Pereiti prie turinio

Rekomenduojami pranešimai

Tikrai! Taip ir yra! Galite juos dar pamatyti, nors jie miršta labai lėta ir skausminga mirtimi. Tačiau jie vis tiek miršta. Neilgai truks, ir šie dinozaurai dings nuo žemės paviršiaus. Bent jau tokie, kuriuos mes dar matome šiandien.

 

Kalbu apie pardavimų dinozaurą – fizines parduotuves. Dar, atrodo, taip neseniai jos dominavo pardavimų sektoriuje ir kitokių apsipirkimo būdų mes net įsivaizduoti negalėjome. Dabar – po truputį lentynose kaupiasi dulkės, kurias nuvalo tik žmonės, vis dar jaučiantys poreikį „pačiupinėti, pauostyti, paliesti, palaižyti“ prekę realiai, prieš ją užsisakant internetu. Fizinės parduotuvės dar „laikosi“ dėka žmonių, kurie taip ir neišmoko naudotis internetu, nemoka užsienio kalbų ir panašiai. Na, yra dar „akcijos“, kurias skelbdamos, parduotuvės meldžiasi, kad pritrauktų lankytojų ir galėtų įbrukti jiems ne tik dempinguojamas prekes, tačiau ir ką nors su 300% antkainiu.

Jau daugelį metų parduotuvėms reikėdavo „atremti atakas“ iš dviejų pusių: specializuotų parduotuvių ir interneto parduotuvių. Specializuotos parduotuvės, paprastai, labai neblogai atlieka savo užduotį ir paskirtį, randa savo siaurą nišą, specializuojasi joje, yra laikomi ekspertais ir žmonės mielai ten lankosi. Internetinėse parduotuvėse yra kiek kitaip – jų pelningumas, populiarumas ir kiti faktoriai priklauso ne tik nuo prekių asortimento, tačiau ir nuo klientų aptarnavimo, reklamos internete, SEO optimizacijos ir daugelio kitų dalykų.

 

Kai visas pardavimų pasaulis pradėjo keistis ir judėti į priekį, mūsų parduotuvės, kažkodėl, vis dar tūpčioja ir trypčioja vietoje, tuo pačiu metu prarasdami tūkstančius eurų. Blogiausia dalis yra ta, kad jiems, atrodo, sunku suprasti, kodėl tai vyksta ir jeigu jie nesikeis kartu su pasauliu bei jame gyvenančiais žmonėmis – pajamų mažėjimo procesas tik greitės.

 

Jau esu minėjęs ankstesniuose savo straipsniuose, kad viena iš didžiausių verslo klaidų mano praktikoje yra tokia, kai verslo savininkai niekaip nesugeba pažiūrėti į savo verslą taip, kaip kad jį mato jų klientai. Klientai viską vertina kitaip, nei tie, kurie tą verslą sukūrė. Ir tame „kitokiame supratime“ slypi kliento pasitenkinimo rodikliai. Jeigu Jūsų verslas „supranta“ klientą – jis jaučiasi puikiai aptarnautas ir patenkintas. Žinoma – jis sugrįš pas Jus dar ir dar kartą, bei rekomenduos Jūsų verslą savo draugams. O kaip yra tada, kai Jūs jo nesuprantate? Būtent tai ir vyksta su dabartinėmis parduotuvėmis – jos „nesupranta“ klientų. Nesuprantami klientų norai nesitampyti nesveiko dydžio prekių krepšelių; nesuprantami klientų norai gauti konsultaciją, o ne „prekės brukimą“; nesuprantami klientų norai apsipirkti patogiai ir greitai; ir taip toliau.

 

http://www.verslo.guru/wp-content/uploads/2015/04/virtualus-apsipirkimas.jpg

 

Atleiskite, tačiau tai, jog investuosite į savo pardavėjų apmokymus – nepakeis Jūsų klientų pasitenkinimo lygio. Bent jau tikrai ne tiek, kad pajustumėte tai pajamų lygmenyje. Šiandienos klientai nori pajusti patį apsipirkimą, mėgautis juo, o ne „dirbti“ atėję į Jūsų parduotuvę. Šioje vietoje – specializuotoms parduotuvėms yra lengviau, nes pas juos ateinantis klientas praktiškai aiškiai žino, ko nori. Jis atėjo ne „pasidairyti“, o įsigyti prekės būtent iš to segmento, kuriame specializuojasi parduotuvė. Ir kokia tai bus prekė – jau priklauso tiek nuo pačio kliento, tiek nuo parduotuvėje dirbančių žmonių. Didesnės parduotuvės vis dar neranda būdų, kaip sudominti klientą ne tik „pažiūrėti“ ir „pačiupinėti“, o mokėti pinigų už sprendimus – nenori. Nors, ilgainiui, tai atsiliepia „pajamų“ eilutėje ir kainuoja jiems daug daugiau. Lietuviškas mentalitetas? Gal.

 

Internetinių parduotuvių niša pilnėja kiekvieną dieną. Dabar jau daugelis žino aliexpress.com, miniinthebox.com, sportsdirect.com ir kitas parduotuves. Internete galima greitai pirkti, greitai parduoti. Galima, tačiau ne visiems tai pasiseka. Interneto parduotuvių savininkai mano, kad „atsidariau parduotuvę, o dabar pas mane turi pasirodyti klientai“. Atleiskite, tačiau internete viskas veikia kiek kitaip, nei realiame pasaulyje. Taip, internete žmonių srautas yra milžiniškas ir, pavyzdžiui, Kauno „Akropolio“ metinis lankytojų srautas internete yra laikomas vaikiškai juokingu matuojant net ne per metus, o per valandą. Žinoma, jeigu Jūsų parduotuvė yra pritaikyta užsienio rinkai, turi keletą kalbų, tarptautinius atsiskaitymo būdus ir taip toliau. Ne? Neturi? O kodėl? Paklauskite to savęs.

 

„Internetinė parduotuvė turi stengtis sudominti klientus kiek kitaip. Nors tas srautas „yra“, iš tikrųjų, jo kaip ir „nėra“. Jį reikia „sukurti“. Realiame pasaulyje – atsidarei parduotuvę prekybos centre ir „srautas įeina į nuomos kainą“. Internete „nuomos kainos“ kaip ir nėra (na, išskyrus atvejus, kai tikrai naivūs žmonės „nuomojasi“ internetines parduotuves), tačiau pinigus vis tiek reikia investuoti – į parduotuvės optimizavimą paieškos variklių atžvilgiu (SEO optimizacija), į reklamą internete (Google AdWords, reklaminiai baneriai kituose portaluose ir pan.), į pačią elektroninę parduotuvę. Žinoma, čia egzistuoja ir dar viena, labai rizikinga pusė – galimybė, kad bankrutuosite, kai kažkas to panorės (plačiau apie tai skaitykite čia).

 

https://www.youtube.com/watch?v=NMacTuHPWFI

 

Pasaulinio žinomumo elektroninės prekybos platformos jau žengia į realų pasaulį. Jie stengiasi „pagerinti“ mūsų gyvenimą, „palengvinti“ jį ir, tuo pačiu, padidinti savo pardavimus.

 

Tingėjimas yra pati didžiausia kūrybiškumo galia. Kalbant apie tingėjimą – versle pasiseks tiems, kurie dar labiau padės žmonėms tingėti. Kam eiti į boulingą, kai namie gali turėti Nintendo Wii? Kam eiti į kino teatrą, kai namie pažiūrime filmą? Kam eiti į koncertą, kai galime tiesiogiai jį žiūrėti per televiziją? Tingėjimui ribų nėra.

Tačiau dinozaurai dar turi šansą išgyventi. Tik reikia išmesti savo dinozaurišką mąstymą pro langą, elgtis drąsiai ir žengti į priekį. Gerinti savo klientų patirtį parduotuvėse, kurti kažką naujo ir nepatirto klientams, kas privers juos jaustis gerai ir grįžti. Reikia nebijoti, kurit, investuoti ir daryti. Kitaip – Jūsų verslas bus atkapstytas po milijonų metų ir demonstruojamas kaip „nevykęs pavyzdys“.

 

Gero Jums verslo.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Miegi namie, dirbi namie, visas prekes priimi i namus, o laisvalaikiu kontaktuoji su visu pasauliu... budamas namie. Juk zmonems patinka ir i lauka islist. As, nors ir moku kelias kalbas, ir internete zinau, kaip ir kas veikia, nedaznai apsipirkineju online. Ir tam nera jokios reiksmingos priezasties, tiesiog islendu kazkur: ar tai vietine parduotuve kitapus gatves, ar tai tas pats Kauno akropolis. Savotiska socializacija, kuomet buni tarp kitu zmoniu. Man atrodo, kad ir ateityje isliks savotiska riba tarp interneto ir realaus pasaulio: net jei kazkam ir patogiau sedet namie ir viska gaut i rankas, kazkas to paties feirio eis i uz kilometro esancia parduotuve, nes jam tai savotiskas atsipalaidavimas nuo to, ka jis veike. Na, bet cia tik tokia nuomone. Niekada negalvojau apie tai, ar geriau maxima uz lango, ar maxima internete.

O aš priešingai, kaip tik vengiu tokių "socializacijos" vietų.. Negaliu, puola, bėga, vos ne ant tavęs griūna ar net iš rankų plėšia rėkdami "AŠ PIRMAS PAMAČIAU!". Ne, aš tarp gyvulių negaliu "socializuotis"...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O aš priešingai, kaip tik vengiu tokių "socializacijos" vietų.. Negaliu, puola, bėga, vos ne ant tavęs griūna ar net iš rankų plėšia rėkdami "AŠ PIRMAS PAMAČIAU!". Ne, aš tarp gyvulių negaliu "socializuotis"...

 

Manes niekas dar jokioj prekybvietej nebuvo uzpuoles. Cia jau reiketu susirupint ir atitinkamom institucijom pranest. Pabandyk kreiptis kurnors, negalima taip tiesiog ranka numot.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O aš priešingai, kaip tik vengiu tokių "socializacijos" vietų.. Negaliu, puola, bėga, vos ne ant tavęs griūna ar net iš rankų plėšia rėkdami "AŠ PIRMAS PAMAČIAU!". Ne, aš tarp gyvulių negaliu "socializuotis"...

gal zoologijos sode buvai, ne parduotuvėje? kažkaip per visą gyvenimą nieko panašaus nepasitaikė

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Manes niekas dar jokioj prekybvietej nebuvo uzpuoles. Cia jau reiketu susirupint ir atitinkamom institucijom pranest. Pabandyk kreiptis kurnors, negalima taip tiesiog ranka numot.

gal zoologijos sode buvai, ne parduotuvėje? kažkaip per visą gyvenimą nieko panašaus nepasitaikė

Be šansų kam nors pranešti :) Asmeniškai man yra buvę Šiauliuose vienoje nedidelėje parduotuvėje, kai pamačiau, kad yra paskutinis desertas ( jogurtinis ), kurį be galo mėgsta mano draugė. Nutariau paimti ir spėkit... Prišoko dvi bobutės ir sako, kad jos vaikai/anūkai kitokių nevalgo ir jai mirk plyšk būtinai to reikia. Tada pradėjo mane sekioti parduotuvėje kniaukdamos iki negalėjimo, kad joms paduočiau, nes joms tas desertas būtinas. Susiradau apsauginį ir jis man gražiai atšovė - aiškinkis pats su jomis... :)

 

Kazkada netycia buvau uztaikes ant kazkokiu nuolaidu akropoly, zoologijos sodas ir tas tiek gyvuliu neturi, kai visi kaimai suvaziuoja..

 

Teisybė, akropolyje kai yra JAMAM - zoologijos sodas atsiranda jame iškart... Kartą nuklydau vien iš smalsumo ir radau ausines, kurios tikrai kainavo mažiau nei įprastai ir nutariau pasiimti, tai jau norint man jas imti - atbėgo vyriškis, pasičiupo jas ir nubėgo prie kasų... Aišku ne visi taip, bet tikrai yra tokių atvejų kai žmonės susiginčyja kam turi atitekti paskutinė prekė ir kas ją gaus... Kažkaip man atrodo, kad turėtų būti talonėlių sistema parduotuvėse per nuolaidas, kur ištrauki lapelį su numeriuku ir kurio pirmesnis - to ir prekė bus jeigu ji nėra pas kitą žmogų rankose :)

 

 

 

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Teisybė, akropolyje kai yra JAMAM - zoologijos sodas atsiranda jame iškart... Kartą nuklydau vien iš smalsumo ir radau ausines, kurios tikrai kainavo mažiau nei įprastai ir nutariau pasiimti, tai jau norint man jas imti - atbėgo vyriškis, pasičiupo jas ir nubėgo prie kasų... Aišku ne visi taip, bet tikrai yra tokių atvejų kai žmonės susiginčyja kam turi atitekti paskutinė prekė ir kas ją gaus... Kažkaip man atrodo, kad turėtų būti talonėlių sistema parduotuvėse per nuolaidas, kur ištrauki lapelį su numeriuku ir kurio pirmesnis - to ir prekė bus jeigu ji nėra pas kitą žmogų rankose :)

Kai kaskart nuvaziuoju i Akropolio "JAMAM", tai matau tik prekes su minimaliomis ir uzsleptomis akcijomis arba slamsta, kurio niekam nereikia ir bile ji greiciau tik isparduot.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jei jau list i krastutinumus, tai tas jamam tikrai nera tai, apie ka snekejau. Tokie kaip svieziu produktu turgus, specializuotos nekasdieniu pirkiniu parduotuveles ar tai tas pats pabraidymas po rimi (porakart i savaite) man patinka ir nepakeis to jokie tualetinispopieriusirtriusikaiinamus. Aisku, yra ir inovatyviu sprendimu, kurie atrodo idomiai: tas amazono mygtukas, eshopas, kur elektronikos prekes pries perkant gali isbandyt ar rubu nuoma, kur, atrodo, uz 50 zaliu, gali menesiui rengtis. O kam nepatinka naujoves... tik, mano nuomone, tas apsipirkinejimas su dinozaurais ne tiek konservatyvus poziuris i prekyba, kiek patogus ir naudingas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pirma pažiūrėkit į maximos pelną, o tada šnekėkit, kad dinozaurai praranda tūkstančius :)

 

Smagu, kai zmones ziuri i tai, kas vyksta "dabar". Lengviau visiem tiem, kas bando ziuret i prieki.

 

Kazkada ir Ballmer'is sake, kad jie siuo metu parduoda milijonus telefonu, o apple parduoda 0: http://www.networkworld.com/article/2222662/wireless/a-look-back--steve-ballmer-laughs-at-the-iphone.html

 

Laikai keiciasi.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jau esu minėjęs ankstesniuose savo straipsniuose, kad viena iš didžiausių verslo klaidų mano praktikoje yra tokia, kai verslo savininkai niekaip nesugeba pažiūrėti į savo verslą taip, kaip kad jį mato jų klientai. Klientai viską vertina kitaip, nei tie, kurie tą verslą sukūrė. Ir tame „kitokiame supratime“ slypi kliento pasitenkinimo rodikliai. Jeigu Jūsų verslas „supranta“ klientą – jis jaučiasi puikiai aptarnautas ir patenkintas. Žinoma – jis sugrįš pas Jus dar ir dar kartą, bei rekomenduos Jūsų verslą savo draugams. O kaip yra tada, kai Jūs jo nesuprantate? Būtent tai ir vyksta su dabartinėmis parduotuvėmis – jos „nesupranta“ klientų. Nesuprantami klientų norai nesitampyti nesveiko dydžio prekių krepšelių; nesuprantami klientų norai gauti konsultaciją, o ne „prekės brukimą“; nesuprantami klientų norai apsipirkti patogiai ir greitai; ir taip toliau.

Su šita citata sutikčiau - visa kita tik teoretiko pasamprotavimai prie kavos puodelio.

Elektroninės parduotuvės turi vieną didžiulę problemą - negali gauti prekės čia ir dabar. Netgi ne čiupinėjime ar pasimatavime esmė - Maximoje nusipirkai keptą vištą, raugintų agurkėlių, atsinešei namo ir valgai.

Užsakęs internetu gausi geriausiu atveju rytoj. Ir dar teks laukti, būti namie pusę dienos, kad atvažiavę išvežiotojai turėtų kam prekes atiduoti.

 

Tai pirma dramblio dydžio problema.

Antra - virtualiai rinktis prekes nepatogu. Fizinėje parduotuvėje prekės išdėstytos taip, kad vaikščiotum skersai išilgai ir nusipirktum tą, ko neplanavai - nes nuolaida ar dar kažkas.

E- parduotuvėje nėra tokio poveikio emocijoms, žmonės suspaudo mygtukus ir jokio pirkimo malonumo nejaučia.

 

Trečia - užsakęs internetu prekę gali gauti ne tai ko tikėjaisi - ne ta spalva, dydis, svoris, kažko nepastebėjai nuotraukoje.

 

Ketvirta - kaip jau čia minėjo - parduotuvėse žmonės pabendrauja, prasiblaško, pasivaikšto. Dabar daugeliui tai prabanga. Pirkti per kompą nuobodu ir nyku, čia ne forume ginčytis.

Manau dar yra niuansų, bet daugiau nevardinsiu.

 

Manyčiau fizines parduotuvės tikrai neišnyks, bet jos stipriai automatizuosis. Kasos - va tikrieji dinozaurai. Žmonės paduodantys ir nešiojantys prekes - dinozaurai, jų neliks.

Pilnai automatizuota fizinė parduotuvė, kur pirkėjui nereikia stovėti eilėse laukiant kol atklibinkščiuos susivėlusi pardavėja ir paduos vištos kulšelę - tai ateitis.

 

Tikėtis gero aptarnavimo prekybos centre iš nekvalifikuoto žmogaus be išsilavinimo - daugiau nei naivu. Todėl ateitis - fizinės parduotuvės be žmonių tiek kiek tai įmanoma.

Redagavo iShark
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...