Pereiti prie turinio

Individuali veikla. Kaip įregistruoti individualią veiklą?


Rekomenduojami pranešimai

Jokio skirtumo. Šiaip tai gali nurodyti kokį vieną tinklapį Mano VMI kaip pagrindinį (ir tai nebūtina)... bet tikrai apie kiekvieną domeną VMI pranešti nereikia. Jiems tas visai nesvarbu, jiems svarbu žinoti tavo fizinį adresą, kuriuo jie gali pristatyti korespondenciją, na, dar emailas, telefonas ir, žinoma, kad mokesčius laiku mokėtum ir deklaracijas siųstum... o kuriuose tinklapiuose pardavinėji - jiems dzin...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, padėkite išsiaiškinti (Vykdau I.V. pagal paž. "pardavimas internetu, paštu"):

Kaip pildyti pajamų - išlaidų žurnalą, gal galima kokį pavyzdį?

Kaip perkelti nuostolį į ateinančius metus?

Ką daryti jeigu nusipirkau prekių partiją, bet įsigijimo dokumentai neatitinka BA įstatyme nurodytų rekvizitų? Ar galiu parduoti ir tiesiog netraukti į apskaitą kiek išleidau joms, o tiesiog rodyti pajamas už tas prekes? (žinau, kad tai ekonomiškai nenaudinga, bet šiuo atveju patogu). Jau vieną prekę pardaviau, pinigus gavau į rankas. Veklos sąskaitoje banke matosi tik kad prekė įsigyta iš aliexpress ir kaina. Ar to pakanka?

 

Tiekėjai siunčia dokumentus kur jie net kiekį ir kainą neteisingai užrašo, o kartais bet kokį variantą internete ištraukia ir siunčia. Bijau, kad VMI paprašius už kokius metus parodyti kaip vedu apskaitą gali prisikabinti prie tokių netvarkingų dokumentų. Nesigauna įkelti pavyždzių, part.lt nuotruakų talpykla pastringa, tiesiogiai keliant meta klaidą "500".

 

Prašau padėkite fux'ui išsiaškinti, daug ką jau išsiaiškinau pats, tik va likutis trukdo ramiai gyventi. Nuoširdžiai dėkoju už jūsų atsakymus ir bet kokią pagalbą. Ačiū :)

Redagavo pavis
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ir visur galiu nurodyt kad prekiauju pagal tapačia IV?

 

Tada gal ir geras variantas :)

 

O dėl deklaraciju jei tarkim netyčia neatitikimu atsiranda? Pvz per metus 10k suprekiauju gryno pelno, o nurodau kokius 7k per ziopluma ar mažiau, žiuri jie?

Jeigu pikta boba auditą darytų, tai tikrai pro akis nepraleistų.

 

Jei rimtai, tai mokesčių vengimas yra baudžiamas. Jei per žioplumą, tai lengviau, jei piktybiškai, tai smarkiau

Redagavo NickasLT
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, padėkite išsiaiškinti (Vykdau I.V. pagal paž. "pardavimas internetu, paštu"):

Kaip pildyti pajamų - išlaidų žurnalą, gal galima kokį pavyzdį?

Kaip perkelti nuostolį į ateinančius metus?

Ką daryti jeigu nusipirkau prekių partiją, bet įsigijimo dokumentai neatitinka BA įstatyme nurodytų rekvizitų? Ar galiu parduoti ir tiesiog netraukti į apsakitą kiek išleidau joms, o tiesiog rodyti pajamas už tas prekes? (žinau, kad tai ekonomiškai nenaudinga, bet šiuo atveju patogu). Jau vieną prekę pardaviau, pinigus gavau į rankas. Veklos sąskaitoje banke matosi tik kad prekė įsigyta iš aliexpress ir kaina. Ar to pakanka?

 

Tiekėjai siunčia dokumentus kur jie net kiekį ir kainą neteisingai užrašo, o kartais bet kokį variantą internete ištraukia ir siunčia. Bijau, kad VMI paprašius už kokius metus parodyti kaip vedu apskaitą gali prisikabinti prie tokių netvarkingų dokumentų. Nesigauna įkelti pavyždzių, part.lt nuotruakų talpykla pastringa, tiesiogiai keliant meta klaidą "500".

 

Prašau padėkite fux'ui išsiaškinti, daug ką jau išsiaiškinau pats, tik va likutis trukdo ramiai gyventi. Nuoširdžiai dėkoju už jūsų atsakymus ir bet kokią pagalbą. Ačiū :)

 

Kai pirkai is aliexpress, gali atsispausdint is ten order details ir to turėtų pakakt.

Va ką įstatymas sako apie prekių/paslaugų invoicus, gautus iš užsienio:

 

6. Prekių ir paslaugų įsigijimo iš užsienio vienetų bei gyventojų atveju išlaidos gali būti pagrindžiamos užsienio vienetų bei gyventojų surašytais dokumentais, jei iš šių dokumentų galima nustatyti ūkinės operacijos turinį.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kai pirkai is aliexpress, gali atsispausdint is ten order details ir to turėtų pakakt.

Va ką įstatymas sako apie prekių/paslaugų invoicus, gautus iš užsienio:

 

 

 

Bėda ta, kad iš jų neįmanoma tiksliai nustatyti ūkinės opercacijos turinio. Ar galiu pats pakoreguoti tuos dokumentus?

Aš labai jums dėkingas, kad skiriate savo laiką ir padedate.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Bėda ta, kad iš jų neįmanoma tiksliai nustatyti ūkinės opercacijos turinio. Ar galiu pats pakoreguoti tuos dokumentus?

Aš labai jums dėkingas, kad skiriate savo laiką ir padedate.

BA įstatyme parašyta taip:

 

2. Ūkinės operacijos ir ūkiniai įvykiai, kurie negali būti pagrįsti apskaitos dokumentais, pagrindžiami su jais susijusių ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių apskaitos dokumentais, surašant buhalterinę pažymą, kuri turi šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nurodytus rekvizitus.

 

Tad jei nori būti visiškai jau skrupulus, tai gali išrašyti savo invoicą/buhalterinę pažymą aprašyti ūkinei operacijai, kurioje surašytum iš kažkur (google?) atkapstytus duomenis, tokius kaip pardavėjo rekvizitai (aliexpress o gal ir pačio kiniečio), pirkimo data, pirkinys ir pan.

Redagavo NickasLT
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Bėda ta, kad iš jų neįmanoma tiksliai nustatyti ūkinės opercacijos turinio. Ar galiu pats pakoreguoti tuos dokumentus?

Aš labai jums dėkingas, kad skiriate savo laiką ir padedate.

 

jei sumos nedideles tikrai gali pasikoreguoti ir pasidarysti tas saskaitas. Jei kiltu kazkoks gincas vmi ziuretu tavo banko saskaitos israsa lygintu su pateiktom saskaitom. Jei sumos atitiks viskas ok bus.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Vykdau I.V. pagal pažymą (pardavimas internetu, paštu)

Kaip perkelti nuostolį į ateinančius metus?

Veikloje nenaudoju ilgalaikio turto, o kaip supratau tai turi įtakos apskaitos principui, kurio pasirinkimas mano supratimu taip pat turi įtakos nuostolio perkėlimui. Beje gal galite paprastais žodžiais paaiškinti apie apskaitos principus, kodėl tie pripažinimo (kaupimo ir pinigų) išskiriami ir į juos reikia kreipti dėmesį ? Kaip atrodo tų principų taikymas praktikoje? Kaip VMI supras kurį principą aš taikau?

 

*Prekiauju papuošalais, turiu susikūręs e-parduotuvę. Ačiū už išsamius atsakymus.

Redagavo pavis
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

VMI pamatys iš metinės deklaracijos, kurį principą taikai - ir, aišku, jei deklaruotum ilgalaikį turtą atskira deklaracija...

Nuostolius gali kelti į kitus metus, jei apskaitą vedi kaupimo principu. Žr. kad ir čia: http://autorinessuta...veikla-883.html

Kaupimo pinicpas ir grynųjų pinigų principas labai trumpai:

http://zodynas.vz.lt/Kaupimo-principas

http://zodynas.vz.lt...inigu-principas

Redagavo Auksinis
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

VMI pamatys iš metinės deklaracijos, kurį principą taikai - ir, aišku, jei deklaruotum ilgalaikį turtą atskira deklaracija...

Nuostolius gali kelti į kitus metus, jei apskaitą vedi kaupimo principu. Žr. kad ir čia: http://autorinessuta...veikla-883.html

Kaupimo pinicpas ir grynųjų pinigų principas labai trumpai:

http://zodynas.vz.lt/Kaupimo-principas

http://zodynas.vz.lt...inigu-principas

 

Vistiek įdomu, kodėl tai išskiriama. Kokia iš to nauda, ką tai patikslina praktikoje?

"Pajamos pripažįstamos tuomet, kai jos uždirbamos, o sąnaudos – kai jos patiriamos, nepriklausomai nuo to, kada gaunami arba išleidžiami pinigai. "

Kaip gali patirti sąnaudas ar uždirbti pajamas, neatidavęs ir (ar) negavęs pinigų?

Jei turi e-parduotuvę ir vieną dieną pas tave ateina klientas ir atsiimdamas prekę sumoka grynais pinigais (pinigų principas, kai faktiškai gaunamos), o kita dieną tu randi kitą kliento užsakymą savo sistemoje su išperkamuoju pristatymo būdu, kai tu turi pirma išsiųsti prekę, o tik vėliau gauti pinigus. Jei antru atveju pajamos pripažįstamos kaupimo principu (pagal kurį pajamos pripažįstamos tuomet, kai jos uždirbamos, nepriklausomai nuo to kada gaunami pinigai), tai tuos mokestinius metus tu taikai mišrų principą.

Aš nesuprantu, todėl man paaiškinkite, kodėl jie taip sugalvojo? Ačiū :)

Redagavo pavis
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Mišrų principą? Apie tokį dar negirdėjau... Vienai ekonominės veiklos rūšiai (pagal EVRK kodą) taikomas vienas pasirinktas apskaitos principas (arba kaupimo, arba grynųjų pinigų) iki mokestinių metų pabaigos.

Jei taikote savo el. parduotuvės veikloje grynųjų pinigų apskaitos principą, tai ir turite jį taikyti iki tų (einamųjų) metų pabaigos - nesvarbu, kada pirkėjas sumoka už prekę. Jei jis per tuos metus už prekę taip ir nesumokėjo - tai tie pinigai neįskaitomi į tų metų pajamas. Užtat galite rašyti tą nesumokėtą sumą į išlaidas. Tai - natūralūs ekonominės veiklos nuostoliai. Darote prekių inventorizaciją, prekių kiekis nesutampa, gal kas pavogė, pirkėjas netasiskaitė ir pan., surašote aktą. :)

 

Individualia veikla besiverčiantys gyventojai, kurie vietoj pinigų apskaitos principo pradeda taikyti kaupimo apskaitos principą, į šio apskaitos principo taikymo metus pereinančias pirkėjų skolas į pajamas įtraukia po šių skolų apmokėjimo, tačiau ne vėliau kaip per 3 metus nuo mokestinio laikotarpio, kurį buvo pereita prie kaupimo apskaitos principo, pradžios.

Kada pripažįstamos individualios veiklos pajamos?

http://mic.vmi.lt/do...e_id=1000001669

Redagavo Auksinis
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pavyzdys, kad būtų lengviau atskirti vieną principą nuo kito:

 

2009 m. ūkininkas pardavė žemės ūkio produkcijos už 100 000 Lt. Už šią produkciją jam buvo apmokėta: 2009 metais – 60 000 Lt. Likusi dalis (40 000 Lt) bus apmokėta 2010 metais. Kadangi ūkininkas taiko pinigų principą, jo pajamos bus 60 000 Lt, t. y. tiek, kiek jam buvo apmokėta. Likusi suma bus pripažinta pajamomis 2010 metais.

 

Per 2010 metus jis pardavė produkcijos už 100 000 Lt. Už šią produkciją jam buvo apmokėta: 2010 metais – 60 000 Lt, 2011 metais – 40 000 Lt. Kadangi ūkininkas taiko kaupimo principą, jo 2010 metų pajamos ir išlieka 100 000 Lt, t. y. neatsižvelgiama į tai, kad už dalį už produkcijos bus apmokėta 2011 metais.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, planuoju atsidaryti e.parduotuvę, kurioje prekiausiu elektronika(baterijos, usb laidai ir pnš). Norėčiau sužinoti atsakymus į savo klausimus, nes kolkas dar nelabai gaudausi kas ir kaip.

 

1. Jei atsidarysiu savo e.parduotuvę, tai GPM mokėti reikės 5% ar 15% ?

2. Jei niekur nedirbu ir turėsiu e.parduotuvę, tai reikės kiekvieną mėnesį mokėti po 93LT(PSD) ir dar kartą per metus 9% PSD?

3. Jei kažkur dirbu ar mokausi, tai reikės ar nereikės mokėti kiekvieną mėnesį po 93LT(PSD)?

4. Jei sąnaudas skaičiuosiu 30% nuo pajamų, tai jokių čekių, paypal invoice ar kažko kito niekam rodyti nereikės, kad tikrai tiek ir tiek sumokėjau už prekę, kurią pardavinėsiu savo e.parduotuvėje?

5. Ar galima visą buhalteriją vesti per programą "Excel" ?

6. Jei kartą per metus reikia mokėti mokesčius, tai neturiu teisės išleisti pinigų iš savo banko sąskaitos, kurie skirti mokesčiams sumokėti ar tai yra nesvarbu? Kaip geriau elgtis su pinigais, kad tuo metu, kai reikės sumokėti mokesčius nelikčiau minuse.

 

Ačiū iš anksto už atsakymus ir atsiprašau jei į šiuos klausimūs jau buvo atsakyta. Tiesiog vartyt 150+ puslapių užtrunka labai ilgai ir informacija jau gali būti pasenusi.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, planuoju atsidaryti e.parduotuvę, kurioje prekiausiu elektronika(baterijos, usb laidai ir pnš). Norėčiau sužinoti atsakymus į savo klausimus, nes kolkas dar nelabai gaudausi kas ir kaip.

 

1. Jei atsidarysiu savo e.parduotuvę, tai GPM mokėti reikės 5% ar 15% ?

2. Jei niekur nedirbu ir turėsiu e.parduotuvę, tai reikės kiekvieną mėnesį mokėti po 93LT(PSD) ir dar kartą per metus 9% PSD?

3. Jei kažkur dirbu ar mokausi, tai reikės ar nereikės mokėti kiekvieną mėnesį po 93LT(PSD)?

4. Jei sąnaudas skaičiuosiu 30% nuo pajamų, tai jokių čekių, paypal invoice ar kažko kito niekam rodyti nereikės, kad tikrai tiek ir tiek sumokėjau už prekę, kurią pardavinėsiu savo e.parduotuvėje?

5. Ar galima visą buhalteriją vesti per programą "Excel" ?

6. Jei kartą per metus reikia mokėti mokesčius, tai neturiu teisės išleisti pinigų iš savo banko sąskaitos, kurie skirti mokesčiams sumokėti ar tai yra nesvarbu? Kaip geriau elgtis su pinigais, kad tuo metu, kai reikės sumokėti mokesčius nelikčiau minuse.

 

Ačiū iš anksto už atsakymus ir atsiprašau jei į šiuos klausimūs jau buvo atsakyta. Tiesiog vartyt 150+ puslapių užtrunka labai ilgai ir informacija jau gali būti pasenusi.

 

1. Prekybai taikomas 5% GPM tarifas.

2. Jei niekur nedirbi, nesimokai ar kitais būdais nesi draustas valstybės - kas mėnesį mokės 93 Lt (9% nuo MMA), o gale metų 9%, tačiau sumokėtos PSD įmokos (93 Lt * 12 mėn.) jau įskaičiuojamos, tai yra, jei gale metų PSD reiktų mokėti pagal pelną 2500 Lt, tai per metus sumokėjus 93*12=1116 reikėtų mokėti 2500-1116=1384 Lt.

3. Jei dirbi, mokais ar kitaip esi draustas - 93 Lt mokėti nereikia.

4. Pasirinkus 30% atmetimą nereikia rinkti faktūrų ir kitų dokumentų, tačiau gali tekti įrodyti, kad prekė gauta legaliai (ypač jei prekiauji BRAND produktais).

5. Buhalteriją gali vesti nors ir sąsiuvinyje, tereikia paisyti reikalavimų, o programa - tavo pasirinkimas.

6. Anksčiau atėjus laikui mokėti mokesčius (kovo galas - balandis) aš sumokėdavau iš turimų pinigų. Kuomet pajamos didėja, gali būti keblu sumokėti didesnę sumą pinigų iš karto, todėl rekomenduoju tam tikrą procentą nuo užsakymo pasilikti sąskaitoje (aš tam reikalui atsidariau papildomą sąsk. be kortelės) - bus lengviau pačiam. Nors čia jau kiekvieno žmogaus reikalas.

 

 

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O jei esi idarbintas 0,25 etato, tai vis tiek skaitosi, kad esi pilnai draustas ?

 

Ir nebereikia moket PSD ?

 

Klausiu, nes po nauju vienas klientas noretu idarbint ant 0,25 etato ...

 

Radau, kad kaip ir nereikia.

http://www.verslosavaite.lt/index.php/Teisines-konsultacijos/Teisine-konsultacija.-Dirbu-puse-etato.-Ar-nereikes-moketi-PSD.html

Redagavo val_das
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, gal kas galit tiksliai zinantys pasakyt del sasktaitu-fakturu israsymo. Jeigu as parduodu preke paprastam zmogui, pvz su juo kazkur susitikes, kuriam tikrai nereikia jokiu saskaitu. Ar yra tokiu atveju kazkoks kitas budas, kaip fiksuoti pardavimus, neirasant pirkejo duomenu? Jei taip, kaip tokius dokumentus zymeti zurnale?

 

Be to, ar pristatant dokumentus VMI uztenka atsispausdint tik zurnala, o visa kita (pirkimo saskaitas, pardavimo saskaitas-fakturas) pateikti el forma, laikmenoje?

Redagavo Diwasas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki, gal kas galit tiksliai zinantys pasakyt del sasktaitu-fakturu israsymo. Jeigu as parduodu preke paprastam zmogui, pvz su juo kazkur susitikes, kuriam tikrai nereikia jokiu saskaitu. Ar yra tokiu atveju kazkoks kitas budas, kaip fiksuoti pardavimus, neirasant pirkejo duomenu? Jei taip, kaip tokius dokumentus zymeti zurnale?

 

Be to, ar pristatant dokumentus VMI uztenka atsispausdint tik zurnala, o visa kita (pirkimo saskaitas, pardavimo saskaitas-fakturas) pateikti el forma, laikmenoje?

Nuo 2014-05-01 – gyventojas, kuris nėra PVM mokėtojas ir nenaudoja kasos aparato, turi išrašyti sąskaitą faktūrą.

Tam žmogui sąskaitos gal ir nereikia, bet Tau tai ji reikalinga, kaip kitaip Tu įrodysi, kad gavai pajamas. Be to jei tas žmogus jokios veiklos nevykdo ir jam nereikia pagrįsti išlaidų tai užtenka tik jo vardo bei pavardės ant sąsk. faktūros :rolleyes:

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki,

 

Norėjau pasiklausti jei noriu įsiregistruoti individualią veiklą ir vykdysiu internetinių puslapių kūrimą, administravimą, optimizavimą paieškos sistemoms, adwords reklamą. Tai kokius veiklos kodus rinktis ? Parašiau statistikos departamentui ir gavau tokį atsakymą:

 

" Laba diena, Lietuvos statistikos departamentas informuoja apie Jūsų laiške minimos veiklos klasifikavimą pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (toliau - EVRK 2 red.).

 

Jeigu vykdysite veiklą pagal paslaugos sutartį, pagal kurią internetinių puslapių kūrimas teikiamas kartu su reguliariai teikiama programų priežiūra ir to internetinio puslapio duomenų valdymu (nuolatinis informacijos atnaujinimas, marketingas ir reklama), tai tokia veikla priskirtina 63.11 klasei "Duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusi veikla".

 

Jeigu vykdote veiklą pagal atskiras sutartis, tai EVRK kodus reikia rinktis atitinkamus; pvz.,

 

- internetinių puslapių kūrimas, optimizavimas paieškos sistemoms - seo - 62.01

 

- internetinių puslapių administravimas (nuolatinis informacijos atnaujinimas, marketingas ir reklama) -63.11."

 

 

 

Tai taip suprantu jei sukuriu svetainę ir ja ateityje dar rūpinuosi galiu rinktis 63.11 kodą ir busiu GPM apmokestinamas tik 5%. Na bet jei tarkim jei koki seo tik nori kas pasidaryti, tai jau nebegaliu pagal tai išrašyti sąskaitos ? Tai ką siūlot daryti ? Jei ir ta ir tą pasirenki tai kaip apskaitą vesti ? Na darysiu ta 30% supaprastintą variantą... Labai ačiū už atsakymus.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...