Pereiti prie turinio

Į kelionę nuosavu automobiliu (Europa)


Rekomenduojami pranešimai

Žiūrėjau temas iki metų senumo, nieko tokio neradau, tad sukursiu naują diskusijoms.

Temą pildysiu ir atnaujinsiu atsižvelgdamas į Jūsų pasiūlymus. Kol kas parašysiu pradžią, griaučius.

Tikiuosi, kad temą pavyks išplėtoti iki puikios kelionės plano. 

 

Kol kas ant greičio darbe parašiau tokią plano pradžią :D

Ką daryti kai labai norisi važiuoti savo automobiliu?

Kadangi planuojam pakeliauti vasarą ir norim su automobiliu, kad nereiktų sukt galvos, jei sugalvotume pakeist maršrutą ar kur ilgesniam laikui sustoti, nu ir kaip minėjau, norisi su savo auto varyt :)

 

Pagrindinė idėja: važiuoti dvi dienas(1nakvynė pusiaukelėj) iki kažkokio tikslo, ten praleisti ~5dienas ir atgal vėl porą dienų vaizdingu maršrutu.

 

Kokie būtų pagrindiniai punktai planuojantis kelionę?

1. Automobilio pasirinkimas

2. Automobilio paruošimas

3. Maršruto sudarymas(pirmyn-atgal)

4. Nakvynė kelionės metu

5. Galutinis tikslas ~5ių dienų poilsiui

6. Kainos/pinigai/kortelės?

7. ???

 

Keliauti planuojama 4iese

 

1. Reikalavimai/pageidavimai automobiliui:

 

a) erdvus, universalas tiktų geriausiai + stogo bagažinė, nes vargu ar viską pavyktų patogiai sutalpinti bagažinėj, o ir svoris geriau pasiskirstys per abi ašis, smulkmena kuri galinę ašį tausos (guoliai, padangos, amortizatoriai, spyruoklės).

Imam Subaru legacy outback 2,5MT +dujos, daug vietos, 4 durys, didelė bagažinė, ragai pritaikyti papildomai stogo bagažinei.

 

b) komfortiškas/praktiškas, coliai ir dropas tikrai ilgoje kelionėje nepadės, sportiniui išmetimui irgi sakom NE. Kondicionierius gelbės piečiau. Galiniai tamsinti stiklai irgi nuo saulės/karščio saugos, pavargęs ir nusnaust ramiau galės.

Aukštas, standartinis (be jokių modifikacijų-tiuningo), yra kondicionierius, ilga ratų bazė-minkštai važiuoja. Paskata greičiau užniaukt langus. AWD!

 

 

c) ekonomiškas, dyzelis? benzinas? dujos? dyzeliniai ekonomiškumu tikrai pasižymi, taip pat ir dujos, benzinas kaip ir atkrenta. Lietuvoj dujų užsipilti problemų – 0, kaip kitur? Dyzelio visur gausim.

Yra dujos, bet ar jos gelbės kitur? Vidutinės sąnaudos kiek daugiau nei 13, bet trasoj 10-11 nevažiuojant greičiau nei 130kmh, stogo bagažinė ir nemažai daiktų pridėtų litrą, tai galima ir imti sąnaudas kaip 13l/100km, šiuo metu kuro sąnaudos LT ~2,25 +nuolaida(10-15ct)

13*2,30=~30lt/100km, 1000km=300 lt (Lietuvos kainomis), kaina labai priimtina ir gražiai atrodo, kol kas.

 

d) ???

 

2. Paruošiamieji darbai prieš kelionę:

 

a) į servizą kuo anksčiau prieš kelionę patikrinti pakabą ir bendrą stovį, bet tikrai ne į kokį garažiuką, geriausia ten kur specializuojasi būtent tokiais automobiliais. Aš vengčiau prieš kelionę keisti tepalus/diržus/padangas ar kitas eksploatacines medžiagas, geriau mėnesį- du prieš kelionę pasikeisti, kad bent 3-4k km prasukt ir įsitikinti, kad visos dalys kokybiškos, be broko. Pas dujininkus pareguliuoti dujas, jei jos yra.

 

b) įrankių dėžė daug vietos neužims, bet pagelbės. Daug atsarginių ratų neprisikrausime, tad kokie 2 flakonai, kurie užklijuoja ir pripučia pradurtą ratą sutaupys nemažai vietos ir laiko. Elektrinis oro kompresoriukas padangai pripūst ar čiužinį, jei sugalvotume palapinėj pernakvoti. Nepamaišys fotoaparato mašininis pakrovėjas, gal..

 

c) pačiam patikrinti/pasikeisti galima valytuvus, jei jie jau atitarnavę, tai kelionėj, kad neerzintų, geriau pasikeisti prieš ją, taip pat prispildyti pilną kokybiško langų apiplovimo skysčio, nusipirkti kokį lempučių komplektą, kad nereikėtų klaidžioti ir ieškotis kelionės metu ir gaišti laiko.

 

d)???

 

3. Kadangi pasirinktas toks keliavimo būdas ir esam gamtos vaikai, tai maršrutas turi būti kuo vaizdingesnis su stulbinančio kraštovaizdžio sustojimais. Muziejams laiko nebus kelionės metu. Kelias pirmyn turėtų kardinaliai skirtis nuo kelio atgal. Tikriausiai svarbu ar mokamas/nemokamas kelias, ar reikia vizos į šalis pro kurias, ar į kurią važiuosim. Kiek km per dieną įmanomiausia nuvažiuoti? Verta bandyti važiuoti pro Baltarusiją? Kiek girdėjęs, tai vien dėl kelių geriau jos vengti. Plius dar vizos reikia.

 

 

4. Mano svajonė – palapinė prie kokio vandens telkinio šalia kalnų ar ant kalno. Spręsim, galvosim, derėsimės...

 

5. Tikslas – poilsis su trupučiu kultūros/istorijos pažinimu. Jūra, saulė, kokteiliukas, kamuoliukas, dviratukas.

Galbūt Juodoji jūra? Bet kur? Dėl šio punkto tikiuosi sulaukti kuo daugiau Jūsų pagalbos-patarimų.

 

6. Nakvynė, kuras, maistas, gėrimai, pramogos. Kiek kupiūrų reikia? Kokia einamiausia kortelė keliaujant?

Visos kelionės piniginė tiksliai neplanuota, bet neįskaitant neplanuotų išlaidų, turėtų būti iki 1500lt/asmeniui, per mažai gal?

 

 

7.???

 

Kaip galima būtų papildyti šiuos punktus?

 

 

Kol rašiau visą tai, pagalvojau, kad per porą dienų nenuvažiuosim, gal reiks imt po 3 dienas kelionės ir kokias 3-4 čilaxinimo :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

6 dienas važiuot: reiškia kuras+ kelių mokesčiai reiks apie 3000 Lt.

Kuro kaina: neskaičiuok tų 2,25 Lt + nuolaida. Čia tik pirmas bakas, o jų bus daug, apie 20-25, o nuolaidų ir tokių kainų ne visada bus..

Mano asmenine patirtimi.

 

Na priklauso kur važiuosi ir tt, o kur važiuot turi pats pasirinkti ko nori. Gali aplink Lenkiją apvažiuot, yra daug veiklos ir kainos nedidelės.

Redagavo Topas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Turejau tokia svajone ir as keliaut su automobiliu po europa, bet pabendravus su zmonemis kurie tai dare, daro siektiek fantazija atsoko.

 

Yra seima gyvenanti Lietuvoje, bet ju saknis svetur. Tad i metus 1-2 kart vaziuoja automobiliu apie 1200km i viena puse.

 

Nors automobilis visada priziurimas, pries kiekviena kelione yra atliekama apziura servisuose, tiek paciu (vairuotojas ganetinai nusimano apie automobilius), bet kelione visus iki vieno karto automobilis pareikalaudavo demesio ir papildu islaidu.

 

Ne viena karta yra sustoje nakti, miske, kai iki artimiausio miesto beveik 100km.

O pagalba pasake, kad atvys tik ryte.

 

Pasikartosiu visus iki vieno karto, automobilis pasireiksdavo...

 

Idomumo delei automobilis 5 klases BMW.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Turejau tokia svajone ir as keliaut su automobiliu po europa, bet pabendravus su zmonemis kurie tai dare, daro siektiek fantazija atsoko.

 

Yra seima gyvenanti Lietuvoje, bet ju saknis svetur. Tad i metus 1-2 kart vaziuoja automobiliu apie 1200km i viena puse.

 

Nors automobilis visada priziurimas, pries kiekviena kelione yra atliekama apziura servisuose, tiek paciu (vairuotojas ganetinai nusimano apie automobilius), bet kelione visus iki vieno karto automobilis pareikalaudavo demesio ir papildu islaidu.

 

Ne viena karta yra sustoje nakti, miske, kai iki artimiausio miesto beveik 100km.

O pagalba pasake, kad atvys tik ryte.

 

Pasikartosiu visus iki vieno karto, automobilis pasireiksdavo...

 

Idomumo delei automobilis 5 klases BMW.

 

Bet čia daugiau sėkmės ir priežiūros reikalas su tais gedimais. Vienas gali ir 200 km nenuvažiuot nesugedęs, o kitas, kad ir pusę pasaulio apvažiuot su keliais ratų keitimais ir viskas. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Teko praeitą vasarą pakeliauti tai gal nedaskaičiau kažko, bet būtų pastebėjimai.

Pirma teisingai tvarkingas automobilis, ir jeigu po 1200 km jis sugenda tai su tokiu tik mieste trintis palei servisus. Toliau jeigu transporto priemonė brangesnė pagalvočiau apie kasko draudimą, tada važiuojama ramiau, be to akmenukas į stiklą ar buferio apibrozdinimas nesugadins nuotaikos. Dėl automobilio ekonomiškumo, vis gi gal dyzelinis būtų geresnė alternatyva, jeigu kažkur pietuose negautumėt dujų, tada ekonomija dingtų. Priedo prisegu mūsų eko kelionės sąnaudas :)

Maršrutui planuoti patariu turėti paprastą popierinį smulkų žemėlapį, tikrai padeda. Žinoma reikia ir pradžioje apsigalvoti.

Su nakvyne tai priklauso nuo norimo komforto lygio, galima ir prie degalinės miegmaišyje miegoti, galima hostelyje, viešbutyje ir t.t priklauso nuo norų ir finansų.

Dėl kelionės trukmės tai sakyčiau pilnam komfortui reikėtų dar keleto dienų, jeigu norima neskubant pachillinti.

Kiek teko susidurti tai geriausia turėti eurų + kortelę ir ramiai galima atsiskaitinėti.

 

post-286-0-82510500-1369059617_thumb.jpg

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Turejau tokia svajone ir as keliaut su automobiliu po europa, bet pabendravus su zmonemis kurie tai dare, daro siektiek fantazija atsoko.

 

Yra seima gyvenanti Lietuvoje, bet ju saknis svetur. Tad i metus 1-2 kart vaziuoja automobiliu apie 1200km i viena puse.

 

Nors automobilis visada priziurimas, pries kiekviena kelione yra atliekama apziura servisuose, tiek paciu (vairuotojas ganetinai nusimano apie automobilius), bet kelione visus iki vieno karto automobilis pareikalaudavo demesio ir papildu islaidu.

 

Ne viena karta yra sustoje nakti, miske, kai iki artimiausio miesto beveik 100km.

O pagalba pasake, kad atvys tik ryte.

 

Pasikartosiu visus iki vieno karto, automobilis pasireiksdavo...

 

Idomumo delei automobilis 5 klases BMW.

ikisiu savo trigrasi

is UK(Londono) i LT(Telsius) esu vaziaves koki 10 kartu savo hodu,is tu 10 kartu kokie 8 buvo automobiliu pirktu is aukciono,masina nepazystama,nupirkta pries 1-2 dienas pries kelione.Is Norges keli kartai parvaziuoti .Nei karto nieko nera nutike,jokiu gedimu,jokiu bedu :) tegu keicia tavo pazystami ta Bnw .

o i tema autoriui pasakysiu kad tokiai kelionei dyselis didelis privalumas,nes lieka laisva bagazine,ir zapaske tam skirtoj vietoj

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Neskaitant daugelio parvarytų mašinų savo eiga, buvau važiavęs į tokią kelionę. Važiavom trise su civiku su sportinėm spyruoklėm :) Benzino sąnaudos gavosi 5,8l/100km, nuvažiavom 3500km per 6 dienas, laiko neskaičiavom, autostradų vengėm. Kas dėl mašinos, tai imčiau su dujom, jų dabar visur galima be problemų užsipilt, tik reikėtų adapteriais pasirūpint. Nebent Skandinavijoje sunkiau. O sąnaudos kelionėje nelendant į miestus gautusi tikrai nedidelės, kad ir to pačio subariko neviršytų 10l. Bet kelionei geriausia minivenas. Prieš kelionę pasitkrint skysčius, pasikeist filtrus, kruopščiai patikrinti diržų ir padangų būklę, generatoriaus krovimą, atlikti variklio diagnostiką, padaryti ratų suvedimą. Į auto įsidėkit visų telefonų įkroviklius.

Planuoti maršrutą galima google maps ir viamichelin.com. Suplanavus maršrutą ji perbraižykit į popierinį atlasą. Turiu MarcoPolo firmos, patogus ir ten net gi pažymėti keliai su vaizdingais kraštovaizdžiais. Navigaciją naudoti tik trumpiems atstumams kad nepražiopsot posūkio ir pan. Dėl Baltarusijos, tai keliai ten geresni nei Europoje, bet reikia vizos ir galima po pusę dienos praleisti eilėje pasienyje. Ir šiaip nežinau kas ten įdomaus, nebent jausmas tarsi grįžus 30m į praeitį :) Kadangi važiuojat ne iš taško A į tašką B, o važiuojat pasivažinėt, tai venkit autostradų. Jose važiuot nuobodu ir neįdomu, nieko nepamatysit. Važiuojant krašto keliais aišku kelionė užtruks žymiai ilgiau, bet užtat pamatys pačią šalį, o ne tik akustines sienas.

Nakvoti galima Hosteliuose - hostelworld.com, hostels.com, booking.com. Kelionėje svarbiausia laikytis miego režimo, nesvarbu kad miegoti nesinori. Neišsimiegojus prasideda suirzimai, pagedus nuotaika ir t.t. Be to važiuojant naktį galima pražiopsoti daug įdomių dalykų. Jei vakare į hostelį nespėjat - geriau sustokit ir pamiegokit mašinoj, ar palapinėj. Geriausia išvis nieko niekur nerezervuot ir neskaičiuot laiko.

Dėl pinigų, tai geriausia visur atsiskaitinėti kortelėmis, jokių papildomų mokesčių nėra, aišku grynų taip pat reikia turėti. Degalinėse priima visas korteles, Vokietijoje daugelyje įstaigų priėmė tik Maestro, tai būtent ją ir naudočiau kaip pagrindinę kortelę. Papildomą imčiau Mastercard.

Tai tiek žinių, norėčiau dabar ir pats taip po Europą pavažinėt. Gero kelio ir gerų nuotaikų :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dėkoju už informaciją, kuri dar labiau motyvuoja važiuoti, gal net tiktai važiuoti su ilgesniais sustojimais :)

 

Pasiskaičiavau degalų kainas ir degalinių kiekį, kurios pila dujas, išsitraukęs iš svetainės - fuel-prices-europe info, statistika nėra bloga. Dabar reik pradėti dėliotis maršrutą ir pagal jį žiūrėt po kiek pilsimės kurą :)

post-940-0-34995800-1369128175_thumb.jpg

Redagavo ZaibaZ
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pasikartosiu visus iki vieno karto, automobilis pasireiksdavo...

 

Idomumo delei automobilis 5 klases BMW.

Dvi šeimos jau 6 keliones apturėjom su nuosavomis mašinomis, dar neskaitant ir kitų, kurias čia kažkiek įvardinsiu:

2002 m. galutinis tikslas - Praha, Čekija. Buvom visai šalia, prasidėjo baisingos liūtys, policija visus suko atgal. Auto: Nissan Primera 2,0 D ir Toyota Carina 2,0 D (abi 1993 m., regis, jei gerai pamenu). Sedanai. No problem. Atmintinė sau: absoliučiai kiek įmanoma važiuojant per Lenkiją vengti važiuoti kiaurai per Varšuvą. Naudotis aplinkkeliais. Pataikėm penktadienio vakarą, kamščiai buvo tragiški, smogas irgi stipriai jautėsi.

2003 m. Aukštieji ir žemieji Tatrai, Slovakija. Auto tos pačios. Nissan'ui nuo kalnuotų kelių ir įskilusio radiatoriaus dangtelio pradėjo kaisti motoras. Sukeitus vietomis nuo Toyotos (idealiai atitiko), visos bėdos baigėsi. Toyota važiavo kaip važiavusi be jokių bėdų. Užsikrėtėm kalnų liga. Stipriai.

2004 m. Budapeštas, Vengrija. Auto: Toyota Avensis 2,0 D-4D (2001 m., universalas) ir ta pati Carina. Pastaroji kaip visad buvo vedlė, jokių problemų prisivyti Lenkijos lenkimo ir palakstymo epizodais :).

2005 m. Hanko ir Hyuvinkee (jei teisingai parašiau :D), Suomija. Nuo uostamiesčio iki Talino, po to su keltu iki Suomijos krantų. Auto: 2x Toyota Avensis 2,0 D-4D, universalai. 10 žmonių su daiktais per abi auto, viskas laisvai sutilpo, tiesa, kelionė nebuvo ilga. Atmintinė sau: mašinoms labai skaniai gėrėsi Estijoj piltas Esso dyzelinis kuras (grįžtant), maloniai nustebino borto rodomos ir faktiškai identiškos kuro sąnaudos.

2006 m. Bavarija, Pietų Vokietija. Auto tos pačios, ekipažas - 6 vnt. žmonių :)

2007 m. Bled, Triglav kalnas, Adrijos jūra, Slovėnija. Auto: Toyota Hiace 2,5 D-4D (2003 m., ilgesnės bazės variantas, keleivinis). Keliautojų buvo 8.

2008 m. Wildspitze kalnas, Vent miestelis, Zell am See, Austrija. Auto - ta pati Hiace. Keliavom tik 6-iese. Buvo labai patogu, kad palapinę tekdavo statyti tik vieną, 2-3 žmonės labai patogiai galėdavo išmiegoti toj pačioj mašinoj. Tilpo laaabai daug lauktuvių :D

2009 m. Kuressaare, Estija. Auto: Avensis 2,0 D-4D 2001m. 5 žmonės, gan patogiai tilpom su visais daiktais. Atmintinė sau: estai per daug vaidina, jog plėtoja turizmą. Absoliučiai jokiais būdais nepasitikėti didelėmis lentomis pakelėse, kur sužymėti "veikiantys" kempingai. Kai prispyrė reikalas rimtai ieškotis, radom tik 1 iš 7 ar 8 pažymėtų toj vietovėj. Fun fact: pas juos šiaurėj yra miestelis pavadinimu Kake - nebloga vieta siaubiakams kurpti..

2010 m. Gdanskas, Lenkija. Auto ir ekipažas tas pats.

2012 m. Bled, Bohinj ežeras, Slovėnija. Auto: Toyota Corolla Verso 2,2 D-4D (antros kartos, metų gerai nepamenu) ir Avensis 2,0 D-4D universalas (2000 m.). 8 žmonės. Vėl buvo nesunku ir patogu prisilaikyti prie vedlės (Avensio) :).

Šiemet mintys vystosi apie Lenkijos pietus, Zakopanę. Bus matyti kaip pavyks.

Džiaugėmės per visas keliones, kad turim patikimas ir ekonomiškas mašinas, be jokių kaprizų ir nonsensų mums tarnaujančias. Ne be reikalo giminėj daug vos ne visi Toyotas vairuoja ir nebūna per susirinkimus temų apie auto remontus :D.

Taip pat dar keli mano pastebėjimai dėl kuro rūšies:

Dujos labiau paplitusios tik Baltijos šalyse, Lenkijoj. Kažkiek Čekijoj ir Slovakijoj. Toliau - sunkus atvejis. Su benzinas/dujos toli nevažiuočiau. Su benzinu irgi, dėl kelių priežasčių, bet priklausomai nuo to, kur važiuojama:

1. Ekonomiškumas ir kuro kaina.

2. Kalnuotuose keliuose ir lenkiant Lenkijoj (ko bus sunku išvengti) benziną reikia baisingai smaugti (sukimo momentas kažkur toli toli nusimetęs link >5000 rpm), kas remiasi į punktą nr. 1 ir remiasi stipriai. Turbodyzelių sukimo momentai dažniausiai būna padoriuose sūkiuose (~2000-3000rpm diapazone), nereikia nieko smaugti ir kankinti.

Dar dėl kalnuotų kelių - nuokalnėse būtinai stabdykit pavaromis, o ne stabdžiais. Ypač aktualu artyn Alpių ar kitų kalnų.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Šiaip Toyota kaip ir kiti japonai mėgsta apsukas, todėl lenkiant važiuoti 5000rpm tai joks ne smaugimas, o normalus variklio darbas ir kuro sąnaudos skiriasi nežymiai. Ne kartą teko su civiku visą Lenkiją pravažiuot greitu režimu, apsukos retai kada nukrisdavo žemiau 4000rpm, dujų sąnaudos buvo apie 8l. Dėl dujų paplitimo pasenusios žinios. Imant kaip pavyzdį Vokietiją, prieš du metus dujos buvo maždaug vienoje iš dešimties degalinių, prieš metus vienoje iš trijų, o dabar gal vienoje iš trijų dujų nėra. Su antgaliais taip pat problemų nėra. Su dujom drąsiai važiuočiau po visą Europą.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Šiaip Toyota kaip ir kiti japonai mėgsta apsukas, todėl lenkiant važiuoti 5000rpm tai joks ne smaugimas, o normalus variklio darbas ir kuro sąnaudos skiriasi nežymiai. Ne kartą teko su civiku visą Lenkiją pravažiuot greitu režimu, apsukos retai kada nukrisdavo žemiau 4000rpm, dujų sąnaudos buvo apie 8l. Dėl dujų paplitimo pasenusios žinios. Imant kaip pavyzdį Vokietiją, prieš du metus dujos buvo maždaug vienoje iš dešimties degalinių, prieš metus vienoje iš trijų, o dabar gal vienoje iš trijų dujų nėra. Su antgaliais taip pat problemų nėra. Su dujom drąsiai važiuočiau po visą Europą.

Dėl dujų gali būti, paskutiniu metu pernelyg neatkreipdavau dėmesio, nes niekad nebuvo aktualu. Taip, "normalus" variklio darbas yra tose ribose iki redline. Nežinau kaip su Civic dėl sąnaudų, vairavau Toyota Yaris (2001m., 1,3 VVTi, automatas) apie 3 metus, kartais ir dabar tenka pavairuoti. Kuro sąnaudos pagal kompo rodomas momentines dramatiškai skirdavosi, kai paspausdavau (~5000rpm su Overdrive išjungtu) ir kur gan ramiai važiuojant (iki 3000rpm). Ir vidutinės sąnaudos labai greit pakildavo +0,1-0,2l/100km. Ir čia mieste ar užmiesty pavažiavus 20-30km. Kaip sąnaudos pasikeistų po tokio draskymosi per Lenkiją (700-800km?), tai nesinori net pagalvoti :).

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Momentines sąnaudos nieko neparodo, kiekvienoj mašinoj jos rodo kosmosą užmynus gazą. Su jom galima nusistatyti nebent optimalu cruisinimo greitį. O vidutines sąnaudas kompai taip pat neteisingai rodo, reikia visada realiai skaičiuotis kiek supylei ir kiek nuvažiavai. Bandžiau kažkada pavaras perjunginėti ne prie 3000 kaip visada, o prie 2000, tai sąnaudos padidėjo litru. Japonas yra japonas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveikas,

 

aš irgi norėčiau nuraminti žmogų dėl kelionės nuosavu automobiliu. Jei ten kažkokia šeima su 5 klasės BMW miega miškuose beveik kiekvieną kelionę, nors ir tvarko automobilį pastoviai, tegul jį tiesiog parduoda :rolleyes:

 

Opel astra dyzelis 2002m - Latvija, Estija, Suomija, Lenkija

Škoda Octavia dyzelis 2008m - Lenkija, Latvija, Vengrija, Slovakija, Kroatija, Serbija

 

Nei karto nebuvo problemų (tik kartą kondicionierius buvo be freono, tai nelabai malonu buvo)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

c) ekonomiškas, dyzelis? benzinas? dujos?

 

Jei yra galimybė, tai dujos :) 2 kartus esam važiavę savo automobiliu tryse: prieš kokius 4 ar net 5 metus ir pernai. Pirmą kartą buvo Slovakija/Vengrija/Čekija ir t.t., su dujomis problemų didelių nebuvo, rasdavom kur užsipilti. Pernai taip pat buvo Čekija, Vokietija. Su dujomis taip pat nebuvo problemų (tiek, kiek Lietuvoje, gal ir nėra, bet rasti įmanoma). Siūlau apsilankyti čia: http://www.mylpg.eu/stations/

 

Kiek km per dieną įmanomiausia nuvažiuoti?

 

Kol esi Lenkijoje, tol važiuoji :D Kai išvažiuoji - siūlau labai nebeskubėti. Mes keliavom šiek tiek kitaip - beveik kasdien judėdavom į naują tašką, tik vienoj vietoj buvom gal 2 dienas. Taip pamatai daugiau ir turi galimybę nenusivilti, jei kartais suplanuotas tikslas pasirodytų neįdomus. Geriausias būdas - maždaug susiplanuoti kelią ir kelis pagrindinius tikslus, o kelionėje jau nuolat lankytis TIC. Be to, nakvynės ieškodavome vietoje. Būdavo dienų kai sekėsi sunkiai (kokios 2), bet taip maršrutas buvo laisvesnis.

 

4. Mano svajonė – palapinė prie kokio vandens telkinio šalia kalnų ar ant kalno. Spręsim, galvosim, derėsimės...

 

Dažniausiai prie kalnų būna kempingai. Kai buvome prie Tatrų, tai atidarius palapinę iš ryto pamatyti kalno viršūnę dar neapsuptą debesų jausmas tikrai geras :) Dėl to turbūt geriausias kempingas, kuriame esu buvęs.

 

Beje, rašei, kad muziejams laiko nebus. Čia kiekvieno pasirinkimas, bet man labiausiai patinka visiškai mišrus maršrutas: ryte galbūt aplankai kokį muziejų ar šiaip istorinę vietelę, per pietus galbūt pramogauji kokiam vandens parke, o vakare - kokteilis jau kokio kito miesto senamiestyje. Taip bus ne tik daugiau prisiminimų, bet ir geresnių :)

 

Ai ir dar - kažkas minėjo, kad kelionė su mašina nesąmone, nes kažkas su savo uždrožtu bmw nuolat lūždavo. Nežinau kas ten per lavonas turėjo būti: pirmą kartą keliavom su dujine bulka :lol: ir sėkmingai atlaikė įkalnes ir nuokalnes, ropštėsi kur reikėjo. Tiesiog prieš važiuojant praeini "medicininį" su mašina: patikrini važiuoklę, sutvarkai einamas problemas ir į kelią. Jei mašina žinoma, tai žinosi ir ar ištemps kelionę. Na, o jei nusipirkai vakar arba kol važiuoji iki parduotuvės 2 kartus užsuki į servisą, tai aišku, tada jau geriau nereikia.

Redagavo bratkax
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Man tas pasakojimas apie BMW tai kaip iš kokios fantastikos skilties. Kelionėje mažai kas turi šansų sugesti. Variklis iš niekur nieko tikrai neužkals, nebent į kelionę išvažiuosi jau su pašaliniais garsais ar su dingstančiais skysčiais. Kadangi važiuojama užmiesty o ne per duobes, tai važiuoklėje ir stabdžiuose niekas nesuges net ir vokiškoj mašinoj, nebent pradėsi kelionę su subyrėjusia auto. Jeigu sugestų žvakė, tai ja nesunkiai galima pakeisti kelyje, nebent auto labai įmantrus. Man vienintelis kažkiek nerimą keliantis dalykas tai generatorius, nes niekada nežinai kada jo šepetėliai nusibaigs. Bet prieš važiuojant patikrinus krovimą maža tikimybė kad jis suges būtent kelionėje. O jei taip ir nutiktų, dar liks nemažai rezervinių km nuvažiuoti iki serviso.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O kaip yra su draudimu, jei su savo mašina padarai avariją užsienyje, privalomas draudimas kompensuoja nuostolius tam žmogui kam pridarai žalos? (ES)

 

Jeigu turi "žalią lapą" (berods, taip vadinasi), ta prasme, esi apsidraudęs tiek Lietuvoje tiek ES šalyse. Jei nerturi draudimo kitoms šalims, tai galima kad ir mėnesiui pasiimti, kol būsi išvykęs.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jei yra galimybė, tai dujos :) 2 kartus esam važiavę savo automobiliu tryse: prieš kokius 4 ar net 5 metus ir pernai. Pirmą kartą buvo Slovakija/Vengrija/Čekija ir t.t., su dujomis problemų didelių nebuvo, rasdavom kur užsipilti. Pernai taip pat buvo Čekija, Vokietija. Su dujomis taip pat nebuvo problemų (tiek, kiek Lietuvoje, gal ir nėra, bet rasti įmanoma). Siūlau apsilankyti čia: http://www.mylpg.eu/stations/

 

 

Dažniausiai prie kalnų būna kempingai. Kai buvome prie Tatrų, tai atidarius palapinę iš ryto pamatyti kalno viršūnę dar neapsuptą debesų jausmas tikrai geras :) Dėl to turbūt geriausias kempingas, kuriame esu buvęs.

 

Tiesa, dar vienas mažytis niuansas dėl dujų vs. dyzelis. Kuro bako talpa. Neišvengiamai bus gerokai daugiau sustojimų, daugiau kolonėlių paieškų ir automatiškai kelionė kelyje užtruks ilgiau. Atrodo menkniekis, bet kai reikia ilgą atstumą nupjauti, tai mažas bakas ją prailgina.

Mes irgi jau kelinti metai jei važiuojam pro Žemuosius Tatrus, tai būtinai sustojam tokiam laukiniam kempinge. Seniau jo skiriamas bruožas buvo vigvamai, praeitais metais jų nebematėm :). Šikšnosparniai ištampydavo keptą mėsą iš palapinių prieangių, rasdavom ant žemės apkandžiotus gabalus :D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Už tokią sumą jau ir Kroatijoje galima pasibūti, žinoma po barus nelakstant :)

Tai visiškai skirtingi dalykai. Pvz., aš mieliau apvažinėsiu ir pamatysiu visą Europą, nei tiesiog drybsosiu prie jūros. Kitam atvirkščiai - nereikia nuotykių, reikia poilsio. Taip kad sumos čia ne prie ko.

 

Tiesa, dar vienas mažytis niuansas dėl dujų vs. dyzelis. Kuro bako talpa. Neišvengiamai bus gerokai daugiau sustojimų, daugiau kolonėlių paieškų ir automatiškai kelionė kelyje užtruks ilgiau. Atrodo menkniekis, bet kai reikia ilgą atstumą nupjauti, tai mažas bakas ją prailgina.

Su nedideliu balionu ir neekonomiška mašina mažiausias atstumas būtų apie 350km, tai tebūnie sustojimai kas 300km. Nematau čia nieko blogo, juk vistiek stojama pailsėt, pavalgyt, pasifotkint prie gražios vietos ir pan. Juk važiuojama pasivažinėt, o ne tik nuvažiuot iš taško A į tašką B. O jeigu reikia, kaip sakai "nupjaut" atstumą, tai čia jau reikia ne rinktis tarp LPG ir D, o sėst į lėktuvą ir nuskrist per pora valandų.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Su nedideliu balionu ir neekonomiška mašina mažiausias atstumas būtų apie 350km, tai tebūnie sustojimai kas 300km. Nematau čia nieko blogo, juk vistiek stojama pailsėt, pavalgyt, pasifotkint prie gražios vietos ir pan. Juk važiuojama pasivažinėt, o ne tik nuvažiuot iš taško A į tašką B. O jeigu reikia, kaip sakai "nupjaut" atstumą, tai čia jau reikia ne rinktis tarp LPG ir D, o sėst į lėktuvą ir nuskrist per pora valandų.

Važiuojant į Europos pietvakarius (Čekija, Slovakija, Austrija, Vokietija) reikia "nupjauti" per didelę dalį neišvaizdžios Lenkijos. Tik jos pietuose realiai yra kažkas verta dėmesio (neskaitant pačios sostinės, Mikolajkės baseinų ir Veličkos druskų kasyklos, kas nėra ten buvę). Tokiu atveju lėktuvas netinka, nes gi kažkaip už lenkų reikia tęsti kelionę savo ratais :).

Žinoma, kitas reikalas, kai reikia į kokį Oslą ar dar kur nukeliauti konkrečiai, tada skrendu.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Labai džiaugiuosi šią temą sukūręs, Ačiū visiems išsakiusiems savo nuomones, man jos tikrai labai svarbios!

Visada yra laukiama ir daugiau pasipasakojimų :)

Vis labiau linsktama į kelionę be ilgesnio užsibuvimo vienoj vietoj, nebent labai ten patiks :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Yra ir Lenkijoj į ką pažiūrėti, ypač nedaug keliavusiam. Nesuprantu kodėl visi taip jos vengia ar net bijo joje sustoti.

Jei čia dėl manęs, tai aš pritariu, tikrai yra ir ten ką pamatyti. Prie mano išvardintų dar galima pridėti Krokuvą, Grunwald'ą (Žalgirio mūšio vietą), Gdanską, Pietų Lenkiją su Snečka kalnu ir dar daug ką.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tai visiškai skirtingi dalykai. Pvz., aš mieliau apvažinėsiu ir pamatysiu visą Europą, nei tiesiog drybsosiu prie jūros. Kitam atvirkščiai - nereikia nuotykių, reikia poilsio. Taip kad sumos čia ne prie ko.

 

Kas sakė, kad Kroatijoje reikia drybsoti ? Ten viską apvažiuoti ir apžiūrėti gali ir mėnesiuko neužtekti.

 

Kad tie europos miestai nėra jau tokie skirtingi ir įpatingi, aplankius kelis pagrindinius visi like atrodo panašūs ar bent jau nebestebinantys. Nerekomenduočiau "varyt" vien per miestus ir senamiesčius. 4,5 ir likusios bažnyčios jau darosi vienodos :D

 

 

 

 

Kas dėl kuro tai aš vienareikšmiškai už dyzelį. Su dujom pigiau nesigaus, nebent bezdėsi ant 90 kaip pensininkas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...