalumai?
Jūsų idėja, pati viena, yra nieko verta. Visa vertė yra komandoje žmonių, kurie tą idėją įgyvendins: idėjos įgyvendinimo būdai, terminai, tam reikalingos žinios, patirtis ir panašiai. Žinoma, turite pripažinti, kad rinkoje esate ne vieni (net jeigu galvojate, kad sukūrėte visiškai naują ir niekam negirdėtą idėją) ir stengtis surasti konkurentus. Nepatikėsite, tačiau tai gali būti labai sunku. Bet tikrai įmanoma.
Stenkitės labai aiškiai pamatyti, kas esate Jūs (Jūsų planuojamas verslas) ir palyginti save su konkurentais.
Ar dabar yra tinkamas tam laikas?
- Ar reikia taip skubėti tai įgyvendinti?
- Jeigu „taip, skubėti verta“ – kas pasikeitė rinkoje ir per kiek laiko, kad tai tapo taip skubiai reikalinga?
- Kokios galimybės, kad rinka vėl taip pat greitai nepasikeis ir ta idėja (ar jos įgyvendinimas) taps nebereikalinga?
- Stenkitės bet kokia kaina išvengti teiginio „mes tokie vieninteliai/pirmieji rinkoje“;
- Apjunkite visą informaciją.
Laikas yra labai svarbus. Rogių pardavimai vasarą tikrai bus nekokie. Kaip ir žieminių paltų – vasarą. Taikykitės prie rinkos ir prie laiko. Svarbu – laiku pataikyti pateikti tai, kas reikalinga.
Kaip Jūs (ar investuotojai) uždirbsite pinigus?
- Būkite realistiški, nedalinkite sau (o tuo labiau – kitiems) nepagrįstų ir nepamatuotų pažadų;
- Apsiskaičiavimas ar neatsargumas su finansais gali kainuoti visą verslą (greičiausiai – taip ir bus);
- Turėkite tinkamą strategiją atsitraukimui.
Turite suprasti labai svarbų dalyką – kai verslas žlunga, ateina momentas, kai jį reikia paleisti. Nereikia užstatinėti buto, kuriame gyvenate su žmona ir dviem mažamečiais vaikais; nereikia parduoti tėvų sodo namelio; nereikia užstatinėti savo vestuvinio žiedo… Turėkite pasitraukimo strategiją. Aš jos kelis kartus neturėjau ir tai buvo labai skaudi patirtis. Ir antroji. Ir trečia bei ketvirta. Vis tikėjau, vis kišau, vis kartojau sau, kad „galiu ištraukti“ ir panašiai. Nė velnio. Verslo nereikia „traukti“. Jį reikia daryti. Ir kad nereikėtų „traukti“ – nustatykite sau griežtas (labai griežtas) ribas: „galiu investuoti į tai 15,000 LTL ir nė cento daugiau„. Ir nei cento daugiau. Realiai – jau investavus 10,000, reikėtų labai rimtai susimąstyti, ar ne laikas paleisti tos minties ir atsigauti po visko. Atsigauti, išanalizuoti savo klaidas, pasimokyti iš jų (o gal – ir pasidalinti jomis su kitais) ir… Vėl pradėti verslą!
Šį kartą specialiai nerašysiu, iš kur patalpintas straipsnis. :lol:
Startuoliui ieškau nedidelės investicijos ir tapimą valdybos nariu
Investicijų paieška ir pasiūlymai
Atrašyta
Skelbimas gal ir geras, tik rimtai trūksta info apie patį verslą (kas daroma ir pan.), bei plano... Turiu omenyje - tai, kas parašyta skiltyje "verslo planas" yra nesąmonė. :)