Pereiti prie turinio

Rekomenduojami pranešimai

Taigi, nesenei perskaičiau straipsnį internete apie darbo sąlygas Google Inc. ir mane labai sudomino ;)

Pats nežadu mėginti "prašytis" į šį darbą, tačiau galbūt atsiras entuziastų kurie nenorės praleisti tokio šanso :lol:

 

Norint iš kitos bendrovės pervilioti gerą darbuotoją nebeužtenka vien tik didesnės pinigų sumos – tai aišku seniai. O ką darbdavys turėtų pasiūlyti „Google Inc.“ darbuotojui, jeigu norėtų matyti jį savo komandoje?

 

Ši bendrovė šiemet atsidūrė žurnalo „Fortune“ kasmet sudaromo sąrašo „Šimtas įmonių, kuriose dirbti geriausia“ (angl. „100 Best Companies to Work For 2007“) viršūnėje.

 

Nemokami skanumynai, tinklinio aikštelė paplūdimyje ir 5000 JAV dolerių (apie 13 300 Lt) darbuotojams, perkantiems hibridinius automobilius – tai tik kelios smulkmenos, visas jų sąrašas gerokai ilgesnis – kuriomis lepinami bendrovės „Google Inc.“ darbuotojai.

 

Smagumai ir žaidimai

 

„Viena iš priežasčių, kodėl atsidūrėme pačioje šio sąrašo pradžioje, yra nuostabi „Google“ darbo aplinka. Tikriausiai girdėjote, kad bendrovės biure visuomet yra patiekalų iš jūros gėrybių, darbuotojai gali užsisakyti masažą, į darbą atsivesti savo augintinius, mankštintis specialiai jiems įrengtoje sporto salėje ir t.t.“, – apie Jungtinių Valstijų Mauntn Vju mieste įsikūrusį „Google“ biurą „Versus“ pasakoja šios bendrovės rinkodaros direktorė Rytų Europai, Viduriniesiems Rytams ir Afrikai Yonca Brunini.

 

„Google“ buveinėje darbuotojams patiekiami nemokami delikatesai iš 11 kavinių, kiekviena jų siūlo vis kitokią virtuvę, įskaitant ir ekologiškas salotas, indišką bei kinišką maistą. Po visą biurą išsibarsčiusiuose užkandžių baruose niekad nesibaigia saldumynų ir gėrimų atsargos, tad tenka pripažinti, kad platėja toli gražu ne vieno darbuotojo juosmens linija. Šie papildomi kilogramai neretai pašaipiai vadinami „Google 15“.

 

Pasak vieno iš San Francisko puikios darbovietės instituto (angl. Great Place to Work Institute; nuo 1998 metų sudarančio „Fortune“ sąrašą) įkūrėjų Miltono Moskowitzo, „Google“ pirmavimą įtvirtino entuziastingi atsiliepimai, kuriuos šios bendrovės darbuotojai pateikė dalyvaudami „Fortune“ atrankoje.

 

M.Moskowitzo teigimu, darbuotojai išreiškė neapsakomą meilę savo darbui, o tai yra svarbiausias veiksnys atrenkant bendroves į sąrašą.

 

„Ten daug smagumų ir žaidimų. Į darbą žmonės kartais ateina vilkėdami pižamomis ar smokingais, darbo metu gali tvarkyti asmeninius reikalus, turi laisvę tyrinėti ir mėgautis gyvenimu“, – apie atmosferą „Google“ būstinėje kalba Moskowitzas.

 

Tokius teiginius „Versus“ patvirtina ir Brunini. Jos teigimu, sklando gandai, kad į „Google“ atvykęs dirbti žmogus Kalifornijoje turėjo susirasti, kur gyventi. Visą mėnesį, kol vyko intensyvios tinkamo būsto paieškos, jis buvo apsistojęs bendrovės biure – jame prausėsi, miegojo, valgė ir dirbo.

 

„Nežinau, ar tai tikrai tiesa, tačiau „Google“ darbo aplinka išties puiki“, – sako Brunini ir juokdamasi bendrovės biurą vadina „gražiais namais“.

 

Šiuose „gražiuose namuose“ darbuotojai gali nemokamai naudotis skalbyklėmis ir konsjeržo, galinčio rezervuoti stalelį vakarienei, paslaugomis. Be jau minėtų privalumų, bendrovės darbuotojai kasmet kartu vyksta slidinėti – visas išlaidas padengia bendrovė, sutartu laiku kontoroje juos vizituoja gydytojai, iš vieno pastato į kitą įmonės teritorijoje darbuotojai važiuoja motoroleriais, žaidžia tinklinį, stalo tenisą.

 

Darbe – ir per pietus

 

Tačiau darbo aplinkos teikiami privalumai nėra vienintelė priežastis, dėl kurios „Google“ visus 2007 metus bus vadinama geriausia vieta dirbti, tikina Y.Brunini. Anot jos, dirbti įmonėje motyvuoja ir tai, kad ji – viena iš pažangiausių ir demokratiškiausių informacinių technologijų bendrovių pasaulyje.

 

„Darbuotojams patinka tai, ką jie daro, jie džiaugiasi bendrovės laimėjimais. Intensyviai dirbti juos skatina ir „Google“ plėtra bei nauji iššūkiai augančiose rinkose“, – nurodo Brunini.

 

Ji neatskleidžia, kiek bendrovei kainuoja darbuotojų pramogos, tačiau tikina, kad „tikrai daugiau negu daugeliui kitų įmonių“.

 

„Tikrai nenutiks taip, kad darbuotojams motyvuoti skiriamą pinigų sumą ateityje ar dėl plėtros „Google“ mažins. Bendrovė plečiasi nuolat, tačiau jos darbuotojai ir investavimas į juos įmonei itin svarbu“, – pokalbio metu keliskart pabrėžia Y.Brunini.

 

Nesunku numanyti, kad tokį „Google“ dosnumą lemia jos pelnas – kiek daugiau negu 2 mlrd. dolerių (apie 5,3 mln. litų) per praėjusių metų devynis mėnesius. Bendrovės atstovų teigimu, tokios investicijos atsiperka naujais talentingais darbuotojais ir didesniu našumu. Pavyzdžiui, nemokamas maistas iš pradžių buvo siūlomas dėl to, kad darbuotojai savo darbo vietose liktų ir per pietus bei prie savo darbo stalų praleistų kuo daugiau laiko.

 

Šiuo metu „Google“ dirba 9500 žmonių – 6500 Jungtinėse Valstijose ir 3000 kitose šalyse. „Fortune“ ataskaitoje nurodoma, kad moterys sudaro 31proc. „Google“ darbuotojų.

 

Per metus buvo sukurtos 2229 naujos darbo vietos, tačiau darbuotojų bendrovė nuolat ieško beveik visame pasaulyje ir augimo tempų lėtinti nežada. 1998 metais dviejų Stenfordo universiteto magistrantų Larry Page’o ir Sergey Brino įkurta „Google“ naujus darbuotojus traukia kaip bites medus – per dieną gaunama apie 1300 prašymų priimti į darbą.

 

Brunini teigimu, norėdami įsidarbinti kreipiasi „tikrai kvalifikuoti ir savo darbo sritį išmanantys žmonės“, todėl atsirinkti tinkamus kandidatus nebūna sunku.

 

„Dirbame daugelyje rinkų, stipriname savo pozicijas tose, kuriose esame jau kurį laiką, taip pat domimės naujomis. „Google“ tikslas – kad visi paieškos sistemos vartotojai rastų jiems reikalingą informaciją, kad ir kur jie gyvena, kad ir kokia kalba šneka“, – bendrovės strategiją piešia Brunini.

 

„Google“ atstovybės šiuo metu veikia ne tik Jungtinėse Valstijose, bet ir Australijoje, Brazilijoje, Danijoje, Indijoje, Ispanijoje, Italijoje, Japonijoje, Jungtinėje Karalystėje, Kanadoje, Meksikoje, Norvegijoje, Nyderlanduose, Pietų Korėjoje, Prancūzijoje, Suomijoje, Švedijoje, Šveicarijoje, Turkijoje, Vokietijoje.

 

Pasak Brunini, bendrovę domina ir vadinamosios augančios rinkos – Čekija, Egiptas, Izraelis, Vengrija ir kitos šalys.

 

Įeiti – trimis žingsniais

 

Šiuo metu bendrovė žengia į Rytų Europos, Viduriniųjų Rytų ir Afrikos šalis.

 

Brunini pasakoja, kad „Google“ plėtros strategiją sudaro trys etapai. „Pavyzdžiui, Lietuvoje šiuo metu žengiami pirmieji žingsniai. Tai reiškia, kad pirmiausia ištiriame mus dominančios šalies rinką, išsiaiškiname, kokių galėtume pasiūlyti šiai šaliai ir jos žmonėms reikalingų produktų ar sprendimų. Lietuvoje jau kurį laiką veikia lokalizuota „Google“ paieškos sistema, vaizdų, grupių paieška, paieška kataloguose, reklamavimosi programa ir kt.“, – detalizuoja pašnekovė.

 

Anot jos, daug laiko bendrovės atstovai praleidžia aiškindamiesi ir tyrinėdami, ar paieškos sistemos vertimas į vienos ar kitos šalies kalbą yra tikslus, suprantamas, patogus tos šalies gyventojams.

 

Antrojo plėtros etapo metu (šiuo metu toks vykdomas, pavyzdžiui, Rumunijoje) ieškoma darbui šioje srityje tinkamų darbuotojų. „Jie reikalingi tam, kad padėtų geriau pažinti mus dominančią rinką, patartų, kaip geriausiai į ją patekti“, – pasakoja Brunini.

 

Trečiajame plėtros etape priklausomai nuo to, ką bendrovei pasiūlo jos surastas vietinis darbuotojas, įvertinamos „Google“ galimybės konkrečioje šalyje pradėti verslo plėtrą. Įkuriamas bendrovės biuras, suburiama darbuotojų komanda – vadovas ir jo padėjėjai. Jie daugiausia dirba su reklama, taip pat pristato naujus būtent tai šaliai skirtus produktus. Brunini negalėjo „Versus“ pasakyti, kiek laiko užtruks pirmasis plėtros etapas mūsų šalyje. Kol kas Lietuvoje nėra ir bendrovei patariančio specialisto.

 

„Tačiau tokių žmonių ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Baltijos šalyje jau žvalgomės ir laukiame jų patarimų“, – sako Brunini.

 

Pasak „Google“ rinkodaros direktorės Rytų Europai, Viduriniesiems Rytams ir Afrikai, naujų produktų ir paslaugų bendrovė paprastai pasiūlo kiekvienos šalies gyventojams, tačiau kaip bus Lietuvoje ir kitose bendrovei naujose rinkose, kol kas neatskleidžia.

 

„Manau, tuomet, kai šiose šalyse turėsime mums reikalingų specialistų, procesas paspartės, pasirodys ir naujų produktų“, – teigia Brunini.

Mobili paieškos sistemų ateitis

 

Baltijos šalys „Google“ įdomios todėl, kad jose internetu naudojasi palyginti daug žmonių, be to, besinaudojančių vis daugėja.

 

„Žinome, kad Lietuvoje paieškos sistema „Google“ yra gana populiari ir gerokai lenkia kitas paieškos sistemas. Tai rodo, kad jūsų šalyje galime realizuoti savo galimybes“, – nurodo Brunini.

 

Konkurenciją, anot Brunini, „Google“ vertina kaip savaime suprantamą dalyką, tačiau „visas pajėgas telkia ne kovai su konkurentais, o darbui su savo vartotojais“.

 

„Mes vertiname tai, kad turime kelis didelius visame pasaulyje veikiančius konkurentus („Microsoft“ valdomą paieškos sistemą „Live Search“, „Yahoo!“ ir kt. – aut. past.), dažnai kartu su jais dirbame ir bendradarbiaujame vykdydami kai kuriuos projektus, tačiau noriu pažymėti, kad didžiausią dėmesį skiriame savo vartotojams“, – pasakoja Brunini.

 

Jos teigimu, veiklos paieškos sistemų valdytojai tikrai turės ir ateityje. „Labai svarbu asmeninis santykis. Vis geriau suprasdami, kaip vartotojai ieško informacijos, norime jiems reikiamą informaciją pateikti kuo greičiau ir kuo kokybiškesnę“, – nurodo pašnekovė.

 

Ji sako, kad tobulinti reikia ir vadinamąją mobiliąją paieškos platformą: šiuo metu žmonės informacijos ieško ne tik naudodamiesi staliniais ar nešiojamaisiais kompiuteriais, bet ir mobiliaisiais prietaisais – telefonais ar delninukais. „Šios paieškos srities tobulinimas bus aktualus ne tik šiemet, bet kelerius metus – tol, kol sistema kaip reikiant įsisiūbuos“, – „Versus“ sako Brunini.

 

Bendrovės, kuriose dirbti geriausia (2007 m.)*

 

Vieta Pavadinimas

1 „Google“

2 „Genentech“

3 „Wegmans Food Markets“

4 „Container Store“

5 „Whole Foods Market“

6 „Network Appliance“

7 „S. C. Johnson & Son“

8 „Boston Consulting Grp.“

9 „Methodist Hospital Sys.“

10 „W. L. Gore & Associates“

11 „Cisco Systems“

12 „David Weekley Homes“

13 „Nugget Market“

14 „Qualcomm“

15 „American Century Invest“

16 „Starbucks Coffee“

17 „Quicken Loans“

18 „Station Casinos“

19 „Alston & Bird“

20 „QuikTrip“

21 „Griffin Hospital“

22 „Valero Energy“

23 „Vision Service Plan“

24 „Nordstrom“

25 „Ernst & Young“

 

* visą bendrovių sąrašą galima rasti http://money.cnn.com/magazines/fortune/bestcompanies/2007/

Kaip tapti bendrove, kurioje dirbti geriausia?

 

Į „Fortune“ sąrašą gali patekti tik tos bendrovės, kurios gyvuoja ne trumpiau kaip septynerius metus ir turi daugiau nei 1000 darbuotojų.

 

Šįkart „Fortune“ svarstė 446 bendrovių kandidatūras. Vietų sąraše pasiskirstymą daugiausia lėmė atsakymai į 57 anketos klausimus – tokios anketos buvo išdalytos ne mažiau kaip 400 atsitiktinės atrankos būdu parinktų kiekvienos bendrovės darbuotojų.

 

Apklausa ne tik padėjo sudaryti geriausių įmonių sąrašą, bet ir parodė, kad vis dar palyginti nedaug bendrovių 100% dengia savo darbuotojų sveikatos draudimo įmokas (visą draudimo sumą apmoka 16 bendrovių iš 100).

 

„Fortune“ pateikia ir iš sąrašo iškritusių bendrovių statistiką. Į jį, pavyzdžiui, nepateko mikroschemų gamintoja „Intel“, verslo programinės įrangos gamintoja „Autodesk“ ir teisinių paslaugų firma „Morrison & Foerster“.

 

Vienas iš San Francisko puikios darbovietės instituto, nuo 1998 metų sudarančio „Fortune“ sąrašą, įkūrėjų Miltonas Moskowitzas žiniasklaidoje atsisakė komentuoti, kodėl šios įmonės nepateko į sąrašą. Jis taip pat nenurodė, kurios žinomos San Francisko įlankos bendrovės paraiškų apskritai nepateikė.

 

Prieš devynerius metus įsteigta „Google“ paraišką dalyvauti atrankoje pateikė pirmą kartą. Pernai pirmąją vietą užėmė San Franciske įsikūrusi bendrovė „Genentech“ (šiemet jai atiteko antroji vieta). Bendrovės „Network Appliance“ vadovas Danas Warmenhovenas patenkintas tuo, kad jo įmonė iš praėjusiais metais užimtos 27 vietos pakilo į šeštą.

 

D.Warmenhoveno teigimu, „Network Appliance“ pernai padarė pakeitimų, kurie padėjo šiai darbuotojams draugiškai įmonei tapti dar draugiškesnei. Pavyzdžiui, dabar autizmu sergančių vaikų tėvai, kaip ir įsivaikinantys žmonės, gauna finansinę paramą. Bendrovė taip pat plačiau skelbia apie lanksčias darbo valandas – šia išpopuliarėjusia programa dabar naudojasi 95% darbuotojų.

 

Paklaustas, kada lengvatomis planuoja pralenkti „Google“, D.Warmenhovenas tyliai sukikena.

 

Jis pabrėžia, kad darbuotojai savo nuomonę apie darbdavius grindžia tuo, ar jie yra patikimi ir ar verslas eina teisingu keliu. Šiaip ar taip, pasak Warmenhoveno, „nemokamų delikatesų 24 valandas per parą, ko gero, nebus“, nes tai per brangu.

 

Šaltinis: “Versus” | www.lrytas.lt

 

Priminsiu, kad Google Inc. Lietuvpje dar nėra, tačiau labai norint galima kreiptis į Latvijos, Čekijos, Vokietijos, Švedijos ar Norvegijos atstovybęs.

 

Dėl darbo bei darbo vietų : http://www.google.com/support/jobs/bin/sta...about=locations

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Radau Screenu is google Biuro ;)

 

http://www.google.com/jobs/images/accent_foosball-o.jpg

http://www.google.com/jobs/images/accent_billiard-o.jpg

http://www.google.com/jobs/images/accent_engatwork-o.jpg

 

 

Also Video from google: http://au.youtube.com/watch?v=aOZhbOhEunY

Google BIUUURAS is isores: http://au.youtube.com/watch?v=OuP3Gxnd-vE&NR=1

Redagavo Thirdsoul
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...