-
Pranešimai
872 -
Užsiregistravo
-
Lankėsi
-
Laimėta dienų
63 -
Atsiliepimai
100%
Turinio tipas
Forumas
Kalendorius
Parduotuvė
Akademija
Skelbimai
IdejosVerslui Pranešimai
-
-
Greičiausiai taip ir yra - Lietuvai sumoki daugiau mokesčių. Nes prieštaravo kitos ES šalys, kad negauna PVM ir pan. dėl Liuksemburgo. O dabar - gaus. Tai, spėju, kad taip ir bus. Todėl reikės ir papildomą popierizmą pildyti. Pabandysiu paklausti Šemetos per savo FB, gal pasakys ką nors tuo klausimu ir jeigu taip - parašysiu, koks atsakymas.
-
Visa tai įdomu, bet man galioja LT PVM įstatymas, o jo pakeitimo dar nemačiau.
Aišku gali būti kad pakeitimai bus padaryti Naujųjų naktį.
Galbūt tai ir suteikia mano naujienoms pranašumą - kad pateikiu jas pirmiau, nei mūsų valdžia "užmes" tai ant mūsų visų galvų? :lol:
-
O tai jeigu parduodi kažką su PVM 25%.
Kur nukeliauja 4%? Tiesiog Lietuvai sumoki daugiau mokesčių?
Čia gal forumo narė @zyzuole gali pasakyti ką nors ta tema... Ji yra mokesčių genijus pas mus. Aš - tik vargšas straipsnių rašytojas.
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
Kas, kur, kaip?
Iki šiol (na, ne visai iki šiol, o iki Naujųjų Metų), didžiosios korporacijos, tokios kaip Apple, Microsoft, Amazon ir taip toliau, puikiai „taupė“ mokesčių Europos Sąjungoje dėka. Jų skaitmeninių produktų pardavimai vyko iš įmonių, registruotų Liuksemburge, kadangi toje valstybėje yra žemiausias PVM dydis (15 procentų).
Toks PVM dydis buvo taikomas bet kokiems skaitmeniniams produktams (eKnygos, programėlės, žaidimai ir programinė įranga), kurie buvo parduodami Europos Sąjungus ribose. Tačiau nuo 2015 metų sausio mėn. 1-os dienos, naujos mokestinės taisyklės keičia situaciją ir Jums, manau, tai bus aktualu. Bent jau tikrai aktualu tiems, kas parduoda aukščiau minėto tipo produktus klientams už Lietuvos ribų.
Nuo 2015-ųjų sausio, pardavėjai (tie, kurie parduoda tiesiogiai klientui) privalės identifikuoti, kurioje Europos Sąjungos šalyje yra pirkėjas ir taikyti pirkėjui tos (pirkėjo) šalies PVM tarifą. Tai reiškia, kad Jums reikės labai atsižvelgti į Jūsų elektroninių parduotuvių konfigūraciją ir daryti reikiamus pakeitimus. Žemiau pasistengsiu apibendrinti pakeitimus:
Kam tai taikoma?
Naujosios mokestinės taisyklės taikomos visiems pardavėjams, kurie tiesiogiai klientui parduoda sekančių kategorijų skaitmenines prekes:
- elektroninės knygos;
- programėlės;
- kompiuteriniai žaidimai (ir jų viduje parduodami produktai ir papildiniai, dar žinomi kaip in-app purchases);
- programinė įranga (bet kokia programinė įranga);
- muzika, video įrašai;
- TV ir radijo transliacijos;
- skaitmeninės reklamos užsakymai;
- kiti skaitmeniniai produktai ar paslaugos.
Šis įstatymas taikomas tik fiziniams/juridiniams asmenims, turintiems PVM kodą (t. y. – turintiems teisę taikyti PVM).
Kada įsigalioja šie pakeitimai?
Visų skaitmeninių pardavimų apmokestinimo sistemos pakeitimai įsigalioja nuo 2015 metų sausio mėnesio 1-os dienos.
Kokie tai pakeitimai?
Pavyzdžiui – Lietuvoje veikiantis subjektas (nesvarbu, fizinis ar juridinis, tačiau PVM mokėtojas) parduoda programinę įrangą klientams Vokietijoje, Švedijoje ir Portugalijoje.
Pagal dabartinę tvarką, parduodamas produktas apmokestinamas 21% PVM tarifu.
Pagal naująją tvarką, produktas turės būti apmokestinamas atitinkamai 19% (Vokietijos klientui), 25% (Švedijos klientui) ir 23,25% (klientui iš Portugalijos).
Dėl šių pakeitimų, PVM mokėtojai turės pildyti papildomą formą savo mokestinėje šalyje (kur registruota veikla) dėl pardavimų, padarytų iš kitų ES šalių perkantiems klientams.
Kas nutinka, jeigu mes parduodame skaitmeninius ir fizinius produktus?
Naujosios mokestinės taisyklės taikomos tik skaitmeninių prekių/paslaugų sferai, transliacijoms ir telekomunikacijoms. Fizinių prekių pardavimų apmokestinimas pridėtinės vertės mokesčių išlieka nepakitęs. Tai reiškia, kad tam tikrais atvejais (kai klientas perka skaitmeninį ir fizinį produktą) reikės taikyti du atskirus PVM tarifus vieno pardavimo metu.
Kas čia per įstatymas?
Šie pakitimai buvo įvesti siekiant apriboti skaitmeninių pardavimų gigantų (Microsoft, Apple, Amazon, Google ir kt.) apetitą, kadangi jų pardavimai buvo daromi tik iš Liuksemburgo ir kitos ES šalys pasijuto „nuskriaustos“.
Kam netaikomas įstatymas?
Na, visu pirma – įstatymas netaikomas Jums, jeigu nesate registruoti PVM mokėtojais. Reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad jis netaikomas Jums ir tuomet, jeigu savo skaitmeninius produktus parduodate naudodami ne savo platformas – per Google Play, Apple Store, Amazon ir kitur. Tokiu atveju – tiesioginiai pardavėjai turi prisitaikyti prie naujųjų PVM taisyklių ir Jums nieko daryti nereikia.
Kur įstatymo šaltinis?
Įstatymo šaltinis yra čia: PVM skaitmeninėms prekėms ir paslaugoms.
Tikiuosi, kad informacija pateikta Jums laiku (na, tikrai greičiau, nei populiarioji media ją pateikė) ir bus naudinga.
P. S. Jeigu naudosite šį straipsnį kaip informacijos šaltinį – būkite geri, bent jau nurodykite ir iš kur tą informaciją paėmėte. Ačiū.
Straipsnis patalpintas iš Verslo.Guru portalo.
- Mikaz , TheVukasLt , acidminde ir 9 kiti sureagavo į tai
- 12
-
Redaguota. Pridėta "Svetainės turinys" pastraipa.
Ačiū už įžvalgas. ;)
-
Jeigu esi registruotas kaip ūkininkas - drąsiai.
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
Prieš kelias dienas gavau vienos iš skaitytojų laišką su prašymu patarti jai verslo vystymo klausimais. Pacituosiu trumpą ištrauką iš jos laiško:
„Kuriu naują internetinę paslaugų svetainę ir susidūriau su problema, kad niekaip negaliu apsispręsti – ar verta investuoti daug pinigų į patrauklią, patikimą svetainę (kurią paruoštų gerai žinoma įmonė), ar pasitikėti freelancer’iais programuotojais ir mokėti dvigubai mažiau…“ (kalba minimaliai taisyta)
Žinoma, didžioji dauguma interneto svetainių (tame tarpe – portalų, elektroninių parduotuvių ir visokių projektų) užsakovų kreipiasi į kelias įmones (ar asmenis) ir bando gauti keletą kainų variantų. Kartais – skirtumas gali būti stebėtinai didelis ir tada kyla klausimas – „kodėl?„.
Pradėkime nuo to, kad interneto svetainės kūrimas yra paslauga. Tai nėra prekė, kuri turi savo išankstinę gamybos kainą, nes medžiagos kainuoja tiek ir tiek, logistika kainuoja tiek ir tiek, importas kainuoja tiek ir tiek, ir taip toliau… Nuskambės grubiai, tačiau… paslauga neturi kainos. Paslaugos kainą sudaro tik tam tikri faktoriai, kurie yra labai sąlyginiai (ar nepastebėjote, kad grupinių pirkimų portaluose dominuoja paslaugos, o ne realios prekės?) ir lankstūs – kaip paslaugos teikėjas vertina savo žinias, kaip vertina savo laiką ir panašiai.
Svetainių kūrimo kainodarą (tikrai supaprastintą variantą) galite pamatyti tik mano portale, nes čia nėra galimybės integruoti lenteles.
Kodėl tokie milžiniški kainų skirtumai ir ką jie reiškia?
Marketingas
Pabandykime pereiti per aukščiau lentelėje pateiktą sąrašą ir paanalizuoti punktus. Pirmasis – marketingas. Juk nedirba su projektais vien iš to, kad jie „atsiranda iš niekur“. Laisvai samdomas programuotojas gali kartais (itin retais atvejais) būti rekomenduotas savo kliento: „jo, man darė čia toks bičas svetainę, tuoj paieškosiu numerio“. Tačiau, didžioji dauguma darbų atsiranda interneto paieškos variklių rezultatų dėka. Šį straipsnį skaitantys verslininkai sutiks (ir supras), kad aukštos pozicijos paieškos variklių rezultatuose kainuoja nemažai darbo (o darbas – pinigus): marketingas paieškos variklių reklamų sistemose, SEO darbai, turinio kūrimas ir talpinimas, reklama interneto portaluose ir taip toliau. Svetainių kūrimo verslai daro viską, kad užimti kuo aukštesnę poziciją paieškos rezultatuose, nes tai neša didžiausią skaičių klientų.
Taigi – marketingo išlaidos yra tai, ką reikia apsvarstyti kalbant apie svetainės kūrėjų įkainius. Ir kai kurios įmonės tam išleidžia daugiau nei kitos, kas vėl – įtakoja jų darbo kainą.
Poreikių tyrimas ir sprendimai
Tikrai negaliu pasakyti, kad laisvai samdomas programuotojas nesiaiškins Jūsų poreikių. Tačiau esu beveik tikras, kad jis to nedarys, kaip kad tai bus atlikta rimtoje kompanijoje. Programuotojas užduos Jums kelis klausimus, pabendraus su Jumis ir imsis darbo. Kompanija, greičiausiai, tam turi projektų vadybininkus (kuries mokamas atlyginimas), kurie bendraus su Jumis, aiškinsis viską iki smulkmenų, paaiškins, kas Jums reikalinga ir ko iš Jūsų norų reikėtų atsisakyti ir panašiai.
Rimtas kliento poreikių tyrimas neapsiriboja keliais klausimais. Projektą reikia aptarti su kiekvienos srities ekspertu (būtent – ekspertu, o ne tuo, kuris „kažkiek tame žino“): svetainių dizaineriais, verslo vystymo vadybininkais, programuotojais, skaitmeninio marketingo ekspertais, SEO ekspertais ir taip toliau. Visi šie žmonės yra labai svarbūs kuriant projektą internete, kad ir koks tas projektas bebūtų. Žinoma, galima ir nedaryti to. Galima visus šiuos žmones pasamdyti vėliau, o po jų konsultacijų – užsisakyti sau naują svetainę arba pakeisti sukurtą iš pagrindų. Kita vertus – galimas variantas, kad visi žmonės, išskyrus programuotojus, dirba Jūsų įmonėje ir Jums tiesiog reikia žmogaus, kuris viską įgyvendintų. Pasirinkimų tikrai yra.
Svetainės dizainas
Tai – sekantis žingsnis. Smulkiems projektams, dizainas sudaro tikrai nemažą projekto kainos dalį. Čia, klientas turi kelis pasirinkimus – perpiešti savo dabartinį dizainą iš naujo (tačiau nieko jame nekeisti), pirkti jau iš anksto nupieštą dizainą (šabloną), arba užsisakyti unikalų dizainą. Kiekvienas iš šių pasirinkimų turi savo pliusų ir minusų, tačiau ir kainos skiriasi atitinkamai. Taip pat – klientas retai kada sutinka su pirmu jam pasiūlytu dizainu, todėl pateikti reikia kelis darbus. O jeigu tie darbai yra daromi vieno žmogaus – yra dirbama su ribota fantazija/požiūriu į projektą ir taip toliau.
Tačiau, kuo daugiau yra dizaino galimybių, kuo daugiau suteikiama užsakovui laisvės pasirinkimuose, kuo daugiau jis nori pakeitimų jau pasirinktame dizaine – tuo labiau visa tai „išpučia kainą“. Šioje vietoje labai tinka mano vizitinėje esantys žodžiai: „Greitai. Pigiai. Kokybiškai. Pasirinkti vieną„.
Projekto vadyba
Šiame pavyzdyje aš lyginu dvi puses svetainės kūrimo procese – įmonę ir laisvai samdomą programuotoją. Pastarasis užsiima Jūsų projekto vadyba, dizainu, programavimu ir… naujais projektais, atsakinėja į jam ateinančius laiškus, skambučius ir panašiai. Viską daro vienas žmogus.
Įmonėse – yra dedikuoti projektų vadybininkai/vadovai, kurie bendrauja su Jumis visą projekto kūrimo laiką ir tarpininkauja tarp Jūsų ir visų kitų asmenų, kurie yra įtraukti į Jūsų projekto vystymą. Tai toks žmogus, kuris apie Jūsų projektą žino viską. O jeigu nežino – privalo sužinoti ir atsakyti į bet kokį Jūsų klausimą. Tačiau už tai – jam taip pat mokamas atlyginimas. Kas įtakoja bendrą projekto kainą.
Programavimas
Programavimo kainoje taip pat yra dideli svyravimai. Gal daug kam ir nepatiks, tačiau pasakysiu tiesiai – šioje vietoje įmonės tikrai „užsimeta kainą“ kaip reikiant. Yra atvejai, kai programuoti praktiškai nieko nereikia (kai klientas visą informaciją susikelia pats), tačiau yra atvejai, kai klientas užsimano tam tikros funkcijos, kuri jam yra „paskaičiuota“, tačiau programuotojai tikrai patiria sunkumus ją įgyvendinant. Ir tai – taip pat kainuoja. Kainuoja laiką, o laikas, kaip ir kiekviename versle – pinigus. Tai, kad įsigijote dizaino šabloną – nepadaro programavimą lengvesniu. Kartais (tiksliau – labai dažnai), kai reikia tą dizainą „įjungti“ ir pritaikyti ne prie standartinio turinio valdymo sistemos, o prie tų funkcijų, kurių norite Jūs – tada prasideda rimtas darbas. Ir labai dažnas atvejis, kai laisvai samdomi programuotojai, šioje, vietoje, save „prisigauna“ pasakydami mažesnę kainą vien todėl, kad jų telefonai neskamba kiekvieną dieną ir norėdami gauti darbą. Neretai tas darbas būna toks didelis, kad vienam jį įveikti yra praktiškai neįmanoma. Tik ne per tuos terminus, kurie buvo prižadėti.
Testavimas ir paleidimas
Suprogramuoto projekto paleidimas yra dar viena fazė, kuri reikalinga interneto svetainių/parduotuvių/portalų kūrimo versle. Testavimas vyksta visą laiką. Tačiau aš, asmeniškai, pažįstu ne vieną programuotoją, kuris dirba vienas (arba su draugu) ir jie tiesiog daro savo darbą. Tame nėra konkretaus testavimo, nes tame dalyvauja tik du žmonės. Nėra skirtingų nuomonių, nėra pastovaus naršymo po kuriamą projektą, nėra jo testavimo su absoliučiai visomis naršyklėmis ir platformomis (o, taip… apie svetainių pritaikymą mobiliosioms platformoms taip pat rašysiu atskirą straipsnį).
Realiai – labai nedaug įmonių taip pat atlieka testavimą. Geros įmonės tai daro pačios, o dar geresnės – atiduoda baigto projekto testavimą trečiąjai šaliai, nesusijusiai nei su užsakovu, nei su darbą atliekančia įmone.
Svetainės palaikymas ir aptarnavimas
Nesumeluota situacija: biure suskamba telefonas, šalia manęs sėdinti mergina atsiliepia, o ten – klientas:
- Laba diena. Mano svetainė, kurią Jūs kūrėte, neveikia. Na, veikia, bet neteisingai rodo tam tikras dalis.
Mergina (įmonės atstovė) klausia:
- Kokia svetainė? – gavusi atsakymą, suveda adresą į naršyklę. Trumpa pauzė… – Sakykite, o kokią naršyklę naudojate?
- Opera – nuskamba atsakymas.
- Aaa! Tai parsisiųskite Chrome, ten viskas veikia. Ar dar galiu kuo nors padėti?
Jums būtų reikėję pamatyti mano veidą tokiu momentu. Aš tai merginai pasakiau, kad jeigu aš būčiau tas klientas – tai dabar pat visa įmonė mestų darbus ir tvarkytų mano svetainę. Tai ji dar man atsakė: „gerai, kad nesate mūsų klientas“.
Svetainės palaikymas ir techninis aptarnavimas po jos sukūrimo yra labai svarbus aspektas. Visu pirma – dėl to, kad ir pačios interneto naršyklės nestovi vietoje ir pastoviai atsinaujina. O kartu su atnaujinimais – gali atsirasti papildomos klaidos. Kitas svarbus momentas – klientų aptarnavimas. Jeigu klientas Jums skambina ir tuojau pat galite išspręsti jo problemą (ne taip, kaip pateikta pavyzdyje aukščiau) – jis bus patenkintas. O patenkintas klientas visus darbus darysis pas Jus ir dar Jus draugui rekomenduos.
Įmonės visada stengiasi įkišti klientui „priežiūrą“ į sutartį ir paimti už tai pinigus. Aš siūlau Jums padaryti kitaip – įtraukite šią paslaugą kaip nemokamą elementą, o priežiūros kainą paskirstykite kituose punktuose. O jeigu taip jau norite lupti pinigus iš klientų – užsisakykite 900-ąjį numerį (po 5 ar 10 litų už minutę) ir konsultacijas dalinkite jo pagalba.
Svetainės turinys
Tai – praktiškai svarbiausia dalis. Ir, tuo pačiu, labiausiai pamiršta. Klientai „smaugia“ programuotojus, dizainerius, marketingistus, o pamiršta patį svarbiausią dalyką – svetainės turinį.
Tik jo nepamiršta vienas gigantas – Google. O paskui jį – ir visi kiti paieškų varikliai. Turinį, dažniausiai, turi pateikti pats klientas (ką dažnai ir daro), tik su tuo reikia labai atsargiai elgtis. Turinys, talpinamas kliento svetainėje, turi būti labai kokybiškas, prisodrintas į veiklą orientuotais raktažodžiais ir taip toliau. Šią funkciją (kokybiško turinio rašymo) atlieka vieninteliai specialistai (bent jau mano žiniomis) – taip vadinami copywriter’iai (reklaminių tekstų kūrėjai). Patys tekstai, iš esmės, nėra brangūs, tačiau čia reikia vertinti jų kokybę, veikti itin glaudžiai su SEO specialistais (taikyti turinį prie rinkos) ir atlikti milžinišką darbą. Interneto projektų užsakovai nesupranta, kad ne dizainas ir ne patogumas garantuoja pirmąsias vietas paieškos variklių rezultatuose. Taip pat nesuprantamas ir tas faktas, kad turinį reikia atnaujinti, pastoviai dirbti su SEO ir kiekvieną kartą derintis prie rinkos sąlygų. Tai – turi būti pastovioji išlaidų dalis. Kaip nuoma, kaip atlyginimai ir kaip marketingo išlaidos (beje, tai būtų prilyginama marketingui).
Pabaiga
Kaip matote – interneto projektų sukūrimo kainos gali labai skirtis. Galite trims skirtingiems asmenims nusiųsti vieną ir tą patį projektą, o galite gauti tris skirtingas kainas – pavyzdžiui 1,000, 3,500 ir 8,000 litų. Ar tai reiškia, kad įmonė, užsiprašiusi 8,000 litų, bando Jus apiplėšti? O gal žmogus, norintis 1,000 litų už darbą, tiesiog nežino ką daro? Abu atsakymai gali būti neteisingi, tačiau tai parodo tik tą faktą, kad kiekvienas turi savo kainą, savo darbo pobūdį ir savo darbo laiko vertę.
Turite suprasti, kad jeigu Jūsų projektas yra rimtas (Jūs taip manote) – Jums būtinai reikalingi ekspertai. Jums reikia, kad su Jumis bendrautų labai aiškiai (komunikacija), išvardintų Jums, kas vyksta su Jūsų projektu (vadyba), paaiškintų, kokie sprendimai yra geriausi ir efektyviausi (marketingas), padėtų pasirinkti norimą dizainą (dizaineriai), suprogramuotų ir patalpintų internete (programuotojai) ir taip toliau. Jeigu manote, kad visa tai gali mokėti, žinoti ir įgyvendinti vienas žmogus – labai klystate. Nėra žmogaus, kuris mokėtų viską. Kaip ir aš. Aš irgi rašau labai daugeliu temų, esu tikrai gerai pasiruošęs daugelyje iš jų. Tačiau, jeigu matau, kad mano klientams reikia tam tikros srities specialistų – aš tuo specialistu neapsimetu. Aš rekomenduoju atitinkamą žmogų ar įmonę.
Nepamirškite ir geležinės taisyklės – tai bus Jūsų projektas. Ne programuotojo, ne įmonės, kuri atliks tą darbą, o Jūsų! Ir net jeigu Jums kažkas kažką pataria – galite neklausyti tų žmonių, turėti savo nuomonę ir daryti taip, kaip Jums patinka. Nes tai – Jūsų projektai.
Tikiuosi, kad straipsnis buvo Jums naudingas. Gal ne Jums, o bus naudingas Jūsų klientams. Gal galėsite jo pagalba išaiškinti, kodėl Jūsų gaminama svetainė kainuoja ne 1,000, o 10,000 litų. Ir atvirkščiai.
Straipsnis patalpintas iš Verslo.Guru portalo.
-
Apie tai kalbėta X kartų, bet ne "temos pakūrime" esmė. Supraskite vieną elementarų dalyką: niekas nėra visų galų specialistas. Suprantama, kad turėjote kažkokią idėją, ją įgyvendinote, suprogramavote (Jūsų žinios tai leidžia), tačiau... Per skystos blauzdos, kad parduoti tą idėją kažkam. Nėra pakankamai žinių, kad ją išvystyti ir taip toliau. Ir čia, mielieji programuotojai, susiduriate su kita problema - žmonės, kurie idėjas (ar projektus) perkelia "į kitą lygį" - irgi kainuoja pinigus. Kurių nėra. Ir norint jų (pinigų) pasidaryti - Jūs kuriate naujus projektus, ieškote naujų idėjų. :lol:
Problem? :)
- ReikiaPuslapio ir Auksinis sureagavo į tai
- 2
-
Aš suprantu, kai turi idėją ir bandai duoti ją "sutaršymui" kitiems žmonėms, kurie bus nešališki Tavo atžvilgiu. Suprantu, kai ieškai patarimo, pagalbos. Bet kai ieškai idėjos... <_<
- ReikiaPuslapio sureagavo į tai
- 1
-
Kitaip tariant - ieškai idėjų verslui :)
-
O kokia autoriaus nuomonė apie verslo pradėjimą su antrąją puse? Tarkim kaip ir duoto pvz. Restorano atidarymas :)
Siūlau paieškoti mano portale straipsnio "šeimos verslas". ;) Ten, tikiuosi, rasite atsakymus.
-
-
Geras. +++
Visus Jūsų straipsnius iš karto negalvodamas įsirašau, o po to jau skaitau. :)
Dėkoju už įvertinimą. Kur įsirašai? :blink:
-
Tai teorinės taisyklės. Praktikoje gali būti ir kitaip, ypač kalbant apie išskirtinius verslus, kurie skirti ne patenkinti daugumos poreikiams, bet siekiant sukurti kažką išskirtinio.
Sutinku su Tavimi, tačiau turiu ir pastabų. Šioje vietoje galime padaryti dvi išvadas:
- Kuriamas produktas neišsprendžia jokios (rinkos) problemos;
- Sukuriamas (išskirtinis) produktas, sukeliantis didelį moralės klausimą: "kas moka, tas ir muziką užsako". Jeigu klientas moka pinigus - juk galima ir skersti tą kiaulę tiesioginiame eteryje, tiesa? Kodėl gi ne? Juk už tai mokami pinigai!
Geras pardavėjas yra ne tas, kuris sugeba parduoti tai, ko žmogui reikia, o tas, kuris sugeba parduoti tai, ko jam nereikia.
Tai, ką apibūdinai, yra geras pardavėjas, bet blogas verslininkas. ;) Įsiūlęs klientui tai, ko jam nereikia - Tu atsisakai to kliento visiems laikams. Nes jis supras, kas buvo padaryta. Anksčiau ar vėliau. Ir neteksi ne tik jo, bet ir galimų naujų klientų - rekomendacijų, kurias būtų suteikęs patenkintas, o ne apgautas klientas. ;)
-
Jūsų nuomone, kuris geresnis?
http://i.imgur.com/rT8c66b.jpg
Geresnis tas, kuriame tinkamiau pateikta tai, kas mums nėra matoma - informacija. :lol:
-
Kolegos, pamirštate esmines verslo taisykles:
- Kokia yra (produkto) paklausa?
- Kokia yra (produkto) pasiūla?
Toliau - kokią problemą (iš)sprendžia šio verslo sukuriamas produktas?
Atsakymai turėtų nurodyti verslo idėjos rentabilumą.
-
- Populiarus pranešimas.
- Populiarus pranešimas.
Pastaruoju metu, gaunu vis daugiau elektroninių laiškų su klausimais, kaip pradėti verslą, ko imtis, ką skaityti (aišku, kad šitą portalą! – juokelis) ir panašiai. Neseniai gavau ir klausimą, kaip pasirinkti specialybę (atsakysiu būtinai), tačiau šį kartą bandysiu apžvelgti tai, kas (mano akimis) yra svarbiausia versle. Gero skaitymo.
Žinokite, kas yra verslas
„Tu taip skaniai gamini maistą, kad tau, manau, reikėtų atsidaryti savo restoraną!“ – Petrui sako jo draugai. Kurį laiką pagalvojęs (ir, žinoma, pasitaręs su savo žmona), Petras prieina išvados, kad visgi jis „galėtų“ pagaliau palikti savo darbą, kurį dirba jau pastaruosius 20 metų, turi pakankamai santaupų ir norėtų, pagaliau, pradėti savo verslą. Pagaliau, kažkokie pokyčiai gyvenime!
Esu girdėjęs ne vieną tokią istoriją labai daug kartų. Keičiasi tik verslo rūšis, sritis ir pagrindinio herojaus vardas bei lytis. Tačiau tiesa yra tokia:
Petras tuojau įsės į pačią baisiausią karuselę savo gyvenime. Kol jis tai supras – jis iššvaistys savo santaupas ir įsidarbins dviejuose darbuose, kad padengti įsiskolinimus, kuriuos jam sukels jo naujas verslas.
Kodėl?
Todėl, kad maisto gamyba – tai nėra visas verslas. Taip, maitinimo industijoje, tai yra svarbu, bet… Tai sudaro tik maždaug 1/10 dalį to, iš ko susideda verslas. Reikia suprasti ne tik tai, ką reikia kepti, o ką – virti. Versle (šiame pavyzdyje – naudosiu restorano verslą) egzistuoja ir svečių aptarnavimas, darbas virtuvėje, inventorizacija, kainodara, marketingas, krizių valdymas, personalo valdymas ir panašiai. Reikia mokėti analizuoti ir suprasti, kad vienintelis dalykas, kuris kažkur „eis“ per tokį orą, tai ne lankytojai į restoraną, o restorano produktai – į šiukšliadėžę.
Tai neturi būti tik dėl finansinės pusės
Jeigu versle esate vien dėl pinigų – jų nebus. Vien tik pinigų nėra gana. Pinigai nebus šalia, kai po 84-rių valandų darbo savaitės sužinosite, kad reikia įdėti dar 16 valandų buhalteriniams reikalams. Jie nepadės ir tada, kai reikės pažiūrėti į akis savo geriausiam draugui ir paaiškinti, kad jis nėra tinkamas Jūsų verslui. Pinigai nepadės Jums ir tuomet, kai reikės nuspręsti, kam reikia padaryti paslaugą – šeimai ar verslui. Realiai – milijoną kartų po truputį „mirsite“ viduje, kol suprasite, kad neturite pakankamai jėgų tam, jog tęsti.
Žymiai geriau yra mylėti tai, ką darote, nes Jūsų veikla taps Jūsų gyvenimo dalimi. Ir jeigu Jus motyvuoja pati veikla, Jūsų kurto produkto paskirtis ar dar kažkas, kas Jus „veža“ tame, ką darote – Jūs irgi galite dirbti po 18 valandų per dieną, gerti šimtus puodelių kavos, justi panikos priepuolius, tvarkytis su nemiga… Tačiau yra vienas „bet“: Jūs viso to nepajusite.
Tiesa – Jūsų „meilė“ verslui turi būti „teisinga“. Plačiau apie tai galite paskaityti čia.
Apsibrėžkite savo rinkos ribas
Jūsų verslas tikrai nebus „tinkamas“ ir reikalingas visiems“. Ir „mūsų tikslinė auditorija yra moterys“ taip pat yra krūva š…lamšto. Na tikrai nebus taip, kad Jūsų produktas yra pageidaujamas bet kurios merginos/moters, nuo 18-os iki mirties. Būkite realistiškesni. Nustatykite sau realią tikslinę auditoriją. Išsiaiškinkite, kas yra tie tikrieji „potencialūs klientai“.
Bendraujate su moterimis? Jos yra mamos? O aktyvios mamos, ar tos, kurios mėgsta būti namuose? Ar jos baigę aukštąjį? Potenciali klientė mieliau žais lauko tenisą ar pirmininkaus susirinkimui?
Tai – skirtingos moterys. Skirtingos tikslinės grupės. Ir nėra nei vieno produkto rinkoje, kuris „bendrauja“ su visais vyrais ar visomis moterimis.
Nedarykite to vieni
Verslo partnerius reikia rasti kaip įmanoma anksčiau. Ir jau jų ieškodami – turite žinoti, kaip Jūsų vystomas verslas padės partneriams pasiekti savo tikslų. Nereikia galvoti apie tai, „kokiu būdu verslo partneriai man atsidėkos“ ir panašiai. Tokios mintys yra pasmerktos žlugti, nes tuomet Jūsų sprendimai bus paremti vien išskaičiavimu. Tik skaičiuoti mokate ne tik Jūs.
Lietuvoje, verslų savininkai (ir tikrai nenoriu, kad tai, ką dabar parašysiu, skambėtų šališkai) nesupranta, kam yra reikalingi tam tikros srities konsultantai. Jie nesupranta (o ypač – augantis verslas), kad nepriklausomi konsultantai turi labai didelį tinklą kontaktų, kurie gali būti (greičiausiai – ir būtų) naudingi verslui. Atsiminkite – Jūs esate naujokai. Jūs neturite autoriteto, Jūs negalite parodyti, kad galite spręsti rimtas problemas, nes Jumis nepasitikima (apie pasitikėjimą jau rašiau). Tik kai pradėsite bendrauti su tam tikros srities specialistais (o jeigu galėsite sau tai leisti – ir su ekspertais) – tik tuomet Jūsų verslas augs.
Pinigai – nėra Jūsų galimybių apibrėžimas
Auginkite pažintis. Įsigykite narystę savo apskrities Prekybos, Pramonės ir Amatų Rūmuose. Dalyvaukite seminaruose, konferencijose, susitikimuose, eikite atsipalaiduoti po darbo į tinkamus barus, bet niekada nebūkite „tas bičas“. Tai toks žmogus, kuris visuomet bando kažką kažkam parduoti, įsiūlyti, įkalbėti ir panašiai. Patikėkite – Jūs nenorite tapti „tuo biču“. Nepaverskite gero vakaro praleidimo turgumi. Geriau – tiesiog bendraukite. Bendraukite, klausykite ir kai girdėsite, kad kažkas turi kažkokią problemą – pagalvokite, ar galite tam žmogui padėti? O gal jam gali padėti kažkas iš Jūsų pažinčių rato? Štai taip yra sukuriamas geras pažinčių tinklas. Taip atsiveria tikrosios galimybės.
Nustatykite marketingo biudžetą ir sritis
Kiek žadate skirti marketingui? Tikiuosi, kad žinote, jog be marketingo – Jūsų verslas žlugs? O kokią platformą rinksitės kaip marketingo įrankį? Juk yra televizija, radijas, spauda, interneto svetainė, socialiniai tinklai, Google AdWords, SEO…
Standartinis marketingo biudžetas yra planuojamas taip:
- Norint išlaikyti savo poziciją rinkoje – 5%;
- Norint augti rinkoje – 10%;
- Norint stipriai augti (agresyvus marketingas) – 15%.
Šie procentai skaičiuojami nuo Jūsų verslo apyvartos. Ne, ne pelno. Ir nereikia būti gobšuoliais – Jums būtinas marketingas, kad augti. Susikurkite atskirą banko sąskaitą marketingui ir sąžiningai dėkite ten pinigus (atsižvelgiant į skaičius, pateiktus aukščiau) marketingui. Kaip duoklę ’90-aisiais.
Jeigu už lango pirmosios dienos nuo Jūsų verslo pradžios – viskas tvarkoje. Tiesiog padarykite, kaip sakau. Jeigu verslu užsiimate jau kokius 3 mėnesius ir daugiau, o marketingui dar nieko neskyrėte – Jūsų verslui, greičiausiai, artėja galas.
Neirkluokite
Tai, turbūt, pati didžiausia smulkaus verslo savininkų klaida. Jeigu įsivaizduotumėte verslą kaip didelį, seną laivą, tai viskas atrodytų maždaug taip:
Atsirado kažkokia problema ir Jūs, palikęs vairą, leidžiatės žemyn, kad sėsti prie irklų ir irkluoti. Nereikia to daryti! Jeigu Jūs -irkluojate, tai kas tada vairuoja? Niekas. O ar žinote, kas nutinka laivui, kai jis nevairuojamas? Kai Jūsų verslas augs dar labiau – reikės išmokti palikti vairą kitam žmogui ir užsiimti „reiso planavimu“.
Jeigu Jums nesigauna kažko padaryti – nedarykite to. Paieškokite tų, kas gali Jums padėti. Taip, man lengva pasakyti, kad Jums reikia pasisamdyti tinkamus/reikiamus žmones. Nors esu apie tai rašęs ne vieną kartą – tai nereiškia, kad Jums būtinai reikia apsikrauti darbuotojais. Paimkime ir tą pačią buhalteriją: juk tam reikalingos labai specifinės žinios, viskas turi būti tvarkoma labai pavyzdingai ir atidžiai. Ir tai, kas Jums užimtų apie 20 valandų per mėnesį (o gal ir daugiau) – tai profesionaliam buhalteriui tai gali užimti kokias 5-ias valandas. Ar verta dėl to samdyti buhalterį? Ne. Tačiau verta pasamdyti įmonę, kuri teikia buhalterines paslaugas, kad Jūs turėtumėte 20 papildomų valandų per mėnesį, kurias galite skirti verslo augimui, o ne spoksojimui į popierius.
Pareto optimumas
Nežinau, ar žinote tokį. Labai nesiplėsiu, nes plačiau apie tai galite paskaityti čia. Tačiau galiu pabandyti viską šiek tiek supaprastinti: verslo pasaulyje, Pareto optimumas dar vadinamas „80/20 taisykle“.
Tai reiškia, kad 20% Jūsų klientų (skaityti – blogų klientų) sunaudos 80% Jūsų laiko. Tiksliau – jie sunaudos 100% Jūsų laiko, o Jūs dar dirbsite viršvalandžius, kad aptarnauti tuos 80% gerųjų klientų. Išvada? Atsisakykite blogų klientų.
Žinau. Tai – itin sunku. Tačiau dar labiau efektyvu.
Kreipkitės profesionalaus patarimo
Prieš kurdami verslą – pasitarkite. Ne su draugais, ne su artimaisiais, ne su savo antrąja puse. Tarkitės su žmonėmis, kurie nėra šališki Jums ir Jūsų idėjoms (apie idėjų vagystes dar nerašiau, bet parašysiu atskirą straipsnį), tačiau yra versle ne vienerius metus. Puikiai tiks ir tolimas giminaitis, kurio išsižadėjo visa giminė, nes jis pasiskolino pas juos pinigų ir jam verslas nesigavo. Štai toks „artimasis“ tiks konsultacijai. Tačiau – tik tokiu atveju, jeigu užduosite jam teisingus klausimus.
Šiai dienai – yra tikrai nemažai verslo vystymo ir kūrimo patarimus dalinančių svetainių, organizacijų (Versli Lietuva, Verslauk! ir t. t.). Įsitraukite į tas bendruomenes.
Vienas iš mano patarimų – Uždarbis.lt forumas. Kad ir kaip tai skambėtų – ten tikrai renkasi neįtikėtini talentai. Teisybės dėlei reikėtų paminėti, kad ir neįtikėtinų kvailių ten taip pat yra…
Būkite pasirengę sudeginti verslo planą
Jeigu galite nuspėti, ką Jūsų verslas darys per sekančius 5-erius metus ir kur bus po to – Jūsų verslo planas yra š*dinas.
Nepatalpinkite savęs į kažkokius rėmus. Negalima reikalauti iš savęs tik tiek, kiek yra parašyta popieriuje. Asmeniškai aš – nekenčiu rašyti, ką darysiu, kiek laiko tai man užims ir panašiai. Negaliu pakęsti tokių rėmų. Todėl ir planų nesudarinėju, o tiesiog veikiu. Tą patį siūlau padaryti ir Jums.
Tinkamas dydis
Turite nuspręsti – ko siekiate, kokios yra Jūsų ambicijos versle? Norite užsidirbti pakankamai pinigų, kad nereikėtų galvoti, ką valgyti? Ar norite jų turėti tiek, kad reikėtų samdyti apsaugą savo vaikams, bijant, kad juos bet kurią dieną gali kas nors pagrobti ir pareikalauti išpirkos?
Kiek norite turėti darbuotojų – 2 ar 20? Ar siekiate pardavinėti savo produktą Lietuvoje, ar turėti dar 15 atstovybių visame pasaulyje?
Jūs – tai ne verslas
Turite apie verslą galvoti kaip verslininkas. Netgi – kai tai yra Jūsų verslas. Jeigu į savo verslą įkišote savo asmeninius pinigus – tuomet Jūsų verslas yra juos Jums skolingas. Jeigu tai darote pastoviai – Jūsų verslas yra blogas ir jį reikia uždaryti.
Negalima galvoti, kad asmeninių pinigų kišimas į nuosavą verslą yra priimtinas dalykas. Priimtina investuoti į savo verslą, tačiau tie pinigai iš verslo turi grįžti į Jūsų kišenę. Atlyginimas – nesiskaito.
Sunkūs sprendimai yra sunkūs
Niekada nėra lengva atleidinėti žmones. Ypač – jeigu reikia pasakyti savo draugui, kad jis Jūsų verslui yra nuostolingas ir Jums reikia jį paleisti, kad verslas išgyvendtų. Niekada ir nebus lengva. Tiesiog turite išmokti tai daryti.
Uždirbkite pinigus miegodami
Tai – kiekvieno verslo siekis. Asmeniškai aš – dar nepasiekiau to tikslo, bet pastoviai to siekiu ir žinau, ką darau, jog tai įvyktų. Tačiau patarimo, šioje vietoje, duoti negaliu.
Visą laiką netoliese turėkite gerą butelį
Verslas niekada nėra lengvas. Su laiku (ir protu) – jis lengvėja, bet problemų bus visada. Kaip santykiuose. Ir, kaip pasakytų bet kuris santykių psichologas – „niekada neikite miegoti susipykę“. Nesipykite su savo partneriais (tiek versle, tiek asmeniniame gyvenime). Geriau – atsidarykite butelį gero vyno (brendžio, viskio ir pan.) ir pasiūlykite „kartu rasti sprendimą, o ne kibti vienas kitam į gerklę„.
Paskutinis ir svarbiausias klausimas
Kiek esate linkę paaukoti savo asmeninio gyvenimo, kad visa tai Jums gautųsi?
Sėkmės versle.
Straipsnis patalpintas iš Verslo.Guru portalo.
- dogris , Andriuslink , enLitas ir 28 kiti sureagavo į tai
- 31
-
Sveiki, jau gal net šia savaitę paleisiu savo parduotuvę, teliko sukrauti prekes.
Didžiausias klausimas būtų toks, vienos iš mano prekių bus kvepalų analogai,studijavau konkurentus, domėjaus Vmi.
Juos pardavinėti galimą mokant mokesčius , ir tinkamai informuojant pirkėja bei visus kas žiuri prekę kad tai ne originalas.
Mokesčiai sutvarkyti, dabar galvoju apie tinkama pateikimą, šiuo metu prie kiekvienos prekės galvoju pateikti tokį užrašą.
,,Tai yra nurodytų kvepalų analogas. Atitinkantis kvapą,Bei turintis panašų buteliuką.
Kvepalų buteliukai ir dėžutės neturi originalių dizainerių prekių ženklų ar pavadinimų kurie pažeistų Intelektinė nuosavybė.
Kaip kurie pavadinimai ar ženklai turi tik panašumą raidėmis ar vaizdinę medžiagą.
Tai nėra originalūs kvepalai, tai yra kitų gamintojų parfumuotas vanduo turintis tokį pat arba panašų kvapą kaip originalas.,,
Gal kas turi kokių pastebėjimu? papildyt ką nors?
Viskas labai valio, tik... Apie prekių kopijas reikia domėtis ne VMI, o pas tų prekių ženklų, kurie kopijuojami, oficialius atstovus. Nes būtent "Kaip kurie pavadinimai ar ženklai turi tik panašumą raidėmis ar vaizdinę medžiagą" ir yra laikoma prekinio ženklo teisų apsaugos pažeidimu.
-
Sukčiaus duomenys skirti perspėti visuomenę. :)
Įsigaliojusiu teismo sprendimu pripažinto sukčiaus.
Kažkaip neteko girdėt, kad kas būtų nubaustas už duomenų viešinimą. Pvz. pokeriokarta forume, facebook puslapiuose daug kur mačiau, kad viešina sukčius ir nieko dar nenubaudė. Beto dauguma sukčių tikrai nesikreips dėl jų duomenų viešinimo, nes visų pirma tikriausiai dauguma net nežino, kad taip galima, o jei ir žino, tai jaučia, kad patys nusikalstamą veiklą atliko todėl jiem ko gero atrodytų, kad vos ne patys policijai prisiduotų ir tuo labiau sukčius apgavęs dėl 100 ar kelių šimtų litų tikrai neturės pinigų teismam visokiem.
Jeigu sukčius kreipiasi į VDAI - jis gali puikiai apginti savo teises net ir padaręs nusikaltimą, tačiau dar nepripažintas kaltu įsiteisėjusiu teismo sprendimu. Žinoma, kaip Tu ir paminėjai, dauguma bijo naudotis tokia teise. Tačiau jų baimė nedaro viešintojų veiklos legalia.
-
Ar yra kas Lietuvos praktikoje baustas už neteisėtą sukčiaus duomenų paviešinimą? :)
Dvi nuorodos į straipsnius su paaiškinimais, ką pažeidžia šio įrašo autorius. Bauda nedidelė - 250 LTL, jeigu sutinki (ir panaikini duomenis). Jeigu paviešintas asmuo kreipsis į teismą - "sveiki atvykę į trijų nulių zoną"
Straipsnis Nr. 1 (teismo praktika tuo klausimu)
Kas liečia patį skolininką:
Kai sudaroma sutartis (nors sutartimi galima laikyti net žodinį susitarimą, tik klausimas, kaip darbus atliekantis asmuo deklaruoja savo veiklą ir jos pagrindu gautus pinigus) - tai tampa civiliniais santykiais (prievolės teisė) ir aiškinamąsi vienu būdu.
Kai skolininkas net nesiruošė atsiskaityti už suteiktas paslaugas (t. y. iš anksto turėjo tokį planą... ką, beje, reikia įrodyti teisme. O jo laiškai su skolos fakto pripažinimu, nežaidžia kreditoriaus naudai - t. y. iki baudžiamosios bylos šio reikalo praktiškai neįmanoma) - tai būtų traktuojama pagal LR BK 186 straipsnį:
186 straipsnis. Turtinės žalos padarymas apgaule
1. Tas, kas apgaule vengė atsiskaityti už atliktus darbus, gautas prekes, suteiktas paslaugas ar vengė privalomų įmokų ir dėl to kitam asmeniui padarė turtinės žalos,
baudžiamas viešaisiais darbais arba bauda, arba laisvės apribojimu, arba laisvės atėmimu iki dvejų metų.
2. Tas, kas apgaule kitam asmeniui padarė nedidelės turtinės žalos, padarė baudžiamąjį nusižengimą ir
baudžiamas viešaisiais darbais arba bauda, arba laisvės apribojimu, arba areštu. - šis atvejis, nes žala nesiekia 130 LTL.
3. Už šio straipsnio 1 dalyje numatytą veiką atsako ir juridinis asmuo.
4. Už šio straipsnio 1 ir 2 dalyse numatytas veikas asmuo atsako tik tuo atveju, kai yra nukentėjusio asmens skundas ar jo teisėto atstovo pareiškimas, ar prokuroro reikalavimas.
Šį atsakymą autorius gavo ir FB nuo manęs.
- Blackbeard , DJManas ir Druski sureagavo į tai
- 3
-
klausyk, verslo guru, afigienas kaip tu sakai, verslo įdėjų generatoriau, žmogau artimas imeratoriui
labai protingas esi, ar kitus čia durniais laikai? kokia norės kalba, tokia ir programuos. kad ir ufonautų. svarbu, kad veiktų. tu labai nesirūpink
Turbūt supranti, kad ką tik susigadinai bet kokias galimybes rasti normalų žmogų? :lol:
Sėkmės su svajonėmis.
-
Tai kad čia ne "off-topic". Galiu paaiškinti, jeigu nesupranti:
Programavimas, iš esmės, turi labai daug atšakų:
gali reikėti vienos iš kokių 6 programavimo kalbų žinių, o gali užtekti ir vienos;
gali reikėti programuoti mobiliąjai platformai, o gali ir nereikėti;
gali reikėti programuoti soft'ą, o gal tiesiog web-app'ą;
gali reikėti darbo patirties su serveriais, jų aptarnavimu, priežiūra (programinės pusės);
gali reikėti saitų kūrimo patirties;
gali reikėti mokėti karpyti PSD dizainus;
ir ad infinitum...
O tu ateini į forumą ir sakai: "turiu afigėną idėją". KOKIĄ?! :lol: ir kas Tau pribūrė, kad ji tokia afigėna? Kokią problemą ji sprendžia? Per daug nežinomųjų ir tiek. Bandau juos prasklaidyti ir pačiam paaiškinti, ką reiškia "turėti idėją".
-
Taip, žodis "programavimas" irgi labai neaiškus. Ir idėjos nėra. Kas daro visą šį reikalą beverčiu.
-
Būtum padaręs išvadas - parašytum, kokia tai idėja, ko reikia jos įgyvendinimui, kokią problemą ji išsprendžia ir taip toliau.
Labas
Prisistatymai ir pasveikinimai
Atrašyta
Sveika atvykus. Čia, manau, rasi viską, ko ieškosi ;)
Gero verslo.